quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:32 schreef Mikkie het volgende:
Koop een setje velgen + banden via MP en je bent klaar. Kost je wat geld, maar je slaat jezelf voor je kop als je om 300 euro te besparen een keer je remweg niet haalt, met tot gevolg dat je een kind op je kap hebt of je auto kort rijdt op een ander. Dan is de schade een stuk groter...
Bovendien slijten je winterbanden dan niet en kun je die er gewoon in de winter weer onder leggen.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:03 schreef Marco001 het volgende:
precies, je hoeft nu in principe niet meer dan zo'n 200,- kwijt te zijn..
http://link.marktplaats.nl/457117483
quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:10 schreef Purdey het volgende:
Volgende week met de Micra naar de Nissan dealer, ik heb de uitlaat beschermkap eraf gereden Ben te hard over een van de drempels in de straat gereden, en toen begon de boel te rinkelen. Bleek die kap op straat te hangen. Iemand enig idee hoeveel me dat gaat kosten?
Duur geintje?quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:38 schreef Purdey het volgende:
Ik moet een hele nieuwe plaat hebben. Deze is totaal doorgeroest en die haakjes/lipjes waar de boutjes doorheen zitten zijn afgebroken.
Geen idee nog. Man van de werkplaats zei dat het waarschijnlijk alleen bij die kap blijft, wat als een demper werkt. Kon ook zijn dat er meerdere dingen down there vervangen moeten worden. Laat eerst even een prijsindicatie doen.quote:
Als er 1 ding komt, komt alles tegelijk.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:53 schreef Purdey het volgende:
[..]
Geen idee nog. Man van de werkplaats zei dat het waarschijnlijk alleen bij die kap blijft, wat als een demper werkt. Kon ook zijn dat er meerdere dingen down there vervangen moeten worden. Laat eerst even een prijsindicatie doen.
Zulke dingen gebeuren altijd als je net werkloos ben Karma?
Fijn dat je me moed inpraatquote:Op donderdag 16 juni 2011 20:53 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Als er 1 ding komt, komt alles tegelijk.
Dat is waar Ach, we zien het welquote:Op donderdag 16 juni 2011 20:59 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Aan een "het komt wel goed" heb je ook niet zoveel
"komt wel goed schatje"quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:47 schreef gateway het volgende:
[..]
"komt wel goed schatje"RoosvicéSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
Ik denk praktisch .. Vind de 5-deurs maar beetje uit proportie eigenlijk. 3-deurs wil ik sowieso niet.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:58 schreef Kriegel het volgende:
Dan vind ik een gewone ZX toch veel leuker, Sjoerd.
Nee, vind het in evenwicht qua overhang aan de voor en achter kant.. De 5-deurs is naar mijn idee gewoon te lang aan de voorkant.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:08 schreef Kriegel het volgende:
"Uit proportie" geldt dan weer niet voor een vijfdeurs waar (schijnbaar op goed geluk) een stuk aan vastgelast is?
[ afbeelding ]
Wow, nice 4x4quote:
Kom je wel eens richting/langs Utrecht?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 01:44 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Wow, nice 4x4
Nee, maar blijf me elke keer weer verbazen hoe goed tie in de lak zit. Mag natuurlijk ook wel met die peperdure middeltjes die je op je lak smeert
Ga binnenkort maar eens zo'n Mothers clay kit aanschaffen, ben benieuwd
Zo'n uitlaatje heeft mijn pa nu ook.. Had er eerst een mooi origineel sportstukje opzitten, maar toen de uitlaat lek was heeft hij hem door zoeen laten vervangen.. Geen gezicht nu, als je gewent was aan de achterkant met sportstukje..quote:
Nee, laat maar. Ik bedoel dat ik daarom zelf die foto van m'n dubbele uitlaat neerzette.quote:
Op z'n tijd, meestal erlangs Que?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:53 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Kom je wel eens richting/langs Utrecht?
Ja, dat hebben ze bij mij dus ook gedaan.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zo'n uitlaatje heeft mijn pa nu ook.. Had er eerst een mooi origineel sportstukje opzitten, maar toen de uitlaat lek was heeft hij hem door zoeen laten vervangen.. Geen gezicht nu, als je gewent was aan de achterkant met sportstukje..
Maar als we toch achterkantjes posten:
[ afbeelding ]
niet de beste foto, maarach...
Kun je wel een keer een sample van een wax of iets meepakken.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:37 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Op z'n tijd, meestal erlangs Que?
Cool Zal het onthouden, moet waarschijnlijk binnenkort nog een keer naar Apeldoorn dus dat moet wel even te combineren zijnquote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:18 schreef Goddelijker het volgende:
Kun je wel een keer een sample van een wax of iets meepakken.
Moet je maar even roepen wat voor iets je mee wilt nemen...quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:40 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Cool Zal het onthouden, moet waarschijnlijk binnenkort nog een keer naar Apeldoorn dus dat moet wel even te combineren zijn
Nogal wiedes . Wanneer gaat dat ding naar de garage?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:35 schreef Purdey het volgende:
Net even een rondje gemaakt met m'n auto, rammelt als een gek. Alsof er een rits blikjes achter de auto hangt, en ik 'just married' ben
Maandag middag om 12:00 heb ik een date met de werkplaatsquote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nogal wiedes . Wanneer gaat dat ding naar de garage?
Ssssst, niet te hard.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:53 schreef D. het volgende:
[..]
Neem aan dat het enkel een dubbel eindstuk is?
Zal ik je laguna dan aanpassen aan mijn smaak?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:47 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik moet stiekem monsterd's Micra zo aanpakken als die in de OP
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:48 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Zal ik je laguna dan aanpassen aan mijn smaak?
Je was toch onder andere opzoek naar andere velgen?
[ afbeelding ]
Komt goed, thanks alvastquote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:51 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Moet je maar even roepen wat voor iets je mee wilt nemen...
Wax, klei, polish, shampoo...
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik rij regelmatig landelijke wegen en zie daar verschillende konijnen, eekhoorns en ander grut oversteken, maar het enige dat ik ooit plat heb gereden was een vogel die de hele tijd braaf bleef zitten en last-minute nog wilde oversteken...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 03:41 schreef Dennis101 het volgende:
Net alweer het derde konijn aangereden deze week, ondanks dat ik net 50 ging was het toch nog een behoorlijke klap (voor m'n gevoel harder dan toen ik er met 140 overheen ging), maar gelukkig geen schade, is toch even schrikken.
Gewoon de wielen te heet wassenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:47 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik moet stiekem monsterd's Micra zo aanpakken als die in de OP
De eerste keer reed ik op een donkere weg een heuvel(tje) op, kom ik die heuvel over, zet mijn groot licht aan en zitten er 2 konijnen in mijn lampen te staren (die waren dus allebei plat). Vannacht kwam er een konijn in volle vaart voor mijn auto langs, ik remde nog, maar hij zat al onder mijn wiel.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik rij regelmatig landelijke wegen en zie daar verschillende konijnen, eekhoorns en ander grut oversteken, maar het enige dat ik ooit plat heb gereden was een vogel die de hele tijd braaf bleef zitten en last-minute nog wilde oversteken...
Is helemaal goed.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 02:18 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Komt goed, thanks alvast
Komt een PM naar je toe als ik die richting op ga okay
Dark Roasted Blendquote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Hier zitten best interessante concepten tussen!
Hm, als een absolute noodmaatregel wel. Maar de komende weken ga ik toch niet rijden dus vind het zonde om daar nu 100 euro in te steken.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:38 schreef von_Preussen het volgende:
Onderweg tanken behoorde niet tot de mogelijkheden?
Je had er natuurlijk ook 5 liter oid in kunnen gooien, dat maakt het toch net wat minder spannendquote:Op zondag 19 juni 2011 15:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Hm, als een absolute noodmaatregel wel. Maar de komende weken ga ik toch niet rijden dus vind het zonde om daar nu 100 euro in te steken.
Daar verneuk ik de statistieken mee!quote:Op zondag 19 juni 2011 15:05 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je had er natuurlijk ook 5 liter oid in kunnen gooien, dat maakt het toch net wat minder spannend
Die vraag stelde ik laatst dus ook! Zelfde situatie, schijnt 30% sneller te slijten.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:16 schreef jortkeldert het volgende:
Vraagje; ik heb nog winterbanden op mijn auto. Werd zo geleverd. Scheelt dat echt veel qua slijtage? Zo ja, dan moet ik een nieuw setje kopen. Momenteel heb ik 18" std Audi TT velgen.
RS velgen lijken me wel wat, maar waar kan ik die kopen? Bij veel shops heb ik het idee dat ze imitatie velgen aanbieden.
Hoor graag
Valt wel mee toch? Als je een fatsoenlijke pers hebt is het zo gebeurd...quote:Op maandag 20 juni 2011 08:45 schreef Rensjebree het volgende:
Ik moet van het weekend even nieuwe wiel lagers in de golf van m'n chick zetten
Klote werk :-/
De lokale kwikfit heeft hun pers beschikbaar gesteld...quote:Op maandag 20 juni 2011 09:06 schreef L0we het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Als je een fatsoenlijke pers hebt is het zo gebeurd...
Welke moet je doen? Voor of achter?quote:Op maandag 20 juni 2011 09:10 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
De lokale kwikfit heeft hun pers beschikbaar gesteld...
Alleen jammer dat dat je de heleboel er af moet slopen :-/
Wiellagers heb ik nog nooit gedaan.. maar het zal wel mee vallen..
Je kan aangeven dat het een partial fillup is, dan houdt hij daar gewoon rekening mee. Of je bewaart het bonnetje, en telt het aantal liters op bij de volgende tankbeurt. Mogelijkheden genoegquote:Op zondag 19 juni 2011 15:06 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Daar verneuk ik de statistieken mee!
Voor..quote:
Zeker welquote:Op maandag 20 juni 2011 14:33 schreef L0we het volgende:
Dat is nog eens leuk geregeld.
Dealers zijn over het algemeen wat duurder dan de algemene onderdelenzaken & garages, maar vaak (lang niet altijd) krijg je er ook wel heel wat service voor terug!
Tof.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:56 schreef Dubish het volgende:
Zo, net een bestelling geplaatst bij CC.
Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
Poorboys World - Mega Mega Plush - 40x68cm
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml
Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml
Voor zo'n bak mag een reguliere APK eigenlijk geen probleem zijn. Kan hooguit afgekeurd worden op van die kneutpunten (kapotte lamp, leeg ruitenwisservloeistofreservoir ofzo).quote:
Auto is inmiddels goedgekeurd , Alles was tip top in orde.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:28 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Voor zo'n bak mag een reguliere APK eigenlijk geen probleem zijn. Kan hooguit afgekeurd worden op van die kneutpunten (kapotte lamp, leeg ruitenwisservloeistofreservoir ofzo).
Haha, nee dat is dan weer te klein voor me. Nee, ik geloof niet dat de auto bestaat met zulke specificatiesquote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:02 schreef Kriegel het volgende:
Een Smart Forfour.
De prijs dan niet, maar ze worden wel betaalbaarder.
Er wordt me telkens Micra ingefluisterd maar ik wil geen hatchback Almera sedan dan maar? Volvo?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:09 schreef Kriegel het volgende:
Ik denk inderdaad dat je een paar concessies zult moeten doen.
Echt he, een beetje leuke auto rijden wordt helemaal kapot gemaakt door de belasting. Misschien toch maar op Pools kenteken rondrijden. En elk half jaartje pinnen in polen?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:21 schreef Kriegel het volgende:
Bijna geen enkele sedan weegt tegenwoordig nog minder dan 1200 kg, dus je hebt weinig keus. Een oudere Volvo is vaak wel licht (doch veilig) en kan voor z'n tijd leuk uitgerust zijn, maar dat hoekige uiterlijk moet je kunnen waarderen.
Ik raadde gisteren in dat vakantietopic nog een Volvo 460 aan, die zijn echt voor een habbekrats te krijgen en dan heb je behoorlijk veel auto, maar ze zijn ouderwets.
Ga lekker fietsen als je geen auto kunt betalen Dit is net zo als verzekering op naam van iemand anders zetten...quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:29 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Echt he, een beetje leuke auto rijden wordt helemaal kapot gemaakt door de belasting. Misschien toch maar op Pools kenteken rondrijden. En elk half jaartje pinnen in polen?
Fietsen is geen optie, niet voor de ritten die ik met de auto moet maken. De verzekering staat verder gewoon op mijn naamquote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:30 schreef Piles het volgende:
[..]
Ga lekker fietsen als je geen auto kunt betalen Dit is net zo als verzekering op naam van iemand anders zetten...
http://link.marktplaats.nl/460692276quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:34 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Fietsen is geen optie, niet voor de ritten die ik met de auto moet maken. De verzekering staat verder gewoon op mijn naam
Die 460 is niet eens zo zwaar, zal er eens naar kijken.
Bij geen hatchback willen vallen al aardig wat auto's af ..quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:12 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Er wordt me telkens Micra ingefluisterd maar ik wil geen hatchback Almera sedan dan maar? Volvo?
\Helemaal voor max 1000,- met enige lux en een verbruik van 1:20... Onmogelijk...quote:Op zondag 26 juni 2011 03:33 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Bij geen hatchback willen vallen al aardig wat auto's af ..
Volvo 460 dieselquote:Op zondag 26 juni 2011 09:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
\Helemaal voor max 1000,- met enige lux en een verbruik van 1:20... Onmogelijk...
Was Zweden, niet Finland.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 22:34 schreef Marco001 het volgende:
Finse auto's kosten wel behoorlijk. En inderdaad, absurd veel ford en vw is mij ook opgevallen.. geen enkele hyundai of KIA gezien...
Trouwens, busreis? Wil ook zo graag weer eens die kant op... finse vrouwen/meisjes. En de goede muziek..:) en de goede mountainbike mogelijkheden...
Die vliegen er ook regelmatig onderuit als ik het hier en daar eens lees.quote:Op zondag 26 juni 2011 17:56 schreef FalleNk810i het volgende:
Ligt eraan denk ik, je moet ze gewoon niet vergelijken met de nieuwe automaat systemen zoals de DSG bakken.
Een nieuwe Camaro. 39k in België, 89k hier.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:39 schreef Kriegel het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/460692276
http://link.marktplaats.nl/458681910
Het verschil in wegenbelasting valt trouwens nog best tegen (of mee, net hoe je het ziet), pas boven de 1350 kg gaat het echt hard omhoog. Wat ik kwalijker vind aan ons belastingklimaat is de absurde taks op de nieuwprijs van zwaarder gemotoriseerde auto's.
Voorbeeldje: Hyundai Genesis Coupe, 3.8 V6. In de USA kost ie nieuw $25.000, erg mooie prijs voor wat je krijgt. Hier betaal je doodleuk het dubbele (¤ 48.000), allemaal accijns, energielabels en BPM. Ronduit ziek, stelletje vuile milieuridders. Roverheid enzo.
Als je een 2e hands automaat koopt altijd even een stukje proberen of op de cc of zo constant mogelijk te rijden. Als de toeren zich dan soms eventjes verhogen om vervolgens na 1 a 2 seconden weer op het oude niveau terug te vallen, dan weet je dat de bak niet goed meer is.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:58 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dan nog eens iets, ik hoor van meerdere kanten dat oude automaten waardeloos zijn. Nou wordt er wel veel geroepen in autoland dus heeft iemand enige toelichting?
Echt misselijkmakend inderdaad...quote:Op zondag 26 juni 2011 23:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een nieuwe Camaro. 39k in België, 89k hier.
_!
Geen Subaru? zou ik wel verwachten eigenlijk in een land als Zweden met koudte...quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:47 schreef FalleNk810i het volgende:
Ben net terug van een weekje Denemarken/Zweden, maar wat me opviel is dat het straatbeeld qua auto's daar zoveel mooier is! (ja de vrouwen ook )
Meest voorkomende merken zijn wel:
BMW
AUDI
Mercedes
Volkswagen
Volvo
Peugeot
Heel weinig aziatische auto's viel me op
In FInland welgeteld 1 Mitsu Evo gezien... EIgenlijk niet eens zoveel 4wd's... 9/10 was fwd... wel een paar pickups(amerikaanse..)quote:Op maandag 27 juni 2011 02:13 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Geen Subaru? zou ik wel verwachten eigenlijk in een land als Zweden met koudte...
Ander vraagje, kan iemand zien wat dit voor witte auto is? of is het een soort brommobiel?
http://www.at5.nl/gespot/64543/dodelijke-aanrijding-i-jburg
Eh, nee eigenlijk niet gezien nee!quote:Op maandag 27 juni 2011 02:13 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Geen Subaru? zou ik wel verwachten eigenlijk in een land als Zweden met koudte...
Ander vraagje, kan iemand zien wat dit voor witte auto is? of is het een soort brommobiel?
http://www.at5.nl/gespot/64543/dodelijke-aanrijding-i-jburg
Bah, wat een klap... Lijkt me een Ka (Uu Tee) auto ja.quote:Op maandag 27 juni 2011 02:13 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Geen Subaru? zou ik wel verwachten eigenlijk in een land als Zweden met koudte...
Ander vraagje, kan iemand zien wat dit voor witte auto is? of is het een soort brommobiel?
http://www.at5.nl/gespot/64543/dodelijke-aanrijding-i-jburg
De NCAP rating voor de Ka en jou Honda zijn hetzelfde, 3 sterren . Stomme papier marché auto's ook...quote:Op maandag 27 juni 2011 02:18 schreef Kriegel het volgende:
Ziet eruit als een Ford Ka, of wat ervan over is. Die vierde foto laat dat duidelijk zien. Stomme papier maché autootjes ook, desalniettemin natuurlijk heel erg.
Welke Honda?quote:Op maandag 27 juni 2011 12:12 schreef L0we het volgende:
[..]
Bah, wat een klap... Lijkt me een Ka (Uu Tee) auto ja.
[..]
De NCAP rating voor de Ka en jou Honda zijn hetzelfde, 3 sterren . Stomme papier marché auto's ook...
Dat weet je niet. Dat je een grote motorkap hebt wil nog niet alles zeggen. Dat ligt allemaal aan de kreukelzone en stijfheid van de carrosserie. Een Hyundai Elantra heeft een lange motorkap die hij als kreukelzone gebruikt, maar toch is de bescherming die hij geeft aan de bestuurder maar heel zwakjes. (bron)quote:Op maandag 27 juni 2011 13:09 schreef Kriegel het volgende:
Maar in mijn auto zijn m'n benen niet de kreukelzone.
Die theorie gaat in zijn geheel op, maar dat is nog niet het hele verhaal. Het gewicht werkt tegen je, dus hoe zwaarder de auto, hoe groter de krachten die er gaan spelen. Dat moet je zien te compenseren, een Maybach van 2000 kg zal dus in verhouding meer impact moeten kunnen absorberen dan een Ford Kaquote:Die theorie gaat trouwens ook niet echt op. Volgens jouw definitie zou een Maybach van 2000 kilo tegen zo'n bus dus kanslozer zijn dan een brommobiel?
Slaat je vriendin tenminste niet met haar hoofd tegen de voorruit tijdens een beurt op de motorkap.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:12 schreef Sounddragon het volgende:
Mijn yank heeft een motorkap waar je languit op kunt liggen, maar geloof maar niet die veilig is bij een frontale aanrijding want al dat blik zit op een soort ladderchassis
Kreukelzone zit in het subframe, alleen plaatwerk gaat je niet redden, zodra plaatwerk knikt is het over met de sterkte.
Klopt helemaal, maar dat doet ze op haar Ibiza ook al niet denk ikquote:Op maandag 27 juni 2011 14:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Slaat je vriendin tenminste niet met haar hoofd tegen de voorruit tijdens een beurt op de motorkap.
Ze kan er ook niets aan doen dat ze niet zo groot is!quote:Op maandag 27 juni 2011 14:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar dat doet ze op haar Ibiza ook al niet denk ik
0 schadevrije jaren, rijbewijs net een jaar, dat soort gezeik. M'n moeder is met d'r 3 vrije jaren in de 206 in totaal (incl belasting) niet eens 40 euro kwijt in de maand, ook all-risk.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:33 schreef Marco001 het volgende:
Zoveel nog? Mijn Ibiza is 74 per maand, all risk!
Zuur is dat!quote:Op maandag 27 juni 2011 15:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Zuur als ik die Volvo 460 serie bekijk ben ik alsnog 75 euro kwijt, tov 105 in de maand. Stomme verzekeringen.
Ik denk zijn totale maandlastenquote:Op maandag 27 juni 2011 15:58 schreef Kriegel het volgende:
Die 75 euro, is dat alleen WA? Kan het me haast niet voorstellen. Of bedoel je alles bij elkaar? Ik kom bij mijn verzekeraar op 43 euro uit met 0 schadevrije jaren.
Voor het werk en af en toe vervoer van grotere spullen (dj sets, djs zelf , etc). Het is een must dus. Wil niet afhankelijk zijn van anderen.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:56 schreef L0we het volgende:
[..]
Zuur is dat!
Is het niet voordeliger om af en toe een auto te huren? Of gebruik je hem daar nog teveel voor?
Tsja, wat voor nut heeft een grote S-klasse als de boom je net raakt links voor?quote:Op maandag 27 juni 2011 15:01 schreef Sjoegerd het volgende:
Wat zijn de veiligheidsstatistieken van een AX? Volgens mij wil ik t niet eens weten
Ah, dan is het best wel een must ja...quote:Op maandag 27 juni 2011 16:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Voor het werk en af en toe vervoer van grotere spullen (dj sets, djs zelf , etc). Het is een must dus. Wil niet afhankelijk zijn van anderen.
De ene of de andere auto kan je geluk wel een beetje helpen natuurlijk, maar je hebt gelijk. Statistieken zeggen lang niet alles.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tsja, wat voor nut heeft een grote S-klasse als de boom je net raakt links voor?
Ik verkijk me niet op statistiek, pech danwel geluk speelt bij ongelukken een enorm grote rol.
Nja, dan valt het nog wel redelijk te doen, toch? Veel beter wordt het gewoon niet, ook als je weer een andere auto zou zoeken, of het moet echt een koektrommeltje zijn. In je beginjaren naait de verzekering je gewoon. Steevast, niks aan te doen. Misschien dat Onna Onna soelaas biedt, maar verder is dat gewoon een pijnlijk feit.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Voor het werk en af en toe vervoer van grotere spullen (dj sets, djs zelf , etc). Het is een must dus. Wil niet afhankelijk zijn van anderen.
Die 75 is wa en belasting
Als je een zwaardere auto hebt, en je maakt dezelfde klap (bijvoorbeeld tegen een muur), moet de zwaardere auto meer energie absorberen.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:45 schreef Kriegel het volgende:
L0we, nog even over dat gewichtsgebeuren: het is natuurlijk waar dat de uiteindelijke veiligheid in een crash afhangt van de constructie van je auto, maar weet je echt zeker dat hoger gewicht een nadeel vormt? Puur uit interesse, want ik vraag me af hoe het zit. Je heft met jouw gewicht namelijk ook een deel van de kinetische energie op die het andere voertuig overbrengt.
Een bus koppen moet je zowieso niet doen . In het geval van een nieuwsbericht is het gewichtsverschil zo groot, dat de impact vrijwel gelijk is aan het frontaal tegen een muur aan rijden (maar wel met dubbele snelheid)quote:Een bus raken is dodelijk omdat een bus erg zwaar is, hoe groter het verschil met jouw voertuig, hoe harder de klap bij jou binnenkomt.
Die opmerking over het gewicht bedoelde ik vooral in botsing met een muur bijv, bij een aanrijding met een veel lichtere auto spelen er heel andere krachten, daar heb je indd gelijk inquote:Zie het zo, als twee eerdergenoemde Maybachs van ieder twee ton elkaar frontaal raken veroorzaakt dat absoluut grote schade, maar zal de ene auto niet de ander verpletteren. Gelijk gewicht bij eenzelfde snelheid. Als je met zo'n zelfde Maybach op een AX inrijdt zal die laatste ongetwijfeld het onderspit delven, hij is veel lichter en kan z'n tegenligger niet afremmen. Als een trein een vlieg raakt is het resultaat ook voorspelbaar.
Je hebt het aardig goed, we zaten wat langs mekaar heen te praten geloof ik .quote:Dit even afgezien van het feit dat een Maybach veel steviger in elkaar zit, ik heb het puur over gewicht.
Het kan zijn dat ik er naast zit, maar dit klinkt vrij logisch, het is gewoon natuurkunde. Maar goed, dat was nooit m'n sterkste vak.
Ik vind vooral die laatste twee schokkend. Daar stap je niet uit.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:18 schreef Kriegel het volgende:
Ook zo lekker nuttig hè, zo'n airbag, terwijl ondertussen het halve motorblok in je maag verdwijnt...
Schijnveiligheid.
3:35 is echt te ziek trouwens.
Die laatste twee vonden house en ik ook het ergstquote:Op maandag 27 juni 2011 22:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik vind vooral die laatste twee schokkend. Daar stap je niet uit.
Hier ook zo hoor, in principoe 0 jaar rijervaring(maar wel een Trials iets gedaan, waardoor je bij unive direct 2 schadevrije jaren krijgt)quote:Op maandag 27 juni 2011 15:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
0 schadevrije jaren, rijbewijs net een jaar, dat soort gezeik. M'n moeder is met d'r 3 vrije jaren in de 206 in totaal (incl belasting) niet eens 40 euro kwijt in de maand, ook all-risk.
denk dat dit maar de wintervelgen worden en dan voor de zomer een stel nieuwequote:Op woensdag 29 juni 2011 18:50 schreef FalleNk810i het volgende:
Nice! Alleen nog even wieldoppen vervangen voor 18'' velgen
Niet bang dat ie over een jaar of 3 knalroze geworden is?quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:51 schreef gateway het volgende:
[..]
denk dat dit maar de wintervelgen worden en dan voor de zomer een stel nieuwe
Nah steeds valt wel mee, vandaag had ik hem 2 weken niet gebruikt en heb hem 4 keer gestart en bij de 5de keer deed ie het niet meer(zonder echte kms te maken).quote:Op zondag 3 juli 2011 20:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Is je dynamo wel goed, als je steeds met een lege accu staat?
Bij een garage / revisiebedrijf kunnen ze je dynamo wel meten..
Je kan er ook zelf een multimeter aan hangen, en kijken of ie wel gewoon 14.x volt geeft met draaiende motor.
Zo ja, dan zal je dynamo wrs goed zijn, en zo nee dan zal je accu kapot zijn.
Naast dat kan het ook zijn dat je lekstroom in je auto hebt, maar dan moet je gaan zoeken waar het in zit. Eerst bovenstaande maar eens bekijken, dat lijkt mij het verstandigst..
Gewoon op de accu polen.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:49 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Nah steeds valt wel mee, vandaag had ik hem 2 weken niet gebruikt en heb hem 4 keer gestart en bij de 5de keer deed ie het niet meer(zonder echte kms te maken).
Is een oude accu dus denk ook sowieso dat het verstandig is om hem te vervangen.
Kan er wel een multimeter aan hangen, moet dat gewoon aan de accu kabels?
Wat betekend het eigenlijk precies de 360a en 40Ah, lees dat het 360 ampere per uur is en 40 ampere.
Is de 360a de totale opslag en de 40ah de kick die de accu kan geven om te starten?
Ik zou het niet zomaar vervangen. Als je hem 4 keer start zonder echte km´s te maken kan hij gewoon zo leeg zijn.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:49 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Nah steeds valt wel mee, vandaag had ik hem 2 weken niet gebruikt en heb hem 4 keer gestart en bij de 5de keer deed ie het niet meer(zonder echte kms te maken).
Is een oude accu dus denk ook sowieso dat het verstandig is om hem te vervangen.
Kan er wel een multimeter aan hangen, moet dat gewoon aan de accu kabels?
De totale capaciteit is 40ah, dus dat betekent dat hij 40 ampere kan leveren voor de duur van 1 uur. (of 20a gedurende 2 uur)quote:Wat betekend het eigenlijk precies de 360a en 40Ah, lees dat het 360 ampere per uur is en 40 ampere.
Is de 360a de totale opslag en de 40ah de kick die de accu kan geven om te starten?
de 360 is geen capaciteit, dat is de hoogte van de stroom die hij kan leveren.quote:Op maandag 4 juli 2011 07:50 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Gewoon op de accu polen.
Je kan gewoon eens meten als je em een nacht hebt laten staan (zonder te starten oid), zou ie eigenlijk rond de 12v moeten zijn.
En als je em daarna start, zou ie rond de 14v moeten zijn.
Als de accu koud al +- 10v aangeeft is ie niet goed..
Maar als je em start en je hebt rond de 14v, dan is je dynamo wrs gewoon goed.
Meten is niet verkeerd om te doen.
Over de werking van een accu met amperes: http://nl.wikipedia.org/wiki/Loodaccu
Maar 360 is idd de totale capaciteit.
Je dynamo levert A´s, geen Ah´s . Voor een klein autootje zal dat zo rond de 50A liggen. Op zich geen probleem voor een grotere accu, het duurt alleen wat langer voor hij vol is.quote:Voordat je een 'zware' accu koopt, is het eigenlijk handig om te weten hoeveel Ah je dynamo levert.
Je moet hem op 20V (linksboven ) zetten.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:11 schreef Kadooosh het volgende:
Kan hem zo even meten alleen mijn multimeter heeft geen 12v , heb deze:
http://electronica.marktp(...)n-EM390-11765752.htm
Of kan ik hem gewoon op 9v zetten?
Dat getal geeft de maximale meetwaarde aan. Je moet hem dus inderdaad op 20V zetten, of 200V, dat werkt ook wel.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:11 schreef Kadooosh het volgende:
Kan hem zo even meten alleen mijn multimeter heeft geen 12v , heb deze:
http://electronica.marktp(...)n-EM390-11765752.htm
Of kan ik hem gewoon op 9v zetten?
Ligt eraan of je veel verbruikers aan had, en hoe hard hij bij kan laden. Als de accu helemaal leeg was kan het wel een uur duren voor hij vol is als je de lichten en radio aan had bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:11 schreef Kadooosh het volgende:
Gisteren nadat ie het deed heb ik nog 30-45mins gereden inclusief ff snelweg, heb ook hoge toeren gemaakt.. zal de accu nu wel zogoed als vol moeten zijn?
Ik zou gelijk even bellen, dit kán grote problemen opleveren. Als je even belt, en het verhaal uitlegt, weten hun je vast wel te vertellen wat er écht aan de hand is.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:40 schreef Kadooosh het volgende:
Oke zal het over een uurtje even proberen...
Had gisteren trouwens helemaal niets aan(lichten radio etc).
Nog een heel ander iets waarvoor ik al contact heb genomen met de verzekeraar:
Ik ben een tijd geleden verhuisd en zat vandaag toevallig mijn polis te bekijken en zie dit staan:
1. Naast de verzekerde personenauto is een ander motorrijtuig aanwezig t.b.v. een andere, op het
woonadres van verzekeringnemer ingeschreven bestuurder die tevens de levenspartner is van de
regelmatige bestuurder van de op deze polis verzekerde personenauto;
Nu ik ben verhuisd is er geen andere auto meer op het adres ingeschreven.
Kan dit problemen leveren met toekomstige schades en kan ik hiervoor de verzekering stop zetten(voorwaarden gelden niet meer).
Dit kan van alles zijn. Olie die vervangen moet worden, kleppen die gesteld moeten worden, accuspanning die nét te laag is, ontsteking die niet meer lekker is, bougies die vervangen moeten worden. Benzine- of luchtfilter wat vervangen moet worden.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:50 schreef Kadooosh het volgende:
Duurde trouwens wel de laatste tijd lang voordat de auto eindelijk startte moest de sleutel 5 a 10 seconden ingedrukt houden voordat ie hem eindelijk pakte.
Dacht dat dat ook wel te maken kon hebben met de accu maar kan natuurlijk ook aan de startmotor liggen?
Paar maanden geleden toen ik hem kocht startte ie echt gelijk.
Las dat ik de startmotor ook kan schoonmaken en invetten... is dat makkelijk om te doen?
Toevallig dat ik ook sinds vandaag problemen heb met mijn accu . Ik reed halverwege de snelweg afrit toen opeens allemaal lampjes begonnen te branden van abs en het stop lampje. Ik auto stil gezet en een half uur later weer opgestart, deed het gewoon weer.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:32 schreef Kadooosh het volgende:
Ik ga maar is een nieuwe accu kopen, stond vandaag weer met een lege accu bij het tankstation.
Er zit nu een 12 V 40AH 360 A (EN) in.
Wou gelijk eentje met meer kracht kopen zodat ie minder snel leeg is.
Zou zoiets goed zijn of kan ik er beter een van een bekend merk kopen(Varta ofzo)?
http://www.halfords.nl/shop/auto-onderdelen/accus/306803
45 ampere inplaats van 36 ampere klopt dat?
Moet het nog wel even opmeten of het allemaal past.
Gaat trouwens om een VW Polo 2 uit 1990.
Zoiets kan ik ook bestellen:
http://www.advitek.nl/str(...)u-batterij-12v4.html
Lijkt me sterk dat dat de accu is...quote:Op maandag 4 juli 2011 20:15 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Toevallig dat ik ook sinds vandaag problemen heb met mijn accu . Ik reed halverwege de snelweg afrit toen opeens allemaal lampjes begonnen te branden van abs en het stop lampje. Ik auto stil gezet en een half uur later weer opgestart, deed het gewoon weer.
Totdat ik mijn weg naar huis was. Halverwege begonnen weer alle lampjes te branden dus ik stopte weer.
Gevolg dat ik de auto ergens moest parken met veel duw werk. Toen begon het leuke avontuur dat het opeens heuvel af ging en ik vervolgens een paaltje niet zag. Nu is mijn deur een beetje naar de kloten . fijn morgen weer naar de garage..
Wat denk je dan dat het is? Toen ik via de startkabels de motor weer aan zetten deed ie het gewoon weer. Maar halverwege doet ie het niet meer nee, maybe de dynamo oid?quote:
Schrok ff dacht dat het over mijn auto ging .quote:Op maandag 4 juli 2011 20:36 schreef Mikkie het volgende:
99% zeker je dynamo die naar de ju is. Probeer een gereviseerde of een tweedehandse te kopen. Ik stond vorig jaar bij de dealer in Duitsland en daar betaal je echt de hoofdprijs (had weinig keuze helaas).
Hoop het niet, ik zat even te surfen op het net en zie dat die krengen zo richting de 300 euro gaan.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:36 schreef Mikkie het volgende:
99% zeker je dynamo die naar de ju is. Probeer een gereviseerde of een tweedehandse te kopen. Ik stond vorig jaar bij de dealer in Duitsland en daar betaal je echt de hoofdprijs (had weinig keuze helaas).
hij is nu 8 jaar oud en ziet er zo uit, denk dat het wel meevaltquote:Op zondag 3 juli 2011 20:28 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Niet bang dat ie over een jaar of 3 knalroze geworden is?
geen acculader in de familie? anders de accu eens goed opladen aangezien je de auto toch weinig gebruikt kan ie ook wel ff kalm aan opladenquote:Op maandag 4 juli 2011 20:39 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Schrok ff dacht dat het over mijn auto ging .
Maar 13,80 is wel voldoende nog toch.
Ik wacht het wel even af wat ie komende tijd doet, gebruik hem sowieso weinig.
Kweet niet wat voor een auto je hebt, maar laatst heb ik een gereviseerde voor 30 euro op de sloop gekocht.. (met inlevering van de defecte, want die repareren ze weer)quote:Op maandag 4 juli 2011 20:46 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Hoop het niet, ik zat even te surfen op het net en zie dat die krengen zo richting de 300 euro gaan.
Dat zeg ik. Ik was 450 euro kwijt geloof ik. En dan probeerde de dealer me ook nog een extra accu aan te smeren... wat een eikel eikel.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:46 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Hoop het niet, ik zat even te surfen op het net en zie dat die krengen zo richting de 300 euro gaan.
Nah auto van mijn moeder, Golf 4 is het geloof ik (1.8 / bj 1998 zal we een vier zijn dan)quote:Op maandag 4 juli 2011 21:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Kweet niet wat voor een auto je hebt, maar laatst heb ik een gereviseerde voor 30 euro op de sloop gekocht.. (met inlevering van de defecte, want die repareren ze weer)
Eigenlijk zag ik het al aankomen omdat de ruitenwissers opeens heel langzaam gingen. (Ja ging even mijn voorruit schoonmaken )quote:Op maandag 4 juli 2011 22:22 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Ik was 450 euro kwijt geloof ik. En dan probeerde de dealer me ook nog een extra accu aan te smeren... wat een eikel eikel.
Maar je symptomen lijken op die van mij. Op de snelweg gingen ineens alle lampjes branden, half knipperend, kon nog net de parkeerplaats bereiken. Daar even laten staan, met behulp van een Duitser en startkabels weer opnieuw gestart. Liep als een zonnetje, geen probleem. Twintig km verderop was het echter weer einde verhaal. Toen ben ik alsnog afgesleept...
Vind een S-type juist lekker subtiel maar toch zeer stijlvol zoals een Jag hoort te zijn ..quote:Op maandag 4 juli 2011 22:30 schreef Kriegel het volgende:
Dat vind ik nou net één van de minder mooie Jags, doe mij maar gewoon een XJ of XK(R). XJS is ook lang niet verkeerd. Oh, en E-type natuurlijk, extreem mooie auto's. Kunnen wel allemaal een stuk duurder zijn, zowel voor als na aankoop.
En ik heb zojuist ook m'n accu maar eens verwisseld, ik vroeg me al sinds ik m'n auto kocht regelmatig af waarom ie vaak zo moeizaam aansloeg, vooral na een paar dagen stilstaan. Nou, daardoor dus, accu zat er al zes jaar in. Gisteren kwam ie niet meer van z'n plek, dus dan ga je wel conclusies trekken.
Hij loopt nu als een tiet, starten draaien zoals het ook hoort.
Dan kan het ook wel een keertjequote:Op maandag 4 juli 2011 23:16 schreef napoleonfour het volgende:
Deze accu zit er ook al sinds mijn moeder hem heeft gekocht in '98:'). Sticker gaat ook maar tot 2008.
Shit zeg, dat is wel heel erg lang. En ik dacht dat zes jaar dat al redelijk was, maar ik trof bij het vervangen dan ook zo'n wazig Koreaans ding aan, dat verklaart het vroege overlijden misschien. Nu heb ik er één met "Japan quality", aldus een trotse sticker.quote:Op maandag 4 juli 2011 23:16 schreef napoleonfour het volgende:
Deze accu zit er ook al sinds mijn moeder hem heeft gekocht in '98:'). Sticker gaat ook maar tot 2008.
Ah, nog zo'n signaal. Ik reed toen een stuk in de regen en kon mn wissers maar heel minimaal gebruiken. Gingen steeds langzamer...tot ze er helemaal de brui aan gaven en ik voor de tweede keer stranddequote:Op maandag 4 juli 2011 23:11 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Eigenlijk zag ik het al aankomen omdat de ruitenwissers opeens heel langzaam gingen. (Ja ging even mijn voorruit schoonmaken )
XJS daar heb ik gister nog in gereden, en een stuk aan gelast. Vanavond laatste klusje, en dan ist weer klaar!quote:Op maandag 4 juli 2011 22:30 schreef Kriegel het volgende:
Dat vind ik nou net één van de minder mooie Jags, doe mij maar gewoon een XJ of XK(R). XJS is ook lang niet verkeerd. Oh, en E-type natuurlijk, extreem mooie auto's. Kunnen wel allemaal een stuk duurder zijn, zowel voor als na aankoop.
En ik heb zojuist ook m'n accu maar eens verwisseld, ik vroeg me al sinds ik m'n auto kocht regelmatig af waarom ie vaak zo moeizaam aansloeg, vooral na een paar dagen stilstaan. Nou, daardoor dus, accu zat er al zes jaar in. Gisteren kwam ie niet meer van z'n plek, dus dan ga je wel conclusies trekken.
Hij loopt nu als een tiet, starten draaien zoals het ook hoort.
Goed bezig! Ben je niet bang dat je achterkant extra smerig wordt met rechte pijpen?quote:Op maandag 4 juli 2011 23:31 schreef Dubish het volgende:
Vandaag nieuwe spiegelkappen besteld..
En witte mistlampen gemonteerd:
[ afbeelding ]
Next upgrade:
Witte stadslichten en dagrijverlichting.
Rechte uitlaten. (Dus niet gebogen naar beneden.)
Tot zover
Pff, dan zou ik echt liever gaan vliegen! Ik vind het zonde van mn tijd anders .quote:*Ben me ook alvast aan het gereed maken voor een vakantie rit van 7000km heen en terug..
Je had gelijk, garage belde net dat het inderdaad de dynamo is.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:14 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ah, nog zo'n signaal. Ik reed toen een stuk in de regen en kon mn wissers maar heel minimaal gebruiken. Gingen steeds langzamer...tot ze er helemaal de brui aan gaven en ik voor de tweede keer strandde
En Dubish...flinke plannen! 7k red ik niet eens in een flinke vakantie waarbij heen en terugreis samen al meer dan 3k zijn.
Nee, ik ga richting Turkije. Daar ben ik op vakantie voor een paar weken waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:02 schreef Kriegel het volgende:
@ Dubish: 7000 km? Waar ga je heen, naar de andere kant van de Oeral ofzo?
Waarschijnlijk word het niet zo smerig, meerdere leden van de audiforum hebben het al gedaan.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:21 schreef L0we het volgende:
[..]
Goed bezig! Ben je niet bang dat je achterkant extra smerig wordt met rechte pijpen?
[..]
Pff, dan zou ik echt liever gaan vliegen! Ik vind het zonde van mn tijd anders .
Ziet er wel een stuk mooier uit . Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:52 schreef Dubish het volgende:
[..]
Nee, ik ga richting Turkije. Daar ben ik op vakantie voor een paar weken waarschijnli
[..]
Waarschijnlijk word het niet zo smerig, meerdere leden van de audiforum hebben het al gedaan.
Dat is geweldig rijden ja... Scheelt wel dat je het over een aantal weken uitsmeert. Ik heb vorig jaar 4500 km gereden in 2 weken, alles alleen, vond ik best wel prima te doen!quote:Ik ga ook elke jaar met de vliegtuig op vakantie, maar ik denk dat met de auto het vele malen leuker is, vooral omdat ik auto rijden gewoon leuk vind.(En in de oosterse landen zijn het vooral kronkelende bergwegen , dat maakt het extra fun.) En de rit duurt "maar" 35uur...
Neuh, daar wordt je juist zo moe van .quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:11 schreef Mikkie het volgende:
Dat snap ik, maar dan nog .
Wel een mooie route om te proberen een recordtijd op te rijden door flink door te planken .
Prachtige bakquote:Op maandag 4 juli 2011 23:31 schreef Dubish het volgende:
Vandaag nieuwe spiegelkappen besteld..
En witte mistlampen gemonteerd:
[ afbeelding ]
Next upgrade:
Witte stadslichten en dagrijverlichting.
Rechte uitlaten. (Dus niet gebogen naar beneden.)
Tot zover
*Ben me ook alvast aan het gereed maken voor een vakantie rit van 7000km heen en terug..
Mwoah, daar heb ik meestal niet zo veel last van. Constant tempo is wel zuiniger... de laatste keer dat ik heb lopen knallen liep het verbruik behoorlijk opquote:
ga ws. als het doorgaat ook met de Touran op vakantie, spanje kleine 4,5k heen en terug voortijd wel ff een beurtje regelen..... de laatste beurt was 20.000 km geleden (althans, wat ik in de papieren vindt). Heb um net 1000km, en sta liever niet ergens in Frankrijk ofzo langs de kant wegens iets lulligs, dus eerst maar ff een checkquote:Op maandag 4 juli 2011 23:31 schreef Dubish het volgende:
*Ben me ook alvast aan het gereed maken voor een vakantie rit van 7000km heen en terug..
Ik ben ook benieuwd eerlijk gezegd, ik ga ze in Turkije laten plaatsen.(Lekker goedkoop )quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:06 schreef L0we het volgende:
[..]
Ziet er wel een stuk mooier uit . Ben benieuwd.
Ja gelukkig ga ik daar paar weken genieten van de zon. Ik ga gelukkig niet alleen rijden, mijn pa en ik gaan steeds omwisselen.quote:[..]
Dat is geweldig rijden ja... Scheelt wel dat je het over een aantal weken uitsmeert. Ik heb vorig jaar 4500 km gereden in 2 weken, alles alleen, vond ik best wel prima te doen!
Dat ga ik alleen in Duitsland proberen , voor de rest lekker cruisen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:11 schreef Mikkie het volgende:
Dat snap ik, maar dan nog .
Wel een mooie route om te proberen een recordtijd op te rijden door flink door te planken .
Dankje!quote:
Ik heb vorige week ook alles laten checken, had ook nog APK keuring. Dus dat ging mooi samen..quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:40 schreef gateway het volgende:
[..]
ga ws. als het doorgaat ook met de Touran op vakantie, spanje kleine 4,5k heen en terug voortijd wel ff een beurtje regelen..... de laatste beurt was 20.000 km geleden (althans, wat ik in de papieren vindt). Heb um net 1000km, en sta liever niet ergens in Frankrijk ofzo langs de kant wegens iets lulligs, dus eerst maar ff een check
sowieso, details van sportievere versiesquote:
Slim. Sowieso is tijdig olie verversen altijd wel een aanrader. Ik ben over een paar duizend km ook weer aan de beurt. Gelukkig de olie al in de schuur staan, dus wordt een goedkope beurt . Wel weer APK binnenkort, kost weer 70 euro ofzoquote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:40 schreef gateway het volgende:
[..]
ga ws. als het doorgaat ook met de Touran op vakantie, spanje kleine 4,5k heen en terug voortijd wel ff een beurtje regelen..... de laatste beurt was 20.000 km geleden (althans, wat ik in de papieren vindt). Heb um net 1000km, en sta liever niet ergens in Frankrijk ofzo langs de kant wegens iets lulligs, dus eerst maar ff een check
Das prijzig, mijn apk kost me minder dan de helftquote:Op woensdag 6 juli 2011 00:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Slim. Sowieso is tijdig olie verversen altijd wel een aanrader. Ik ben over een paar duizend km ook weer aan de beurt. Gelukkig de olie al in de schuur staan, dus wordt een goedkope beurt . Wel weer APK binnenkort, kost weer 70 euro ofzo
Mja, diesel hè... die roetmeting alleen kost al een bak geldquote:Op woensdag 6 juli 2011 15:24 schreef L0we het volgende:
[..]
Das prijzig, mijn apk kost me minder dan de helft
er komt long-life olie in 30k zonder verversenquote:Op woensdag 6 juli 2011 00:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Slim. Sowieso is tijdig olie verversen altijd wel een aanrader. Ik ben over een paar duizend km ook weer aan de beurt. Gelukkig de olie al in de schuur staan, dus wordt een goedkope beurt . Wel weer APK binnenkort, kost weer 70 euro ofzo
Prima spul over het algemeen. Bij mij gaat er binnenkort ook weer LL in, kan ik weer een goede 20k vooruit.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:10 schreef gateway het volgende:
[..]
er komt long-life olie in 30k zonder verversen
zo had ik er van de week een die het nodig vond om bij het invoegen zijn voorganger maar gelijk over de linkerbaan in te halen met zo'n 80 km per uur. Beetje jammer dat ik er aan kwam met 140 op de teller(A58), dat is wel een serieus verschil wat je weg moet remmen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:18 schreef Piles het volgende:
Reed gisteravond lekker 130 op de snelweg (ja, dat mag tegenwoordig ), zag ik in m'n spiegel een fel blauwwit licht aankomen. Ik dacht "komt weer zo'n idioot met fout gemonteerd xeonsetje ". Was het (waarschijnlijk) een arrestatieteam in een dikke Mercedes
De Peugeot voor me schrok er zo van, dat ie m bijna in z'n voorganger reed, vervolgens naar links gooide waardoor ik in de remmen moest. Het valt ook allemaal niet mee
Rij jij een Dodge? Ik heb zo'n soortgelijke situatie veroorzaakt laatst, weet niet meer precies waar.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
zo had ik er van de week een die het nodig vond om bij het invoegen zijn voorganger maar gelijk over de linkerbaan in te halen met zo'n 80 km per uur. Beetje jammer dat ik er aan kwam met 140 op de teller(A58), dat is wel een serieus verschil wat je weg moet remmen.
Dan ligt het gewoon aan de weg, ik had het ook op de A58quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
zo had ik er van de week een die het nodig vond om bij het invoegen zijn voorganger maar gelijk over de linkerbaan in te halen met zo'n 80 km per uur. Beetje jammer dat ik er aan kwam met 140 op de teller(A58), dat is wel een serieus verschil wat je weg moet remmen.
Nee dat was ik niet ik scheur rond in een clio.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:40 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Rij jij een Dodge? Ik heb zo'n soortgelijke situatie veroorzaakt laatst, weet niet meer precies waar.
klopt, je moet idd wel goed opletten. Ik zag ze ook allebei al komen en ging naar de linkerbaan, toen zag ik die achterste auto een beetje nerveus doen en voor ik het wist zat hij op mijn baan.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan ligt het gewoon aan de weg, ik had het ook op de A58
Maar je moet inderdaad echt goed opletten en anticiperen als je over de 130 gaat Wat ik meestal ook wel leuk vind, ben je tenminste echt aan het autorijden
Zijn er zeker meer, dat ontkent toch ook niemandquote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:24 schreef Marco001 het volgende:
Zijn wehl meer wegen waar je 130 mag trouwens.. a6, stuk geloof ik, ebn bij emmen..(vandaag daar nog geweest met een nieuwe crafter..
A3, bestaat hij toch?quote:Op zondag 10 juli 2011 09:38 schreef gateway het volgende:
pfff, gister op de A3 heel wat bijna ongelukken gezien, een gele seat ibiza die over de weg slingerde, half op beide rijbanen, dan snel, dan langzaam........ pff gelukkig was eht niet zo druk!
sorry, de Duitse A3 of E35 heet ie geloof ik ook, net als de A12quote:
quote:Op zondag 10 juli 2011 01:37 schreef Mikkie het volgende:
Ach joh, die Vmax is er ook maar voor het advies. Gewoon doorplanken als het rustig is .
Alleen niet boven de Vmax +50 komen, want dat is sinds 1 juli standaard twee maanden invordering.
Zo moet het dus nietquote:GOES - Op de A58 bij Goes moest een 47-jarige automobilist uit Bierbeek (B) zaterdagmiddag zijn rijbewijs inleveren omdat hij veel te hard reed.
De man reed met een gecorrigeerde snelheid van 187 km/h en dat kostte hem zijn rijbewijs.
Op de A58 bij Goes is 130 km/h toegestaan.
Ha, eindelijk nog een in het topic . Wat voor een heb je?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:59 schreef Dennis101 het volgende:
Nee dat was ik niet ik scheur rond in een clio.
Een 1.6 privilege uit 2003. Zwart en 5 deurs.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:30 schreef JDude het volgende:
[..]
Ha, eindelijk nog een in het topic . Wat voor een heb je?
Zoiets rij ik dagelijksquote:Op zondag 10 juli 2011 17:36 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik wil me hier ook ff melden, heb sinds dinsdag mijn rijbewijs en heb al aardig wat gereden (zo'n 140 km of zo).
Blijven rijden, dan komt het best goedquote:Dadelijk met m'n pa en ma een ritje naar België maken en vervolgens daar eten. Moet zeggen dat het best goed gaat, je moet wel ff wennen aan een andere auto (dan de lesauto) dus soms schokt hij nog bij het schakelen e.d., maar dat komt wel goed.
Haha, ik moet zeggen dat ik het rijden nog vrij intensief vind momenteel. Hoe meer je rijd hoe minder dat wordt. Maar ik ga heel de vakantie nog flink touren (o.a. met neefje, pa en vrienden) dus dat gaat allemaal wel goed komen.quote:
En vanmorgen aangekocht bij een Renault dealer, ging nog vrij snel.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:58 schreef Kriegel het volgende:
Zo, m'n pa gaat eindelijk z'n nare Daewoo Lanos de deur uit doen. Nu zijn we samen aan het zoeken naar een Mazda3 Sedan van het vorige type, als het even kan een 150 pk 2.0, dus dat wordt volgens mij in ieder opzicht een leuke verbetering.
Ook een Mazda3 bedoel je? Want dit (2.0 Active) is voor zover ik zelf weet in Nederland de meest sportieve uitvoering, de 2.3 GT verkopen ze alleen in de VS. Maar sideskirts e.d. zitten hier even goed op, dus het uiterlijk is hetzelfde.quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:26 schreef Catch_me het volgende:
Leuke bak is dat ja. Ik had toen ik een auto wilde kopen een oog op de sportieve versie, met klein spoilertje enzo
quote:voor 100 euro kom ik ze meteen ophale
- sjonnie
Geen idee of die steekmaat alleen van jappen zijn, maar niet iets Duits iigquote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:51 schreef Kriegel het volgende:
Ze hoeven niet op een Jap. Denk ik.
Wel vervelend dat de steekmaat op zo weinig auto's toegepast is, zeker als viergaats, het gaat zo nog een flinke kluif worden om ze kwijt te raken. Nou ja, op Fok dan, op Marktplaats zou het sneller gaan. Alleen heb ik voorlopig nog geen zin in 3000 mailtjes in de trant van:
[..]
Zijn VAG maten en dus duits, logischquote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:41 schreef Marco001 het volgende:
Passen ij ieder geval niet onder mijn seat.
Hmmm, dat laatste is wellicht een idee...quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:33 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Geen idee of die steekmaat alleen van jappen zijn, maar niet iets Duits iig
Tja, marktplaats werkt wel redelijk, en anders gewoon het Hyundai? forum
Have fun!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:45 schreef gateway het volgende:
zo, auto volgepakt, alles vloeistoffen gecontroleerd, nu op vakantie
Gefeliciteerd! Hoop veilige ritten toegewenst, dat het maar lang mag duren voor je dat ritje gestrekt achterin doetquote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:28 schreef Hitomi het volgende:
Mag me hier binnenkort ook gaan laten zien Donderdag geslaagd, gisteren het pasje aangevraagd. Als ie voor donderdag al klaar ligt (instructeur zei dat het meestal wel zo was), dan zal ik denk ik donderdag voor het eerst een ritje maken. Heeft een iets minder prettige eindbestemming (crematie), maar het zal toch een flink eindje worden. Waarschijnlijk Zwolle > Emmeloord > Hoofddorp.
Leuk! Al wat op het oog?quote:Ondertussen ook aan het sparen gegaan voor mijn eerste autootje
Dank je wel! Ik heb zeker wat op het oog Een Toyota Starlet lijkt me wel een leuk, degelijk en niet al te prijzig (jaarlijks) wagentje Geen idee hoe het met benzinekosten zit, maar aan verzekering en wegenbelasting zou een 3-deurs Starlet uit ongeveer 1997 uitkomen op 812 euro per jaar voor mij.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:25 schreef L0we het volgende:
[..]
Have fun!
[..]
Gefeliciteerd! Hoop veilige ritten toegewenst, dat het maar lang mag duren voor je dat ritje gestrekt achterin doet
[..]
Leuk! Al wat op het oog?
Dat is +- 50 voor verzekering, en +- 17 euro voor verzekering? Tel daar ook per jaar zeker 2 a 300 euro aan onderhoud bij op. Dat zal in de meeste gevallen wel minder zijn, maar je weet maar nooit...quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:51 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Dank je wel! Ik heb zeker wat op het oog Een Toyota Starlet lijkt me wel een leuk, degelijk en niet al te prijzig (jaarlijks) wagentje Geen idee hoe het met benzinekosten zit, maar aan verzekering en wegenbelasting zou een 3-deurs Starlet uit ongeveer 1997 uitkomen op 812 euro per jaar voor mij.
Hij kan altijd nog gaan lopen...quote:Ik wil een rooie, maar m'n vriend wil straks niet in een roze starlet rondrijden
Goede reis!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:45 schreef gateway het volgende:
zo, auto volgepakt, alles vloeistoffen gecontroleerd, nu op vakantie
Mwoah, dat zou ik niet te hard roepen. E.e.a. is wel afhankelijk van het gebruik en het kilometrage. Hoe meer je per jaar rijdt, hoe duurder het wordt. 200 à 300 kan als je weinig rijdt. Haal je de 20k per jaar of meer, dan ben je dat bedrag alleen al kwijt aan een fatsoenlijke beurt. Los van slijtageonderdelen en incidentele gebreken. Het kan dan snel oplopen.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:45 schreef L0we het volgende:
Tel daar ook per jaar zeker 2 a 300 euro aan onderhoud bij op. Dat zal in de meeste gevallen wel minder zijn, maar je weet maar nooit...
50,- aan verzekering maandelijksquote:Op zondag 17 juli 2011 23:45 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat is +- 50 voor verzekering, en +- 17 euro voor verzekering? Tel daar ook per jaar zeker 2 a 300 euro aan onderhoud bij op. Dat zal in de meeste gevallen wel minder zijn, maar je weet maar nooit...
quote:[..]
Hij kan altijd nog gaan lopen...
Ben ik (denk ik) niet te beroerd voor. Als ik een autootje heb wil ik er voor zorgen ookquote:Volgens de poetsfanaten blijft rood ook echt rood op het moment dat je hem regelmatig poetst. Maar daar moet je ook net zin in hebben .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De terugweg was ontzettend rustig. Hebben wegens de tijd in Zwolle maar Chinees gehaald. Reed daar achteruit de parkeerplaats weer uit, heel voorzichtig. Gestopt, was aan het schakelen en toen reed iemand in de parkeerplaats achter mij zonder te kijken achteruit.. Die gast stopte nog net op tijd, maar ik had een hartverzakking..
Anyways, bij schoonmams thuis aangekomen heb ik 'm beter achteruit gefileparkeerd dan dat zij dat gekund zou hebben.
Was wel een mooi ritje, 2x 45 minuten gereden. Liggend aan de weersomstandigheden: volgende week donderdag naar Texel rijden.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:17 schreef JDude het volgende:
Over anderhalve week tijdelijk terug naar m'n oude baantje als koerier. Dat wordt kilometers tankstation-broodjes vreten!
Ik moest zo hard lachen en omdat ik al -maanden- had gepland dat dit zou gaan gebeuren en zijn gezicht maakte het allemaal echt helemaal waardquote:
Wacht maar tot de winter Welkom trouwens, ik had het idee dat je je rijbewijs zowat tegelijkertijd met mij haalde toendertijd, nog in't rijles topic!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:10 schreef Hitomi het volgende:
Oeh, ik heb ook geslipt trouwens Stond voor een stoplicht en was nog niet helemaal aan de auto gewend. Dus die sloeg af. Ik wilde niet achterblijven, dus ik motor weer gestart en gas lomp in.
Gevolg: IIEIEIEIEIIEIEHHHH -- VROEM.
Oeps.
Daar heeft de instructeur mij al bij helpen oefenen Met sneeuw rijden, bochtje om en toen zette meneer de handrem er ineens op.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:58 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Wacht maar tot de winter Welkom trouwens, ik had het idee dat je je rijbewijs zowat tegelijkertijd met mij haalde toendertijd, nog in't rijles topic!
Klopt, en dat verklaart het dan inderdaad! Heb het topic daarna ook niet echt meer gevolgdquote:Op vrijdag 22 juli 2011 01:07 schreef Hitomi het volgende:
Volgens de Rijles-topics heb jij 'm op 1 juni 2010 gescoord. Toen was ik net 2 maanden bezig denk ik. Heb er heel lang over gedaan omdat ik heel veel tussenstops heb gehad..
quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:01 schreef Hitomi het volgende:
Afijn, dat maakte het alleen maar leuker. We zijn een zijstraatje vóór de straat van zijn vriendin gaan staan, op de hoek. Motor uit en wachten. Niet veel later kwam daar een rode Citroën Xsara langskarren, met overduidelijk mijn pa achter het stuur.
Motor aan en er direct achteraan gegaan. Tegen de tijd dat hij klaar was met inparkeren, stond ik voor zijn auto, luid toeterend en met een ontzettende grote lach op mijn gezicht.
Het resultaat:Geniale blik!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goeie reis alvast!quote:Was wel een mooi ritje, 2x 45 minuten gereden. Liggend aan de weersomstandigheden: volgende week donderdag naar Texel rijden.
Reis naar Texel gaat niet door Mijn oom die daar zou zitten met zijn vriendin is ziek en ze hebben besloten ook ivm het weer om er minimaal 2 weken niet heen te gaan.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bite me[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 22:01 schreef Hitomi het volgende:
Nou - het plan voor vandaag werd iets gewijzigd. Eigenlijk zouden ik en mijn vader naar een begrafenis gaan, maar dat ging door omstandigheden niet door. Uiteindelijk heb ik met mijn schoonmams en de vriendin van mijn vader een plannetje gesmeed.
Ter info: ik heb 14 juli mijn examen gehaald, maar mijn vader wist helemaal van niets.
Dus, vandaag in de Opel Corsa van mijn schoonmams (met schoonmams ernaast natuurlijk) een ritje gemaakt van Zwolle naar Wolvega en weer terug. Binnen Zwolle was het erg makkelijk, daar had ik al zo vaak gereden, de snelweg was niet veel bijzonders (tussen Steenwijk en Wolvega 130! ) maar Wolvega was een regelrechte ramp Wegwerkzaamheden, vervolgens had ik rechts opgeschreven in plaats van links en kwamen we nog meer werkzaamheden tegen en we hadden geen TomTom die ons echt kon helpen. Ja, smartphones waar geen degelijke software op zit.
Anyway, uiteindelijk de weg gevonden, kwamen we daar aan, bleek mijn vader nog niet aanwezig te zijn. Na een check-up via de telefoon bleek het nog 5 a 6 minuutjes te duren.
Afijn, dat maakte het alleen maar leuker. We zijn een zijstraatje vóór de straat van zijn vriendin gaan staan, op de hoek. Motor uit en wachten. Niet veel later kwam daar een rode Citroën Xsara langskarren, met overduidelijk mijn pa achter het stuur.
Motor aan en er direct achteraan gegaan. Tegen de tijd dat hij klaar was met inparkeren, stond ik voor zijn auto, luid toeterend en met een ontzettende grote lach op mijn gezicht.
Het resultaat:Geweldige actie meidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De terugweg was ontzettend rustig. Hebben wegens de tijd in Zwolle maar Chinees gehaald. Reed daar achteruit de parkeerplaats weer uit, heel voorzichtig. Gestopt, was aan het schakelen en toen reed iemand in de parkeerplaats achter mij zonder te kijken achteruit.. Die gast stopte nog net op tijd, maar ik had een hartverzakking..
Anyways, bij schoonmams thuis aangekomen heb ik 'm beter achteruit gefileparkeerd dan dat zij dat gekund zou hebben.
Was wel een mooi ritje, 2x 45 minuten gereden. Liggend aan de weersomstandigheden: volgende week donderdag naar Texel rijden.Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
Een nieuwe coureur in ons midden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:10 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Ik moest zo hard lachen en omdat ik al -maanden- had gepland dat dit zou gaan gebeuren en zijn gezicht maakte het allemaal echt helemaal waard
Oeh, ik heb ook geslipt trouwens Stond voor een stoplicht en was nog niet helemaal aan de auto gewend. Dus die sloeg af. Ik wilde niet achterblijven, dus ik motor weer gestart en gas lomp in.
Gevolg: IIEIEIEIEIIEIEHHHH -- VROEM.
Oeps.
Als ze maar geen brokkenpiloot wordt .quote:
Het hoeft allemaal niet zo duur te zijn.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:15 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als ze maar geen brokkenpiloot wordt .
Wel klote aan autorijden: onderhoud. Was ik van de winter toe aan nieuwe winterbanden, mag ik nu voor nieuwe zomerbanden. En ik heb ze nodig, want ik ging straks door een gebrek aan grip compleet dwars bij een plasje
Kon 'm eenvoudig corrigeren en doorrijden, maar dat was wel een teken aan de wand (los van de APK waar ie met deze banden maar net doorheen kwam ). Oh, en nieuwe remblokken. En een oliebeurtje. Kortom: genoeg te doen de komende tijd.
Nouja, vier fatsoenlijke 16" banden, een heel normaal maatje, kosten toch makkelijk 375 euro incl balanceren. Een kleine beurt met nieuwe olie, paar filters (olie, lucht, interieur) en blokken komt met gemak boven de 200 euro uit, dus ik ga zelf maar eens klussen .quote:Op zondag 24 juli 2011 20:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het hoeft allemaal niet zo duur te zijn.
Al betaal ik wel de hoofdprijs voor 15" banden, aangezien het geen gangbare maat is.
Een paar fatsoenlijke 15" voor mijn auto kost hetzelfde.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:31 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nouja, vier fatsoenlijke 16" banden, een heel normaal maatje, kosten toch makkelijk 375 euro incl balanceren. Een kleine beurt met nieuwe olie, paar filters (olie, lucht, interieur) en blokken komt met gemak boven de 200 euro uit, dus ik ga zelf maar eens klussen .
Daarom heb ik voor een paar tientjes zelf nieuwe blokjes besteld en heb ik al olie en wat filters thuis liggen. Nu hopen dat het allemaal lukt met vervangen, maar there's a first time for everything .quote:Op zondag 24 juli 2011 20:33 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Een paar fatsoenlijke 15" voor mijn auto kost hetzelfde.
Op zich kost blokken vervangen geen zak, alleen de arbeidsuren zijn 'duur'. Hetzelfde voor de rest van de grote beurt.
Luchtfilter kan bijvoorbeeld niet mis gaan met vervangen.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Daarom heb ik voor een paar tientjes zelf nieuwe blokjes besteld en heb ik al olie en wat filters thuis liggen. Nu hopen dat het allemaal lukt met vervangen, maar there's a first time for everything .
Hhmmm min pa heeft merkbandjes voor 300,-...4 stuks i.cl montagequote:Op zondag 24 juli 2011 20:33 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Een paar fatsoenlijke 15" voor mijn auto kost hetzelfde.
Op zich kost blokken vervangen geen zak, alleen de arbeidsuren zijn 'duur'. Hetzelfde voor de rest van de grote beurt.
Ook 195/55/15?quote:Op zondag 24 juli 2011 20:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hhmmm min pa heeft merkbandjes voor 300,-...4 stuks i.cl montage
Ook 206...
Ik zit op 400¤.. voor 4 17" bandjes van redelijk merk..(scoren net onder pirelli en GY.)
Juppé, en niet zo'n speciale maat.. mijn ibiza heeft zelfde maat.. en 195/60/15 als wimterbanden.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:45 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ook 195/55/15?
Want je ziet ook nog wel een 195/65/15 en dat is goedkoper...
Ik heb er Conti's onder liggen, zeer over te spreken!
Ik heb trouwens een deuk in m'n auto!
Ik heb 175/65/14 als winterband, om m'n stalen velgen liggen.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Juppé, en niet zo'n speciale maat.. mijn ibiza heeft zelfde maat.. en 195/60/15 als wimterbanden
Ah, de winterbandenlook..:Pquote:Op zondag 24 juli 2011 20:50 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb 175/65/14 als winterband, om m'n stalen velgen liggen.
Dat kan je bij elke klus wel zeggen. Het blijven wel je .... vul maar in. Als je er eenmaal mee bezig gaat merk je dat je vrij weinig fout kan doen, als je een beetje netjes werkt. Zelfs met je remmen, of distributieriem, of noem maar watquote:Op zondag 24 juli 2011 20:39 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Luchtfilter kan bijvoorbeeld niet mis gaan met vervangen.
Maar remblokjes... Het zijn en blijven toch je remmen.
Dat geloof ik best, maar ik heb niet echt de ruimte en gereedschappen om alles zelf aan te pakken.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:53 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat kan je bij elke klus wel zeggen. Het blijven wel je .... vul maar in. Als je er eenmaal mee bezig gaat merk je dat je vrij weinig fout kan doen, als je een beetje netjes werkt. Zelfs met je remmen, of distributieriem, of noem maar wat
Ja, zo'n deur-open-gooi-deuk.quote:Op zondag 24 juli 2011 21:54 schreef L0we het volgende:
@goddelijker, een deuk?! Hoe krijg je dat voor mekaar? Ernstig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |