quote:
Lachen!
En ik hoop dat er gebeurt wat jakkop zegt, maar ik ben er niet 100% zeker van. Als genoeg "pro's" afknappen en weggaan van FCPX, zie ik Apple ook niet veel moeite meer investeren voor de "pro"-markt.
Misschien dat 3rd party plugins een deel van de gaten opvullen, maar als Apple het in 't midden houdt wat zij nog zelf gaan toevoegen, zullen softwarehuizen minder snel vervangende plugins ervoor gaan schrijven.
Zelf heb ik altijd met Premiere gewerkt, naar grote ONtevredenheid, wat een kloteprogramma was dat. Crashes, corrupte projecten... Zo veel tijd verneukt en frustratie gehad. Ik moet er niet aan denken om weer Premiere te kopen, en de prijs is ook belachelijk...
Het zal toch wel FCPX worden (Premiere haat ik, en Avid is onbetaalbaar & w.s. overkill) maar ik baal er wel goed van. Zat heel erg op uitgebreide kleurcorrectie-mogelijkheden te wachten, maar Color is ook geslacht

Ik geloof zelf niet heel erg in het "complete rewrite" feature-verhaal.. Grote stukken framework en GUI worden gedeeld met iMovie en heel veel "pro"-features waren gewoon al niet "broken" dus ik geloof dat ze die relatief makkelijk hadden kunnen porten... Ik denk dat het een strategische keuze is geweest om meer naar de low-end toe te gaan.
Niet dat ik echt high-end ben trouwens, maar ik zat wel te hopen op een 'upgrade' vanuit mijn Premiere-tijdperk, niet een overstap naar iMovie+... (Hoewel iMovie wel okay werkt om in te spelen, daar niet van)