Argentinië lijkt me echt een bazenland.
Ik was in Bolivia vorig jaar, maar ik heb een vrouw ontmoet die sprak over Argentinië in de bibliotheek hier in het dorp, dat moet echt een fantastisch land zijn.
Daar is men toch ook redelijk links georiënteerd? Niet zo links als Bolivia, maar Bolivia was wel erg arm.
Het verblijf is wel duur zo te lezen in de Lonely Planet, maar er zijn campings, alleen of die het hele jaar geopend zijn was me onduidelijk. Costa del Plata moet tof zijn, maar vooral Tierra del Fuego. Ik ben gek op mate, de favoriete drank daar.
Mijn Spaans is nog niet zo goed. Yo puedo hablar un poco 'Portunhol'.

(Spaans met een zwaar Portugees accent en foutieve grammatica).
Als ik daar nu een simpel baantje vind, ergens in een supermarkt achter de kassa of als treinconducteur of zo, verdien ik dan genoeg om van te leven?
Is Argentinie een politiestaat, of is de politie wel relaxed daar? Ik heb twee keer Argentijnen ontmoet, een keer op Cuba en een keer op de boot van Ziguinchor naar Dakar en het waren beide keren zeer toffe ontmoetingen. Mijn grote voorbeeld Ernesto 'Che' Guevara komt uit Argentinië.
Argentinië komt op mij over als modern, maar niet doorgeschoten modern zoals in Nederland.
Stem volgende verkiezingen SOPN. Durf te dromen, durf idealen te koesteren, durf te vliegen, durf te geloven.
Nederland uit de EU, uit de NAVO, invoeren basisinkomen, weren multinationale ondernemingen!
http://www.sopn.nl