quote:
Op zaterdag 29 oktober 2011 19:50 schreef Terreros85 het volgende:Even een schopje. Ik zit te denken om er heen te gaan in januari. Retour naar Singapore is goedkoop, maar ik vraag me af of het ook praktisch is. Ik ga ongeveer 17 dagen met mijn rugtas. Ik wil mooie dingen zien, maar ik hoef niet elke dag op pad te zijn. Is het dan aan te raden om het alleen in Malakka te blijven. Of moet ik absoluut ook Borneo zien? Wat raden jullie mij aan.
Het is niet aan te raden alleen in Malakka te blijven, die stad heb je namelijk al na 1 dag gezien.
Wat je natuurlijk bedoeld is Peninsular Malaysia. Of je daar al die tijd alleen moet verblijven is de vraag, in principe kan je genoeg zien op het vasteland van Maleisie en kom je de 17 dagen goed door, zeker als je bijvoorbeeld ook enkele dagen op Langkawi verblijft.
Vliegen via Sinagpore is goed te doen, mocht je wat willen besparen op accomodatie, verblijf dan in Johor Bharu, al is dat niet echt handig mocht je Singapore willen bezoeken, aan de andere kant, het is wel mogelijk, maar het kost je wel 1 uur heen en 1 uur terug voor over de grens gaan.
Met Air Asia kan je goedkoop vliegen naar Kuching, van zowel Singapore of Johor Bharu, en enkele dagen Kuching (Bako National Park, Longhouse, Wildlife Park), das natuurlijk wel een verrijking, echter kost dat wel minimaal 3 dagen wil je e.e.a. bezoeken.
Op het Vasteland kan je naar Malakka, Kuala Lumpur, Cameron Highlands, Taman Negara, Penang en Langkawi, dan heb je in mijn beleving de highlights wel, al is er natuurlijk nog zoveel meer te zien.