abonnement Unibet Coolblue
  zondag 31 juli 2011 @ 13:20:54 #126
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_100154227
Het lijkt wel alsof iedereen inmiddels klaar is! :o

Morgen moet ik de een-na-laatste versie van m'n scriptie opsturen. Dinsdag ga ik een weekje weg (verplicht, voor een bruiloft in het buitenland :P ) en dan heb ik nog tot 22 augustus om de laatste versie af te schrijven. Ik begin nu wel echt zenuwachtig te worden hoor! :'(

En ik droom al over een volledig scriptie-vrije tijd, letterlijk!. Afhankelijk van wat ik voor werk hier na ga doen reken ik toch wel op een week of 4 vakantie in september. Heb er nu al zin in! *O*
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_100155671
Ik mag 10 aug. mijn concept inleveren. 2 september moet het officieel ingeleverd zijn. Momenteel bezig met de uitwerking van de resultaten en analyse. Nu loop ik er tegenaan dat ik de uitkomsten van de interviews heeeel moeilijk kan koppelen met de literatuur. Dus ik ben nou weer terug aan het werken: literatuur vinden die bij de uitkomsten past. :') Lastig!!! :(


Overigens, als aansluiting op eerdere posts van jullie: afstuderen is 22,5 EC, moet 15.000 woorden bevatten, 30 pagina's, 8 interviews. Ben er vorig jaar rond eind sep. mee begonnen en nu wordt het dan biiiiijna ingeleverd. :')

[ Bericht 23% gewijzigd door vencodark op 31-07-2011 14:16:42 ]
  zondag 31 juli 2011 @ 15:05:40 #128
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_100157300
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 14:11 schreef vencodark het volgende:
Ik mag 10 aug. mijn concept inleveren. 2 september moet het officieel ingeleverd zijn. Momenteel bezig met de uitwerking van de resultaten en analyse. Nu loop ik er tegenaan dat ik de uitkomsten van de interviews heeeel moeilijk kan koppelen met de literatuur. Dus ik ben nou weer terug aan het werken: literatuur vinden die bij de uitkomsten past. :') Lastig!!! :(
(...)
Ja, dat terugwerken doe ik soms ook. Ik vind uiteindelijk de structuur toch nog het lastigst hoor: waar zet je wat neer zodat het een mooi geheel wordt, en de argumentatie en ondersteuning daarvan goed in elkaar overloopt.
Mijn tactiek nu is om steeds delen uit te printen en met een marker aan te geven waar stukjes tekst bij horen.

Die van mij is trouwens 30 ects, zonder duidelijke regels over de grootte. Een experimentele hoeft wat minder groot te zijn dan een literatuurstudie of theoretische scriptie denk ik.
Ik ben in maart begonnen met het experiment, en ben er nu wel echt klaar mee :P
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  zondag 31 juli 2011 @ 15:15:45 #129
123170 alors
zlata1234
pi_100157605
Ik ben er ook nog hoor, heb nog twee weken en er moet nog heel wat gebeuren. Het zit allemaal wel in mijn hoofd, maar echt goed op papier zetten wil niet altijd :{
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 31 juli 2011 @ 15:58:41 #130
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_100159003
Oeh! Nog maar twee weken...
Ik vind het schrijven ook moeilijk, zo frustrerend als je wel weet wat je wilt zeggen, maar niet weet hoe. Schrijven in het Engels helpt daar ook niet bij }:|

Maar je moet jezelf echt gewoon dwingen te gaan schrijven hoor! Gewoon alles opschrijven wat er in je op komt, en het daarna pas echt goed gaan neerzetten.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_100160695
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 15:58 schreef lemonlime het volgende:
Maar je moet jezelf echt gewoon dwingen te gaan schrijven hoor! Gewoon alles opschrijven wat er in je op komt, en het daarna pas echt goed gaan neerzetten.
Daar heb ik mezelf ook echt toe moeten dwingen ja, eerst gewoon zorgen dat er iets op papier staat, en dan kun je later altijd nog schaven/herformuleren.

Heb gisteren m'n één na laatste versie ingeleverd, nu ff wachten op feedback en dan nog heel ff bikkelen, dan moet het goed komen! :Y

Wat betreft die omvang e.d.: mijn scriptie betreft inderdaad een experimenteel onderzoek, waar het meeste werk in zit. Ik heb het hele onderzoek zelfstandig opgezet en vormgegeven. Vandaar dat de verslaggeving ervan vrij beknopt is! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_100160834
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 15:05 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Ja, dat terugwerken doe ik soms ook. Ik vind uiteindelijk de structuur toch nog het lastigst hoor: waar zet je wat neer zodat het een mooi geheel wordt, en de argumentatie en ondersteuning daarvan goed in elkaar overloopt.
Mijn tactiek nu is om steeds delen uit te printen en met een marker aan te geven waar stukjes tekst bij horen.

Die van mij is trouwens 30 ects, zonder duidelijke regels over de grootte. Een experimentele hoeft wat minder groot te zijn dan een literatuurstudie of theoretische scriptie denk ik.
Ik ben in maart begonnen met het experiment, en ben er nu wel echt klaar mee :P
Ja, nah ja. We hebben een reeks powerpoints gehad waarbij de stappen wel goed uitgelegd staan. Ik loop nu gewoon heel erg tegen die literatuur aan. Weet gewoon nu echt niet hoe ik het moet koppelen, daarom op zoek naar nieuwe literatuur. Ik probeer niet te moeilijk te denken maar ja...het lichtje is nog niet gaan branden, zeg maar. ;(
  zondag 31 juli 2011 @ 17:10:32 #133
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_100161250
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 16:56 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, nah ja. We hebben een reeks powerpoints gehad waarbij de stappen wel goed uitgelegd staan. Ik loop nu gewoon heel erg tegen die literatuur aan. Weet gewoon nu echt niet hoe ik het moet koppelen, daarom op zoek naar nieuwe literatuur. Ik probeer niet te moeilijk te denken maar ja...het lichtje is nog niet gaan branden, zeg maar. ;(
Probeer je experiment, de literatuur, en de verschillen daar tussen uit te leggen aan iemand anders, dat helpt altijd wel om je gedachten te ordenen.

Verder is voor mij kauwgom echt noodzakelijk.. :D het helpt echt bij het nadenken.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_100167408
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 17:10 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Probeer je experiment, de literatuur, en de verschillen daar tussen uit te leggen aan iemand anders, dat helpt altijd wel om je gedachten te ordenen.

Verder is voor mij kauwgom echt noodzakelijk.. :D het helpt echt bij het nadenken.
Ja, heb ik zojuist gedaan. Met mijn ouders besproken (die er de ballen verstand van hebben) uitgelegd waar ik nu op vastloop. Daardoor heb ik maybe nu wel een eye-opener gehad. Mijn onderzoek gaat over cliënten van mijn stage. Ik pak de protocollen en procesbeschrijving van hen er meer bij.
En ja, kauwgom pak ik daarom ook regelmatig. En ik ga morgen bij de drogisterij eens kijken of ze iets hebben om je concentratie o.i.d. te bevorderen.
pi_100169635
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:27 schreef vencodark het volgende:
En ja, kauwgom pak ik daarom ook regelmatig. En ik ga morgen bij de drogisterij eens kijken of ze iets hebben om je concentratie o.i.d. te bevorderen.
Je moet er van houden / er tegen kunnen, maar als ik met dringende deadlines zit ofzo, loop ik op kauwgom en Red Bull! :Y :Y

En dan stuiter ik ook zo: :Y
Smile, tomorrow will be worse...
  zondag 31 juli 2011 @ 21:23:40 #136
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_100169946
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:27 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, heb ik zojuist gedaan. Met mijn ouders besproken (die er de ballen verstand van hebben) uitgelegd waar ik nu op vastloop. Daardoor heb ik maybe nu wel een eye-opener gehad. Mijn onderzoek gaat over cliënten van mijn stage. Ik pak de protocollen en procesbeschrijving van hen er meer bij.
En ja, kauwgom pak ik daarom ook regelmatig. En ik ga morgen bij de drogisterij eens kijken of ze iets hebben om je concentratie o.i.d. te bevorderen.
Dingen om concentratie te bevorderen zijn echt onzin hoor. Heb een tijdje DMAE geslikt, helpt voor geen centimeter.
:-)
  zondag 31 juli 2011 @ 23:26:03 #137
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_100176451
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:23 schreef T.O.P het volgende:

[..]

Dingen om concentratie te bevorderen zijn echt onzin hoor. Heb een tijdje DMAE geslikt, helpt voor geen centimeter.
Het placebo-effect doet het voor mij al best aardig ;)
En kauwgom kauwen helpt wel een beetje denk ik, omdat er dan gewoon wat meer bloed in je hoofd rondpompt door al die spierbewegingen.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_100183853
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:17 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Je moet er van houden / er tegen kunnen, maar als ik met dringende deadlines zit ofzo, loop ik op kauwgom en Red Bull! :Y :Y

En dan stuiter ik ook zo: :Y
Ik lust geen Red Bull. ;(
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:23 schreef T.O.P het volgende:

[..]

Dingen om concentratie te bevorderen zijn echt onzin hoor. Heb een tijdje DMAE geslikt, helpt voor geen centimeter.
Really? Dat schiet dan ook niet op. :(
pi_100192903
Inmiddels lijkt de literatuurdrempel verlaagt te zijn maar ik moet oppassen met mijn pagina-aantallen. -O-
pi_100204770
Laatste keer feedback terug gehad, viel gelukkig mee! Nu nog ff doorbikkelen en dan over een weekje hopelijk echt klaar! :s)
Smile, tomorrow will be worse...
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:14:02 #141
123170 alors
zlata1234
pi_100205505
Ik zit echt in een goede flow nu, ga lekker tikken. Ik heb mijn woorden even geteld en het scheelt niet zoveel meer, daarna moet ik alles nog lekker laten lopen, want sommige stukken kunnen wat vloeiender, met name qua volgorde en structuur. Maar goed dat is vooralsnog bijzaak :)
know'm sayin?
×
word? word.
pi_100205672
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:56 schreef BrainTeaser het volgende:
Laatste keer feedback terug gehad, viel gelukkig mee! Nu nog ff doorbikkelen en dan over een weekje hopelijk echt klaar! :s)
Dit soort posts maakt me echt jaloers. Ik ben nog bezig mijn literatuur bij elkaar te zoeken :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_100210924
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit soort posts maakt me echt jaloers. Ik ben nog bezig mijn literatuur bij elkaar te zoeken :')
Mijn excuses ;)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_100211204
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit soort posts maakt me echt jaloers. Ik ben nog bezig mijn literatuur bij elkaar te zoeken :')
gelukkig ben je niet de enige ;)

ik ga in september (weer) beginnen aan mijn BSc scriptie. Nu hopen op een beter verloop :P
pi_100223464
Pff, had v/d week mijn beoordelaar gemaild omdat ik zo vast liep met die analyse en literatuur. Mailt ze terug dat ik alleen naar literatuur moet verwijzen als dit logisch is: "het is een middel, geen doel opzich". Terwijl dit eigenlijk wel zo uitgelegd wordt in de pp's die we hadden gehad. Ik was helemaal in de veronderstelling dat ik álles moest linken aan literatuur. Dat is dus niet zo. :D
Dus dat scheelt weer een hoop. Het is nu een kwestie van doorwerken en proberen niet te lang bij iets te blijven hangen. :)
Nog 9 dagen! (tot het concept). :o
pi_100224037
Zometeen de confrontatie...Moet mijn begeleider gaan vertellen dat ik in de periode dat zij op vakantie is geweest, ik nauwelijks vooruitgang heb geboekt. Ai ai.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:09:29 #147
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_100227916
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:13 schreef maen het volgende:
ik ga in september (weer) beginnen aan mijn BSc scriptie. Nu hopen op een beter verloop :P
Oo, ik wil echt nog niet aan mijn MSc scriptie denken :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_100228022
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 12:09 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Oo, ik wil echt nog niet aan mijn MSc scriptie denken :P
Dat! Laat ik eerst deze maar zien te overleven ;)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:25:06 #149
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_100236672
Word nu tijd om mijn scriptie echt eens te gaan schrijven en zo snel mogelijk afronden.

Ik heb alle relevante citaten voor theoretisch kader al klaar liggen, m'n onderzoek al gedaan (interviews met domeinexperts), alleen heb ik nog niks kant en klaar uitgeschreven.

De citaten staan allemaal in een Word document, samenvattingen van de individuele interviews staan in een Word document. Alleen het is allemaal nog raw material. Ik heb er nog geen verhaal van gemaakt.

Hoe lang doe ik erover om hier een scriptie van +/- 20 pagina's van te maken? :D
:-)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:33:53 #150
123170 alors
zlata1234
pi_100237077
Dat kan ik je niet zeggen maar ik zou je adviseren gewoon bezig te gaan. Je kunt wel zeggen bv twee weken, maar als je daarvan de helft in een periode zit waarin het gewoon ff niet lukt dan kan het veel langer duren...
know'm sayin?
×
word? word.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')