abonnement Unibet Coolblue
pi_98142180
In september begin ik met een nieuwe opleiding aan de Universiteit X van stad X. Nu woon ik ver weg van stad X en is iedere dag met bus+trein twee uur heen en twee uur terug reizen niet bepaald zaligmakend. Daarom zocht ik een kamer in stad X.

Echter, kamers in stad X zijn gewild. Ik reageerde en reageerde op allerlei sites en mocht allerlei hospiteeravonden bezoeken. Maar goed, wanneer er twee kamers vrij komen en er komen 17 mensen opdagen op die avond.. tsja, dat is moeilijk. Zo is het even doorgegaan, zonder resultaat, totdat ik werd uitgenodigd door een alleenstaande moeder via één van deze kamersites.

Deze alleenstaande moeder heeft een 13-jarige zoon en een kamer vrij in haar huis sinds ze pas gescheiden is. Nu wil ze deze verhuren als aanvulling op haar uitkering. Ik ontmoette haar en het klikte redelijk goed, ook met haar zoon. Ik kon er nog voor mijn studie bij haar intrekken.

Prachtig allemaal, maar waar wringt de schoen? Die wringt in het feit dat ik me niet kan aanmelden bij de gemeente. Immers, als gemeente X weet dat ze een kamer verhuurt, zal deze op haar uitkering korten. En nu moet ik wel ergens anders ingeschreven staan dan mijn ouderlijk adres, anders krijg ik geen uitwonende beurs en kan ik de huur niet betalen.

Nu heb ik een aantal opties:
1: Ik zit op kamers in een andere stad in NL, ver weg van stad X. (hier heb ik een jaartje gestudeerd om mijn propedeuse te halen). Ik schrijf me niet uit op deze kamer en behoud mijn uitwonende beurs. Zodoende ga ik ongeregistreerd in stad X bij deze vrouw wonen.
2: Ik registreer me bij de gemeente van stad X en vertel gemeente X dat ik een kennis van haar ben. Ze wist van mijn situatie en bood aan om bij haar in te trekken. Ik betaal geen huur (misschien alleen gas water en licht?) en zodoende behoud ze haar uitkering.
3: Ik sla het aanbod van de vrouw af en ga verder met mijn (moeilijke) queeste om een (legale) kamer te vinden in stad X.

Optie 1 is niet ideaal en ik weet niet of optie 2 een geloofwaardig verhaal biedt voor gemeente X.

Heeft iemand ervaring met deze situatie? Ik zou graag je antwoord willen lezen. O-)
pi_98142276
Doe geen van de opties en zoek een normale woonsituatie, dit loopt op een manier fout...
pi_98142301
Optie 1 en 2 zijn onhaalbaar en bovendien dom imo.
pi_98142302
Doe 3 maar met 1 en 2 ga je diep in de problemen komen als het mis gaat. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_98142349
Een terugbetaling van studiefinanciering + rente is niet mis..

Kans dat ze erachter komen lijkt me bij beide opties wel groot.
pi_98142377
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:09 schreef OverRated het volgende:
Een terugbetaling van studiefinanciering + rente is niet mis..

Kans dat ze erachter komen lijkt me bij beide opties wel groot.
Bovendien betaal je ook een boete geloof ik
pi_98142440
Toevallig was 'illegaal' huren door studenten vorig jaar nog in het nieuws, dat 'ze' er strenger op zouden controleren. (ook huisbezoeken ed.). En zoals hierboven al gezegd: de kans dat ze er achter komen is vrij groot.
pi_98142517
En optie 2 wil die vrouw helemaal niet.
Die komt je achterna met een mes als je vertelt dat je dit verhaal hebt opgehangen bij de gemeente :D
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 00:14:40 #9
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98142543
:W

[ Bericht 24% gewijzigd door ikweethetookniet op 14-06-2011 05:54:34 ]
  dinsdag 14 juni 2011 @ 00:14:45 #10
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_98142549
Hou je er even rekening mee dat je overweegt fraude te plegen, iets dat een misdaad is?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_98142581
Zou gewoon zoeken naar een andere kamer als ik jou was.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
  dinsdag 14 juni 2011 @ 00:20:29 #12
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_98142731
Wat een topic :')
Ok stelletje hokboeren
pi_98143332
Je kan ook een relatie met die moeder beginnen.
pi_98143439
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:09 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Bovendien betaal je ook een boete geloof ik
Dat ook nog inderdaad. Wordt een duur verhaal denk ik.
pi_98144081
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:44 schreef Farenji het volgende:
Je kan ook een relatie met die moeder beginnen.
Dat zal niet gaan. Ze is "van de verkeerde kaaaahnt'. ;)

Maar is dat niet hetzelfde als zeggen dat je 'een kennis bent'. In beide gevallen 'ken je elkaar' maar betaal je geen huur.
pi_98145753
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:48 schreef OverRated het volgende:

[..]

Dat ook nog inderdaad. Wordt een duur verhaal denk ik.
Komen ze toch nooit achter man :P
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_98146785
Bij het inschrijven van jou op een adres waar al mensen wonen heb je een verklaring van de huidige bewoner (huurder) nodig dat jij daar mag komen wonen.

Vraag is of je op zo'n manier wilt gaan wonen. Het is én illegaal, én als je je ook nog eens niet uitschrijft waar je eerst woonde dubbel illegaal.

Dan kun je nog beter gewoon thuis bij je ouders ingeschreven staan en thuiswonende stufi vangen als de huur bij dat vrouwke 170 euro minder is dan wanneer je een échte studentenkamer zou huren.

Maargoed, die aanhalingstekens naast illegaal mogen wel weg als je op uitwonende stufi gebaseerd op een ander adres bij dat vrouwke gaat wonen.

Mijn 2 centen: zoek nog even door en doe het eerlijk.
Ja doei.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 08:48:37 #18
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98146885
Gewoon gaan frauderen, gewoon doen, lekker makkelijk man!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98147528
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 08:37 schreef motorbloempje het volgende:
Vraag is of je op zo'n manier wilt gaan wonen. Het is én illegaal, én als je je ook nog eens niet uitschrijft waar je eerst woonde dubbel illegaal.
Er bestaat niet zoiets als uitschrijven bij de gemeente (tenzij je voor langere tijd naar het buitenland gaat). Zodra je ergens anders inschrijft wordt je in de andere gemeente uitgeschreven.
pi_98147587
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:29 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Er bestaat niet zoiets als uitschrijven bij de gemeente (tenzij je voor langere tijd naar het buitenland gaat). Zodra je ergens anders inschrijft wordt je in de andere gemeente uitgeschreven.
NIET uitschrijven is dus niet melden dat je verhuist dóór je ergens anders aan te melden.
Ja doei.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:12:59 #21
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_98149789
Ik zou gewoon ervoor zorgen dat je een thuiswonende beurs krijgt.. Omdat je toch heel weinig huur betaalt hou je sowieso heel veel over.. Lijkt me...
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:17:58 #22
286575 Roces18
Chef de party
pi_98151874
eikel! Doorgestuurd naar belastingdienst voor je ip-adres.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_98156888
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 08:37 schreef motorbloempje het volgende:
Bij het inschrijven van jou op een adres waar al mensen wonen heb je een verklaring van de huidige bewoner (huurder) nodig dat jij daar mag komen wonen.
Huh? Heb ik echt nooit nodig gehad.
pi_98156996
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 14:55 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Huh? Heb ik echt nooit nodig gehad.
Zo hoort het wel te gaan :) Toen mijn vriend bij mij op mijn toenmalige adres kwam wonen moest ik braaf toestemming hiervoor geven. En als hij zonder mij was gegaan had ik die 'aanvraag' thuisgekregen :? Dit was overigens in Arnhem.
Ja doei.
pi_98157251
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:17 schreef Roces18 het volgende:
eikel! Doorgestuurd naar belastingdienst voor je ip-adres.
Hij doet op zich niets fout. Hij zoekt een kamer. Die vrouw wil de kamer illegaal verhuren.
Hij heeft daarvoor recht op een uitwonende beurs, maar kan die niet krijgen als hij zich er niet mag inschrijven.

Helaas gewoon verder zoeken, TS!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')