abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_109415047
Had 5 Discworld novels van de bieb geleend:

-The Light Fantastic
-Equal Rites
-Wyrd Sisters
-Hogfather
-Unseen Academials

Ik heb ze niet uitgelezen,was pas begonnen(weinig tijd). :@

toffe wiki :+
pi_109417049
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:47 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Had 5 Discworld novels van de bieb geleend:

-The Light Fantastic
-Equal Rites
-Wyrd Sisters
-Hogfather
-Unseen Academials

Ik heb ze niet uitgelezen,was pas begonnen(weinig tijd). :@

toffe wiki :+

Het is wel handig om enige volgorde bij het lezen aan te houden :P Flink wat boeken verwijzen naar gebeurtenissen in eerdere (en spoilen ze ook als je die eerdere niet gelezen hebt...)
  vrijdag 23 maart 2012 @ 10:35:08 #33
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_109420766
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 07:10 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Het is wel handig om enige volgorde bij het lezen aan te houden :P Flink wat boeken verwijzen naar gebeurtenissen in eerdere (en spoilen ze ook als je die eerdere niet gelezen hebt...)
Er is een soort landkaart met een leesvolgorde, moet even zoeken
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 10:36:00 #34
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109420793
Staat op lspace, die reading guide.
Het makkelijkste is toch wel gewoon volgorde van uitkomen. :P.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109421472
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 10:36 schreef Dagonet het volgende:
Staat op lspace, die reading guide.
Het makkelijkste is toch wel gewoon volgorde van uitkomen. :P.
ja, maar het kan geen kwaad om de boeken per verhaallijn te lezen (mits in de volgorde van die verhaallijn). De verhaallijnen doorkruisen elkaar zelden tot nooit.

En op die manier gun je jezelf ook de mogelijkheid om de eerste discworldboeken over te slaan. Pratchett was bij de eerste boeken bij lange na niet in vorm en die boeken hebben dan ook niet echt de overtuigende spitsvondigheid en snelheid :)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 10:58:55 #36
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109421504
Kwestie van effe doorzetten, later lezen is alleen maar minder.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109423469
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 10:58 schreef Dagonet het volgende:
Kwestie van effe doorzetten, later lezen is alleen maar minder.
Als je met een nieuwe serie begint, wil je toch niet eerst door de zure appel bijten met de belofte dat het later leuk wordt. :?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 11:58:32 #38
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109423579
Zo slecht zijn die eerste boeken nou ook weer niet, je moet ze niet afschilderen als een soort vogon poetry :D.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109429770
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 11:58 schreef Dagonet het volgende:
Zo slecht zijn die eerste boeken nou ook weer niet, je moet ze niet afschilderen als een soort vogon poetry :D.
ik heb wel eens geprobeerd om colour of magic te herlezen, zoals ik bijna alles herlezen heb. Er was geen doorkomen aan, als je de nieuwe Pratchett gewend bent. Maar het is subjectief :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 23-03-2012 16:58:17 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_109432560
Hij was toen nog aan het aftasten. Over het eerste deel zei hij dat hij geïnspireerd was door een vrouw die met een eigenzinnige koffer op wieletjes tobde. Daar heeft hij de bagage van gemaakt in een chaotisch verhaal. In het tweede boek begon de schijfwereld wat vorm te krijgen en in het derde kreeg die hekserij (versus tovenarij, met bijbehorende karaktypetjes) erbij. Die eerste moet je doorploegen als je een beetje leeservaring hebt. Daarna komt het goed op gang.
pi_109837962
Ik heb laatst The Colour of Magic gelezen en was er ook niet echt van te spreken. Ik had wel gehoord dat de serie later beter wordt, maar deel 1 vond ik in ieder geval lastig om door te komen. Ik heb momenteel nog een hele stapel met boeken die ik wil lezen, dus het zal nog even duren voordat ik de serie oppak (als ik dat al doe).
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_109839200
En daarom adviseer ik om met een later boek te starten. CoM is een beetje een afknapper en doet de rest van de serie geen eer aan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:05:53 #43
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_109839622
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 08:55 schreef Aoibhin het volgende:
Ik heb laatst The Colour of Magic gelezen en was er ook niet echt van te spreken. Ik had wel gehoord dat de serie later beter wordt, maar deel 1 vond ik in ieder geval lastig om door te komen. Ik heb momenteel nog een hele stapel met boeken die ik wil lezen, dus het zal nog even duren voordat ik de serie oppak (als ik dat al doe).
Ik zou echt een latere pakken en die gaan lezen. CoM is leuk als je terugkomt, maar het is idd niet super om je enthousiast te krijgen over de serie.
pi_109844165
Guards! Guards! raad ik altijd aan om mee te beginnen.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:24:11 #45
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_109844852
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:07 schreef FrankRicard het volgende:
Guards! Guards! raad ik altijd aan om mee te beginnen.
Ik ook. Het ideale beginboek :Y
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_109846981
Idd, of een van de boeken die wat buiten de rest van de tijdlijnen staan, zoals Making Money.
pi_109855968
Nu lees ik ze meestal in het Nederlands en dat zijn nogal bewerkte vertalingen. Dan is het verschil tussen de laatsten (Geld moet wapperen) en de eersten (Wacht! Wacht!) wel érg groot. In de vertaling komt er allerlei kneuterige lol bij en dat is met de laatste boeken veel minder mogelijk. De Nederlandse vertalingen schijnen wel de beste te zijn, las ik een keer.
pi_109857953
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 16:47 schreef Teslynd het volgende:
Nu lees ik ze meestal in het Nederlands en dat zijn nogal bewerkte vertalingen. Dan is het verschil tussen de laatsten (Geld moet wapperen) en de eersten (Wacht! Wacht!) wel érg groot. In de vertaling komt er allerlei kneuterige lol bij en dat is met de laatste boeken veel minder mogelijk. De Nederlandse vertalingen schijnen wel de beste te zijn, las ik een keer.
Ja, de Nederlandse vertalingen zijn de beste. Heel veel van de woordgrapjes gaan verloren in de vertaling, maar de Nederlandse vertalen hebben er een kunst van gemaakt om zoveel mogelijk kleine grapjes in de vertaling te doen, zonder dat dit het verhaal in het gedrang brengt.

Granny Weatherwax wordt bijvoorbeeld vertaald tot Opoe Wedersmeer, wat een ontzettend leuke vertaling is. Maar het doet wellicht een beetje kneuterig aan als je de Engelse boeken gewend bent. Maar tegelijkertijd zijn het ook wel boeken waarvoor je behoorlijk vloeiend moet zijn in het Engels om alle kleine details en nuances op te vangen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 9 april 2012 @ 18:28:03 #49
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_110102955
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 17:36 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja, de Nederlandse vertalingen zijn de beste. Heel veel van de woordgrapjes gaan verloren in de vertaling, maar de Nederlandse vertalen hebben er een kunst van gemaakt om zoveel mogelijk kleine grapjes in de vertaling te doen, zonder dat dit het verhaal in het gedrang brengt.

Granny Weatherwax wordt bijvoorbeeld vertaald tot Opoe Wedersmeer, wat een ontzettend leuke vertaling is. Maar het doet wellicht een beetje kneuterig aan als je de Engelse boeken gewend bent. Maar tegelijkertijd zijn het ook wel boeken waarvoor je behoorlijk vloeiend moet zijn in het Engels om alle kleine details en nuances op te vangen.
Nu kan ik redelijk vloeiend Engels spreken (vooral op mijn werk), en het heeft mij juist geholpen om ook wat vloeiender woordspelingen te gebruiken. :)
pi_151107218
Van een klasgenoot heb ik Guards! Guards! geleend. Ben erg benieuwd. Dit is mijn eerste Terry Pratchett-boek.

Overigens, opmerkelijk dat er hier niets gepost is over het overlijden van hem.
pi_151111581
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 21:21 schreef robin007bond het volgende:
Van een klasgenoot heb ik Guards! Guards! geleend. Ben erg benieuwd. Dit is mijn eerste Terry Pratchett-boek.

Overigens, opmerkelijk dat er hier niets gepost is over het overlijden van hem.
Veel leesplezier! Je gaat er geen spijt van krijgen.

En TTK / Terry Pratchett overleden
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_151112063
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:08 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Veel leesplezier! Je gaat er geen spijt van krijgen.

En TTK / Terry Pratchett overleden
Bedankt! Ah, ik zie het. Was een apart topic over.
pi_158907418
Oud topic, het is wat off-topic, maar het eerst waar ik aan moest denken toen dit nieuws las, was: "De Bagage wordt werkelijkheid".

quote:
Robotkoffer volgt eigenaar overal naartoe

Een bedrijf in Israel maakt een robotkoffer die zijn eigenaar overal mee naartoe volgt.

De koffer van NUA houdt zijn eigenaar in de gaten. Zo wordt bijvoorbeeld Bluetooth gebruikt om de locatie te traceren zodat de koffer de juiste kant op rijdt, aldus Mashable.

NUA heeft op dit moment een prototype van de koffer dat zich nog in een vroege testfase bevindt. Over een jaar willen de makers een koffer voor consumenten uitbrengen.

De maker wil niet alleen koffers gaan maken met de technologie, maar bijvoorbeeld ook winkelwagens die klanten automatisch rondvolgen.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 7 januari 2016 @ 19:02:00 #54
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_158907520
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 26 januari 2016 @ 12:32:12 #55
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_159404751
14 april 2016.... #speakhisname

En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 26 januari 2016 @ 12:49:11 #56
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_159405125
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 12 maart 2016 @ 01:24:32 #57
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_160606018


Vandaag een jaar geleden....

GNU Terry Pratchett

#speakhisname
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 12 maart 2016 @ 07:00:50 #58
13250 Lod
Sapere aude!
pi_160606881
Vorige week weer begonnen met colour of magic. Een wereld van verschil met zijn latere boeken. Hij is echt gegroeid in de jaren.
Good Omens en Night watch blijven mijn favorieten.

Zit nog te wachten op de paperback versie van zijn laatste boek... -O-
GNU Terry Pratchett
  zaterdag 12 maart 2016 @ 07:18:45 #59
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_160606942
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 07:00 schreef Lod het volgende:
Vorige week weer begonnen met colour of magic. Een wereld van verschil met zijn latere boeken. Hij is echt gegroeid in de jaren.
Good Omens en Night watch blijven mijn favorieten.

Zit nog te wachten op de paperback versie van zijn laatste boek... -O-
The Shepherd's Crown komt in juni als pb uit.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 14 maart 2016 @ 11:53:45 #60
13250 Lod
Sapere aude!
pi_160656812
Dank je.
Jammer genoeg heb ik dan mijn collectie compleet. Ik hoop dat het boek een waardige afsluiter is.
GNU Terry Pratchett
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')