quote:
Op maandag 13 juni 2011 20:26 schreef JedimindhaX het volgende:[..]
hm. ik denk dan toch van "wordt het niet enkel goed gevonden omdat het anders is dan anders?"
dat ze eens een x niet de held laten overleven dus.. daardoor is het dan onvoorspelbaar en dus goed ofzo? nja. ik vind het ook een goede serie hoor.. maar ik vond dit best wel "meh" eerlijk gezegd. ik kan anders ook wel een verhaal schrijven waarin de held
gewoon doodgaat.
Dat is nu eenmaal zo. Boeken met veel flashbacks bijvoorbeeld worden over het algemeen meer gewaardeerd. Ik heb een keer een boek gelezen met een anti-chronologische verhaallijn er tussendoor over de hoofdpersoon. Heel verwarrend, ongelofelijk vervelend en je snapt het pas op het eind, maar het boek blijft je daardoor wel bij.
De hoofdpersonage gaat praktisch nooit dood in boeken. Simpelweg omdat je er een emotionele band mee maakt, als lezer en schrijver. Daardoor ga je het boek minder leuk vinden als het gebeurt. The dark tower bijvoorbeeld, van stephen king. De laatste 3 zinnen van die serie hebben het verhaal als geheel verpest.
Normaal gebeurt dit alles onbeuwst, maar jij wilt het uitgeschreven hebben. Dan klinkt het triviaal ja.