abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 juni 2011 @ 16:41:17 #26
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_98117147
Dat is het nadeel met al die dingen van verschillende merken.

Zelf ben ik 1.67 en heb van textiel broek en jas L.
Terwijl ik twee spijkerbroeken heb met bescherming en kevlar van maat 30
Daarnaast nog leer waarbij de jassen mt 50 zijn terwijl de broek mt 48 normaal is.

Hou er dan nog rekening mee dat je dus van leer vaak kort, normaal en lange hebt.

Ik zou dus ook willen adviseren te gaan passen.
Bla Bla Bla :P
pi_98117495
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 16:36 schreef DarkNoize het volgende:
Toen ik er heen ging kreeg je 15% korting op 1 artikel van leer. Daarom ¤170 ipv ¤200.
Ik zelf heb maat 48. Ben 1,80-1,85 ongeveer en weeg maar 66 kilo :9
Pak zit wel een beetje krap bij m'n ballen en kruipt als ik sta een beetje in m'n reet 8)7 Maar als ik maat 50 pakte was het pak weer veel te wijd bij m'n armen. Als ik op de motor zit past het pak eigenlijk perfect. Hopelijk rekt het leer nog wat uit :)

Zou zelf geen pak kopen zonder het eerst ergens te passen.
Klinkt raar maar ik had van Alpinestars zelfs een maat 54 pak gepast, en daar zat de jas gewoon nogsteeds te strak rond mijn borst en schouders 8)7
Oke... Ik ben 1.78 en maar 55-58kg. Is nog maar de vraag of het gaat passen. Sowieso is het lastig kleding te vinden dat een beetje smal is rond mijn middel, zoals ik :') . Ik wou het gewoon even weten, want het is wel handig of je iets misschien gaat passen voordat je ervoor naar duitsland rijdt ;) .
pi_98118418
Motozoom heeft ook Probiker, zit in Utrecht en Amsterdam dacht ik.
Verder denk ik dat het pak jou juist wel perfect zou passen als je 1.78 bent. Ik ben ook smal rond m'n middel, en de broek en jas passen daar perfect :)

Maargoed, passen is weten :Y
pi_98121146
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 17:09 schreef DarkNoize het volgende:
Motozoom heeft ook Probiker, zit in Utrecht en Amsterdam dacht ik.
Verder denk ik dat het pak jou juist wel perfect zou passen als je 1.78 bent. Ik ben ook smal rond m'n middel, en de broek en jas passen daar perfect :)

Maargoed, passen is weten :Y
Oke, bedankt voor de info :)!

Eerst maar eens beginnen met rijlessen... daar kan je toch altijd alles wel lenen? Of moet je wel zelf schoenen hebben tot boven je enkels?
  maandag 13 juni 2011 @ 18:21:16 #30
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_98121661
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:09 schreef thenxero het volgende:

[..]

Oke, bedankt voor de info :)!

Eerst maar eens beginnen met rijlessen... daar kan je toch altijd alles wel lenen? Of moet je wel zelf schoenen hebben tot boven je enkels?
Van het CBR:

quote:
• U bent natuurlijk verplicht om een goedgekeurde helm te dragen. Het beste is een helm die licht is van kleur of die is voorzien van (retro-reflecterende ) kenmerken die ervoor zorgen dat u goed opvalt in het verkeer.


• U gebruikt bij voorkeur een vorm van oogbescherming, zoals een helmvizier, motorbril of (zonne)bril.

• U draagt hoge schoenen of laarzen die de enkel bedekken.

• U draagt handschoenen of wanten die de hand bedekken en zoveel mogelijk ook het polsgewricht.

• U draagt kleding waarvan de broek de benen bedekt. De jas moet het bovenlichaam en de armen helemaal bedekken. Broek en jas mogen één geheel vormen.

Algemeen geldt dat u bij voorkeur kleding draagt die speciaal bedoeld is voor motorrijders. De uitrusting moet in ieder geval stevig genoeg zijn om u te beschermen als u valt of bijvoorbeeld de hete uitlaat van de motorfiets raakt. Ook heeft uw kleding bij voorkeur retroreflecterende eigenschappen of andere kenmerken die ervoor zorgen dat u goed opvalt in het verkeer. Tot slot moet de kleding u voldoende beschermen tegen de weersomstandigheden tijdens het examen.
Meeste rijscholen zullen dit wel volgen. Goede schoenen en broek dus. Jas, helm en handschoenen kan je lenen.

Maar goed het is wel troep wat door iedereen gedragen wordt.. en het past niet altijd ;)
Bla Bla Bla :P
pi_98122124
Broek ook? Hmm... ik heb nog nooit op een motor gezeten dus het is dan wel zonde om direct allemaal dure spullen te kopen als het misschien niks voor me is (wat ik me niet kan voorstellen, maar je weet het niet). Ik zal wel een keer bellen dan weet ik het zeker :P
pi_98122263
ik ben 1.95 weeg ongeveer 85+ en ben atletisch gebouwd. :7

en ik heb mijn DIFI Imola pak gekocht in maat 52. jas zit nu al ongeveer perfect ,maar ik moet wel zeggen dat de kniestukken af en toe wat lastig zitten, maar dit moet nog vormen aangezien ik het pak nog maar 3 keer aan heb gehad.

p.s heeft iemand hier ervaring met Triumph Daytona 675 ??? (Triumph werd me aan geraden door me rij instruceur :') aangezien ik voor supersport ga maar niet goed op een GSXR600 of CBR600RR pas (en al helemaal niet op een R6)

heb komende donderdag AVB ik word echt boos op me zelf als ik zak :(
het is patat
pi_98122522
Bij mijn rijschool kan ik gewoon alles gebruiken kwa kleding. Helm, handschoenen, broek, jas, laarzen.
Ik heb het allemaal ook thuis liggen maar heb nooit zin om dat mee te nemen, dus les gewoon altijd in kleding van de rijschool, behalve handschoenen, die neem ik wel elke keer zelf mee :)

Ook ik hoor goede verhalen van mijn rij-instructeur over Triumph, schijnen best goede motoren te zijn.

Ik word pas echt boos op mezelf als ik vrijdag zak voor mijn AVD, er staat dan namelijk al 2 weken een motor hier in de schuur op mij te wachten!
pi_98122817
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:42 schreef DarkNoize het volgende:
Bij mijn rijschool kan ik gewoon alles gebruiken kwa kleding. Helm, handschoenen, broek, jas, laarzen.
Ik heb het allemaal ook thuis liggen maar heb nooit zin om dat mee te nemen, dus les gewoon altijd in kleding van de rijschool, behalve handschoenen, die neem ik wel elke keer zelf mee :)

Ook ik hoor goede verhalen van mijn rij-instructeur over Triumph, schijnen best goede motoren te zijn.

Ik word pas echt boos op mezelf als ik vrijdag zak voor mijn AVD, er staat dan namelijk al 2 weken een motor hier in de schuur op mij te wachten!
wat voor?
het is patat
  maandag 13 juni 2011 @ 18:51:02 #35
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_98122889
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:32 schreef thenxero het volgende:
Broek ook? Hmm... ik heb nog nooit op een motor gezeten dus het is dan wel zonde om direct allemaal dure spullen te kopen als het misschien niks voor me is (wat ik me niet kan voorstellen, maar je weet het niet). Ik zal wel een keer bellen dan weet ik het zeker :P
Staat nergens dat het een motorbroek moet zijn ;). Ik ben begonnen in een oude spijkerbroek. Met AVB is het ook nog niet zo erg ga je niet echt hard op je plaat als je gaat ;) Bij AVD zou ik toch wel willen aanraden fatsoenlijk kleding te hebben. Ook omdat je dan in de regen kan rijden en dan is je spijkerbroek toch niet meer zo relaxt.

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:42 schreef DarkNoize het volgende:
Bij mijn rijschool kan ik gewoon alles gebruiken kwa kleding. Helm, handschoenen, broek, jas, laarzen.
Ik heb het allemaal ook thuis liggen maar heb nooit zin om dat mee te nemen, dus les gewoon altijd in kleding van de rijschool, behalve handschoenen, die neem ik wel elke keer zelf mee :)

Ook ik hoor goede verhalen van mijn rij-instructeur over Triumph, schijnen best goede motoren te zijn.

Ik word pas echt boos op mezelf als ik vrijdag zak voor mijn AVD, er staat dan namelijk al 2 weken een motor hier in de schuur op mij te wachten!
Ik kon helm, handschoen en jas gebruiken. Echter handschoenen en helm waren allemaal veel te groot. Plus dat ik het gewoon frisser vond eigen spul te hebben ;)

Overigens ga je er toch niet mee stoppen tis veel te leuk :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Blackviper op 13-06-2011 19:10:25 ]
Bla Bla Bla :P
pi_98123709
De meeste rijscholen hebben volgens mij jas, broek, handschoenen en helm wel te leen. Alleen ben ik bijna geen rijscholen tegengekomen waar je motorlaarzen kan lenen. Ze zijn er vast wel, alleen niet in het hoge noorden :P

Trouwens, ook al zouden ze hier laarzen te leen hebben, dan nog is er een kans van 99,9% dat ze geen passende voor mij hebben (maat 49-50) :')
Na mijn proefles ben ik gelijk gaan shoppen voor motorlaarzen :)

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:36 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik ben 1.95 weeg ongeveer 85+ en ben atletisch gebouwd. :7

en ik heb mijn DIFI Imola pak gekocht in maat 52. jas zit nu al ongeveer perfect ,maar ik moet wel zeggen dat de kniestukken af en toe wat lastig zitten, maar dit moet nog vormen aangezien ik het pak nog maar 3 keer aan heb gehad.

p.s heeft iemand hier ervaring met Triumph Daytona 675 ??? (Triumph werd me aan geraden door me rij instruceur :') aangezien ik voor supersport ga maar niet goed op een GSXR600 of CBR600RR pas (en al helemaal niet op een R6)

heb komende donderdag AVB ik word echt boos op me zelf als ik zak :(
Daytona 675 is één van de de weinige supersports die ik echt mooi vind O+
Heb er op gezeten bij de AutoRAI (GoMotor gedeelte), vond het goed zitten. Ik ben ook ongeveer 1,95 :)
pi_98123820
@tankiej,
Bij mijn rijschool hebben ze laarzen te leen, maar dus ook niet in mijn maat (48,5) :P

In de vakantie (vanf 1 juli :Y ) dus maar eens flink shoppen :)
pi_98127059
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:36 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik ben 1.95 weeg ongeveer 85+ en ben atletisch gebouwd. :7

en ik heb mijn DIFI Imola pak gekocht in maat 52. jas zit nu al ongeveer perfect ,maar ik moet wel zeggen dat de kniestukken af en toe wat lastig zitten, maar dit moet nog vormen aangezien ik het pak nog maar 3 keer aan heb gehad.
Heb dat pak ook vorige week gekocht! jas in maat 60 en broek in maat 58, maar ik ben dan ook 2 meter met een atletische bouw :P
Heb de witte variant gekocht, ik voel me dan ook echt een Power Ranger met dan pak aan :7

Heb ook eindelijk laarzen in maat 49 gevonden :')

Vrijdag theorie, en als ik slaag ga ik beginnen met lessen! :D
pi_98128744
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:09 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Heb dat pak ook vorige week gekocht! jas in maat 60 en broek in maat 58, maar ik ben dan ook 2 meter met een atletische bouw :P
Heb de witte variant gekocht, ik voel me dan ook echt een Power Ranger met dan pak aan :7

Heb ook eindelijk laarzen in maat 49 gevonden :')

Vrijdag theorie, en als ik slaag ga ik beginnen met lessen! :D
ik heb ook de witte gekocht :D
plus deze handschoenen

nu voel ik me helemaal power ranger :D

quote:
Daytona 675 is één van de de weinige supersports die ik echt mooi vind O+
Heb er op gezeten bij de AutoRAI (GoMotor gedeelte), vond het goed zitten. Ik ben ook ongeveer 1,95 :)
ik heb hem niet zien staan :'(
maar er werd door me rijinstructeur gezegd dat omdat de Daytona 675 een westerse motor is gelijk ook voor een langere lichaamsbouw is.
en kan met een kitje van 100 euro naar 25kW gezegt worden :D
25kW :'(
het is patat
pi_98129216
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:33 schreef jesperrrrsss het volgende:

[..]

ik heb ook de witte gekocht :D
plus deze handschoenen [ afbeelding ]

nu voel ik me helemaal power ranger :D

[..]

ik heb hem niet zien staan :'(
maar er werd door me rijinstructeur gezegd dat omdat de Daytona 675 een westerse motor is gelijk ook voor een langere lichaamsbouw is.
en kan met een kitje van 100 euro naar 25kW gezegt worden :D
25kW :'(
Ach, 25kw gaat hard zat. Meer kans dat je hem heel houd. Enige kutte aan 25kw is dat het je motorkeuzen best wel beperkt..
pi_98129395
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:49 schreef jesperrrrsss het volgende:

[..]

wat voor?
Ik neem aan dat je naar de motor vraagt?
Een Kawasaki ZX-6R uit 2003 *O*
Nu nog 87kw, maar daar gaat ook snel verandering in komen ;(

Hopelijk mag ik er volgende week legaal op rijden :W
pi_98129733
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:33 schreef jesperrrrsss het volgende:

.......

ik heb hem niet zien staan :'(
maar er werd door me rijinstructeur gezegd dat omdat de Daytona 675 een westerse motor is gelijk ook voor een langere lichaamsbouw is.
en kan met een kitje van 100 euro naar 25kW gezegt worden :D
25kW :'(
Klopt ook wel, dat het wat groter is omdat het een westerse motor is. Echter zijn Ducati's ook behoorlijk westers vergeleken met al die Japanse merken, maar die zijn juist weer niet zo groot :P

Ik hoef geen 25kw *O*

Als ik een supersport zou willen, dan is het die Daytona 675. Maar eigenlijk heb ik veel liever een dikke naked :Y
pi_98132996
ik heb op de Suzuki GSR, kawa Z7750 en Yamaha FZ1 (bij de FZ1 was het minste) en kreeg gelijk kramp toen ik er op ging zitten (of dat lag aan het lopen over de motorbeurs) :'(
dus volgens mij zijn nakeds ook best klein motoren of in iedergeval de zit positie met de benen in de tank is niet geschikt voor langere mensen :(

edite: ik vind het niet erg dat 25kW niet hard gaat ik bedoel als hij goed is terug gedraaid loopt hij nog steeds 160+ (hard zat) maar ik heb geen zin in het gezeur en gezeik van het RDW en de verzekering (wat wel gewoon kan op uitdraai en niet helemaal type 2 goed keuring) en ook nog eens inbouw kosten van het begrens ding.
het is patat
pi_98136729
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 00:50 schreef DarkNoize het volgende:
2e Hands motorkleding waar dus iemand keihard in heeft zitten zweten, niks voor mij! :N
Ik heb een paar weken geleden dit pak gekocht bij louis.de (jaja, ook ik maak er reclame voor :+ ).
Koste maar ¤170, is gewoon een nieuw pak en geen negatieve opmerkingen te vinden!
[ afbeelding ]
^O^

En anders had ik gewoon een pak van 500/600/700¤ gekocht, ik moet er echt niet aan denken om in iemand anders z'n zweet te rijden.

Maar als jij er blij mee bent is het natuurlijk goed! Dat is het belangrijkste! *O*

Dinsdag trouwens nog les en vrijdag AVD :@
Ik zag net bij mijn sportvereniging precies dit motorpak in de kleedkamer liggen
pi_98138291
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:39 schreef jesperrrrsss het volgende:
edite: ik vind het niet erg dat 25kW niet hard gaat ik bedoel als hij goed is terug gedraaid loopt hij nog steeds 160+ (hard zat)
Ik wel :{ Ik vind 25kw zelfs op mijn lesmotor al vervelen na 3 lessen op de weg :+
Als ik dan een keertje op de zware mag lessen is het verschil echt dag en nacht met optrekken!
Dat je met 25kw nog steeds 190km/u kan maakt mij niet zo veel uit, maar optrekken en vooral tussensprints zijn gewoon om te huilen :'(
En dan te bedenken dat ik er nog sowieso 2 jaar aan vast zit! }:|

quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2011 22:31 schreef thenxero het volgende:

[..]

Ik zag net bij mijn sportvereniging precies dit motorpak in de kleedkamer liggen
Meegenomen? :D ;)
pi_98138713
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 22:53 schreef DarkNoize het volgende:

Meegenomen? :D ;)
Nee, ik heb hem wel even aangeraakt :D . Wist niet of ie wel in mijn maat was :D
pi_98140520
Aangeraakt :o :o :o :o :o Boef! >:)

Owja, gaf laatst volgas op m'n 25kw lesmotor toen ik 120 op de snelweg reed om een auto in te halen, wat gebeurt er... NIKS! Na 20 seconden ging ik misschien 122, maar dat kwam meer door de wind denk ik? :D
Was even een wtf momentje :')
Verder heb ik wel een keer harder dan 130 gereden op dezelfde motor, dus ik snapte er echt niks van...
pi_98140688
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:29 schreef DarkNoize het volgende:
Aangeraakt :o :o :o :o :o Boef! >:)

Owja, gaf laatst volgas op m'n 25kw lesmotor toen ik 120 op de snelweg reed om een auto in te halen, wat gebeurt er... NIKS! Na 20 seconden ging ik misschien 122, maar dat kwam meer door de wind denk ik? :D
Was even een wtf momentje :')
Verder heb ik wel een keer harder dan 130 gereden op dezelfde motor, dus ik snapte er echt niks van...
Als je een wind hebt van 30km/h in je rug of tegen, dat maakt al een verschil van 60km/h t.o.v. de lucht. Ik kan me wel voorstellen dat je met wind mee zeker wel 10km/h harder kan.
pi_98141913
Ja, maar 120 is echt niet de top van die motor hoor :o
Een 25kw motor, welke dan ook, moet makkelijk 160 echte km/u kunnen halen.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 00:03:24 #50
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_98142134
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:29 schreef DarkNoize het volgende:
Aangeraakt :o :o :o :o :o Boef! >:)

Owja, gaf laatst volgas op m'n 25kw lesmotor toen ik 120 op de snelweg reed om een auto in te halen, wat gebeurt er... NIKS! Na 20 seconden ging ik misschien 122, maar dat kwam meer door de wind denk ik? :D
Was even een wtf momentje :')
Verder heb ik wel een keer harder dan 130 gereden op dezelfde motor, dus ik snapte er echt niks van...
zelfde ervaring met mijn Fje, op een gegeven moment op de houtribdijk 190 met vol gas, dacht wtf, ding kan 220 op papier, lag gewoon aan de wind tegen op dat moment... :P in betere omstandigheden de 220 wel gehaald uiteindelijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')