abonnement Unibet Coolblue
pi_98057994
Ikeadag :r Moet er niet aan denken :|W
Al vind ik ikea best leuk :@
  zondag 12 juni 2011 @ 11:56:27 #27
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_98058024
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 11:55 schreef Bluezz het volgende:
Ikeadag :r Moet er niet aan denken :|W
Al vind ik ikea best leuk :@
Vork geeft net een prima reden waarom ik morgen thuis blijf...

... ik woon op 500m van de Ikea met maar 1 ingang de wijk in. Langs de Ikea :').
pi_98058106
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 11:39 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Muziekfestival in Dordrecht :)
Hopelijk is het lekker weer dan gaan we met een kleedje en picknickmand daar in het park zitten
En kittens kijken natuurlijk weer O+ (niet in het park duh)
het is nu nog heel goed weer. veel plezier!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_98058119
quote:
6s.gif Op zondag 12 juni 2011 11:47 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Als ik de kans zou krijgen om dezelfde vrije dag vrij te besteden op een willekeurige andere dag in het jaar, dan had ik dat graag gedaan.
je kunt ook gewoon blij zijn met een vrije dag
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 12 juni 2011 @ 12:01:08 #30
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_98058167
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 11:59 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

je kunt ook gewoon blij zijn met een vrije dag
Ik ben blij met een vrije dag als ik hem zelf in kan plannen en niet moet vasthouden aan dagen waar ik geen binding mee heb :).

Ik heb het stervens druk en dit soort dagen kan ik goed gebruiken om in alle rust mijn werk bij te krijgen.
pi_98058169
lekker broodjes met aardbeien en suiker gegeten :9
was eigenlijk voor toetje vnv maar heb nog een halve bak over dus dan maar wat minder aardbeien :@
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 12 juni 2011 @ 12:01:29 #32
3878 Vork
Manisch creatief
pi_98058179
quote:
6s.gif Op zondag 12 juni 2011 11:56 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Vork geeft net een prima reden waarom ik morgen thuis blijf...

... ik woon op 500m van de Ikea met maar 1 ingang de wijk in. Langs de Ikea :').
daarom was ik er ook gisteren. Het was nieteens heel erg druk. Dat komt nog.
pi_98058209
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:01 schreef Anthraxx het volgende:

Ik ben blij met een vrije dag als ik hem zelf in kan plannen en niet moet vasthouden aan dagen waar ik geen binding mee heb :).

Zo denk ik er ook over, maar het is niet anders in dit land -O-
pi_98058221
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:01 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik ben blij met een vrije dag als ik hem zelf in kan plannen en niet moet vasthouden aan dagen waar ik geen binding mee heb :).

Ik heb het stervens druk en dit soort dagen kan ik goed gebruiken om in alle rust mijn werk bij te krijgen.
er zijn nog veel mensen die er wel binding mee hebben.
de dagen die jij wil'; daar heb je gelukkig vakantiedagen voor :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_98058255
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:02 schreef FutureFairytale het volgende:

er zijn nog veel mensen die er wel binding mee hebben.
de dagen die jij wil'; daar heb je gelukkig vakantiedagen voor :)
tweede pinksterdag?? Zijn er mensen die binding hebben met tweede pinksterdag? _O-

Eerste pinksterdag: prima. Maar die tweede is me een raadsel :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_98058287
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:02 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over, maar het is niet anders in dit land -O-
nou zeg.. als we helemaal geen vrij kregen was het ook niet goed
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

tweede pinksterdag?? Zijn er mensen die binding hebben met tweede pinksterdag? _O-

Eerste pinksterdag: prima. Maar die tweede is me een raadsel :D
zoals ik hierboven zeg
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 12 juni 2011 @ 12:05:14 #37
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_98058294
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

tweede pinksterdag?? Zijn er mensen die binding hebben met tweede pinksterdag? _O-

Eerste pinksterdag: prima. Maar die tweede is me een raadsel :D
Ik moest zelfs nog hard nadenken waar eerste pinksterdag nou echt over gaat :+.
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 juni 2011 @ 12:05:25 #38
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_98058300
Ikea is leuk doordeweeks :+. Maar in het weekend :X
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_98058315
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:05 schreef Anthraxx het volgende:

Ik moest zelfs nog hard nadenken waar eerste pinksterdag nou echt over gaat :+.
Dat wist ik dan weer wel, maar dat was niet over 2 dagen uitgespreid :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_98058319
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:05 schreef Anthraxx het volgende:

Ik moest zelfs nog hard nadenken waar eerste pinksterdag nou echt over gaat :+.
quote:
Feestdag

De maandag die volgt op Pinksteren (Pinkstermaandag of tweede pinksterdag) is een vrije dag in vele Europese landen en een aantal Afrikaanse landen, waaronder België, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, IJsland, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Roemenië en grote delen van Zwitserland. Voor vele Nederlanders en Belgen betekent Pinksteren thans weinig meer dan dit extra lang weekend. De Zaanstreek heeft nog een Derde pinksterdag, 'Pinkster Drie' genaamd, naar men zegt om de bevrijding van de Spaanse bezetting te vieren. Veel 'Zaankanters' nemen dan een extra vrije dag op. Tegenwoordig wordt er op die dag de Pinksterdrie Wielerronde van Krommenie gereden. Ook in Zeeland wordt er een derde Pinksterdag gevierd, de "Derde Pinkster", dit gebeurt met name op Walcheren. De derde Pinksterdag was de eerste echte vakantiedag die werknemers van de op Walcheren (Vlissingen) gelegen scheepswerf KMS (Koninklijke Maatschappij de Schelde) kregen.
/wiki

Nu weten we dus nog niet wat de achterliggende gedachte is van die 2e dag... :P
  zondag 12 juni 2011 @ 12:06:30 #41
3878 Vork
Manisch creatief
pi_98058327
Ah een extra dag vrij, lang weekend, korte vakantie, klussen, pinkpop. Dat is de band die mensen hebben met tweede pinksterdag.
pi_98058332
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:05 schreef borisz het volgende:
Ikea is leuk doordeweeks :+. Maar in het weekend :X
ik was vrijdag heel blij met Ikea *O* had niet verwacht dat ik zoveel kon vinden. en wat scheelt het een hoop zeg met de meubelzaken hier in het dorp. van die prijzen voelde ik me gelijk depressief en heel arm. maar ja, kwaliteit zal ook wel wat anders zijn ;)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 12 juni 2011 @ 12:07:03 #43
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_98058337
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:05 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

nou zeg.. als we helemaal geen vrij kregen was het ook niet goed

[..]

zoals ik hierboven zeg
Ik heb niet over het afschaffen van die dagen. Mensen die er behoefte aan hebben mogen wat mij betreft die dagen gewoon gebruiken om hun Ikea dag, 2de kerstdag of 2de paasdag te vieren.

Mensen die er geen behoefte aan hebben, zoals ik en wat meer mensen in dit land, geef die dagen gewoon als vakantiedag (tot zover je werkzaamheden dat toelaten) en laat het ons zelf uitzoeken wanneer ik die wil. Ik ben best bereid gewoon door te werken op de dagen dat andere mensen blijkbaar de Ikea willen plunderen. Graag zelfs.
  zondag 12 juni 2011 @ 12:08:45 #44
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_98058389
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:06 schreef Bluezz het volgende:

[..]

[..]

/wiki

Nu weten we dus nog niet wat de achterliggende gedachte is... :P
:D. Nou ja, wel meer landen hebben het blijkbaar. Wij zaten ons net af te vragen of Nederland niet gewoon een Armorica zou zijn met dit soort dagen :+.
pi_98058400
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:06 schreef FutureFairytale het volgende:

ik was vrijdag heel blij met Ikea *O* had niet verwacht dat ik zoveel kon vinden. en wat scheelt het een hoop zeg met de meubelzaken hier in het dorp. van die prijzen voelde ik me gelijk depressief en heel arm. maar ja, kwaliteit zal ook wel wat anders zijn ;)
En als je iets van ikea koopt dan koop je ook sneller eens wat nieuws :Y Koop je een knalduur bankstel bij een andere meubelzaak dan denk je al snel 'ja, maar ik heb hier toch een paar duizend voor betaald, dus die moet eerst maar eens echt "af" zijn..."
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_98058401
ik vind het sowieso frappant dat het altijd druk is bij Ikea :o
zijn mensen altijd bezig met verbouwen/verhuizen/vernieuwen? hebben ze geld teveel ofzo?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 12 juni 2011 @ 12:09:24 #47
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_98058411
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:06 schreef Bluezz het volgende:

[..]

[..]

/wiki

Nu weten we dus nog niet wat de achterliggende gedachte is van die 2e dag... :P
Andere wiki:
quote:
In het christendom werd het Wekenfeest 'Pinksteren' genoemd, naar het Griekse woord 'pentekostos' (= vijftigste). Tijdens het pinksterfeest wordt herdacht dat de Heilige Geest, de derde Persoon van de Allerheiligste Drie-eenheid, neerdaalde uit de hemel op de apostelen en andere aanwezige gelovigen. Na Jezus' dood op Goede Vrijdag en zijn verrijzenis op Pasen hadden de leerlingen van Jezus nog veertig dagen lang de steun van zijn aanwezigheid gehad waarbij hij hen nog eens uitlegde wat de betekenis was van alles wat hij gedaan had tijdens zijn openbare optreden. Op de veertigste dag van Pasen (let op: niet de veertigste dag na Pasen) werden de leerlingen door Jezus' Hemelvaart alleen achtergelaten. Wel had hij beloofd dat hij de Geest van God, de Heilige Geest zou sturen die hen geestelijk verder zou leiden en hen de kracht zou geven om getuigen van het evangelie te zijn. Op de vijftigste dag van Pasen, tien dagen na Hemelvaart, kwam de beloofde Heilige Geest dan ook over de discipelen.
Volgens de traditionele christelijke theologie, analoog aan de oorspronkelijke joodse betekenis, waren de eerste nieuwe bekeerlingen na de hemelvaart van Jezus als resultaat van de evangelisatie onder de menigte op de eerste Pinksterdag de 'eerstelingen van de oogst' die toegevoegd werden aan de eerste christelijke 'samenkomst' oftewel gemeente. Deze 'oogst' gaat nog steeds door en als de 'volledige oogst' is binnengehaald dat wil zeggen alle door God voor het Koninkrijk van God voorbestemde mensen tot bekering zijn gekomen, dan begint de Eindtijd: de laatste fase van de geschiedenis.
  zondag 12 juni 2011 @ 12:10:30 #48
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_98058451
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:06 schreef Vork het volgende:
Ah een extra dag vrij, lang weekend, korte vakantie, klussen, pinkpop. Dat is de band die mensen hebben met tweede pinksterdag.
Noem het dan gewoon "Nationale klusdag" ipv er een religieuze connectie van te maken :7.
pi_98058458
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En als je iets van ikea koopt dan koop je ook sneller eens wat nieuws :Y Koop je een knalduur bankstel bij een andere meubelzaak dan denk je al snel 'ja, maar ik heb hier toch een paar duizend voor betaald, dus die moet eerst maar eens echt "af" zijn..."
dat geloof ik graag ja :) 'mijn' bank is 850 en dat vind ik prima maar ik wil er toch wel graag een aantal jaar mee doen ;) in het dorp was de goedkoopste bank 2x zo duur.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 12 juni 2011 @ 12:11:21 #50
3878 Vork
Manisch creatief
pi_98058479
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:08 schreef FutureFairytale het volgende:
ik vind het sowieso frappant dat het altijd druk is bij Ikea :o
zijn mensen altijd bezig met verbouwen/verhuizen/vernieuwen? hebben ze geld teveel ofzo?
zo duur is dat spul nu ook weer niet. Plus dat er volgens mij relatief veel mensen heel gaan om te kijken en die nemen eventueel wel wat kleins mee. Of wat eten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')