abonnement Unibet Coolblue
pi_98005850
2s.gif
Mooie kapsels, kort of lang. Kappersangst. De beste shampoos, conditioners en haarmaskers.
Wat zijn goeie borstels en kammen? Haar verven of niet?
Gewoon alles wat met haar te maken heeft dus!



Voorgaande delen:
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 15


Algemeen
- Niet je haar als een bezetene droog wrijven met de handdoek. Liever wat deppen met een oud t-shirt/handdoek en het verder aan de lucht laten drogen. Mocht je toch echt een föhn nodig hebben, zet deze dan op de laagste stand en houdt het een centimeter of 15? van het haar
- Sommige mensen hebben baat bij katoensatijnen kussenslopen: het haar knoopt minder en glanst meer. Je kan je haar ook in een satijnen doekje wikkelen voor je gaat slapen.
- Probeer haarverf, föhn, straightener en stylingproducten zoveel mogelijk te vermijden.
- Zoek elastiekjes zonder een stukje metaal, dit beschadigt je haar.
- Verwen je haar af en toe eens met een masker. Zoek een masker waar jouw haar het mee eens is, maak je haar handdoekdroog en smeer er wat van het masker in. Zet je haar vast in een handdoek op je hoofd en ga een uurtje fokken. Hierna spoel je je haar uit en je kunt het dan naspoelen met koud water
- Bijpunten!!! Altijd.
- Borstels zonder bolletjes op het uiteinde zijn beter dan met. Het is even zoeken. Beter dan een borstel: een grof getande kam. Zoek er wel een van goede kwaliteit, zonder scherpe plastic randen of houten splinters.
- Haar wat tegen kleding (of bureaustoelen, oid) schuurt slijt sneller. Hoewel kroeshaar het meeste baat heeft bij 'beschermende' haarstijlen, kan het voor de rest ook weinig kwaad om regelmatig ervoor te kiezen om het haar omhoog te dragen. Maak dan direct misbruik van de situatie om een dagje zonder producten te doen en/of extra leave-in te gebruiken.
- Wasbeurt eindigen met koud water na het wassen laat het altijd wat meer glanzen.

Verzorging
Bijpunten, maskers,
Kijk in de 'handleiding voor prachtige krullen' bij valkuilen voor informatie over sulfaten, SLS, parabenen & siliconen

Krullen
Lees deze post. Dit is een handleiding geschreven door Evil-Cherry, en veel mensen met krullen krijgen hierdoor een prachtige, krullerige bos haar
Handleiding voor prachtige krullen

Dun haar
- Knip je haar in laagjes
- Voor wat slagvolume slapen met een natte invlecht
- Geen zware conditioners, dat trekt het volume uit je haar
- Helaas, iets korter haar is beter dan lang haar als je dun haar hebt

Glad haar
geen conditioner

Droog haar
Hoe weet je of je haar droog is? Droog haar heeft een laag vet- en vochtgehalte. Droog haar wordt dus niet snel vet en is niet zo flexibel. Hierdoor breekt het snel af. Verder is droog haar vaak futloos, raakt het snel in de klit, is het vaak statisch en zit het vol met gespleten haarpunten.

- Vochtinbrengende/milde shampoo
- Maskers
- Niet met los haar slapen
- Niet föhen
- Niet verven
- Knippen

Als je haar weer beter is kun je met beleid wel weer iets doen zoals verven, maar liever niet.

Maar probeer eerst uit te zoeken wat de oorzaak is van jouw droge haar. Verf en permanent bijvoorbeeld kunnen resulteren in droog haar.

Vet haar
Vet haar is meestal een gevolg van een slecht voedingspatroon, stress, agressieve haarproducten of een verstoord hormonaal evenwicht. Hierdoor worden talgklieren geactiveerd, wat een vette hoofdhuid tot gevolg heeft. Als je vet haar hebt, heb je meestal ook droge haarpunten

- Milde shampoo/neutrale pH-waarde
- Conditioners even links laten liggen of alleen in de punten
- Masseer tijdens het wassen de hoofdhuid zachtjes
- Blijf met je tengels uit je haar
- Kammen en borstelen stimuleert de talgklieren waardoor ze meer talg aanmaken

De_Taartjesfee | Smart_ass | Breathtaking | Fascination | Harajuku. | DeZwabber | Dzjonka | Evil-Cherry, Queen of Curl | ChipsZak.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 23:20:35 #2
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_98006402
:o :D
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_98008225
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 23:20 schreef alors het volgende:
ik hoop dat je snel kaal wordt, TS.
Zeg. :{
pi_98009478
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 23:49 schreef Dastan het volgende:

[..]

Zeg. :{
serieus, waarom zou flauw met die TT en überhaupt een reeks openen waar je nooit post, handig ook als de OP veranderd moet worden.
know'm sayin?
×
word? word.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 00:11:54 #5
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98009527
Nou ja, jullie hebben mij. B-).
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_98009833
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 00:11 schreef Harajuku. het volgende:
Nou ja, jullie hebben mij. B-).
Ohja dat scheelt *O*
know'm sayin?
×
word? word.
pi_98010731
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 00:11 schreef alors het volgende:

[..]

serieus, waarom zou flauw met die TT en überhaupt een reeks openen waar je nooit post, handig ook als de OP veranderd moet worden.
In LIF was het een doorn in het oog. 't Is toch enkel verbetering? Snap niet hoe je daar tegen kunt zijn.
pi_98011457
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 00:35 schreef Dastan het volgende:

[..]

In LIF was het een doorn in het oog. 't Is toch enkel verbetering? Snap niet hoe je daar tegen kunt zijn.
het is niet echt de bedoeling om een reeks dicht te kwakken en dan zelf maar een nieuw deel te openen om een spelfout ofzo.
daar zijn mods toch voor?
kan me ergens voorstellen dat het ergernis opwekt bij de vaste posters.

meld het de volgende keer even bij ons, dan kijken wij er naar en handelen indien nodig :)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_98011764
Nou, wist ik veel. Ik kan me niet voorstellen dat het ergernis opwekt. Het zij zo.

En dan de TT weer terugzetten. :') Triest.

[ Bericht 47% gewijzigd door Dastan op 11-06-2011 11:21:51 ]
pi_98025037
En wat is er mis met de TT? Ik zal wel dom zijn, maar niet blond ;) Ik vind het wel een mooie woordspeling eigenlijk.

Bij TBS vandaag het honing masker gekocht. Waarom stopt TBS toch alles bomvol met parfum, bleuh?! Maar goed, de ingrediënten zagen er goed uit (geen proteïnen!), dus ik wilde het eens proberen. Ze hebben ook borstels zonder van die nopjes op de uiteinden, heb ik ook maar meegenomen.

Wat betreft die productenlijst: ik moet ook nog eens alles opschrijven wat in mijn badkamer staat. Dat is me een klus, dus ik kijk er niet echt naar uit. Heb wel al wat ingrediëntenlijstjes al gehad hier en die heb ik opgeslagen, maar ben er nog niet verder mee gekomen.
pi_98028444
Heeft iemand trouwens die conditioner van de Zeeman nog gekocht waar het hier laatst over ging?

Deze:



Hij wordt hier besproken.
pi_98030187
Ik hou niet van Swartzkopf dingen producten, dus ik heb overgeslagen (die anti-klit conditioner is troep trouwens ;))

Edit: Ah, er zit polyquat-87 in, die zit ook in die anti-klit. Ik denk dat dat de boosdoener is en dat ik hem daarom slecht vind.
pi_98086637
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 22:07 schreef Harajuku. het volgende:
Bohh, rechts houd je je hoofd meer naar voren, maar 't lijkt niet veel langer nee.
;( .
pi_98106025
spam is niet gewenst op fok

[ Bericht 85% gewijzigd door Mirjam op 13-06-2011 12:41:59 ]
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 13 juni 2011 @ 19:11:55 #15
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_98123838
Binnenkort weer puntjes knippen. :Y)
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 13 juni 2011 @ 19:12:28 #16
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_98123855
Ik heb trouwens een shampoo zonder siliconen, maar wel parabenen e.d. gekregen.
Hij komt alleen uit Duitsland, :') .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:11:57 #17
123170 alors
zlata1234
pi_98211999
Ik heb dat Nutri Gloss masker gekocht, zitten dus geen cones in :)



hij ruikt ook lekker O+ zal em als ik weer ga wassen wel even proberen.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_98249728
Ik heb haar tot ongeveer op de helft van mijn rug, alleen als ik het vast in een staart doe heb ik allemaal pluishaartjes bovenop mijn hoofd ;( iemand tips wat ik hier tegen kan doen? ik kan natuurlijk haarlak ofzo erin mikken maar dat vind ik atlijd ranzige zooi :@ misschien een andere shampoo of iets? Ik gebruik wel het haarmasker van elvive die hier boven op het plaatje staat :)
pi_98258414
Is er ook iets waardoor mijn haar minder volume krijgt? Ik word er helemaal gek van, heb het laatst nog uit laten dunnen en het is nog steeds superdik. Als ik mijn haar vast doe als het nat is, is het dikker dan de gemiddelde droge staart. :r
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_98261379
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:07 schreef DevilsWhore het volgende:
Is er ook iets waardoor mijn haar minder volume krijgt? Ik word er helemaal gek van, heb het laatst nog uit laten dunnen en het is nog steeds superdik. Als ik mijn haar vast doe als het nat is, is het dikker dan de gemiddelde droge staart. :r
Stuur mij maar wat op ^O^
know'm sayin?
×
word? word.
pi_98275102
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:17 schreef alors het volgende:

[..]

Stuur mij maar wat op ^O^
Je mag het hebben!
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  vrijdag 17 juni 2011 @ 00:13:53 #22
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_98276948
Ik merk dat, zodra ik mijn haar met iets anders was als Andrélon Care & Repair shampoo en crèmespoeling, ik ook een grote kluwen zwaar haar heb. Dat werkt voor mij dus prima :) en op zijn tijd straightenen werkt ook om van de grote bos een beheersbare bos te maken.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_98277064
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 00:13 schreef SEMTEX het volgende:
Ik merk dat, zodra ik mijn haar met iets anders was als Andrélon Care & Repair shampoo en crèmespoeling, ik ook een grote kluwen zwaar haar heb. Dat werkt voor mij dus prima :) en op zijn tijd straightenen werkt ook om van de grote bos een beheersbare bos te maken.
Ik krijg last van roos van Andrelon. Als ik het stijl word het ook niet minder. Met stylingproducten ook niet, dan voelt het alleen maar dood aan.

;(
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  vrijdag 17 juni 2011 @ 00:18:25 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_98277155
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 00:16 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ik krijg last van roos van Andrelon. Als ik het stijl word het ook niet minder. Met stylingproducten ook niet, dan voelt het alleen maar dood aan.

;(
Ik vrees dat je dan gewoon echt moeten blijven uitproberen, eventueel advies vragen aan een kapper, want shampoo/styling producten werken voor iedereen weer anders. Maar dat je met een voor jou geschikte shampoo/conditioner al veel verschil maakt, lijkt me wel duidelijk :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_98277284
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 00:18 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik vrees dat je dan gewoon echt moeten blijven uitproberen, eventueel advies vragen aan een kapper, want shampoo/styling producten werken voor iedereen weer anders. Maar dat je met een voor jou geschikte shampoo/conditioner al veel verschil maakt, lijkt me wel duidelijk :P
Nouja het is vandaag wel beter nu ik wat conditioner erin heb laten zitten, maar dat kan ik ook niet altijd doen, dan mag ik t om de dag wassen.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  Moderator dinsdag 21 juni 2011 @ 23:02:20 #26
5428 crew  miss_sly
pi_98488467
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:02 schreef Evil-Cherry het volgende:
En wat is er mis met de TT? Ik zal wel dom zijn, maar niet blond ;) Ik vind het wel een mooie woordspeling eigenlijk.

Bij TBS vandaag het honing masker gekocht. Waarom stopt TBS toch alles bomvol met parfum, bleuh?! Maar goed, de ingrediënten zagen er goed uit (geen proteïnen!), dus ik wilde het eens proberen. Ze hebben ook borstels zonder van die nopjes op de uiteinden, heb ik ook maar meegenomen.

Wat betreft die productenlijst: ik moet ook nog eens alles opschrijven wat in mijn badkamer staat. Dat is me een klus, dus ik kijk er niet echt naar uit. Heb wel al wat ingrediëntenlijstjes al gehad hier en die heb ik opgeslagen, maar ben er nog niet verder mee gekomen.
Ik wilde ook eens kijken of ik de semi-krullen terug kan krijgen in mijn haar en ging vol goede moed op zoek naar diverxe producten uit je geweldige handleiding, maar het lijkt wel of alles uit het assortiment is? Heb je tips voor alternatieven, zoals de shampoo om een laatste keer te wassen en de juiste was-conditioner?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_98516813
Het is dan ook wel weer een stevig tijdje geleden dat ik het geschreven heb, ben er ook niet tevreden over. Ik moet het nog eens herschrijven, maar ik ben nogal lui (wat meerdere Fok!kers kunnen beamen :'))

Voor producten kun je beter zelf op zoek gaan en declaraties leren lezen. Daar kom je verder mee, ook in de toekomst.
Wat betreft shampoo: take any, de kans is kleine dat je er eentje kiest met siliconen erin. Fructis heeft siliconenvrije shampoos, staat er met koeienletters op, dus als je echt geen zin hebt om etiketten te lezen kies je die.
Betreffende conditioners: kijk bij L'Oreal, die heeft een aantal siliconenvrije conditioners. Ook Swarzkopf heeft dit. De Tuinen krijgt ook een steeds groter assortiment conditioners. De Bodyshop heeft ook goede opties zonder siliconen. Nogmaals, ben je echt lui: Fructis heeft siliconenvrije conditioners.
Wat wasconditioner betreft, weet ik het even niet. Palmolive was de enige, maar die is "verbeterd" en bevat nu siliconen. Misschien dat iemand anders een tip hiervoor heeft?
Qua gel: take a pick. Er zijn weinig gels met siliconen. Gewoon even lezen op het etiket. Goede gok is L'oreal weer. Let wel op met PVP, ik moet daar olie onder gebruiken anders blijft het droog en stijf.

En verder: zoveel is afhankelijk van je haarsoort (zowel soort als poreusheid) als krultype. Experimenteer!
pi_98517330
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:56 schreef Evil-Cherry het volgende:
Het is dan ook wel weer een stevig tijdje geleden dat ik het geschreven heb, ben er ook niet tevreden over. Ik moet het nog eens herschrijven, maar ik ben nogal lui (wat meerdere Fok!kers kunnen beamen :'))

Voor producten kun je beter zelf op zoek gaan en declaraties leren lezen. Daar kom je verder mee, ook in de toekomst.
Wat betreft shampoo: take any, de kans is kleine dat je er eentje kiest met siliconen erin. Fructis heeft siliconenvrije shampoos, staat er met koeienletters op, dus als je echt geen zin hebt om etiketten te lezen kies je die.
Betreffende conditioners: kijk bij L'Oreal, die heeft een aantal siliconenvrije conditioners. Ook Swarzkopf heeft dit. De Tuinen krijgt ook een steeds groter assortiment conditioners. De Bodyshop heeft ook goede opties zonder siliconen. Nogmaals, ben je echt lui: Fructis heeft siliconenvrije conditioners.
Wat wasconditioner betreft, weet ik het even niet. Palmolive was de enige, maar die is "verbeterd" en bevat nu siliconen. Misschien dat iemand anders een tip hiervoor heeft?
Qua gel: take a pick. Er zijn weinig gels met siliconen. Gewoon even lezen op het etiket. Goede gok is L'oreal weer. Let wel op met PVP, ik moet daar olie onder gebruiken anders blijft het droog en stijf.

En verder: zoveel is afhankelijk van je haarsoort (zowel soort als poreusheid) als krultype. Experimenteer!
Ik heb thuis anders Fructis staan met siliconen erin? :?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 19:51:08 #29
5428 crew  miss_sly
pi_98522238
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:56 schreef Evil-Cherry het volgende:
Het is dan ook wel weer een stevig tijdje geleden dat ik het geschreven heb, ben er ook niet tevreden over. Ik moet het nog eens herschrijven, maar ik ben nogal lui (wat meerdere Fok!kers kunnen beamen :'))

Voor producten kun je beter zelf op zoek gaan en declaraties leren lezen. Daar kom je verder mee, ook in de toekomst.
Wat betreft shampoo: take any, de kans is kleine dat je er eentje kiest met siliconen erin. Fructis heeft siliconenvrije shampoos, staat er met koeienletters op, dus als je echt geen zin hebt om etiketten te lezen kies je die.
Betreffende conditioners: kijk bij L'Oreal, die heeft een aantal siliconenvrije conditioners. Ook Swarzkopf heeft dit. De Tuinen krijgt ook een steeds groter assortiment conditioners. De Bodyshop heeft ook goede opties zonder siliconen. Nogmaals, ben je echt lui: Fructis heeft siliconenvrije conditioners.
Wat wasconditioner betreft, weet ik het even niet. Palmolive was de enige, maar die is "verbeterd" en bevat nu siliconen. Misschien dat iemand anders een tip hiervoor heeft?
Qua gel: take a pick. Er zijn weinig gels met siliconen. Gewoon even lezen op het etiket. Goede gok is L'oreal weer. Let wel op met PVP, ik moet daar olie onder gebruiken anders blijft het droog en stijf.

En verder: zoveel is afhankelijk van je haarsoort (zowel soort als poreusheid) als krultype. Experimenteer!
Ik ben niet zozeer lui, als wel heel gemakkelijk :+
Ik zal eens de etiketten gaan lezen dan en inderdaad maar gaan experimenteren. Het leek alleen zo gemakkelijk, een kant-en-klaar boodschappenlijstje :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_98522684
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:01 schreef Sharana_LV het volgende:
Ik heb haar tot ongeveer op de helft van mijn rug, alleen als ik het vast in een staart doe heb ik allemaal pluishaartjes bovenop mijn hoofd ;( iemand tips wat ik hier tegen kan doen? ik kan natuurlijk haarlak ofzo erin mikken maar dat vind ik atlijd ranzige zooi :@ misschien een andere shampoo of iets? Ik gebruik wel het haarmasker van elvive die hier boven op het plaatje staat :)
Wat voor haarborstel heb je? Ik had dat namelijk ook, tot de kapper me aanraadde een borstel van haar te nemen. Dus geen metaal of plastic aan de punten van de borstel. Sindsdien geen pluis meet
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_98525305
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 19:59 schreef princess-a het volgende:

[..]

Wat voor haarborstel heb je? Ik had dat namelijk ook, tot de kapper me aanraadde een borstel van haar te nemen. Dus geen metaal of plastic aan de punten van de borstel. Sindsdien geen pluis meet
Die heb ik ook! Ik heb van zwijnenhaar, deze:
http://www.haarshop.nl/product/mason-pearson-handy-bristle

moet zeggen dat hij heerlijk borstelt O+
pi_98531693
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:46 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Die heb ik ook! Ik heb van zwijnenhaar, deze:
http://www.haarshop.nl/product/mason-pearson-handy-bristle

moet zeggen dat hij heerlijk borstelt O+
Hahaah tjies :o mijne lijkt er best veel op, maar is wel een pietsie goedkoper :P En een heel klein spuitje haarlak op je borstel spuiten en dan het pluizige gedeelte borstelen?
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_98542196
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:09 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ik heb thuis anders Fructis staan met siliconen erin? :?
En er bestaan ook siliconenvrije opties, want die heb IK thuis staan ;)
pi_98548233
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2011 06:27 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

En er bestaan ook siliconenvrije opties, want die heb IK thuis staan ;)
Dat snap ik, maar het klonk alsof alle Fructis siliconenvrij was.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:17:04 #35
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98548464
Ik las dat de Fructis-shampoos met heel groot siliconenvrij erop siliconenvrij zijn.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_98565100
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:17 schreef Harajuku. het volgende:
Ik las dat de Fructis-shampoos met heel groot siliconenvrij erop siliconenvrij zijn.
En dat hoopte ik ook op te schrijven! Nou ja, miss_sly snapte hem.
pi_98584134
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 18:42 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

En dat hoopte ik ook op te schrijven! Nou ja, miss_sly snapte hem.
de 1e x schreef je het ook zo, de 2e x niet maar ik was niet helemaal helder toen.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_98688218


Nog even doorgroeien. Dit is overigens met enkel een klein beetje Suave coconut als leave-in, verder geen styling.
Nog maar een krap 10 centimeter aan oranje haar over *O*
pi_98689291
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:20 schreef princess-a het volgende:

[..]

Hahaah tjies :o mijne lijkt er best veel op, maar is wel een pietsie goedkoper :P En een heel klein spuitje haarlak op je borstel spuiten en dan het pluizige gedeelte borstelen?
kan ik wel proberen idd :Y ik vind haarlak meestal zo'n ranzige zooi :')
pi_98690653
Heb je echt 90 euro voor je borstel betaald? :o :P
Ik borstel nauwelijks, alleen na het wassen kam ik het door met een grove kam, dat is 2 x per week. Tussendoor doe ik gewoon leave in erin met mijn vingers. Van borstelen wordt het een dikke pluizige mop. -O-

Ik heb trouwens best wel een fijne conditioner ontdekt van de Lidl :D
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  maandag 27 juni 2011 @ 12:34:11 #41
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98714857
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:30 schreef Evil-Cherry het volgende:
[ afbeelding ]

Nog even doorgroeien. Dit is overigens met enkel een klein beetje Suave coconut als leave-in, verder geen styling.
Nog maar een krap 10 centimeter aan oranje haar over *O*
Wow, wat een verschil :D
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_98727563
Waarin/waarmee? Styling/geen styling? :D
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:39:59 #43
123170 alors
zlata1234
pi_99414832
Ik heb nog een masker zonders cones ontdekt, meerdere zelfs :) Ik zou trouwens zweren dat ik die etiketten eerder heb gelezen en dat ze er toen wel inzaten, maar goed.



en



ook te vinden in een tube van Elvital bij de voordeelshop



ik weet niet of ze precies hetzelfde zijn, bij de onderste staat ook nog iets over een diepe repair kur.. die heb ik namelijk gekocht, eens kijken of het wat is :)

de Nutri Gloss bevalt me wel goed, ik liet alleen de pot vallen toen de deksel eraf was, dus ik heb een groot gedeelte ongebruikt de gootsteen in mogen spoelen :')
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 13 juli 2011 @ 15:43:32 #44
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_99414955
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 17:53 schreef Evil-Cherry het volgende:
Waarin/waarmee? Styling/geen styling? :D
Nee, gewoon de lengte en je krijgt er zo'n ander gezicht door :Y Ik dacht dat je haar nu nog korter was, nice.

Ik ben nu drie keer zonder shampoo, en het voelt zo ontzettend smerig :') De conditioner die ik gebruikte had wel siliconen maar ik dacht, whatever, kan eerst wel kijken hoe mijn hoofd op geen shampoo reageert. So far not too good. Het voelt ook niet normaal vettig, maar alsof je mousse en haarlak in je haar hebt en dat de volgende dag uitkamt of zo.
Heb nu wel een Fructis zonder siliconen en parabenen gehaald, ik probeer het nog even vol te houden maar ik wil zo ontzettend graag mn shampoo pakken :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_99415520
Ik wil een nieuwe conditioner. :(
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_99415607
Die siliconen-vrij conditioner van Fructis kan ik je aanraden!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:01:50 #47
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_99415712
Welke Fructis gebruiken jullie? Hier was er één die voor antikalk of zo was :') en die nu heb zonder parabenen en siliconen. Die antikalk leek me wat onzinnig :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_99415734
Dit is de siliconen vrij, staat er dik en groot op. Maar super goed!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:03:53 #49
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_99415798
Ja, die antikalk was ook zonder siliconen, en er was één voor futloos haar zonder siliconen en dan die zonder siliconen en parabenen. Welke is het
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_99415830
Oh.... XD dat weet ik niet. Heb ook niks bij me nu omdat ik even niet zo veel in mijn haar wil smeren.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  donderdag 14 juli 2011 @ 10:53:49 #51
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_99447565
Bestaat er misschien een overzicht met producten die je WEL kunt gebruiken?
(waar dus geen siliconen in zitten?).
Edit: rondje googlen levert al een hoop op!

[ Bericht 17% gewijzigd door NouMooiNiet op 14-07-2011 11:01:12 ]
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_99447730
Zo fijn dat het zomer is, ok nu lijkt het herfst helaas, mijn haar groeit echt als een tierelier dan! :)

klik, Zo was het in april, nu weer wat blonder door de zon hier en na vakantie in Italië helemaal.

En dat jullie fructis gebruiken! ik kreeg daar echt enorme jeuk van, heb ik vaker daar over gehoord.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_99510835
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:02 schreef Tamashii het volgende:
Dit is de siliconen vrij, staat er dik en groot op. Maar super goed!
Ik ben blind, ik zie het er niet op staan of het is er niet bij de Etos. :@
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  vrijdag 15 juli 2011 @ 19:13:17 #54
123170 alors
zlata1234
pi_99512202
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 10:58 schreef DarkElf het volgende:
Zo fijn dat het zomer is, ok nu lijkt het herfst helaas, mijn haar groeit echt als een tierelier dan! :)

klik, Zo was het in april, nu weer wat blonder door de zon hier en na vakantie in Italië helemaal.

En dat jullie fructis gebruiken! ik kreeg daar echt enorme jeuk van, heb ik vaker daar over gehoord.
mooi haar ^O^ Dat van mij groeit ook lekker, gelukkig maar na mijn knipdebacle in april :P
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 19:16:10 #55
123170 alors
zlata1234
pi_99512308
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 18:25 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ik ben blind, ik zie het er niet op staan of het is er niet bij de Etos. :@


oa deze :)
know'm sayin?
×
word? word.
pi_99512383
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 19:16 schreef alors het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

oa deze :)
Die hebben ze niet daar. :P
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  vrijdag 15 juli 2011 @ 19:22:21 #57
123170 alors
zlata1234
pi_99512516
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 19:18 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Die hebben ze niet daar. :P
zeker weten? Ik heb hem wel gezien bij andere drogisten iig :Y
know'm sayin?
×
word? word.
pi_99513689
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 19:22 schreef alors het volgende:

[..]

zeker weten? Ik heb hem wel gezien bij andere drogisten iig :Y
Dorp dus kleine etos. Hetzelfde formaat als die op het station zegmaar :P
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_99522258
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 19:13 schreef alors het volgende:
mooi haar ^O^ Dat van mij groeit ook lekker, gelukkig maar na mijn knipdebacle in april :P
knipdebacle?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 15 juli 2011 @ 22:46:10 #60
123170 alors
zlata1234
pi_99522397
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 22:42 schreef DarkElf het volgende:

[..]

knipdebacle?
nouja ik wilde mijn haar op één lengte laten groeien, maar mijn kapster maakte me zo onzeker dus liet ik er weer lagen in knippen :'( Terwijl het van onderen zo mooi vol begon te worden. Het is nu weer zoals in april... Maarja ik had dus verder kunnen zijn...
know'm sayin?
×
word? word.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 15 juli 2011 @ 23:09:18 #61
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_99523551
Kutkappers :r .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 23:10:50 #62
164755 Mss
kutHOEr
pi_99523627
Ooh daar kan ik echt niet tegen als ze je wat proberen aan te praten. Ik had ook eens zo'n kapper die iedere zei dat ze dacht dat een kort koppie me ook wel leuk zou staan. No way dat mijn lange lokken eraf gaan!
Aids.
pi_99523718
Ik ga morgen naar de kapper O+

Heeft iemand trouwens ervaring met de producten van Anatomicals?
pi_99527749
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 22:46 schreef alors het volgende:
nouja ik wilde mijn haar op één lengte laten groeien, maar mijn kapster maakte me zo onzeker dus liet ik er weer lagen in knippen :'( Terwijl het van onderen zo mooi vol begon te worden. Het is nu weer zoals in april... Maarja ik had dus verder kunnen zijn...
oh stomme kappers! Ook 1x ingetrapt, stomme beslissing geweest.

Voor mij geen laagjes meer, 1 lengte is beter.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Moderator zaterdag 16 juli 2011 @ 09:57:12 #65
5428 crew  miss_sly
pi_99533624
DarkElf, mooi je haar!


quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:43 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nee, gewoon de lengte en je krijgt er zo'n ander gezicht door :Y Ik dacht dat je haar nu nog korter was, nice.

Ik ben nu drie keer zonder shampoo, en het voelt zo ontzettend smerig :') De conditioner die ik gebruikte had wel siliconen maar ik dacht, whatever, kan eerst wel kijken hoe mijn hoofd op geen shampoo reageert. So far not too good. Het voelt ook niet normaal vettig, maar alsof je mousse en haarlak in je haar hebt en dat de volgende dag uitkamt of zo.
Heb nu wel een Fructis zonder siliconen en parabenen gehaald, ik probeer het nog even vol te houden maar ik wil zo ontzettend graag mn shampoo pakken :')
Ik ben niet zomaar cold turkey gegaan. Ik was laatst bij de kapper en die had best wat zinnigs over haar en wassen enzo te vertellen. Wat hij oa zei is dat als je je haar iedere dag wast, het dus nooit meer de gelegenheid krijgt om te wennen aan minder vaak wassen en in balans te komen. Je haar en vooral je hoofdhuid hebben tijd nodig om daar aan te wennen. Wat ik dus ben gaan doen, is opbouwen. Eerst dag 1 wassen, dag 2 conditioner. Dat een paar dagen gedaan en toen was het op dag 2 al een stuk beter en minder vet en schoner. toen dag 1 wassen, dag 2 en 3 conditioner. Nu ben ik bezig met tot dag 4 conditioner. Gaat prima, moet ik zeggen.

Ik ga wel dadelijk kijken naar die fructis van hierboven :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99575011
Die fructis van hierboven bevat ammonium lauryl sulfate, niet bepaald goed voor je haar.
the pleasure - the privilege is mine
pi_99575134
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 12:58 schreef El_Borracho het volgende:
Die fructis van hierboven bevat ammonium lauryl sulfate, niet bepaald goed voor je haar.
Echt?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zondag 17 juli 2011 @ 13:03:24 #68
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_99575154
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 09:57 schreef miss_sly het volgende:
DarkElf, mooi je haar!

[..]

Ik ben niet zomaar cold turkey gegaan. Ik was laatst bij de kapper en die had best wat zinnigs over haar en wassen enzo te vertellen. Wat hij oa zei is dat als je je haar iedere dag wast, het dus nooit meer de gelegenheid krijgt om te wennen aan minder vaak wassen en in balans te komen. Je haar en vooral je hoofdhuid hebben tijd nodig om daar aan te wennen. Wat ik dus ben gaan doen, is opbouwen. Eerst dag 1 wassen, dag 2 conditioner. Dat een paar dagen gedaan en toen was het op dag 2 al een stuk beter en minder vet en schoner. toen dag 1 wassen, dag 2 en 3 conditioner. Nu ben ik bezig met tot dag 4 conditioner. Gaat prima, moet ik zeggen.

Ik ga wel dadelijk kijken naar die fructis van hierboven :Y
Ik ben al gezwicht _O- Ik ga binnenkort op vakantie en heb dan geen zin om met een vette kop rond te lopen. EN OH WAT VOELDE DIE SHAMPOO HEMELS OP MIJN BOLLETJE.
Ik heb overigens wel alleen de aanzet gedaan, in de lengte gewoon conditioner.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 17 juli 2011 @ 13:04:15 #69
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_99575186
Sulfaten mogen toch? Tenzij je haar er niet goed op reageertNope, niet. Maar sulfaten vond je toch in shampoo en niet in conditioner, of is dit mijn dag niet? :')

In de mijne zie ik overigens zo snel geen sulfaat.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 17 juli 2011 @ 13:35:06 #70
123170 alors
zlata1234
pi_99576220
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:03 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik ben al gezwicht _O- Ik ga binnenkort op vakantie en heb dan geen zin om met een vette kop rond te lopen. EN OH WAT VOELDE DIE SHAMPOO HEMELS OP MIJN BOLLETJE.
Ik heb overigens wel alleen de aanzet gedaan, in de lengte gewoon conditioner.
:D _O-
know'm sayin?
×
word? word.
pi_99578512
quote:
5s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:04 schreef Harajuku. het volgende:
Sulfaten mogen toch? Tenzij je haar er niet goed op reageertNope, niet. Maar sulfaten vond je toch in shampoo en niet in conditioner, of is dit mijn dag niet? :')

In de mijne zie ik overigens zo snel geen sulfaat.
Die ammonium lauryl sulfate zit in de shampoo, in de conditioner waarschijnlijk niet.
Wat raden jullie aan voor middellang mannenhaar? Ik doe er dagelijks gel of haarspray in dus was ik het meestal 's ochtends met L'oreal Elvive multivitamine shampoo

Aqua, Sodium laureth sulfate, cocamidopropyl Betaïne, cocamide MIPA, Dimethicone, distearyl ether, sodium chloride, behenyl alcohol, niacinamide, tocopheryl acetate, sodium methylparaben, DMDM Hydantoin, PPG-5-cethet-20, magnesium gluconate, polyquaternium-10, limonene, phantenol, benzyl benzoate, linalool, benzyl salicylate, carbomer, citronellol, buthylphenyl methylpropional, laureth-2, hexyl cinnamal, parfum

Daar zitten dus blijkbaar ook heel wat zaken in die niet gezond zijn maar voorlopig heb ik geen hinder hiervan. Ervoor heb ik wel eens Schwarzkopf Shampoo for men gebruikt maar daar kreeg ik een geïrriteerde rode hoofdhuid met schilfers van.
the pleasure - the privilege is mine
  zondag 17 juli 2011 @ 14:47:10 #72
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_99578565
Ah ja, wij hadden het hier over de conditioner.

Als je nergens last van hebt zou ik dat gewooon blijven gebruiken.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 17 juli 2011 @ 14:55:36 #73
123170 alors
zlata1234
pi_99578872
Ik had m'n uitgroei even bijgewerkt, maar slechts deels succesvol :') en mijn zooi is op dus ik moet morgen eerst naar de winkel voordat ik verder kan.

Gister kwam er nauwelijks wat uit mijn maskertube en doet kneep ik iets harder en fluts, daar ging weer een hele lading... Ik en haarmaskers, we zijn verdoemd :')
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 17 juli 2011 @ 14:57:42 #74
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_99578940
Dat wordt met een pet op naar de winkel _O-

Neem dan een potje! Die postte jij laatst zelf toch?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 17 juli 2011 @ 14:58:48 #75
123170 alors
zlata1234
pi_99578969
Wehehe ik doe het wel even vast, dan zie je er niks van :)

Ja mijn Nutri Gloss pot heb ik onlangs ook al laten vallen, zonder deksel... :')
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 17 juli 2011 @ 15:37:25 #76
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_99580064
Ah, you're doomed _O- Zit de spiegel ook elke ochtend onder de tandpasta?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 17 juli 2011 @ 16:45:09 #77
123170 alors
zlata1234
pi_99582317
hihi :D nee de grond soms wel :')
know'm sayin?
×
word? word.
pi_99586385
Ik heb dat roze elseve-masker gevonden in frankrijk, 2 potten van meegenomen en meteen gebruikt. Wat een heerlijkheid O+ Siliconenvrij O+
pi_99697149
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 19:16 schreef alors het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

oa deze :)
Deze heb ik nu ook gehaald ben erg benieuwd!
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:56:11 #80
123170 alors
zlata1234
pi_99697544
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:01 schreef BarbieQ het volgende:
Ik heb dat roze elseve-masker gevonden in frankrijk, 2 potten van meegenomen en meteen gebruikt. Wat een heerlijkheid O+ Siliconenvrij O+
Deze is trouwens ook te koop bij Op is op voordeelshop (zit in het midden en noorden van het land) 5 euro p.s. of 2 voor 8 euro :) in gewone drogisterijen zie ik de hele Nutri Gloss lijn vaak, behalve dat masker...
know'm sayin?
×
word? word.
pi_99802112
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:43 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nee, gewoon de lengte en je krijgt er zo'n ander gezicht door :Y Ik dacht dat je haar nu nog korter was, nice.

Late reactie (vakantie he?): thanks ^O^
pi_99818380
Ik heb best wel mooi haar. Eerlijk.
...
pi_99818596
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2011 10:56 schreef alors het volgende:

[..]

Deze is trouwens ook te koop bij Op is op voordeelshop (zit in het midden en noorden van het land) 5 euro p.s. of 2 voor 8 euro :) in gewone drogisterijen zie ik de hele Nutri Gloss lijn vaak, behalve dat masker...
OP is op de voordeelshop? :') Ook in Gelderland toevallig? Ik moet echt nog een goed masker hebben.

Bovendien helpt geen ene shampoo. Blijf haaruitval/droog statisch haar hebben.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:52:37 #84
123170 alors
zlata1234
pi_99819376
http://www.opisopvoordeelshop.nl/shoplocator.html
^O^ lekker goedkoop a merken kopen _O_
know'm sayin?
×
word? word.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 26 juli 2011 @ 07:48:23 #85
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_99949772
Ik wil binnenkort die sok-methode gebruiken om mijn haar te krullen!
Harajuku., jij hebt die ook gedaan toch? Knip ik nou het teengedeelte van mijn sok eraf? Ik zie het nergens staan, maar anders krijg je toch nooit die donutvorm?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:33:33 #86
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_99951182
Yep.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Moderator dinsdag 26 juli 2011 @ 09:40:06 #87
5428 crew  miss_sly
pi_99951343
ik heb van de body shop nu een nieuwe, hairbutter, zonder siliconen, zonder parabenen en zonder kleurstoffen. Ruikt wel lekker :) Ik gebruik het nu nog even als wasconditioner, want mijn haar is erg droog, en hij is erg fijn. Echte aanrader, vind ik, ook als gewoon haarmasker zoals hij bedoeld is.
Het is de Rainforest serie, en alles, ook gewone shampoos en conditioners zijn siliconenvrij.

Ik zoek eigenlijk nog iets van was/mouse/spray/gel die ook siliconenvrij is. Liever niet van die gel die hard wordt, dat is niet mijn ding. Gewoon iets om mijn haar een beetje te modelleren en in model te houden. Iemand een tip?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100025978
Heeft iemand ervaring met

Deze

http://www.haar-producten.nl/LOreal-Gelee-Cashmere-p-16601.html

of deze?

http://www.kapperskorting(...)spray_300ml/TIGI3223

Ik heb ze per ongeluk allebei gekocht ;)
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  woensdag 27 juli 2011 @ 23:19:42 #89
123170 alors
zlata1234
pi_100026604
Ik had nog die rootlifter van Elvive (paarse volume lijn) gekocht een tijdje terug, werkte op zich best wel, geen wonderen ofzo, maar mijn haar werd er droog en pluizig van. Ik zag dat er veel acohol denat inzit en ik denk dat dat de boosdoener is. Ik gebruik em dus niet meer.
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 00:25:27 #90
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100072135
Zal ik weer eens ff een haarupdate doen? :P
Zo zag mijn haar er uit in mei 2010


en zo zag het er vanmorgen uit

curls by De_Taartjesfee, on Flickr

Veel langer, veel minder pluizig en als ik er niks aan doe een duidelijk gedefinieerde krul.
Het oogt alleen wel erg plat zo :P Scheelt ook dat ik enorme haaruitval gehad heb dit voorjaar dus echt een hele bos moet missen nu. Bovenop mijn hoofd heb ik alweer een hele krans van pluishaar :r dus dat komt er over een tijdje ook weer bij :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_100073200
_O_ . Zoiets ben ik ook mee bezig maar het schiet hier niet op. Laten groeien dus.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:03:42 #92
123170 alors
zlata1234
pi_100079096
Jezus wat een bos haar _O_ O+
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:22:36 #93
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100079611
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:25 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Zal ik weer eens ff een haarupdate doen? :P
Zo zag mijn haar er uit in mei 2010
[ afbeelding ]

en zo zag het er vanmorgen uit
[ link | afbeelding ]
curls by De_Taartjesfee, on Flickr

Veel langer, veel minder pluizig en als ik er niks aan doe een duidelijk gedefinieerde krul.
Het oogt alleen wel erg plat zo :P Scheelt ook dat ik enorme haaruitval gehad heb dit voorjaar dus echt een hele bos moet missen nu. Bovenop mijn hoofd heb ik alweer een hele krans van pluishaar :r dus dat komt er over een tijdje ook weer bij :)
En je haar glanst nu veel meer, wat een verschil.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_100080129
Dadelijk richting de kruidvat, welke shampoo zonder siliconen en andere troep gebruiken jullie nu?
Ik wil eens proberen of dat bij mij ook helpt!
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:10:35 #95
123170 alors
zlata1234
pi_100080908
Ik gebruik shampoo van de Tuinen, Organic Surge


Deze maskers:

Elvive Nutri Gloss


Elvital Nutrition Highlights


Guhl anti geel masker


en argan olie

:s) mijn haar is steil en (ge)blond(eerd)
know'm sayin?
×
word? word.
pi_100081903
En als leave in conditioner?

Ik ben zelf gestopt met heel veel conditioner en shampoo gebruiken en dat scheelt al wel iets.
Maar het blijft een beetje futloos en breekbaar.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:46:01 #97
123170 alors
zlata1234
pi_100082062
Ik doe er altijd een paar druppels arganolie in na het wassen als het nog halfnat is... Ik heb nog steeds geen fijne leave in zonder siliconen gevonden.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_100087169
Ik heb ook een beetje hulp nodig..

Mijn haar word echt super snel vet :( ik heb alles geprobeerd, verschillende shampoo's etc. Op een gegeven moment ging het helemaal perfect met de shampoo van Kerastase tegen een vette hoofdhuid.. Maar na langere tijd gebruiken vielen er schilfers van mn hoofdhuid af omdat het ZO droog werd, ook weer niet de bedoeling natuurlijk..

Nu ben ik op aanraden van de kapster overgestapt naar shampoo van René Furterer..Alles is op natuurlijke/biologische basis ofzo, weet niet meer precies was een lang verhaal en ik zat ondertussen op een kind te letten :') Anyway.. ik heb toen deze genomen: http://images.en.renefurt(...)ideshow_curbicia.jpg die mag ik 1 a 2 keer in de week gebruiken (tegen vette hoofdhuid dus) en voor de rest van de week deze: http://images.en.renefurt(...)lideshow_naturia.jpg gewone shampoo voor frequent gebruik.. En daarbij een conditioner voor alleen de punten..

Maaaar.... Het helpt echt niet.. het blijft vet :( Maar ik wil het ook niet elke dag wassen.. Ik was het nu om de dag.. Maar de tweede dag ziet het er echt gewoon al vies uit vind ik..

Het kan ook niet aan eetstijl ofzo liggen.. Ik eet niet vet of whatever.. Wie oh wie heeft de gouden tip :'(

Alvast bedankt :Y
  vrijdag 29 juli 2011 @ 17:31:53 #99
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100094554
Ik denk dat jouw hoofdhuid moet afkicken van shampoo.Dat zou je kunnen doen door het te wassen met conditioner (zonder siliconen) en het daarna te verzorgen met een zware conditioner (wederom zonder siliconen)
De eerste tijd zal je haar nog steeds snel vet worden, maar na verloop van tijd wordt dat minder.
Als je wat oude topics doorzoekt is er genoeg over te vinden :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 18:01:44 #100
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100095466
Kijk even bij de krullenhandleiding in de OP, of probeer een pH-neutrale shampoo.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_100096819
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 18:01 schreef Harajuku. het volgende:
Kijk even bij de krullenhandleiding in de OP, of probeer een pH-neutrale shampoo.
ok dit heb ik gelijk gekocht net, een witte fles en hij heet ook neutral.. en een van guhl die volgens mij niet ph neutraal is maar die heette prachtig lang haar :D en was ook tegen vette hoofdhuid maar geen vette punten.. het jammere is dat ik nooit shampoo in de winkel koop maar altijd bij de kapper en was nu bij de ah dus kon ook geen advies vragen aan een verkoopster..

als dit niet werkt ga ik wel proberen om t alleen met conditioner te wassen maar dat idee staat me een beetje tegen op een of andere manier..

thanks in ieder geval!!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 18:51:50 #102
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100096897
Je punten zijn ook vet? Dan zou ik wat minderen met de conditioner. Met vet haar is het vaak juist dat het onderaan gortdroog is, grappig.

Alles wat je nieuw probeert minimaal een paar weken gebruiken trouwens, daarna weet je wat pas zeker of het iets doet voor je of niet.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_100097239
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 18:51 schreef Harajuku. het volgende:
Je punten zijn ook vet? Dan zou ik wat minderen met de conditioner. Met vet haar is het vaak juist dat het onderaan gortdroog is, grappig.

Alles wat je nieuw probeert minimaal een paar weken gebruiken trouwens, daarna weet je wat pas zeker of het iets doet voor je of niet.
nee t was een beetje slecht verwoord.. bedoelde juist dat de omschrijving was wat ik nodig heb; tegen een vette hoofdhuid maar normale punten.. in de lengte is er niets aan de hand, gewoon normaal gezond glanzend.. mja dan zie je de bovenkant...... :(
  vrijdag 29 juli 2011 @ 19:38:16 #104
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100098576
Ach so. Als ik jou was zou ik dan ook met pH-neutraal begonnen zijn :Y en de conditioner indeed alleen in de punten verder. Als je lengte wel richting droog gaat kan je ook de shampoo alleen op je hoofd doen, en conditioner over de lengte. Mijn haar is lang dus dat wordt onderaan sowieso wel droog als ik niets doe, dus ik doe nu een paar weekjes shampoo alleen bovenop en een conditioner over de lengte. Het bevalt me wel so far.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_100098954
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 19:38 schreef Harajuku. het volgende:
Ach so. Als ik jou was zou ik dan ook met pH-neutraal begonnen zijn :Y en de conditioner indeed alleen in de punten verder. Als je lengte wel richting droog gaat kan je ook de shampoo alleen op je hoofd doen, en conditioner over de lengte. Mijn haar is lang dus dat wordt onderaan sowieso wel droog als ik niets doe, dus ik doe nu een paar weekjes shampoo alleen bovenop en een conditioner over de lengte. Het bevalt me wel so far.
hmm ja dat doe ik sowieso wel altijd, shampoo alleen bovenop, bij t uitspoelen spoelt het wel over de lengte (heb ook lang haar, tot mn navel maar dan op mn rug :P) daarom vind ik het ook zooo vervelend.. heb ik zulk lang dik haar maar 9/10 keer heb ik t gevoel dat het erg gewoon vies uit ziet haha mja ik ga nu een maandje die neutrale proberen dan maar :(
pi_100099268
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:10 schreef alors het volgende:
Ik gebruik shampoo van de Tuinen, Organic Surge
[ afbeelding ]


Vandaag even geroken aan die shampoo, maar die rook sterk zeg! Er zijn meerdere versies van, maar volgens mij allemaal zonder parabenen enzo. Ik denk dat ik er eentje voor droog haar ga proberen.
Maskers moet ik even goed naar zoeken, want het voed mijn haar altijd super goed maar daarna kan ik er niets meer mee tot aan de nieuwe wasbeurt (en ik probeer het zo min mogelijk te wassen)
Ik doe nu eerst het masker en daarna shampoo, dat helpt al iets maar nog niet echt veel.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 20:25:46 #107
123170 alors
zlata1234
pi_100100205
Hij ruikt een beetje naar de vulling van gevulde muisjes ofzo :') ik vind die geur echt heerlijk, maar je moet er wel van houden ja :D

Ik snap wel wat je bedoelt. Mijn haar is ook erg slap en glad, maar ik merk wel verbetering door die maskers :)


foto van mijn haar nu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_100122769
Ik gebruik nu het masker van Nivea intense repair en ook de conditioner van die lijn. Bevalt me tot nu toe wel goed (2x gebruikt). Er zitten wel silliconen etc in.

Mijn haar ziet er nu zo uit

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil het langer laten groeien, maar er moeten nu wel puntjes geknipt worden, vrees ik :'(
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_100133413
Mijn haar begint weer lekker lang te worden :D moeten alleen wel weer puntjes af binnenkort..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 19:58:21 #110
123170 alors
zlata1234
pi_100134157
In de trant van de foto in de OP, kwam ik deze foto uit omstreeks 1880 tegen


_O_
know'm sayin?
×
word? word.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 20:05:34 #111
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100134387
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 19:58 schreef alors het volgende:
In de trant van de foto in de OP, kwam ik deze foto uit omstreeks 1880 tegen

[ afbeelding ]
_O_
W00t dat is lang :o
Zal ik proberen of mij dat ook lukt? :P
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 20:10:57 #112
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100134572
Constante nekpijn.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 20:18:48 #113
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100134878
Hebben jullie trouwens ook wel eens dat er een pluk haar tussen je oksel terechtkomt net op dat moment dat je je arm weer plaatst waar hij hoort en je dus per ongeluk je hoofd hard achterover trekt?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 20:20:40 #114
123170 alors
zlata1234
pi_100134934
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:18 schreef Harajuku. het volgende:
Hebben jullie trouwens ook wel eens dat er een pluk haar tussen je oksel terechtkomt net op dat moment dat je je arm weer plaatst waar hij hoort en je dus per ongeluk je hoofd hard achterover trekt?
Wehehe ik ken het, maar ik heb het niet zo vaak...
know'm sayin?
×
word? word.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 20:21:02 #115
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100134950
Ja :') En als ik m`n autoraam dichtdoe kan het ook gebeuren dat er een pluk tussen zit :')
En `s nachts ligt mijn man er wel eens op..enz.
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 20:22:36 #116
123170 alors
zlata1234
pi_100135003
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:21 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ja :') En als ik m`n autoraam dichtdoe kan het ook gebeuren dat er een pluk tussen zit :')
En `s nachts ligt mijn man er wel eens op..enz.
Oooh dat heb ik altijd als ik een hoge knot in heb, dat steken er een paar haren uit en die klemmen dan tussen de autodeur, AUW :'( :')

's nachts heb ik het altijd vast, ik krijg het benauwd van dat haar overal :')
know'm sayin?
×
word? word.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 20:24:24 #117
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100135074
Dat vind ik ook wel echt irritant ja, al dat haar in bed :o Je ligt er hoe dan ook toch wel op :') Ik gooi het meestal achterover, maar als ik dan een inch beweeg kan ik weer opnieuw beginnen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 20:25:52 #118
123170 alors
zlata1234
pi_100135115
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:24 schreef Harajuku. het volgende:
Dat vind ik ook wel echt irritant ja, al dat haar in bed :o Je ligt er hoe dan ook toch wel op :') Ik gooi het meestal achterover, maar als ik dan een inch beweeg kan ik weer opnieuw beginnen.
Ja en dan draai je en dan zit het om je keel :') en het plakt in mn gezicht, bah :')
know'm sayin?
×
word? word.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 20:26:06 #119
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100135125
Haha ik ben blij dat ik de enige niet ben :D
Heb het wel geprobeerd met een vlecht maar toen voelde ik me wel heel erg kleine huis op de prairie :X
Ga maar eens een sokbun proberen kijken of dat de krul er niet uittrekt :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 20:29:51 #120
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100135266
Als mijn haar gewoon droog is doe ik wel eens een knot, maar als ik dat nat doe is het de volgende ochtend ietsjes te plat bovenop for my taste.

Niemand weet hoe zwaar we het eigenlijk hebben, ;(.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_100135358
Misschien een domme vraag, ik hoor iedereen over producten zonder siliconen praten. Waarom zijn siliconen zo slecht voor je haar?

Ik gebruik guhl shampoo en conditioner met amandelolie en ook van dezelfde lijn de masker die je een nacht in kunt laten.

Verder gebruik ik hairsilk, maar volgens mij bevat deze ook siliconen...doe het in na het wassen en fohn het dan droog... mn haar is wel redelijk glanzend alleen hoop ik dat dit op lange termijn ook zal zijn...iemand een mening over deze producten? :)
Strawberry Flavour..
  zaterdag 30 juli 2011 @ 20:33:59 #122
123170 alors
zlata1234
pi_100135408
er zou eigenlijk ook een stuk over siliconene en SLS in de OP moeten, ik heb er nu geen tijd voor... Maar google er maar eens op :) informatie te over.
know'm sayin?
×
word? word.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 20:36:52 #123
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100135523
Dat staat toch bij de krullen? Het zijn zgn. surfactants die een verbinding leggen tussen het vuil en het water zodat het water het vuil makkelijker meeneemt. Daarnaast neemt het ook je eigen vetten mee, die je dus nodig hebt. Zonder die vetten krijg je droog/pluizig/andere slechte dingen haar.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 20:37:45 #124
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100135555
Oh, en er was nog iets met dat ze een laagje om je haar leggen foreeeeeeeeeeveerrrr, dat staat er geloof ik niet bij.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_100135646
Ik ga eens googlen! Ok, ik lees nog wel wat verontrustende dingen over SLS/SLES.... :( :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was laatst bij de Kinky kapper en die bood me een shampoo aan zonder zeep geloof ik. Was 25 euro voor een flesje en zou veel beter zijn voor je haar...ik heb het niet gedaan want vind dat wel erg duur..maar iemand ervaring mee?

[ Bericht 39% gewijzigd door -moi- op 30-07-2011 20:48:31 ]
Strawberry Flavour..
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:02:00 #126
123170 alors
zlata1234
pi_100136358
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:37 schreef Harajuku. het volgende:
Oh, en er was nog iets met dat ze een laagje om je haar leggen foreeeeeeeeeeveerrrr, dat staat er geloof ik niet bij.
Ja tot je het weer wast met SLS shampoo... Vandaar ook dat het handig is siliconen te mijden als je shampoos zonder dat gebruikt. Of eens in de zoveel tijd toch met SLS shampoo te wassen.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_100137819
quote:
Wat ik dus ben gaan doen, is opbouwen. Eerst dag 1 wassen, dag 2 conditioner. Dat een paar dagen gedaan en toen was het op dag 2 al een stuk beter en minder vet en schoner. toen dag 1 wassen, dag 2 en 3 conditioner. Nu ben ik bezig met tot dag 4 conditioner. Gaat prima, moet ik zeggen.
Even een check of ik het nu goed begrijp: je wast je haar dus op dag 2 (en 3/4) enkel met conditioner?

*is op zoek naar een manier om van haar vette haar af te komen*
pi_100149675
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:37 schreef Harajuku. het volgende:
Oh, en er was nog iets met dat ze een laagje om je haar leggen foreeeeeeeeeeveerrrr, dat staat er geloof ik niet bij.
Omdat ik dat niet geloof, daarom staat het er niet in ;)
pi_100150046
Mijn haar is welliswaar relatief lang (ik had ooit korte plukjes, nu tot halverwege m'n bovenarm ong), maar het is vet, valt uit en is dus best wel ongezond.. Kortom, ik ga dit topic eens volgen! Ben onder de indruk van de pics die ik zie hier :)
pi_100152879
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:37 schreef Harajuku. het volgende:
Oh, en er was nog iets met dat ze een laagje om je haar leggen foreeeeeeeeeeveerrrr, dat staat er geloof ik niet bij.
Dus als ik het goed begrijp, als je producten met siliconen gebruikt en shampoo zonder SLS, dan blijft het op je haar zitten? En waarom is dat laagje slecht?
Strawberry Flavour..
  zondag 31 juli 2011 @ 12:34:44 #131
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100152946
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 12:32 schreef -moi- het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp, als je producten met siliconen gebruikt en shampoo zonder SLS, dan blijft het op je haar zitten? En waarom is dat laagje slecht?
Geen idee, ik ken alleen wat ik eerder vertelde, dat laagje vertelde iemand hier. :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 31 juli 2011 @ 12:39:01 #132
123170 alors
zlata1234
pi_100153058
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 12:32 schreef -moi- het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp, als je producten met siliconen gebruikt en shampoo zonder SLS, dan blijft het op je haar zitten? En waarom is dat laagje slecht?
Sommige vinden dat laagje verstikkend (geen idee of dat zo is) en als er steeds weer een laagje op dat laagje komt, dan krijg je op den duur een build up.
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 31 juli 2011 @ 13:05:28 #133
123170 alors
zlata1234
pi_100153802
Hier wel een duidelijk stuk over siliconen :)

http://blogs.hairboutique(...)related-ingredients/
know'm sayin?
×
word? word.
pi_100153971
Op zich snap ik het hele siliconen stuk wel, maar misschien is het handig als we een lijstje maken van producten die siliconen vrij zijn.
Welke shampoo's, conditioners en maskers een aanrader zijn zoals bijvoorbeeld die van de tuinen.
Want ik kom altijd weinig wijs uit de ingredientenlijst!
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  zondag 31 juli 2011 @ 13:13:05 #135
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100154027
Ja, dat idee hebben we al een paar maanden maar ik vergeet ook steeds te checken in de winkel
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_100154052
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  Moderator zondag 31 juli 2011 @ 13:14:26 #137
5428 crew  miss_sly
pi_100154055
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:37 schreef SterreMarit het volgende:

[..]

Even een check of ik het nu goed begrijp: je wast je haar dus op dag 2 (en 3/4) enkel met conditioner?

*is op zoek naar een manier om van haar vette haar af te komen*
Heb ik een tijdje gedaan inderdaad. Merkte wel dat mijn haar minder vet werd daardoor.
De slag/krullen in mijn haar werd echter niet echt beter, en nu doe ik het anders. Ik was het met de fructis zonder siliconen en doe daarna het haarmasker van Body Shop zonder siliconen erin en laat dat even intrekken. Daarna uitspoelen en een heel klein beetje conditioner zonder siliconen van fructis erin. Voor mij werkt dit beter, maar je moet gewoon even zoeken naar wat voor jou het beste werkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 31 juli 2011 @ 13:15:42 #138
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100154084
SLS-vrij

Shampoo
-
-
-

Conditioner
Fructis-lijnen - Volume-versie ook zonder parabenen
-
-

Masker
-
-

Hairstyling
-
-

Zoiets dan maar? Als iedereen die wat heeft het lijstje dan overneemt en aanvult, dan komen we wel ergens
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 31 juli 2011 @ 13:20:16 #139
123170 alors
zlata1234
pi_100154210
Ik zag trouwens dat veel SLS vrije shampoo's wel gewoon SCS, Sodium Coco Sulfate gebruiken als vervanger, wat nagenoeg hetzelfde is alleen op een andere basis :')
know'm sayin?
×
word? word.
  FOK!fotograaf zondag 31 juli 2011 @ 14:33:32 #140
148247 taxibabe
pi_100156378
quote:
5s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:15 schreef Harajuku. het volgende:
SLS-vrij

Shampoo
-
-
-

Conditioner
Fructis-lijnen - Volume-versie ook zonder parabenen
-
-

Masker
-
-

Hairstyling
-
-

Zoiets dan maar? Als iedereen die wat heeft het lijstje dan overneemt en aanvult, dan komen we wel ergens
Ik ben ze nog niet tegengekomen, maar volgens de reclame zijn de nieuwe Nivea conditioners nu ook zonder siliconen.

Edit:
Oh en de Neutral conditioner.
En shampoo: Weleda calendula shampoo en body wash Baby is ook wel interessant volgens mij:
Ingredients (INCI)
Water (Aqua), Coco-Glucoside, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Alcohol, Disodium Cocoyl Glutamate, Sesamum Indicum (Sesame) Seed Oil, Glycerin, Chondrus Crispus (Carrageenan), Calendula Officinalis Flower Extract, Xanthan Gum, Lactic Acid, Fragrance (Parfum)*, Limonene*, Linalool*.
* from natural essential oils
pi_100239527


net nieuwe kapsel
pi_100247080
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 14:33 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Ik ben ze nog niet tegengekomen, maar volgens de reclame zijn de nieuwe Nivea conditioners nu ook zonder siliconen.

Alleen de shampoos, zie disclaimer die ze erbij zetten...
pi_100248051
quote:
5s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:15 schreef Harajuku. het volgende:
SLS-vrij

Shampoo
Dr. Organic-lijn
-
-

Conditioner
Fructis-lijnen - Volume-versie ook zonder parabenen
-
-

Masker
-
-

Hairstyling
-
-

Zoiets dan maar? Als iedereen die wat heeft het lijstje dan overneemt en aanvult, dan komen we wel ergens
Dr. Organic! *O*

En ik heb het nivea intense repair masker gekregen van een vriendinnetje en hij is zo fijn O+
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 07:43:35 #144
5428 crew  miss_sly
pi_100260097
SLS-vrij

Shampoo
- Fructis Pure Shine Shampoo
- Body Shop Rainforrest-serie
-

Conditioner
Fructis-lijnen - Volume-versie ook zonder parabenen
- Fructis Pure Shine conditioner
- Body Shop Rainforrest serie

Masker
- Body Shop Rainforrest Moisture Hair Butter
-

Hairstyling
-
-

Van de Rainforrest serie gebruik ik momenteel alleen nog maar de hairbutter en dat vind ik een zalig product. Misschien als mijn Fructis-spul op is, ik ook de shampoo en conditioner ga halen...of sowieso als ik een keer in de stad ben dat ik die meeneem :)

Ik ben vooral wel benieuwd naar hairstylingproducten zonder siliconen die goed bevallen. Ondanks alles blijft mijn hair toch wel redelijk droog en ik denk dat dat beter wordt met een goede olie of hairstylingproduct.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100277313
Hoi ik zit met een haarvraag en ik dacht laat ik het hier vragen ipv meteen een topic te openen.

Ik zou graag dit haartype willen hebben maar ik krijg het niet goed in model of na 15 min is het al weer uit model, ik gebruik new wave styling gel.


Dus hebben jullie tips om het wel goed in model te houden?


  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:04:18 #146
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100277383
Dat is toch gewoon je haar achterover gooien, bij jou springt het weer terug naar voren of wat?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_100277478
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:04 schreef Harajuku. het volgende:
Dat is toch gewoon je haar achterover gooien, bij jou springt het weer terug naar voren of wat?
Met gel erin blijft het aardig zitten maar ik krijg automatisch een scheiding in het midden van mijn hoofd.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:09:48 #148
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100277582
Bij dat tweede plaatje ook?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_100277772
misschien helpt het om dit bij de wortels erin te smeren (beetje wrijven) dat maakt het daar wat minder slap en dan valt het misschien wat minder snel in die scheiding...

know'm sayin?
×
word? word.
pi_100279324
quote:
5s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:09 schreef Harajuku. het volgende:
Bij dat tweede plaatje ook?
Ik krijg echt zo'n scheiding wat ik niet wil (linker)


quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:14 schreef alors het volgende:
misschien helpt het om dit bij de wortels erin te smeren (beetje wrijven) dat maakt het daar wat minder slap en dan valt het misschien wat minder snel in die scheiding...

[ afbeelding ]
Bedankt voor de tip :)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:00:08 #151
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100279581
Sawyer :9

Kruin is a bitch, grote kans dat geen enkele gel sterk genoeg is. Als het lang genoeg is voor een staart kan je dat misschien thuis doen, dan went je kruin misschien iets meer aan de nieuwe positie en blijft het op den duur wel beter zitten.

En haarlak w/
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_100373417
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 07:43 schreef miss_sly het volgende:
SLS-vrij

Shampoo
- Fructis Pure Shine Shampoo
- Body Shop Rainforrest-serie
-

Conditioner
Fructis-lijnen - Volume-versie ook zonder parabenen
- Fructis Pure Shine conditioner
- Body Shop Rainforrest serie

Masker
- Body Shop Rainforrest Moisture Hair Butter
-

Hairstyling
-
-

Van de Rainforrest serie gebruik ik momenteel alleen nog maar de hairbutter en dat vind ik een zalig product. Misschien als mijn Fructis-spul op is, ik ook de shampoo en conditioner ga halen...of sowieso als ik een keer in de stad ben dat ik die meeneem :)

Ik ben vooral wel benieuwd naar hairstylingproducten zonder siliconen die goed bevallen. Ondanks alles blijft mijn hair toch wel redelijk droog en ik denk dat dat beter wordt met een goede olie of hairstylingproduct.
Volgens mij is dit geweldig spul voor je haar: de lijn van Weleda (niet alleen haar producten, maar ook douchgel etc.) is erg natuurlijk! Ga binnenkort een flesje halen :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Strawberry Flavour..
pi_100373806
SLS-vrij

Shampoo
- Fructis Pure Shine Shampoo
- Body Shop Rainforrest-serie
- Elvive Volume collagen

Conditioner
Fructis-lijnen - Volume-versie ook zonder parabenen
- Fructis Pure Shine conditioner
- Body Shop Rainforrest serie
-Elvive Volume Collagen

Masker
- Body Shop Rainforrest Moisture Hair Butter
-

Hairstyling
-
-
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_100416651
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 22:45 schreef princess-a het volgende:
SLS/siliconen-vrij

Shampoo
- Fructis Pure Shine Shampoo
- Body Shop Rainforest-serie
- Elvive Volume collagen

Siliconen-vrij
Conditioner
Fructis-lijnen - Volume-versie ook zonder parabenen
- Fructis Pure Shine conditioner
- Body Shop Rainforest serie
- Elvive Volume Collagen
- Schwarzkopf Anti-klit spoeling doorkammer
- L 'Oreal Elvive Verstevigende Crèmespoeling volume non-stop
- Garnier Fructis Krachtgevende Crèmespoeling Triple-nutrition Oil-repair
- L 'Oreal Verzorgende Crèmespoeling Alpha Jojoba

Masker
- Body Shop Rainforest Moisture Hair Butter
-

Hairstyling
- The Body Shop Cottonseed curl boost (crème)
- John Frieda Frizz-ease Straightening Potion (beschermende spray)
- Biolsilk style Thermal Shield (beschermende spray)
- Schwarzkopf Gliss kur extreme hold + control mousse (mousse)
- Schwarzkopf Junior power styling, Styling volume foam (mousse)
- L 'Oreal Studioline Silk&Gloss mousse krullen (mousse)
- Biosilk style Rock Hard Gelee firm hold (gel)
- L 'Oreal Studioline Curl Power krullen mousse (mousse)
- Nivea Hair Care Flexible Curls Crème voor Krullen & Anti-pluis (crème)
- Freeman Papaya Moisture plus Swell Volumizing spray with Aloe and Awapuhi (gel spray)

Disclaimer: controleer altijd zelf de ingrediënten op het etiket, producten worden regelmatig geherformuleerd!
SLS-vrij heeft voor conditioners heel weinig zin, behalve als we het over Lush conditioners hebben. (en wie wil er nou 312129321 euro uitgeven voor een conditioner die alleen maar lekker ruikt, right? }) ) Conditioners en styling dus siliconen-vrij, shampoo SLS/siliconen-vrij. Eens?
En ik heb er een kleine disclaimer bij gezet, met dank aan de verander-drang van de cosmetische industrie...

Tot zover het lijstje aangevuld met de producten erbij die in mijn kast staan, waarvan ik weet/denk/hoop dat ze nog verkrijgbaar zijn in NL zoals ze nu zijn ;)
pi_100416966
Wat grappig :D Mij is altijd verteld dat fructis shampoo en conditioner heel erg slecht voor je haar zijn.
Ik zat gisteren op de ingredientenlijst van dit masker te kijken:


Beetje onduidelijke foto, maar dit dit zijn de ingredienten:

Zitten hier nou wel of geen siliconen in?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_100417218
Waarom zouden ze heel erg slecht voor je haar zijn dan? Heeft men je dat ook vertelt, of was het gewoon schapen geblaat?

Ik kan de ingrediënten foto niet zien, helaas...
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:55:32 #157
123170 alors
zlata1234
pi_100417412
Top E-C ^O^ ik zal em nog even aanvullen :)

quote:
SLS/siliconen-vrij

Shampoo
- Fructis Pure Shine Shampoo
- Body Shop Rainforest-serie
- Elvive Volume collagen
- Dr. Organic lijn
- Organic Surge lijn

Siliconen-vrij
Conditioner
Fructis-lijnen - Volume-versie ook zonder parabenen
- Fructis Pure Shine conditioner
- Body Shop Rainforest serie
- Elvive Volume Collagen
- Schwarzkopf Anti-klit spoeling doorkammer
- L 'Oreal Elvive Verstevigende Crèmespoeling volume non-stop
- Garnier Fructis Krachtgevende Crèmespoeling Triple-nutrition Oil-repair
- L 'Oreal Verzorgende Crèmespoeling Alpha Jojoba

Masker
- Body Shop Rainforest Moisture Hair Butter
- Elvive Nutri Gloss Intensive Shine masque
- Elvive Total Repair herstellend masker
- Elvive Verzorging & Glans masker voor highlights
- Elvital Nutrition Highlights
- Guhl zilver en vitaliteit anti geel masker

Hairstyling
- The Body Shop Cottonseed curl boost (crème)
- John Frieda Frizz-ease Straightening Potion (beschermende spray)
- Biolsilk style Thermal Shield (beschermende spray)
- Schwarzkopf Gliss kur extreme hold + control mousse (mousse)
- Schwarzkopf Junior power styling, Styling volume foam (mousse)
- L 'Oreal Studioline Silk&Gloss mousse krullen (mousse)
- L 'Oreal Studioline Silk&Gloss mousse volume (mousse)
- Biosilk style Rock Hard Gelee firm hold (gel)
- L 'Oreal Studioline Curl Power krullen mousse (mousse)
- Nivea Hair Care Flexible Curls Crème voor Krullen & Anti-pluis (crème)
- Freeman Papaya Moisture plus Swell Volumizing spray with Aloe and Awapuhi (gel spray)
- Schwarzkopf Taft ultra hairspray met argan olie (haarlak)
- Andrélon Volume Volumizer

Disclaimer: controleer altijd zelf de ingrediënten op het etiket, producten worden regelmatig geherformuleerd!
know'm sayin?
×
word? word.
pi_100417868
Alorsie, Organic Surge bevat Sodium Coco-sulfate, waar je op de vorige pagina nog van beweerde dat het SLS is en nu zet je hem zélf in de lijst van SLS-vrij ;) o|O

Sodium coco-sulfate bevat trouwens inderdaad SLS.
  zondag 7 augustus 2011 @ 12:25:58 #159
123170 alors
zlata1234
pi_100418141
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:15 schreef Evil-Cherry het volgende:
Alorsie, Organic Surge bevat Sodium Coco-sulfate, waar je op de vorige pagina nog van beweerde dat het SLS is en nu zet je hem zélf in de lijst van SLS-vrij ;) o|O

Sodium coco-sulfate bevat trouwens inderdaad SLS.
Ja ik weet het, misschien moet dat ook in de disclaimer het schijnt wel iets milder te zijn, maar het wordt in heel veel SLS-vrije shampoo's gebruikt... Een echt goed onderbouwd stuk kon ik er zo snel niet over vinden.... Dr. Organic doet het ook...

edit: overigens zit niet in alles Dr. Organic shampoos SCS, dat is ook weet wat :')

[ Bericht 4% gewijzigd door alors op 07-08-2011 12:31:31 ]
know'm sayin?
×
word? word.
pi_100418522
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:47 schreef Evil-Cherry het volgende:
Waarom zouden ze heel erg slecht voor je haar zijn dan? Heeft men je dat ook vertelt, of was het gewoon schapen geblaat?

Ik kan de ingrediënten foto niet zien, helaas...
Mijn toenmalige kapster gaf me wel een reden, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet meer weet.
Maar dat ik het vooral niet gebruikte omdat ik er heel droog haar van kreeg (maar dat was een andere variant als die jij noemt)
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:53:49 #161
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_100426944
Ok, ik heb even wat tips nodig, heel mijn leven lang heb ik stijl haar gehad, echt heel stijl.
Maar na de bevalling van de oudste 5 jaar geleden ging mijn haar erg kroezen, daar was ik niet zo blij mee, na de bevalling van de 2de 3 jaar geleden werd dat zelfs nog wat erger maar nu heb ik ineens een flinke golf in mijn haar.
Mijn haar was eerst ook altijd heel snel vet maar nu juist het tegenovergestelde, het wordt snel droog.

Zo was het eerst



en zo is het nu



stomme foto maar wel het duidelijkste om het te laten zien ;)



en in kleur



Maar mijn vraag nu, ik heb echt geen idee hoe ik het moet verzorgen, heb 30 jaar stijl haar gehad om te verzorgen en nu merk ik dat dat voor mijn "nieuwe" haar niet werkt.
Ben er al achter dat veel borstelen/kammen zoals ik eerst deed geen goed idee is, maar wat voor shampoo, cremespoeling en haarproducten ik nu het beste kan gebruiken, geen idee.

Gebruik nu Fructis Color resist overigens aangezien mijn haren ook geverfd zijn. en ik gebruik ook 2x in de week een haarmasker van Gliss kur hair repair



Dus, wat zeggen de experts hier, wat kan ik het beste doen om mijn haar weer glanzend te krijgen maar wel de golfjes te behouden? Die vind ik namelijk best leuk :D
En bovenop glanst het nog wel maar dat wordt minder naar de punten toe.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:57:30 #162
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100427002
De krullenmethode uit de OP denk ik. Die werkt ook zonder shampoo dus dat kan ook al helpen tegen droger haar.

Maarja, als je al tig jaar blondeert krijg je dat niet meer perfect gezond.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:09:16 #163
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_100427066
Ik ben gestopt met haren verven toen ik in verwachting was en daarvoor deed ik dat maar af en toe, maar helaas begin ik al wat grijze haartjes te zien dus ben weer begonnen met verven, dit is nu de 3de keer maar aangezien ik het in mijn eigen haarkleur verf doe ik dat niet iedere 6 weken, soms zit er wel eens 3 of 4 maanden tussen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_100427661
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:25 schreef alors het volgende:

[..]

Ja ik weet het, misschien moet dat ook in de disclaimer het schijnt wel iets milder te zijn, maar het wordt in heel veel SLS-vrije sh
ampoo's gebruikt... Een echt goed onderbouwd stuk kon ik er zo snel niet over vinden.... Dr. Organic doet het ook...

edit: overigens zit niet in alles Dr. Organic shampoos SCS, dat is ook weet wat :')
Lastig punt. Waar is de grens dan? Wellicht er maar achter zetten tussen haakjes, zo van ' bevat SCS'? Idee?
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:37:30 #165
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100427772
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:34 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Lastig punt. Waar is de grens dan? Wellicht er maar achter zetten tussen haakjes, zo van ' bevat SCS'? Idee?
Sowieso even heel kort erbij uitleggen wat SLS, siliconen en SCS is lijkt me wel handig. Ik hoor nu ook pas voor het eerst van SCS, en anders moeten we dat weer 100 keer gaan vertellen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:40:33 #166
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100427858
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:09 schreef snakelady het volgende:
Ik ben gestopt met haren verven toen ik in verwachting was en daarvoor deed ik dat maar af en toe, maar helaas begin ik al wat grijze haartjes te zien dus ben weer begonnen met verven, dit is nu de 3de keer maar aangezien ik het in mijn eigen haarkleur verf doe ik dat niet iedere 6 weken, soms zit er wel eens 3 of 4 maanden tussen.
Maar het is wel blonderen? Want dat is gewoon echt een crime voor je haar. Behalve maskers e.d. valt er dan weinig aan te doen, en die gebruik je al.Zoals ik al zei, de krullenmethode uit de OP is misschien wat voor je, en verder gewoon maskers blijven gebruiken. En niet elk masker werkt voor iedereen even goed, als je haar van deze niet veel beter wordt moet je een andere proberen.

Houd je je bij het masker ook aan de aanbevolen drie minuten? Wij doen het hier allemaal minimaal een uur, misschien dat dat dan nog wat voor je doet.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:15:27 #167
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_100428982
Dat is een goede tip, ok doe idd de aanbevolen 3 min soms 5 min, zal het de volgende keer langer laten zitten.
Isbhet dan slim om niet te veel bovenin te doen maar voornamelijk in de punten waar het droger is?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:20:40 #168
123170 alors
zlata1234
pi_100429143
Ik zou bijna aan kinderen beginnen als ik de metamorfose van jouw haar zie. Ik wil ook krullen ;(
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:30:14 #169
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100429441
quote:
10s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:20 schreef alors het volgende:
Ik zou bijna aan kinderen beginnen als ik de metamorfose van jouw haar zie. Ik wil ook krullen ;(
En als je dan eenmaal krullen hebt trek je je haar eigenhandig uit omdat je zo'n kind hebt rondlopen ;(
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:15 schreef snakelady het volgende:
Dat is een goede tip, ok doe idd de aanbevolen 3 min soms 5 min, zal het de volgende keer langer laten zitten.
Isbhet dan slim om niet te veel bovenin te doen maar voornamelijk in de punten waar het droger is?
Yah, ik doe onder altijd wel ieeeetsjes meer, maar een extra grote klodder gaat het niet beter maken. Als er bovenop niets mis is kan je daar gewoon een beetje doen inderdaad.

Je kan ook nog een leave-in overwegen, daar doe je een beetje van in de punten/lengte na het wassen en laat je vervolgens zitten.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:38:01 #170
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100429671
Ik heb ook pas krullen gekregen na een zwangerschap. Grappig hoe dat werkt :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:39:48 #171
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100429714
Echt? Maar jij hebt zo'n eckte eckte bos krullen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:42:20 #172
123170 alors
zlata1234
pi_100429772
quote:
11s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:39 schreef Harajuku. het volgende:
Echt? Maar jij hebt zo'n eckte eckte bos krullen.
Dat dus :o
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:51:57 #173
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100430034
Ja echt. Ik had een lichte slag en vooral erg pluizig haar. Langzaamaan zijn er steeds meer krullen gekomen.
Heel vroeger nam ik regelmatig een permanent om krullen te krijgen :D
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_100434035
quote:
11s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:37 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Sowieso even heel kort erbij uitleggen wat SLS, siliconen en SCS is lijkt me wel handig. Ik hoor nu ook pas voor het eerst van SCS, en anders moeten we dat weer 100 keer gaan vertellen.
Dan is het doel van een simpel producten lijstje toch een beetje weg? Dan zijn we gewoon een OP aan het schrijven met z'n allen. En wat moeten we er dan wel en niet inzetten? Ik heb nu de producten weggelaten met peg-siliconen, die wateroplosbaar zijn en feitelijk geen probleem moeten zijn voor de mensen die co-wassen. En wat doen we dan met polyquats, parabenen, alcohol, ed? Wordt er niet makkelijker op zo....
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:48:43 #175
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100434710
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:36 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Dan is het doel van een simpel producten lijstje toch een beetje weg? Dan zijn we gewoon een OP aan het schrijven met z'n allen. En wat moeten we er dan wel en niet inzetten? Ik heb nu de producten weggelaten met peg-siliconen, die wateroplosbaar zijn en feitelijk geen probleem moeten zijn voor de mensen die co-wassen. En wat doen we dan met polyquats, parabenen, alcohol, ed? Wordt er niet makkelijker op zo....
Nou, ik dacht aan een korte uitleg omdat nieuwe mensen niet weten wat SLS/SCS/de rest is, geen half boekwerk. Nou ja, nieuwe mensen, ik zag scs ook ineens voor het eerst, vanuit het niets! 10.gif En dat kan je in de OP ook niet terugvinden waar ik ze iig altijd heen stuur, dus even een regeltje daarover in de OP is dan wel handig.

Maar 't is fine with me either way. En wat betreft de rest denk ik laten we het eerst niet te moeilijk maken. Als je naar de posts hier kijkt gaat het de meeste mensen ook om de SLS en siliconen. En als je van een product weet dat er geen alcohol of zo inzit en je daar om geeft zet je dat er toch gewoon bij?

SLS-vrij
Nivea whatever - ook alcoholvrij

Het moet toch gewoon een handig lijstje worden, geen dagtaak :o
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:54:40 #176
123170 alors
zlata1234
pi_100435018
Mja ik denk ook als je zelf dingen wilt weten kun je het ook gewoon googlen. Er is echt zat info. Gewoon een ingrediënt googlen en er staat precies hoe het werkt en hoe schadelijk het is. Bijvoorbeeld je hebt zoveel verschillende soorten alcohol, sommige zijn schadelijk, sommige totaal niet. Dus alcoholvrij hoeft niet goed of slecht te zijn en het is echt teveel werk als we dat hier allemaal moeten gaan uitleggen en neerzetten.
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:56:13 #177
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100435117
Ik ben het met je eens. Maar als die scs net zoals SLS is moet daar wel een regeltje over bij vind ik, anders doe je het voor jan lul.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:40:24 #178
123170 alors
zlata1234
pi_100454162
omg ik had zonet een nachtmerrie, ik droomde dat ik eigenhandig mijn haar eraf geknipt had, echt superkort. Ik had een hoge paardenstaart en onder het elastiekje afgeknipt.... zomg zelden zo blij geweest om wakker te worden :')
know'm sayin?
×
word? word.
pi_100482912
Mijn haren zijn lang en dik. het valt tegenwoordig heel veel uit. omdat ze zo dik zijn valt het ook op. (steeds veel haren op de vloer) ik probeer nu al een tijdje om het niet te stijlen/föhnen/ krullen maar het valt nog steeds uit.. weet iemand iets goed hier tegen? het liefst een biologisch product.
pi_100483972
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:17 schreef Hunter_X het volgende:
Mijn haren zijn lang en dik. het valt tegenwoordig heel veel uit. omdat ze zo dik zijn valt het ook op. (steeds veel haren op de vloer) ik probeer nu al een tijdje om het niet te stijlen/föhnen/ krullen maar het valt nog steeds uit.. weet iemand iets goed hier tegen? het liefst een biologisch product.
Vitamine B complex al geprobeerd?
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_100486178
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:36 schreef princess-a het volgende:

[..]

Vitamine B complex al geprobeerd?
jupzzz
ik eet daarbij ook veel ijzerhoudende producten. ik vraag me af of mijn haar misschien te lang is geworden en daardopr te zwaar.. ik wil het alleen echt niet korter knippen
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:14:52 #182
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100486377
Dat lijkt me sterk, dan zou ik ook geen haar meer op mijn hoofd hebben.

Er zijn sowieso wel periodes waarin haaruitval heviger is, gewoon omdat het zo is.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:18:31 #183
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100486606
Het lijkt ook veel erger, de haaruitval, als je haar langer is. Het valt gewoon veel meer op.
Ik kom nu de laatste tijd ineens ook heel veel haar van mijn dochter tegen, terwijl ik van de heren nooit iets terugvind.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_100486910
Idd. Mijn uitgevallen haar valt nu ook meer op nu het zo lang is.
pi_100487135
dat is wel een geruststelling maar het is wel al een aantal maanden zo.. kan het ook aan stresshormonen of iets dergelijks liggen?
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:28:40 #186
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100487205
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:27 schreef Hunter_X het volgende:
dat is wel een geruststelling maar het is wel al een aantal maanden zo.. kan het ook aan stresshormonen of iets dergelijks liggen?
Stress staat ergens bovenaan in het lijstje.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_100488089
en dan blijf ik doorstressen omdat mijn haar uitvalt
pi_100623284
Hmm net was er een reclame op van nivea shampoo. Daarin werd gezegd dat alle nivea shampoos siliconenvrij zijn...
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_100640237
Zo, net terug van de kapper. Helaas iets te kort laten knippen, het zat heel leuk en toen vroeg ze of ze de plukjes aan de voorkant nog iets korter moest doen en ik zie ja. Helaas, maar gelukkig groeit mijn haar enorm snel!
En meteen een siliconenvrij shampoo en conditioner meegenomen van de kapper die ook nog eens niet op dieren is getest van Kevin Murphy. Duur spul maar ik had al eens een proefmonster meegekregen en zijn echt fijne spulletjes!
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  Moderator vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:40:38 #190
5428 crew  miss_sly
pi_100647670
Ik heb laatst de krullenmousse van Syoss gekocht, en die vind ik echt heel erg fijn. Plakt echt niet, maakt m'n haar niet zwaar en het valt echt mooier! Ook siliconenvrij, als ik het goed heb gelezen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100901679
Kutzooi, kom er net achter dat mijn haar verneukter is dan het was. Het was uitgedund, maar heel raar, en nu zit er een gat in de bovenste laag. Voor is het langer dan aan de zijkant, en aan de achterkant is het ook weer langer. :(
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_100905112
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 17:01 schreef DevilsWhore het volgende:
Kutzooi, kom er net achter dat mijn haar verneukter is dan het was. Het was uitgedund, maar heel raar, en nu zit er een gat in de bovenste laag. Voor is het langer dan aan de zijkant, en aan de achterkant is het ook weer langer. :(
wtf :{ klote zeg
know'm sayin?
×
word? word.
pi_100906886
Kappers die niet uit kunnen dunnen :(
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:52:00 #194
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_100910848
Even een vraag: ik heb behoorlijk lang haar en hoewel het niet enorm dik is, vind ik het in ieder geval niet te dun voor de lengte van mijn haar. :) (Ik voel me geen kalende dame van 78 met extreem dunne slierten) Ik zat er echter over te denken om ooit halflang haar te nemen. Mijn haar is alleen nogal steil, zoals gezegd niet super dik en ik heb 's ochtends weinig tijd om mijn haren uitgebreid te gaan stylen... Kan ik het dan toch beter bij lang haar houden? Het blijft een kwestie van smaak natuurlijk, maar toch.
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_100911159
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 17:01 schreef DevilsWhore het volgende:
Kutzooi, kom er net achter dat mijn haar verneukter is dan het was. Het was uitgedund, maar heel raar, en nu zit er een gat in de bovenste laag. Voor is het langer dan aan de zijkant, en aan de achterkant is het ook weer langer. :(
Hoe bedoel je een gat in de bovenste laag?
Ik kan me er niet echt een voorstelling van maken
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_100911464
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:58 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Hoe bedoel je een gat in de bovenste laag?
Ik kan me er niet echt een voorstelling van maken
Je weet hoe een heuvel eruit ziet aan de horizon? Dat idee krijg ik er een beetje bij, het loopt van lang omhoog naar zo'n 5 cm korter naar weer lang. En dat over de breedte.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_100911865
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:03 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Je weet hoe een heuvel eruit ziet aan de horizon? Dat idee krijg ik er een beetje bij, het loopt van lang omhoog naar zo'n 5 cm korter naar weer lang. En dat over de breedte.
Wtf heeft die kapper dan gedaan? Uitgedund met haar ogen dicht?
Wat ga je nu doen?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_100914682
Jullie hebben me toch al bijna zo ver dat ik m'n krulletjes anders ga behandelen!
Want als ze met Andrelon krullenshampoo en -conditioner al lekker krullen... Ook wel echt alleen met hun krullenproducten trouwens, als ik andere Andrelon producten pak dan heb ik opeens alleen maar slag. Is ook de reden dat ik niet om durf te schakelen, dit werkt iig.
pi_100915543
Okay ik heb nu 2 keer gewassen met de garnier fructis dinges shampoo die hier langs kwam in het topic maar mijn huid kan er blijkbaar niet tegen en is nu heel erg trekkerig en voelt super naar en krijgt schilfertjes ;(

Wat voor shampoo kan ik het beste pakken om mijn huidje weer rustig te krijgen?
pi_100916543
Iets waar zo min mogelijk in zin!
Bijv iets van neutral of een natuurlijk product (bij de tuinen hebben ze veel op basis van natuurlijke stoffen) eventueel een milde shampoo van nivea.
Ik heb zelf ook een huid die reargeert op chemische stoffen, maar zulke producten kan ik vaak goed hebben!
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_100916974
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:38 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Iets waar zo min mogelijk in zin!
Bijv iets van neutral of een natuurlijk product (bij de tuinen hebben ze veel op basis van natuurlijke stoffen) eventueel een milde shampoo van nivea.
Ik heb zelf ook een huid die reargeert op chemische stoffen, maar zulke producten kan ik vaak goed hebben!
t weekend maar even de stad in dan!
pi_100920468
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:10 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Wtf heeft die kapper dan gedaan? Uitgedund met haar ogen dicht?
Wat ga je nu doen?
Ik denk het.
Ik denk dat ik binnenkort maar even naar Friesland ga naar mijn oude kapster, die nog nooit mijn haar verneukt heeft. De enige. :')
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:35:32 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_100927261
zo, ik ga hier eens meelezen. Er is mij ter ore gekomen dat een bos pluizig, over-volumineus haar wel degelijk getemd kan worden, en dat hier de antwoorden te vinden zijn :9 :D
disclaimer
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:24:37 #204
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100929666
:D *O*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_100934550
Mijn nieuwe liefdes:

Voor mijn haar, lang, dik, slag/krul is het echt een uitkomst. Ook omdat het wel beschadigd is door oude haarverf en hitte. Aanrader!
Go hard or go home
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:15:53 #206
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_100935837
Net bij de kapper geweest voor mijn proefkapsel voor trouwen *O*
zelfs met mijn droge geblondeerde korte krullenbos wordt het hartstikke leuk!
Voorste gedeelte in een asymmetrische scheiding, daarvan heeft ze aan iedere kant een vlechtje gemaakt naar de zijkant toe. De rest wordt opgestoken, leuk leuk leuk!
Ben er helemaal blij mee! *O*
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:25:49 #207
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100944520
Foto`s *O* :P
Noek waar koop je dat?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_100945822
@Noek; ik ben al zo lang zó nieuwsgierig naar de ingrediënten van die lijn. Heb je zin om wat foto's te maken of ze over te tikken misschien??
pi_100947912
Het gaat best goed met mijn haar!
Het heeft een flinke boost gehad in de vakantie ;)

Kennen jullie die campingdouches met muntjes die drie minuten duren en waarin je nooit fatsoenlijk kunt douchen?
Ik had dus onder de douche alleen tijd om wat lichte conditioner in mijn haar te doen. Terug bij de tent haalde ik met mijn vingers wat klitten uit m'n natte haar en smeerde er dan Loreal masker in. Dat kon vervolgens helemaal inwerken. Thuis vergeet ik heel vaak om een masker in te doen en als ik het doe dan droogt het naar op als ik het er niet uithaal, had ik op vakantie helemaal geen last van :)

Nu nog een keer naar de kapper, is alweer een tijdje geleden :+
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:41:09 #210
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_100949403
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:25 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Foto`s *O* :P
Keine foto's :P
Ze heeft het er weer grotendeels uitgehaald omdat ik daarna boodschappen ging doen en naar huis ging (waar mijn vriend thuis aan het werken was). Ik heb de vlechtjes erin gehouden (té cute!) en het opgestoken gedeelte heeft ze weer losgehaald en mijn eigen krullen weer laten "gaan".
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_100990615
Ik heb die Forest-lijn van The Body Shop gehaald. Zo na een keer wassen niet ontevreden en die hair butter maakt het iig wel erg shiny en niet zo droog O+ . Moet nog wel een tijdje wachten tot er effect zichtbaar is denk ik. Vind hem niet heel lekker ruiken alleen. Maar mijn moeder vond van wel :o . Verder heb ik geloof ik echt gespleten haar onderaan, en net nu het eindelijk weer een heel stuk merkbaar was gegroeid ;( . Zal binnekort even een vergelijkingfoto maken weer :).
pi_100994452
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:00 schreef Evil-Cherry het volgende:
@Noek; ik ben al zo lang zó nieuwsgierig naar de ingrediënten van die lijn. Heb je zin om wat foto's te maken of ze over te tikken misschien??
Zal vandaag wel even een foto maken of evt overtikken. Welke wil je hebben, de shampoo, het masker, de conditioner of de olie?
Go hard or go home
pi_100994652
Ik ben wel benieuwd naar de 2 conditioners, maar misschien dat de rest ook de andere producten willen weten? Thanks :s)

Nu onder de douche springen met een nieuwe shampoo: Palmolive pomegranate. Bevat sodium C12-13 pareth sulfate, kan er weinig informatie over vinden, maar we zullen zien. Soms is uitproberen gewoon de beste manier om te weten te komen welk effect het heeft op je haar.
pi_100995507
Ik heb altijd erg futloos haar maar een erg vette hoofdhuid. Ik probeerde het om de twee dagen te wassen om het vette zo min mogelijk te stimuleren. Een paar maanden geleden viel mijn oog op de Pantene Aqua Light shampoo en conditioner. Die geprobeerd en ik heb vrijwel geen vet haar meer en er zit meer volume in!!

Volgens de site zit er geen siliconen in of andere zware Ingredienten. Nu maakt mij de samenstelling niet zo heel veel uit, zolang mijn vette hoofdhuid wegblijft, anyway..wilde het even met jullie delen :)



Ik koop dit altijd in duitsland btw, goedkoper en meer keuze. Die kleine zakjes met masker koop ik er, hoewel ik die in Nederland nog nooit heb gezien.
pi_101047072
Ooooh, goodies in de brievenbus: twee flexi8's! Geweldige dingen!

Ik heb besteld (en dus ook gekregen):

In M

In L

Op het plaatje zien ze er een beetje blah uit wat betreft kwaliteit, maar het zijn echt enorm stevige spelden! Er past ook veel meer haar in dan je zou verwachten --> met een M kan ik eigenlijk geen paardenstaart maken (te los) en die L houdt met gemak een knot vast zonder dat het aan alle kanten trekt. Wat ze zeggen klopt "do not overestimate your size".
Én, als ik dan toch aan het spuien ben, voor 7 dollar verzendkosten en slechts 1 weekje wachten is het allemaal z'n geld meer dan waard! _O_ *O*
  maandag 22 augustus 2011 @ 17:56:25 #216
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_101047262
Kan je eens een foto maken van hoe dat in je haar eindigt? En denk je dat een L ook bij mij zou passen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_101048931
Even eerst eten voordat ik omval hoor, daarna foto's. En of een L jou zou passen, geen idee. Ze hebben een behoorlijk goede sizing guide op de website staan. Mijn staart diameter is ongeveer 9-10 cm en geen glad haar. Ik ben er nog niet over uit of ik een L of M nu ideaal vind, maar ik denk dat ik sowieso wel even vooruit kan met M & L, zeker als mijn haar langer groeit (wat wel de bedoeling is natuurlijk). Ligt er denk ik ook aan hoe je het wilt dragen: knotten of staarten, en welke knotten dan. Ik weet niet wat jouw staartdiameter is, maar met glad haar zou ik wel aan de kleine kant kiezen (M dus).
pi_101050761
Hara heb je hier wat aan?

(dit is een lazy wrap, daarom lijkt hij zo gigantisch)

Dus het "stokje" gaat onder je haar, en het "8-je" erover.
pi_101054799
Wauw O+
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_101160778
Vandaag ga ik (lees: mijn moeder) normaliter mijn haren voor de eerste keer zelf kleuren. Ik liet het voorheen altijd bij de kapper doen, maar ik vind het veel te duur worden. Mijn natuurlijke haarkleur is donkerbruin (chocoladebruin denk ik) en op dit moment is het eerder blond door de zon met een koperglans erin. Ik zou het graag donkerblond willen en dacht aan garnier nutrisse nr. 60 (natuurlijk donkerblond). Maar ik heb de laatste dagen wat zitten surfen voor tips etc en sommige mensen hebben last van een groene of oranje schijn en dat is uiteraard alles wat ik niet wil. Zijn er dingen waar je op moet letten zodat je dit kan voorkomen? Ik heb schrik dat die koperkleur in mijn haar de boel zal verpesten...
Lather, rinse, repeat
  zondag 28 augustus 2011 @ 19:54:51 #221
123170 alors
zlata1234
pi_101300709
Paar aanvullingen gedaan :)

SLS/siliconen-vrij

Shampoo
- Fructis Pure Shine Shampoo
- Body Shop Rainforest-serie
- Elvive Volume collagen
- Dr. Organic lijn
- Organic Surge lijn (wél SCS)

Siliconen-vrij
Conditioner
Fructis-lijnen - Volume-versie ook zonder parabenen
- Fructis Pure Shine conditioner
- Body Shop Rainforest serie
- Garnier Fructis Krachtgevende Crèmespoeling Triple-nutrition Oil-repair
- Schwarzkopf Anti-klit spoeling doorkammer
- L' Oreal Elvive Verstevigende Crèmespoeling Volume Collagen
- L 'Oreal Elvive Verstevigende Crèmespoeling Volume non-stop
- L 'Oreal Elvive Verzorgende Crèmespoeling Alpha Jojoba
- L 'Oreal Elvive Herstellende Crèmespoeling Total Repair 5
- Guhl Colorshine Blond kleur & glans conditioner

Masker
- Body Shop Rainforest Moisture Hair Butter
- Elvive Nutri Gloss Intensive Shine masque
- Elvive Total Repair herstellend masker
- Elvive Verzorging & Glans masker voor highlights
- Elvital Nutrition Highlights
- Guhl zilver en vitaliteit anti geel masker

Hairstyling
- The Body Shop Cottonseed curl boost (crème)
- John Frieda Frizz-ease Straightening Potion (beschermende spray)
- Biolsilk style Thermal Shield (beschermende spray)
- Schwarzkopf Gliss kur extreme hold + control mousse (mousse)
- Schwarzkopf Junior power styling, Styling volume foam (mousse)
- L 'Oreal Studioline Silk&Gloss mousse krullen (mousse)
- L 'Oreal Studioline Silk&Gloss mousse volume (mousse)
- Biosilk style Rock Hard Gelee firm hold (gel)
- L 'Oreal Studioline Curl Power krullen mousse (mousse)
- Nivea Hair Care Flexible Curls Crème voor Krullen & Anti-pluis (crème)
- Freeman Papaya Moisture plus Swell Volumizing spray with Aloe and Awapuhi (gel spray)
- Schwarzkopf Taft ultra hairspray met argan olie (haarlak)
- Andrélon Volume Volumizer

Disclaimer: controleer altijd zelf de ingrediënten op het etiket, producten worden regelmatig geherformuleerd!

***Ik dacht trouwens dat in de Elvive Collageen shampoo wel SLS zat...
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 28 augustus 2011 @ 19:58:08 #222
123170 alors
zlata1234
pi_101300857
Ik heb bijna de neiging om er 10 cm af te knippen zodat het bijna op één lengte is, nu bungelt dat onderste stuk er maar wat bij. Maar ik weet dat ik spijt ga krijgen, dus ik blijf maar geduldig wachten... Het groeit gelukkig wel lekker door.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_101378839
quote:
7s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:54 schreef alors het volgende:
Paar aanvullingen gedaan :)

SLS/siliconen-vrij

Shampoo
- Fructis Pure Shine Shampoo
- Body Shop Rainforest-serie
- Elvive Volume collagen
- Dr. Organic lijn
- Organic Surge lijn (wél SCS)

Siliconen-vrij
Conditioner
Fructis-lijnen - Volume-versie ook zonder parabenen
- Fructis Pure Shine conditioner
- Body Shop Rainforest serie
- Garnier Fructis Krachtgevende Crèmespoeling Triple-nutrition Oil-repair
- Schwarzkopf Anti-klit spoeling doorkammer
- L' Oreal Elvive Verstevigende Crèmespoeling Volume Collagen
- L 'Oreal Elvive Verstevigende Crèmespoeling Volume non-stop
- L 'Oreal Elvive Verzorgende Crèmespoeling Alpha Jojoba
- L 'Oreal Elvive Herstellende Crèmespoeling Total Repair 5
- Guhl Colorshine Blond kleur & glans conditioner

Masker
- Body Shop Rainforest Moisture Hair Butter
- Elvive Nutri Gloss Intensive Shine masque
- Elvive Total Repair herstellend masker
- Elvive Verzorging & Glans masker voor highlights
- Elvital Nutrition Highlights
- Guhl zilver en vitaliteit anti geel masker

Hairstyling
- The Body Shop Cottonseed curl boost (crème)
- John Frieda Frizz-ease Straightening Potion (beschermende spray)
- Biolsilk style Thermal Shield (beschermende spray)
- Schwarzkopf Gliss kur extreme hold + control mousse (mousse)
- Schwarzkopf Junior power styling, Styling volume foam (mousse)
- L 'Oreal Studioline Silk&Gloss mousse krullen (mousse)
- L 'Oreal Studioline Silk&Gloss mousse volume (mousse)
- Biosilk style Rock Hard Gelee firm hold (gel)
- L 'Oreal Studioline Curl Power krullen mousse (mousse)
- Nivea Hair Care Flexible Curls Crème voor Krullen & Anti-pluis (crème)
- Freeman Papaya Moisture plus Swell Volumizing spray with Aloe and Awapuhi (gel spray)
- Schwarzkopf Taft ultra hairspray met argan olie (haarlak)
- Andrélon Volume Volumizer

Disclaimer: controleer altijd zelf de ingrediënten op het etiket, producten worden regelmatig geherformuleerd!

***Ik dacht trouwens dat in de Elvive Collageen shampoo wel SLS zat...
Zijn er niet meer soorten gel die goed zijn? Zoek eigenlijk nog iets anders, heb nu FX Mineral.
pi_101378905
Vast wel. Maar die mag je zelf gaan zoeken dan.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:42:06 #225
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_101379332
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:28 schreef Evil-Cherry het volgende:
Hara heb je hier wat aan?
[ afbeelding ]
(dit is een lazy wrap, daarom lijkt hij zo gigantisch)

Dus het "stokje" gaat onder je haar, en het "8-je" erover.
Yes thank you! Ik weet nooit wat ik met zulke dingen zou moeten :') Is dat de M?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_101380329
Van de week een flesje Biosilk gekocht, belachelijk duur maar wel fijn spul hoor :9
pi_101380969
Aussie producten komen ook weer terug op de Nederlandse markt. Etos gaat het verkopen.

https://www.aussiehair.dk
pi_101382430
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 18:42 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Yes thank you! Ik weet nooit wat ik met zulke dingen zou moeten :') Is dat de M?
Er staan ook heel veel ideeën op die site en op youtube en dat is een M :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 19:18 schreef Mylene het volgende:
Aussie producten komen ook weer terug op de Nederlandse markt. Etos gaat het verkopen.

https://www.aussiehair.dk
Dat ruikt echt zoooo lekker O+ Maar met siliconen....
pi_101383403
Ik ga hier ook maar eens meelezen.

Ik heb van mezelf donkerbruin haar en durfde het laatst eindelijk aan om mijn haar lichter te verven. Maar het is nu dus oranje geworden, en ik durf er niets meer aan te doen voordat het nog erger wordt ;(
There are no good girls gone wrong, just bad girls found out.
pi_101384042
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:11 schreef Juminelle het volgende:
Ik ga hier ook maar eens meelezen.

Ik heb van mezelf donkerbruin haar en durfde het laatst eindelijk aan om mijn haar lichter te verven. Maar het is nu dus oranje geworden, en ik durf er niets meer aan te doen voordat het nog erger wordt ;(
Lichter verven??? Of blonderen? Ik zou even langs de kapper gaan of terugverven in je eigen kleur...
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 1 september 2011 @ 15:26:15 #231
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_101449950
DevilsWhore, die knip die ik had en jij wilde in zwart maar nergens was, die zag ik vandaag bij 't Kruidvat.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_101450111
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:26 schreef Harajuku. het volgende:
DevilsWhore, die knip die ik had en jij wilde in zwart maar nergens was, die zag ik vandaag bij 't Kruidvat.
Ik had 'm alweer gevonden, maar thanks! O+
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_101476778
Je kan eindelijk merken dat het een stuk is gegroeid O+ . Februari en nu.



Het krult niet zo leuk omdat het nat is ;( .
pi_101481188
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 02:08 schreef Tegan het volgende:
Je kan eindelijk merken dat het een stuk is gegroeid O+ . Februari en nu.

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Het krult niet zo leuk omdat het nat is ;( .
stuk gegroeid ja, en krullen O+
know'm sayin?
×
word? word.
pi_101512243
Geen Chagrin Valley shampoo bar gebruikers hier?
Ik heb een half jaar geleden mijn eerste bestelling geplaatst, en vandaag een tweede geplaatst. Mijn favorieten zijn allemaal (bijna) op. Redelijk wat weggegeven, en had voornamelijk samples besteld. Dus ik heb er nog redelijk lang mee gedaan. Nog genoeg liggen ook.

Ditmaal dus maar een paar 'normale' stukken besteld. Sinds ik deze gebruik heb ik voor het eerste in mijn leven volume en kracht in mijn haar terwijl mijn haar nog steeds zijdezacht aanvoelt.
pi_101519773
Wil je mijn CV bars hebben? Ik vind het niet fijn, te veel werk ook. Deed weinig voor mijn haar toen ik het langer gebruikte, helaas.
pi_101563118
Je conditioner na iedere wasbeurt als leave in gebruiken en om de zoveel dagen een mengsel van verhitte olijfolie en kokosolie in het haar doen en de stijltang even vaarwel zeggen, doet wonderen...geloof me...het doet echt WONDEREN. Vorig jaar rond deze tijd leek mijn haar niet langer te willen worden en was super ongezond, maar nu is het prachtig dik, lang, glanzend en gezond <3

Zeker een aanrader!
pi_101564067
Hallo haar-experts :W

Ik vroeg me af - werken die krullen-tips ook op gepermanent haar? Ik laat mijn haar al een tijdje permanenten (ongeveer elk half jaar) en ben er heel tevreden mee, het is grof krullend en dus geen poedel ;) maar zou er wel wat meer zachtheid en glans in willen hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2011 19:53:49 ]
pi_101574595
Ik wil nieuw haar... Maar waar kan ik hier het 'kijk mijn nieuwe haar eens' topic vinden?
  zondag 4 september 2011 @ 23:38:09 #240
123170 alors
zlata1234
pi_101577267
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 19:26 schreef Pamplemoussie het volgende:
Je conditioner na iedere wasbeurt als leave in gebruiken en om de zoveel dagen een mengsel van verhitte olijfolie en kokosolie in het haar doen en de stijltang even vaarwel zeggen, doet wonderen...geloof me...het doet echt WONDEREN. Vorig jaar rond deze tijd leek mijn haar niet langer te willen worden en was super ongezond, maar nu is het prachtig dik, lang, glanzend en gezond <3

Zeker een aanrader!
wordt het van conditioner als leave in dan niet ontzetten sliertig? Leuk bij krullen maar bij steil haar staat het erg armoedig.
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 19:51 schreef Razztwizzle het volgende:
Hallo haar-experts :W

Ik vroeg me af - werken die krullen-tips ook op gepermanent haar? Ik laat mijn haar al een tijdje permanenten (ongeveer elk half jaar) en ben er heel tevreden mee, het is grof krullend en dus geen poedel ;) maar zou er wel wat meer zachtheid en glans in willen hebben.
Ik zou zeggen probeer het gewoon.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_101580529
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 23:38 schreef alors het volgende:

[..]

wordt het van conditioner als leave in dan niet ontzetten sliertig? Leuk bij krullen maar bij steil haar staat het erg armoedig.

[..]

Ik zou zeggen probeer het gewoon.
Ik heb zelf idd krullend haar en daarbij staat het in idd erg mooi en heb nooit meer last van pluizig haar....
Helaas heb ik geen ervaring met steil haar....maar ik weet wel dat het ontzettend voedend en verzorgend is en droogt zeker niet vettig op. Dus mocht je een keer niet de deur uit hoeven, dan zou ik het zeker een keer proberen!
pi_101587460
En waar vind je kokosolie?
pi_101587728
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2011 12:24 schreef Tegan het volgende:
En waar vind je kokosolie?
Die van Palmer's? Of bedoel je iets anders? De Palmer's coconut conditioner heeft in principe iedere drogist, van die olie misschien bij een afro kapper?
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_101588137
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 12:33 schreef princess-a het volgende:

[..]

Die van Palmer's? Of bedoel je iets anders? De Palmer's coconut conditioner heeft in principe iedere drogist, van die olie misschien bij een afro kapper?
Nee pure 100% kokosolie die je ook in gerechten kan doen kun je bij de Tuinen halen (Holland and Barrett) voor 13 euro (een grote groene pot) óf je gaat naar de chinese toko en haalt een pot voor 3 euro :)

Die Palmers is troep
pi_101637592
Betere pic met droog haar O+ .



Let niet op wat ik heb weggepaint :P.
pi_101637707
Enige jammere vind ik dat alles even lang is, maar ik ben bang dat een pony oid niet mooi staat bij mij.
pi_101638331
Mooi Tegan O+

Krullen en pony's zijn vaak geen succes.. Heb je niet wat korte lokjes voor die je een beetje losjes kunt dragen?
know'm sayin?
×
word? word.
  dinsdag 6 september 2011 @ 17:52:59 #248
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_101638383
Mooie bos Tegan!
Ik hoef ook geen pony te proberen, is geen gezicht. Ik heb wel een paar lokken op kinlengte, dat geeft toch net een beetje meer lucht en speelsigheid :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_101638441
Mja, zulke lokken of een zijpony wil ik proberen. In het verleden wel zulke lokken gehad, ze groeien alleen zo snel weer uit. En zijn toch minder leuk dan echt een pony ofzo. Als het leuk gedaan is vind ik een (zij)pony echt geweldig.
pi_101638510
Je wil altijd wat je niet kan hebben he :P.
  maandag 26 september 2011 @ 17:00:51 #251
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_102403526
wat voor wax/gel werkt goed bij pluizend haar met flink wat slag erin ? :)

het nu remix wax, maar dat is er met een beetje wind weer uit ;(
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  maandag 26 september 2011 @ 17:29:36 #252
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_102404594
Ah shit, Tegans foto gemist :'(
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 26 september 2011 @ 17:35:01 #253
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_102404784
quote:
11s.gif Op maandag 26 september 2011 17:29 schreef Harajuku. het volgende:
Ah shit, Tegans foto gemist :'(
ah dan kan je mij helpen ? O+
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  maandag 26 september 2011 @ 17:42:55 #254
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_102405078
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 17:35 schreef DeBassist het volgende:

[..]

ah dan kan je mij helpen ? O+
Nee, sorry, ik gebruik geen stylingsproducten :+ Maar als je pluizig haar hebt en krullen kan je net zo goed EC's krullenverhaal gaan volgen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 26 september 2011 @ 17:43:24 #255
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_102405098
Oh wow Tegan, lang.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_102405179
O+ . Ik ben er ook echt te blij mee.
  maandag 26 september 2011 @ 17:47:51 #257
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_102405251
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2011 17:42 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nee, sorry, ik gebruik geen stylingsproducten :+ Maar als je pluizig haar hebt en krullen kan je net zo goed EC's krullenverhaal gaan volgen.
haha oke dan wacht ik geduldig af
heb liever juist wat steiler haar :+

heb wel andrelon glad en steil spul, maar ik hou het liever bij 1 haarproduct (wax/gel) :)
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_102405273
Pic van je haar?
  maandag 26 september 2011 @ 17:49:43 #259
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_102405318
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 17:47 schreef DeBassist het volgende:

[..]

haha oke dan wacht ik geduldig af
heb liever juist wat steiler haar :+

heb wel andrelon glad en steil spul, maar ik hou het liever bij 1 haarproduct (wax/gel) :)
En als je haar niet pluizig zou zijn, zou je dan nog steeds liever steil haar willen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_102413124

O+ O+ O+
  maandag 26 september 2011 @ 22:47:05 #261
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_102420160
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 17:48 schreef Tegan het volgende:
Pic van je haar?
:+ tijdje geleden, toen moest ik wel nodig naar de kapper

2010-10-05%2014-17-05.250.jpg

zie FOBO
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:41:32 #262
123170 alors
zlata1234
pi_102810034
Even een tipje, Elvive krijgt nieuwe verpakkingen dus de oude shampoo's en conditioners liggen voor de helft of minder bij veel drogisterijen, ook de maskers :)

Oh en morgen ga ik voor het eerst in een halfjaar weer naar de kapper, spannend :o
know'm sayin?
×
word? word.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 12:52:20 #263
123170 alors
zlata1234
pi_102840513
Nou het is gebeurd. Het gaat nu in 2 stappen op één lengte. In een keer was me te heftig. Volgende keer gaat er nog een extra stuk af en dan is het zo goed als op één lengte :)

Ik had begin van september en een paar dagen geleden een foto gemaakt omdat ik nieuwsgierig was naar hoe snel het groeide. Gelukkig nog harder dan ikzelf dacht :D *O* ik had het gevoel dat het stilstond en aangezien mn moeder haar haar nooit verder kwam dan een bepaalde lengte dacht ik dat ik dat mischien ook had.

Ik heb ook nog kokosolie gekocht, eens kijken hoe dat gaat :)
know'm sayin?
×
word? word.
pi_103337436
Wat is dit topic dood zeg ;(

Ik zag nog bij de Etos in het foldertje dat ze nu ook Aussie hebben.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_103379801
ik was net bij de kapper om voor t eerst mn haar te laten kleuren en tis supercool geworden O+ maarrrr de kapster die zei dat ik nu wel echt shampoo zonder siliconen etc moest gaan gebruiken omdat de kleur anders heel snel lelijk wordt. Jullie enig idee wat ik nu moet kopen om mee te wassen :) ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:55:13 #266
123170 alors
zlata1234
pi_103381453
Lees het topic eens terug, er staan hele lijsten in. Verder gewoon het etiket lezen.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_103381547
Zucht, ik kom echt nergens met mijn haar. Het groeit gewoon voor geen meter. :')
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:52:56 #268
123170 alors
zlata1234
pi_103383498
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:58 schreef Tamashii het volgende:
Zucht, ik kom echt nergens met mijn haar. Het groeit gewoon voor geen meter. :')
aah ;( hoe lang is het nu dan?
know'm sayin?
×
word? word.
pi_103383890
Schouderlengte.

Ben 2 maanden geleden naar de kapper geweest en toen zat het prima. Nu zit het wel, maar het ziet er dood uit en het valt ook best veel uit (al heel lang trouwens). :9

Toch doe ik er 1 x per week een masker in, was ik het met Lush of Zwitsal en doe ik er een serum van John Frieda in en af en toe ook een spray voor m'n krullen. :9
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:12:23 #270
123170 alors
zlata1234
pi_103384335
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 19:02 schreef Tamashii het volgende:
Schouderlengte.

Ben 2 maanden geleden naar de kapper geweest en toen zat het prima. Nu zit het wel, maar het ziet er dood uit en het valt ook best veel uit (al heel lang trouwens). :9

Toch doe ik er 1 x per week een masker in, was ik het met Lush of Zwitsal en doe ik er een serum van John Frieda in en af en toe ook een spray voor m'n krullen. :9
Maar als je krullen hebt dan lijkt het toch ook langzamer te groeien omdat het nog opkrult?

Haar verliezen is wel kut ja, ik had het een tijd geleden nu is het weer minder. Maarja meer dan goed verzorgen kun je ook niet doen.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_103387098
Haar groeit toch maar 1cm per maand ;( . Anders had ik wel weer een update gepost :) .

Ik ben niet helemaal tevreden met mijn korte plukken dus ik ga proberen om de kapper over te halen een lok zo aan de zijkant te knippen bij me :P.
pi_103535020
Ik heb advies nodig ;(.

Ik ben mijn haren lang aan het laten groeien en, zoals bij de vorige keren, is het nu op een lengte dat het alleen maar af breekt. Ik moet binnen 6 weken terug naar de kapper om bij te punten ;(. Hebben jullie nog advies?

Ik gebruik shampoo en een masker van Kerastase. Is bijvoorbeeld bioslik therapy een idee?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:08:34 #273
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_103535358
Oeh, dat wil ik ook weten want het lijkt maar niet verder te groeien ;( .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:20:15 #274
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_103535711
Misschien ligt het aan je voeding :P . Wie slecht eet, ziet dat vanzelf terug in zijn haar.
http://beauty.rubriek.nl/modeschoonheid/gezond_haar.php
Ik ben een sojajunk en mijn haar groeit als kool :P het hangt alweer bijna tot op mijn kont.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_103536045
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:20 schreef SEMTEX het volgende:
Misschien ligt het aan je voeding :P . Wie slecht eet, ziet dat vanzelf terug in zijn haar.
http://beauty.rubriek.nl/modeschoonheid/gezond_haar.php
Ik ben een sojajunk en mijn haar groeit als kool :P het hangt alweer bijna tot op mijn kont.
Waarom staat er altijd bij die dingen dat je vis moet eten? :{
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_103536964
Hmm ik denk dat ik in principe goed eet, want mijn huid en nagels zijn wel sterk.

Maar meer soja kan ik wel proberen :Y .
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:07:15 #277
123170 alors
zlata1234
pi_103537202
Weten jullie zeker dat het niet meer groeit? Maak eens foto's elke maand of 2 maanden. Soms merk je zelf niet dat het groeit.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_103537894
Heeft iemand een tip tegen vet haar?

Ik waste eerder mijn haar 2 (soms 3) keer per week, maar sinds een tijdje was ik ze om de dag omdat ze zo vet aanvoelen..
Ik gebruik gewoon shampoo van Andrelon voor glans of elke dag. Ik doe verder geen maskers, gel, haarlak en andere 'zooi' in mijn haar. Soms laat ik ze gewoon drogen, soms föhn ik ze. Stijlen doe ik amper en als ik dat doe heb ik daar een beschermspray voor.
I think God gives us children so death won't come as *such* a disappointment.
pi_103537926
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:31 schreef fruitellafantastic het volgende:
Heeft iemand een tip tegen vet haar?

Ik waste eerder mijn haar 2 (soms 3) keer per week, maar sinds een tijdje was ik ze om de dag omdat ze zo vet aanvoelen..
Ik gebruik gewoon shampoo van Andrelon voor glans of elke dag. Ik doe verder geen maskers, gel, haarlak en andere 'zooi' in mijn haar. Soms laat ik ze gewoon drogen, soms föhn ik ze. Stijlen doe ik amper en als ik dat doe heb ik daar een beschermspray voor.
Geen andrelon gebruiken.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_103538147
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:32 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Geen andrelon gebruiken.
Ja thnx :')

Wat dan wel?
Ik heb de volgende al geprobeerd:
Nivea
Sanex
Neutral
Fructis
Herbal Essences

Het ruikt allemaal erg lekker, maar het werkt niet echt ;(
I think God gives us children so death won't come as *such* a disappointment.
pi_103538854
Lush producten werken bij mij het beste en haar ziet er nu top uit O+
pi_103538994
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:07 schreef alors het volgende:
Weten jullie zeker dat het niet meer groeit? Maak eens foto's elke maand of 2 maanden. Soms merk je zelf niet dat het groeit.
Het groeit wel nog steeds, maar het breekt ook als een malle af. Dus het zou idd voeding of verzorging kunnen zijn.. Is Kerastase wel een goed verzorgend merk?
pi_103539079
Ik was m'n haar in de vakantie omhoog gaan dragen (met een clip) en ben dat blijven doen, vandaag weer eens los, dan valt ineens op hoe het gegroeid is! :o
Het hangt ineens tot m'n middel *O*

Dus, tip voor degenen die vinden dat het niet groeit: haar omhoog. (Is ook nog beter voor je haar, het schuurt minder langs je rug dus punten blijven heel)
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:56:04 #284
123170 alors
zlata1234
pi_103540910
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:06 schreef EllaN het volgende:

[..]

Het groeit wel nog steeds, maar het breekt ook als een malle af. Dus het zou idd voeding of verzorging kunnen zijn.. Is Kerastase wel een goed verzorgend merk?
Ik heb geen idee of Kerastase goed is, ken het alleen van naam. Je zou iets voedends kunnen gebruiken producten te over. Of kokosolie.
know'm sayin?
×
word? word.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:10:26 #285
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_103543467
Kerastase heeft mij glanzende lokjes bezorgd tijdens mijn wit-haar-fase :) en het werd niet eens droog of kapot van al het blonderen. Ik kan dus concluderen dat dit een van de beste shampoos/verzorgingsproducten is.
Ze hebben ook geweldige maskers. Ik kocht t bij mn kapper, was wel 18 euro per fles ofzo, maar je doet er superlang mee.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:27:14 #286
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_103544029
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:39 schreef fruitellafantastic het volgende:

[..]

Ja thnx :')

Wat dan wel?
Ik heb de volgende al geprobeerd:
Nivea
Sanex
Neutral
Fructis
Herbal Essences

Het ruikt allemaal erg lekker, maar het werkt niet echt ;(
Ik had hetzelfde met de Andrélon (care en repair) shampoo (je kunt dat ook zien op de kopfoto in mijn Fok! fotoboek :P ). Ik heb nu alleen de shampoo vervangen voor de Schwarzkopf Care en repair shampoo en daardoor wordt het nu veel minder snel vet zonder dat het meteen een bos kluwen wordt. De conditioner blijf ik gebruiken.

[ Bericht 6% gewijzigd door SEMTEX op 25-10-2011 15:33:14 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_103545766
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:39 schreef fruitellafantastic het volgende:

[..]

Ja thnx :')

Wat dan wel?
Ik heb de volgende al geprobeerd:
Nivea
Sanex
Neutral
Fructis
Herbal Essences

Het ruikt allemaal erg lekker, maar het werkt niet echt ;(
Ik krijg ontzettend snel last van vet haar als ik producten met siliconen gebruik en de shampoo van Inecto icm de conditioner. Alleen de conditioner werkt wel goed.
Ik zweer tegenwoordig bij de nieuwe lijn van Nivea, weet niet of dat iets voor jou is?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  Moderator dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:23:41 #288
5428 crew  miss_sly
pi_103546022
Zit er nu echt in geen van de producten van Nivea siliconen? Ik was afgelopen week nog bij de Etos en ik zag het er niet expliciet opstaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_103546070
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 16:23 schreef miss_sly het volgende:
Zit er nu echt in geen van de producten van Nivea siliconen? Ik was afgelopen week nog bij de Etos en ik zag het er niet expliciet opstaan.
Het hoeft er ook niet expliciet op te staan he. Een deel van de producten van Inecto zijn ook siliconenvrij, en staat er niet op. Volgens mij staat het alleen bij Fructis erop, van wat ik gezien heb. Maar van Fructis kreeg ik stro-haar, zelfs icm een conditioner.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  Moderator dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:29:57 #290
5428 crew  miss_sly
pi_103546258
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 16:24 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Het hoeft er ook niet expliciet op te staan he. Een deel van de producten van Inecto zijn ook siliconenvrij, en staat er niet op. Volgens mij staat het alleen bij Fructis erop, van wat ik gezien heb. Maar van Fructis kreeg ik stro-haar, zelfs icm een conditioner.
Ja, mijn haar wordt ook erg droog. Ik heb wel steeds meer krul terug, maar zonder een fatsoenlijk masker wordt het erg droog. En ik vind het zo lastig een goed masker te vinden en nog steeds moeilijk de etiketten van shampoo en conditioner te lezen. Dus ik blijf maar bij Fructis omdat dat het enige is waar ik zeker van ben dat er geen siliconen in zitten. Bij veel etiketten kom ik al snel Dimethicone (geloof ik) tegen en dat is toch niet goed?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:18:37 #291
123170 alors
zlata1234
pi_103548144
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 16:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, mijn haar wordt ook erg droog. Ik heb wel steeds meer krul terug, maar zonder een fatsoenlijk masker wordt het erg droog. En ik vind het zo lastig een goed masker te vinden en nog steeds moeilijk de etiketten van shampoo en conditioner te lezen. Dus ik blijf maar bij Fructis omdat dat het enige is waar ik zeker van ben dat er geen siliconen in zitten. Bij veel etiketten kom ik al snel Dimethicone (geloof ik) tegen en dat is toch niet goed?
Even terug in het topic staat een lijst vol silicoonvrije producten
know'm sayin?
×
word? word.
pi_103548354
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 16:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, mijn haar wordt ook erg droog. Ik heb wel steeds meer krul terug, maar zonder een fatsoenlijk masker wordt het erg droog. En ik vind het zo lastig een goed masker te vinden en nog steeds moeilijk de etiketten van shampoo en conditioner te lezen. Dus ik blijf maar bij Fructis omdat dat het enige is waar ik zeker van ben dat er geen siliconen in zitten. Bij veel etiketten kom ik al snel Dimethicone (geloof ik) tegen en dat is toch niet goed?
Dimethicone valt onder de siliconen ja. Als iets eindigt op -cone, -xane of -conol zitten er siliconen in.

Ik had het haarmasker van Nivea, voor gekleurd haar. Was ontzettend fijn, maar ik kan hem niet meer vinden. Die met die oranje dop vind ik niet zo fijn in elk geval.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  Moderator dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:24:38 #293
5428 crew  miss_sly
pi_103548368
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 17:18 schreef alors het volgende:

[..]

Even terug in het topic staat een lijst vol silicoonvrije producten
Weet ik, maar als ik de etiketten lees, heb ik toch het idee dat sommigen niet kloppen uit die lijst.
Die Elvive bijvoorbeeld.

En ik vind het ontzettend zonde om veel geld uit te geven aan iets en dat het dan alsnog niet goed is. Als het goed spul is, maakt het me niet uit als het duurder is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:25:50 #294
5428 crew  miss_sly
pi_103548421
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 17:24 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Dimethicone valt onder de siliconen ja. Als iets eindigt op -cone, -xane of -conol zitten er siliconen in.

Ik had het haarmasker van Nivea, voor gekleurd haar. Was ontzettend fijn, maar ik kan hem niet meer vinden. Die met die oranje dop vind ik niet zo fijn in elk geval.
dimethicone kwam ik dus echt bij heel veel produkten tegen, ook enkele die op de lijst staan, volgens mij. En ik sta vaak met mijn 2-jarige dochter in de Etos, en die heeft niet zoveel geduld dat ik even op mijn gemakje een hoop etiketten kan lezen :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_103548449
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 17:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Weet ik, maar als ik de etiketten lees, heb ik toch het idee dat sommigen niet kloppen uit die lijst.
Die Elvive bijvoorbeeld.

En ik vind het ontzettend zonde om veel geld uit te geven aan iets en dat het dan alsnog niet goed is. Als het goed spul is, maakt het me niet uit als het duurder is.
Zo had ik op een gegeven moment een conditioner van John Frieda gekocht voor iets van 10,-, krijg ik er ontzettend veel last van roos van ;(
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_103552929
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:39 schreef fruitellafantastic het volgende:

[..]

Ja thnx :')

Wat dan wel?
Ik heb de volgende al geprobeerd:
Nivea
Sanex
Neutral
Fructis
Herbal Essences

Het ruikt allemaal erg lekker, maar het werkt niet echt ;(
Ik heb een vette hoofdhuid en acné (ja, op mijn hoofdhuid, not nice en pijnlijk). Wat bij mij i-de-aal werkt is Sebamed elke dag shampoo. Kan ik 3 tot 4 dagen tussen elke wasbeurt krijgen zonder problemen. Eigenwijs en nieuwsgierig dat ik ben probeer ik wel eens iets anders uit, maar dat bekoop ik meteen met nieuwe puisten en schilfers en plekken 8)7
Geen SL(E)S, dus levert voor mij ook geen problemen op met die arme puntjes van me, hoewel een goede conditioner erna nog steeds wel is aan te raden.

Oh trouwens: BSL gehaald hier *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* :%
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:42:36 #297
123170 alors
zlata1234
pi_103553687
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 17:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Weet ik, maar als ik de etiketten lees, heb ik toch het idee dat sommigen niet kloppen uit die lijst.
Die Elvive bijvoorbeeld.

En ik vind het ontzettend zonde om veel geld uit te geven aan iets en dat het dan alsnog niet goed is. Als het goed spul is, maakt het me niet uit als het duurder is.
Het zijn echt specifiek die Elvive die daar in staan, andere Elvive dus NIET. En daarbij ze hebben de verpakking verandert dus misschien ook wel de inhoud... Vaak onder het mom van 'verbeterde formule' en dan gewoon volstoppen met cones :')

en PEG Dimethicone zijn volgens mij water oplosbaar...
know'm sayin?
×
word? word.
pi_103554813
Zitten er ook mensen uit Amersfoort hier? Ik moet echt heel nodig naar de kapper, maar degene waar ik altijd heen ging is een beetje buiten budget terechtgekomen nu ik geen korting meer heb.
Alleen door eerdere slechte ervaringen durf ik met mijn krulletjes niet zomaar overal heen. Iemand tips voor een betaalbare, goede (krullen)kapper in Amersfoort?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:00:47 #299
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_103564148
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:07 schreef alors het volgende:
Weten jullie zeker dat het niet meer groeit? Maak eens foto's elke maand of 2 maanden. Soms merk je zelf niet dat het groeit.
Nouja, dat van mij is nooit over een bepaald punt heengekomen (een stukje onder mijn borsten).
Maar het moet, HET MOETTT :'( .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_103566118
Iemand enig idee of droogshampoo slecht voor het haar is? Want ik vind het echt geniaal spul maar ben bang dat het niet super goed is voor de conditie van het haar.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_103654385
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:05 schreef alors het volgende:
Hier wel een duidelijk stuk over siliconen :)

http://blogs.hairboutique(...)related-ingredients/
Hmmmm... dit maakt het er allemaal niet gemakkelijker op :+ Volgens mij is de conclusie van het hele verhaal dat je, of je nou wel of geen siliconen etc. wilt gebruiken, een lange zoektocht voor de boeg hebt voordat je de spullen vindt die toevallig goed werken. Jammer, ik had gehoopt op een simpele succesformule oO<

Mijn man en dochter hebben allebei heel sterke krullen en zij wassen hun haar nooit met shampoo. Mijn man is er op advies van zijn kapper al 15 jaar geleden mee gestopt, bij mijn dochter merkte ik al snel dat ze helemaal geen shampoo nodig heeft, alleen conditioner. Ik vrees dat daar wel siliconen in zitten, maar goed, het werkt perfect. Zelf heb ik ook krullen, maar dan van het pluizige soort - het is altijd een enorm gedoe om er iets van te maken. Door de jaren heb ik wel wat dingen geleerd: nóóit föhnen (doen ze bij de kapper wel eens => Diana Ross) en erg oppassen met stylingproducten (gebruik ik dus niet).

Omdat ik een beetje moe word van de lange, zinloze zoektocht naar de juiste shampoo/conditioner, heb ik bedacht om eens te beginnen aan die methode waarbij je alleen met conditioner wast, siliconenvrij dus. Ik heb me gek gezocht naar een conditioner zonder siliconen; ergens las ik dat ze bij de HEMA een goede hebben (met een grijze dop), maar die heb ik gekocht en toen bleek thuis dat er wel degelijk 'cones' in zaten. Uiteindelijk is de keuze gevallen op een conditioner die ik niet op jullie lijstje zie staan, het zal dus wel weer een verkeerde zijn: Etos crèmespoeling voordeelselectie. Dat van die voordeelselectie klopt in elk geval wel: hij kost 35 eurocent _O- :D

Ik lees hier dat ik eerst mijn haar siliconenvrij moet maken met een speciale shampoo, nou vooruit dan maar: ik koop die Fructis wel. (Die ruikt zo sterk naar chemisch snoep dat ik me niet kan voorstellen dat het goed is voor je haar, maar vooruit). Daarna ga ik het een tijdje alleen met conditioner wassen - ben benieuwd :)

Is hier iemand die dat al langer doet, of ooit lang heeft volgehouden? Werkte het?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')