abonnement Unibet Coolblue
pi_98084070
De reden dat we van kersen massief naar eiken massief zijn gegaan is dat kersen massief uit de collectie is.

Fineer is nimmer een optie geweest voor ons.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_98084138
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 21:47 schreef DS4 het volgende:
De reden dat we van kersen massief naar eiken massief zijn gegaan is dat kersen massief uit de collectie is.

Fineer is nimmer een optie geweest voor ons.
Massief dus. Nice.
pi_98085391
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 21:48 schreef Gulo het volgende:

Massief dus. Nice.
Het is ook gewoon een hele mooie keuken.

Als je een Bulthaup naast een SieMatic zet, dan is de SieMatic hopeloos overpriced. We zijn, kortom, erg tevreden met onze keuze... en hopen dat helemaal te zijn als de keuken geplaatst is. Nog enkele weken... ^O^
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_98085686
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 22:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is ook gewoon een hele mooie keuken.

Als je een Bulthaup naast een SieMatic zet, dan is de SieMatic hopeloos overpriced. We zijn, kortom, erg tevreden met onze keuze... en hopen dat helemaal te zijn als de keuken geplaatst is. Nog enkele weken... ^O^
Siematic is inderaad overrated. Die hebben een heel goed marketing-concept waardoor ze in Nederland als absolute top gezien worden.

Bulthaup, Poggenpohl, Boffi etc. staan inderdaad iets hoger.
pi_98086363
Kwa uitstraling vind ik het wel meer dan "iets hoger". Kwaliteit kan ik niet zoveel over zeggen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_98087210
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 22:16 schreef DS4 het volgende:
Kwa uitstraling vind ik het wel meer dan "iets hoger". Kwaliteit kan ik niet zoveel over zeggen...
Nou ja, Siematic zit hoog in het midden segment. Bulthaup zit in het hoge segment. Door de PR zien mensen in Nederland Siematic als in het hoge segment, of zelfs in het topsegment.
Dat is puur het gevolg van geslaagde marketing. In Duitsland bijvoorbeeld heeft Siematic dat imago veel minder.

Veel merken gebruik hun onderdelen (ladesystemen, scharnieren etc.) gewoon van gangbare leveranciers als Grass en Blum, wat dat betreft zit er dan ook niet altijd even veel onderscheid in.
pi_98087921
Zit jij overigens in de keukens? Het komt mij inmiddels voor dat je meer dan gemiddeld verstand van zaken hebt...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_98087980
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 22:39 schreef DS4 het volgende:
Zit jij overigens in de keukens? Het komt mij inmiddels voor dat je meer dan gemiddeld verstand van zaken hebt...
Ik heb er tijdens mijn vorige werk zijdelings mee te maken gehad. Verder vind ik keukens "leuk", de belangrijkste plaats in een huis. Ik snap bijvoorbeeld niet hoe iemand veel geld aan een auto uit kan geven, maar wel hoe iemand veel geld aan een keuken uit kan geven.
pi_98114074
Maar ehm, 40k voor een keuken, dat is mij iets te veel :). Heb een goede baan, amar ik heb ook nog andere wensen... En als je ook nog 45 procent korting hebt gekregen... dan zal het een flinke keuken zijn die je nu hebt....Startprijs van 70k?
Whatever...
pi_98134810
Grote keuken en de dure opties... De B3 hoeft niet zo prijzig te zijn. De B1 is sowieso goedkoper.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_98135291
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 15:25 schreef Spanky78 het volgende:
Maar ehm, 40k voor een keuken, dat is mij iets te veel :). Heb een goede baan, amar ik heb ook nog andere wensen... En als je ook nog 45 procent korting hebt gekregen... dan zal het een flinke keuken zijn die je nu hebt....Startprijs van 70k?
Och als ik zie dat de lokale Bulthaupdealer hier in handen is van Bennie Mandemakers dan is verbaasd zulks me niets, die enorme kortingen en uit de lucht gegrepen prijzen.
pi_98140345
en ondertussen zijn alle kastjes en deurtjes gewoon spaanplaat :')
pi_98145905
quote:
15s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:26 schreef Markster het volgende:
en ondertussen zijn alle kastjes en deurtjes gewoon spaanplaat :')
Nou nee, als je een massief eiken deurtje hebt, heeft dit niets met spaanplaat te maken. Heel veel deurtjes zijn niet van spaanplaat.

En dan nog, je hebt nog al wat kwaliteitsverschil tussen het ene spaanplaat en het andere. (met name tussen de kwaliteit van persing zitten enorme verschillen)
pi_98147405
Precies.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_98148327
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 05:41 schreef Gulo het volgende:

[..]

Nou nee, als je een massief eiken deurtje hebt, heeft dit niets met spaanplaat te maken. Heel veel deurtjes zijn niet van spaanplaat.

En dan nog, je hebt nog al wat kwaliteitsverschil tussen het ene spaanplaat en het andere. (met name tussen de kwaliteit van persing zitten enorme verschillen)
Ow okee, weet ik veel. Ik heb gewoon een keukentje van nog geen 5000 bij de ikea :')
Als ik maar me handen kan wassen en eten kan maken :Y)
pi_98148449
quote:
4s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:07 schreef Markster het volgende:

Ow okee, weet ik veel.
Waarom was je dan zo stellig?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_98148500
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom was je dan zo stellig?
Ow dat doe ik wel eens :')
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:17:26 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98148542
quote:
4s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:07 schreef Markster het volgende:

[..]

Ow okee, weet ik veel. Ik heb gewoon een keukentje van nog geen 5000 bij de ikea :')
Als ik maar me handen kan wassen en eten kan maken :Y)
Tsja, een Skoda is ook geen Aston Martin, maar je komt wel waar je wezen moet.

En die Skoda zal voor een hoop mensen prima zijn, maar er zullen maar weinig mensen zijn die zich een AM kunnen permitteren en toch een Skoda kopen.

Okay, AM als vergelijking is een beetje flauw, maak er maar Volvo van.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_98152814
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tsja, een Skoda is ook geen Aston Martin, maar je komt wel waar je wezen moet.

En die Skoda zal voor een hoop mensen prima zijn, maar er zullen maar weinig mensen zijn die zich een AM kunnen permitteren en toch een Skoda kopen.

Okay, AM als vergelijking is een beetje flauw, maak er maar Volvo van.
Heb liever een Skoda dan een Volvo :Y)
En ik weet ook wel dat je het zo duur kan maken als je zelf wilt, maar ik heb bij keukens nooit het idee dat er echt zoveel verschil (buiten de apparatuur) inzit.
Maar dat is waarschijnlijk meer mijn onwetendheid dan wat anders :)
pi_98176790
Eigenlijk zou dat prijsonderhandelen er collectief bij alle keukenboeren uit moeten. Gewoon een vaste prijs, net zoals bij Ikea. Daar valt niets te onderhandelen. Je gaat toch ook niet bij een nieuwe auto, of bij de supermarkt handje klap doen?
pi_98176918
Nou, bij een nieuwe auto krijg je ook wel wat korting. Geen 50% natuurlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:56:09 #124
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_98191852
Wij hebben onze nieuwe keuken bij de keukenconcurrent vandaan.
Onze keuken is best flink (ca. 5m muur waarvan bijna 3m60 aanrecht).

We hebben gekozen voor niet de meest dure opties omdat we nou eenmaal geen 20keuro konden/wilden uitgeven.

Onze ervaring met de KC is goed. Bij het tekenen/offreren/beslissen werd er inderdaad gegoocheld met cijfers (de keuken kostte eerst bijna 12keuro, uiteindelijk voor nog geen 7keuro gekocht excl montage), maar dat boeit me niet. Waar het mij om gaat is of ik de prijs die ik betaal redelijk is voor wat ik ervoor krijg.

Net zoals bij auto's: het gaat me er niet om wat mijn oude auto inruilt, maar wat ik moet bijbetalen. Als je we weinig inruil terugkrijgen maar de prijs van de nieuwe scherp is, vind ik dat net zo goed als een te dure nieuwe maar erg hoge inruil. Linksom of rechtsom, de uiteindelijke prijs is belangrijk.

Maar goed, de KC dus. We werden meerdere keren telefonisch op de hoogte gehouden van ontwikkelingen/veranderingen, ook al was het in ons voordeel. Bijvoorbeeld, we werden gebeld dat de apothekerskast nu ook standaard motiondemping had, en we dat erbij kregen. Fijn, maar dat hadden we niet hoeven weten hoor. Ook was de eigenlijk gekozen vaatwasser niet meer leverbaar en kregen we een ander type. Zelfde specs maar ander typenummer. Dat belden ze door omdat ik anders in de war had kunnen raken over het andere typenummer t.o.v. de opdracht...

Anyway, wij zijn er erg tevreden over. Het is dan misschien niet het neusje van de zalm maar voor ons erg mooi voor de prijs die het heeft.

Wel jammer dat het aanrecht een week na plaatsen door mijn eigen stomme schuld beschadigde :'( moet nog gerepareerd worden...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_98195735
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:39 schreef Gulo het volgende:
De apparatuur van Ikea is toch sowieso allemaal de B-garnituur van Whirlpool?

Daar zou ik sowieso nooit voor kiezen. Slaat de plank ook een beetje mis bij een mooi falcon fornuis ;)
Je hoeft toch geen ikea apparatuur in je keuken te zetten? Wij hebben alle kasten en blad van Ikea, en de apparatuur gewoon zelf ergens anders gekocht.
pi_98196491
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:56 schreef Worteltjestaart het volgende:

Anyway, wij zijn er erg tevreden over. Het is dan misschien niet het neusje van de zalm maar voor ons erg mooi voor de prijs die het heeft.
Je hoeft je niet te verontschuldigen, ik denk dat meer dan de helft van de woningen in NL keukens van DMG heeft... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_98196636
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:06 schreef lezzer het volgende:

Je hoeft toch geen ikea apparatuur in je keuken te zetten? Wij hebben alle kasten en blad van Ikea, en de apparatuur gewoon zelf ergens anders gekocht.
Toch is het wel vaak een kwestie van één lijn trekken. Hele dure apparatuur in een Ikea keuken is ook een beetje een aparte keuze.

Je legt geen laminaat in een Villa. Je legt geen dure marmeren vloer in een woningwetwoninkje.

Dat gezegd hebbende: voor de bijkeuken is Ikea bij ons een optie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_98196820
keukencentrum Tiel _O_

geen gezeik met onderhandelen: de eerste prijs is ook de echte prijs. Gewoon per onderdeel inzichtelijk hoeveel het kost ^O^
en het is zelfs nog lager dan wat ik eruitonderhandelt kreeg bij die mandemakersfilialen (beginnen bij 15k en dan bij 8k eindigen :') lekker geloofwaardig zo'n zaak: je voelt je achteraf alsnog genaait)

zelfs de prijs van de apparatuur kwam zeer dicht in de buurt van die van inbouw.nl (ik had een uitdraai hiervan meegenomen) :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_98200332
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:45 schreef Libres het volgende:
Je gaat toch ook niet bij een nieuwe auto, of bij de supermarkt handje klap doen?
Dus bij een auto koop je ook voor de 1e prijs? Dan heb je ook aardig wat geld weggegooid.....
pi_98200533
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Toch is het wel vaak een kwestie van één lijn trekken. Hele dure apparatuur in een Ikea keuken is ook een beetje een aparte keuze.

Je legt geen laminaat in een Villa. Je legt geen dure marmeren vloer in een woningwetwoninkje.

Dat gezegd hebbende: voor de bijkeuken is Ikea bij ons een optie.
Nou, dat vind ik dus een beetje onzin eigenlijk.
Wij hebben Miele apparatuur in een Ikea keuken.
Geen kwestie van het geld niet hebben, maar een kwestie van het er niet aan uit willen geven.

De keukenkastjes van Ikea doen niet onder voor de gemiddelde keukenboer (en ja, toevallig weet ik dat omdat ik redelijke connecties in de keukenbranche heb).
Een keuken van 40K is echt kapitaalvernietiging als je een paar keer verhuist, gewenst of niet.

Overigens, ik ben de kleur van de deurtjes zat, ik koop van de zomer voor 200 euro nieuwe deurtjes en ik heb een nieuwe keuken ^O^
En daar hoeft geen monteur voor over de vloer te komen of niks.
pi_98208263
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:06 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou, dat vind ik dus een beetje onzin eigenlijk.
Wij hebben Miele apparatuur in een Ikea keuken.
Geen kwestie van het geld niet hebben, maar een kwestie van het er niet aan uit willen geven.

De keukenkastjes van Ikea doen niet onder voor de gemiddelde keukenboer (en ja, toevallig weet ik dat omdat ik redelijke connecties in de keukenbranche heb).
Een keuken van 40K is echt kapitaalvernietiging als je een paar keer verhuist, gewenst of niet.

Overigens, ik ben de kleur van de deurtjes zat, ik koop van de zomer voor 200 euro nieuwe deurtjes en ik heb een nieuwe keuken ^O^
En daar hoeft geen monteur voor over de vloer te komen of niks.
Eensch, het is dat ik geen geld had voor miele apparatuur, anders had ik dat ook in mijn ikea keukentje gezet. (voor mij voldoet die apparatuur overigens prima, ben niet vaak in de keuken te vinden :P )

En inderdaad, over een aantal jaar ben ik misschien de kleur zat, dan haal ik nieuwe deurtjes / lijsten etc en ik heb een compleet nieuwe keuken :)
pi_98216491
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Toch is het wel vaak een kwestie van één lijn trekken. Hele dure apparatuur in een Ikea keuken is ook een beetje een aparte keuze.

Je legt geen laminaat in een Villa. Je legt geen dure marmeren vloer in een woningwetwoninkje.

Dat gezegd hebbende: voor de bijkeuken is Ikea bij ons een optie.
Waarom? Goed, Ikea is goedkoop. Maar of de prijs-kwaliteit goed is waag ik te betwijfelen. Als je vrouw echt zo goed kan onderhandelen kan je voor een geringe meerprijs waarschijnlijk een een stuk betere krijgen.

Ik weet niet waar je dus op doel met de gemiddelde keukenboer? Dat zijn ook maar handelaren. Je moet ze dus vergelijken met een gemiddelde merk/fabrikant. En dan is ikea echt niet gemiddeld hoor :').

Ikea is wel echt het laagte segment hoor (kwalitatief wel beter dan bouwmarktmerken als optifit overigens). absoluut niet midden-segment. Weet niet wie je dat heeft proberen wees te maken, maar dat is gewoon niet waar.
pi_98217042
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:56 schreef Worteltjestaart het volgende:
Wij hebben onze nieuwe keuken bij de keukenconcurrent vandaan.
Onze keuken is best flink (ca. 5m muur waarvan bijna 3m60 aanrecht).

We hebben gekozen voor niet de meest dure opties omdat we nou eenmaal geen 20keuro konden/wilden uitgeven.

Onze ervaring met de KC is goed. Bij het tekenen/offreren/beslissen werd er inderdaad gegoocheld met cijfers (de keuken kostte eerst bijna 12keuro, uiteindelijk voor nog geen 7keuro gekocht excl montage), maar dat boeit me niet. Waar het mij om gaat is of ik de prijs die ik betaal redelijk is voor wat ik ervoor krijg.

Net zoals bij auto's: het gaat me er niet om wat mijn oude auto inruilt, maar wat ik moet bijbetalen. Als je we weinig inruil terugkrijgen maar de prijs van de nieuwe scherp is, vind ik dat net zo goed als een te dure nieuwe maar erg hoge inruil. Linksom of rechtsom, de uiteindelijke prijs is belangrijk.

Maar goed, de KC dus. We werden meerdere keren telefonisch op de hoogte gehouden van ontwikkelingen/veranderingen, ook al was het in ons voordeel. Bijvoorbeeld, we werden gebeld dat de apothekerskast nu ook standaard motiondemping had, en we dat erbij kregen. Fijn, maar dat hadden we niet hoeven weten hoor. Ook was de eigenlijk gekozen vaatwasser niet meer leverbaar en kregen we een ander type. Zelfde specs maar ander typenummer. Dat belden ze door omdat ik anders in de war had kunnen raken over het andere typenummer t.o.v. de opdracht...

Anyway, wij zijn er erg tevreden over. Het is dan misschien niet het neusje van de zalm maar voor ons erg mooi voor de prijs die het heeft.

Wel jammer dat het aanrecht een week na plaatsen door mijn eigen stomme schuld beschadigde :'( moet nog gerepareerd worden...
Ik zou bij de keukenconcurrent ook best een keuken durven kopen. Ze hebben een paar prijs-kwalitatief goede merken. Als je die voor een goede prijs meekrijgt zit je gewoon goed. Zo simpel is het gewoon.

Dat gezegd hebbende kan ik me goed voorstellen dat mensen uit principe niets kopen bij agressieve verkopers. Of uit het principe dat ze hele irritante reclame's maken. :') (ja ik boycot bedrijven die heel irritant adverteren zoveel mogelijk)
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:02:16 #134
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_98217104
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:49 schreef Gulo het volgende:

[..]

Waarom? Goed, Ikea is goedkoop. Maar of de prijs-kwaliteit goed is waag ik te betwijfelen. Als je vrouw echt zo goed kan onderhandelen kan je voor een geringe meerprijs waarschijnlijk een een stuk betere krijgen.

Ik weet niet waar je dus op doel met de gemiddelde keukenboer? Dat zijn ook maar handelaren. Je moet ze dus vergelijken met een gemiddelde merk/fabrikant. En dan is ikea echt niet gemiddeld hoor :').

Ikea is wel echt het laagte segment hoor (kwalitatief wel beter dan bouwmarktmerken als optifit overigens). absoluut niet midden-segment. Weet niet wie je dat heeft proberen wees te maken, maar dat is gewoon niet waar.
Hmm wij overwegen ook een blad + kasten en spoelbak + kraan van Ikea. waarom is volgens jou Ikea dan kwalitatief minder dan gemiddeld? Zouden wij er beter aan doen volgens jou bij een keukenwinkel kasten, blad, spoelbak & kraan incl. afwasmasjien te bestellen?
pi_98217938
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:02 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hmm wij overwegen ook een blad + kasten en spoelbak + kraan van Ikea. waarom is volgens jou Ikea dan kwalitatief minder dan gemiddeld? Zouden wij er beter aan doen volgens jou bij een keukenwinkel kasten, blad, spoelbak & kraan incl. afwasmasjien te bestellen?
Omdat als iemand gemiddeld zegt, hij het middensegment bedoelt lijkt me.

Kijk, je hebt tientallen keukenmerken. Als je een indeling maakt maakt met laagsegment, midden-segment, hoog segment en top segment, dan zit IKEA gewoon in het laag segment, en zeker niet in het midden-segment.

Mijn opmerking over de prijs-kwaliteit is trouwens een beetje uit de lucht gegrepen. Ik weet namelijk niet hóe goedkoop ikea-keukens zijn, dus misschien zijn ze voor de prijs wel goed.

En voor veel mensen zal de kwaliteit ook voldoende zijn.

Hoeveel mensen zijn er wel niet helemaal happy met hun ikea-interieur? Miljoenen mensen wereldwijd. Dat is prima. Ik denk echter dat de meeste mensen IKEA-meubelen niet als gemiddeld zullen afdoen, maar toch wel als het wat 'lagere' deel van de markt. Ik associeer Ikea-meubelen althans eerder met Leen Bakker dan met een gemiddelde meubelfabriek.

Het is onzin om te veronderstellen dat er nauwelijks kwaliteitsverschil in zit. Dat is bij meubels toch ook niet zo?

En zeker in het geval DS4 zou ik dan niet voor een Ikea-keuken kiezen. Voor de bijkeuken is een Bulthaup natuurlijk niet noodzakelijk, maar ik zou dan toch veel eerder gaan voor een keuken uit het middensegment, dan voor een ikea-keuken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gulo op 15-06-2011 20:25:22 ]
pi_98218467
Ikea is niets mis mee. Er moet welw at in jouw smaak bijzitten. Mijn ervaring is zelfs dat Ikea spullen beter zijn dan miden-bovensegemtn meubelwinkels. Ok, het is geen leolux, maar slechte spullen hebben ze bij Ikea zelden. En is het slecht kost het ook echt helemaal neits.

Dat gezegd hebbende. Ik heb diverse mooie keukens gezien, heel veel dingen liggen dicht bij elkaar qua afwerking en kwaliteit op eerste gezicht.
Whatever...
pi_98218548
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:17 schreef Gulo het volgende:
Mijn opmerking over de prijs-kwaliteit is trouwens een beetje uit de lucht gegrepen. Ik weet namelijk niet hóe goedkoop ikea-keukens zijn, dus misschien zijn ze voor de prijs wel goed.
Je weet dat de kastjes het goedkoopste zijn bij een keuken hè? Ga dat maar eens vergelijken toch maar even :)
pi_98218607
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:26 schreef lezzer het volgende:

[..]

Je weet dat de kastjes het goedkoopste zijn bij een keuken hè? Ga dat maar eens vergelijken toch maar even :)
Wat bedoel je? Kastjes het goedkoopste t.o.v. wat?
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:33:10 #139
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_98218983
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:26 schreef lezzer het volgende:

Je weet dat de kastjes het goedkoopste zijn bij een keuken hè? Ga dat maar eens vergelijken toch maar even :)
Vergis je niet in de prijs van goede telescoop-ladegeleiders en scharnieren hoor, die zijn best duur. Ga 't allemaal maar eens los kopen. Ook hout is niet goedkoop.
pi_98219265
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:33 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Vergis je niet in de prijs van goede telescoop-ladegeleiders en scharnieren hoor, die zijn best duur. Ga 't allemaal maar eens los kopen. Ook hout is niet goedkoop.
Ik heb vernomen dat juist het beslag bij ikea zeer redelijk is.
pi_98219361
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:27 schreef Gulo het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Kastjes het goedkoopste t.o.v. wat?
Nou ja, de apparatuur bijvoorbeeld?
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:45:17 #142
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_98219712
quote:
4s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:37 schreef Markster het volgende:

Ik heb vernomen dat juist het beslag bij ikea zeer redelijk is.
Dat idee had ik ook, al ben ik geen deskundige
pi_98219827
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:39 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou ja, de apparatuur bijvoorbeeld?
Als de prijs van de kasten toch maar een klein aspect is, lijkt me dat des te meer reden om merk uit een wat hoger segment te nemen.

Overigens ligt het natuurlijk erg aan de apparatuur, maar zeker net zoveel aan de keuken.

Neem je de meeste onderkasten met gewoon deuren? Dat is veel goedkoper dan de korfladen, neem je de hoekkast gewoon met legplanken (erg onpractisch) of neem je lemans bodems. En dan hebben we het nog niet over luxe opties als servo-drive etc.

quote:
4s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:37 schreef Markster het volgende:

[..]

Ik heb vernomen dat juist het beslag bij ikea zeer redelijk is.
Ik geloof dat ze hetzelfde hebben als bruynzeel toch(die van de basic-modellen dan)? (ik heb hier een 2 jaar oude bruynzeel keuken die de woningbouw erin gezet heeft :'))

[ Bericht 3% gewijzigd door Gulo op 15-06-2011 20:56:04 ]
pi_98220706
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:06 schreef lezzer het volgende:

Nou, dat vind ik dus een beetje onzin eigenlijk.
Wij hebben Miele apparatuur in een Ikea keuken.
Geen kwestie van het geld niet hebben, maar een kwestie van het er niet aan uit willen geven.

De keukenkastjes van Ikea doen niet onder voor de gemiddelde keukenboer (en ja, toevallig weet ik dat omdat ik redelijke connecties in de keukenbranche heb).
Dat ben ik niet met je eens en ja, ik heb ogen in mijn hoofd.

quote:
Een keuken van 40K is echt kapitaalvernietiging als je een paar keer verhuist, gewenst of niet.
Ten opzichte van onze woning is het een heel normaal bedrag.

quote:
Overigens, ik ben de kleur van de deurtjes zat, ik koop van de zomer voor 200 euro nieuwe deurtjes en ik heb een nieuwe keuken ^O^
En daar hoeft geen monteur voor over de vloer te komen of niks.
En wij hebben zulke mooie deuren dat we ze niet beu worden... Nog makkelijker. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_98220825
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:49 schreef Gulo het volgende:

Waarom? Goed, Ikea is goedkoop. Maar of de prijs-kwaliteit goed is waag ik te betwijfelen. Als je vrouw echt zo goed kan onderhandelen kan je voor een geringe meerprijs waarschijnlijk een een stuk betere krijgen.
Nou, Ikea is wel heel goedkoop... En verder is het een optie omdat het maar de bijkeuken is. We zijn er niet uit, maar het wordt iig niet hetzelfde als de gewone keuken, want dat was al meteen weer 3K voor een heel simpel blokje. Te gek voor een bijkeuken.

quote:
Ik weet niet waar je dus op doel met de gemiddelde keukenboer? Dat zijn ook maar handelaren. Je moet ze dus vergelijken met een gemiddelde merk/fabrikant. En dan is ikea echt niet gemiddeld hoor :').

Ikea is wel echt het laagte segment hoor (kwalitatief wel beter dan bouwmarktmerken als optifit overigens). absoluut niet midden-segment. Weet niet wie je dat heeft proberen wees te maken, maar dat is gewoon niet waar.
Volgens mij leg jij mij nu woorden van een ander in de mond. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_98220953
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:47 schreef Gulo het volgende:
Als de prijs van de kasten toch maar een klein aspect is, lijkt me dat des te meer reden om merk uit een wat hoger segment te nemen.
Zeg, als jij geen kasten van Ikea wil, dan moet je dat vooral niet doen hoor :)
Ik ben er wel blij mee :Y
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:03 schreef DS4 het volgende:
en opzichte van onze woning is het een heel normaal bedrag.
Trust me, ten op zichte van mijn woning ook :D
quote:
En wij hebben zulke mooie deuren dat we ze niet beu worden... Nog makkelijker. ;)
Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn! Maar mensen verschillen :)
pi_98221763
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, Ikea is wel heel goedkoop... En verder is het een optie omdat het maar de bijkeuken is. We zijn er niet uit, maar het wordt iig niet hetzelfde als de gewone keuken, want dat was al meteen weer 3K voor een heel simpel blokje. Te gek voor een bijkeuken.
Wat voor blok moet de bijkeuken worden dan? En als je daar ook star galaxy op wilt, tikt het sowieso gelijk aan natuurlijk.
pi_98222788
.

[ Bericht 50% gewijzigd door Gulo op 15-06-2011 21:38:09 ]
pi_98223055
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:07 schreef lezzer het volgende:

Trust me, ten op zichte van mijn woning ook :D
Jouw keuken, of 40K?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_98223201
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jouw keuken, of 40K?
40K
pi_98223385
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:20 schreef Gulo het volgende:

Wat voor blok moet de bijkeuken worden dan? En als je daar ook star galaxy op wilt, tikt het sowieso gelijk aan natuurlijk.
Nee, natuurlijk geen star galaxy. Het is een bijkeuken.

Verder 3x60cm, waarbij 1 spoelbak. Het is maar om wat kwijt te kunnen, waar de hulp haar schoonmaakspullen kwijt kan, water kan pakken, enz.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_98223615
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:42 schreef lezzer het volgende:

40K
Als dat echt zo is, dan snap ik werkelijk waar niet dat je gekozen hebt voor een Ikea keuken... Dat zou ik dan echt doodzonde vinden. Dan hebben we het over laminaat in een villa!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:49:19 #153
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_98223749
Hmm misschien moet ik toch nog maar eens verder kijken dan mijn neus lang is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')