pi_98000036
Hoi allemaal,

Wij denken erover om een nieuwe keuken te kopen. We hebben ongeveer 3,5 + 1,5 meter keuken nodig tegenover elkaar. We hebben een aantal wensen zoals een fornuis (smeg heeft voorkeur) avn 90cm, een losse magnetron en een blad van composiet. Verder alle standaard inbouwspul zoals vaatwasser, koelkast.

Nu ben ik al wat wezen rondkijken bij diverse winkels en heb al eea aan prijzen en mogelijkheden gezien. Ik denk zelf dat er van deze prijzen nog ongeveer 50% af te halen valt. Zeker als je gaat voor wat duurdere inbouwapparatuur.

Wat zijn jullie ervaringen met kosten, afdingen en verschillende winkels? En wat bevalt jullie wl en wat niet?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips. Wat hebben jullie ongeveer uitgegeven? Ik heb neit echt een budget, maar wil eigenlijk niet meer dan 10k uitgeven inclusief montage, al was het maar uit principe.
Whatever...
pi_98005336
Vooral niet te snel tekenen. Ook niet als een aanbod zogenaamd alleen die dag geldig is.

Gewoon meerdere winkels bezoeken, en je goed laten informeren zodat je helder krijg wat voor keuken je wilt. Daarna pas gaan kijken voor de beste prijs.

Op keuken zitten enorme marges. Winkels die deel uitmaken van grotere ketens of moederbedrijven hebben doorgaans betere inkoopvoorwaarde waardoor ze meer in prijs kunnen zakken. Dus in theorie zou je daar een goedkopere keuken moeten kunnen krijgen.

Let wel, verkopers krijgen doorgaans een mager basissalaris en moeten het vooral van hun provisie hebben, welke afhankelijk is van de marge die er op de verkochte keuken zit.
pi_98005520
I know, maar bedankt voor de tips. Ik heb niet te lang geleden een badkamer gekocht... en daar ca 35% van de prijs afgehaald (er was al een actie, dus dit was extra).

Laat me iig neit haasten en laat ze elkaars offerte gewoon zien. Maargoed, wat zijn jeouw ervaringen, wat is handig, wat niet, is er een goede tijd om korting te bedingen?
Whatever...
  vrijdag 10 juni 2011 @ 23:06:02 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98005663
Alle winkels van de Mandemakersgroep kennen elkaars offerte al ;)
Te herkennen aan het feit dat ze hun eigen merk Ben verkopen.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_98005690
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 23:03 schreef Spanky78 het volgende:
I know, maar bedankt voor de tips. Ik heb niet te lang geleden een badkamer gekocht... en daar ca 35% van de prijs afgehaald (er was al een actie, dus dit was extra).

Laat me iig neit haasten en laat ze elkaars offerte gewoon zien. Maargoed, wat zijn jeouw ervaringen, wat is handig, wat niet, is er een goede tijd om korting te bedingen?
Een goede tijd is er zeker, maar die is voor de consument lastig te bepalen. Die winkels hebben allemaal hun omzetdoelen, en bijbehorende targets qua marges. Als een verkoper als veel verkocht heeft zal hij niet graag een keuken te goedkoop verkopen, omdat een slechte marge dan te veel van zijn bonus kost.

Als er heel weinig verkocht is in een bepaalde periode zullen ze eerder geneigd zijn de keuken voor een lagere prijs te verkopen. Dan is de marge even iets minder belangrijk, zolang er in ieder geval maar omzet geboekt wordt.
pi_98005747
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 23:06 schreef Leandra het volgende:
Alle winkels van de Mandemakersgroep kennen elkaars offerte al ;)
Te herkennen aan het feit dat ze hun eigen merk Ben verkopen.
Dan moet je de offerte niet officieel laten uitwerken. Voor een prijsopgave zijn n.a.w.-gegevens etc. natuurlijk absoluut niet noodzaakelijk, dat kan je gewoon tegen de verkoper zeggen. Dat voorkomt ook dat je gegevens later nog voor marketing doeleinden of weet ik wat gebruikt worden.

Om die reden laat ik nooit mijn n.a.w.-gegevens achter wanneer ik een offerte van het een of ander wil.
pi_98006056
Eheh, sneaky bastards bij DMG. De helft van de keukenzaken is van hun. Goed om te weten.
Whatever...
pi_98006185
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 23:14 schreef Spanky78 het volgende:
Eheh, sneaky bastards bij DMG. De helft van de keukenzaken is van hun. Goed om te weten.
Logischerwijs hebben ze dan de beste inkoopvoorwaarden en kunnen ze in theorie jouw keuken het goedkoopste leveren... Daar zou je je voordeel mee moeten kunnen doen.

Het probleem is dat het gewoon erg lastig is om in te schatten wanneer je nu te veel betaalt en wanneer niet.

Qua apparatuur is dat overigens vrij simpel omdat daar adviesprijzen voor gelden, daar is het gewoon een kwestie van zo'n hoog mogelijk kortingspercentage op de apparatuur zien te regelen.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 23:44:13 #9
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_98007807
Beste methode is nog steeds om bij de ikea een keuken te (laten) tekenen, en die laten matchen door de bekende keukentoko's. Zit je meteen onder wat ze mogen bieden en je kan ze hard om hun oren slaan met nu nergens op slaande prijzen voor een stuk spaanplaat. En dat blijft het. 40% van de keuken = spaanplaat, de rest goedkoop ingekochte apparatuur en een blad.
[_] <- Sign here
pi_98007810
Ik ga uit van een korting van can 40% op de totaalprijs die te halen meot zijn, dan blijft er nog wat over voor de verkoper ook...Met name als je wat luxere spullen koopt red je dat vast. Met de badkamer lukte het iig wel. Was iets van 37% korting ofzo...Wel veel luxe spullen, jacuzzi en stoomcabine etc.
Whatever...
  vrijdag 10 juni 2011 @ 23:57:59 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98008741
Ik heb alles voor de badkamer gehaald bij een bedrijf waar een aannemer normaal z'n klanten naartoe stuurt, leuke prijs gemaakt en vervolgens het hele spul door een montagebedrijf laten plaatsen.

Dezelfde badkamer (en toilet) had me bij de diverse badkamerboeren beduidend meer gekost, met als extra voordeel dat ik nu werkelijk vrije materiaalkeuze had, en bij de bedrijven van DMG niet eens een passende douchedeur oplossing had kunnen krijgen.

Het bedrijf waar ik de boel gekocht heb verkoopt ook keukens.

Er zijn dus altijd mogelijkheden zat buiten de standaard keukenboeren om.
Moet ik wel zeggen dat die zelfstandige montagebedrijfjes niet altijd even blij zijn als je zelf het spul aanlevert, ze hebben liever dat je via hen naar de leverancier gaat, want dan pakken zij de aannemerskorting ook nog ff mee.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_98016450
Ik heb vijf jaar geleden een keuken gekocht bij Eigenhuis Keukens, en 25% van de prijs afgekregen. Ik was er reuzeblij mee, maar later gehoord dat dat toch echt de minimale korting was :-)

Wat bij ons nog speelde, was dat het een nieuwbouwhuis was. Dus dat je een jaar vantevoren de keuken bestelde, en een maand voor plaatsing nog eens naar de tekening kon kijken. Uiteraard werd toen opeens voor elke wijziging het volle pond gevraagd, en was die 25% korting niet van toepassing. Heel weinig gewijzigd, zoals je begrijpt.

Het is een business waarbij klant en leverancier lijnrecht tegenover elkaar staan. Ik vond het onprettig. Volgende keer Ikea keuken, want ik heb er geen zin meer in.

Maar dat is mijn ervaring :-)
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 08:52:16 #13
30775 Markster
Know your role...
pi_98016459
Niet voor smeg gaan, overpriced meuk.
Daarbij heb ik me keuken bij Ikea besteld, na veel rondgevraag (ben altijd wat sceptisch over Ikea, na vele ervaring met de kasten etc)

Bij die keukens kan je altijd over een paar jaar je deurtjes makkelijk veranderen waardoor je een vrijwel volledig nieuwe keuken hebt :)
... and shut your mouth.
pi_98016474
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 23:44 schreef Xiphos het volgende:
Beste methode is nog steeds om bij de ikea een keuken te (laten) tekenen, en die laten matchen door de bekende keukentoko's. Zit je meteen onder wat ze mogen bieden en je kan ze hard om hun oren slaan met nu nergens op slaande prijzen voor een stuk spaanplaat. En dat blijft het. 40% van de keuken = spaanplaat, de rest goedkoop ingekochte apparatuur en een blad.
Goede tip, hebben we ook gedaan. Bij alle 3 de keukenzaken kwamen ze dan natuurlijk op een duurdere keuken uit, maar niet 2x het IKEA bedrag ofzo.

We dachten eerst eigenlijk gewoon aan een IKEA keuken maar na veel rondgelezen te hebben viel ons op dat:
- de kastjes kunnen afwijken van 60cm en je dus moet oppassen met los een composiet of granieten blad bestellen

- de kastjes hebben geen/minder ruimte aan de achterkant, waardoor de leidingen in de muur gefreesd moeten worden. Wij hebben heel veel bestaande leidingen dus die op de muur laten zitten is goedkoper
Klussen deel 1 en 2
pi_98017023
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 21:35 schreef Spanky78 het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips. Wat hebben jullie ongeveer uitgegeven? Ik heb neit echt een budget, maar wil eigenlijk niet meer dan 10k uitgeven inclusief montage, al was het maar uit principe.
Kan makkelijk, voor 5 - 7000 heb je prima keuken. Pas op met Whirlpool of Bauknecht apparatuur, dat houdt het geen 5 jaar vol.

Stuur eens een verzoek voor een offerte naar een aantal bedrijven, dan hoef je ook niet bij ze langs te gaan. Scheelt je ook het gezeur van verkopers.
Ik ben een kattenliefhebber.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 10:04:58 #16
195834 kaasplankje
Nu met maar 6% vet!
pi_98017160
Wij zijn ook naar een keuken aan 't kijken voor ons nieuwe huis. Fornuis kopen we los, koelkast hebben we al, magnetron hoeven we niet, alleen een vaatwasser en een afzuigkap wat apparatuur betreft. Volgens mij is 't dan niet handig om naar een keukenboer te gaan, aangezien zij vooral op apparatuur veel korting geven kunnen. Of niet?
  zaterdag 11 juni 2011 @ 10:56:57 #17
30775 Markster
Know your role...
pi_98017870
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 09:53 schreef blomke het volgende:

[..]

Pas op met Whirlpool of Bauknecht apparatuur, dat houdt het geen 5 jaar vol.

Wat een onzin. Het is misschien geen Bosch, siemens en zeker geen Miele, maar gaat echt wel langer mee dan 5 jaar hoor.
... and shut your mouth.
pi_98022741
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 08:50 schreef bart1977 het volgende:
Ik heb vijf jaar geleden een keuken gekocht bij Eigenhuis Keukens, en 25% van de prijs afgekregen. Ik was er reuzeblij mee, maar later gehoord dat dat toch echt de minimale korting was :-)

Wat bij ons nog speelde, was dat het een nieuwbouwhuis was. Dus dat je een jaar vantevoren de keuken bestelde, en een maand voor plaatsing nog eens naar de tekening kon kijken. Uiteraard werd toen opeens voor elke wijziging het volle pond gevraagd, en was die 25% korting niet van toepassing. Heel weinig gewijzigd, zoals je begrijpt.
Dat is inderdaad een heel misselijke tactiek, maar door veel keukenboeren toegepast. En al spreek je van te voren af dat je tegen hetzelfde kortingspercentage kan wijzigen, dan is het nog lastig omdat de prijzen erg ondoorzichtig zijn. De prijzen van apparatuur zijn helder omdat daar een adviesprijs geldt waar een x % korting op bedongen kan worden.

Overigens zou ik zelf niet voor een IKEA keuken gaan, dat vind ik toch echt matige kwaliteit. Toegegeven, de transparantie van de producten en bijbehorende prijzen is wel groot pluspunt. Dus als je geen zin hebt om te onderhandelen kan dat een overweging zijn.

Als je goed kan onderhandelen kan je echt voor een goede prijs een goede keuken bij een keukenboer krijgen. Probleem is dat het voor veel mensen heel lastig is om te bepalen wt nu die goede prijs is. Dat is eigenlijk de hele kern.

Overigens, whirlpool is geen top-notch, maar houdt het echt wel 5 jaar vol hoor, spreek uit eigen ervaring. Je hebt sowieso ook 5 jaar garantie.
pi_98022939
Kijk ook eens bij Kvik. Mooier dan Ikea, niet heel veel duurder. Apparatuur en blad kan je bij hun bestellen maar hoeft niet. En de prijzen zijn transparant.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 13:58:02 #20
195834 kaasplankje
Nu met maar 6% vet!
pi_98022991
Ik heb 't eerlijk gezegd ook niet zo op die onderhandelingen bij de aanschaf van keukens.
Bovendien ben ik een slecht onderhandelaar. :')

Eigenlijk hoeven we alleen maar kastjes en een blad, spoelbak en kraan en een vaatwasser. Ik ga eens kijken wat het me kost als ik dit allemaal los bestel.

Ikea blad en kasten hebben we al bekeken en dat vinden we erg mooi.
Kvik ga ik ook nog even bezien.
pi_98023151
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 13:58 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb 't eerlijk gezegd ook niet zo op die onderhandelingen bij de aanschaf van keukens.
Bovendien ben ik een slecht onderhandelaar. :')

Eigenlijk hoeven we alleen maar kastjes en een blad, spoelbak en kraan en een vaatwasser. Ik ga eens kijken wat het me kost als ik dit allemaal los bestel.

Ikea blad en kasten hebben we al bekeken en dat vinden we erg mooi.
Kvik ga ik ook nog even bezien.
Het kan nooit kwaad om veel te vergelijken, mits je de tijd en zin daarin hebt natuurlijk.

Want ook voor een paar kastjes kan je gewoon bij een keukenboer terecht natuurlijk. Er zijn zat onderhandeltips om dit soort dingen juist daar goedkoop te krijgen.

Als het niet per se goede kwaliteit hoeft te zijn kan je bijvoorbeeld ook mij Hornbach het merk Wellmann kopen. Dat heeft ook gewoon transparante prijzen.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 14:08:40 #22
195834 kaasplankje
Nu met maar 6% vet!
pi_98023306
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:03 schreef Gulo het volgende:

Het kan nooit kwaad om veel te vergelijken, mits je de tijd en zin daarin hebt natuurlijk.

Want ook voor een paar kastjes kan je gewoon bij een keukenboer terecht natuurlijk. Er zijn zat onderhandeltips om dit soort dingen juist daar goedkoop te krijgen.

Als het niet per se goede kwaliteit hoeft te zijn kan je bijvoorbeeld ook mij Hornbach het merk Wellmann kopen. Dat heeft ook gewoon transparante prijzen.
Nouja de kwaliteit is wel degelijk belangrijk, evenals de uitstraling van het geheel.

Die Faktum kasten van Ikea zijn best goed volgens mij, je kan er mooie beuken deurtjes en fronten bijbestellen in verschillende kleuren. Het hang- en sluitwerk zag er ook goed uit, met laden die langzaam dichtvallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 11-06-2011 14:15:09 ]
pi_98023661
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:08 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nouja de kwaliteit is wel degelijk belangrijk, evenals de uitstraling van het geheel.

Die Faktum kasten van Ikea zijn best goed volgens mij, je kan er mooie beuken deurtjes en fronten bijbestellen in verschillende kleuren. Het hang- en sluitwerk zag er ook goed uit, met laden die langzaam dichtvallen.
OK. Mja, ik vind de kwaliteit van IKEA niet zo. Is het overigens een met folie omtrokken deurtje? Daar zou ik sowieso niet aan beginnen. Je hoort erg vaak van mensen dat de folie van hun ikea keuken loslaat, zelf ook al gezien.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 14:20:51 #24
30775 Markster
Know your role...
pi_98023720
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:19 schreef Gulo het volgende:

[..]

OK. Mja, ik vind de kwaliteit van IKEA niet zo. Is het overigens een met folie omtrokken deurtje? Daar zou ik sowieso niet aan beginnen. Je hoort erg vaak van mensen dat de folie van hun ikea keuken loslaat, zelf ook al gezien.
ojee. Ik heb net een hoogglans (met folie dus) keuken besteld bij ikea :P
Gelukkig kan je de deurtjes gewoon loskopen en kan ik altijd switchen
... and shut your mouth.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 14:30:44 #25
195834 kaasplankje
Nu met maar 6% vet!
pi_98023996
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:19 schreef Gulo het volgende:

Niet allemaal met folie, we hebben de "Ramsjo" deurtjes gezien en die vonden we bij onze smaak passen. Die zijn massief beuken en gelakt.
Verder is het geen topkwaliteit maar zoveel geld hebben we ook weer niet te besteden.

We willen graag een Falcon fornuis in de keuken (kopen we waarschijnlijk los) en dat gaat al 3000.- van het keukenbudget opslokken.

Bij Ikea hebben ze maar 1 vaatwasser en dat vond ik niet echt een mooie. ook de afzuigkap vond ik een beetje crappy ogen; goedkoop plastic knopje er op.
pi_98024264
De apparatuur van Ikea is toch sowieso allemaal de B-garnituur van Whirlpool?

Daar zou ik sowieso nooit voor kiezen. Slaat de plank ook een beetje mis bij een mooi falcon fornuis ;)
  zaterdag 11 juni 2011 @ 14:41:27 #27
30775 Markster
Know your role...
pi_98024321
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:39 schreef Gulo het volgende:

Daar zou ik sowieso nooit voor kiezen. Slaat de plank ook een beetje mis bij een mooi falcon fornuis ;)
Niet als je de duurdere neemt, dan krijg je (heb ik vernomen) betere whirlpool en eletrolux (onder andere zanussi en aeg)
... and shut your mouth.
pi_98024416
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:41 schreef Markster het volgende:

[..]

Niet als je de duurdere neemt, dan krijg je (heb ik vernomen) betere whirlpool en eletrolux (onder andere zanussi en aeg)
Betere whirlpool sowieso niet lijkt me, misschien gelijkwaardig. De goedkopere zijn waarschijnlijk meer Ignis denk ik. Electrolux is overigens toch de goedkoopste lijn (onder zanussi en aeg)?

Overigens moeten we ook niet doen of het dan allemaal per se troep is hoor. Het is net welke eisen je stelt en wat je er aan uit wil geven.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 14:47:00 #29
30775 Markster
Know your role...
pi_98024526
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:43 schreef Gulo het volgende:

[..]

Betere whirlpool sowieso niet lijkt me, misschien gelijkwaardig. De goedkopere zijn waarschijnlijk meer Ignis denk ik. Electrolux is overigens toch de goedkoopste lijn (onder zanussi en aeg)?

Overigens moeten we ook niet doen of het dan allemaal per se troep is hoor. Het is net welke eisen je stelt en wat je er aan uit wil geven.
zanussi en aeg zijn van electrolux volgens mij, op mijn stofzuiger staat Aeg Electrolux ?
... and shut your mouth.
pi_98024567
quote:
4s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:47 schreef Markster het volgende:

[..]

zanussi en aeg zijn van electrolux volgens mij, op mijn stofzuiger staat Aeg Electrolux ?
Klopt. Dat is allemaal van het electrolux-concern. Maar qua keukenapparatuur is AEG hun 'hoge' segment, Zanussi midden, en Electrolux dus het laagste...
  zaterdag 11 juni 2011 @ 14:48:15 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_98024570
NOOIT naar de keukenconcurrent gaan.Oplichters die je als je geen interesse hebt in hun magere aanbieding je onder druk gaan proberen te zetten en je de winkel niet uit wilen laten lopen :')
Whores don't care about lumber
- Bill Burr
pi_98024686
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:48 schreef SpecialK het volgende:
NOOIT naar de keukenconcurrent gaan.Oplichters die je als je geen interesse hebt in hun magere aanbieding je onder druk gaan proberen te zetten en je de winkel niet uit wilen laten lopen :')
Haha, dat heb je zelf in de hand toch? Bij de keukenconcurrent kan je met een kleine portemonnee en best aardig keuken kopen hoor.

Ik heb overigens ook een spuughekel aan agressieve verkoopmethodes, daar niet van. Maar zodra iemand vervelend wordt loop je toch gewoon weg?
  zaterdag 11 juni 2011 @ 14:51:39 #33
30775 Markster
Know your role...
pi_98024695
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:48 schreef Gulo het volgende:

[..]

Klopt. Dat is allemaal van het electrolux-concern. Maar qua keukenapparatuur is AEG hun 'hoge' segment, Zanussi midden, en Electrolux dus het laagste...
Ow okee. Maar verder niets mis mee :)
Het kan niet allemaal van Miele zijn :P
... and shut your mouth.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 14:53:51 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_98024764
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:51 schreef Gulo het volgende:

[..]

Haha, dat heb je zelf in de hand toch? Bij de keukenconcurrent kan je met een kleine portemonnee en best aardig keuken kopen hoor.

Ik heb overigens ook een spuughekel aan agressieve verkoopmethodes, daar niet van. Maar zodra iemand vervelend wordt loop je toch gewoon weg?
Dat hebben we ook gedaan? Hoe kom jij er bij dat hun tactiek gewerkt heeft?

En nee. Je krijgt bij hun nooit waarde voor je geld.
- Bill Burr
  zaterdag 11 juni 2011 @ 14:55:21 #35
195834 kaasplankje
Nu met maar 6% vet!
pi_98024818
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:39 schreef Gulo het volgende:

Dat dacht ik ook, het ook niet dat 't slecht is ofzo, het werkt allemaal en zal ook best wel een tijdje meegaan. Maar idd bij een mooi fornuis hoort een mooie afzuigkap.

Enne ik geloof dat Ikea iets van 400.- vraagt voor de inbouw-vaatwasser, ze hebben er ook een voor 260.-. Misschien kan ik voor die prijs wel een kwalitatief beter inbouwapparaat vinden elders.
pi_98024872
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:51 schreef Markster het volgende:

[..]

Het kan niet allemaal van Miele zijn :P
Neem niet met minder genoegen. Laat ze een offerte maken met -weet-ik-veel-wat-voor-merk- apparaten en eis dat die allemaal door de Miele (basislijn) worden vervangen. Voor dezelfde prijs. De basis van Miele is meer dan voldoende functioneel en van goede kwaliteit.

Een Whirlpool vaatwasser is voor 1600 wasbeurten = 5 jaar, ontworpen. Zonde van je geld en best kans dat al veel eerder de circulatiepomp of het controlboard naar de haaien is. Simpele dingen, maar kost je wel 300 - 350 reparatie. En dat heb je er dan (terecht) niet meer voor over ; dan ga je alsnog over op kwaliteitsapparatuur (Miele bijv.).

Neem ook geen Bosch kookplaat. Wordt na 5 jaar al armoedig .
pi_98024922
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat hebben we ook gedaan? Hoe kom jij er bij dat hun tactiek gewerkt heeft?

En nee. Je krijgt bij hun nooit waarde voor je geld.
Natuurlijk wel. Bij de keukenconcurrent verkopen ze volgens mij Bauformat en Ballerina XL, vroeger wel tenminste.

Als je dat voor een goede prijs meekrijgt heb je echt wel een prima keuken hoor.

Dat je uit principe niets bij zulke agressieve verkopers koopt kan ik me overigens goed voorstellen hoor, zou ik ook niet doen.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 14:59:41 #38
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_98024959
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:58 schreef Gulo het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Bij de keukenconcurrent verkopen ze volgens mij Bauformat en Ballerina XL, vroeger wel tenminste.

Als je dat voor een goede prijs meekrijgt heb je echt wel een prima keuken hoor.

Dat je uit principe niets bij zulke agressieve verkopers koopt kan ik me overigens goed voorstellen hoor, zou ik ook niet doen.
De prijzen lagen erg hoog en er viel ook veel op alles af te dingen. Dat zegt mij voldoende.

(dit was 5 jaar geleden)
- Bill Burr
pi_98025025
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De prijzen lagen erg hoog en er viel ook veel op alles af te dingen. Dat zegt mij voldoende.
Wat zegt je dat? Dat ze standaard te veel vragen? Klopt. Dat je als je veel korting krijgt nog steeds te veel betaalt? Kan kloppen.

Als je echter goed genoeg onderhandelt kan je daar voor een prima prijs een goede keuken kopen.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:05:14 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_98025152
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:01 schreef Gulo het volgende:

[..]

Wat zegt je dat? Dat ze standaard te veel vragen? Klopt. Dat je als je veel korting krijgt nog steeds te veel betaalt? Kan kloppen.
Prijzen bij andere keukenboeren voor dezelfde zooi. Zegt mij dat.

quote:
Als je echter goed genoeg onderhandelt kan je daar voor een prima prijs een goede keuken kopen.
Dus je moet keihard onderhandelen en dan krijg je misschien wel een normale prijs te horen na uren uitputtende idioterie.

Sorry maar mijn advies blijft hetzelfde. Blijf weg bij die manipulerende boevenbende.

Kudo's als je een keuken weet te ontfutselen van ze met een prijs waarbij je je na afloop niet puur anaal misbruikt voelt. Maar dat lijkt mij eerder een uitzondering dan de regel.
- Bill Burr
pi_98025386
Ik begrijp je wel hoor.

Maar het ligt ook een beetje aan de doelgroep waar die toko zich op richt (dat zie je ook terug in hun advertentiebeleid), dat zijn namelijk met name allochtonen, kampsjaken en henk en ingrids.

Je kan voor een keuken die 5000 moet kosten 6500 vragen. Of 10000.

Ik denk dat Henk en Ingrid liever een vraagprijs van 10000 euro willen. Dan kunnen ze over verjaardagen zeggen dat ze naar uren onderhandelen maar liefst 50% van de prijs afgekregen hebben :')

En als ze eerder happen dan bij 5000 euro is dat pure extra winst voor de keukenboer. Niet voor niets dat sommigen steenrijk met die business geworden zijn.
pi_98033218
Koop nooit een keuken inc apparatuur. Je kan de apparatuur het best via internet bestellen dit scheelt echt enorm.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 18:48:14 #43
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_98033475
Vergeet trouwens niet dat een aanbetaling niet verplicht is.
Doen ze moeilijk, kan je altijd nog iets zeggen als: zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Waarom zou ik wel moeten vertrouwen dat u op tijd levert als u mij niet vertrouwd dat ik op tijd betaal?
Hard voor weinig en altijd chagarijnig!
pi_98038663
Ik kan redelijk onderhandelen, maar heb daarvoor wel wat infomratie nodig. Vandaar dit topic. Van de badkamer heb ik van de totaalprijs inc inbouwen 40% af gekregen. Ze zullen best iets aan me hebben verdiend, maar dat is neit erg, ook zij moeten eten. Ik wil alleen een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Overigens heb ik vandaag aan een smeg fornuis gevoeld en dat viel wat tegen. Toch wil ik wel een 6-pits fornuis en 90cm oven eronder. Een falcon zei iemand?

Mijn tactiek met onderhandelen is simpel. Kies iets uit wat ik mooi vind. Vertel dan dat ik voor de berekende prijs en inbouwen exact de helft wil betalen en niet meer. Dan kijken ze wat moeilijk en gaan ze wat upgraden en omlaag in prijs. Met de badkamer kwam ik zo op 40% korting uit.

Ik hoef geen miele, maar siemens/bosch kwaliteit is wel mijn minimum.

Heb momenteel een prima keuken, dus ik ben bereid hier een paar maanden over te doen, verschillende winkels af te gaan en verkopers tegen elkaar uit te spelen.

Dus alle tips welkom. Heb al een paar interessante dingen gelezen.

Nog meer over inbouwapparatuur en marges die die gasten maken?
Whatever...
pi_98038977
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 20:52 schreef Spanky78 het volgende:
Ik kan redelijk onderhandelen, maar heb daarvoor wel wat infomratie nodig. Vandaar dit topic. Van de badkamer heb ik van de totaalprijs inc inbouwen 40% af gekregen. Ze zullen best iets aan me hebben verdiend, maar dat is neit erg, ook zij moeten eten. Ik wil alleen een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Overigens heb ik vandaag aan een smeg fornuis gevoeld en dat viel wat tegen. Toch wil ik wel een 6-pits fornuis en 90cm oven eronder. Een falcon zei iemand?

Mijn tactiek met onderhandelen is simpel. Kies iets uit wat ik mooi vind. Vertel dan dat ik voor de berekende prijs en inbouwen exact de helft wil betalen en niet meer. Dan kijken ze wat moeilijk en gaan ze wat upgraden en omlaag in prijs. Met de badkamer kwam ik zo op 40% korting uit.

Ik hoef geen miele, maar siemens/bosch kwaliteit is wel mijn minimum.

Heb momenteel een prima keuken, dus ik ben bereid hier een paar maanden over te doen, verschillende winkels af te gaan en verkopers tegen elkaar uit te spelen.
Korting % zegt niet veel. Een verkoper kan 80% korting geven als zijn beginprijs maar hoog genoeg is.

Qua fornuizen zijn er tal van goede keuzes (Smeg zou ik inderdaad niet doen), maar dat is echt een kwestie van smaak en zal je dus zelf goed moeten onderzoeken. Het is ook sterk afhankelijk van welke stijl je zoekt.

Boretti is natuurlijk een erg bekend merk (en voeren goedkopere lijn m-system). Zelf vind ik AGA ook mooi spul hebben. Falcon is overigens ook van Denardi, die ook Fratelli (wat een naam :') voeren, ziet er wel exclusief uit vind ik. Of Lacanche bijvoorbeeld, zoals gezegd keuze genoeg :)
pi_98040401
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 20:59 schreef Gulo het volgende:

[..]

Korting % zegt niet veel. Een verkoper kan 80% korting geven als zijn beginprijs maar hoog genoeg is.

Qua fornuizen zijn er tal van goede keuzes (Smeg zou ik inderdaad niet doen), maar dat is echt een kwestie van smaak en zal je dus zelf goed moeten onderzoeken. Het is ook sterk afhankelijk van welke stijl je zoekt.

Boretti is natuurlijk een erg bekend merk (en voeren goedkopere lijn m-system). Zelf vind ik AGA ook mooi spul hebben. Falcon is overigens ook van Denardi, die ook Fratelli (wat een naam :') voeren, ziet er wel exclusief uit vind ik. Of Lacanche bijvoorbeeld, zoals gezegd keuze genoeg :)
Ik snap het. Het is natuurlijk wel zo dat ik al eea heb rondgekeken en gezien wat ik wil hebben en ervoor wil uitgeven. Zag vandaag een smeg en inderdaad vond ik de knopjes wat goedkoop aandoen. De meeste toko's hebben wel eea aan 'aanbiedingen' hiervan moet dan dus nog flink wat af. Ik ga echt geen 4000euro voor een fornuis betalen.
Whatever...
pi_98040802
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 21:33 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik snap het. Het is natuurlijk wel zo dat ik al eea heb rondgekeken en gezien wat ik wil hebben en ervoor wil uitgeven. Zag vandaag een smeg en inderdaad vond ik de knopjes wat goedkoop aandoen. De meeste toko's hebben wel eea aan 'aanbiedingen' hiervan moet dan dus nog flink wat af. Ik ga echt geen 4000euro voor een fornuis betalen.
Tja, dat is net wat je er aan uit wilt geven. Is net als met een auto kopen natuurlijk.

Je kan een bos fornuis kopen van meer dan 18.000 euro, maar daar kan je ook een hele keuken voor kopen.

Een fornuis kan je trouwens prima zelf kopen via internet zoals iemand hier al zei. Hoeveel wil je wel uitgeven voor een fornuis? Voor 2000 kan je een prima Boretti fornuis kopen lijkt me. M-system is nog een stuk goedkoper.

Waarom wil je eigenlijk sowieso een fornuis trouwens? En wat voor stijl keuken zoek je?
pi_98041698
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 21:33 schreef Spanky78 het volgende:

[..] Ik ga echt geen 4000euro voor een fornuis betalen.
Nee natuurlijk niet. Keukenhandel = windhandel. Gewoon Miele eisen en poot stijf houden op 5000 voor de hele keuken.
pi_98041781
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 22:03 schreef blomke het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Keukenhandel = windhandel. Gewoon Miele eisen en poot stijf houden op 5000 voor de hele keuken.
Nou ja, dat ligt er aan wat voor fornuis het is. Voor sommige fornuizen is 4000 een koopje natuurlijk. Maar goed, de afnemers van dergelijke fornuizen kijken doorgaans niet op 1000 euro meer of minder op een hoog totaalbedrag en hebben liever een goede service.

En hoe kan jij nu weten of 5000 euro een reele prijs is, als niet bekend is was voor keuken hij precies wenst :')
  zaterdag 11 juni 2011 @ 22:08:33 #50
30775 Markster
Know your role...
pi_98042005
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 22:03 schreef blomke het volgende:

[..]

Miele producten zijn wel erg duur om voor een hele keuken 5000 te eisen hoor. Kijk maar eens wat je voor miele los betaalt,
... and shut your mouth.
pi_98042069
quote:
4s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 22:08 schreef Markster het volgende:

[..]

Miele producten zijn wel erg duur om voor een hele keuken 5000 te eisen hoor. Kijk maar eens wat je voor miele los betaalt,
Exact, en dan ook nog een composieten blad en een fornuis. :') Maar zoals gezegd, het is gewoon onzin om prijzen te roepen als je niet weet wat er precies gekocht wordt.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')