quote:
Op zaterdag 11 juni 2011 08:50 schreef bart1977 het volgende:Ik heb vijf jaar geleden een keuken gekocht bij Eigenhuis Keukens, en 25% van de prijs afgekregen. Ik was er reuzeblij mee, maar later gehoord dat dat toch echt de minimale korting was :-)
Wat bij ons nog speelde, was dat het een nieuwbouwhuis was. Dus dat je een jaar vantevoren de keuken bestelde, en een maand voor plaatsing nog eens naar de tekening kon kijken. Uiteraard werd toen opeens voor elke wijziging het volle pond gevraagd, en was die 25% korting niet van toepassing. Heel weinig gewijzigd, zoals je begrijpt.
Dat is inderdaad een heel misselijke tactiek, maar door veel keukenboeren toegepast. En al spreek je van te voren af dat je tegen hetzelfde kortingspercentage kan wijzigen, dan is het nog lastig omdat de prijzen erg ondoorzichtig zijn. De prijzen van apparatuur zijn helder omdat daar een adviesprijs geldt waar een x % korting op bedongen kan worden.
Overigens zou ik zelf niet voor een IKEA keuken gaan, dat vind ik toch echt matige kwaliteit. Toegegeven, de transparantie van de producten en bijbehorende prijzen is wel groot pluspunt. Dus als je geen zin hebt om te onderhandelen kan dat een overweging zijn.
Als je goed kan onderhandelen kan je echt voor een goede prijs een goede keuken bij een keukenboer krijgen. Probleem is dat het voor veel mensen heel lastig is om te bepalen wát nu die goede prijs is. Dat is eigenlijk de hele kern.
Overigens, whirlpool is geen top-notch, maar houdt het echt wel 5 jaar vol hoor, spreek uit eigen ervaring. Je hebt sowieso ook 5 jaar garantie.