Ben er een keer liftend geweest. Toffe stad naar mijn mening. Maar dat vind ik al gauw.
Veel mensen kiezen ervoor om naar Krakau te gaan, gezien het culturele aanbod aldaar. Je zou de relatie tussen de hoofdstad Warschau en Krakau een beetje kunnen vergelijken met Amsterdam en Rotterdam. Krakau is in dit geval Amsterdam, en Warschau Rotterdam. Krakau heeft de culturele trekpleisters en de inwoners zelf zijn ook erg trots op hun stad. Warschau daarentegen is in de Tweede Wereldoorlog platgebombardeerd - en heeft dus veel minder oude gebouwen. De twee voetbalclubs uit de steden, Legia Warszawa en Wisła Kraków, leven op gespannen voet met elkaar. Loop ook maar niet met een rood-witte sjaal in Warschau rond, dat kan nog wel eens kwaad bloed scheppen.
Enfin, Warschau zelf. Wij sliepen destijds bij Poolse rechtenstudentes. Dat kan ik je zeer zeker aanraden, maar een hostel is vast ook goed te doen

Rondom de Old Town, die intact is gebleven, kun je gezellig op het terras zitten.
![800px-Old_Town_Warsaw.JPG]()
Een gebouw waar je oog steeds op valt is 'Stalin's Erectie', ofwel het
Paleis van Cultuur en Wetenschap, Polen's hoogste gebouw. De meeste hoofdstedelingen zijn er niet over te spreken, maar het is een deel van hun geschiedenis en daarom interessant om eens te bekijken.
Door de nazi's zijn veel oude gebouwen en monumenten verwoest, maar later weer nagebouwd. Raar, want je loopt dan eigenlijk door een neppe stad. Het Koninklijk Paleis en het Chopin Monument zijn twee voorbeelden van stukken die zijn nagebouwd. Maar zeker wel 'must-see's'.
Als je zelf student bent, raad ik je aan om eens op de universiteitscampus te kijken. Je maakt er snel contact en het is altijd leuk te kijken hoe het er in een ander land aan toe gaat op de universiteit.
Veel plezier!