Nee, dat wordt nog aangepast.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:10 schreef Executioner het volgende:
Waar is deel #34? Heb ik iets gemist?
Geen idee en als het zo is, schreeuwen ze dat vast niet van de daken. We wachten af...quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:22 schreef Aether het volgende:
Ik hoor geruchten dat de rente na de zomer weer zou gaan dalen. Weet iemand hier iets over?
Deposito's lijken idd iets te dalen, spaarrekeningen stijgen nog steeds.
Misschien heb je je wachtwoord verkeerd ingetypt...quote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:01 schreef PiRANiA het volgende:
Hebben andere mensen ook een probleem met inloggen op Bank of Scotland?
Onmogelijk. Het is altijd copy-paste geweest en ik heb niets veranderd.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:07 schreef Brad het volgende:
[..]
Misschien heb je je wachtwoord verkeerd ingetypt... :_)
Ik heb in dit topic diverse keren gelezen dat mensen hetzelfde overkwam, altijd bij BoS. En een van de redenen dat ik daar heb opgezegd, te irritant.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:07 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Onmogelijk. Het is altijd copy-paste geweest en ik heb niets veranderd.
Dat wordt bellen. Dinsdag pas.
De interface daar ziet er ook bijzonder knullig uit.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik heb in dit topic diverse keren gelezen dat mensen hetzelfde overkwam, altijd bij BoS. En een van de redenen dat ik daar heb opgezegd, te irritant.
Ik zal het zeggen als ik bel . Dat er meerdere mensen problemen mee hebben.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:14 schreef Butterfly91 het volgende:
Ik probeerde net ook in te loggen bij BoS, maar ik krijg ook een 'verkeerd wachtwoord'-melding terwijl ik bij BoS juist extra let op wat ik typ. Dus inloggen doe ik voorlopig niet.
Ik vind die hele beveiligingsvraagprocedure eigenlijk too much naast ook het gebruikersnaam-wachtwoord gebeuren, maar dat is wel vaker gezegd hier. Ook de reden dat ik hoogstwaarschijnlijk mijn rekening daar ga opzeggen
Toen ik hem had aangevraagd en de hele inlogprocedure zag had ik al een gevoel.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:16 schreef kort het volgende:
Omdat je elke keer 1 vraag moet beantwoorden zeg je op?
Copypasten lukte gisteren in Chrome en Firefox ook niet. En dat is best onhandig met een wachtwoord van 24 tekensquote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:49 schreef Butterfly91 het volgende:
Klopt ja. Als je een fatsoenlijk wachtwoord verzint, dan is er niks aan de hand toch? Dan zijn beveiligingsvragen e.d. nergens voor nodig imo.
Banken die "paste" in de browser disablen boycot ik zeker!quote:Op zondag 12 juni 2011 11:03 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Copypasten lukte gisteren in Chrome en Firefox ook niet. En dat is best onhandig met een wachtwoord van 24 tekens
Weekend + feestdag. Wat had je verwacht?quote:Op zondag 12 juni 2011 16:01 schreef kort het volgende:
Gisteren geld overgemaakt van ING naar BoS, staat er nog steeds niet op
Dit spreekt inderdaad niet voor ze. Misschien switch ik binnenkort wel weer...quote:Op zondag 12 juni 2011 16:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Banken die "paste" in de browser disablen boycot ik zeker!
Wordt het allemaal door een mens gecontroleerd dan?quote:Op zondag 12 juni 2011 16:08 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Weekend + feestdag. Wat had je verwacht?
Nee, maar banken zijn nu eenmaal zo .quote:Op zondag 12 juni 2011 16:32 schreef kort het volgende:
[..]
Wordt het allemaal door een mens gecontroleerd dan?
Het lijkt erop dat banken graag laten lijken dat transacties handmatig worden uitgevoerd... Blijkbaar hebben ze compleet ingeprogrammeerd dat overboekingen op feestdagen niet verwerkt mogen worden.quote:Op zondag 12 juni 2011 16:32 schreef kort het volgende:
[..]
Wordt het allemaal door een mens gecontroleerd dan?
Ik door de Rabobank: "ik zit hier door je transacties te bladeren, en ik zie dat je je rekening niet gebruikt zoals wij willen"... Ik heb direct m'n rekening opgezegd, *(@#^ boeren!quote:Op zondag 12 juni 2011 16:49 schreef PiRANiA het volgende:
Toen ik nog bij Argenta zat ben ik wel eens gebeld over een transactie die volgens hun niet klopte .
Hoe doe je dat? Een rekening gebruiken zoals zij het niet willen?quote:Op zondag 12 juni 2011 16:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik door de Rabobank: "ik zit hier door je transacties te bladeren, en ik zie dat je je rekening niet gebruikt zoals wij willen"... Ik heb direct m'n rekening opgezegd, *(@#^ boeren!
Daar ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op zondag 12 juni 2011 16:51 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Een rekening gebruiken zoals zij het niet willen?
Online e.e.a. verkopen met een studentenrekening. Precies wat ik bij het openen ook zei dat ik ging doen... Maar z'n verkoopprovisie was duidelijk interessanter dan luisteren naar de klant.quote:Op zondag 12 juni 2011 16:51 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Een rekening gebruiken zoals zij het niet willen?
Ah zo. Ja daar zou ik (als klant) ook erg slecht tegen kunnen. Groot gelijk dat je dan weg gaat.quote:Op zondag 12 juni 2011 16:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Online e.e.a. verkopen met een studentenrekening. Precies wat ik bij het openen ook zei dat ik ging doen... Maar z'n verkoopprovisie was duidelijk interessanter dan luisteren naar de klant.
Huh... staat er in de voorwaarden dan ergens dat je de rekening voor deze of gene dingen wel of niet mag gebruiken?quote:Op zondag 12 juni 2011 16:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Online e.e.a. verkopen met een studentenrekening. Precies wat ik bij het openen ook zei dat ik ging doen... Maar z'n verkoopprovisie was duidelijk interessanter dan luisteren naar de klant.
Heb het ook gehad. Sowieso een hoop gezeik bij BoS, ben blij dat ik daar weg ben. LPBquote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik heb in dit topic diverse keren gelezen dat mensen hetzelfde overkwam, altijd bij BoS. En een van de redenen dat ik daar heb opgezegd, te irritant.
Als ik een keuze had gehad....quote:Op maandag 13 juni 2011 02:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb het ook gehad. Sowieso een hoop gezeik bij BoS, ben blij dat ik daar weg ben. LPB
Nee. Des te meer reden om weg te gaan bij die bemoeizuchtige boeren.quote:Op maandag 13 juni 2011 01:44 schreef elkravo het volgende:
[..]
Huh... staat er in de voorwaarden dan ergens dat je de rekening voor deze of gene dingen wel of niet mag gebruiken?
Zelf ook eenmaal een opmerking over gehad. Had studentenrekening en wat sponsorinkomsten van een website. Toen ging ik een cheque innen en vroegen ze of ik in Amerika studeerde (terwijl het adres van de site op de cheque stond :/). Daarna drongen ze erop aan dat ik dan een zakelijke rekening moest nemen en dat ze de info thuis stuurden. Nooit meer op gereageerd en bij de balie dat zeikvrouwtje telkens tactisch weten te omzeilenquote:Op maandag 13 juni 2011 10:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nee. Des te meer reden om weg te gaan bij die bemoeizuchtige boeren.
Wat doe je dan ook voor die 0.1% extra bij zo'n zigeunerbankje.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:14 schreef PiRANiA het volgende:
Wat een gedoe met dat Bank of Scotland. Bijzonder irritant. Bellen duurde 5 minuten bij elkaar, ik had alles gereed. Daarna een code ontvangen via sms en ALLES opnieuw in moeten stellen. Alle vragen opnieuw. Het blijkt overigens dat 'FuckDezeVragen323' geen goed antwoord is op vragen.
Als dat PierreBetfair niet is .quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:17 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Wat doe je dan ook voor die 0.1% extra bij zo'n zigeunerbankje.
Neuh, ING heeft gewoon 2.3% rente op een spaarrekening waar je vrij kan opnemen / storten. (ING is overigens ook een armzalige pauperbank, je moet gewoon bij de Rabo zijn)quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:18 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Als dat PierreBetfair niet is .
Ik ben van ING naar deze bank gegaan. 1.5% of 2.75% is nogal een verschil.
Alle kleine beetje's helpen . Daarnaast je krijgt ook nog een leuke bonus van 20 euri bij BoSquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:26 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Neuh, ING heeft gewoon 2.3% rente op een spaarrekening waar je vrij kan opnemen / storten.
Die 1.5% is voor rekeningen kleiner dan 25K, maar als je minder dan dat hebt heeft switchen al helemaal geen zin, tenzij je blij wordt van 2 kroketten extra winst per maand.
[ afbeelding ]
1,25% op 20k (bijvoorbeeld) is nog steeds 250 euro. Toch mooi meegenomen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:26 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Neuh, ING heeft gewoon 2.3% rente op een spaarrekening waar je vrij kan opnemen / storten.
Die 1.5% is voor rekeningen kleiner dan 25K, maar als je minder dan dat hebt heeft switchen al helemaal geen zin, tenzij je blij wordt van 2 kroketten extra winst per maand.
[ afbeelding ]
Maar het verschil is geen 1.25% tussen een echte bank en een vaag bankje. Het is hooguit een half procent. Ik zit dan liever bij een bank met goede service en de hoogste rating.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
1,25% op 20k (bijvoorbeeld) is nog steeds 250 euro. Toch mooi meegenomen.
In mijn geval scheelde het me ruim 100 euro op jaarbasis.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:26 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Neuh, ING heeft gewoon 2.3% rente op een spaarrekening waar je vrij kan opnemen / storten. (ING is overigens ook een armzalige pauperbank, je moet gewoon bij de Rabo zijn)
Die 1.5% is voor rekeningen kleiner dan 25K, maar als je minder dan dat hebt heeft switchen al helemaal geen zin, tenzij je blij wordt van 2 kroketten extra winst per maand.
[ afbeelding ]
Dat zijn gewoon twee kroketten per week!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:17 schreef kort het volgende:
[..]
In mijn geval scheelde het me ruim 100 euro op jaarbasis.
Toch de moeite waard?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:19 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon twee kroketten per week!
Als je ze belt moet je hun andere "geheime vragen" beantwoorden... Ik kwam pas een leuk artikel tegen over de security flaw die "geheime vragen" met zich meebrengen...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:15 schreef Doedezemaar het volgende:
Ksst, Pierre, terug naar de zandbak
Ik moet BoS ook nog een keer bellen, ben ook geblokkeerd.
Vroeger hotmailvragen raden van klasgenoten. "Favoriete huisdier" -> "Hont" -> gehackt!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je ze belt moet je hun andere "geheime vragen" beantwoorden... Ik kwam pas een leuk artikel tegen over de security flaw die "geheime vragen" met zich meebrengen...
Had je vast veel klasgenoten die slecht waren in Nederlandsquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:54 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Vroeger hotmailvragen raden van klasgenoten. "Favoriete huisdier" -> "Hont" -> gehackt!
quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:23 schreef RJD het volgende:
[..]
Had je vast veel klasgenoten die slecht waren in Nederlands
quote:Hont
De hont of hond is een oud-Nederlandse oppervlaktemaat. Eén hont is 100 roede en (meestal) 1/6 morgen. De Rijnlandse hont is 0,14 hectare, maar de maat kan per gebied verschillen. De maat was tot in de 19e eeuw in gebruik.
De hont werd ook wel honderd genoemd en als zodanig terug te vinden in de streeknaam Honderd bij Loppersum.
Een oppervlaktemaat heeft weinig te maken met "je favoriete huisdier".quote:
De toon waar op je hier schrijft zegt al wel genoeg over jouw kennis mbt. banken/sparen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:38 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Maar het verschil is geen 1.25% tussen een echte bank en een vaag bankje. Het is hooguit een half procent. Ik zit dan liever bij een bank met goede service en de hoogste rating.
Als je echt wilt sparen kom je bij een lange termijn spaardeposito terecht. Daar krijg je bij Rabo en ABN net zo een goede rente als bij vage clubs. Rente is dan zelfs vaak nog onderhandelbaar, iets wat bij een zigeunerbankje onmogelijk is al is het alleen maar omdat het dichtsbijzijnde kantoor 200 km verderop zit en je nooit persoonlijk contact hebt met die mensen.
Leg maar eens uit wat er niet klopt dan, misschien gaat er wel een wereld voor me open.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De toon waar op je hier schrijft zegt al wel genoeg over jouw kennis mbt. banken/sparen.
Er klopt ook niet veel van trouwens. Maar goed, mensen zoals jij moeten er wel zijn om de rente aantrekkelijk te houden bij de 'zigeunerbankjes'
Oke, kort dan.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:33 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Leg maar eens uit wat er niet klopt dan, misschien gaat er wel een wereld voor me open.
Fout, zie oa:quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:38 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Maar het verschil is geen 1.25% tussen een echte bank en een vaag bankje. Het is hooguit een half procent. Ik zit dan liever bij een bank met goede service en de hoogste rating.
Fout, lange termijn spaardeposito's zijn op dit moment helemaal niet interessant qua rente en bijbehorende looptijden.quote:Als je echt wilt sparen kom je bij een lange termijn spaardeposito terecht.
Ik weet niet wat jij vage clubs noemt, maar ik neem als voorbeeld maar NIBC:quote:Daar krijg je bij Rabo en ABN net zo een goede rente als bij vage clubs.
Wat is een zigeunerbank? Google vindt 7 resultaten..quote:Rente is dan zelfs vaak nog onderhandelbaar, iets wat bij een zigeunerbankje onmogelijk is al is het alleen maar omdat het dichtsbijzijnde kantoor 200 km verderop zit en je nooit persoonlijk contact hebt met die mensen.
Wie het kleine niet eert...quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:00 schreef PierreBetfair het volgende:
Leo, je vergelijkt LPB met de slechtste spaarrekening van ING. ING heeft gewoon spaarrekeningen waar je 2.3% - 2.5% rente krijgt, ABN en Rabo hebben die ook. Het is dus wel een half procent.
Op dit moment zou ik ook zeker geen lange termijn spaardeposito openen, maar als je echt wilt sparen is dat wel een veel betere manier. Sparen en tussentijds opnemen + een bagger rente die variabel is, schiet echt niet op.
Wat de termijndepositos betreft zijn de rentes wel degelijk onderhandelbaar. Ik snap ook wel dat dat bij een gewone spaarrekening waar je 10.000 euro op gaat zetten niet het geval is.
Nogmaals, ik vind het onzin om voor een spaarsaldo van laten we zeggen 20K en minder, op zoek te gaan naar een vage club die een half procentje meer rente biedt. Dan verdien je 100 euro per jaar extra, joepie 8 euro per maand.
Niet zonder voorwaarden, zoals bij LPB.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:00 schreef PierreBetfair het volgende:
Leo, je vergelijkt LPB met de slechtste spaarrekening van ING. ING heeft gewoon spaarrekeningen waar je 2.3% - 2.5% rente krijgt, ABN en Rabo hebben die ook. Het is dus wel een half procent.
Dat denk ik niet, als je toch lang van je geld af kunt blijven, en het is een aanzienlijk bedrag zodat het ook zin heeft om het langer weg te zetten, kun je het beter investeren in vastgoed. Of staatsobligaties. Als je geen enkel risico wilt lopen (en je hebt veel geld, hoe je dat ook voor elkaar mag krijgen zonder het nemen van risico...), dán moet je een lange termijn deposito openen bij ING, ABN of Rabo. Maar met heel weinig risico kun je een veel hoger rendement halen.quote:Op dit moment zou ik ook zeker geen lange termijn spaardeposito openen, maar als je echt wilt sparen is dat wel een veel betere manier.
Die baggerrente is gelukkig variabel, als ik vorig jaar een deposito van 2 jaar had afgesloten had ik er nu al op verloren, zonder dat ik bij mijn geld had gekund als het nodig was geweest (zonder boete).quote:Sparen en tussentijds opnemen + een bagger rente die variabel is, schiet echt niet op.
Daar hebben we het dan ook over.quote:Wat de termijndepositos betreft zijn de rentes wel degelijk onderhandelbaar. Ik snap ook wel dat dat bij een gewone spaarrekening waar je 10.000 euro op gaat zetten niet het geval is.
Met 20k mag je de ING de Toprekening openen. Daar krijg je 2,1% rente. Dat is 0,9% minder dan bij LPB.quote:Nogmaals, ik vind het onzin om voor een spaarsaldo van laten we zeggen 20K en minder, op zoek te gaan naar een vage club die een half procentje meer rente biedt. Dan verdien je 100 euro per jaar extra, joepie 8 euro per maand.
1 keer per dag, alleen had-ie even niet gedraaid, zag ik net. Is aangepast. Normaal geeft-ie altijd de actuele informatie weer.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:03 schreef mrbombastic het volgende:
@Arcee: mooi gemaakt dat renteoverzicht in de OP.
Alleen hoe vaak wordt die gerefreshed? Hij is op dit moment niet actueel als je hem vergelijkt met spaarinformatie.nl.
Kun jij al inloggen? Krijg je dat pasword via de post (in mijn geval dus in NL) ?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:46 schreef PiRANiA het volgende:
Westland Utrecht is binnen een dag geactiveerd . Niets opsturen, gewoon een overboeking doen .
Wachtwoord krijg je per reguliere post.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Kun jij al inloggen? Krijg je dat pasword via de post (in mijn geval dus in NL) ?
Alles heb ik via de mail ontvangen en ik kan inloggen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Kun jij al inloggen? Krijg je dat pasword via de post (in mijn geval dus in NL) ?
Mooi. Even m'n pa mailen dus dat ie het wachtwoord doorstuurtquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:05 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Alles heb ik via de mail ontvangen en ik kan inloggen.
Kun je niet het Nederlandse postadres gebruiken?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:31 schreef SeLang het volgende:
Trouwens ook even NIBC Direct aangevraagd omdat ik toch bezig was. Het is alleen nog even spannend of ze mijn tegenrekening accepteren (Brits adres).
Met het aanvragen van een tweede MoneYou rekening heb ik mezelf mogelijk in de vingers gesneden . Ze beginnen nu lastige vragen te stellen over het Britse adres van m'n tweede tegenrekening. Hopelijk word ik er nu niet uitgekickt
Straks heb ik in plaats van 2 rekeningen helemaal geen rekening meer
Hier hetzelfde .quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:02 schreef SeLang het volgende:
WestlandUtrecht !
Kreeg zojuist m'n password per email, kan inloggen en heb al om te testen een overboeking gedaan. Alles is dus al okee terwijl ik die rekening zondagavond (=maandag) heb aangevraagd.
Wat een bazen
Ik gebruik al een NL postadres maar de tegenrekening heeft een Engels adres (moet gelijk zijn) en daar liepen ze dus over te mauwen. Veel banken accepteren je niet als je niet in NL woont terwijl voor anderen een NL postadres voldoende is. Ik doe meestal gewoon alsof ik op dat postadres woon. Maar nu beginnen ze dus te zeuren over bewijs dat ik op een adres woon etc .quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:37 schreef Aether het volgende:
[..]
Kun je niet het Nederlandse postadres gebruiken?
Of heeft de belastingdienst daar problemen mee?
Nu even de snelheid van overboeken testen. Naar WestlandUtrecht is in elk geval snel, nu ff kijken hoe snel het de andere kant op gaat...quote:
Je bedoelt een Nederlandse bankrekening die op een Engels adres staat?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:12 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik gebruik al een NL postadres maar de tegenrekening heeft een Engels adres (moet gelijk zijn) en daar liepen ze dus over te mauwen.
Waar zit je tegenrekening? ING was bij mij een dag.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nu even de snelheid van overboeken testen. Naar WestlandUtrecht is in elk geval snel, nu ff kijken hoe snel het de andere kant op gaat...
Ja.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:19 schreef Aether het volgende:
[..]
Je bedoelt een Nederlandse bankrekening die op een Engels adres staat?
Rabobank. Volgens de site van WUB zou het dezelfde dag erop moeten staan als het voor 11:30 is doorgegeven en anders de volgende dag. Zelfde als de meeste banken dus.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:19 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Waar zit je tegenrekening? ING was bij mij een dag.
Volgens mij is dat nagenoeg hetzelfde bij elke bank.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:25 schreef Aether het volgende:
Misschien moet er ook een lijst gemaakt worden van overboektijden tussen banken.
Sommigen zijn echter wel erg traag. Van de rekeningen die ik heb zijn Aegon en Allianz super langzaam.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat nagenoeg hetzelfde bij elke bank.
Ze krijgen een minnetje achter hun naam als een overboeking langer duurt dan 1 werkdagquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:25 schreef Aether het volgende:
Misschien moet er ook een lijst gemaakt worden van overboektijden tussen banken.
Die kaart heb ik ook gekregen inderdaad. Gewoon even 500 euro heen en weer schuiven .quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:26 schreef Deskjet het volgende:
ING is ook wakker geworden: per 23 juni voeren ze een renteverhoging door. Ook hebben ze nog een actie van spaar ¤500 en ontvang een ANWB Cadeaucard van ¤ 7,50.
NIBC is binnen, inclusief TAN-codes en de hele zooi! Zojuist de identificatie storting gedaan en als dat binnen is doe ik zoals gewoonlijk nog even een testje om te zien of ik het geld weer terug kan halen en hoe snel dat is. En als alles goed is verlopen dan ga ik de rekening volpompen tot aan de DGS limietquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:31 schreef SeLang het volgende:
Trouwens ook even NIBC Direct aangevraagd omdat ik toch bezig was. Het is alleen nog even spannend of ze mijn tegenrekening accepteren (Brits adres).
Je mag mijn LPB rekening ook wel 'volpompen' tot aan DGS limiet. Dan delen we het verschil tussen 2,7% en 3,02%quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:20 schreef SeLang het volgende:
[..]
NIBC is binnen, inclusief TAN-codes en de hele zooi! Zojuist de identificatie storting gedaan en als dat binnen is doe ik zoals gewoonlijk nog even een testje om te zien of ik het geld weer terug kan halen en hoe snel dat is. En als alles goed is verlopen dan ga ik de rekening volpompen tot aan de DGS limiet
WestlandUtrecht Bank is geslaagd voor de test want het teruggehaalde geld kwam zojuist binnen. Morgen dus volpompen vanuit de Rabobank
Mooi zo, weer 2 nieuwe rekeningen in m'n portfolio met 2,7%
Had je je dat niet beter af kunnen vragen voor je die rekening ging openen?quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:14 schreef Edoardo het volgende:
Ik heb zojuist ook een bankrekening geopend bij Westland Utrecht Moet je hiervoor ook betalen zoals bij een betaalpakket?
Ik heb ook ASN opgezegd. Vooral de PINpas aan de spaarrekening vond ik erg fijn, helaas is dat niet meer mogelijk... Die pas was ideaal om grote dingen te kopen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:55 schreef lukaon het volgende:
De ASN Bank spaarrekeningen hebben ze bijna allemaal vervangen door 1 rekening Ideaalsparen zonder beperkingen met 2,5% rente.
Plus ook nog 1% rente op de betaalrekening. ASN Bank is goed bezig zo, ben blij dat ik ben overgestapt.
LoL, lezen. Ik ben juist naar de ASN Bank toegegaan. Ik moet er niet aan denken om de ASN op te zeggen, bevalt gewoon erg goed allemaal.quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik heb ook ASN opgezegd. Vooral de PINpas aan de spaarrekening vond ik erg fijn, helaas is dat niet meer mogelijk... Die pas was ideaal om grote dingen te kopen.
Ja. Je snapt het dus wel.quote:Op maandag 27 juni 2011 09:58 schreef Essebes het volgende:
Ik snap ff iets niet. LeaseplanBank staat bij mij op 2,98%, waarom zie ik dan 3,02% langsvliegen in dit topic? rente-op-renteeffect?
quote:
Ben ook benieuwd. Dalen kan ik mij niet voorstellen nu alle concurrenten de rente omhoog gooien.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:59 schreef MCH het volgende:
Ben wel benieuwd wat LeasePlan doet met de opslag die aan het begin van ieder kwartaal wordt vastgesteld. Ik gok en hoop dat deze gelijk blijft of in ieder geval niet daalt.
Waarom zou je naar ING gaan en niet naar een ander?quote:Op maandag 27 juni 2011 11:47 schreef Metro2005 het volgende:
Hm, alex heeft de rente momenteel op 1,5% staan en de ING is net verhoogd naar 2%. Alex heeft echter wel kwartaalrente en ING niet. Twijfel of ik de boel zal overzetten (scheelt toch bijna 70 euro per jaar)
Ik heb al INGquote:Op maandag 27 juni 2011 12:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom zou je naar ING gaan en niet naar een ander?
Als 0,5% 75 euro is heb je trouwens 15000 euro. Dat is niet genoeg voor Alex toch?quote:
Voor fondsbeleggen welquote:Op maandag 27 juni 2011 13:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als 0,5% 75 euro is heb je trouwens 15000 euro. Dat is niet genoeg voor Alex toch?
Ik beleg niet bij alex, heb daar een gewone spaarrekeningquote:Op maandag 27 juni 2011 13:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als 0,5% 75 euro is heb je trouwens 15000 euro. Dat is niet genoeg voor Alex toch?
quote:De rente op uw spaarrekening(en) van ABN AMRO wijzigt per 30 juni 2011. Hieronder hebben wij de nieuwe rentepercentages voor u op een rij gezet:
Internet Kwartaal Spaarrekening Rentevorm Rentepercentage
basisrente 1,50% (was 1,50%)
bonusrente 0,70% (was 0,60%)
maximale rente 2,20% (was 2,10%)
U krijgt altijd een basisrente. Over het spaargeld dat een heel kwartaal op uw rekening staat, krijgt u ook een bonusrente. De genoemde rentepercentages zijn effectief op jaarbasis, omdat u elk kwartaal rente ontvangt.
Internet Spaarrekening Saldo Rentepercentage
Over het gehele saldo 1,60% (was 1,50%)
De genoemde rentepercentages zijn effectief op jaarbasis, omdat u elk kwartaal rente ontvangt.
Ik hoop 33% maar verwacht 3,05%quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Iemand een gokje voor de nieuwe rente van LPB?
Zelf hoop ik iets van 3.3% maar denk dat het nog onder de 3% blijft.
Bij een ongewijzigd opslagpercentage zal de rente 3,07% gaan bedragen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Iemand een gokje voor de nieuwe rente van LPB?
Zelf hoop ik iets van 3.3% maar denk dat het nog onder de 3% blijft.
Gelijk afstraffen en geld overboeken naar een rekening die hetzelfde biedt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 09:02 schreef Essebes het volgende:
Dit is een kleine tegenvaller:
LeasePlanBank vandaag in de email:
Ieder kwartaal wordt de vaste renteopslag bij LeasePlan Bank opnieuw vastgesteld. Voor het derde kwartaal is deze renteopslag verlaagd van 1,75% naar 1,40%.
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand gestegen van 1,23% naar 1,32%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 29 juni 2011 komt de spaarrente voor juli 2011 hiermee uit op 2,72% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 1,40%.
In het lader van spreiding van saldo's is dat in ons geval geen goede zetquote:Op donderdag 30 juni 2011 18:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Gelijk afstraffen en geld overboeken naar een rekening die hetzelfde biedt.
Zit er haast aan te denken ja.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Gelijk afstraffen en geld overboeken naar een rekening die hetzelfde biedt.
quote:Geachte heer/mevrouw Hi_flyer,
Sinds de opening van LeasePlan Bank is gebleken dat zowel particuliere als zakelijke spaarders graag bij ons sparen, mede vanwege onze eerlijke en transparante spaarproducten. U heeft aangegeven dat u graag geïnformeerd wilt worden zodra het weer mogelijk is om een Internetspaarrekening af te sluiten bij LeasePlan Bank.
Vanaf vandaag is het weer mogelijk om via onze website een Internetspaarrekening bij ons af te sluiten. Dit geldt vooralsnog alleen voor particuliere spaarders. Naar verwachting kunnen nieuwe zakelijke spaarders later dit jaar ook weer een rekening openen.
Heeft u vragen over het openen van een Internetspaarrekening? Op onze website vindt u een overzicht van de veelgestelde vragen.
Actuele rentetarieven particulier sparen
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand gestegen van 1,23% naar 1,32%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 29 juni 2011 komt de spaarrente voor juli 2011 hiermee uit op 2,72% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 1,40%.
mvg
quote:Zoals we u eerder hebben bericht, hebben wij in augustus 2010 tijdelijk een pauze ingelast bij het aannemen van nieuwe klanten. Naast onze 50.000 bestaande klanten hebben zich in de tussentijd zo'n 13.000 belangstellenden bij ons gemeld die ook een Internetspaarrekening willen aanvragen.
Na een periode van tien maanden kunnen nieuwe particuliere spaarders vanaf vandaag weer een rekening bij ons openen. Voor u als bestaande klant verandert er verder niets. We vinden het echter wel belangrijk om onze klanten net als alle belangstellenden hier persoonlijk van op de hoogte te stellen.
Naar verwachting kunnen ook nieuwe zakelijke spaarders later dit jaar weer een rekening bij ons openen. Via de website kunnen zij zich aanmelden voor een nieuwsalert.
Waarschijnlijk kunnen ze nog best meer geld gebruiken, maar niet tegen de rente die ze gaven. Dus de rente-opslag naar beneden en een meer realistische rente en de springende mensenmassa die een rekening wilden openen mailen dat ze weer kunnen...quote:
Doen ! Bij een bank die een jaar lang geen spaarders meer aanneemt omdat ze de rente niet meer kunnen betalen moet je vooral je geld wegzetten.quote:
Wat een kansloze rukker ben jij toch zegquote:Op maandag 4 juli 2011 10:36 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Doen ! Bij een bank die een jaar lang geen spaarders meer aanneemt omdat ze de rente niet meer kunnen betalen moet je vooral je geld wegzetten.
Goeie club met 2.7% rente, haal daar de box-3 belasting vanaf en je houdt maar liefst 1.5% over. Ik denk dat ik al weet wat jij gaat doen met je rente.
[ afbeelding ]
Als je direct bij je geld wilt ben je beperkt tot ING-spaarrekeningen.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:33 schreef Metro2005 het volgende:
Ook vrij opneembaar? ik heb mijn betaalrekening ook bij de ING lopen dus dat speelt voor mij ook mee. Ik wil altijd direct bij mijn geld kunnen
Waarom doe je dat?quote:Op maandag 4 juli 2011 13:05 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik parkeer er alleen een klein bedrag van mijn lopende rekening en dat gaat dan later in de maand weer terug.
quote:
Je kan het automatiseren .quote:Op maandag 4 juli 2011 21:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sorry...
Neem aan dat we het over een paar honderd euro hebben? Als het veel meer zou zijn had je geld zat gehad en zou je al deze moeite niet nemen. Stel dat het 1000 euro per maand is, wat je de halve maand kunt missen, dan is het nóg maar iets van 10-15 euro per jaar. Al die moeite
Dan nog, het gezeik wat je kunt hebben als je net even geld nodig hebt en het staat nog op je spaarrekening enzo...voor die 2 tientjes op jaarbasis. Dat maandelijkse geschuif van een paar honderd euro is echt een hoop gekut voor bijna niks. Maar goed, dat is mijn mening danquote:
Het is ook niet iets wat ik zou doen maar je kan het wel heel makkelijk instellen.quote:Op maandag 4 juli 2011 23:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan nog, het gezeik wat je kunt hebben als je net even geld nodig hebt en het staat nog op je spaarrekening enzo...voor die 2 tientjes op jaarbasis. Dat maandelijkse geschuif van een paar honderd euro is echt een hoop gekut voor bijna niks. Maar goed, dat is mijn mening dan
Ik doe dit ook... op mijn lopende rekening staat alleen een bedrag ca. 100/200 eur om lopende kosten te betalen, en dat vul ik aan als het nodig is. Kleine moeite, en zoveel mogelijk op je spaarrekening laten staan.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik vang liever rente dan dat het geld zomaar werkeloos op mijn lopende rekening staat. Geen moeite, als ik geld nodig heb dan is het a la minute weer terug, daarom heb ik dus die Toprekening. Naast een spaarrekening bij LPB voor de wat langere termijn, waar ik meer rente krijg.
Is toch geen moeite? Je logt in bij internetbankieren, ziet dat het saldo op de lopende rekening richting 0 gaat en hup: je boekt wat over.
Houd je wel rekening met rente en valutadatum, anders verlies je er alsnog op?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik vang liever rente dan dat het geld zomaar werkeloos op mijn lopende rekening staat. Geen moeite, als ik geld nodig heb dan is het a la minute weer terug, daarom heb ik dus die Toprekening. Naast een spaarrekening bij LPB voor de wat langere termijn, waar ik meer rente krijg.
Is toch geen moeite? Je logt in bij internetbankieren, ziet dat het saldo op de lopende rekening richting 0 gaat en hup: je boekt wat over.
Nee, dat is wat anders.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik verlies er niks op, het staat er a la minute op.
Tuurlijk is dat wel moeite. Je moet inloggen, overboeken en vooral niet vergeten dit te doen. Maar goed, ieder zijn eigen ideeën hierover.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik vang liever rente dan dat het geld zomaar werkeloos op mijn lopende rekening staat. Geen moeite, als ik geld nodig heb dan is het a la minute weer terug, daarom heb ik dus die Toprekening. Naast een spaarrekening bij LPB voor de wat langere termijn, waar ik meer rente krijg.
Is toch geen moeite? Je logt in bij internetbankieren, ziet dat het saldo op de lopende rekening richting 0 gaat en hup: je boekt wat over.
Verplicht inloggen zeg dat het een grap isquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:24 schreef Doedezemaar het volgende:
Maar dat is toch het hele principe van een spaarrekening? Geld wegzetten dat je even niet nodig hebt?
Hmm, nieuwe voorwaarden bij MoneYou:
"MoneYou vindt het belangrijk dat je als klant regelmatig, met een tussentijd van maximaal 10 dagen, inlogt op je Persoonlijke pagina om de eventueel aanwezige berichten te lezen en de boekingen te controleren. Daarom heeft MoneYou dit als verplichting in de voorwaarden opgenomen. Hiermee draag je ook zelf bij aan de bescherming van je Persoonlijke gegevens."
Ik ga dus binnenkort mijn (nauwelijks actieve) rekening daar opheffen, ik vind het een belachelijke verplichting.
Eens per tien dagen ook. Als het nou eens per zes maanden zou zijn...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:40 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Verplicht inloggen zeg dat het een grap is
Je zal maar meer dan 10 dagen op vakantie zijn of gewoon geen tijd hebbenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:24 schreef Doedezemaar het volgende:
Maar dat is toch het hele principe van een spaarrekening? Geld wegzetten dat je even niet nodig hebt?
Hmm, nieuwe voorwaarden bij MoneYou:
"MoneYou vindt het belangrijk dat je als klant regelmatig, met een tussentijd van maximaal 10 dagen, inlogt op je Persoonlijke pagina om de eventueel aanwezige berichten te lezen en de boekingen te controleren. Daarom heeft MoneYou dit als verplichting in de voorwaarden opgenomen. Hiermee draag je ook zelf bij aan de bescherming van je Persoonlijke gegevens."
Ik ga dus binnenkort mijn (nauwelijks actieve) rekening daar opheffen, ik vind het een belachelijke verplichting.
Ik heb ze al gemaild, genoeg andere spaarrekeningenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:40 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Verplicht inloggen zeg dat het een grap is
Heb ik zojuist ook gedaanquote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb ze al gemaild, genoeg andere spaarrekeningen
klantenservice@moneyou.nl
Ben je je geld kwijt als je een keer vergeet in te loggen?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:24 schreef Doedezemaar het volgende:
Maar dat is toch het hele principe van een spaarrekening? Geld wegzetten dat je even niet nodig hebt?
Hmm, nieuwe voorwaarden bij MoneYou:
"MoneYou vindt het belangrijk dat je als klant regelmatig, met een tussentijd van maximaal 10 dagen, inlogt op je Persoonlijke pagina om de eventueel aanwezige berichten te lezen en de boekingen te controleren. Daarom heeft MoneYou dit als verplichting in de voorwaarden opgenomen. Hiermee draag je ook zelf bij aan de bescherming van je Persoonlijke gegevens."
Ik ga dus binnenkort mijn (nauwelijks actieve) rekening daar opheffen, ik vind het een belachelijke verplichting.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Get it and Bet it
Mijn contactnummer om 9:53 was: 65128Xquote:
twitter:dutchblurt twitterde op dinsdag 05-07-2011 om 10:10:24 BREKEND! #Moneyou verandert slogan van "Moneyou, geen gedoe" in "Moneyou, eens in de tien dagen gedoe" reageer retweet
twitter:bvdkraats twitterde op dinsdag 05-07-2011 om 10:11:59 Vandaag rare mail ontvangen van Moneyou: moet voortaan elke 10 dagen verplicht inloggen. Zouden ze dit echt serieus menen?? reageer retweet
twitter:zakennieuws twitterde op dinsdag 05-07-2011 om 10:21:00 Verplicht inloggen bij MoneYou: Mensen met een spaarrekening bij MoneYou worden verplicht om in te loggen op hun... http://bit.ly/m7nUwE reageer retweet
twitter:kleuverj twitterde op dinsdag 05-07-2011 om 09:56:20 Reactie @moneyou op nieuwe voorwaarden gestuurd: mijn data niet naar het buitenland . Krijg ik antwoordbevestiging in het Duits reageer retweet
Zat er net naar te kijken.... Dit gaat ze een hoop klanten kosten. Wat een debielenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:22 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik zie een hoop mensen die opzeggen .
https://twitter.com/#!/search/moneyou
http://www.nu.nl/internet(...)gen-bij-moneyou.htmlquote:DEN HAAG - Mensen met een spaarrekening bij MoneYou worden verplicht om in te loggen op hun persoonlijke pagina met een tussentijd van maximaal 10 dagen.
Dat heeft de financiële dienstverlener dinsdag laten weten aan zijn klanten.
Ik lach me dood als ze hierdoor in de problemen komen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:27 schreef PiRANiA het volgende:
Regelt MoneYou nou een bankrun op zichzelf?
Dat idee krijg ik ook. Zo jaag je een flink deel van je klantenbestand weg.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:27 schreef PiRANiA het volgende:
Regelt MoneYou nou een bankrun op zichzelf?
Idd, dan mag Pierre zijn Rabobank weer dokkenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik lach me dood als ze hierdoor in de problemen komen.
Dat mogen ze qua PR wel een stuk beter aanpakken dan.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik lach me dood als ze hierdoor in de problemen komen.
Ik voorspel dat de maatregel vandaag nog wordt teruggedraaid.
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:30 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Idd, dan mag Pierre zijn Rabobank weer dokken
Passwordsafe.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:31 schreef MaGNeT het volgende:
Waar hebben ze nu een hogere spaarrente?
Ben dat "om de 3 maand een ander gecompliceerd wachtwoord" ook al meer dan zat, kan 'm niet eens meer onthouden en heb 'm nu ergens opgeschreven... Da's veilig
Ik ben al even terug overgestapt op Westland Utrecht, met wel meer mensen uit dit topic. Dat was zo geregeld .quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:31 schreef MaGNeT het volgende:
Waar hebben ze nu een hogere spaarrente of leuke aanbieding?
Ben dat "om de 3 maand een ander gecompliceerd wachtwoord" ook al meer dan zat, kan 'm niet eens meer onthouden en heb 'm nu ergens opgeschreven... Da's veilig
Precies, zeker voor bankzaken kan ik dat aanraden .quote:
Met iedereen die er nu geld weghaalt zou ik het wel weten, ik zou zo snel mogelijk mijn geld weghalen .quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:35 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik kreeg vandaag ook het mailtje van MoneYou en zat ook al wat vreemd te kijken. Ik kijk nu soms wel een paar maanden niet naar bepaalde rekeningen, zelfs bij mijn betaalrekening log in niet eens elke 10 dagen een keer in. Ik vind het te veel gedoe en vraag me af wat ze gaan doen als ik niet op tijd inlog. Als ze dit doorzetten haal ik mijn geld er zo weer weg, genoeg andere rekeningen om mijn geld te parkeren zonder gedoe.
Hehe, ik krijg nu al weer flashbacks naar de Icesave-periode, wat een mooie tijd was datquote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:38 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Met iedereen die er nu geld weghaalt zou ik het wel weten, ik zou zo snel mogelijk mijn geld weghalen .
Gewoon terug veranderen.. En als dat niet kan omdat hij bv. 10 wachtwoorden onthoudt gebruik je gewoon een generator en vervang je het wachtwoord 10x. Werkt prima.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:31 schreef MaGNeT het volgende:
Waar hebben ze nu een hogere spaarrente of leuke aanbieding?
Ben dat "om de 3 maand een ander gecompliceerd wachtwoord" ook al meer dan zat, kan 'm niet eens meer onthouden en heb 'm nu ergens opgeschreven... Da's veilig
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:33 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik ben al even terug overgestapt op Westland Utrecht, met wel meer mensen uit dit topic. Dat was zo geregeld .
2.7% overigens.
quote:Hartelijk dank voor uw aanvraag voor een SpaarOnline Rekening.
Uw aanvraagnummer is: xxxxx
U ontvangt van ons een e-mail met het rekeningnummer van uw SpaarOnline Rekening. Vervolgens kunt u uw spaargeld overmaken naar uw SpaarOnline Rekening. Na ontvangst van uw storting sturen wij per e-mail uw wachtwoord voor toegang tot uw persoonlijke spaarpagina in mijnwestlandutrechtbank.nl.
Verloopt er iets in dit proces niet volgens afspraak? Neemt u dan contact met ons op. Houd in dat geval uw aanvraagnummer 31740 bij de hand.
Als u nog vragen heeft, dan kunt u bellen met het algemene nummer van WestlandUtrecht Bank: 020 - 528 28 28. Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 17:30 uur. Daarnaast kunt u ons bereiken door gebruik te maken van het contactformulier. Ook als u andere vragen of opmerkingen heeft, kunt u contact met ons opnemen.
Vergeet je aanvraagnummer niet de wissen uit je post (goed kijken)quote:
Klinkt inderdaad plausibel Maar nu hebben ze gewoon pech en ik geluk dat ik nu een rekening bij LPB hebquote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:00 schreef Aether het volgende:
En toen bleek dat men een nul vergeten was in de e-mail en het eigenlijk 100 dagen moest zijn
Bij mij was het een dag .quote:
Dat moe(s)t bij ATB ook.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:09 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik heb maar WU bank aangevraagd, maar kan je daar eigenlijk net als bij MoneYou meerdere rekeningen onderhouden? Dat is voor mij wel erg belangrijk namelijk
En wel apart systeem, ze geven je geen echt banknummer bij WU. Je moet overmaken naar een algemeen nummer en dan in je omschrijving je rekeningnummer zetten. Is nou ook niet echt super profi.
Anders ook maar is bij BoS of NIBC Direct oid kijken...
Ok. Ik vind LPB niet de snelste, maar zo snel heb ik m'n geld meestal ook niet nodig.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:12 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Bij mij was het een dag .
Eerst een dag om te activeren, de volgende dag kon ik overmaken .
Nee. Je hebt gewoon één rekening, net als bij andere banken.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:09 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik heb maar WU bank aangevraagd, maar kan je daar eigenlijk net als bij MoneYou meerdere rekeningen onderhouden? Dat is voor mij wel erg belangrijk namelijk
Ik zie dat wel vaker. Het had een goede reden maar die ben ik vergeten . Binck doet het ook zo volgens mij.quote:En wel apart systeem, ze geven je geen echt banknummer bij WU. Je moet overmaken naar een algemeen nummer en dan in je omschrijving je rekeningnummer zetten. Is nou ook niet echt super profi.
BoS ben ik weggegaan vanwege hun achterlijke manier van inloggen .quote:Anders ook maar is bij BoS of NIBC Direct oid kijken...
Ow dat is wel jammerquote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:18 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Nee. Je hebt gewoon één rekening, net als bij andere banken.
Hoe moet dat dan daar?quote:BoS ben ik weggegaan vanwege hun achterlijke manier van inloggen .
Toen ik dat las bij MoneYou klonk het ook wel goed. Ze adverteerden er volgens mij mee dat ze uniek er in waren. Dat is wel jammer dan als je naar een andere bank gaat...quote:
Username + password, da's standaard, maar daarna ook nog een geheime vraag. Ik sloeg de antwoorden op de geheime vragen ook in mijn passwordsafe op, voerde het letterlijk in maar tot 3 keer toe werd ik er uit gegooid. Dit heb ik overigens van meer mensen gehoord en ook de helpdesk herkende het probleem.quote:[..]
Hoe moet dat dan daar?
NOU DAAR KAN JE DAN MOOI EEN KROKET VAN KOPEN!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:27 schreef Tha_Duck het volgende:
Ook leuk weetje van MoneYou: als je een rekening opzegt wordt het tegoed EN de rente direct overgemaakt. Hoef je dus niet te wachten tot het eind van het kwartaal
Dit heeft niks met MY te maken, dat gebeurt bij alle banken waar je je rekening opzegt.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:27 schreef Tha_Duck het volgende:
Ook leuk weetje van MoneYou: als je een rekening opzegt wordt het tegoed EN de rente direct overgemaakt. Hoef je dus niet te wachten tot het eind van het kwartaal
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:35 schreef Sloggi het volgende:
Er staat toch ook in de mail dat je er niet mee akkoord hoeft te gaan?
quote:Ben je akkoord?
Indien je akkoord bent met de nieuwe voorwaarden, hoef je niets te doen. Wanneer je niet akkoord bent, neem dan vóór 5 september 2011 contact met ons op via een e-mail aan klantenservice@moneyou.nl.
Als we niets van je horen, nemen we aan dat je akkoord bent met de wijzigingen en gelden de nieuwe voorwaarden voor jou per 5 september 2011.
Sorry, heb de mail zelf nog niet gelezen, alleen de discussie hier.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:35 schreef Sloggi het volgende:
Er staat toch ook in de mail dat je er niet mee akkoord hoeft te gaan?
Blij dat ik daar geen rekening hebquote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:41 schreef PiRANiA het volgende:
NWS-topic:
MoneYou-klanten moeten elke tien dagen inloggen
Ik heb het in het verleden gehad dat ik dat gewoon pas aan het eind van de rit kreeg, ondanks dat ik opgezegd had en allang weg was.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:33 schreef Essebes het volgende:
[..]
Dit heeft niks met MY te maken, dat gebeurt bij alle banken waar je je rekening opzegt.
quote:Hierbij bevestigen we dat, naar aanleiding van het ontvangen verzoek, de klantrelatie met MoneYou is beeindigd.
Een vriend van mij ook zojuist .quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:05 schreef MaGNeT het volgende:
1 collega heeft z'n geld er zojuist ook al weggehaald...
Voor mij is het ook "set and forget"... Alleen als ik geld verplaats of m'n saldo wil weten log ik in, voor de rest geen behoefte om er naar te kijken...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:15 schreef Metro2005 het volgende:
Lekker snugger van money you. Als ik daar een rekening had had ik hem ook per direct opgezegd (al was het maar omdat ik straks 14 dagen op vakantie ben )
Ik gooi mijn centen al over van de ene naar de andere spaarbank als ik een flinke rentewijziging zie (in dit geval van Alex (1,5%) naar toprekening (2,6% en daarna 2,3% ) dus om zoiets als money you zou ik de rekening direct helemaal opzeggen. Grapjassen.
Sowieso gek op een spaarrekening. Op mijn alex rekening keek ik misschien een keer in de 2 maanden ofzo Op mijn betaalrekening kijk ik dan weer wel elke dag.
Op zondagmiddag even kijken hoe veel kroketten ik kan kopen vind ik altijd wel interessant.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Voor mij is het ook "set and forget"... Alleen als ik geld verplaats of m'n saldo wil weten log ik in, voor de rest geen behoefte om er naar te kijken...
Ik denk juist dat het hun bedoeling is om een hele bulk klanten te lozen. Die zien al lang aankomen dat ze straks de rente van "al die klanten" niet meer kunnen betalen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:15 schreef Metro2005 het volgende:
Lekker snugger van money you. Als ik daar een rekening had had ik hem ook per direct opgezegd (al was het maar omdat ik straks 14 dagen op vakantie ben )
Nu weet ik niet hoe ze het precies hebben geregeld, maar MoneYou heeft natuurlijk nog andere activiteiten behalve sparen. Als ze hierdoor in de problemen komen wat betreft sparen lijkt mij dat de andere activiteiten als leningen en verzekeringen ook in gevaar komen?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:22 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ik denk juist dat het hun bedoeling is om een hele bulk klanten te lozen. Die zien al lang aankomen dat ze straks de rente van "al die klanten" niet meer kunnen betalen.
Stel gewoon een bezopen voorwaarde, en de mensen vertrekken massaal. Geniaal, een bank die zelf al zn klanten wegjaagt, en dan de tent sluit. Dan hoeft Lakeman er deze keer niet aan te pas te komen.
Ben benieuwd of er reactie op gaat komen...quote:Beste,
Vanochtend heb ik de e-mail ontvangen waarin de nieuwe voorwaarden duidelijk worden gemaakt. Vooral het punt dat er elke 10 dagen ingelogd moet worden trok mijn (en velen met mij op internet) aandacht. Wat is hier de gedachte achter? Er wordt geadverteerd met onbeperkte voorwaarden, ik vind een verplichting van een keer inloggen per 10 dagen toch echt een beperkende voorwaarde....Wat nu als je op vakantie bent?
Het is een spaarrekening, dit houdt in dat velen niet elke week even kijken naar hun saldo. Eventuele nieuwsberichten of wijzigingen kunnen prima medegedeeld worden via een e-mail, op dezelfde manier als de nieuwe voorwaarden zijn gecommuniceerd.
Ik vind het jammer en vreemd dat zo'n beperkende maatregel wordt ingesteld. Ik wil hierbij dan ook aangeven dat ik niet akkoord ga met de nieuwe voorwaarden en per direct mijn rekening heb opgezegd.
Vriendelijke groeten,
*naam*
Naja, het is m'n probleem ook niet meer.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:23 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Nu weet ik niet hoe ze het precies hebben geregeld, maar MoneYou heeft natuurlijk nog andere activiteiten behalve sparen. Als ze hierdoor in de problemen komen wat betreft sparen lijkt mij dat de andere activiteiten als leningen en verzekeringen ook in gevaar komen?
Het is ook raar. Het zou mij echter niet verbazen dat na hen ook andere aanbieders met vreemde voorwaarden komen. Ze doen uiteindelijk toch elkaar naquote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:56 schreef QBay het volgende:
Inmiddels ook trending op Twitter en verschillende sites melden de vreemde wijziging. Ben benieuwd of ze vrijdag nog bestaan .
Kortom, als je niet akkoord gaat, dan wordt je spaarrekening door MoneYou opgeheven.quote:Wanneer je niet akkoord bent, neem dan vóór 5 september 2011 contact met ons op via een e-mail aan klantenservice@moneyou.nl. In dat geval blijven voor jou de oude voorwaarden gelden, maar worden je producten volgens de daarvoor geldende regels zo snel mogelijk beëindigd.
Mooi dus dat ik nu mijn geld er weg heb, want met deze regel ga ik echt niet akkoord, ik heb wel wat beters te doenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:18 schreef RJD het volgende:
Dit zie ik nu staan bij de "veelgestelde vragen" op de website van MoneYou:
[..]
Kortom, als je niet akkoord gaat, dan wordt je spaarrekening door MoneYou opgeheven.
Volle dochter van ABN dus denk het welquote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:56 schreef QBay het volgende:
Inmiddels ook trending op Twitter en verschillende sites melden de vreemde wijziging. Ben benieuwd of ze vrijdag nog bestaan .
Vandaar al die vergrendelde rekeningen de laatste tijdquote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:23 schreef RJD het volgende:
Ik lees trouwens net via Twitter dat je bij Bank of Scotland verplicht bent om 1x per 14 dagen in te loggen. Daar dus blijkbaar ook zo'n zelfde verplichting en daar hoor je hier niemand over. Vreemd.
EDIT: Inderdaad, artikel 6.5 van de voorwaarden van BoS geeft aan dat je daar verplicht bent om 1x per 14 dagen in te loggen om je berichten te bekijken.
Juist niet. Hoppers kijken al vaak, ik kijk nóóit. Ben superstabiel daar. Maar enfin, weg maar bij MoneYou dan..quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:40 schreef Drassss het volgende:
Is men niet gewoon bezig om stabiel spaargeld te selecteren onder hun spaarders door de nieuwe regels van Bazel III. Stabiel spaargeld is voordeliger voor de bank dan de hoppers die een spaarrekening bezitten. Op deze manier ram je alle hoppers uit je klantenbestand en heb je gewoon zoveel % stabiel spaargeld op je balans staan.
Als je de klantenservice belt schijnt het bevestigd te worden.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:41 schreef Schroevendraaier het volgende:
Ik vraag me echter af bij MoneYou:
Is de mail wel echt?, want als ik naar de details kijk verschilt de verzender van de andere MY mails. Ik heb nog maar pas geleden de MY rekening geopend, dus heb verder alleen maar mails betreft het activeren gekregen enzo. Misschien kan iemand met meer gekregen MY mails het even nakijken?
Verder kan ik op de site van MY zelf nergens iets over die 10 dagen vinden, of ik ben gewoon scheel.
Echt vreemd allemaal. Toch heb ik mijn geld voor de zekerheid eraf gehaald, mocht het omvallen. Maar ik wacht even de reactie van MoneYou af, zodat ik het daarna eventueel weer terug kan zetten.
Staat wel degelijk op de site van Moneyou. Lees de nieuwe voorwaarden, of de FAQ op de website maar eens.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:41 schreef Schroevendraaier het volgende:
Ik vraag me echter af bij MoneYou:
Is de mail wel echt?, want als ik naar de details kijk verschilt de verzender van de andere MY mails. Ik heb nog maar pas geleden de MY rekening geopend, dus heb verder alleen maar mails betreft het activeren gekregen enzo. Misschien kan iemand met meer gekregen MY mails het even nakijken?
Verder kan ik op de site van MY zelf nergens iets over die 10 dagen vinden, of ik ben gewoon scheel.
Echt vreemd allemaal. Toch heb ik mijn geld voor de zekerheid eraf gehaald, mocht het omvallen. Maar ik wacht even de reactie van MoneYou af, zodat ik het daarna eventueel weer terug kan zetten.
Gaat meer om dat de hoppers veel op spaarrekeningen zitten, maar dat je stabiele klanten wilt hebben die deposito's nemen etc. Vaste klanten die niet om 0,1% om de paar maanden naar een andere bank gaan. Dat is straks niet meer voordelig voor een bank Liever kwijt dan rijk.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:43 schreef macondo het volgende:
[..]
Juist niet. Hoppers kijken al vaak, ik kijk nóóit. Ben superstabiel daar. Maar enfin, weg maar bij MoneYou dan..
^^ Dat.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat een kansloze rukker ben jij toch zeg
Als je inlogt staat het ook bij de Berichten.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:41 schreef Schroevendraaier het volgende:
Ik vraag me echter af bij MoneYou:
Is de mail wel echt?, want als ik naar de details kijk verschilt de verzender van de andere MY mails. Ik heb nog maar pas geleden de MY rekening geopend, dus heb verder alleen maar mails betreft het activeren gekregen enzo. Misschien kan iemand met meer gekregen MY mails het even nakijken?
Verder kan ik op de site van MY zelf nergens iets over die 10 dagen vinden, of ik ben gewoon scheel.
Echt vreemd allemaal. Toch heb ik mijn geld voor de zekerheid eraf gehaald, mocht het omvallen. Maar ik wacht even de reactie van MoneYou af, zodat ik het daarna eventueel weer terug kan zetten.
Jij hebt inzage in de bedrijfsvoering van LPB. Het zou kunnen hoor, dat ik nu toevallig tegen een directielid aan zit te Fokken die exact weet in welke produkten zn spaarcentjes belegd worden.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:46 schreef RemcoDelft het volgende:
LPB is juist de enige bank die z'n geld ECHT gebruikt voor ECHTE producten, en niet voor het opkloppen van bubbles met geleend en niet-bestaand geld.
De nieuwe voorwaarden gaan in per vandaag.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:06 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb me daar al minstens twee weken niet ingelogd en heb nog niks gehoord, dus het zal wel loslopen.
Stap twee zou dan een AV-aanpassing zijn waarbij er wel vermeld wordt dat een rekening tijdelijk geblokkeerd wordt? Ik snap ook niet dat er nu niet duidelijk een gevolg bij staat.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:40 schreef Drassss het volgende:
Op deze manier ram je alle hoppers uit je klantenbestand en heb je gewoon zoveel % stabiel spaargeld op je balans staan.
Kortom, bij ASN Bank ben je verplicht om wekelijks je saldi en mutaties te controleren. Daar hoor je niemand over. Blijkt dus een hele normale voorwaarde te zijn, die meerdere banken in hun algemene voorwaarden hebben opgenomen.quote:Hoofdstuk 3. Berichtgeving en controle
7. Berichtgeving en controle
1. De Bank stelt informatie over het verloop van de
Rekening beschikbaar via ASN Online Bankieren. De
Klant heeft via ASN Online Bankieren altijd inzage
in het saldo en de mutaties van de Rekening(en) die
vallen onder de Overeenkomst. Hij is verplicht om de
saldi en saldomutaties periodiek, maar minstens één
keer per week, te controleren.
quote:Minimaal 1 x per dag te controleren of
hij zijn eigen Bankkaart nog heeft;
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:59 schreef BertV het volgende:
Triodos:
[..]
Over internetbankieren kan ik niks vinden.
Maar het lijkt op de digitale versie van het ouderwets indekken tegen alle risico's.
Daar had ik vroeger ook een rekening, waren die niet gestopt .quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:02 schreef AQuila360 het volgende:
Heb het meeste gewoon lekker bij Argenta staan. Een saaie bank!
Neequote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:03 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Daar had ik vroeger ook een rekening, waren die niet gestopt .
ING heeft dat ook, continue controleren of je pasjes nog in je portemonnee zitten... Ze vinden zichzelf echt heel interessant en belangrijk blijkbaar.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:59 schreef BertV het volgende:
Triodos:
[..]
Over internetbankieren kan ik niks vinden.
Maar het lijkt op de digitale versie van het ouderwets indekken tegen alle risico's.
Nu, bij verlies van de kaart kun je de klant verwijten dat hij te laat heeft gereageerd maar bij internetbankieren valt er niet te liegen...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
ING heeft dat ook, continue controleren of je pasjes nog in je portemonnee zitten... Ze vinden zichzelf echt heel interessant en belangrijk blijkbaar.
quote:MoneYou draait strenge inlogverplichting terug
Laatste update: 5 juli 2011 16:19 info.
DEN HAAG - MoneYou zal de maatregel dat klanten elke tien dagen verplicht moeten inloggen, terugdraaien.
''Volstrekt onhandig en onduidelijk gecommuniceerd'', noemt financieel dienstverlener MoneYou de mededeling aan spaarders dat zij eens in de tien dagen verplicht moeten inloggen op de persoonlijke pagina.
Na alle ophef die dinsdag door de oproep ontstond, heeft de ABN Amro-dochter besloten de beslissing terug te draaien.
Oude regel
Klanten van MoneYou krijgen dinsdag opnieuw een e-mail van de onlinebank. Daarin staat dat de oude regel dat klanten de eigen rekening eens per maand dienen te checken, blijft gelden.
Volgens een woordvoerder van MoneYou hebben de meeste onlinebanken die regel opgenomen in hun algemene voorwaarden. ''Voor alle duidelijkheid: niet inloggen eens per maand betekent niet dat je geen klant meer bent bij MoneYou'', aldus de e-mail.
Raarquote:
Die zijn zich geheid kapot geschrokken van de vele spaarders die vertrokken zijn. Oops!quote:
quote:Beste heer X,
Vanochtend heb je een e-mailbericht van ons gekregen over onze nieuwe voorwaarden. Wij betreuren het dat de daarin genoemde verplichting om voortaan iedere tien dagen op de Persoonlijke pagina van MoneYou in te loggen (in plaats van eens per maand), tot verwarring heeft geleid. Wij hebben daarom besloten dat de oude termijn van eens per maand blijft gelden. Onze excuses voor de ontstane onduidelijkheid.
Waarom wel deze termijn?
MoneYou is een online dienstverlener. De communicatie verloopt hoofdzakelijk via e-mail en de Persoonlijke pagina. Ook de dienstverlening zoals adreswijzigingen, saldo checken, telefoonnummer aanpassen en tegenrekening wijzigen, gebeuren online. Daarom vinden we het belangrijk dat klanten geregeld inloggen om op de hoogte te blijven van berichten die via de Persoonlijke pagina gecommuniceerd worden. MoneYou onderschrijft de regels van veiligbankieren.nl en wil met deze termijn benadrukken dat je als klant hierin ook een eigen verantwoordelijkheid hebt.
Voor alle duidelijkheid: ook als je niet eens per maand inlogt, blijf je klant bij MoneYou.
Zijn er vragen?
We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je vragen hebben, dan verwijzen wij je naar de veelgestelde vragen te vinden op onze website. Je kunt natuurlijk ook bellen met de MoneYou Klantenservice op 0800 - 666 3993 (kosteloos). Deze is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 21:00 en op zaterdag van 10:00 tot 17:00.
Wat willen ze dan met die regel?quote:Ook als je niet eens per maand inlogt blijf je klant.
Op het moment dat je account wordt geplunderd, heeft er wel iemand ingelogd...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:24 schreef BertV het volgende:
[..]
Nu, bij verlies van de kaart kun je de klant verwijten dat hij te laat heeft gereageerd maar bij internetbankieren valt er niet te liegen...
Dan kan het alleen naar mijn vaste tegenrekening, daar kijk ik vaak genoeg.quote:stel: je bankrekening wordt online-leeg gehaald maar je keek niet regelmatig...
Net als veel andere banken dus.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |