abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 juni 2011 @ 19:40:14 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98076441
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 19:23 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

:?
Biologisch boeren is vaak zwaar beinvloed door antroposofie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98077320
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 19:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Biologisch boeren is vaak zwaar beinvloed door antroposofie
Misschien is dat zo (geen idee). Zouden conventionele boeren dan misschien allemaal PVV-ers zijn?
  zondag 12 juni 2011 @ 20:04:40 #103
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98077681
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 19:57 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Misschien is dat zo (geen idee). Zouden conventionele boeren dan misschien allemaal PVV-ers zijn?
Nee trouwe CDA ers
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 12 juni 2011 @ 20:11:56 #104
37769 erodome
Zweefteef
pi_98078030
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 18:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja en hoe gaat dat in de praktijk??
Eerst een biologische koe geholpen met de bevalling en daarna even helpen met de taugé, het is biologisch, dus dan is alle ok he
Wat een ongelovelijke onzin....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_98078061
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee trouwe CDA ers
En allemaal een rekening bij de RobaBank zeker :D
  zondag 12 juni 2011 @ 20:14:19 #106
37769 erodome
Zweefteef
pi_98078148
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat me verder nogal opviel altijd bij bioboeren is dat ze verschrikkelijk omgaan met hun personeel
Dat geld wel voor meer in die sector ;)
Net zoals dat geld dat ze allemaal niet zo schoon zijn als ze zelf wel beweren.

Ik heb sorteermachine's gezien die maar eens in het half jaar werden "schoongemaakt", ja tussen haakjes, want er kwam geen ontsmetting of zelfs schoonmaakmiddel bij kijken(moet dat dan, die machine spoelt toch alles al met water en die prut onderin de bak daar is toch geen probleem?).
Dat waren geen biologische bedrijven, maar daar zal het vast niet beter gaan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 12 juni 2011 @ 20:26:14 #107
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98078685
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:12 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

En allemaal een rekening bij de RobaBank zeker :D
En allemaal een portret van de Juliana en prins Bernhard in de hal
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_98078786
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

En allemaal een portret van de Juliana en prins Bernhard in de hal
Dan kan het daar iig nooit vandaan komen :N

:D
  zondag 12 juni 2011 @ 20:29:56 #109
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98078902
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:27 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dan kan het daar iig nooit vandaan komen :N

:D
Ik geef ze het voordeel van de twijfel , die ouderwetse boeners, overigens doen die geen taugé en koeien naast elkaar , bij hen gaat het meer om 1000 koeien of 100 ton aardappels
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_98079280
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik geef ze het voordeel van de twijfel , die ouderwetse boeners, overigens doen die geen taugé en koeien naast elkaar , bij hen gaat het meer om 1000 koeien of 100 ton aardappels
Dat geldt voor vrijwel alle boeren: of landbouw, of veeteelt.
pi_98084163
Superbacterie EHEC
Antibiotica (vlees) is de bron van alle kwaad

NaturalNews meldde al op 2 juni dat de media er totaal naast zitten met het toeschrijven van de
uitbraak met de EHEC aan komkommers. De EHEC superbacterie is namelijk familie van de
E coli bacterie die simpelweg niet kan groeien op komkommers en ander fruit.

Het kan wel eens de eerste van een serie superbacteriën zijn die bovendien resistent zijn voor het
laatste redmiddel van Big Farma: antibiotica!

Vrijwel elk rapport dat je leest in de media zitten er met de feiten rond de EHEC besmetting totaal
naast. Het gaat niet om fruit wat besmet is maar om vlees. De bacterie groeit namelijk uitsluitend
in de darmen van dieren, - en mensen – en dus niet bij groenten.

De media geven dit echter niet graag toe.
De hele agenda is er op gericht om groenten, en ook biologische groenten in een kwaad daglicht
te zetten. De vleesindustrie die nu het de rekening gepresenteerd krijgt van het ongelimiteerd
toedienen van antibiotica bij dieren wordt uit de wind gehouden.

In plaats daarvan is het een middel om het toepassen van bestraling op verse groenten er door
te drukken.

Nog steeds lezen we in de media dat men geen idee heeft waar de bacterie vandaan komt.
Het tegendeel is echter waar. Het eten van vlees is waar het gevaar schuilt.
Fabriekmatig gerunde boerderijen waar dieren onder ongezonde omstandigheden opeen gepakt
zitten en al jaren met grote hoeveelheden antibiotica op de been gehouden worden.

Al jaren wordt gewaarschuwd dat dit tot een catastrofe moet gaan leiden, welnu dit is inmiddels
een feit. De ontlasting van deze dieren wordt op grote schaal gebuikt als bemesting en viola,
groenten krijgen de schuld.

Als daarna de consumenten de ongewassen komkommers eten komt de bacterie in een warm
nest, immers velen gebruiken zelf antibiotica. Een milieu dus waar de EHEC bacterie zich
uitstekend thuis voelt om zijn destructieve werk voort te zetten.


Het E coli broertje de EHEC bacterie is dus een regelrecht antibiotica probleem!

Voedingsveiligheid is geen moeilijke wetenschap.
Als je dieren laat opgroeien in vieze onwaardige condities en ze moeten met antibiotica in leven
gehouden worden dan gaat dit vroeg of laat fout aflopen.

Eet uitsluitend vlees van een biologische boer die de regels van de natuur respecteert.
De kiloknallers zijn het grootste risco.

Bron Natural News
http://www.naturalnews.com/032590_ecoli_superbugs.html
  zondag 12 juni 2011 @ 22:01:31 #112
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98085169
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 21:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Superbacterie EHEC
Antibiotica (vlees) is de bron van alle kwaad
Bron Natural News
http://www.naturalnews.com/032590_ecoli_superbugs.html
Het jammere is (en gelukkig maar ergens ook) dat je steeds gedateerde-re 'nieuws' links post.
Alsof je uitzoekt welk nieuws moment je beter uitkomt, toen, net, actueel, en straks wellicht ehhh tja, straks...
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_98085642
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 22:01 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Het jammere is (en gelukkig maar ergens ook) dat je steeds gedateerde-re 'nieuws' links post.
Alsof je uitzoekt welk nieuws moment je beter uitkomt, toen, net, actueel, en straks wellicht ehhh tja, straks...
nee dat komt omdat ik steeds klachten kreeg over ''linkdumping'' dus probeerde ik het
zonder ''bronnen'' of linkdumping hoe ze het willen noemen, maar ik las jullie discussie
en toen dacht ik...

nou.... misschien schept dit iets meer duidelijkheid

ook niet goed dus begrijp ik :')

Wat ik zojuist heb gepost kun je in al mijn eerdere beweringen terugvinden, zelfs in mijn
OP van De Bio-industrie en toen was er nog geen sprake van een
EHEC bacterie uitbraak of hoe je het wilt noemen.

Mensen schijnen gewoon een hekel te hebben aan ''bronnen'' of een te lange tekst.
  maandag 13 juni 2011 @ 02:46:31 #114
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_98100565
Als wij de straf kregen die wij verdienen voor de manier waarop wij voedsel produceren dan huh!?..omfg..dan huh!??.... :o

http://brandpunt.kro.nl/s(...)w_met_midas_dekkers/

Interview met Midas Dekkers waarin hij zijn mening geeft over het nut van controles op ons voedsel om de EHEC-uitbraak in Nederland te voorkomen.. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tism op 13-06-2011 03:18:39 ]
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 13 juni 2011 @ 06:47:47 #115
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98101907
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:36 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat geldt voor vrijwel alle boeren: of landbouw, of veeteelt.
nee de biologische doen er vaak meerdere taken naast elkaar en dan kan kruisbestuiving van een EHEC uit de poep van een koe op de taugé komen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 13 juni 2011 @ 10:49:42 #116
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98103637
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 22:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

nee dat komt omdat ik steeds klachten kreeg over ''linkdumping'' dus probeerde ik het
zonder ''bronnen'' of linkdumping hoe ze het willen noemen, maar ik las jullie discussie
en toen dacht ik...
nou.... misschien schept dit iets meer duidelijkheid
ook niet goed dus begrijp ik :')
Niks van aantrekken, trek je eigen plan, loop je eigen route. Ik sta aan jouw kant, echter wat ik dus jammer vindt is dat je niet nieuwe ontwikkelingen gebruikt om de mensen wijzer te maken, maar terug in de tijd gaat met nieuws berichten, elke nieuwe dag, een ouder bericht aanhalen, dat overtuigt niet, dat doet mensen juist denken : "die zoekt bewijzen bij de gedachten die ze heeft".

quote:
Wat ik zojuist heb gepost kun je in al mijn eerdere beweringen terugvinden, zelfs in mijn
OP van De Bio-industrie en toen was er nog geen sprake van een
EHEC bacterie uitbraak of hoe je het wilt noemen.
En zo is er vast in de jaren '50 in rusland ook al ehec e.d. onderzoek gedaan met verschillende conclusies en gedachten . . .
quote:
Mensen schijnen gewoon een hekel te hebben aan ''bronnen'' of een te lange tekst.
Ik niet hoor, maar als ik zie dat de aangehaalde bron van het gesettelde hoernaille is, en dan ook steeds verder terug vanaf de huidige datum, dan frons ik wel even.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 13 juni 2011 @ 10:52:45 #117
347710 Donna_99
Joey rocks!
pi_98103706
Ik maak me er geen zorgen over. Alles schillen en/of goed verhitten en je hoeft je geen zorgen te maken. :P
Joey
  maandag 13 juni 2011 @ 10:56:38 #118
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98103781
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 10:52 schreef Donna_99 het volgende:
Ik maak me er geen zorgen over. Alles schillen en/of goed verhitten en je hoeft je geen zorgen te maken. :P
taugé koken alleen heel kort, ander ziet het er niet uit
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 13 juni 2011 @ 10:58:03 #119
347710 Donna_99
Joey rocks!
pi_98103816
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 10:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Weet je hoe taugé eruit zit als het gekookt is?? ;)
Gewokt, dan. :P
Joey
pi_98107757
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 10:49 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Niks van aantrekken, trek je eigen plan, loop je eigen route. Ik sta aan jouw kant, echter wat ik dus jammer vindt is dat je niet nieuwe ontwikkelingen gebruikt om de mensen wijzer te maken, maar terug in de tijd gaat met nieuws berichten, elke nieuwe dag, een ouder bericht aanhalen, dat overtuigt niet, dat doet mensen juist denken : "die zoekt bewijzen bij de gedachten die ze heeft".

[..]

En zo is er vast in de jaren '50 in rusland ook al ehec e.d. onderzoek gedaan met verschillende conclusies en gedachten . . .

[..]

Ik niet hoor, maar als ik zie dat de aangehaalde bron van het gesettelde hoernaille is, en dan ook steeds verder terug vanaf de huidige datum, dan frons ik wel even.
Oke, jij hebt geen hekel aan lange posten dat is mooi want dan kan ik bewijzen dat ik geen
bronnen ''achteraf'' zoek, maar gewoon soms dingen niet post omdat ik dan al ZEKER weet
dat er NOG meer bagger komt :') :P

dit interview met Midas Dekker zie ik voor het eerst.

quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2011 02:46 schreef Tism het volgende:
Als wij de straf kregen die wij verdienen voor de manier waarop wij voedsel produceren dan huh!?..omfg..dan huh!??.... :o

http://brandpunt.kro.nl/s(...)w_met_midas_dekkers/

Interview met Midas Dekkers waarin hij zijn mening geeft over het nut van controles op ons voedsel om de EHEC-uitbraak in Nederland te voorkomen.. :)
Dat we ooit de rekening gepresenteerd zouden krijgen voor de manier hoe we omgaan met
ons Milieu en de Dieren dat heb ik wel al vaker gepost, maar het interesseert blijkbaar een
heleboel mensen gewoon helemaal NIKS, serieus, je kan het checken in diverse topics waar
ik heb gepost.

De Bio-industrie

Megastallen, veel nederlanders zeggen tegen te zijn

EHEC bacterie in Duitsland2 , nu nog meer doden en zieken

EHEC bacterie in Duitsland #3 , Nu nog meer doden en zieken

zie ook mijn post hier EHEC en de politieke 'verantwoording' voor 'levende handel'

Het enige wat gebeurd is dat het belachelijk wordt gemaakt of als niet interessant of gebagatelliseerd of zelfs boos.

Het is een mentaliteit van ''we weten het eigenlijk wel, maar we willen het eigenlijk liever
niet weten dus we doen maar gewoon of er geen probleem is''.

Dit is wat ik dacht en denk toen ik het filmpje met het interview met Midas bekeek.

Ja, er zit veel waarheid in wat Midas Dekker hier zegt, het is volkomen absurd zoals we nu met
de dieren en de natuur omgaan. Het heen en weer gesleep van dieren van het ene land naar het
andere is domweg achterlijk.

Aan de ene kant produceren wij in Nederland zo'n 3x zoveel vlees (rund, varkens en kippen) dan
we hier ooit zouden kunnen opeten dus die dat wordt geëxporteerd, maar aan de andere kant
importeren we dan weer vlees uit een ander land. Volkomen absurd dus.

Een goed voorbeeld hiervan is het rundvlees wat onder de merknaam Greenfields bij Albert Heijn verlocht wordt. http://www.ahgreenfields.nl/Husbandry.htm

Het lijkt allemaal prima, want je hebt in ieder geval vlees van dieren die een beter leven hebben
gehad dan een koe die in Nederland in een Megastal zit. De dieren worden ook niet volgespoten
met antibiotica of andere rotzooi.



Maar als je even beter nadenkt is het allemaal volkomen absurd, we produceren dus 3x zoveel
vlees dan we consumeren en zitten daardoor dus wel met een gigantisch Mestoverschot.

(stom toeval is dat op dezelfde dag de eerste berichten in de kranten verschenen over de EHEC bacterie ook dit bericht in de krant stond)
De Bio-industrie

http://www.telegraaf.nl/m(...)rburen__.html?p=17,1

Mestoorlog met oosterburen
di 24 mei 2011


Tussen ons land en Duitsland ontstaat een diplomatiek conflict over het Nederlandse mestoverschot.
Dat wordt door boeren vooral over de oostgrens geëxporteerd.
Volgens ingewijden is er sprake van een ’mestoorlog’.

---

In Den Haag reageert men gelaten.
„Het principe van vraag en aanbod geldt”, vindt een zegsman bij het departement van Economische Zaken,
Landbouw en Innovatie.

Maar dat wordt in Düsseldorf niet ontkend.
Zij willen echter de grondwaterproblemen aanpakken.
„Wij willen minder mest. Holland moet zijn problemen zelf te lijf gaan”, valt in de modestad aan
de Rijn te horen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

's avonds kwam pas het bericht over de EHEC bacterie, dus als je je door al het gezeik over
linkdumping, kritiek en boze Boeren gejammer heen kunt worstelen :') door dat topic dan zie
je daar een aantal posten verderop al staan dat ik toen al dacht dat het bijna geen toeval kon
zijn en dat het best eens zo zou kunnen zijn dat er een verband zou zitten tussen die twee
berichten.

Buiten het Mestoverschot waar we dus mee blijven zitten als we zo doorgaan is het natuurlijk
ook absurd dat door die in- en export van dieren blijven vastzitten aan die gruwelijke veetransporten.

Maar goed ik begrijp wel waar Midas heen wil, maar zo gaan mensen dus geen insecten
eten. :N

http://insecteneten.nl/new/insecteneten/assortiment.php

Ik zou er zelf niet eens aan moeten denken om eerlijk te zijn. :D


Meelwormen om gerechten mee te maken. (gevriesdroogd) 50 gram per doos.
¤ 8,50 per doos



Sprinkhanen om gerechten mee te maken, of om in de chocolade te dippen (gevriesdroogd)
35 stuks per doosje. ¤12,50 per doos



De eerste keer dat ik hoorde dat er luizen zaten verwerkt in ''Roze Koeken'' en M&M's was mijn
eerste reactie ook ''gadverdamme" :r

Maar inmiddels weet ik dat het gewoon gaat om Cochenille een rode kleurstof gemaakt van een
schildluizensoort (E120) en gewoon veilig niks mis mee, dus zit ik er verder niet mee en ik denk
de meeste mensen niet, dat hoop ik tenminste want de meeste mensen eten ook gewoon
allemaal rustig Roze Koeken, M&M's, Roodgekleurde Marsepein, en drinken drankjes zoals Wicky aardbei,
dit zijn dus allemaal producten waar de rode kleurstof Cochenille inzit wat is gemaakt van Schildluis.

Als je de insecten dus in een fabriek zodanig weet te verwerken tot voedsel dat het lekker is en
er niet echt een Sprinkhaan of een Kakkerlak op je bord ligt, dan zal daar vast wel een markt
voor zijn. (als we zo doorgaan hebben we trouwens niet veel keus meer straks :') )

Dit is bijvoorbeeld een schildluis en als je het zo op je bordje krijgt...



Is toch heel anders dan dat je het zo krijgt aangeboden...







SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er nooit voor gepleit om GEEN vlees meer te eten, ook al ben ik daar diverse malen
van beschuldigd, wel heb ik gepleit om MINDER vlees te eten en als je dan vlees eet in
ieder geval Biologisch, omdat er domweg verder geen alternatieve zijn.

Ja oké een potje maden of sprinkhanen dus, maar dat gaat niet werken bij de meeste mensen
denk ik, (zelfs niet bij mij oO< )



En verder prima wat Midas daar zegt (8> , 1 of 2 dagen vlees per week voor de mensen die
echt niet zonder kunnen en dan hebben die dieren die we dan nog ''nodig'' hebben een prima
leventje in de wei, zodat het landschap ook weer een beetje ''normaal'' wordt. (wel alleen nog even
een diervriendelijker manier vinden om te slachten, want zoals het er nu aan toe gaat in de
slachterijen is gewoon goor en dierenmishandeling)

Ook zegt Midas precies wat ik al zei en al diverse malen heb herhaalt op dit moment gaat
het puur om de centen, de rest wordt domweg ''vergeten'' of er worden smoesen verzonnen.

In ieder geval ben ik het 100 % met hem eens dat we zo gewoon niet door kunnen blijven
gaan, en dat deze EHEC bacterie ''uitbraak'' nog maar slechts een kleine waarschuwing is.

Op dit moment 35 mensen dood en 3.000 mensen ziek

http://www.volkskrant.nl/(...)00-mensen-ziek.dhtml

hoewel dit natuurlijk best zwaar balen is als je toevallig zelf bij die doden of zieken zit of iemand
van je geliefden:

Veel mensen die in Duitsland besmetting met de EHEC-bacterie overleefden, zullen de rest van
hun leven kampen met de gevolgen. Ongeveer 100 mensen hebben zulke zware schade aan hun
nieren dat ze een transplantatie nodig hebben of dialyse.


Maar als het hierbij blijft, weet ik zeker dat het straks weer heel snel vergeten zal zijn,
net als alle andere ''waarschuwingen'' die we al hebben gekregen.
Nog even en het is wachten op de mensen die gaan roepen dat dit ook allemaal maar
een Hoax was :')

Nou dat het tropisch regenwoud wordt bedreigd door houtkap om o,a, de Bio-industrie
in stand te houden hoef ik denk ik niet meer te herhalen dat weet nu ook wel zo'n beetje
iedereen denk ik en wat de gevolgen zijn weten we ook wel allemaal ga ik vanuit,
klimaatsverandering enzo...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tropisch_regenwoud

nog een filmpje


en dan nu koffie :W
  maandag 13 juni 2011 @ 12:59:10 #121
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98107994
we krijgen gewoon voederkoeken net als koeien, en voor maagvulling mogen we dan een frietje, en in het weekend chinees halen, hoppa weg met de dure keuken

Op naar het Jetsons tijdperk


[ Bericht 21% gewijzigd door michaelmoore op 13-06-2011 13:19:16 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_98108532
Ik wil niet dood door zo'n domme bacterie.
pi_98111646
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:11 schreef Mpj het volgende:
Ik wil niet dood door zo'n domme bacterie.
Nee, dat is inderdaad geen dood die je wilt. Maar je vraagt je wel af hoe je het kunt voorkomen, want nu is het dit en morgen is het weer wat anders. De hele voedselindustrie (vlees, vis, groenten en fruit) is op alle fronten verziekt volgens mij. Het is nogal wat om zoveel mensen dagelijks van voedsel te blijven voorzien dat vraagt om allerlei methoden die zorgen voor extra groei en snelheid. En verder moet het ook nog eens goedkoop, dat vraagt om ongelukken.

Waarschijnlijk moeten er eerst nog heel vaak "ongelukken" gebeuren voordat dingen echt fundamenteel anders gaan worden. En ook voordat men weet hoe anders, want dat is natuurlijk ook niet allemaal zo simpel.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  maandag 13 juni 2011 @ 14:33:37 #124
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98111838
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:28 schreef Injetta het volgende:

Nee, dat is inderdaad geen dood die je wilt. Maar je vraagt je wel af hoe je het kunt voorkomen,
Rauw eten is gezond, als het voedsel niets mankeert.
Veilig is echter de boel verhitten, 60 graden minimaal, tot stomen aan toe, oven e.d.
Maar ja, hete groente, hete salade, niet echt lekker, niet knapperig, en het meeste gezonde daarin is er dan ook uitgekookt/verhit.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_98116307
Bron: Associated Press
quote:
Germany advises against homegrown sprouts

BERLIN – Authorities are advising Germans not to eat raw homegrown sprouts, pointing to suspicions that the seeds may be one cause of the country's deadly E. coli outbreak.
Officials on Friday traced the outbreak to sprouts from a farm in northern Germany but are still puzzling over how the bacteria got there — whether through workers, seeds or by other means.
The federal risk assessment agency said authorities suspect homegrown sprouts may be behind one infection in a family in northern Germany — though it says tests so far haven't found the bacteria in the seeds.
Authorities already had issued a wider warning against eating raw sprouts. The aggressive strain of E. coli has been blamed for 36 deaths, all but one of them in Germany.
Wat ik al vermoedde het spoor gaat verder naar de zaden.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_98234888
Interessant artikel over de ziekte, a must read!!

http://www.naturalnews.com/032622_ecoli_bioengineering.html

Nederlandse Google Translate vertaling:

http://translate.google.n(...)neering.html&act=url

[ Bericht 55% gewijzigd door Yuri_Boyka op 16-06-2011 02:21:00 ]
If not now, then when.
pi_98234949
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 01:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Interessant artikel over de ziekte, a must read!!

http://www.naturalnews.com/032622_ecoli_bioengineering.html
Pff a must read, waarom niet gewoon in het Nederlands?
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  donderdag 16 juni 2011 @ 01:45:54 #128
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98235308
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 01:25 schreef boekenplank het volgende:

Pff a must read, waarom niet gewoon in het Nederlands?
Dit is de kern v/h verhaal:
quote:
Bioengineering a deadly superbug
So how, exactly, does a bacterial strain come into existence that's resistant to over a dozen antibiotics in eight different drug classes and features two deadly gene mutations plus ESBL enzyme capabilities?

There's really only one way this happens (and only one way) -- you have to expose this strain of e.coli to all eight classes of antibiotics drugs. Usually this isn't done at the same time, of course: You first expose it to penicillin and find the surviving colonies which are resistant to penicillin. You then take those surviving colonies and expose them to tetracycline. The surviving colonies are now resistant to both penicillin and tetracycline. You then expose them to a sulfa drug and collect the surviving colonies from that, and so on. It is a process of genetic selection done in a laboratory with a desired outcome. This is essentially how some bioweapons are engineered by the U.S. Army in its laboratory facility in Ft. Detrick, Maryland (http://en.wikipedia.org/wiki/Nation...).

Learn more: http://www.naturalnews.co(...)g.html#ixzz1POKbEjmH
Kortom, de wetenschappers denken: deze ehec bacterie MOET GEMAAKT zijn, zoiets ontstaat niet.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_98235609
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 01:45 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Dit is de kern v/h verhaal:

[..]

Kortom, de wetenschappers denken: deze ehec bacterie MOET GEMAAKT zijn, zoiets ontstaat niet.
Kortom, een bacterie die resistent is tegen 8 antibiotica is vrijwel lastig vanuit zichzelf te laten ontstaan. Het is ook de enige manier dat het gefrabiceerd is.

Ik raad je dan ook aan om de Nederlandse vertaling te lezen, denk dat je die beter snapt. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 01:25 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Pff a must read, waarom niet gewoon in het Nederlands?
Ik heb er een vertaling bijgezet.

[ Bericht 9% gewijzigd door Yuri_Boyka op 16-06-2011 02:20:49 ]
If not now, then when.
pi_98235615
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Yuri_Boyka op 16-06-2011 02:20:33 ]
If not now, then when.
pi_98236057
De Shit Burger: nepvlees gemaakt van menselijke poep :Y)


Eerst was er de Bug Mac.
Toen kwam het kweekvlees
En nu is er de Shit Burger: nepvlees gemaakt van menselijke poep.
Volgens de Japanse wetenschapper prof. Ikeda is het vlees prima te eten, alleen moeten
sommige mensen nog wel een psychologische barrière overwinnen voordat ze het product
zullen kunnen waarderen.

http://www.hetkanwel.net/(...)aakt-vlees-uit-poep/

http://inhabitat.com/poop(...)at-from-human-feces/

Eigenlijk is het gewoon heel simpel en hebben we er met zijn alle een Kutwereld van gemaakt :')

http://www.kutwereld.nl/#JE

:z
pi_98241393
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 06:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee de biologische doen er vaak meerdere taken naast elkaar en dan kan kruisbestuiving van een EHEC uit de poep van een koe op de taugé komen
Bio industrie boeren hebben bv een schuur vol koeien en de rest van het land staat vol met landbouw, naast gras voor kuil.
Dat wordt ook echt veel gecombineerd.

Daarnaast zijn er stevige mestoverschotten en worden er smerige dingen uitgehaald om dat toch over het land uit te rijden ipv af te voeren, is harttikke illegaal, maar gebeurd vrij vaak.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 16 juni 2011 @ 11:39:25 #133
324665 meth77
to do or not to do
pi_98242280
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Bio industrie boeren hebben bv een schuur vol koeien en de rest van het land staat vol met landbouw, naast gras voor kuil.
Dat wordt ook echt veel gecombineerd.

Daarnaast zijn er stevige mestoverschotten en worden er smerige dingen uitgehaald om dat toch over het land uit te rijden ipv af te voeren, is harttikke illegaal, maar gebeurd vrij vaak.
Ik ben er voor om die hele smerig bio bende af te schaffen
pi_98242693
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 01:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Interessant artikel over de ziekte, a must read!!

http://www.naturalnews.com/032622_ecoli_bioengineering.html
God, krijgen we dat soort verhalen weer... :O
pi_98242953
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 01:45 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Dit is de kern v/h verhaal:

[..]

Kortom, de wetenschappers denken: deze ehec bacterie MOET GEMAAKT zijn, zoiets ontstaat niet.
welke wetenschappers denken dat?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:32:03 #136
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98244215
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:55 schreef oompaloompa het volgende:

welke wetenschappers denken dat?
Degenen die de uitgebreide uitleg schreven over hoe bacteriën normaliter resistent worden op 1, 2 of 3 anti-stoffen e.d., maar niet tegen 8 of meer en dan ook nog in 'cocktail vorm'.
Man-made dus? het lijkt er heel veel meer op dan een toevalstreffer, deze ehec variant.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_98247951
Oeps... nog meer narigheid op komst?

http://www.nu.nl/buitenla(...)-treft-kinderen.html

E.coli-uitbraak in Frankrijk treft kinderen
16 juni 2011 13:56

In het noorden van Frankrijk zijn vijf kinderen opgenomen in het ziekenhuis nadat ze vlees hadden
gegeten dat was besmet met een E.coli-bacterie. De kinderen zijn er slecht aan toe, aldus
gezondheidsfunctionarissen.

De bacterie lijkt niet verwant aan de EHEC-bacterie die de afgelopen weken 37 mensen het leven
kostte, op een na allemaal Duitsers. De EHEC-bacterie behoort tot de groep E.coli-bacteriën.

Het vlees was waarschijnlijk afkomstig van de Lidl.
Dat bedrijf heeft het vlees uit de schappen gehaald.

Volgens een zegsman van Lidl kan het vlees afkomstig zijn uit Frankrijk, Italië, Duitsland,
Nederland en nog meer landen.

Zes kinderen, variërend in de leeftijd van 20 maanden tot 8 jaar, werden woensdag in Lille met
hevige diarree opgenomen. Eén kind kon vrij snel weer naar huis, de rest ligt nog in ''ernstige
toestand'' in het ziekenhuis.
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:33:28 #138
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98248599
Er komen heel veel mensen met voedselvergiftiging in aanraking, dat is normaal nooit nieuws, maar het is nu lekker hypen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98249384
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Er komen heel veel mensen met voedselvergiftiging in aanraking, dat is normaal nooit nieuws, maar het is nu lekker hypen.
mwa... het is ook niet ''niks'' er zijn wel grotere rampen geweest, maar je zou dit ook als
weer een kleine waarschuwing beschouwen, zoals Midas zei in dat interview of
gewoon weer laten overwaaien, dat kan ook natuurlijk..

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)m_source=syndication

Dodental EHEC-bacterie opgelopen tot 39

mwa... 39 doden valt nog best mee, tenzij je eigen kleuter erbij zit natuurlijk dan is het
ineens niet meer een ''ver van je bed show''.

maar eh... vijftig mensen meer besmet in één dag, gaat best wel hard toch?

In totaal zijn in Duitsland op dit moment 3304 mensen besmet, dat zijn er vijftig meer dan gisteren.

Vergeet niet dat het grootste deel van die besmette mensen levenslang problemen zullen
blijven ondervinden na deze hype, toch ook niet leuk -O-

O ja op die pagina staat ook dit da's wel interessant...

Acht vragen over de EHEC-bacterie

vooral vraag 1
WAAR KOMT DE BACTERIE VANDAAN?

antwoord:
Het Hamburger Hygiëne-instituut maakte eind mei bekend dat besmettingen met EHEC, een
gevaarlijke variant van de gewone darmbacterie E. coli, veroorzaakt waren door het eten van
komkommers van kwekers uit Almería en Grenada in Spanje.

Koeienmest op die komkommers zou de besmetting van producten in Noord-Duitse winkels
veroorzaakt hebben. De analyse is in twijfel getrokken omdat in Duitsland slachtoffers zijn
gevallen die deze besmette komkommers niet hebben gegeten.
Sinds 31 mei bestaat ernstige twijfel over de herkomst van de bacterie. Nader onderzoek van
Spaanse komkommers heeft uitgewezen dat twee daarvan besmet waren met de EHEC-bacterie,
maar niet met de gevaarlijke variant O104.

Tuurlijk gaan er weer mensen die conclusie in twijfel trekken, maar die zullen daar dan wel
weer belang bij hebben.

denk ik hoor... (8>
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:55:02 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98249482
Als het niet in je straatje past is het een complot?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98249618
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Als het niet in je straatje past is het een complot?
:')

wie heeft het nu over een complot?
ik heb toch al die tijd gezegd dat het aan Vlees en/of Mest ligt?
Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die liever niet hebben dat dat naar buiten komt,
of is dat soms nooit eerder gebeurd in de geschiedenis?

Blijf vooral al mijn woorden en de woorden van mensen die niet in jouw straatje lullen
verdraaien, schiet lekker op :z

Veel plezier nog...
  donderdag 16 juni 2011 @ 15:00:49 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98249712
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Blijf vooral al mijn woorden en de woorden van mensen die niet in jouw straatje lullen
verdraaien, schiet lekker op :z

Veel plezier nog...
Bedoel je dat je niet meer met je anti vlees rants voorbij komt?
:s) :s) :s) :s) :s)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98250073
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bedoel je dat je niet meer met je anti vlees rants voorbij komt?
:s) :s) :s) :s) :s)
Neu... dan schat je je invloed op mij te hoog in...
Als ik iets te melden heb of ergens op wil reageren zal ik echt niet weg blijven voor jou
al moet ik zeggen dat ik eerder van jou de schijterij krijg dan van een biefstuk geloof ik.

Maar eh... ik ga boodschappies doen, tomaten, komkommer, taugé enzulks... (8>

dus daaahaaag tot de volgende keer .......
  donderdag 16 juni 2011 @ 15:09:30 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98250123
quote:
6s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Neu... dan schat je je invloed op mij te hoog in...
Als ik iets te melden heb of ergens op wil reageren zal ik echt niet weg blijven voor jou
al moet ik zeggen dat ik eerder van jou de schijterij krijg dan van een biefstuk geloof ik.

Maar eh... ik ga boodschappies doen, tomaten, komkommer, taugé enzulks... (8>

dus daaahaaag tot de volgende keer .......
Post dan vooral inhoudelijk, en niet met al die veggiepropaganda.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 16 juni 2011 @ 15:12:34 #145
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_98250251
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Er komen heel veel mensen met voedselvergiftiging in aanraking, dat is normaal nooit nieuws, maar het is nu lekker hypen.
Lijkt me niet in een land als bijv. Nederland. Er is door de jaren heen zoveel verbeterd.
Ik heb in ieder geval nog nooit een voedselvergiftiging gehad. Wel jaren terug weleens als smoes gebruikt om ergens niet heen te hoeven. Zogenaamd Chinees gegeten. :').
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 16 juni 2011 @ 15:19:46 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98250580
quote:
5s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:12 schreef Staal het volgende:

[..]

Lijkt me niet in een land als bijv. Nederland. Er is door de jaren heen zoveel verbeterd.
Ik heb in ieder geval nog nooit een voedselvergiftiging gehad. Wel jaren terug weleens als smoes gebruikt om ergens niet heen te hoeven. Zogenaamd Chinees gegeten. :').
Er worden gemiddeld per jaar 585 gevallen gemeld bij de VWA.
http://www.zorggegevens.n(...)edselvergiftigingen/
En je kan er van uit gaan dat de meeste dat niet worden, dat wordt gezien als een buikgriepje of zo.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † donderdag 16 juni 2011 @ 16:02:23 #147
137949 Disana
pi_98252592
In Nederland zijn inmiddels 30 miljoen kilo groenten doorgedraaid, waarvan 13 miljoen kilo komkommers. Maar de verkoop van komkommers trekt weer wat aan.
pi_98347778
Laatste nieuws... mocht het nog iemand interesseren ....

http://www.deredactie.be/(...)rie/110618_EHEC_Beek

EHEC-variant gevonden in beek bij Frankfurt
za 18/06/2011 - 19:46

In een beek in de omgeving van de Duitse stad Frankfurt is naar alle waarschijnlijkheid de gevaarlijke
variant van de EHEC-bacterie aangetroffen.

Twee biobedrijven in de omgeving gebruikten water uit de beek om groenten te besproeien, maar
daar is de gevaarlijke variant niet aangetroffen.

Het gaat om het riviertje Erlenbach, dat ook zjin naam aan de stad Erlenbach gaf.
In de rivier is gisteren de dodelijke variant van de EHEC-bacterie aangetroffen.
Verder onderzoek moet nu uitsluiten of het wel degelijk om die variant gaat.

Ook wordt nog onderzocht hoe de bacterie in de rivier terechtkwam.
Vermoedelijk is er water van een nabijgelegen zuiveringsinstallatie in de beek gestroomd.

In de omgeving van de beek zijn geen nieuwe zieken gemeld.
Maar het is wel zeker dat twee biologische landbouwbedrijven in de regio het water uit de beek
hebben gebruikt om groenten te besproeien. In een van die bedrijven is een ongevaarlijke variant
van de bacterie aangetroffen. Maar het bedrijf is nu toch preventief gesloten.

De overheid van de deelstaat Hessen zegt dat er voorlopig geen gevaar is.

Maar de inwoners krijgen wel de raad om niet te gaan zwemmen of om het water niet te gebruiken
om tuinen te besproeien.
pi_98418548
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 21:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Laatste nieuws... mocht het nog iemand interesseren ....

http://www.deredactie.be/(...)rie/110618_EHEC_Beek

EHEC-variant gevonden in beek bij Frankfurt
za 18/06/2011 - 19:46

In een beek in de omgeving van de Duitse stad Frankfurt is naar alle waarschijnlijkheid de gevaarlijke
variant van de EHEC-bacterie aangetroffen.

Twee biobedrijven in de omgeving gebruikten water uit de beek om groenten te besproeien, maar
daar is de gevaarlijke variant niet aangetroffen.

Het gaat om het riviertje Erlenbach, dat ook zjin naam aan de stad Erlenbach gaf.
In de rivier is gisteren de dodelijke variant van de EHEC-bacterie aangetroffen.
Verder onderzoek moet nu uitsluiten of het wel degelijk om die variant gaat.

Ook wordt nog onderzocht hoe de bacterie in de rivier terechtkwam.
Vermoedelijk is er water van een nabijgelegen zuiveringsinstallatie in de beek gestroomd.

In de omgeving van de beek zijn geen nieuwe zieken gemeld.
Maar het is wel zeker dat twee biologische landbouwbedrijven in de regio het water uit de beek
hebben gebruikt om groenten te besproeien. In een van die bedrijven is een ongevaarlijke variant
van de bacterie aangetroffen. Maar het bedrijf is nu toch preventief gesloten.

De overheid van de deelstaat Hessen zegt dat er voorlopig geen gevaar is.

Maar de inwoners krijgen wel de raad om niet te gaan zwemmen of om het water niet te gebruiken
om tuinen te besproeien.
Ben ik de enige die het vreemd vind dat dit nieuws nog in geen enkele Nederlandse krant
te lezen is?

Belgische bronnen te over, maar niets in de Nederlandse kranten of Media....
  maandag 20 juni 2011 @ 19:05:31 #150
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98424075
Nederlandse kranten zijn gewoon niet erg goed
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98496682
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlandse kranten zijn gewoon niet erg goed
Nee dat blijkt maar weer, ik zat ook al te wachten wanneer dit in de krant zou komen,
maar niks gezien :N

http://www.duurzaamnieuws.nl/bericht.rxml?id=65919

Mogelijk antibioticaresistente bacteriën in Utrechts oppervlaktewater
17-6-2011


Steeds vaker komen antibioticaresistente bacteriën bij dieren, mensen en in het milieu voor en
dat levert een gevaar op voor de volksgezondheid. Een van deze bacteriën, de ESBL-bacterie,
wordt bijvoorbeeld aangetroffen in 85% van de kip.


Deze bacterie ontstaat door veelvuldig gebruik van antibiotica, zoals o.a. het geval is in de
intensieve veehouderij en bij zogenaamde hotspots als ziekenhuizen en verpleegtehuizen.

Deze resistente bacteriën bemoeilijken het bestrijden van infecties bij mens en dier.
Omdat dierlijke mest ook voor bemesting van het land wordt gebruikt, zijn sommige grondgeteelde
groenten, nu ook besmet met de ESBL-bacterie.

De mest kan tevens afspoelen in het oppervlaktewater en terecht komen in zwemwater waar
mensen recreëren.

Omdat de provincie Utrecht verantwoordelijk is voor de kwaliteit van het zwemwater heeft de Partij
voor de Dieren vragen gesteld.

Het Rijksinstituut Voor Volksgezondheid en Milieuhygiëne (RIVM) heeft onderzoek gedaan naar
ESBL’s die in oppervlaktewater terecht komen in gebieden waar veel veehouderijen gevestigd zijn.
Daaruit is gebleken dat de ESBL-bacterie in zwemwater een directe of indirecte bedreiging kan
vormen voor de gezondheid van de mens en ziekte tot gevolg heeft die moeilijk of niet te
behandelen is.

Antibiotica helpt niet meer bij mensen, die besmet zijn met de ESBL bacterie, vanwege de
resistentie van deze bacterie voor antibiotica met alle vergaande gevolgen van dien.

Deze situatie baart de fractie van de Partij voor de Dieren in Provinciale Staten van Utrecht grote
zorgen. Daarom heeft de partij schriftelijke vragen gesteld aan het college van Gedeputeerde
Staten, omdat de provinci belangrijke taken heeft op het gebied van schoon water en een veilige
en schone leefomgeving.

“Door de bemesting van groenten kan de ESBL-bacterie via de bodem in de waterkringloop
terecht komen.

Ook is directe afspoeling in het oppervlaktewater mogelijk.
Dit kan grote gevolgen hebben voor recreanten die blootgesteld worden aan de gevaarlijke
bacterie. Het zou goed zijn als de provincie onderzoekt of er ook in Utrecht eventueel gevaar is
voor de volksgezondheid”, aldus fractievoorzitter Willem van der Steeg.

Ook in geen enkele ''grote krant'' vermeld :N
Straks kunnen we zelf niet meer zwemmen door al dat gerotzooi :'(

Er komen nu wel erg veel zaken aan het licht m.b.t. antibiotica resistente bacteriën

nu weer dit ?


http://www.blikopnieuws.n(...)stente_bacterie.html

Onderzoek naar 21 doden met resistente bacterie
dinsdag 21 juni 2011 21:20


artikel is te lang om te plaatsen dus maar even via de link lezen...

en van de EHEC bacterie horen we gewoon niets meer... :')

Toch wel triest eigenlijk, het wordt een soort van domino effect die resistente bacteriën,
zal wel weer de ''doofpot'' ingaan of ''overwaaien en dan is iedereen het weer vergeten.

nah... we horen het wel...


:z
pi_98507462
http://www.volkskrant.nl/(...)ijkheid-blijft.dhtml

daar staat dan ook eindelijk dat verhaal in van die beek, al is het een beetje beknopt

EHEC bacterie in Duitsland #3 , Nu nog meer doden en zieken

ow... en er staat ook de reden in waarom er geen nieuws meer was :')
omdat het voor paniek zou zorgen,

nee, lullo's voor duidelijkheid dat is iets anders, nu lag de hele Tuinbouw op zijn gat,
nah jah... de heren met de stropdassen zullen wel weten wat ze doen.... (8>
  † In Memoriam † zondag 26 juni 2011 @ 21:35:44 #153
240917 Mula
pi_98694141
Het ziet er naar uit dat de Duitse EHEC-variant in Bordeaux is opgedoken. 8 mensen liggen in het ziekenhuis. 7 vd 8 mensen hebben tauge gegeten bij een kinderrecreatiecenter.


http://edition.cnn.com/20(...)ce.e.coli/index.html
pi_98696063
mwja zo af en toe komt er nog wel een vaag bericht voorbij..
Nu weer dit.

http://www.nu.nl/ehec/254(...)en-voorlopig-af.html

Minister raadt eten rucolakiemen voorlopig af
Laatste update: 26 juni 2011 21:56

In Frankrijk zijn deze groenten uit de handel gehaald, omdat in de omgeving van Bordeaux mensen
de STEC (EHEC) bacterie O104:H4 hebben opgelopen en een aantal van hen ook de
nieraandoening HUS heeft, aldus het ministerie.

Deze bacterie is hetzelfde type dat in Duitsland de crisis heeft veroorzaakt.
Frankrijk vermoedt dat de zaden van deze kiemgroenten de oorsprong van de besmetting zijn.
De nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit (nVWA) onderzoekt nu of deze zaden ook in Nederland zijn gebruikt.
pi_98852561
Van Nu.nl
quote:
Egyptisch zaaigoed achter uitbraak EHEC

ROME - De recente uitbraken van de gevaarlijke darmbacterie EHEC zijn waarschijnlijk terug te leiden tot Egypte.

Twee ladingen geïmporteerd fenegriekzaad lijken verantwoordelijk te zijn voor de problemen in Duitsland en Frankrijk. Die hebben al aan bijna 50 mensen het leven gekost.

Dat heeft de EU-dienst voor voedselveiligheid, de EFSA, woensdag laten weten. In 2009 geïmporteerd fenegriekzaad wordt verantwoordelijk gehouden voor de Franse EHEC-uitbraak.

De Duitse klachten worden toegeschreven aan fenegriekzaad dat vorig jaar werd geïmporteerd uit Egypte. De EFSA maakt niet duidelijk hoe het fenegriekzaad de problemen zou hebben veroorzaakt.

Fenegriek is een kiemgroente uit het Midden-Oosten. Het wordt onder meer gebruikt als keukenkruid. Eerder werden bietenspruiten in verband gebracht met de dodelijke EHEC-bacterie.
De bron is dus gevonden.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_98853161
Ook Zweden meldt eerste niet-Duitse EHEC-besmetting

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)tse-ehec-besmetting/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')