Ik voel alweer wat opmerkingen aankomen over "soignée"-heid, maar daar moet je je niet teveel van aantrekkenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:37 schreef Drive-r het volgende:
Zo, eerste shopping gedaan. Extra binnenbandje, pompje (zo eentje die naast de bottle cage komt), twee bottles + cage, zadeltasje, wat lichtjes, een multitool, banden lichters, plakset en natuurlijk een helm. Oh, ook een paar lekkere handschoentjes.
Ik wacht nog even met schoenen en clips, maar denk dat ik dan voor een MTB systeem ga, aangezien je daar makkelijker nog met normale schoenen op zit en het iets relaxter is voor m'n slechte knien (meer speling).
Iemand nog goeie tips voor een beetje stevige bandjes? Ik moet altijd een stuk de stad door, voordat ik echt goed asfalt heb buiten Londen. Dus liefst iets dat beetje ok is in de regen en niet zo snel lek prikt.
Das gewoon het plaatje wat er voor zorgt dat je schroeven niet zo snel losgaan. Ik denk ook niet dat het heel veel extra kost of wel? Gewoon der bij doen, dan weet je zeker dat het goed vast zit.quote:Op donderdag 7 juli 2011 14:32 schreef Ghostandor het volgende:
Ik wil schoenplaatjes gaan kopen voor SPD pedalen, maar nu kom ik de keus tegen of ik met of zonder borgplaatje wil. Wat is een borgplaatje? (noobvraag)
Combi systeem inderdaad, maar die heb je hier overal enkel in mtb uitvoering. Hoe het eruit ziet boeit me echt niet, maar ik wil ook soms op de fiets even snel de stad in zonder fietsschoenen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:57 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik voel alweer wat opmerkingen aankomen over "soignée"-heid, maar daar moet je je niet teveel van aantrekken
Hoe bedoel je dat je op MTB pedalen met normale schoenen kunt fietsen? of bedoel je zo'n combi-systeem?
Verder maakt het qua bandjes en lekrijden volgens mij niet heel veel uit, als je niet lek wilt rijden, moet je crossbandjes erop leggen
Thanks, ik zal eens kijken. Een collega had ook al wat tips, blijkbaar zit er volgens "de kenners" toch echt een verschil tussen de banden wat betreft het lek prikken.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:56 schreef Narcotical het volgende:
Ik hoor heel veel over continental Gp4000s. Zelf heb ik nog de standaard buitenbandjes erop zitten
Conti heeft ook nog een wat "stevigere" uitvoering waar je wel veel goede verhalen over hoort: de Grand-Prix 4 season.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:15 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Thanks, ik zal eens kijken. Een collega had ook al wat tips, blijkbaar zit er volgens "de kenners" toch echt een verschil tussen de banden wat betreft het lek prikken.
Deze gebruik ik ook als trainingsbandjes. Pas twee keer lek mee gereden in ~2500 km. Maar welk bandje je ook neemt, zorg ervoor dat je altijd een extra binnenbandje bij je hebt. Vervangen is amper 5 min werk en dan kun je weer vrolijk doorrijden.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:56 schreef Narcotical het volgende:
Ik hoor heel veel over continental Gp4000s. Zelf heb ik nog de standaard buitenbandjes erop zitten
Er zit inderdaad wel degelijk verschil tussen buitenbandjes wat betreft lekbescherming. Zo heb je aan de ene kant stugge, zware banden met goede lekbescherming, en aan de andere kant bandjes met een minimale rolweerstand en geen/gereduceerde bescherming tegen lekrijden. Zo gebruik ik voor wedstrijden de Schwalbe Ultremo ZX. Deze weegt minder dan een "normale" band en heeft minder rolweerstand waardoor je dus sneller kan gaan. De Ultremo ZLX is nog extremer: dit is een pure wedstrijdband met zo weinig mogelijk rolweerstand voor diegenen die graag water bij de wijn doen als het gaat om lekbescherming (géén anti-leklaag). Daarom is zo'n band totaal niet geschikt voor recreatieve tochten en/of normale trainingen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:15 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Thanks, ik zal eens kijken. Een collega had ook al wat tips, blijkbaar zit er volgens "de kenners" toch echt een verschil tussen de banden wat betreft het lek prikken.
Die Schwalbe Ultremo ZX is exact waar de mijne mee geleverd werd. Ik wilde even kijken naar iets dat iets langer mee gaat tijdens tochten, dan laat ik dat er bij de eerste beurt meteen opleggen (ja ja, ik ben lui).quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:39 schreef Marurk het volgende:
[..]
Deze gebruik ik ook als trainingsbandjes. Pas twee keer lek mee gereden in ~2500 km. Maar welk bandje je ook neemt, zorg ervoor dat je altijd een extra binnenbandje bij je hebt. Vervangen is amper 5 min werk en dan kun je weer vrolijk doorrijden.
[..]
Er zit inderdaad wel degelijk verschil tussen buitenbandjes wat betreft lekbescherming. Zo heb je aan de ene kant stugge, zware banden met goede lekbescherming, en aan de andere kant bandjes met een minimale rolweerstand en geen/gereduceerde bescherming tegen lekrijden. Zo gebruik ik voor wedstrijden de Schwalbe Ultremo ZX. Deze weegt minder dan een "normale" band en heeft minder rolweerstand waardoor je dus sneller kan gaan. De Ultremo ZLX is nog extremer: dit is een pure wedstrijdband met zo weinig mogelijk rolweerstand voor diegenen die graag water bij de wijn doen als het gaat om lekbescherming (géén anti-leklaag). Daarom is zo'n band totaal niet geschikt voor recreatieve tochten en/of normale trainingen.
Helder, dan hou ik het voor de zomer eerst bij fietsshirt, broek, helm en schoenen. Bij het schaatsen en hardlopen heb ik nooit al te veel last van kou, dus ga er van uit dat dat in de zomer op de fiets eerst nog wel meevalt.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:15 schreef Narcotical het volgende:
Fietsshirt, fietsbroek met zeem, helm uiteraard.. Verder gewoon fietsschoenen met kliksysteem natuurlijk (ga er vanuit dat je klikpedalen wilt). En eventueel een ondershirtje voor koudere dagen enzo..
En verder kan je altijd nog kijken voor arm en beenstukken, overschoenen etc.. maar dat is meer voor als het kouder/rot weer is
Geen van drieen. Het eerste ritje is misschien nog leuk, maar daarna begint gewoon de ellende. Koop voor hetzelfde geld (na afdingen) maar een 2e hands van een sportieve wielertoerist die zijn kroonjuweel altijd vertroeteld heeft.quote:Op maandag 11 juli 2011 12:57 schreef JLeeuwarden het volgende:
Ik heb nu eindelijk het geld bij elkaar voor een racefiets nu vroeg ik mij af welke u zou kiezen.
http://www.fietsgigant.co(...)t-24-speed-indy.html
http://www.matrabike.nl/Fietsen/Racefietsen/Peloton/Peloton.aspx
http://www.matrabike.nl/F(...)e/Ace-Road-Bike.aspx
Als iemand een goede 2ehands van rond de 400 weet. Vind ik ook prima.
Volgens mij moet jij een frame kiezen met een verlengd balhoofd zoals b.v. de Specialized Roubaix. Anders kom je veel te diep te zitten En waarschijnlijk zijn er zo nog wel meer merken. Anders moet het toch maatwerk van b.v. Jan van Dalen uit HvH worden, ben ik bang.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:43 schreef -Jay-20- het volgende:
Ik wil een nieuwe fiets kopen maar heb een probleem... Ik ben lang (197cm) en daarbij zijn mijn benen disproportioneel lang ten opzichte van mijn torso... Op basis van beenlengte zou ik en 61/62cm frame moeten hebben, echter op basis van mijn torso+armlengte zou ik maximaal een 58cm frame moeten hebben... Nu kan ik natuurlijk een 58cm fiets met een enorme zadelpen nemen of een 60+cm frame met een hele korte stuurpen, maar beide opties is niet echt aan te raden (buiten dat het er estetisch vreemd uitziet).
Iemand nog ideeen/tips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |