abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 3 juli 2011 @ 00:25:05 #126
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_98968803
Die Trek is prima
.
pi_98969421
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 00:25 schreef Yankee het volgende:
Die Trek is prima
Wat is het verschil met deze Trek 1200? http://link.marktplaats.nl/462756977

Maakt dat veel verschil uit?
  zondag 3 juli 2011 @ 00:48:48 #128
275429 scoloo
Just Popeye the Sailorman
pi_98969564
De afmontage. Versnellingen en derailleurs enzo. Dan is die trek 1400 met beter materiaal afgemonteerd. 105 is fijner dan tiagra.
Als je zegt wat je doet, moet je ook doen wat je zegt!
pi_98969609
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 00:48 schreef scoloo het volgende:
De afmontage. Versnellingen en derailleurs enzo. Dan is die trek 1400 met beter materiaal afgemonteerd. 105 is fijner dan tiagra.
Maar die Trek 1200 is opzich ook geen slechte keuze?

(sorry als ik domme vragen stel, zoals ik al zei, ben nieuw hiermee :P)
  zondag 3 juli 2011 @ 00:53:06 #130
275429 scoloo
Just Popeye the Sailorman
pi_98969704
Als je het niet weet kan je het beter vragen toch? ;)

Ik zou je eerst even laten opmeten, dan weet je precies wat voor een frame maat je moet hebben. En dan kan je ook wat gerichter zoeken.
Als je zegt wat je doet, moet je ook doen wat je zegt!
pi_98969838
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 00:53 schreef scoloo het volgende:
Als je het niet weet kan je het beter vragen toch? ;)

Ik zou je eerst even laten opmeten, dan weet je precies wat voor een frame maat je moet hebben. En dan kan je ook wat gerichter zoeken.
Daar heb je een punt ja ;) Thanks in ieder geval!

Opmeten was ik sowieso al van plan, van wat ik hier en daar gelezen heb, moet ik waarschijnlijk een 58cm frame hebben, met mijn lengte van 1.82. Maar dat gaan we nog effe bij een wielerspeciaalzaak laten testen ;)

Beetje op marktplaats verder gekeken, en deze is prijstechnisch erg interessant: http://link.marktplaats.nl/454437593

Is het wat om mee te beginnen, of kan ik deze beter links laten liggen?

[ Bericht 11% gewijzigd door Ghostandor op 03-07-2011 01:28:16 ]
pi_98971720
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 00:56 schreef Ghostandor het volgende:

[..]

Daar heb je een punt ja ;) Thanks in ieder geval!

Opmeten was ik sowieso al van plan, van wat ik hier en daar gelezen heb, moet ik waarschijnlijk een 58cm frame hebben, met mijn lengte van 1.82. Maar dat gaan we nog effe bij een wielerspeciaalzaak laten testen ;)

Beetje op marktplaats verder gekeken, en deze is prijstechnisch erg interessant: http://link.marktplaats.nl/454437593

Is het wat om mee te beginnen, of kan ik deze beter links laten liggen?
Je moet er dan sowieso nog klikpedalen opzetten, en is 'ie voor jou niet te groot?
  zondag 3 juli 2011 @ 09:42:41 #133
308981 Narcotical
Best in the World
pi_98973957
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 00:56 schreef Ghostandor het volgende:

[..]

Daar heb je een punt ja ;) Thanks in ieder geval!

Opmeten was ik sowieso al van plan, van wat ik hier en daar gelezen heb, moet ik waarschijnlijk een 58cm frame hebben, met mijn lengte van 1.82. Maar dat gaan we nog effe bij een wielerspeciaalzaak laten testen ;)

Beetje op marktplaats verder gekeken, en deze is prijstechnisch erg interessant: http://link.marktplaats.nl/454437593

Is het wat om mee te beginnen, of kan ik deze beter links laten liggen?
Ligt eraan of je hele lange benen hebt of niet.. Ik ben 1.80 en ik rij op een 56.. ;)

En sorry dat ik het zeg, maar die kleursetting van die Trek 1200 doet echt pijn aan mn ogen.. :P
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_98974223
Die 1200 is echt een fijne fiets hoor! Zeker voor een beginner. M'n broertje heeft er een en ik train er wel eens op, maar dat is echt een prima fietsje!

105 is idd wel een groot stapje beter, maar tiagra zou ook wel voldoen. Ik denk btw dat je ook wel op een 57 past. Ik ben 1.86 en rij op een Trek maatje 56 ;)
pi_98974277
Die Concorde is wel mooi, maar heeft ook geen stuurschakeling. Ik denk dat je met die Trek iets meer een fiets hebt die compleet af is. Aan de andere kant kun je ook met die Concorde beginnen (wel ff pedaaltjes bijkopen) en die na een tijdje upgraden....
  zondag 3 juli 2011 @ 10:34:22 #136
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_98974514
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 10:15 schreef cafca het volgende:
Die Concorde is wel mooi, maar heeft ook geen stuurschakeling. Ik denk dat je met die Trek iets meer een fiets hebt die compleet af is. Aan de andere kant kun je ook met die Concorde beginnen (wel ff pedaaltjes bijkopen) en die na een tijdje upgraden....
Ik zou voor een van die twee Treks gaan; zijn niet te duur en dan heb je direct een prima fiets. Wat bedoel je met 'upgraden'? Die Concorde na een tijdje inruilen of daar een andere groep opzetten? Denk niet dat je als beginner voor optie twee moet kiezen.
.
pi_98975429
Ik bedoelde inderdaad een andere groep. Maar ik denk idd dat die treks ook wel een betere keus zijn, ja.
pi_98981121
Nou, ik ga vanavond die Trek 1200 ophalen. Met een beetje geluk heb ik deze week tijd om hem uit te proberen, en dan zal ik wel laten weten hoe die bevalt. Bedankt allemaal!
  zondag 3 juli 2011 @ 14:57:58 #139
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_98981654
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:43 schreef Ghostandor het volgende:
Nou, ik ga vanavond die Trek 1200 ophalen. Met een beetje geluk heb ik deze week tijd om hem uit te proberen, en dan zal ik wel laten weten hoe die bevalt. Bedankt allemaal!
^O^
.
pi_98981987
Ik wil een 2e hands wielren fiets kopen alleen zou ik in niet moeten weten waar ik zou moeten zoeken. Het liefst wil ik minder dan 100 euro kwijt zijn maar op MP worden er voor 2e hands fietsen nog steeds hoge prijzen gevraagd.

Weet iemand in omgeving rotterdam of op het internet waar ik goedkoper uit kan komen? Het hoeft niet de beste fiets ooit te zijn want ik ga hem alleen voor naar school/stage en terug gebruiken tot ik genoeg geld heb voor een nieuwe. Maat 52 btw.
pi_98994410
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:43 schreef Ghostandor het volgende:
Nou, ik ga vanavond die Trek 1200 ophalen. Met een beetje geluk heb ik deze week tijd om hem uit te proberen, en dan zal ik wel laten weten hoe die bevalt. Bedankt allemaal!
Nice one! Die behoudt z'n waarde ook wel, mocht je het niets vinden.
pi_99007124
Vandaag een Koga Team Edition 2008 gekocht met 105. Fiets is bij de FM ooit als nieuw verkocht aan een toerder en heeft daar 1,5jaar niet zo intensief op gefietst. Volgens de FM (die ik al jaren ken) zat het stof op de bovenbuis. Fiets heeft geen krasjes of steenslag. Zit een nieuwe cassette op.Wordt nog eens compleet nagekeken en komt nieuw stuurlint op. Prijs 750 euro.

Goede deal?

Ze hebben me compleet opgemeten met Veltec systeem en fiets past goed bij me. Bovenbuis is 5mm te lang maar dat is makkelijk te compenseren door het zadel iets naar voren te schuiven. Het verschil was namelijk te klein om er een kortere stuurpen op te zetten. Als uit de meting was gebleken dat de fiets niet bij me paste was ik ook niet tot koop over gegaan, ben namelijk van mening dat de geometrie van een merk fiets niet voor iedereen is weggelegd.

Wat ik mis in dit topic, is dat er altijd van uit wordt gegaan dat elke geometrie bij elke renner past. Trek fietsen staan bekend om zijn lange bovenbuis. Cube juist om korte. Iemand met een lang bovenlichaam zal dus nooit goed op een Cube zitten en mensen met een kort bovenlichaam zullen niet goed kunnen zitten op een Trek. Daar wordt hier helemaal aan voorbij gegaan. Laat je goed opmeten en kies aan de hand daarvan een geometrie die bij je past!

[ Bericht 18% gewijzigd door fokvragen op 04-07-2011 00:51:10 ]
pi_99053954
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 00:36 schreef fokvragen het volgende:
Vandaag een Koga Team Edition 2008 gekocht met 105. Fiets is bij de FM ooit als nieuw verkocht aan een toerder en heeft daar 1,5jaar niet zo intensief op gefietst. Volgens de FM (die ik al jaren ken) zat het stof op de bovenbuis. Fiets heeft geen krasjes of steenslag. Zit een nieuwe cassette op.Wordt nog eens compleet nagekeken en komt nieuw stuurlint op. Prijs 750 euro.

Goede deal?

Ze hebben me compleet opgemeten met Veltec systeem en fiets past goed bij me. Bovenbuis is 5mm te lang maar dat is makkelijk te compenseren door het zadel iets naar voren te schuiven. Het verschil was namelijk te klein om er een kortere stuurpen op te zetten. Als uit de meting was gebleken dat de fiets niet bij me paste was ik ook niet tot koop over gegaan, ben namelijk van mening dat de geometrie van een merk fiets niet voor iedereen is weggelegd.

Wat ik mis in dit topic, is dat er altijd van uit wordt gegaan dat elke geometrie bij elke renner past. Trek fietsen staan bekend om zijn lange bovenbuis. Cube juist om korte. Iemand met een lang bovenlichaam zal dus nooit goed op een Cube zitten en mensen met een kort bovenlichaam zullen niet goed kunnen zitten op een Trek. Daar wordt hier helemaal aan voorbij gegaan. Laat je goed opmeten en kies aan de hand daarvan een geometrie die bij je past!
Da's wel een goeie om te onthouden voor m'n nieuwe fietsje. Komt wel bij dat de ene Trek de andere niet is natuurlijk, en dat geldt ook voor Cube. Ook maar eens naar Veltec volgend jaar rond mei :)
pi_99060829
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 08:42 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Da's wel een goeie om te onthouden voor m'n nieuwe fietsje. Komt wel bij dat de ene Trek de andere niet is natuurlijk, en dat geldt ook voor Cube. Ook maar eens naar Veltec volgend jaar rond mei :)
Uiteraard zitten en verschillen tussen de ene Trek en Cube alleen houden alle merken zich vast aan bepaalde verhoudingen. Je zal bijv. nooit een Cube vinden die een langere bovenbuis heeft dan Koga. Elk merk laat op haar site de geometrie zien van alle types. Bij oude fietsen is het een kwestie van opmeten van het frame.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:43:48 #145
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99085196
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 08:42 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Da's wel een goeie om te onthouden voor m'n nieuwe fietsje. Komt wel bij dat de ene Trek de andere niet is natuurlijk, en dat geldt ook voor Cube. Ook maar eens naar Veltec volgend jaar rond mei :)
Bij Veltec kun je geen fietsen kopen........ Maar dat meet systeem is ook niet alles hoor want dat gaat uit van gemiddelde lengte maten en houdt geen rekening met hoe diep je wilt zitten.

Daarnaast zijn er twee maten het aller belangrijkst. De lengte van de bovenbuis en de verticale afstand hart stuur tot hart voornaaf. Met de hoogte van top zadel en naloop van punt zadel tot hart cranks kun je eenvoudig bijstellen.

Dus kijk eens naar je huidige fiets hoe die maten zijn en zoek dan uit wat je moet hebben om korter te zitten. Ik rij nu zelf met een 1,5 cm kortere stuurpen en een stuur met de kortste drop en reach. Winst is in totaal met iets kortere bovenbuis ongeveer 3 cm en onder in de beugel zit ik niet meer zo allejezus diep. Voelt bijzonder prettig aan. En dat allemaal terwijl mijn vorige fiets ook aangemeten was. Uiteindelijk gaat het er om dat je prettig op die fiets zit en niet om 3 seconden sneller dan de rest een rit van 200 km te beeindigen...... Toch?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_99087883
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:43 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Bij Veltec kun je geen fietsen kopen........ Maar dat meet systeem is ook niet alles hoor want dat gaat uit van gemiddelde lengte maten en houdt geen rekening met hoe diep je wilt zitten.

Daarnaast zijn er twee maten het aller belangrijkst. De lengte van de bovenbuis en de verticale afstand hart stuur tot hart voornaaf. Met de hoogte van top zadel en naloop van punt zadel tot hart cranks kun je eenvoudig bijstellen.

Dus kijk eens naar je huidige fiets hoe die maten zijn en zoek dan uit wat je moet hebben om korter te zitten. Ik rij nu zelf met een 1,5 cm kortere stuurpen en een stuur met de kortste drop en reach. Winst is in totaal met iets kortere bovenbuis ongeveer 3 cm en onder in de beugel zit ik niet meer zo allejezus diep. Voelt bijzonder prettig aan. En dat allemaal terwijl mijn vorige fiets ook aangemeten was. Uiteindelijk gaat het er om dat je prettig op die fiets zit en niet om 3 seconden sneller dan de rest een rit van 200 km te beeindigen...... Toch?
Het klopt dat Veltec puur naar gemiddelden kijkt en niet naar het doel van de renner zelf. Het is dus belangrijk dat de fietsenmaker die het systeem gebruikt ook zelf nadenkt en kijkt hoe je op de fiets zit, ipv blind af te gaan op de meting uitkomsten. Mijn fietsenmaker vroeg mij ook hoe ik op de fiets wil zitten, diep of als toerder. Waar het uiteindelijk om gaat is puur persoonlijk.. de ene wil comfortabel km's maken en de ander gaat wedstrijden rijden. Dat is inderdaad puur persoonlijk.
pi_99103433
Gisteren teruggekomen van onze Trappistentour! Met 3 vrienden op de fiets vanaf Breda naar Westmalle gegaan, daar bier gedronken en gebbq'd bij de Abdij en op de camping. Was zo'n 70 km totaal die dag. De volgende dag van Westmalle naar Achel gefietst, daar bier gedronken en gebbq'd bij de Abdij en op de camping, was een dikke 100 km. De volgende dag van Achel naar Berkel-Enschot (La Trappe), daar een mooie rondleiding gehad door de abdij en natuurlijk bier gedronken en gebbq'd. Was zo'n 60 km. De laatste dag weer op het gemakje 40 km naar Breda gefietst :) Was supervet!
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_99103696
Heren, ik heb wat tips nodig voor de Cube Attempt. Ten eerste een heerlijke fiets, maar hij heeft nog wat accessoires nodig en ik ben een noob. Ik moet nog even handschoentjes, flessen en flessenhouders en een zadeltasje halen. Verder wat simpele lichtjes en een helm. Mensen nog tips hiervoor? Wat voor tools zijn handig om mee te nemen voor langere ritten, plaksetje, pompje en extra binnenband? Nog tips qua binnenbanden en eventueel buitenbanden die wat minder snel lek gaan (de standaard banden schijnen dat snel te doen)?

En de domste vraag: is het plakken van een band of een racefiets hetzelfde als bij een normale fiets? Waar moet ik op letten als ik voor of achterwiel los haal en weer terug zet?

Sorry, ik heb hier niemand om het aan te vragen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_99106627
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:14 schreef Drive-r het volgende:
Heren, ik heb wat tips nodig voor de Cube Attempt. Ten eerste een heerlijke fiets, maar hij heeft nog wat accessoires nodig en ik ben een noob. Ik moet nog even handschoentjes, flessen en flessenhouders en een zadeltasje halen. Verder wat simpele lichtjes en een helm. Mensen nog tips hiervoor? Wat voor tools zijn handig om mee te nemen voor langere ritten, plaksetje, pompje en extra binnenband? Nog tips qua binnenbanden en eventueel buitenbanden die wat minder snel lek gaan (de standaard banden schijnen dat snel te doen)?

En de domste vraag: is het plakken van een band of een racefiets hetzelfde als bij een normale fiets? Waar moet ik op letten als ik voor of achterwiel los haal en weer terug zet?

Sorry, ik heb hier niemand om het aan te vragen...
Ik bestel mijn fietskleding van het huismerk van http://www.rose.nl/. Echt uitstekende prijs kwaliteit. Ik zou bij de aankoop van handschoentjes er iig op letten dat er van die gelpads in de handpalmen zijn genaaid. Voor mij maakte dat een groot verschil.

Ik neem altijd een binnenband, bandenlichters en co2 pomp mee.

Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die hun banden plakken. Ik doe er gewoon een nieuw binnenbandje op als ik lek ben gereden. Belangrijkste is dat je je buitenband zowel aan de binnen en buitenkant goed controleert op vastzittende steentjes.
pi_99152930
Ik wil schoenplaatjes gaan kopen voor SPD pedalen, maar nu kom ik de keus tegen of ik met of zonder borgplaatje wil. Wat is een borgplaatje? :P (noobvraag)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')