abonnement Unibet Coolblue
pi_97937859
Nee ok, dat is waar :P

Ik wachtte ook oa tot m'n 21 voordat ik examen ging doen vanwege dat gekloot met 25kw, nu kan ik gewoon zoeken naar een motor zonder te bedenken of die wel op 25kw kan :+
pi_97938477
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met nero is, net zijn rijbewijs op een dikke racer :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_97938651
pi_97938674
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:13 schreef Sloggi het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_97938726
pi_97938775
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:09 schreef rene90 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met nero is, net zijn rijbewijs op een dikke racer :')
Hij moet nog AVD examen doen, 17 juni ofzo?

Edit:

quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:40 schreef cyberterrorist het volgende:

[..]

dit heb ik ook geleerd van mijn instructeur :{

ps: wanneer heb je AVD examen nero?
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:50 schreef nero7 het volgende:

[..]

17de ofzo, staat in mn agenda, geen zin om het nu op te zoeken :p
pi_97939240
quote:
6s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:16 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Hij moet nog AVD examen doen, 17 juni ofzo?

Edit:

[..]

[..]

Ooh dacht dat hij hem al had :') Ooh nee wacht ,dat was toen hij zei dat hij hem had, maar uiteindelijk toch maar toegaf gezakt te zijn.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_97939436
Dat ja :')

Maar ok, we gaan hier geen mensen belachelijk maken verder O-)

Lessers onder elkaar *O*
pi_97941478
Dat is ook helemaal waar :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_97942542
Jij bent geen lesser meer René :P

Pfft, nog een half uur stage, dan ff eten en dan m'n motor ophalen *O* Ik heb nu echt geen zin meer hier :P
pi_97942731
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:35 schreef ArnosL het volgende:
Jij bent geen lesser meer René :P
En nu gaan we zo doen gelijk, ik weet genoeg :{w
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_97942956
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:39 schreef rene90 het volgende:

[..]

En nu gaan we zo doen gelijk, ik weet genoeg :{w
Hap hap.
pi_97943291
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:43 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Hap hap.
Neuh, even een slecht sarcastische opmerking :)

Morgen weer motorrijden, volgende week even mijn otoplastieken laten controleren :) En voor de eerste keer met iemand achterop, kijken hoe dat gaat.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_97950061
Ik wil ook motorrijden. Duurtlang ;(
pi_97952032
Dinsdag op voor mijn AVB spannend :D, voor het eerst op de snelweg, moet voor het examen naar arnhem toe op de motor.
pi_97952295
Succes alvast *O*

Ik mag dinsdag eindelijk weer op de motor :D
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:42:54 #218
308153 Bananico
Muchas Maracas!
pi_97952956
Ik woensdag!
Op mijn blinkende groene kawasaki zx6r die dan van mij is :D
It’s better to keep your mouth shut and give the impression that you’re stupid than to open it and remove all doubt.
pi_97953018
Laatst deze gekregen van pa.....



Zou heel sterk zijn ofzo..... :P zit wel comfortabel gelukkig.
pi_97953211
quote:
6s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:38 schreef Tankiej het volgende:
Ik wil ook motorrijden. Duurtlang ;(
QFT!
pi_97957713
vandaag eerste les gehad met nieuw pak.

ging een stuk beter dan ik had gehoopt, het ging gewoon boven AVB niveau (werd mij verteld) :D

volgende week donderdag AVB, duur ook nog LANG! :'(
het is patat
pi_97969155
Goedemorgen allemaal! Even wat vroeger dan gepland, maar dan kan ik mooi even wat vragen neerdumpen hier :P Ik heb bijna mijn theorieboek uit.. nog een hoofdstukje of 4 en dacht: laat ik alvast even een examen gaan doen! Voor 1,30 op internet een examen gekocht (wil mn eigen examens nog niet 'verpesten' die ik erbij gekregen heb :P ) en achteraf had ik 10 fout! :o 5 van de fouten waren puur weetjes/regels die écht fout waren.. maar er waren ook nog 5 vragen waar ik mijn ernstige twijfels bij heb.. en die ga ik uiteraard delen met jullie! :P



Ik zie tegenliggers, straatlantaarns en zelfs nog een beetje schemering.. de theoretische motivatie van het antwoord klopt, maar kijkend naar de foto gaat volgens mij geen enkel persoon hier groot licht voeren.. :') Het gaat hier dan blijkbaar om het woordje 'mag'? Maar het woordje 'hier' impliceert "specifiek in deze situatie"...



Dit was wellicht een mis-interpretatie van mijn kant.. ik begreep de vraag als volgt: Kan ik op de nieuwe rijbaan (waar ik op ga draaien zometeen) tegenliggers verwachten? Ik zag geen eenrichtingsverkeer weg en zie een auto wachten daar dus denk: ja ik kan tegenliggers verwachten.. Mijn vraag is meer: is de vraagstelling tegenwoordig zo vervaagd en algemeen geworden? Wees aub wat specifieker CBR!!! :P



Citaat uit mijn theorieboek: "Hoewel het gebruik van een motorpak niet verplicht is, moet de kleding wel aan bepaalde eisen voldoen. Van de broek wordt geëist dat deze de benen geheel bedekt. De jas moet het bovenlichaam en de armen geheel bedekken" .. in mijn ogen dus een keiharde 'Nee, dit mag niet' in deze situatie... :?



Dit vind ik gewoon azijnpissen van de bovenste plank :') Volgens mij is bord 2 altijd geplaatst bij een splitsing van rijwegen, al is het maar een middenbermpje, dus moet men er links of rechts langs.. dus weer: ligt dit aan de vraagstelling of toch echt aan mij? :')



En dit vond ik helemaal het toppunt.. ik zit zelf toevallig bij de brandweer en beheers prima mijn levensreddende handelingen, reanimatie en het gebruik van de AED, maar wat je absoluut niet moet doen is mond op mond beademing geven aan een persoon die nog ademt :') Er staat duidelijk "hij kan niet goed ademhalen", dus hij is waarschijnlijk aan het hoesten/inhaleren voor zijn leven, opstandig als de pest en wilt alleen maar lucht.. knappe jongen als jij hem op de grond rustig kan laten liggen om even je lippen op de zijne te zetten :')
Als ie knock-out gaat en hij ademt niet: ja dan mond op mond beademen!
kut ik zie dat ie bewusteloos is :') my bad..

Mijn gegeven antwoord is sowieso niet goed, omdat het andere antwoord "wakker schudden" was :'), wat hier ten strengste wordt veroordeeld, terwijl stap 1 van een reanimatie is "lichtjes schudden om de aandacht te trekken van het slachtoffer / kijken of hij reageert"..

Wat in mijn ogen het goede antwoord zou moeten zijn: luchtweg vrijmaken door middel van chin lift of jaw thrust. (toevallig is 'Ongevallen' het eerstvolgende hoofdstuk wat ik nog moet doen :') )

Dus jullie snappen dat er enige frustratie heerst van mijn kant :P Zuurverdiende 1,30 euro is niet echt geslaagd (no pun intended) geweest :P Ik moet sowieso nog flink de boeken induiken, maar dit soort dingen irriteren mij gewoon.. en ik denk, ik deel het met jullie!
  vrijdag 10 juni 2011 @ 07:36:57 #223
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_97969397
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 06:28 schreef Thrilled het volgende:
[ afbeelding ]

Dit vind ik gewoon azijnpissen van de bovenste plank :') Volgens mij is bord 2 altijd geplaatst bij een splitsing van rijwegen, al is het maar een middenbermpje, dus moet men er links of rechts langs.. dus weer: ligt dit aan de vraagstelling of toch echt aan mij? :')
Bij bord 2 blijf je op dezelfde rijbaan. Bij bord 3 mag je de weg niet in dus moet je van richting veranderen.
Bij dit bord verander je ook niet van rijrichting ookal ga je naar links:


Oh en die over grootlicht: voertuigen op een parallelbaan zijn geen tegenliggers.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_97969699
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 06:28 schreef Thrilled het volgende:
Goedemorgen allemaal! Even wat vroeger dan gepland, maar dan kan ik mooi even wat vragen neerdumpen hier :P Ik heb bijna mijn theorieboek uit.. nog een hoofdstukje of 4 en dacht: laat ik alvast even een examen gaan doen! Voor 1,30 op internet een examen gekocht (wil mn eigen examens nog niet 'verpesten' die ik erbij gekregen heb :P ) en achteraf had ik 10 fout! :o 5 van de fouten waren puur weetjes/regels die écht fout waren.. maar er waren ook nog 5 vragen waar ik mijn ernstige twijfels bij heb.. en die ga ik uiteraard delen met jullie! :P

In de OP staat een link van MOTOplus voor 5 gratis oefenexamens. Alleen even je gegevens invullen en dan krijg je een code op je telefoon waarmee je die examens kan doen. Als extraatje krijg je ook nog een gratis MOTOplus thuisgestuurd (na 2 maanden ofzo :') )
quote:
[ afbeelding ]

Ik zie tegenliggers, straatlantaarns en zelfs nog een beetje schemering.. de theoretische motivatie van het antwoord klopt, maar kijkend naar de foto gaat volgens mij geen enkel persoon hier groot licht voeren.. :') Het gaat hier dan blijkbaar om het woordje 'mag'? Maar het woordje 'hier' impliceert "specifiek in deze situatie"...

Volgens mij mag je sowieso geen groot licht voeren binnen de bebouwde kom, ik heb mijn twijfels over het antwoord wat daar staat..
quote:
[ afbeelding ]

Dit was wellicht een mis-interpretatie van mijn kant.. ik begreep de vraag als volgt: Kan ik op de nieuwe rijbaan (waar ik op ga draaien zometeen) tegenliggers verwachten? Ik zag geen eenrichtingsverkeer weg en zie een auto wachten daar dus denk: ja ik kan tegenliggers verwachten.. Mijn vraag is meer: is de vraagstelling tegenwoordig zo vervaagd en algemeen geworden? Wees aub wat specifieker CBR!!! :P

Het CBR zal altijd vage vragen stellen, daarom moet je goed oefenen zodat je aan de vraagstelling gewend raakt :P

Maar het is wel een goede vraag. Als er bijvoorbeeld verkeerslichten staan en er is maar één rijstrook die tegelijk voor rechtdoor én linksaf gebruikt wordt, dan kan je zeker wel tegenliggers verwachten. Maar omdat hier een aparte rijstrook is voor afslaand verkeer kom je het hier niet tegen :)
quote:
[ afbeelding ]

Citaat uit mijn theorieboek: "Hoewel het gebruik van een motorpak niet verplicht is, moet de kleding wel aan bepaalde eisen voldoen. Van de broek wordt geëist dat deze de benen geheel bedekt. De jas moet het bovenlichaam en de armen geheel bedekken" .. in mijn ogen dus een keiharde 'Nee, dit mag niet' in deze situatie... :?

Wettelijk zijn er geen kledingeisen, enkel de valhelm. Het CBR vereist echter dat je tijdens je examens voldoet aan enkele kledingeisen, die zijn terug te vinden op de website van hun. Foutje van je theorieboek lijkt me, het is niet verplicht alleen gewenst :)
quote:
[ afbeelding ]

Dit vind ik gewoon azijnpissen van de bovenste plank :') Volgens mij is bord 2 altijd geplaatst bij een splitsing van rijwegen, al is het maar een middenbermpje, dus moet men er links of rechts langs.. dus weer: ligt dit aan de vraagstelling of toch echt aan mij? :')

Die fout heb ik ook gemaakt in een oefenexamen :')
Als ze vragen of je van richting moet veranderen dan bedoelen ze daarmee of je moet keren, afslag moet nemen oid. Bij bord 2 verander je niet van richting want je blijft dezelfde richting op gaan..
quote:
[ afbeelding ]

En dit vond ik helemaal het toppunt.. ik zit zelf toevallig bij de brandweer en beheers prima mijn levensreddende handelingen, reanimatie en het gebruik van de AED, maar wat je absoluut niet moet doen is mond op mond beademing geven aan een persoon die nog ademt :') Er staat duidelijk "hij kan niet goed ademhalen", dus hij is waarschijnlijk aan het hoesten/inhaleren voor zijn leven, opstandig als de pest en wilt alleen maar lucht.. knappe jongen als jij hem op de grond rustig kan laten liggen om even je lippen op de zijne te zetten :')
Als ie knock-out gaat en hij ademt niet: ja dan mond op mond beademen!
kut ik zie dat ie bewusteloos is :') my bad..

Mijn gegeven antwoord is sowieso niet goed, omdat het andere antwoord "wakker schudden" was :'), wat hier ten strengste wordt veroordeeld, terwijl stap 1 van een reanimatie is "lichtjes schudden om de aandacht te trekken van het slachtoffer / kijken of hij reageert"..

Wat in mijn ogen het goede antwoord zou moeten zijn: luchtweg vrijmaken door middel van chin lift of jaw thrust. (toevallig is 'Ongevallen' het eerstvolgende hoofdstuk wat ik nog moet doen :') )

Dus jullie snappen dat er enige frustratie heerst van mijn kant :P Zuurverdiende 1,30 euro is niet echt geslaagd (no pun intended) geweest :P Ik moet sowieso nog flink de boeken induiken, maar dit soort dingen irriteren mij gewoon.. en ik denk, ik deel het met jullie!
Dat is wel een erg vaag antwoord bij dat examen.. De 1e stap bij zoiets is inderdaad checken of diegene bij bewustzijn is, maar hier staat al dat diegene bewusteloos is en ga je dus gelijk door naar stap 2-3 denk ik?

Maar de 1e stap wordt ook steeds simpeler gemaakt.. Toen ik vroeger een EHBO cursus gehad heb moest je iemand nog stevig door elkaar schudden, knijpen in een spier (de zogeheten pijnprikkel?) én roepen om te checken of diegene wel echt buiten bewustzijn is. Maar nu mag je iemand alleen maar bij de schouders vastpakken en roepen, schudden mag niet meer.. (M'n ma geeft reanimatie cursussen :P )
pi_97970105
@Tankiej: Ik zal kijken naar de link in de OP, wel handig!

- Groot licht binnen de bebouwde kom is schijnbaar wel gewoon toegestaan volgens dat examen, alleen erg afhankelijk van de situatie aldaar.. Mijn theorieboek stelt zelfs nog een zelfstudie vraag: Wanneer mag u groot licht voeren?
- alleen bij nacht
- alleen buiten de bebouwde kom?
- alleen bij nacht buiten de bebouwde kom?

Dus mijn boek zegt dat het überhaupt niet eens mag binnen de bebouwde kom.. en Mstx.. dus jij wilt beweren dat die mensen op de andere rijbaan dan geen last hebben van mijn groot licht.. ik denk dat je wel beter weet toch? ;)

Over de rijrichting, voorsoorteerstrook en het keren ben ik het met jullie eens :P
En je mag nog steeds iemand een beetje schudden hoor, alleen niet als ze een ongeluk hebben gehad.. als iemand op straat in elkaar zakt is er geen kans op een hoog-energetisch trauma, dus zal dat schudden geen kwaad kunnen.. je moet ook weer niet zo hard schudden dat ie met zn oren zn schouders aanraakt :P Pijnprikkels zijn inderdaad al helemaal uit den boze, alleen geeft het ambulancepersoneel tegen ons nog wel toe ze af en toe te gebruiken :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')