quote:
Op woensdag 22 juni 2011 14:45 schreef La_Tramposa het volgende:[..]
Misschien hebben ze de time trials opgedeeld in heats zodat dan de weersomstandigheden niet teveel veranderen binnen die 5 of 6 races?
Het verschil in starttijd tussen nummer 1 en 6 van heat A bedroeg op papier 5x 20s = 1min
Het verschil in startijd tussen nummer 6 van heat A en nummer 1 van heat B bedroeg ook 1 min
Dus dat lijkt me weinig uitmaken. Het was gewoon een erg rare beslissing.
T.a.v. altijd op tijd selecteren: Ik denk dat je tegenstand wel degelijk uitmaakt voor de tijd die je vaart. Kijk bijvoorbeeld naar ploegen die totaal door de mand zakken als ze een time-trial moeten varen, omdat ze zonder tegenstand niet kunnen presteren.
Hiernaast is volgens mij het hele Henley-principe en het hele boord-aan-boord gebasseerd op de onderlinge spanning tussen ploegen die hard willen gaan. Kijk bijvoorbeeld ook naar Oxford-Cambridge waar ploegen wel degelijk hun race (deels) bepalen op de zetten van de tegenstander.
Als je dit tactisch element eruit haalt krijg je een veel saaiere sport.
Dan zou je time-trials kunnen doen als voorronde en finale en is het voor de toeschouwer niet echt boeiend meer (zie ook de eerdere kritiek over de time-trials voor uitzendingen).