abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_97776267


Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die er bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De volgende FOK!-leden roeien:

- Aegir - Groningen:
Daan89 (TJZ)
Nappeklapperapper (licht)

- Argo - Wageningen:
Acheron89 (TJL)

- Asopos de Vliet - Leiden:
pikhoofd

- Boreas - Zwolle:
C.est_Bon (dames)
Fiekie (dames)
huilend_komeetje

- Cambridge - Engeland:
Cantab

- Euros - Enschede
ocf81 (Barlid tegen wil en dank [blessure])
virmes (ex-coach en barlid)
SeanFerdi (ex-bestuur)
Thrawn (al lang geen coach meer)
Orionis (ex-coach)

- Gyas - Groningen:
Apoc2003
Boomrups

- Laga - Delft
SFRje
wvdwest (Coach)

- Nereus - Amsterdam:
the_goeie_roeier

- Njord - Leiden:
WanEnOonlie (Razende Reporter, NLroei reporter, voormalig lichte roeier)
BlauweBal (licht)
Rookert (compor)
roeier26

- Okeanos - Amstelveen
Dark_Angelus (ex-Zwaar) [Roeit momenteel bij Skøll]

- Orca - Utrecht:
Bellah (coach EJD en ex-clubroeister)

- Phocas - Nijmegen
De_Brok (coach MGZ'11)
Delnooz (ex-lid)
Dodona (coach EJZ '11)
Sjobber (toerroeier)
BABarackus

- Proteus-Eretes - Delft:
-Banaan-
seekfaM (zwaar)
Kjerring

- Salland - Gramsbergen:
Pluizel

- Skøll - Amsterdam:
Leso_Varen (Zwaar)
BEFEM (clubskifje)
Pullup (talent coach)
SkollZwaar09 (Zwaar)

- Thêta - Eindhoven:
Mafrap (stuur)

- Triton - Utrecht:
KluupKluup (Zwaar '09 en coach Zwaar '10)
AHappelstroop (licht)
Lucas0 (Jong Licht 2011)
La_Tramposa (MGD '11)

- Wilem III:
jw3 (coach enzo)

- Clubloos:
Ewieee

Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Skoll, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.

Ons rijke verleden:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 |45|46a|
Belangrijke sites:

Foto's:

NLroei - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
Merijn Soeters - De huisfotograaf van de Roeien is op praktisch alle wedstrijden aanwezig en maakt zeer mooie plaatjes. Te herkennen aan de karakteristieke morsetekens!
Roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
Jan-Edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto's zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
A-foto's - Pieter Appelman, oud-roeier van Okeanos, schiet eveneens frequent zijn foto's.
Aviron, nieuwe website met roeifoto's gemaakt door Wouter Nuijten van Vidar.

Algemeen

KNRB - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
KNSRB - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
World Rowing / FISA - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK's te zien via Media!
RowingOne - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud die leuke roeister van de wereldbeker is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld?
Roei.tv - De site met allerlei bewegend beeldmateriaal omtrent de roeisport in al zijn facetten.
TopRow - Toprow biedt roeicursussen en bedrijfsroeien aan. De cursussen worden nu gegeven in onze roeicentra in Tilburg, Den Haag, Groningen en Rotterdam.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_97776317
Oeps vergeten een nieuwe TT te maken
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_97776381
quote:
11s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:41 schreef pullup het volgende:
Gefeliciteerd AHappelstroop met je dubbele titel. :)

Het was iets beter qua windomstandigheden op de zondag maar niet veel ;(

Er was wat discussie over hoe het met de plaatsingen voor de finales zat gisteren. Er waren in ieder geval mensen die meenden te weten dat de derde plek in de eerste voorwedstrijd recht gaf op baan 2 in de finale en dat er dus geen loting was maar een progressieregeling.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet precies weet of dat zo is :@ maar het zou wel zot zijn eigenlijk.
Nee, wij werden zondag 3e in de 1e vw en werden in baan 7 geplaatst. Een ploeg in ons veld had ook geprobeerd uit te zoeken hoe de plaatsing zat maar er leek geen patroon in te zitten. Wij hadden overigens de mazzel om van de 4 races elke keer in baan 6 of 7 geplaatst te worden.. het is niet leuk om het over baanvoordeel/nadeel te hebben maar als je in je laatste race weer zomaar in 2 halen een lengte wordt teruggeblazen wordt je wel een beetje moedeloos..

Ik heb trouwens zelden zo'n zwaar wedstrijdweekend gehad, elke keer tegen de wind in en er 1 tot 1.5 minuut langer over doen dan normaal, en dan op zaterdag ook nog eens superheet :o

[ Bericht 4% gewijzigd door La_Tramposa op 06-06-2011 09:54:27 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_97777225
M'n rug is toch meer naar de prak als ik dacht. Gelukkig verga ik niet van de pijn maar het is niet cool dat we nu vier keer geroeid hebben en dat het de laatste twee keer niet ging. Zaterdag hebben we minder dan 10 minuten tegen de wind in geroeid, met clips op die riemen en dat deed al zeer. -O-

De fysio had er vertrouwen in dat de Martini moet lukken. Ik hoop gewoon heel hard.
pi_97778285
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee, wij werden zondag 3e in de 1e vw en werden in baan 7 geplaatst. Een ploeg in ons veld had ook geprobeerd uit te zoeken hoe de plaatsing zat maar er leek geen patroon in te zitten. Wij hadden overigens de mazzel om van de 4 races elke keer in baan 6 of 7 geplaatst te worden.. het is niet leuk om het over baanvoordeel/nadeel te hebben maar als je in je laatste race weer zomaar in 2 halen een lengte wordt teruggeblazen wordt je wel een beetje moedeloos..

Ik heb trouwens zelden zo'n zwaar wedstrijdweekend gehad, elke keer tegen de wind in en er 1 tot 1.5 minuut langer over doen dan normaal, en dan op zaterdag ook nog eens superheet :o
Tsja die wind mag ook wel eens ter discussie komen te staan ;) Toch maar een bedekte Bosbaan? Maar inderdaad, het is al een paar weken goed aan het waaien en begint ondertussen ook wel irritant te worden.
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_97778773
Inderdaad. Hoort t nu niet gewoon tijd te zijn voor n rimpelloze Bosbaan met n mooi zonnetje er boven? Misschien een licht briesje ter verkoeling.. Daar heb k namelijk het hele jaar naar uitgekeken. Dit zijn meer Martini-omstandigheden..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_97779244
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:22 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Inderdaad. Hoort t nu niet gewoon tijd te zijn voor n rimpelloze Bosbaan met n mooi zonnetje er boven? Misschien een licht briesje ter verkoeling.. Daar heb k namelijk het hele jaar naar uitgekeken. Dit zijn meer Martini-omstandigheden..
"vind ik leuk"
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_97779345
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:22 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Inderdaad. Hoort t nu niet gewoon tijd te zijn voor n rimpelloze Bosbaan met n mooi zonnetje er boven? Misschien een licht briesje ter verkoeling.. Daar heb k namelijk het hele jaar naar uitgekeken. Dit zijn meer Martini-omstandigheden..
Wie weet is het over twee weken in Groningen wel rimpelloos water!

:')
pi_97779571
Mag je al weer skiffen Leso?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_97779573
Hee Michiel, wat grappig, ik dacht gisteren nog 'misschien moet er eens een EJK filmpje over raceplannen gaan' :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_97779755
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:46 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Mag je al weer skiffen Leso?
Nope, ik moet weer langs de orthopeed, zit nog steeds iets fout met m'n meniscus. Wordt er wel echt chagrijnig van...
  maandag 6 juni 2011 @ 11:54:40 #12
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_97779839
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Hee Michiel, wat grappig, ik dacht gisteren nog 'misschien moet er eens een EJK filmpje over raceplannen gaan' :D
Stond al lang in de 'planning' -- nu eindelijk gerealiseerd. Seven down, three to go! Tijdens Martini, Holland Beker en NSRF laatste filmpjes.

Voor de mensen die het nog niet gezien hebben: http://www.roei.tv/index.php?item=play&pid=18590
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_97780741
Ben er ook weer bij *O*

Nog steeds niet roeien....
pi_97781244
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:54 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Stond al lang in de 'planning' -- nu eindelijk gerealiseerd. Seven down, three to go! Tijdens Martini, Holland Beker en NSRF laatste filmpjes.

Voor de mensen die het nog niet gezien hebben: http://www.roei.tv/index.php?item=play&pid=18590
Grappig, ik had die Theta ploeg ook zien langskomen bij het in het water tillen van de boot en had me al geamuseerd met het accent en de wijze van commanderen van dat stuurtje.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  maandag 6 juni 2011 @ 12:40:52 #15
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_97781435
En minder grappig: http://www.nlroei.nl/displayarticle-2724.html

Ben me er van bewust dat het geen 'verslag' is in de zin dat ik uitleg hoe iedereen het gedaan heeft, maar er was ook weinig te verslaan. Het was een beetje een saai NK.

Volgt nog een artikel over de junioren, maar dat valt niet zo goed te lijmen met alles wat er gebeurd is.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_97784006
Ik ben heel erg aan het twijfelen of ik mee ga doen aan de minerva selectie.. Iemand nog wijze woorden?

Voordelen:
- het is supertof
- ik vind het een goede manier om te besluiten of ik ga stoppen met roeien
- ik zou via een andere manier geen uitzending kunnen krijgen dus dit is een kans

Nadelen:
- ik ben niet het grootste ergobeest en ik ben de enige van mijn ploeg die mee wil selecteren. Dat betekent trainen in mijn eentje en misschien een wedstrijddag overslaan, en dat maakt de kans nog kleiner dat ik een goede tijd ga trappen.
- ik moet dan waarschijnlijk onze ploegvakantie missen
- niet echt uittraining gaan (maar dat boeit me eigenlijk niet)
- geld (kost het je naast de eigen bijdrage nog veel?)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_97784590
Ik miste bij dit filmpje wel het klassementsoverzicht aan het einde! Verder wel weer leuk gemaakt.
  maandag 6 juni 2011 @ 14:15:26 #18
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_97784679
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:13 schreef Leso_Varen het volgende:
Ik miste bij dit filmpje wel het klassementsoverzicht aan het einde! Verder wel weer leuk gemaakt.
Ja, daar hebben we nog aan gedacht, maar toch niet gedaan. Volgende keer weer wel!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_97785572
Zijn de ergometertijden van de bondstest nog ergens te zien?
pi_97787904
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben heel erg aan het twijfelen of ik mee ga doen aan de minerva selectie.. Iemand nog wijze woorden?

Voordelen:
- het is supertof

Klaar toch?
Als ik corporaal was geweest had ik ook graag meegedaan..
Uittraining is toch niet zo boeiend, trainen moet je alleen wel overleggen met je boot.. Net zoals de ploegvakantie? Misschien kan er nog geschoven worden..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_97788158
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:33 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Klaar toch?
Als ik corporaal was geweest had ik ook graag meegedaan..
Uittraining is toch niet zo boeiend, trainen moet je alleen wel overleggen met je boot.. Net zoals de ploegvakantie? Misschien kan er nog geschoven worden..
ja alleen het is tijdens Luzern.. en daar wilden we met ploegvakantie heen :(
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_97788293
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:15 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ja, daar hebben we nog aan gedacht, maar toch niet gedaan. Volgende keer weer wel!
Waarom niet? Meer views voor de site genereren ofzo?
pi_97789297
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:15 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ja, daar hebben we nog aan gedacht, maar toch niet gedaan. Volgende keer weer wel!
Je hoeft niet alles ook te benoemen, je kan het ook gewoon even in beeld zetten en dan klaar oid? Dan duurt het niet zo lang...
pi_97790139
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben heel erg aan het twijfelen of ik mee ga doen aan de minerva selectie.. Iemand nog wijze woorden?
Doen!! *O* Lijkt me zo gaaf. Ben zelf helaas superslap en bovendien superknor :D :P
pi_97792521
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:40 schreef WanEnOonlie het volgende:
En minder grappig: http://www.nlroei.nl/displayarticle-2724.html

Ben me er van bewust dat het geen 'verslag' is in de zin dat ik uitleg hoe iedereen het gedaan heeft, maar er was ook weinig te verslaan. Het was een beetje een saai NK.

Volgt nog een artikel over de junioren, maar dat valt niet zo goed te lijmen met alles wat er gebeurd is.
Heb ik eindelijk wat NK-titels binnen (okay het waren niet de zwaarste strijden die ik heb moeten leveren), benoem je mijn naam nog steeeds niet! Pff, moet ik dan toch nog maar wat harder roeien en een gooi doen naar die kwalificatie, kom je mij dan een keertje interviewen, Wan? :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')