gewoon zorgen dat je stuur niet te ver doorstuurt, dan kom je er goed doorheen, niet zelf gaan sturen, dat heeft echt geen zinquote:Op donderdag 2 juni 2011 20:59 schreef GuitarJJ het volgende:
Gister m'n 2e ritje!
50 km, aangezien ik verdwaald was.. ( )
Lastig trouwens om door los zand te rijden!
Oke, thanks voor de tip!quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:52 schreef tubacloud het volgende:
[..]
gewoon zorgen dat je stuur niet te ver doorstuurt, dan kom je er goed doorheen, niet zelf gaan sturen, dat heeft echt geen zin
Niet mogelijk zelf even te richten?quote:Op zondag 5 juni 2011 21:48 schreef Crazy-M het volgende:
hmm slag in mn voorwiel sinds vandaag of vannacht.
zag het vanmorgen toen ik naar de stad fietste. Hopelijk kunnen ze het wiel maken, anders moet er een nieuwe wiel in.
hehe, hoe zonder gereedschap ?quote:
aah met een hamer dusquote:
ik gok van nietquote:Op maandag 6 juni 2011 12:01 schreef Schild het volgende:
Weet iemand of de scheur op de foto zo hoort?
Fiets heeft er pas 25 Km opzitten...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
niet al te groot.viel op dat ik naar mn band keek. maar niet echt heel erg storendquote:Op maandag 6 juni 2011 13:14 schreef Life2.0 het volgende:
Ziet er uit als een stofring..
Crazym
Hoe groot is de slag?
Dat is je trapas en de ring waarme hij vastzit. Scheur is niet normaal dus moet onder garantie vervangen worden. Verder stelt het niet zoveel voor hoor. Je kunt het ook laten zitten en pas vervangen als je dat wilt. Maargoed, garantie is garantie natuurlijk.quote:Op maandag 6 juni 2011 12:50 schreef Schild het volgende:
Weet je misschien hoe dit onderdeel heet? Is toch wat makkelijker communiceren met de lbs...
Is het gewoon de trapas of is dit onderdeel van het crankstel?
Als je beter door mul zand wil rijden moet je proberen je gewicht iets meer op het achterwiel te plaatsen en iets rechterop te gaan zitten. Het stuur heel losjes vasthouden en niet teveel op leunen. Dit doet wonderen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:59 schreef GuitarJJ het volgende:
Gister m'n 2e ritje!
50 km, aangezien ik verdwaald was.. ( )
Lastig trouwens om door los zand te rijden!
Thanks voor de tip. Zal er de volgende keer aan denkenquote:Op maandag 6 juni 2011 21:52 schreef M2theC het volgende:
[..]
Als je beter door mul zand wil rijden moet je proberen je gewicht iets meer op het achterwiel te plaatsen en iets rechterop te gaan zitten. Het stuur heel losjes vasthouden en niet teveel op leunen. Dit doet wonderen.
Zuigertje kapot gedrukt.. wijze beginnersles (systeem is voor mij nieuw) .. is gelukkig niet heel duur.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:58 schreef Auti het volgende:
Is het soms mankementen week? Nog meer mensen problemen.. de mijne staat bij de dealer met een lekke voorrem.. voor onderzoek.. Ik zat met schoonmaken een beetje aan mijn remblokken en toen spoot er olie uit de cilinder. Ik weet nog niet of ik zelf iets fout heb gedaan.
(het lijkt mij een gesloten systeem?) Morgen hoor ik meer.
Hoe heb je dat precies voor elkaar gekregen dan?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:52 schreef Auti het volgende:
[..]
Zuigertje kapot gedrukt.. wijze beginnersles (systeem is voor mij nieuw) .. is gelukkig niet heel duur.
Mijn voorwiel was eruit en per ongeluk heb ik in de rem ingedrukt, de blokjes kwamen niet meer terug en het was ook de bedoeling om alles schoon te maken en toen ik het remklauwtje iets uit elkaar had duwde ik een beetje tegen een remblokje en toen spoot er olie uit.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hoe heb je dat precies voor elkaar gekregen dan?
Dat lijkt me een beetje weggegooid geld... voor 65 euro extra heb je hier een Reba Teamquote:Op donderdag 9 juni 2011 08:24 schreef Auti het volgende:
^
Fiets terug van de dealer, schade is beperkt gebleven tot een kapotte O-ring.
Ze hebben het gratis gemaakt, lullige beginnersfout in de catagorie "iets in je motorblok laten vallen bij het olie bijvullen" ..
Schijnt een maniertje voor te zijn om die zuigertjes terug te duwen (wanneer ze dus teveel naar buiten zijn gekomen). Ik heb een handig plaatje meegekregen wat ik tussen de blokjes kan plaatsen wanneer ik mijn wiel eruit heb, zo kan het niet meer gebeuren.
Ook heb ik het advies gekregen om de remmen gewoon af te spoelen met water.. niets geen remreinigeren e.d. want dat gaat alleen maar kraken en piepen, gewoon elke keer afspoelen met water.
Systeem; Hayes Stroker Ryde.
Ik kan een Rockshox Dart3 kopen voor 160 euro, is dat het waard ter vervanging van mijn Suntour XCM, in de zin dat de Dart3 echt stukken beter is? (ik vind een REBA te duur )
bvd
Thnxs voor de tip!quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:48 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Dat lijkt me een beetje weggegooid geld... voor 65 euro extra heb je hier een Reba Team
Aaaah Dat klinkt als een les goedkope geleerd! Gewoon blokje hout tussen je zuiger stoppen volgende keer Scheelt een hoop gevloek als je per ongeluk je remhendel beet pakt..quote:Op donderdag 9 juni 2011 08:24 schreef Auti het volgende:
^
Fiets terug van de dealer, schade is beperkt gebleven tot een kapotte O-ring.
Ze hebben het gratis gemaakt, lullige beginnersfout in de catagorie "iets in je motorblok laten vallen bij het olie bijvullen" ..
Schijnt een maniertje voor te zijn om die zuigertjes terug te duwen (wanneer ze dus teveel naar buiten zijn gekomen). Ik heb een handig plaatje meegekregen wat ik tussen de blokjes kan plaatsen wanneer ik mijn wiel eruit heb, zo kan het niet meer gebeuren.
Ook heb ik het advies gekregen om de remmen gewoon af te spoelen met water.. niets geen remreinigeren e.d. want dat gaat alleen maar kraken en piepen, gewoon elke keer afspoelen met water.
Systeem; Hayes Stroker Ryde.
Ik kan een Rockshox Dart3 kopen voor 160 euro, is dat het waard ter vervanging van mijn Suntour XCM, in de zin dat de Dart3 echt stukken beter is? (ik vind een REBA te duur )
bvd
Inderdaad! Ik heb ook een kunstof plaatje meegekregen dat ik er tussen kan doen. Ik heb een erg goede en vriendelijke dealer .quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Aaaah Dat klinkt als een les goedkope geleerd! Gewoon blokje hout tussen je zuiger stoppen volgende keer Scheelt een hoop gevloek als je per ongeluk je remhendel beet pakt..
Voor een exacte meting lijkt me wel, maar met de vork nog gemonteerd moet het toch ook wel lukken?quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:11 schreef Auti het volgende:
[..]
Begrijp ik dan goed dat ik mijn voorvork er uit moet halen?
Ik heb geen idee hoe en tot waar ik moet meten . Als ik hem koop laat ik hem ook monteren door mijn dealer.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:17 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Voor een exacte meting lijkt me wel, maar met de vork nog gemonteerd moet het toch ook wel lukken?
Het is opzich best simpel:quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:31 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe en tot waar ik moet meten . Als ik hem koop laat ik hem ook monteren door mijn dealer.
Ik ga van de week even samen met mijn pa kijken, die is wat handiger en zorgvuldiger.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Het is opzich best simpel:
Je vork zit vast met een buis door je frame, waarna je hem vastzet (en je stuur erop zet). Niet elke fiets heeft dezelfde balhoofdlengte en soms steken ze dus iets uit boven je balhoofd (wat je dan op kan vullen met ringen) dus je moet nagaan of je balhoofd lang genoeg is, kort genoeg eigenlijk, als hij in is gekort..
En anders.. Laat je je dealer het gewoon nazoeken, maak je je daar geen zorgen over?
Over die remmen: ik haal de blokken er altijd uit bij het schoonmaken. Anders heb je kans dat je vet en vuil op de blokken krijgt. De zuigers kan je bij de meeste remmen wel gewoon terug duwen met een grote, platte schroevendraaier. Je moet alleen wel gelijkmatig duwen. De zuigers moet je zo af en toe ook schoonmaken, anders gaan ze vast zitten. Haal dan de blokken eruit, knijp in de rem (niet zo ver dat de zuigers eruit vallen natuurlijk), spuit de zuigers af met remmenreiniger en even met een tandenborstel er langs. Dan blokken er weer in en voorzichtig uit elkaar duwen. Schijven kan je prima schoonmaken met remmenreiniger. Piepen en kraken komt meestal juist door water (vochtige remblokken) en vuil of door los zittende onderdelen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 08:24 schreef Auti het volgende:
Schijnt een maniertje voor te zijn om die zuigertjes terug te duwen (wanneer ze dus teveel naar buiten zijn gekomen). Ik heb een handig plaatje meegekregen wat ik tussen de blokjes kan plaatsen wanneer ik mijn wiel eruit heb, zo kan het niet meer gebeuren.
Ook heb ik het advies gekregen om de remmen gewoon af te spoelen met water.. niets geen remreinigeren e.d. want dat gaat alleen maar kraken en piepen, gewoon elke keer afspoelen met water.
Systeem; Hayes Stroker Ryde.
Ik kan een Rockshox Dart3 kopen voor 160 euro, is dat het waard ter vervanging van mijn Suntour XCM, in de zin dat de Dart3 echt stukken beter is? (ik vind een REBA te duur )
bvd
Isopropyl alcohol doet echt niks met je rubbers. En anders kan je 't ook nog met je remvloeistof doen, alleen DOT is altijd zo'n gekloot omdat je dan rest erom heen meteen weer schoon moet maken (met isopropyl alcohol bijvoorbeeld). In de handleiding van Formula staat zelfs "Carefully clean the pistons inside the caliper using a brush soaked in isopropyl alcohol."quote:Op zondag 12 juni 2011 16:44 schreef jpjedi het volgende:
Je zuigers schoonmaken met remreiniger? Zullen je buna Dichtingen lekker vinden!
Welk spul gebruik je precies (welk merk?) Ik zoek ook nog wat Isopropyl alcohol voor mijn voorvork servicebeurtjes... Overigens snap ik nog steeds dat dot 4 spul niet. Magura werkt gewoon met mineraalolie en dat werkt super.quote:Op maandag 13 juni 2011 06:21 schreef FHR het volgende:
[..]
Isopropyl alcohol doet echt niks met je rubbers. En anders kan je 't ook nog met je remvloeistof doen, alleen DOT is altijd zo'n gekloot omdat je dan rest erom heen meteen weer schoon moet maken (met isopropyl alcohol bijvoorbeeld). In de handleiding van Formula staat zelfs "Carefully clean the pistons inside the caliper using a brush soaked in isopropyl alcohol."
Geen idee welk merk, gewoon remmenreiniger gehaald bij de autotoko. Wel even kijken of het inderdaad alleen die isopropyl alcohol is. En DOT is inderdaad onhandig, ik heb ook liever mineraal. Dat had ik in m'n vorige remmen ook (Shimano). DOT kan geloof ik iets beter tegen hoge temperaturen. Een van de twee neemt ook minder vocht op, maar ik vergeet altijd welke dat is...quote:Op maandag 13 juni 2011 23:34 schreef M2theC het volgende:
[..]
Welk spul gebruik je precies (welk merk?) Ik zoek ook nog wat Isopropyl alcohol voor mijn voorvork servicebeurtjes... Overigens snap ik nog steeds dat dot 4 spul niet. Magura werkt gewoon met mineraalolie en dat werkt super.
Mjah, ik laat die aanbieding nog maar even voorbijschieten.. Het is geen prioriteit, maar dacht meteen weer een mazzeltje te hebben en dan ben ik nogal impulsief.quote:Op zondag 12 juni 2011 16:35 schreef FHR het volgende:
Qua voorvork: sommige Suntours zijn tegenwoordig best prima en niet slechter dan de goedkope RockShox. Ik weet alleen even niet meer uit m'n hoofd welke en ik ben nu niet thuis dus ik kan 't ook niet opzoeken (ik ben in Canada om te MTBen ). Maar het lijkt me het beste om iets verder door te sparen en meteen een echt goede te kopen.
Ik heb voor mijn Canada-trip bij de drogist (DA volgens mij) van het merk CarePlus wat spul gehaald: Anti-insect DEET lotion 50%. Hartstikke chemisch, maar het werkt wel. Avon Skin So Soft schijnt ook goed te werken, maar dat heb ik nog niet gevonden bij de drogist.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:30 schreef Cliffy het volgende:
Gebruiken jullie iets speciaals tegen insecten bij bosritten? Ik zit echt helemaal onder de (muggen)beten en heb op m'n onderarm zo'n giga bult dat heel m'n onderarm er pijn van doet
Heb nu iets met 20% DEET, dat spul met 50% DEET is echt wel pure rommel en voor in Nederland ook wel overkill eigenlijk volgens mij.quote:Op zondag 19 juni 2011 05:52 schreef FHR het volgende:
[..]
Ik heb voor mijn Canada-trip bij de drogist (DA volgens mij) van het merk CarePlus wat spul gehaald: Anti-insect DEET lotion 50%. Hartstikke chemisch, maar het werkt wel. Avon Skin So Soft schijnt ook goed te werken, maar dat heb ik nog niet gevonden bij de drogist.
Morgen het bikepark van Whistler in, ben benieuwd
Ik fiets voornamelijk nog op asfalt en de hardere paden, klimmetjes en door de bagger is echt nog te slopend voor mijn baggere kniequote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:33 schreef Moffol het volgende:
Zijn jullie meer van de Trails rijden of gewoon jumps maken bij een aangelegd bikepark? Ik hou namelijk niet zo van die lange trails fietsen waarbij je soms wel hard gaat, moet klimmen et cetera maar waarbij je niet lekker jumpt. Daarom wil ik misschien een down hill bike gaan kopen zodat ik iets extremere dingen kan doen, is zo'n fiets ook geschikt om van schansen af te rijden en jumps te maken (qua gewicht, ontwerp)?
Ik heb gemerkt dat m'n mountainbike niet echt geschikt is voor zo'n baan want die is een beetje aan gort gereden. Met wat voor een fiets kan je, zie onderstaande link, goed daar rijden en jumpen?
Leuk park dit, ik woon er zelf vlakbij!
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?p=578218
Da's toch een iets grotere bmx met suspension voor en dirtbanden? Is daar ook gewoon mee te mountainbiken, iets langere afstanden? Want dan heb ik twee in één.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:09 schreef Life2.0 het volgende:
Voor zo'n parcourtje kun je beter een dirtjump fiets nemen, een dh bak is te groot/log
Dat skin so soft is bij toeval ontdekt in Schotland. Het is gewoon een huidgoedje voor oude vrouwen. Ze ontdekten dat midges er een hekel aan hadden. Voor zover ik weet is het verder nergens te krijgen.. Voordeel is wel dat het niet chemisch isquote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:08 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Heb nu iets met 20% DEET, dat spul met 50% DEET is echt wel pure rommel en voor in Nederland ook wel overkill eigenlijk volgens mij.
[..]
Ik fiets voornamelijk nog op asfalt en de hardere paden, klimmetjes en door de bagger is echt nog te slopend voor mijn baggere knie
Twijfel door die knie ook nog of ik wel aan de SPD pedalen moet of beter een goed stel "platte" pedalen kan kopen..
Jij zoekt een trail of freeride bike.. Een downhill fiets is gemaakt voor 1 ding; keihard een berg afgaan. Hij is dus lomp, zwaar en sterk. Buiten dat vaak extreem geveerd en voorzien van grote en zware remmen. Gevolg is dat je onder normale fietsomstandigheden teveel gewicht hebt, vaak energie verliest in de veerweg en soms zelfs omdat de remmen een veetje aanlopen.... Niet handig om gewoon mee te fietsen dus...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:20 schreef Moffol het volgende:
[..]
Da's toch een iets grotere bmx met suspension voor en dirtbanden? Is daar ook gewoon mee te mountainbiken, iets langere afstanden? Want dan heb ik twee in één.
Wat is de exacte benaming van zo'n fiets eigenlijk? Fourcross of Freeride? Of gewoon dirtjump?
En is een downhill bike ook fijn voor 'normaal' mountainbiken?
Ik heb zelf een setje Schwalbe Racing Ralph's en Nobby Nic voor in de winter/modder, maar ook een paar Big Apple's voor op het asfalt in de zomer. Voor een combinatie tussen beide zou je eens kunnen kijken naar de Schwalbe Furious Fred:quote:Op woensdag 22 juni 2011 06:51 schreef jpjedi het volgende:
Wat voor banden rijden jullie? Ik rij nu van die dikke volle noppenbanden maar zoek iets smallers met misschien zelfs wat meer loopvlak in het midden.
En lag er veel modder? Kan me voorstellen met die hoeveelheid regen van de afgelopen dagen dat het best wel een modderpoel was .quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:33 schreef the85mc het volgende:
Ik ga vandaag even rondje lage vuursche doen. Weet iemand hoe het erbij ligt? Modderig of valt t mee?
aah fuck, simpele wiskundequote:
zo kom op 1759 uit maar ff ingesteld. Slag in mn wiel is ook weer gemaaktquote:Op zondag 26 juni 2011 19:45 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
aah fuck, simpele wiskunde
zelfs nog examen in wiskunde gedaan haha.
* Crazy-M gaat zich even diep schamen
Heb je wel Pi gedaan, en niet 3.14?quote:Op zondag 26 juni 2011 19:59 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
zo kom op 1759 uit maar ff ingesteld. Slag in mn wiel is ook weer gemaakt
mja haha de extra getallen achter de 4quote:
Ik heb vanmiddag even een nieuw setje banden gehaald. Achter was tot op de draad versleten. (Oeps)quote:Op woensdag 22 juni 2011 06:51 schreef jpjedi het volgende:
Wat voor banden rijden jullie? Ik rij nu van die dikke volle noppenbanden maar zoek iets smallers met misschien zelfs wat meer loopvlak in het midden.
Die heb ik ook, best wel een fijne band Maar toch ga ik overstappen op Nobby Nic, het verschil is er echt wel.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:59 schreef Marc H het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag even een nieuw setje banden gehaald. Achter was tot op de draad versleten. (Oeps)
Heb voor ook maar gelijk vervangen, omdat het mooier staat, twee dezelfde banden.
[ afbeelding ]
Schwalbe Smart sam's.
Een fijne allround band, die ook op asfalt het fijn doet. Zaten al standaard op mijn Cube, en bevielen gewoon goed. voldoende tractie bij offroad werk (ben toch geen hardcore MTB'er), en fijn weggdrag op asfalt.
Wow.... dat is een flinke tegenvaller zeg.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 07:02 schreef joers1 het volgende:
Te koop wegens rugblessure en doktersadvies om niet meer te ATB'en:
Een GLOEDNIEUWE Cube Acid 2011 18-inch mountainbike, compleet met Shimano klikpedalen, Giro helm, Cube bidons, bidonhouders, draadloze computer etc.
Slechts maand oud en nog geen 120 km. op gereden
Vaste prijs voor totaal: 725 euro.
Dat is met alle extra's ruim 300 euro minder dan maand geleden in winkel. Uiteraard met bon.
Afhalen regio Eindhoven
Pomp, anders heb je niet zo veel aan het bandenplaksetje . Extra binnenband: makkelijker en sneller dan plakken. Bovendien rijd ik zelf met tubeless met dichtmiddel erin, dus die binnenband is eigenlijk niet nodig, behalve voor anderen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:37 schreef Marc H het volgende:
Joers : balen, dat MTB'en zo slecht voor je rug is.
Wat nemen jullie mee tijdens een fietstocht?
Bandenplaksetje, geld ,gsm, imbus sleutelsetje? Of zijn er nog andere dingen die je meestal meeneemt?
Water en een mobiel.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:37 schreef Marc H het volgende:
Joers : balen, dat MTB'en zo slecht voor je rug is.
Wat nemen jullie mee tijdens een fietstocht?
Bandenplaksetje, geld ,gsm, imbus sleutelsetje? Of zijn er nog andere dingen die je meestal meeneemt?
water mobiel en sleutels. Meer niet. Voor verjaardag een helm gevraagd. Nog dingen om op te letten?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 19:37 schreef Marc H het volgende:
Joers : balen, dat MTB'en zo slecht voor je rug is.
Wat nemen jullie mee tijdens een fietstocht?
Bandenplaksetje, geld ,gsm, imbus sleutelsetje? Of zijn er nog andere dingen die je meestal meeneemt?
Amenquote:Op maandag 4 juli 2011 19:40 schreef Auti het volgende:
Het is ook afhankelijk waar en hoe en hoelang je fietst. Is het dichtbij huis of midden in de bushbush, ben je alleen of heb je mensen bij je, ga je voor een uurtje of voor een toer van 4 a 5 uur?
Ik kan af met 2 bidons vocht, pakje liga of sultana, telefoon, Id-kaart + medische gegevens. Zonnebril heb ik standaard op.
Bij mij zou het echt niet goed zijn om twee kilo af te vallenquote:Op maandag 4 juli 2011 19:41 schreef joers1 het volgende:
...dan nog is het gedoe over gewicht zwaar overdreven...die paar onsjes, voelt echt niemand hier
Snap je punt wel, maar al die dingen wegen echt geen moer. Beter denkt iedereen dan aan zn eigen lichaamsgewicht en haalt dáár 2 kilo vanaf
Helemaal mee eens. Het voordeel wat je behaald met die paar onsjes minder wordt totaal teniet gedaan door je niet afgetrainde lichaam en je niet optimale fiets.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:41 schreef joers1 het volgende:
...dan nog is het gedoe over gewicht zwaar overdreven...die paar onsjes, voelt echt niemand hier
Snap je punt wel, maar al die dingen wegen echt geen moer. Beter denkt iedereen dan aan zn eigen lichaamsgewicht en haalt dáár 2 kilo vanaf
Lijkt me handig om wat specs enzo te postenquote:Op donderdag 7 juli 2011 20:23 schreef Writersright het volgende:
Mijn oog is gevallen op een Bottecchia FX 520. Iemand enig idee of dat een goed merk/model is?
Geen geweldige fiets. Als het dezelfde is als deze :http://www.chaindrivencycles.com/bottecchia_fx520.htmlquote:Op donderdag 7 juli 2011 20:23 schreef Writersright het volgende:
Mijn oog is gevallen op een Bottecchia FX 520. Iemand enig idee of dat een goed merk/model is?
Een full suspension onder de 1000 euro is niet aan te raden. De kwaliteit is dan meestal beroerd. Vanaf 1200 euro kan je wel aardige fietsen krijgen, van bijvoorbeeld van Cube of Canyon. Of fietsen van vorig jaar die afgeprijsd zijn.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:04 schreef Moffol het volgende:
Ik wil een full suspension mountainbike gaan kopen. Gewoon omdat dit me iets fijner lijkt bij hetgeen wat ik doe met de fiets. De full suspension Cube's vind ik wel mooi. Alleen een down hill fiets ziet er ook wel heel strak uit. Die suspensions die schuin naar voren staan et cetera. Al heb ik zo'n fiets niet nodig, omdat ik nog niet zo hard naar beneden suis.
Maar wie weet er goede full suspension mountainbikes te vinden? Normale full of down hill is allebei goed. Alleen liever nier boven de 1000 euro.
Wat doe jij met maintainbiken dan precies?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:04 schreef Moffol het volgende:
Ik wil een full suspension mountainbike gaan kopen. Gewoon omdat dit me iets fijner lijkt bij hetgeen wat ik doe met de fiets. De full suspension Cube's vind ik wel mooi. Alleen een down hill fiets ziet er ook wel heel strak uit. Die suspensions die schuin naar voren staan et cetera. Al heb ik zo'n fiets niet nodig, omdat ik nog niet zo hard naar beneden suis.
Maar wie weet er goede full suspension mountainbikes te vinden? Normale full of down hill is allebei goed. Alleen liever nier boven de 1000 euro.
Niemand?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:25 schreef Breekfast het volgende:
Ik heb sinds kort een mountainbike, redelijk goedkoop fietsje. Ik had al meteen door dat de voorvering niet echt geweldig werkte of zelfs helemaal niet, en ik dacht dat het gewoon door de slechte kwaliteit van de fiets kwam.
Nu blijkt echter dat wanneer je de remmen indrukt, de voorvering het opeens wel goed doet. Weet iemand hoe dit komt en hoe je het kan verhelpen? (Ik heb trouwens een schijfrem op de fiets zitten)
Lijkt mij handig om eerst te vertellen wat voor merk en type voorvork het gaat.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is dit een geschikte fiets om ff door de bossen heen te fietsen/raggen? Wil namelijk niet dat ik m'n voorwiel uit een boom moet halen..._@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:33 schreef tomaat52 het volgende:
Ben hier nieuw in dit topic.
Ik heb sinds kort een Ideal Zigzag Disc.
http://idealbikes.net/?se(...)n_US&itemid1494=2165Dat blijft wel heel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is dit een geschikte fiets om ff door de bossen heen te fietsen/raggen? Wil namelijk niet dat ik m'n voorwiel uit een boom moet halen...-weg-
Gelukkig.quote:
Uhm.... je moet niet op de zadelpen zelf zitten he.quote:Op woensdag 20 juli 2011 10:52 schreef Gitaarmat het volgende:
Hoi
Ik ben sinds mn 11e tm 16e aan het mountainbiken geweest. Toen mee gestopt en sinds gister (twee jaar verder) weer begonnen. Ging lekker
Alleen ik stuiter soms nogal hard op m'n zadel en nu heb ik de dag zelf en de dag erna ook nog erge steken als ik ga pissen. Het doet echt fucking pijn. Staat m'n zadel verkeerd?
Danke. Maar ik vind een standaard in de stad wel handig heur. Het is een school en bosfiets.quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:31 schreef Cliffy het volgende:
Kek fietsje.. maar ff heel snel die standaard eraf!
Misschien is een fiets zoals ik heb wat voor je?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:21 schreef ukga het volgende:
Vanmiddag 2 x zwarte route spaarnwoude gedaan. Die is net aangelegd die route. Pff moet echt eens een goeie fiets kopen.
Spaarnwoude is pittig hoor..quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:46 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Misschien is een fiets zoals ik heb wat voor je?
Weet ik 't.quote:
Maar 't is wel een goedkope, ik weet niet hoe vaak hij daar fietst enzo.quote:
't ziet er wel leuk uit.quote:
Daarom!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:48 schreef the85mc het volgende:
Moet ook maar eens een helm kopen. Laatst al bijna een boom gekopt toen ik omkeek of een maat van me ver achter lag. Ik raakte uiteindelijk met mijn schouder de boom. En ik afdalingen gaat het flink hard. Laatst een keer 52 aangetikt. Dan wil je echt niet flikkeren zonder helm..
Nou het zal vast kunnen, maar echt fantastisch zal het niet worden. Je hebt namelijk een plaatje met gaatjes nodig om de schroefjes in vast te zetten:quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:24 schreef GuitarJJ het volgende:
Hebben mensen hier trouwens ervaring met de Shimano M520 SPD? (of andere goedkope klikpedalen)
[ afbeelding ]
Ik wil namelijk klikpedalen op mijn mtb zetten en deze schijnt goed uit de bus te komen qua prijs-/kwaliteitsverhouding. (zo'n 30-35 euro met schoenplaatjes erbij)
Ik heb alleen geen SPD-schoenen. Heb laatst, aangezien ze in de aanbieding waren, een soort van zaalvoetbalschoenen gekocht met redelijk platte zool. Is daar makkelijk zo'n plaatje onder te monteren?
Zoiets:
[ afbeelding ]
Hmm... dat is jammer! Ik denk dat ik er dan nog maar even mee wacht.quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:08 schreef FHR het volgende:
[..]
Nou het zal vast kunnen, maar echt fantastisch zal het niet worden. Je hebt namelijk een plaatje met gaatjes nodig om de schroefjes in vast te zetten:
[ afbeelding ]. Meestal zit dit in de zool ingebouwd, soms zit het "in" de schoen onder de binnenzool.
[ afbeelding ].
Als je het zelf gaat proberen kan ik me voorstellen dat het blijft wiebelen, draaien (dan kom je dus niet los) en vooral niet waterdicht is. Ik zou gewoon maar ergens echte SPD schoenen halen. Die hebben ook het voordeel dat de zool veel stijver is waardoor je efficiënter trapt.
Het lijkt mij idd 10 keer niks. Ik wil altijd m'n voeten vrij kunnen bewegen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:13 schreef Auti het volgende:
Ik vind het echt doodeng die klikpedalen.
Ik ben er ook echt te stuntelig voor, en voor mijn doen zie ik het nut ook niet.
Je doet toch ook geen Velcro/klitteband op je handschoenen en handvaten?
Klikpedalen zijn juist heerlijk. Op mijn MTB zitten deze pedalen:quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:13 schreef Auti het volgende:
Ik vind het echt doodeng die klikpedalen.
Ik ben er ook echt te stuntelig voor, en voor mijn doen zie ik het nut ook niet.
Je doet toch ook geen Velcro/klitteband op je handschoenen en handvaten?
Deze heb ik ook maar ben er niet echt blij mee.. Twijfel om ze te vervangen met goede platform- of Time pedalen..quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:11 schreef Marc H het volgende:
[..]
Klikpedalen zijn juist heerlijk. Op mijn MTB zitten deze pedalen:
[ afbeelding ]
Met aan de ene kant spd, de andere kant gewoon. Zodat ik even naar de supermarkt kan met gewone schoenen, en voor echte fietstochten toch spd heb.
Met klikpedalen kan je meer kracht zetten. Zo simpel is het. Omdat je vastzit aan het pedaal, kan je been dat omhoog gaat ook kracht zetten.
Als ik met gewone schoenen fiets, moet ik er zelfs rekening mee houden dat ik mijn voeten op het pedaal hou.
Ik heb dezelfde klikpedalen. Ik ben niet echt een expert op het gebied, dus misschien is mijn mening niet heel waardevol, maar ik vind ze prima . Stevig, en betrouwbaar maar toch goedkoop.quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:24 schreef GuitarJJ het volgende:
Hebben mensen hier trouwens ervaring met de Shimano M520 SPD? (of andere goedkope klikpedalen)
[ afbeelding ]
Waarom niet? Mij lijkt het juist niks om een "losse" broek aan te hebben tijdens het fietsen. Zeker door de bossen, blijven er makkelijker takken aan haken enzo.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:07 schreef tomaat52 het volgende:
Maar ik hijs mezelf nooit in zo'n strak pakkie....
Inklikken met SPD's moet juist heel makkelijk gaan. Gewoon recht in de pedalen stappen en eerst met de voorkant van je voet druk zetten.quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:59 schreef Jort227 het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde klikpedalen. Ik ben niet echt een expert op het gebied, dus misschien is mijn mening niet heel waardevol, maar ik vind ze prima . Stevig, en betrouwbaar maar toch goedkoop.
Enige "probleem" dat ik heb (maar dat ligt ongetwijfeld niet aan de pedalen) is dat ik nog moeite heb met in en uitklikken. Uitklikken dat gaat meestal wel (al gaat het soms wat lastiger), maar vooral inklikken vind ik lastig. Moet altijd ff pielen met m'n voet op het pedaal om hem er goed ingeklikt te krijgen. Iemand die hier tips voor heeft ?
M520 is een goed instap model. Ik heb jaren de M540 variant gebruikt, is een echte MTB pedaal; veel open ruimtes dus weinig last van modder.quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:24 schreef GuitarJJ het volgende:
Hebben mensen hier trouwens ervaring met de Shimano M520 SPD? (of andere goedkope klikpedalen)
[ afbeelding ]
Ik wil namelijk klikpedalen op mijn mtb zetten en deze schijnt goed uit de bus te komen qua prijs-/kwaliteitsverhouding. (zo'n 30-35 euro met schoenplaatjes erbij)
Ik heb alleen geen SPD-schoenen. Heb laatst, aangezien ze in de aanbieding waren, een soort van zaalvoetbalschoenen gekocht met redelijk platte zool. Is daar makkelijk zo'n plaatje onder te monteren?
Zoiets:
[ afbeelding ]
Ik zelf heb een redelijk losse broek, niet strak om het lijf.quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:59 schreef Jort227 het volgende:
Waarom niet? Mij lijkt het juist niks om een "losse" broek aan te hebben tijdens het fietsen. Zeker door de bossen, blijven er makkelijker takken aan haken enzo.
Ik vind een strakke broek juist fijn, omdat er niks gaat schuren, je hebt wat compressie en mja... vind het persoonlijk gewoon fijner fietsen. Maar ieder zijn mening
De loonse en drunense duinen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:39 schreef Skwish het volgende:
Waar fietste je dan Crazy M?
In mul zand fietsen vergt altijd techniek.
Hmm, mja dat doe ik meestal wel, voorkant van m'n voet erop en duwen... Misschien eens paar keer oefenen. Moet je je voet echt in een hoek erop duwen, of kan het ook gewoon "plat"?quote:Op zondag 31 juli 2011 19:24 schreef Skwish het volgende:
[..]
Inklikken met SPD's moet juist heel makkelijk gaan. Gewoon recht in de pedalen stappen en eerst met de voorkant van je voet druk zetten.
SPD's kan je afstellen dmv een moertje, van 'zeer vast' tot '' heel open'.
Mja ik ga morgen wederom de drunense duinen inquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:34 schreef tomaat52 het volgende:
Vandaag m'n fiets maar eens gewassen, al het modder tussen de bewegende delen enzo weg. Net weer 50 km gefietst. Asfalt en klinkers.
goede banden moeten wel tegen kunnen volgens mij. Zolang je niet vol remtquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:39 schreef tomaat52 het volgende:
Zal mij benieuwen hoelang die bandjes mee gaan......... Profielbanden+lange afstanden=
Bij schijfremmen valt er weinig af te stellen (afgezien sommige oude Magura's volgens mij). Hooguit de afstand van de remhendel tot het stuur en soms het "bijt punt", dat kan je met een inbusje instellen (of draaiknopje). De olie in het reservoir zou namelijk genoeg moeten zijn om te compenseren voor het slijten van de blokken. Nieuwe blokken kan je er zelf in stoppen. Als de rem 'zompig' aan voelt zit er waarschijnlijk lucht in de leiding. Dan moet je de rem ontluchten. Dit kan je prima zelf doen (even de handleiding op internet opzoeken). Voor sommige remmen heb je wel een aparte nippel nodig om de slangetjes aan te sluiten. En let ook even op of je mineraal olie of DOT nodig hebt. Welk merk/type rem is het?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:51 schreef tomaat52 het volgende:
Wat kost het bij de fietsenmaker om een hydraulische schijfrem en derailleur af te laten stellen?
Kijk. aan deze info heb ik iets. Bedankt. En wat de voorrem betreft; hij loopt aan.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:26 schreef FHR het volgende:
[..]
Bij schijfremmen valt er weinig af te stellen (afgezien sommige oude Magura's volgens mij). Hooguit de afstand van de remhendel tot het stuur en soms het "bijt punt", dat kan je met een inbusje instellen (of draaiknopje). De olie in het reservoir zou namelijk genoeg moeten zijn om te compenseren voor het slijten van de blokken. Nieuwe blokken kan je er zelf in stoppen. Als de rem 'zompig' aan voelt zit er waarschijnlijk lucht in de leiding. Dan moet je de rem ontluchten. Dit kan je prima zelf doen (even de handleiding op internet opzoeken). Voor sommige remmen heb je wel een aparte nippel nodig om de slangetjes aan te sluiten. En let ook even op of je mineraal olie of DOT nodig hebt. Welk merk/type rem is het?
Derailleur afstellen is ook eenvoudig zelf te doen. Ik zou 't gewoon maar 's proberen. Er kan niet echt iets mis gaan. Misschien lukt het, dan spaar je geld en als het mislukt kan je alsnog naar de fietsenmaker gaan.
Ik ga er vanuit dat het om je achterderailleur gaat? Zet 'em in de middelste versnelling (5e tandwiel waarschijnlijk). Kijk van achteren of het derailleur recht onder het tandwiel staat. Als dat niet zo is, moet je het stelknopje waar de kabel het derailleur in gaat verstellen. Draai 'em tegen de klok in (van achteren gezien) als het derailleur te ver naar buiten (kleinste tandwiel staat) en andersom.
Zet 'em daarna in de lichtste versnelling. Derailleur moet nu precies on het grootste tandwiel staan. Misschien haalt 'ie dat niet helemaal, dan moet je de limietschroefjes instellen. Dat zijn twee kleine kruiskopschroefjes achterop je derailleur. Er staat een H en een L bij. Voor het grote tandwiel moet je de L hebben. Experimenteer even of dit schroefje losser of vaster moet, want dat vergeet ik altijd. Volgens mij met losser kan het derailleur verder naar het wiel toe en vaster komt 'ie minder ver. Doe hetzelfde voor het kleinste tandwiel (H schroefje afstellen). Nu zou 'ie weer goed moeten schakelen.
Het is ook aan te raden om zo af en toe nieuwe schakelkabels erop te zetten. Dat scheelt een hoop in hoe makkelijk en precies het schakelen gaat.
Geen idee wat dit bij de fietsenmaker kost. Als het een beetje OK fietsenmaker is, rekenen ze niks voor het derailleur (of max 10 euro voor 10 minuten werk). De rem kan duurder zijn, afhankelijk van of het om nieuwe blokken gaat (prijs verschilt per merk/type, maar ca. 10 - 25 euro) of dat ze ook moeten ontluchten. Ontluchten zal ook niet veel meer dan 20 euro zijn mag ik hopen (15 minuten werk en paar euro voor de olie).
Aanlopen betekent dat:quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:02 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Kijk. aan deze info heb ik iets. Bedankt. En wat de voorrem betreft; hij loopt aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt._@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
Het is ook leuk. En je fiets ook.quote:Op zondag 14 augustus 2011 11:06 schreef Pupp3t het volgende:
*Ook maar even melden doet*
Sinds ruim een maand in 't bezit van een Cube LTD Comp 2011
[ afbeelding ]
Er nu bijna 200 km opzitten. Gebruik deze fiets alleen om door de modder en bossen te raggen.
En ooh..wat heb ik er een plezier in !
Poten zwart van de drek...fiets niet meer wit. Tevens al een paar keer onderuit gegaan. Maar dat hoort erbij. Moet nog wennen aan de klikpedalen.
Die van mij staat er. Ketting eraf? Nog nooit gehad met een fiets met derailleur.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:10 schreef GuitarJJ het volgende:
Deze week even mijn MTB naar de fietsenboer brengen. Kreeg er namelijk een gratis beurt (na 3 maanden) bij.
Afgelopen week nog een mooie ronde door de veluwe gemaakt. Had alleen nog een pechmomentje; ik wou net een drukke weg oversteken, ligt de ketting er opeens af! Kon gelukkig nog snel van de weg afkomen.
ik tot op heden ook nog nietquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:33 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Die van mij staat er. Ketting eraf? Nog nooit gehad met een fiets met derailleur.
Kan je toch ook thuis doen? Tuinslang aan de douchekraan, kraan op 60 graden zetten, slang naar de hogedrukreiniger en klaar. Hoef je ook niet zonder smeer te rijden.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:58 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ik tot op heden ook nog niet
moet alleen wel mn ketting weer smeren
We waren zo slim om hem na onze modderrit even bij een wasbox te wassen Alleen het smeer vloog er ook af
Kennelijk heb je nog veel te leren met het onderhoud van een fiets. Een hogedrukreiniger op de fiets loslaten is het domste wat je kan doen. Door de druk spuit je juist zand en rotzooi tussen de lagers. Het binnenste zal binnen no time gaan roesten. Over een x aantal jaar ben je dus genoodzaakt om allerlei onderdelen te moeten vervangen (naven, trapas, balhoofd etc). Een emmertje met een borstel is het beste.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:16 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Kan je toch ook thuis doen? Tuinslang aan de douchekraan, kraan op 60 graden zetten, slang naar de hogedrukreiniger en klaar. Hoef je ook niet zonder smeer te rijden.
En in de wasbox zit geen hogedrukreiniger? Die tip kreeg ik overgens van een racefietser.quote:Op zondag 14 augustus 2011 23:18 schreef Skwish het volgende:
[..]
Kennelijk heb je nog veel te leren met het onderhoud van een fiets. Een hogedrukreiniger op de fiets loslaten is het domste wat je kan doen. Door de druk spuit je juist zand en rotzooi tussen de lagers. Het binnenste zal binnen no time gaan roesten. Over een x aantal jaar ben je dus genoodzaakt om allerlei onderdelen te moeten vervangen (naven, trapas, balhoofd etc). Een emmertje met een borstel is het beste.
Het afstellen van een derailleur kan je beter zelf gaan leren want om elk wissewasje naar de fietsenmaker te moeten gaan gaat een dure hobbie worden.
Just my 2 cents
jawelquote:Op zondag 14 augustus 2011 23:29 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
En in de wasbox zit geen hogedrukreiniger? Die tip kreeg ik overgens van een racefietser.
Ik gebruik altijd ontvetter en heel heel stukken handdoek. En als smeer gebruik ik Cyclon ATB wetspray.quote:Op maandag 15 augustus 2011 10:12 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
jawel
Maar jah, ze waren zo smerig. Was even de snelste optie. Normaal doe ik hem ook gewoon op de plaats met een sopje enzo.
En smeer op je ketting moet wel maar ook niet te veel, anders zitten je kuiten zo onder de smeer tijdens het fietsen
die blauwe spuitbus ?quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:51 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd ontvetter en heel heel stukken handdoek. En als smeer gebruik ik Cyclon ATB wetspray.
Dit is precies waar ik me deze week in wou verdiepen. Ben blij dat ik mijn hogedrukspuit nog niet uit de schuur had gehaald.quote:Op zondag 14 augustus 2011 23:18 schreef Skwish het volgende:
[..]
Kennelijk heb je nog veel te leren met het onderhoud van een fiets. Een hogedrukreiniger op de fiets loslaten is het domste wat je kan doen. Door de druk spuit je juist zand en rotzooi tussen de lagers. Het binnenste zal binnen no time gaan roesten. Over een x aantal jaar ben je dus genoodzaakt om allerlei onderdelen te moeten vervangen (naven, trapas, balhoofd etc). Een emmertje met een borstel is het beste.
Het afstellen van een derailleur kan je beter zelf gaan leren want om elk wissewasje naar de fietsenmaker te moeten gaan gaat een dure hobbie worden.
Just my 2 cents
quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:00 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
die blauwe spuitbus ?
heb ik ook als ik me niet vergis.
Ipv handdoek gebruik ik gewoon een pluisvrije doek
lijkt verder wel dezelfde flesquote:
Whistler was f-ing awesome . Ik wilde eigenlijk ook wat foto's posten, maar ik kon 't wachtwoord van m'n FTP niet meer vinden .quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:49 schreef Auti het volgende:
@FHR, hoe was het @ Whistler? Tijdje geleden alweer maar ik heb je er verder niet meer over zien posten?
Die Bulls zou ik in ieder geval niet doen. Die is ¤ 600 voor een fiets met beroerde onderdelen, spatborden en licht. Die is ook erg zwaar.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:45 schreef das_phantom het volgende:
Misschien dat jullie mij advies kunnen geven.
De frames van Xtrail zijn dezelfde frames als Focus gebruikt. En die frames zijn al verschillende keren goed uit testen gekomen van tijdschriften e.d.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:56 schreef FHR het volgende:
Die Xtrail ken ik niet. Heeft wel goede onderdelen voor de prijs, maar geen idee of het frame fatsoenlijk is. Die Tektro Draco remmen schijnen echter niet echt je-van-het te zijn.
Afgelopen winter heb ik zelf door tijdgebrek niet zoveel gefietst, maar in de late herfst/vroege lente heb ik het gedaan met een lange (strakke) hardloopbroek (goedkoop ding van de Lidl) over m'n normale fietsbroek en een thermo shirt onder m'n gewone fietsshirt. Of als het wat koeler was, een thermoshirt onder een fietsshirt met lange mouwen . In het begin wel wat koud, maar na een tien minuten flink doorfietsen kreeg ik het vanzelf warm .quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:54 schreef Crazy-M het volgende:
Wat voor fietskleding hebben jullie in de winter eigenlijk ? thermo kleding neem ik aan?
Heb al wel op bobshop.de gekeken waar ik ook mn andere kleding heb gehaald.
Dank voor je reactie . Ben uiteindelijk voor de xtrail save 4.0 gegaan. Heb lang gezocht maar niet iets kunnen vinden met betere afmontage voor hetzelfde bedrag (ook veel positieve commentaren over gelezen op mtb forum). Ben ook een beginner dus wil niet gelijk teveel uitgeven. De merken die jij noemt ben ik ook tegengekomen trouwens. Het frame schijnt van Focus te zijn en in orde, wat hier boven ook genoemd wordt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:56 schreef FHR het volgende:
[..]
Die Bulls zou ik in ieder geval niet doen. Die is ¤ 600 voor een fiets met beroerde onderdelen, spatborden en licht. Die is ook erg zwaar.
Die Cube Aim, Giant en BA ontlopen elkaar volgens mij niet zo heel veel (ik heb ze niet in veel detail bekeken). De Cube Hyde is echt een ander soort fiets, maar als je veel op asfalt rijdt, zou het wel iets kunnen zijn. Die Xtrail ken ik niet. Heeft wel goede onderdelen voor de prijs, maar geen idee of het frame fatsoenlijk is. Die Tektro Draco remmen schijnen echter niet echt je-van-het te zijn.
Als je je budget zou kunnen rekken voor ¤ 600 (waarschijnlijk wel gezien je die Bulls noemde), zou ik ook even kijken naar de Canyon Yellowstone 3.0. Over het algemeen goede onderdelen, zoals goede Avid remmen, Easton stuur/voorbouw, RockShox Recon voorvork. Alleen de Alivio spullen wil je op een gegeven moment wel vervangen, maar ja, dat zit ook op die andere fietsen (of slechter). Canyon heeft een handige tool op hun website om je maat te bepalen.
Als je liever niet via internet koopt, zou je ook nog kunnen kijken naar een Specialized Rockhopper. Misschien niet altijd de beste onderdelen, maar wel een erg goed frame voor die prijs.
Let wel even op dat veel modellen nu uitverkocht zullen zijn. Het modeljaar loopt op z'n einde en de nieuwe modellen komen er binnenkort aan. Dat betekent dat de huidige modellen of slecht (of niet) leverbaar zijn in de goede maat, maar ook dat je misschien wel korting kan krijgen op oude modellen. Wel de goede maat nemen! En dus niet een eigenlijk-net-niet maatje kopen omdat 'ie zo goedkoop is. En maten kunnen inderdaad verschillen. Framehoogte zegt bijvoorbeeld niet zoveel, de lengte is belangrijker.
Over die remmen: wel raar dat ze zo gevoelig zijn voor temperatuur. Dat klinkt alsof het een gesloten systeem is. Volgens mij zijn die er nu bijna niet meer, alle systemen zijn open met een reservoir in de remhendel. Trouwens ook raar dat je met olie een verstelmechanisme bij het stuur hebt. Is dat niet gewoon het schroefje om de remhendel dichter bij het stuur te zetten (de reikwijdte)? Welk merk/type rem is het?
Het enige wat ik kan zeggen als je achteraf de fiets goed schoonmaakt; daar moet een mountainbike tegen kunnen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:14 schreef Jort227 het volgende:
Vandaag weer MTB route gedaan, deze volledig afgefietst. 18 kilometer route, was daarna ook best op. Volledig door het bos, dus veel heuveltjes enzo.
Ik heb wel nog een vraag voor de mede MTB'ers. Zelf haal ik - ik denk net als de meesten hier - een hoop lol uit het MTB'en doordat je gewoon lekker vies kan/mag worden. Lekker door de modder raggen enzo . Maar ik vroeg me af of mijn fiets dat net zo leuk vind als ikzelf? Ik ben zelf meestal meer van het door plassen raggen in plaats van eromheen, maar m'n fiets krijgt dan dus wel de "volle laag" so to speak. Soms hoor ik ook dingen schuren nadat ik door een plas ben gereden, denk dat dat m'n remmen zijn, want het verergerd als ik rem.
Thuis spoel ik m'n fiets wel altijd grondig af met de tuinslang en een zachte borstel (geen hoge druk spuit), maar ik vroeg me toch af of het geen kwaad kan voor m'n fiets/ketting enzo?
Iemand misschien ook tips voor hoe ik m'n fiets na een goede modderrit het beste kan "verzorgen" ?
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:37 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Dank voor je reactie . Ben uiteindelijk voor de xtrail save 4.0 gegaan.
Gewoon met de tuinslang en borstel inderdaad. En daarna goed afdrogen. Even je zadelpen eruit halen en droog maken. Waarschijnlijk zitten er onderin je frame ook wat gaatjes, dus even de fiets beetje voorover/achterover houden zodat het wateruit loopt. Er zijn ook sprays om het vocht te verdrijven, dat is wel handig in kiertjes en tussen kleine onderdelen zoals in de derailleurs of tussen scharnierpunten van je achtervering.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:14 schreef Jort227 het volgende:
Iemand misschien ook tips voor hoe ik m'n fiets na een goede modderrit het beste kan "verzorgen" ?
Jij FOK!t vanuit je graf?quote:
Nee, ik had het deze week te druk met 700 pagina's lezen voor school...quote:
4 van de 7 dagen school, 2 van de 7 werkenquote:
Thx! Heb er al een testritje mee gemaakt . Nu nog een fietsgeul in de flat aanleggen zodat ik niet steeds hoef te slepen (Heb geen berging op BG helaas)quote:
Ik droog 'm nooit af. Droogt vanzelf.quote:Op zondag 18 september 2011 11:37 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Thx! Heb er al een testritje mee gemaakt . Nu nog een fietsgeul in de flat aanleggen zodat ik niet steeds hoef te slepen (Heb geen berging op BG helaas)
Als jullie trouwens na een fikse regenbui thuiskomen, drogen jullie de fiets dan helemaal af of moet ie daar tegen kunnen?
Ik prefereer het om de draaiende en bewegende delen even droog te deppen. De rest droog ik niet tot nauwelijks af.quote:Op zondag 18 september 2011 11:37 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Thx! Heb er al een testritje mee gemaakt . Nu nog een fietsgeul in de flat aanleggen zodat ik niet steeds hoef te slepen (Heb geen berging op BG helaas)
Als jullie trouwens na een fikse regenbui thuiskomen, drogen jullie de fiets dan helemaal af of moet ie daar tegen kunnen?
Dat smeerzooi stoot ook water af he.quote:Op zondag 18 september 2011 14:00 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ik prefereer het om de draaiende en bewegende delen even droog te deppen. De rest droog ik niet tot nauwelijks af.
Klopt, maar trekt ook troep aan, dus prefereer 't daarom droog te vegen en wanneer nodig nog wat in te vettenquote:Op zondag 18 september 2011 14:04 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
DatDie smeerzooi stoot ook water af he.
Gaan we muggenziften?quote:Op zondag 18 september 2011 14:07 schreef x3ro het volgende:
[..]
Klopt, maar trekt ook troep aan, dus prefereer 't daarom droog te vegen en wanneer nodig nog wat in te vetten
Neuh Alleen geen zin om binnen no-time de lagers van mijn Nicolai weer te moeten vervangen Word een dure aangelegenheid danquote:
Vandaag Gewennigstocht (50 km) gedaan in Wijhe. Morgen Jaarsma-De Boer (65 km) tocht in Hengelo. Ontzettend lekker weer om te fietsen !!quote:Op donderdag 22 september 2011 17:54 schreef Moffol het volgende:
Van het weekend wordt het lekker mtb weer.
Koop dan ook een echte fietsquote:Op zondag 18 september 2011 15:05 schreef x3ro het volgende:
[..]
Neuh Alleen geen zin om binnen no-time de lagers van mijn Nicolai weer te moeten vervangen Word een dure aangelegenheid dan
Gewoon de hogedruk gebruiken, al die onzin over lagers enzo.. Hoe lang wil je de fiets gebruiken? 100 jaar? Mijn cadex is van half jaren 90 en die heeft wat spuitjes gehad inclusief hotwax, beetje teflon daarna en 2011 rijdt nog als nieuw!quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:02 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dit is precies waar ik me deze week in wou verdiepen. Ben blij dat ik mijn hogedrukspuit nog niet uit de schuur had gehaald.
Nicolai geen echte fiets? Ga maar eens snel wat leren over 'echte' fabrikantenquote:
ik hoef niets te leren over echte fabrikanten als een fiets niet tegen kan waar die voor gebouwd zou moeten zijn. Op papier hebben veel fietsen leuke specs maar in praktijk moeten die wel uitwijzen natuurlijk. Ik bekritiseer je fiets overigens niet hoor, als die voor jou voldoet is het goed genoeg, probeer nog maar eens wijs te worden uit het aanbod tegenwoordigquote:Op maandag 26 september 2011 00:21 schreef x3ro het volgende:
[..]
Nicolai geen echte fiets? Ga maar eens snel wat leren over 'echte' fabrikanten
De Nicolai kan ook best tegen een hogedrukspuit, alleen het is niet goed, voor elke fiets niet. Je kan de fiets ook best op een iets subtielere manier schoonmaken. De fiets moet er tegen kunnen, maar goed is het niet om alles onder hoge druk schoon te spuiten. Daarnaast, een Nicolai geen echte fiets noemen, ik denk dat zijn freeride/downhill Nicolai meer aankan dan elke 'normale' mountainbike.quote:Op maandag 26 september 2011 08:54 schreef kawotski het volgende:
[..]
ik hoef niets te leren over echte fabrikanten als een fiets niet tegen kan waar die voor gebouwd zou moeten zijn. Op papier hebben veel fietsen leuke specs maar in praktijk moeten die wel uitwijzen natuurlijk. Ik bekritiseer je fiets overigens niet hoor, als die voor jou voldoet is het goed genoeg, probeer nog maar eens wijs te worden uit het aanbod tegenwoordig
Het is een van de meest onverwoestbare freeride frames ooit gemaakt(op misschien een Karpiel na), dus ga je maar eens goed inlezen in hun 'praktijk ervaring', want je weet kennelijk niet dat dit toch echt een van de hoogst aangeschreven fabrikanten is. Besides that is 't normaal dat die lagers niet van hogedrukreinigers houden.quote:Op maandag 26 september 2011 08:54 schreef kawotski het volgende:
[..]
ik hoef niets te leren over echte fabrikanten als een fiets niet tegen kan waar die voor gebouwd zou moeten zijn. Op papier hebben veel fietsen leuke specs maar in praktijk moeten die wel uitwijzen natuurlijk. Ik bekritiseer je fiets overigens niet hoor, als die voor jou voldoet is het goed genoeg, probeer nog maar eens wijs te worden uit het aanbod tegenwoordig
quote:Op zondag 25 september 2011 14:09 schreef tomaat52 het volgende:
Nog ff en het is winter. Maar is pekel niet schadelijk voor bepaalde onderdelen?
Ik heb er zelf geen (zie UI), maar ik ken wel iemand die een wat oudere Remedy heeft. Die bevalt volgens mij wel goed. De Remedies komen ook altijd erg goed uit de test, vooral de 9.9. Maar ja, dat mag ook wel voor die prijs.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:32 schreef Moffol het volgende:
Heeft een van de posters hier een Trek? En dan doel ik voornamelijk op de full suspensions zoals Trek Fuel EX8 en Trek Remedy 7.
Dat moet je inderdaad niet doen, teruglezen in deze reeks brengt mijn verhaal naar bovenquote:Op maandag 3 oktober 2011 19:20 schreef tomaat52 het volgende:
Banden verwisselen is een eitje, maar waar moet ik op letten bij de schijfrem? Had ergens gelezen dat je de hendel niet mag indrukken als het wiel er niet in zit.
Oppassen geblazen dus.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:40 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat moet je inderdaad niet doen, teruglezen in deze reeks brengt mijn verhaal naar boven
Als je te ver indrukt dan komen de zuigers te ver naar buiten (geen weerstand) en dan past je wiel er niet meer in. Om dit op te lossen moet je er echt wel verstand van hebben, ik begin er iig niet meer aan. Ik heb nu een plastic plaatje wat ik tussen de remblokjes plaats als mijn wiel er uit is.
Mwah, 't valt allemaal wel mee. Met een grote platte schroevendraaier kan je de blokken ook weer naar buiten duwen. Dat moet je bijvoorbeeld ook doen als je nieuwe (dus dikkere) blokken gaat plaatsen. Bij sommige remsystemen gaat dit wat makkelijker dan bij andere. Zoek voor de zekerheid even de handleiding van je remsysteem op op internet. Alleen als je de remhendel echt ver indrukt dan zou je de remzuigers misschien uit de klauw kunnen duwen of de rubbers beschadigen (hangt allemaal van de constructie af natuurlijk). Maar waarschijnlijk kunnen de zuigers niet zover als de blokken er nog in zitten. Een plaatje oid er tussen stoppen is inderdaad wel makkelijk.quote:
Tjah, kenda..quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:35 schreef tomaat52 het volgende:
Koop nooit Kenda banden. Ze beginnen nu al te scheuren.
Ik kan eigenlijk niet echt zien wat er fout gaat. Wat me wel opvalt is de stand van het derailleur: had je 'em voor 't filmpje voor ook op het grote blad liggen ofzo?quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:19 schreef Crazy-M het volgende:
Al gekeken om iets bij te stellen.
Je kunt zien dat de ketting schuin wordt getrokken, hij zit nu op zijn grootste tandwiel.
Vanmiddag in het bos moest ik zelfs stoppen, Tijdens berg op klapte de hele ketting eraf (maar dat was meer schakel fout) Voor zat in groot blad en achter klein, dus ketting lag ook schuin.
Cheap ass China stuff.quote:
Nou ik er nog 's over nadenk: die stand van 't derailleur klopt toch wel, ziet er alleen een beetje raar uit vanuit deze hoek denk ik.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:49 schreef FHR het volgende:
[..]
Ik kan eigenlijk niet echt zien wat er fout gaat. Wat me wel opvalt is de stand van het derailleur: had je 'em voor 't filmpje voor ook op het grote blad liggen ofzo?
Er zijn op internet echt stapels met sites met uitleg te vinden over hoe je een derailleur moet afstellen, bijvoorbeeld: http://www.parktool.com/b(...)justments-derailleur. Btw, misschien je pulleywieltjes 's schoonmaken is ook geen slecht idee
Op een andere fiets heb ik de Schwalbe Hurricane Performance. Superbanden.quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:05 schreef kawotski het volgende:
Ik rij al 15 jaar met Schwalbe , de kevlars, die verslijt je tot op de draad. Ze zijn wat duurder in aanschaf maar dat haal je er dan ook dubbel en dwars uit
Ik heb al drie jaar dezelfde banden op m'n Merida Kalahari 6. Het was echt een cheap-ass fiets, met goedkope standaard banden. Die zitten er nu nog steeds op, en nu pas is m'n achterband aan vervanging toe. Sinds ik nog véél meer mountainbike dan vroeger (lees vier keer per week) en veel slip is de achterband nu wel aan het slijten. Hoewel alleen het midden van de band slijt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:54 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Cheap ass China stuff.
[ afbeelding ]
Zo rond de rode lijn zijn ze aan het scheuren, de hele band al rond. Kwam er toevallig achter tijdens het oppompen.
4 maanden oud.
Voor zat in het midden.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:49 schreef FHR het volgende:
[..]
Ik kan eigenlijk niet echt zien wat er fout gaat. Wat me wel opvalt is de stand van het derailleur: had je 'em voor 't filmpje voor ook op het grote blad liggen ofzo?
Er zijn op internet echt stapels met sites met uitleg te vinden over hoe je een derailleur moet afstellen, bijvoorbeeld: http://www.parktool.com/b(...)justments-derailleur. Btw, misschien je pulleywieltjes 's schoonmaken is ook geen slecht idee
Je houd ze zeker ook fatsoenlijk op spanning?quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:14 schreef Moffol het volgende:
[..]
Ik heb al drie jaar dezelfde banden op m'n Merida Kalahari 6. Het was echt een cheap-ass fiets, met goedkope standaard banden. Die zitten er nu nog steeds op, en nu pas is m'n achterband aan vervanging toe. Sinds ik nog véél meer mountainbike dan vroeger (lees vier keer per week) en veel slip is de achterband nu wel aan het slijten. Hoewel alleen het midden van de band slijt.
Ik pomp ze regelmatig op, ja.quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:33 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Je houd ze zeker ook fatsoenlijk op spanning?
* tomaat52
Is de Cube ook in de verkoop? Zo ja, hoeveel wil je ervoor hebben en wat is de framemaat?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:09 schreef Unsub het volgende:
* Unsub meld zich ook meteen met een Cube stereo rx, een singlespeed Lynx, en een Torpado hardtail in de verkoop!
De singlespeed hoop ik voor de winter af te hebben, ben echter nog steeds op zoek naar een goedkope crankset.. (voor vierkante as, 32t blad, cheap!!)
Hij schakelt verder redelijk, wel kwam ik er gister achter dat het net is of hij niet van de 7de naar het 8ste gaat (of dat hij al op het 8ste zit terwijl de schakeling nog zegt dat hij in de 7de zit)quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:06 schreef FHR het volgende:
[..]
Nou ik er nog 's over nadenk: die stand van 't derailleur klopt toch wel, ziet er alleen een beetje raar uit vanuit deze hoek denk ik.
Schakelt 'ie verder wel goed? Of wil de ketting ook moeilijk naar het grootste tandwiel toe? Is de derailleur hanger nog wel recht?
Kijk anders hier ook even naar: http://www.mbr.co.uk/advice/gear-set-up-video/. Die is voor SRAM, maar het idee is hetzelfde.
Hahaha, 't is een 20,5", maar zeker niet te koopquote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:18 schreef Moffol het volgende:
[..]
Is de Cube ook in de verkoop? Zo ja, hoeveel wil je ervoor hebben en wat is de framemaat?
quote:Soms verwacht je simpelweg iets gewoon niet. Neem dit gevalletje bijvoorbeeld. Het ene moment zit je lekker fanatiek op je fiets en het ander moment lig je aangeslagen op de grond jezelf afvragende wat de fok er in hemelsnaam gebeurd is.
Die is van het Weblog.quote:
En toenstraks bij DWDDquote:
Waar wil je je mountainbike voor gebruiken? Wat is je budget?quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:19 schreef KneusTeun het volgende:
Ik zit beetje rond te kijken naar een leuke mountainbike om mee te beginnen.
Iemand nog tips? leuke aanbiedingen? ik zat naar een cube te kijken aim disc ofzo.
Waar was dat? !quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:02 schreef Moffol het volgende:
Iemand vandaag naar de mini-downhill in Nieuwegein geweest?
Het is handig om ook even de volgende dingen te vermelden:quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:19 schreef KneusTeun het volgende:
Ik zit beetje rond te kijken naar een leuke mountainbike om mee te beginnen.
Iemand nog tips? leuke aanbiedingen? ik zat naar een cube te kijken aim disc ofzo.
Uiteindelijk het volgende besteld:quote:Op maandag 21 november 2011 19:20 schreef GuitarJJ het volgende:
Aangezien ik ergens in juni ben begonnen met fietsen heb ik nog geen winterkleding qua mountainbiken.
Iemand tips? Wat heb je eigenlijk nodig? Lange broek, shirt met lange mouwen en een jasje voldoende? Las ook al het een of ander over een zogenaamde 'windstopper'.
http://www.cyclewear.eu/ bleek wel goedkope kleding te hebben.
Inderdaad, tweedehands via Marktplaats. Vaste vork en gewone velgremmetjes, remmen is eigenlijk niet nodig op strand, alleen voor loslopende honden. Onderhoud is alleen erg belangrijk, vanwege het zout.quote:Op maandag 5 december 2011 21:42 schreef wormtrein het volgende:
Leuk idee, zo'n bike hoeft niet veel te kosten. Mag je trouwens gewoon op het strand fietsen?
Je linkje doet het niet. Ziet er trouwens wel mooi uit! Het is vast niet in NL?quote:Op woensdag 21 december 2011 07:16 schreef TinyTuna het volgende:
Beste uitzicht van het tochtje van vandaag:
[ afbeelding ]
Niet lang, wel mooi.
Hele site ligt er op het moment uit zo te zien...Ander linkje. In inderdaad niet in Nederland, maar in Nieuw-Zeeland.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:48 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Je linkje doet het niet. Ziet er trouwens wel mooi uit! Het is vast niet in NL?
Mooie routes zijn er in Lage vuursche, soesterberg. Dat zijn de officiele en het nadeel is dat die vrij druk zijn. Er zijn ook veel onofficiele, ik ben vooral bekend in het gebied bij den dolder en soest. Daar heb je mooie korte heuveltjes waar je over heen kunt knallen en het is er erg rustig.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:33 schreef Stansfield het volgende:
Waar kan je eigenlijk goede routes vinden? Ik ben nog een leek op dit gebeid maar het lijkt me wel leuk eens een keer wat tochten te maken. Dus ben ik op zoek naar routes, en dan met name in de provincie utrecht.
Luchtvorken kunnen inderdaad wat lucht lekken. Ook kan het door de lagere temperatuur nu komen, of doordat je zelf misschien iets zwaarder bent na de uitgebreide kerstdiners . Of je zithouding/rijdstijl is veranderd waardoor je wat meer op de vork rijdt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:26 schreef Shispeed het volgende:
hee,
ik heb even een vraagje: ik heb sinds een tijdje een mountainbike met Reba SL voorvork, luchtvering dus. Nu merk ik dat hij de laatste tijd ietsje 'slapper' is geworden, wat ik iets minder fijn vind fietsen wanneer ik omhoog of vlak fiets. nu heb ik het een en ander gelezen in de handleiding en op internet hoe ik dat kan afstellen, maar nergens of ik dat gewoon met een compressor kan doen?
dus kan ik mijn voorvork gewoon bijstellen met een normale compressor of moet ik daar iets anders voor gebruiken?
bedankt alvast
Koop een fiets bij een zwerver! Voor 10 euro heb je er al 1!!quote:Op maandag 16 januari 2012 15:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Nu ben ik vrij lang en onervaren en wil ik niet te veel geld uitgeven voor een fiets.. Heeft iemand tips?
Alvast bedankt
Ik heb BBB overschoenen (aangeschaft in 2005) en dit zijn prima dingen.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:03 schreef HardSun het volgende:
Momenteel op zoek naar een goede waterdichte set overschoenen. Mijn voeten zijn twee weken geleden echt afgestorven in Lage Vuursche. 12 km door plassen rijden met je zomerschoenen is niet aan te raden. Las dat de overschoenen van BBB en Bontrager erg goed zijn!
Naar een speciaalzaak gaan en kijken waar je het best oppast. Even verschillende mountainbikes uitproberen en kijken wat een geschikte framemaat is.quote:Op maandag 16 januari 2012 15:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik kom me ook even melden in deze reeks
Zit eraan te denken te beginnen met mountainbiken, heb er hier in de buurt voldoende ( Holterberg / Sallandse Heuvelrug ) mogelijkheid toe
Nu ben ik vrij lang en onervaren en wil ik niet te veel geld uitgeven voor een fiets.. Heeft iemand tips?
Alvast bedankt
Wat is het merk/modeljaar? Als hij vrij nieuw is en dus echt maar 1000km heeft gereden en het is bijv een Trek of een Cube dan is het een mooie prijs. Zoiets doet nieuw vanaf 700 euro, of meer richting de 800.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:07 schreef DSS24 het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een 2de hands mountainbike en wil er rond de ¤ 400,- aan uitgeven.
Deze fiets ben ik nu tegengekomen.
Wat hij zegt...
Deze mountainbike is helemaal in orde en goed onderhouden.
En net 1000km gefietst.
Vrij wel nooit in het bos geweest.
Specificatie's:
voorvork: SR Suntour XCR-RL met spiraalveer, voorspanning, lock-out op afstand, 100 mm veerweg (80%)
2 bidon houders.
1 fietscomputer
Wielen: Shimano M435 alloy hubs; Bontrager AT-850 disc 32-hole rims
Banden: Bontrager XR1, wire bead, 26x2.2"
versnellingen: Shimano Deore M591, 9 speed
Voorderailleur: Shimano Deore
Achterderailleur: Shimano Deore XT M780 Shadow
Crankstel: Shimano M552, 42/32/24
Cassette: Shimano HG62-10 11-36, 9 speed.Shimano M446 hydraulische schijfremmen
Totale gewicht van de fiets is 12kg
Ik heb alleen geen idee of dit waar is voor mijn geld...
Iemand een professionele mening?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |