abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 1 juni 2011 @ 19:38:30 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_97592760
Voor informatie over konijnen kijk op:
http://www.konijnen.nl
http://www.bunnybunch.nl
http://www.konijnenforum.nl
http://www.hetkonijn.nl
http://knagers.nl/
http://www.konijnentrefpunt.tk/

Een goede opvang die ook veel info op de site heeft:
http://www.bunnybin.nl
En een lijst met opvangen door heel Nederland:
http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm

Hier is een lijst met een aantal konijnvriendelijke dierenartsen (maar natuurlijk zijn er konijnvriendelijke dierenartsen die er niet op staan):
http://www.konijnen.nl/doktoren/konijnendokter.htm

Handige weetjes over konijnen:

Konijnen zijn niet solitair. Als je graag een konijn wilt, neem er dan liever twee! Met z'n tweeën zijn konijnen meestal gelukkiger dan alleen. Het koppelen moet wel goed gecontroleerd verlopen - lees hiervoor de adviezen op bijvoorbeeld de sites van Bunnybin en Konijnen.nl

Hooi is het belangrijkste voer voor een konijn. Geef ze 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht, groenvoer in gevarieerde kleine beetjes, hoeveel ze gewend zijn, en geef ze zoveel hooi als ze willen. Kijk hier voor een lijst met groenvoer dat geschikt is, en groenvoer dat juist giftig voor konijnen is.

Een konijn kan 8 tot 15 jaar oud worden. Factoren die de leeftijd van een konijn negatief beïnvloeden zijn: ziekte, eenzaamheid, ruimtegebrek en slechte voeding.

Konijnen zijn haasachtigen, geen knaagdieren.

Het darmstelsel van een konijn is gevoelig. Pas op met onbekend groenvoer: bouw het geven hiervan altijd op. Koolsoorten niet of met mate geven, en nooit prei, knoflook, ui of aardappel geven. Als een konijn diarree, verstopping of gas heeft, moet je nooit te lang wachten met naar de dierenarts gaan. De pijngrens van konijnen ligt erg laag, dus ze overlijden snel aan ziektes.

Pas in de zomer goed op als je buiten konijnen houdt. Zorg voor schaduw en koelte: oververhitting is noodlottig. Controleer vaak de vacht rondom de anus. Als er poep aan plakt, kan je konijn madenziekte krijgen. Vliegen leggen dan eitjes in de vacht, waar maden uitkruipen die zich een weg naar binnen vreten. Een pijnlijke en vaak dodelijke ziekte.

Als een konijn zachtjes knarsetandt (als je het aait bijvoorbeeld) is het tevreden en geniet hij. Als het grote sprongen maakt en heen en weer rent voelt het zich super! Als het languit neerploft of languit ligt, is het helemaal op zijn gemak.

Als een konijn gromt is het vaak boos of bang. Piepen is ook een teken van angst. Konijnen kunnen ook gillen; dat doen ze meestal als ze in doodsangst of hevige pijn verkeren. Hard knarsetanden is een teken van pijn, maar zachtjes knarsen doen ze juist als ze genieten (zachtjes over het koppetje, de oren en de kaken wrijven vinden de meeste konijnen heel fijn).
Als een konijn last van zijn darmen heeft, kan het heel raar gaan liggen, bijvoorbeeld met zijn kont omhoog. Soms uit het zich juist in helemaal niet meer willen liggen, maar stilletjes in een hoekje zitten.

Beginnend gas bij een konijn kan worden verholpen door een zachte buikmassage. Doe dit alleen als je konijn dat ook toelaat.
Er is ook een middel voor mensen bij de apotheek te verkrijgen, Aeropax. Dit kun je toedienen als je konijn gas heeft. Alleen doen als je weet waarje mee bezig bent! Alleen geneesmiddelen met werkzame stof simethicon zijn veilig voor konijnen. In de UK en USA is Gas Relief te verkrijgen: dat werkt hetzelfde als Aeropax, maar smaakt lekkerder.

Pak je konijn alleen op als het strikt noodzakelijk is. Knuffelen en aaien is prima als je konijn het fijn vindt, maar oppakken kan gevaarlijk zijn. Een konijn heeft enorm sterke spieren maar zwakke botten, waardoor het zich los kan wringen, kan vallen en iets breken of zichzelf een hernia bezorgen.
Bovendien is het zielig: konijnen zijn prooidieren, en als ze worden opgepakt denken ze instinctief dat ze zijn gevangen door een roofdier.
Konijnen die zich laten oppakken doen dat vaak uit angst, hoewel er ook konijnen bestaan die eraan gewend zijn.
Dus doe het alleen voor zaken als nagels knippen, de gezondheid controleren (bijv. bij plakpoep) of als je konijn naar de dierenarts moet

Als het nodig is je konijn op te pakken, doe het dan NOOIT bij de oren. Pak het konijn met de ene hand "onder de oksels" en dan onder de borst, en ondersteun met je andere hand altijd het kontje. Hou het konijn vervolgens tegen je aan, voorzichtig maar stevig, zodat het zich niet loswringt en valt. Een tegenstribbelend konijn kan ipv onder de borst ook in het nekvel worden gepakt, maar altijd met de andere hand ondersteunen! Als je konijn erg bang is en tegenstribbelt, kun je een hand over de oogjes leggen, daar wordt het vaak rustiger van.

Een konijn moet eigenlijk doorlopend eten. Als je konijn langer dan ong. 12 uur niet eet, gaan de darmen stilliggen (stasis). Een konijn kan alleen poepen als het eet. Eenmaal stilliggende darmen komen maar heel moeilijk weer op gang.
Als je konijn stopt met eten moet je dus naar de dierenarts. Vaak ligt het aan het gebit: de tanden zijn scheefgegroeid of er zitten haakjes aan de kiezen. Indien nodig kan het konijn gedwangvoerd worden met speciaal verkrijgbaar poeder.

Veel foto's plaatsen he !

Pics uit het vorige topic :

Flip en z'n dinnetje Bammie, van Dribbel79


Klef koppel van Livelink


Taminia en Perry, van MariaEtcetera


De nijnen van Nonneke hadden het een beetje warm


Die van dE_Danoontjepower ook


Snoopy, van Mosterd.


Het Babyfacekonijn, van RacerDKB


WC konijntjes van douche-eendje


Hommel en Gommie, van dutchdevil en oCe


Molly, van Guppyfriend


Nu is Molly nog alleen, zaterdag gaat ze daten met Roy. Lekker ding, of wat O+


Vorig topic:
[centraal]Konijnentopic met foto's! #14 Kettingkeutels!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator woensdag 1 juni 2011 @ 19:42:31 #2
155227 crew  Guppy
dus
pi_97592909
Net eventjes gebeld, en Molly mag zaterdag komen daten :) spannend!! Aan de ene kant zie ik best tegen een koppeling op, maar als Molly er blij van wordt, heb ik het erg graag voor over.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:42:55 #3
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_97592922
Hallo ik ben Erik, een knappe jongen van 19 jaar.
Ik kom uit het Oosten des lands, ik ben soms ietwat verlegen, maar dat compenseert door mijn drankgebruik.
Verder val ik op hangoor, bruingevlekt, en langharig.
Durf jij het aan om een keer gezellig uit eten te gaan?
Mail me dan naar erikcarrots@hotmail.com
Groetjes van Erik.
Ik geef hem je morgen wel terug.
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:49:06 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97593114
Die Roy is een leukerd, Guppy! O+ Hopelijk klikt het met Molly! *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_97598035
Gup hij is echt leuk O+ Hoop dat het een goede koppeling gaat worden!

Zo, en nu is dit ook een reeks geworden.

[ Bericht 13% gewijzigd door douche-eendje op 01-06-2011 22:27:43 ]
  Moderator donderdag 2 juni 2011 @ 07:16:54 #6
155227 crew  Guppy
dus
pi_97612115
Wat een mupke hè! Hij is ieder geval voor Molly gereserveerd. Mocht het niet klikken, dan zitten er nog heel veel andere gecastreerde rammen, maar ik hoop dat we in één keer raak schieten.

Het scheelt misschien dat zowel Molly als Roy gecastreerd zijn, en dat er dus geen hormonen in de weg staan. Hopen dat ik weer net zo'n blij koppel krijg als jullie allemaal
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 2 juni 2011 @ 15:30:17 #7
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97621907
Toen bammie op date ging met/ bij flip, konden ze eigenlijk niet meeten...flip was nog niet gecastreerd...en flip had maar oog voor 1 ding...en dat was niet bammie d'r zachte karakter...dus op de gok meegenomen, gaat perfect...

Hij heeft net z'n eerste bunnyflopmgemaakt...of gedaan, hoed dat ook heet...zag er leuk uit...bof, ik lig...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  donderdag 2 juni 2011 @ 15:31:32 #8
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97621942
Ow, trouwens...bedankt voor de leuke foto in de OP
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_97667780
donderdag gaat juul voor een sterilisatie, ze is nu al voor de 7e keer schijnzwanger, hopelijk gaat het helpen en word ze ook wat toeschietelijker naar ons toe, bij urkel heeft het aardig geholpen iig.

spannend hoor die koppeling!!! succes gup! ik vind het ook een lekker ding!!! leuke kleurtjes enzo!!!!
Sla niet, Prei wel
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:44:56 #10
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_97667924
Gup succes morgen!
  Moderator vrijdag 3 juni 2011 @ 19:52:14 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_97668222
Dank jullie!! Ik vind het spannend :')

En jij ook succes Danoontje! Het gaat vast helpen :Y Ik neem trouwens aan dat het een castratie is? Dus baarmoeder en eierstokken wegnemen, net zoals ik toen bij Molly heb laten doen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zaterdag 4 juni 2011 @ 11:33:40 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_97691069
We hebben Roy mee in ons reismandje O+ het is echt zo'n puppeke

In het begin vonden ze elkaar een beetje eng, maar ze zaten elkaar al vrij snel te wassen :) nu maar hopen dat het thuis ook zo goed blijft gaan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 4 juni 2011 @ 12:06:34 #13
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97691923
aaahhh
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  zaterdag 4 juni 2011 @ 15:46:18 #14
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_97698257
...en hoe is het met het nieuwe koppel?
Porch Monkey 4 Life!
  Moderator zaterdag 4 juni 2011 @ 17:53:10 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_97702569
Nou, Roy is inmiddels gesettled. Naast het hok van Molly in zijn eigen hok, dat wel...

Molly vindt m, eenmaal thuis, heel erg eng. Nou is het zo dat Molly alles wat 'anders' is, heel erg eng vindt. In het asiel (we hadden haar meegenomen) vond ze het ook wel eng, maar ook wel spannend. Roy mocht haar wassen, en er werd niet al te veel gejaagd.

Thuis hebben we ze even samen op het balkon gezet, en daar ging ieder zijn eigen gang. In de tussentijd heb ik Molly's hok schoongemaakt, en Roy zijn tijdelijke hok klaargezet. Toen hebben we Roy opgehaald van het balkon en even in Molly's hok gezet. Dat vond ie allemaal heel interessant, en spannend. Na een tijdje kwam Molly ook naar binnen, en die stond wat vreemd te kijken van de indringer in haar hok. Roy gaf haar een lik over haar hoofd, en dat was eng!! Maar ook wel spannend, dus ze kwam nog een paar keer terug.

Maar goed, misschien zagen we het toch allemaal iets te zonnig in, na een tijdje besloot Molly dat ze het NIET leuk vond, en vlogen de haren opeens in het rond. Toen hebben we ze maar even uit elkaar gehaald. Nu zit Roy dus in het reserve hok en Molly in haar eigen hok. Molly kan wel uit haar hok, en Roy niet.

Arme Roy, hij is zo lief! Hij is helemaal niet agressief naar Molly en doet heel voorzichtig en rustig aan. Maar ineens was het toch teveel van het goede, Roy heeft nu een kaal plekje op zijn rug. Geen bloed verder of zo, maar wel sneu voor hem.

Het lijkt erg op wat ik herinner van jouw verhaal oCe. Bij Hummel en Gommie klikte het ook niet in één keer, toch? Terwijl alles nu goed is? Hoe lang duurde het voor het bij jou een beetje liep? (ik kan wel een beetje peptalk gebruiken, hahaha)

We laten ze nu maar even zitten. Roy heeft nog een knuffel uit het asiel, en daar kun je ook op rijden.

Morgen gaan we ze nog eens onder toezicht laten kennismaken, op het balkon of een ander neutraal terrein, en dan kijken we hoe het dan gaat.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 4 juni 2011 @ 18:01:44 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97702877
Roy O+ Hopelijk accepteert Molly hem snel! En dan hoop ik op leuke knuffelfoto's! O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:33:59 #17
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_97708619
Zoals je het omschrijft lijkt het inderdaad op hetgeen we hier hebben ondervonden met Hummel en Gommie. Langzamerhand werd het 'vechten' wat minder en waren ze elkaar wat meer aan het negeren. Dat is een goed teken.

Ik denk dat je ze het beste de aankomende tijd (zeker een week) ieders in eigen hok kunt laten. In het begin één voor één het hok uit laten zodat de ene vrij rond kan lopen en de ander in het hok zit. Zo kunnen ze toch hun eigen gang gaan en elkaar op een veilige manier, met gepaste afstand, aan elkaar snuffelen en wat kennis maken. Wissel ze af en toe ook om van elkaars hok (even tijdelijk met hokken dicht) zodat ze in elkaars geur/territorium zitten. Beiden één of twee keer een tijdje samen in een neutrale kamer los laten lopen, een kamer waar ook Molly niet bekend is.

Langzamerhand ging het middels het bovenstaande hier beter en op een gegeven moment hebben we het maar gewoon geprobeerd samen in één hok, toen het op de andere plekken beter ging. Al met al heeft het een paar weken in beslag genomen. Succes, het komt vast goed; meestal is het zo dat als ze elkaar niet mogen dat dit direct het geval is en blijft.

Ohja, waar blijven de foto's! ;)
Porch Monkey 4 Life!
  Moderator zaterdag 4 juni 2011 @ 21:33:00 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_97711318
Bedankt voor je verhaal. Ook even aan m'n vriend laten lezen. Ondanks het goede begin in het asiel, waar alles koek en ei leek, is het nu allemaal een beetje gespannen.

Net liep Roy los, en zat Molly in haar hok bovenin. Dat ging allemaal goed, en Roy was vooral onder de indruk van de nieuwe dingen. Hij krijgt ook een boel te verstouwen!
Daarna mocht Molly even los, en zij ging eerst even naar het balkon, en daarna voor de kooi van Roy zitten. Hij kwam dan even snuffelen, en Molly snuffelde ook wel terug. Maar na een tijdje kreef Roy ook een klap in z'n gezicht. Bummer! Dus toen hebben we Molly maar weer even in haar hok gedaan, genoeg nieuwe indrukken voor vandaag.

Natuurlijk moeten we wel realistisch blijven, Roy is er nog geen dag! Maar ik kan niet wachten tot het beter gaat!

En natuurlijk shame on me! De eerste foto's!

Hier was Molly nog alleen aan het chillen op het balkon


Vandaag is Roy erbij gekomen. Hier te zien in het reservehok, inclusief kaal rugplekje...


Hier niet op de wc


Oh en Roy heeft een vriend, meet Husky


Overigens verhaart ie flink. Het hoeft dus niet helemaal kwade wil te zijn geweest, die pluk...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:40:35 #19
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_97711677
Awww :) Is Roy ook kleiner dan Molly? Zo ja dan heb je helemaal een zelfde zooitje daar als hier thuis: groter vrouwtje dat een klein nieuw mannetje in haar territorium krijgt. En wie denkt die kleine bonk hormonen wel niet dat hij is! ;)

Gommie zat in exact hetzelfde hok in het begin. Als hij erin zat en Hummel voor zijn hok aan het snuffelen was dan kwam hij vaak enthousiast naar de tralies toe. In het begin kreeg hij veelal een hap naar z'n kop toe, soms ook raak met vachtverlies op z'n snuffert als gevolg. Stug bleef hij volhouden en keer op keer proberen... de aanhouder wint! :)
Porch Monkey 4 Life!
  Moderator zondag 5 juni 2011 @ 07:15:02 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_97726795
Roy is inderdaad iets kleiner dan Molly.

Vanmorgen toen ik wakker werd, zaten ze samen naar elkaar te kijken, met veel orenspel. Roy nam af en toe eens een hapje hooi, en Molly zat vooral toe te kijken. De hokken staan tegen elkaar aan, maar doordat het verschillende kooien zijn, staan ze ongeveer 1cm van elkaar af, en de tralies zijn anders. Ze kunnen elkaar dus niks doen. Alleen maar kijken.

Nou ja, Molly er even uitgelaten en die ging weer meteen naar het hok van Roy toe. Kijken, in eerste instantie, want Roy vond het hooi spannender. Na een tijdje kwam ie toch kijken, en snuffelen. Molly snuffelde even terug, en bam, toen meteen een klap. Mooie manier om je ochtend te starten!

Na een paar klappen vond ik het welletjes, en wilde Molly wegduwen. Nou, dan ik heb geweten, ik heb nu een bloedende wijsvinger :') De plantenspuit dus maar. Nu is Molly's kont een beetje nat, hahaha. Serves her right.

Ze zit nu weer bovenin haar hok, terwijl haar hok wel gewoon open staat. We houden het in de gaten, en straks mag Roy even los lopen. Kan ie op het balkon even de benen strekken :Y

Het gaat nog niet helemaal voorspoedig, maar ik heb het gevoel dat Molly vooral haar territorium aan het verdedigen is. Er staat natuurlijk toch een vreemd konijn naast haar hok, en dat is raar. Ik had verwacht dat ze dat niet zo zou hebben, omdat ze beiden gecastreerd zijn. Maar daar heeft het blijkbaar niks mee te maken.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 5 juni 2011 @ 10:11:58 #21
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_97727940
Zo, wat ben jij er vroeg bij op een zondag ;)

Hetgeen je omschrijft klinkt heel bekend. Bij Hummel en Gommie ging het net zo.

Bij Bunny en de koppeling met Joy was het echter veel makkelijker: samen in een vreemde kamer en Bunny (ongecastreerde dame) begon van schrik meteen van zich af te plassen. Help, een konijn! Hij kwam naar haar toe en gaf d'r een lik over d'r kop: klaar. Sindsdien waren ze vriendjes en was het dikke mik. Blijkbaar gaat het echter lang niet altijd zo makkelijk en was dit eerder een uitzondering.

Geduld is een schone zaak, het komt vast goed :)
Porch Monkey 4 Life!
  Moderator zondag 5 juni 2011 @ 12:06:05 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_97730543
Ja, ik ben altijd vroeg wakker in de zomer. Licht, en ik ben wakker :') maar dat geeft niet

We hebben vanmorgen, aangezien we toch wakker waren, veel gedaan. We hebben Roy in de reismand gestopt, en Molly in een bananendoos. En toen hebben we allebei de hokken op het balkon helemaal schoongemaakt. Echt helemaal, we hebben er twee flessen azijn en flink wat kokend water doorheen gejaagd. Maar goed, de hokken zijn nu behoorlijk neutraal qua geur :Y

Roy zit nu in het grote hok, Molly in het tijdelijke. Morgen gaan we ze weer ruilen. En dan een paar dagen kijken hoe het gaat, en omstebeurt loslopen. En als het dan een beetje rustig blijft, gaan we ze op neutraal terrein weer bij elkaar zetten. Onder toezicht natuurlijk.

Roy is trouwens echt een poepie! Hij zit er zo lief uit, en is ook heel lief. En bang, hij vindt het allemaal wel een beetje eng, maar ook wel spannend. Lofties kent ie niet, maar hooi vindt ie heerlijk. Dat is dus allemaal goed. Het eerste stukje wortel was ook een beetje eng, maar toch wel lekker. De wilgenbal is groot!! Maar wat wel lekker is, is het groene mandje wat in het hok staat O+ Daar kun je lekker in liggen. En de wc. Daar kun je ook lekker in liggen. Hij snapt alleen niet zo waarom ik er steeds keutels in leg :')

Overigens heeft Asiel Goofy foto's van de koppeling online gezet:


Ziet er toch veelbelovend uit, niet dan?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 5 juni 2011 @ 12:14:19 #23
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97730804
Aw Roy O+ Wat een leuk pluizenbolletje! Die foto's zien er inderdaad veelbelovend uit, en dat plan met die hokken klinkt goed :Y Hebben wij ook zo gedaan en we hebben nu twee klefkezen :7
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator zondag 5 juni 2011 @ 12:20:40 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_97731002
Ik wil ook klefkezen O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 20:36:55 #25
155227 crew  Guppy
dus
pi_97804916
Nou kleflezen zijn het nog niet... We hebben ze zojuist even op neutraal terrein in de badkamer gezet. Ze vonden het allebei erg spannend, en durfden eigenlijk niet verder dan het platgedrukte houten huisje wat in het midden lag. Ze zaten tegen elkaar aan, en dat leek goed te gaan. Toen hebben we een handdoek op de grond gelegd, misschien durfden ze dan wat verder. En inderdaad, op de handdoek met z'n tweeen. Roy maakte een beweging naar Molly, en dat vond ze niet goed. Ze viel hem aan, en de haren vlogen in het rond. Dat was niet fraai... We hebben ze dus maar weer gescheiden, we willen ook niet dat er gewonden vallen.

Hoewel ik eerst gematigd positief was, was dit een minder teken... Nu zitten ze weer gescheiden in hun hokken, en is alles weer rustig. Morgen gaan we het nog eens proberen in de neutrale badkamer, maar dan met een hekje ertussen. Ik ga dan aan Molly's kant zitten, en m'n vriend aan Roy zijn kant. Dan kunnen we op tijd ingrijpen als ze weer aggressief gaan doen. Niet dat ze elkaar dan veel kunnen doen, maar we willen niet dat ze weer met zo'n herinnering aan elkaar gaan.

Ik schrok er best wel van, maar wil de moed nog niet opgeven. Als je ziet hoe lief Roy is, kun je hem echt niet terugbrengen. Morgen weer een dag. Nu zijn ze van hok gewisseld, en zitten ze vol verbazing in het vreemd ruikende hok
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 6 juni 2011 @ 21:07:09 #26
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_97807078
Gup, je kunt ze ook weer een tijdje wisselen van hokken en dan eens samenzetten op neutraal terrein, en misschien nog zoiets als het ijzeren gordijntje van de vorige koppeling met Boelie overwegen. Dat heeft uiteindelijk ook succes gehad, ondanks dat het een tijdje ging duren.
Ik vermoed dat Molly een wat pittigere dame is die zich niet zo makkelijk over zal geven aan een ram, geef ze even de tijd!
Zijn de haren die eruit vliegen echt door vechten of komt het door het rijden? Het is wel normaal dat er wat haren uitgetrokken bij elkaar tijdens een koppeling, het moet alleen geen heel konijn/tot bloedens toe zijn.
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 22:17:29 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_97813012
Oh we geven de moed ook nog niet op hoor :Y

De rondvliegende haren waren helaas wel van een kortstondig gevecht. Althans, zo leek het. Maar we hebben ze heel snel kunnen scheiden. Van bloed is absoluut geen sprake gelukkig. En qua haar lijkt het misschien ook erger dat het in werkelijkheid is, want ze verharen heel erg op het moment. Je plukt het er zo uit.

We gaan ze nu inderdaad eerst weer wisselen van hokken, en misschien dat we ze morgen nog eens op neutraal terrein zetten. Met een hekje en dan gewoon samen laten eten bij het hek. Dan ontstaat er een positief gevoel. We hebben ons intussen flink zitten inlezen, en gaan met een aantal tips aan de slag.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 8 juni 2011 @ 19:24:30 #28
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_97899806
En Gup, hoe gaat het inmiddels?
Porch Monkey 4 Life!
  Moderator woensdag 8 juni 2011 @ 19:39:25 #29
155227 crew  Guppy
dus
pi_97900650
Een update van Roy en Molly? Wel, verwacht geen succesverhaal...

Vooralsnog in ieder geval. We hebben de strategie wat omgegooid.

Loslopen is er niet meer bij, behalve samen. Dit omdat als ze om de beurt losliepen, de een voor het hok ging zitten van de ander. Dit leidde tot veel frustratie, met als toppunt dat Molly Roy in z'n lip gebeten heeft. Terwijl Molly buiten het hok zat... :{

We hebben nu de badkamer ingericht als neutrale kamer. Die is niet zo groot en makkelijk geurvrij te maken. Onze badkamer is nu spic en span, dat snappen jullie.
We zetten Molly en Roy niet meer klakkeloos samen, na het haren plukken van de vorige keer. Ze zijn nog te makkelijk wat snauwerig naar elkaar, en we merken dat ze elkaar nog niet vertrouwen. Dat gaan we dus eerst opbouwen. We hebben de badkamer met een pannelenren in tweeen gedeeld, en elke nijn zit dan aan een kant. Ik zit bij de een, en m'n vriend bij de ander. Dit om op tijd in te grijpen wanneer er weer over en weer gesnauwd wordt aan het hek. Het gaat immers om vertrouwen opbouwen, en niet om geharrewar. Bij het hek ligt allerlei lekkere groente, die ze alleen maar krijgen als ze samen zijn. We blijven net zo lang zitten tot ze allebei wat van de groente hebben gegeten, zodat ze het bijna-samen zijn gaan associeren met lekkere dingen. Die ze overdag niet meer krijgen dus, dan moeten ze het doen met hooi, brokken en water.
We zitten dus met z'n vieren een half uur op de koude kale badkamervloer...

Wanneer ze op hun gemakje elk aan een kant de groentjes gaan zitten knabbelen, gaan wij er niet meer bijzitten. En als dat blijft goed gaan, gaan de hekjes weg, en wij er weer bij. En als dat ook goed gaat, laten we ze bij elkaar in de neutrale kamer zonder dat we erbij zitten.

Ondertussen zitten ze naast elkaar, elk in een hok. Elke dag wisselen we ze van hok, en ook de speeltjes wisselen elke dag van eigenaar. Behalve de knuffel van Roy, want Molly wil daar de ogen van op eten :')

We hebben het idee dat we nog wel even bezig gaan zijn hiermee. Dat is niet wat ik me had voorgesteld van een koppeling... Maar aan de andere kant lees je overal dat voedsters heel territoriaal (kunnen) zijn. Nou ja, het zal me niks verbazen als wij er uiteraard zoéén hebben :')

Aan de andere kant geeft het Roy de kans om op een rustige manier kennis te maken met Molly. En Molly krijgt de kans om aan Roy te wennen. En Roy krijgt de kans om wat aan te komen, want dik is ie niet. Hij vindt hooi heel erg lekker, de Science Selective brokken nog niet zo. Maar wortel vindt hij ook lekker, witlof een beetje gek, en ook een hapje andijvie heeft ie al geproefd. Maar nog niet teveel, want hij is niks gewend. Lofties kent en snapt ie niet, arme ziel.

Zaterdag ga ik naar de Welkoop om een extra panelenrennetje te halen. Dan kunnen ze, elk in een rennetje, op het balkon lekker buitenzitten als het lekker weer is. Uiteraard met een paar cm ertussen, zolang ze nog zitten te snauwen door het hek.

We geven nog niet op, al had ik vanmorgen wel even een down-momentje... Maar aan de andere kant kunnen we ze ook de tijd geven die ze nodig hebben. Ik geloof er wel weer in.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:15:26 #30
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_97902527
Geef niet op, het komt vast goed. Wij hadden met Hummel en Gommie af en toe ook onze twijfels maar ze zijn nu dikke vriendjes (maar hebben af en toe ook nog hun momentjes van haat-liefde). Het neemt simpelweg wat (en soms meer dan wat) tijd in beslag, hier (zo uit mijn hoofd) heeft het ook een aantal weken in beslag genomen. Het leek ook hier aan de dame te liggen die maar niet 'mee wou werken'.
Porch Monkey 4 Life!
pi_98016833
Wij hebben er destijds bij de koppeling voor gekozen om ze juist niet in aparte kooien te zetten. Elke keer dat ze weer bij elkaar (kunnen) komen is dan weer opnieuw een aftast-moment. Nou moet ik zeggen dat ze hier vrij in de tuin rond konden lopen en dus 35 m2 hadden om elkaar te ontwijken.
En wij hebben gewoon geluk gehad dat onze Chuck zo'n sulletje is, Monkie woonde al bij ons en is nu nog steeds de baas ;)

Het advies van de opvang destijds: niet uit elkaar halen tenzij er bloed vloeit. Ze moeten het samen uitvechten, letterlijk.

Succes Guppy!
  zaterdag 11 juni 2011 @ 11:29:23 #32
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98018473
Gaat het al wat beter Guppy?

Mwehe ik hoorde/zag gisteren niks, dus ik dacht, wut! Waar zijn m'n konijnen :o Doe ik het hok open, zitten ze samen in het kleine nachthokje tegen mekaar aangedrukt :') O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator zaterdag 11 juni 2011 @ 15:34:47 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_98026207
We hebben Roy vanmorgen terug gebracht naar het asiel... ;(

Het ging thuis helemaal niet goed. Het werd niet beter, bleef ook niet hetzelfde, maar werd alleen maar erger. Overal, ook in neutrale ruimten, was Molly heel agressief naar Roy. Snauwen, slaap en zelfs proberen te bijten, ook dóór een hekje heen. Wanneer Roy niet te bereiken was, kreeg ik de volle laag. Ik heb nou dus aardig wat schrammen, beten en blauwe plekken...

Nou kan ik dat wel hebben, maar moet je nagaan hoe dat bij Roy aankomt... Het arme kleine ding.

En als de konijnen het nou goed getrokken hadden, had ik ze echt wel langer de tijd willen geven. Maar het ging gewoon niet. Molly was gefrustreerd tot en met, en Roy zat in het andere hok stilletjes te beven in een hoekje. Hij was op een gegeven moment zelfs bang om wat te eten...

Wanneer we Molly even op het balkon deden met de deur dicht, lieten we Roy rondlopen. Dan zat ie lekker te knagen op een hooitje, maakte ie binkies en was ie heel nieuwsgierig. Maar als Molly in de buurt was (niet eens uit haar hok), dan zocht Roy een stil plekje op om te verstoppen.

Dat kan gewoon niet de bedoeling zijn, en zo'n lieverd als Roy verdient gewoon beter als dat.

Uiteraard mocht Roy gewoon weer terugkomen, dat was vanzelfsprekend. Maar makkelijk is het niet. Het is zo'n schatje, waar je je binnen een week al aan hecht. Hij is ook ideaal. Knaagt niet snel ergens aan, is zindelijk en heel erg lief. Maar goed, dan verdien je ook een konijnenvriendin die dat ook vindt. En niet zo'n secreet als Molly :@ ...

Hij heeft van ons het groene bedje, waar Boelie ook altijd inzat, meegekregen naar het asiel. Daar zat ie zo graag in, hij was helemaal verliefd op dat ding. En Molly deed er toch niks mee. Ze waren daar weer heel lief voor m, en ik hoop echt dat ie snel geplaatst wordt bij een dame die m op waarde weet te schatten. Ik heb in ieder geval flink zitten janken in de auto ;(

En Molly? Na een week lang van agressief rond hollen, aan de tralies raggen en grommen, ligt ze prinsheerlijk in haar hok... Ik vind haar best lief, en gun haar het allerbeste, maar op het moment vind ik haar vooral een kutbeest... :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 11 juni 2011 @ 17:35:19 #34
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_98030891
Wat jammer dat het niet goed ging met Roy en Molly. Zoals Oce al zei heeft het bij ons ook een behoorlijke tijd geduurd. Hummel was in het begin ook heel erg vijandig ten opzichte van Gommie. En op het moment dat Gommie dan niet in de buurt was ging ze ergens heel lekker languit liggen en vonden we haar ook echt een kreng.

Gelukkig is Gommie het konijntje wat zich ook écht een mannetje voelt en zich zo gedraagt en dus vind dat hij de baas is en niet Hummel. Hij liet zich niet op z'n kop zitten. Gelukkig maar want nu kunnen ze het prima met elkaar vinden :)

Kan me voorstellen dat je er moeite mee had om Roy terug te brengen. Wij waren hier na een paar dagen ook al helemaal verliefd op Gommie en wilden hem ook niet terugbrengen naar het asiel. Hoop dat je toch nog een geschikt vriendje voor Molly kunt vinden.
  maandag 13 juni 2011 @ 20:38:16 #35
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_98129103
Auw...ik een beetje knuffelen met Fiona, zet ze ineens haar tandjes in m'n bovenarm. En bedankt!
  Moderator maandag 13 juni 2011 @ 20:51:50 #36
155227 crew  Guppy
dus
pi_98129819
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:38 schreef morgane het volgende:
Auw...ik een beetje knuffelen met Fiona, zet ze ineens haar tandjes in m'n bovenarm. En bedankt!
Zo heeft Molly me vorige week in m'n buik gebeten :X de blauwe plek is inmiddels geel
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_98366148
wel zielig inderdaad voor roy!!! ik vind het gewoon zielig om te lezen! roy klinkt inderdaad als het ideale konijn!

juultje is gesteriliseerd vorige week, ze is echt een bikkel, hoewel het voor een dame een zware operatie is was ze dezelfde avond nog zelf al een beetje hooi aan het eten, en witlof vond ze ook alweer heerlijk, hebben haar wel goed in de gaten gehouden, maar ze was al weer heel snel de oude vertrouwde juul :) ze lijkt ook al een stuk rustiger enzo maar nog steeds schuw naar ons toe, maar dat waren we natuurlijk wel gewend!

ik moet weer eens foto's maken van me moppies, alweer te lang geleden!
Sla niet, Prei wel
  zondag 19 juni 2011 @ 13:02:41 #38
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_98367071
Haha, sinds maanden klimt Bammie weer uit zichzelf op de bank en mn slobbertrui... "aai mij" zegt ze...en valt half in slaap als ze weggedoken in mn slobbertrui geknuffeld en geaaid wordt...
En inneens wordt ze wakker denkt dat ze me terug moet groomen...begint innes mn trui te wassen...lieve schat

En de blaadjes basilicum (we hebben een plantje in de keuken waar ze max 1 keer per dag een blaadje van krijgen) vinden ze ook geweldig!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  zondag 19 juni 2011 @ 13:10:14 #39
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_98367335
Hier zijn jut en jul nog altijd in love met elkaar. Er worden bij elkaar wasjes gedaan, uren tegen elkaar aan gelegen, hooitjes van elkaar gepikt O+. Heerlijk om te zien.
  Moderator zondag 19 juni 2011 @ 13:14:03 #40
155227 crew  Guppy
dus
pi_98367478
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:33 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
wel zielig inderdaad voor roy!!! ik vind het gewoon zielig om te lezen! roy klinkt inderdaad als het ideale konijn!

Ja, ik vind het nog steeds zo sneu... We houden de site van het asiel goed in de gaten, en hopen dat ie snel een huisje vind. Het is toch een beetje ons konijntje geworden :') Maar dat huisje was gewoon niet hier, met dat secreet van ons.

Die is overigens alles alweer vergeten lijkt het. Ze is weer helemaal zichzelf, en heeft zich het huis weer helemaal toegeëigend. Ze loopt rond met een 'van mij' attitude, en vermaakt zich prima. Ik heb niet het idee dat ze een vriendje mist, tot nu toe. Voorlopig laten we het dus maar even zo.

quote:
juultje is gesteriliseerd vorige week, ze is echt een bikkel, hoewel het voor een dame een zware operatie is was ze dezelfde avond nog zelf al een beetje hooi aan het eten, en witlof vond ze ook alweer heerlijk, hebben haar wel goed in de gaten gehouden, maar ze was al weer heel snel de oude vertrouwde juul :) ze lijkt ook al een stuk rustiger enzo maar nog steeds schuw naar ons toe, maar dat waren we natuurlijk wel gewend!

ik moet weer eens foto's maken van me moppies, alweer te lang geleden!
Wat goed van Juultje!! Ik weet nog dat Molly het niet zo makkelijk afging toen. Gelukkig is Juul een bikkel :D En ze zal nu ook wel veel minder last hebben van haar hormonen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 19 juni 2011 @ 21:27:16 #41
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98387281
Aw jammer dat het niet lukte met Roy en Molly! -O- Het was idd een droppie om te zien, en schijnbaar dus ook qua gedrag O+

Hopelijk krijgt ie snel een tof huisje met een leuk vriendinnetje, en als Molly zo nu gelukkig is...
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_98573780
Sinds 11 juni heb ik een nieuw konijn.
Jaren geleden toen ik nog een jonge pgr was had ik er al 1 totdat het konijntje stierf.
Daarna had mijn pa besloten om geen nieuw konijn meer te nemen.
Maar nu omdat ik vandaag jarig ben en we toevallig een heel mooi konijn tegen kwamen kon mijn vader het niet laten.

Hier een foto van hem:



Het is een zeldzaam ras, een kleurdwerg geel ram.
Maar 2 fokkers in heel Nederland kweken dit ras in deze kleur.
En hij is op 7 april 2011 geboren :Y
Het is een heel lief en mooi beestje die ook heel ondernemend en actief is O+
pi_98574103
O+ !

Heeft iemand ervaring met Van Lieshout dierenopvang in Deursen? Mijn vaste opvang (in Zetten) zit vol, was gewoon te laat met regelen :( Kon er gewoon niet van slapen toen ik het mailtje kreeg dat er geen plek meer was :@ Gelukkig toch nog in de buurt een plekje, maar ben benieuwd naar ervaringen :)
pi_98574191
quote:
17s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:19 schreef pgrferrari het volgende:
Sinds 11 juni heb ik een nieuw konijn.
Jaren geleden toen ik nog een jonge pgr was had ik er al 1 totdat het konijntje stierf.
Daarna had mijn pa besloten om geen nieuw konijn meer te nemen.
Maar nu omdat ik vandaag jarig ben en we toevallig een heel mooi konijn tegen kwamen kon mijn vader het niet laten.

Hier een foto van hem:

[ afbeelding ]

Het is een zeldzaam ras, een kleurdwerg geel ram.
Maar 2 fokkers in heel Nederland kweken dit ras in deze kleur.
En hij is op 7 april 2011 geboren :Y
Het is een heel lief en mooi beestje die ook heel ondernemend en actief is O+
Aaahw, hoe lief!! En wat is ie mooi. O+

Leuk verjaardagscadeau. :Y *;
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 21:37:26 #45
155227 crew  Guppy
dus
pi_98575103
Wat een prachtig konijntje pgr! O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_98575241
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een prachtig konijntje pgr! O+
Dankje O+

Hij heeft ook tattoo's in zijn oren van de fokker.
En hij kan ook met tentoonstellingen meedoen.
Misschien later :Y
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:43:44 #47
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_98575586
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:39 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Dankje O+

Hij heeft ook tattoo's in zijn oren van de fokker.
En hij kan ook met tentoonstellingen meedoen.
Misschien later :Y
Een konijn met tattoo's; een RockNijntje :7

:+

Mooi knijntje hoor O+
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 21:44:26 #48
155227 crew  Guppy
dus
pi_98575637
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:39 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Dankje O+

Hij heeft ook tattoo's in zijn oren van de fokker.
En hij kan ook met tentoonstellingen meedoen.
Misschien later :Y
Een hele echte dus O+ ik heb nog steeds een zwak voor kleurdwergen, na Tommie (nog te zien in m'n fobo). Die is er helaas niet meer, maar ik blijf het prachtige konijnen vinden.

Hier nog een foto van mijn hooimonster
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:49:20 #49
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_98575990
* RockNijntje had ook konijnen
Sammy, Floortje, Noa, Sydney, Slofje, Fleurtje en de andere naam ben ik even vergeten :@ Is al best lang geleden :Y
Noa en Sydney waren dwergkonijntjes en de rest hangoren O+

De cavia's heetten Elmo, Mimi en Bibi :D
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_98576135
Hey, KSC-ers hier :P. Pgr, wat een schatje!
pi_98576161
Ik heb nog geen naam voor hem :@

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:43 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Een konijn met tattoo's; een RockNijntje :7

:+

Mooi knijntje hoor O+
O+ :D

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:44 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Een hele echte dus O+ ik heb nog steeds een zwak voor kleurdwergen, na Tommie (nog te zien in m'n fobo). Die is er helaas niet meer, maar ik blijf het prachtige konijnen vinden.

Hier nog een foto van mijn hooimonster
[ afbeelding ]
Leuk O+
Maar geel vind ik toch mooier bij dit ras :Y :@
pi_98820294
Vraagje over ons konijn:

Ons konijn kon je altijd aaien, liep zelfs achter je aan en was vertrouwd met ons.

Nu moet het beestje echter een antibiotica kuur hebben. Hierbij moeten we 2x per dag het via een spuitje in zijn mondje doen.

De 1e keer ging dat niet echt goed en heeft ze behoorlijk veel stress en angst ervaren. Ze was echt doodsbang, was aan het trillen en piepen enzo.
Nu gaat het stukken beter en is het binnen 30 seconden klaar.
Maar nu is ze dus bang voor ons en schiet telkens weg als we in de buurt komen.

Gaat dit straks weer weg en kun je het vertrouwen weer terugkrijgen of vergeet zon beestje dat niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Breekfast op 29-06-2011 16:06:48 ]
  woensdag 29 juni 2011 @ 15:52:20 #53
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_98822226
vertrouwen moet je weer winne, dit duurt even, maar met wat blaadjes basilicum en wat kleine roosjes brocolli is een nijn vergevingsgezind heur...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_98822289
Hier krijgen ze indien medicatie, altijd een beetje olvarit wortelprutje achteraf. Vinden ze erg lekker en is dat spuitje ineens geen probleem meer :P
  zondag 3 juli 2011 @ 19:57:42 #55
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_98993720
Ik ga morgen met Kelly en Nijn naar de dierenarts, ze hebben waarschijnlijk sore hocks -O-
  zondag 3 juli 2011 @ 20:12:57 #56
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_98994293
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 19:57 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ga morgen met Kelly en Nijn naar de dierenarts, ze hebben waarschijnlijk sore hocks -O-
Ik wil niet naar het ziekenhuis :'(

Oke, even normaal :P
Erg balen -O- Van het tapijt zei je eerder, toch?
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  Moderator zondag 3 juli 2011 @ 21:27:59 #57
155227 crew  Guppy
dus
pi_98998055
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 19:57 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ga morgen met Kelly en Nijn naar de dierenarts, ze hebben waarschijnlijk sore hocks -O-
Balen!!

En van je tapijt? Ik dacht dat dat juist kwam door harde en/of natte ondergrond..?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 3 juli 2011 @ 21:36:35 #58
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_98998518
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 21:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Balen!!

En van je tapijt? Ik dacht dat dat juist kwam door harde en/of natte ondergrond..?
Waarschijnlijk wel, het is synthetische meuk dus ook niet echt goed voor de pootjes van ze. Heb er nu een katoenen laken op liggen, ze lijken er al beter op te lopen.

quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:12 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Ik wil niet naar het ziekenhuis :'(

Oke, even normaal :P
Erg balen -O- Van het tapijt zei je eerder, toch?
Haha, gek lief nijntje O+
  maandag 4 juli 2011 @ 11:25:34 #59
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_99014935
Terug van de DA, zoals ik dus al dacht, sore hocks. Pawwax is besteld en de komende weken/maanden dus fijn 2x per dag smeren.
pi_99219666
Kaninchen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99220626
Lekker ding in die spoiler.
Yalara zat vandaag verstopt onder het stro verstoppertje te spelen. :-D
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 09:05:04 #62
155227 crew  Guppy
dus
pi_99234635
Ik zie als ik naar m'n werk fiets steeds allemaal jonge wilde konijntjes O+ zo lief!

Trouwens, ik las op de site van asiel goofy dat roy weer geadopteerd is dinsdag! Gelukkig maar, ik voelde me zo schuldig toen we hem terugbrachten. Hopelijk krijgt ie t heel erg naar z'n zin
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99242841
Fijn dat roy een huisje heeft Gup :). Wat gaan jullie nu met Molly doen?

Hier het pootjessmeertafereel, ziet er niet uit zo :')


  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:57:33 #64
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_99243212
Konijnen O+
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:32:28 #65
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99244204
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:44 schreef douche-eendje het volgende:
Fijn dat roy een huisje heeft Gup :). Wat gaan jullie nu met Molly doen?

Hier het pootjessmeertafereel, ziet er niet uit zo :')

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pootjes! O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_99250362
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:31 schreef Dandilion het volgende:
Lekker ding in die spoiler.
Yalara zat vandaag verstopt onder het stro verstoppertje te spelen. :-D
Woot? mijn konijn? :P
  Moderator zondag 10 juli 2011 @ 20:57:34 #67
155227 crew  Guppy
dus
pi_99293396
Tuurlijk! Lekker ding!

Molly mag bij lekker weer de hele dag op het balkon. Maar in een schoenendoos op het balkon is natuurlijk veel beter :')




De pootjes van je nijntjes zien er alweer goed uit hoor Doucheeende! Merk je al veel verschil?

En wat we met Molly doen? Voorlopig laten we het maar even zo. We hebben niet het idee dat ze zich alleen voelt. Soms is ze wel ondeugend, maar het is niet baldadig uit verveling of zo. Het is wel dat je een gebruiksaanwijzing heeft. De wc moet op een bepaalde manier ingericht, en als we opstaan moeten we meteen het hok opendoen. Dat soort dingen. Maar verder... Ik durf het zelf nog niet echt aan. Zolang zij niet aangeeft zich eenzaam te voelen, wil ik me niet nog een keer die stress op de hals halen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 10 juli 2011 @ 21:04:42 #68
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_99293847
Gup, de plekjes zijn iets minder vurig rood, ze zitten goed verstopt onder al dat haar op de poten. Maar zoals het er naar uitziet ben ik nog wel een paar weken bezig met smeren.

Zolang molly niet echt tekenen vertoont zou ik ook niet zomaar de gok weer wagen... HEt is voor haar ook best veel allemaal geweest de afgelopen tijd zo, een maatje kan over een jaar ook nog ;)
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:55:00 #69
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_99469536
Weet iemand waar ik een goedkope ren kan kopen?Ik heb net deze kooi besteld:

Voor Floris (middenslag) en Fiona (dwerg). Nu vind ik dit als vast verblijf wel klein, dus zoek ik een vaste ren. Ik heb wel nog een panelenren staan (zo'n gekleurde), misschien kan ik daar wat mee?
pi_99469703
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:55 schreef morgane het volgende:
Weet iemand waar ik een goedkope ren kan kopen?Ik heb net deze kooi besteld:
[ afbeelding ]
Voor Floris (middenslag) en Fiona (dwerg). Nu vind ik dit als vast verblijf wel klein, dus zoek ik een vaste ren. Ik heb wel nog een panelenren staan (zo'n gekleurde), misschien kan ik daar wat mee?
Ik zag dat je bij de lidl een ren kon krijgen en niet duur, met beschermnet erover.
All good things are wild and free.
pi_99469763
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:55 schreef morgane het volgende:
Weet iemand waar ik een goedkope ren kan kopen?Ik heb net deze kooi besteld:
[ afbeelding ]
Voor Floris (middenslag) en Fiona (dwerg). Nu vind ik dit als vast verblijf wel klein, dus zoek ik een vaste ren. Ik heb wel nog een panelenren staan (zo'n gekleurde), misschien kan ik daar wat mee?
Die hebben ze bij de Lidl voor 70 euro dat hok. Eveneens hebben ze daar een ren met hokje en afdekzeil voor 30 euro.
Laatst een ren bij de Praxis gehaald voor 10 euro als aanbieding met extra kortingsbon.
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:02:09 #72
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_99469842
Jammer, ik heb het hok al besteld. Maar voor 87 inclusief verzendkosten, dus valt wel mee. Morgen maar eens kijken bij Lidl, bedankt voor de tip!
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:10:44 #73
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_99470199
Weet iemand trouwens wat geschikt is als ondergrond voor de onderverdieping van de kooi en de ren? Ik heb geen tuin met gras maar alleen een dakterras met houten vlonders en van die rubberen speeltuintegels.
pi_99514706
Hardhoutenplank dacht Ik zelf aan.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator zaterdag 16 juli 2011 @ 11:45:52 #75
155227 crew  Guppy
dus
pi_99535538
Lazy saturday


[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 16 juli 2011 @ 12:50:36 #76
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99537407
Ach kijk dat liggen O+ En gestemd *O*

Wij hebben als benedenverdieping-bodem zo'n dikke plastic mat die je ook kan hebben voor onder je bureaustoel als bescherming voor laminaat zeg maar. Werkt prima, eventuele plasjes (doen ze veelal boven) trekken er niet in en de nijnen glijden niet uit en vreten het ook niet op :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_99539319
Ze zitten bij ons gewoon op de tegels :)
Lieve foto gup O+
  zondag 17 juli 2011 @ 12:34:17 #78
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_99574441
Hmmm...veel opties dus. Plastic, hardhout, tegels...ik denk er nog even over na, bedankt vast iedereen!
  Moderator zondag 17 juli 2011 @ 12:34:53 #79
155227 crew  Guppy
dus
pi_99574459
Molly loopt hier gewoon over het beton als ze buiten is :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99578647
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 11:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Lazy saturday
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Leuke foto's Guppyfriend, konijnenbuikjes zijn O+ En dan ook al dat hooi aan de kant geschoven, gewoon lekker op het plastic liggen :')
  zondag 17 juli 2011 @ 15:09:31 #81
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_99579279
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 12:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Molly loopt hier gewoon over het beton als ze buiten is :)
Handig :) maar ik heb zelf dus alleen houten vlonders (met van die latjes) en rubberen tegels. Lijkt me niet konijnproof helaas :D
  Moderator zondag 17 juli 2011 @ 15:15:13 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_99579451
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 14:49 schreef Miffy1 het volgende:

[..]

Leuke foto's Guppyfriend, konijnenbuikjes zijn O+ En dan ook al dat hooi aan de kant geschoven, gewoon lekker op het plastic liggen :')
We doen niet eens de moeite meer om iets op de bodem te leggen, alles gaat toch aan de kant, want plastic is the bomb :Y een pluk hooi en that's it
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 17 juli 2011 @ 15:31:33 #83
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_99579889
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 11:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Lazy saturday
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O+
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  maandag 18 juli 2011 @ 16:31:35 #84
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_99624121
Sinds vandaag hebben we een tweede konijn erbij. een lanharige dwerg, heeft wat weg van een angora maar dat is ze dus niet. Het enige merkwaardige is dus dat we nu 2 voedsters hebben en tot nu toe gaat het goed. snoopy (nu net iets ouder dan een jaar) hebben we de kans gegeven om kennis te maken.. op wat gerij na was er niets aan de hand. geen gebijt iig. dat is naar mijn idee alleen maar mooi!

Nu hebben we het neiwue konijntje in een hok in de woonkamer terwijl snoopy een hok buiten heeft. op den duur zullen ze dus verhuizen naar een gezamelijk hok. het binnenhok staat nu ook open. het jonge konijntje is voornamelijk rustig terwijl snoopy zo nu en dan het hok ingaat om te snuffelen. ook heeft ze het nieuwe konijntje al gelikt en wrijft snoopy zichzelf tegen het kleine konijntje op. ben iig benieuwd naar hoe het verder zal gaan. we zullen ze iig de komende dagen wat meer tijd samen geven zodat ze uieindelijk de beste vriendinnetjes kunnen worden! hebben jullie verdere tips etc.? ps. het konijntje heeft nog geen naam, die mag mijn vriend bedenken :p. ik zal zo ook nog even fotos plaatsen
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 18 juli 2011 @ 18:15:04 #85
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_99628082
Iemand hier toevallig nog opzoek naar een buitenhok ?
Bij mn schoonmoeder in de tuin heb ik nog het een en ander staan, konijntje daar is afgelopen winter overleden, en het hok staat er maar te staan.
Er zit ook een hoes bij voor in de winter (daar zit wel een beschadiging aan maar heb ik geen foto van 8)7 bij interesse kan ik die natuurlijk altijd nog maken ;) )



het nachthok (deurtje naar "buiten" kan je dichtschuiven)


de strozolder (extra isolatie, of opslag)


de zijkant kan er uit om er evt nog een ren aan vast te maken


helaas heeft ze er wel aan geknabbeld, dus er zitten wat "gebruikssporen" op ;)





En zo ziet hij er dan in de winter uit met hoes (dit is mijn eigen hok, ik heb aan de zijkant dus nog een ren gezet)


Het is de KT4 van dierenverblijf.com
afmetingen; 199x93x146cm (LxBxH)
Hij is aftehalen in Zevenaar (omg Arnhem), en richtprijs ¤100.- (hok+hoes)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 18 juli 2011 @ 18:26:49 #86
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_99628515
en dan heb ik nog 2 van deze hokjes staan


er moeten alleen wel nieuwe rennen aan, want ze zijn te klein om 24/7 in te zitten.
ik vind ze zelf niet geschikt om in de winter buiten te staan, maar prima als zomerverblijf (mits met ren dan ;) )
de lades zijn nog heel, maar wel duidelijk gebruikt (roestig)



ook aftehalen in Zevenaar
afmetingen: 91x33x40 (LxBxH)
richtprijs; een plantje oid voor mn schoonmoeder :P
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 18 juli 2011 @ 18:37:29 #87
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_99628927
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_99629112
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:37 schreef monsterd. het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een lieverd O+
pi_99630142
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:41 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Wat een lieverd O+
Kleine droller is het! M'n hele schoot lag onder! :') Wat ik me ook afvraag is waarom een vrouwelijk konijn een ander vrouwelijk konijn zit te berijden, al verdenk ik dat beestje al wat langer van gedragsproblemen. Verder zijn ze lief!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_99630174
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 19:09 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Kleine droller is het! M'n hele schoot lag onder! :') Wat ik me ook afvraag is waarom een vrouwelijk konijn een ander vrouwelijk konijn zit te berijden, al verdenk ik dat beestje al wat langer van gedragsproblemen. Verder zijn ze lief!
Haha, dat krijg je ervan _O-
  Moderator maandag 18 juli 2011 @ 19:31:48 #91
155227 crew  Guppy
dus
pi_99631311
Konijnen bepalen de rangorde door Op elkaar te rijden. Of het nou mannetjes of vrouwtjes zijn
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 18 juli 2011 @ 19:37:29 #92
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_99631617
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 19:09 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]
Wat ik me ook afvraag is waarom een vrouwelijk konijn een ander vrouwelijk konijn zit te berijden, al verdenk ik dat beestje al wat langer van gedragsproblemen. Verder zijn ze lief!
Dat is heel normaal hoor :Y
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  maandag 18 juli 2011 @ 20:50:53 #93
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_99635336
Ik moet deze toch echt even hier posten :D
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_99661051
:D ik denk dat je echt een betere moet hebben zoals hieronder RockNijntje ;)

bron met meer humor. _O-

edit: link aangepast na klacht.
:s)

[ Bericht 6% gewijzigd door rubje op 19-07-2011 16:17:37 ]
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_99665330
OMG, ik snapte eerst niet wat GIF-konijntje nou op zijn hoofdje had, ik dacht een pizza of zo!
De tweede foto en zoeken op 'pancake rabbit' verklaart een hoop ;)

Als ik zoiets bij mijn konijnen zou proberen is het binnen een seconde afgelopen met die pancake, omnomnomnom!

(google link werkt niet helemaal als je er op klikt)
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 20:49:27 #96
155227 crew  Guppy
dus
pi_99721208
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99779824


Penny gedoopt. Ze begint zich al aardig thuis te voelen en beide knagers doen eindelijk redelijk lief tegen elkaar!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_99814593
Mijn konijntje (mannetje, ruim 1 jaar oud), plast sinds 2 weken ontzettend veel. Zijn wcbak is doorweekt na een paar dagen. Dat was eerst nooit.

Hij drinkt daarentegen normaal, hij eet goed en hij is nog steeds zeer bewegelijk. Zijn huid en geslachtsdelen zien er ook normaal uit.

Iemand ervaring hiermee? Ik vind het zo tegenstrijdig dat hij niet overmatig drinkt en zich verder gezond gedraagt.
  Moderator zaterdag 23 juli 2011 @ 13:30:15 #99
155227 crew  Guppy
dus
pi_99835619
Als hij nog vrolijk is, goed eet en gezond oogt, zou ik me niet te snel zorgen maken, als ik jou was. Houd hij zichzelf ook goed schoon 'van onderen'? Konijntjes die zich niet lekker voelen slaan dat het eerste over.

Mocht hij nou ineens achteruit gaan, dan is het wat anders.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99838844
Ja dat schoonmaken doet hij ook nog. Het ziet er gewoon allemaal heel netjes uit rond zijn balletjes.

Ik maak me verder ook geen zorgen maar ik vind het zo vreemd.

Ik heb nog eens goed nagedacht wat er anders zou kunnen zijn. Hij heeft zo'n eetbare tunnel en sinds een tijdje eet hij daar ook van. Misschien dat dat zijn nieren beïnvloed. Ga hem even een weekje weg zetten om te kijken of het plassen dan weer normaal is.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 21:10:15 #101
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_99852808
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 15:14 schreef Lily1987 het volgende:
Ja dat schoonmaken doet hij ook nog. Het ziet er gewoon allemaal heel netjes uit rond zijn balletjes.

Ik maak me verder ook geen zorgen maar ik vind het zo vreemd.

Ik heb nog eens goed nagedacht wat er anders zou kunnen zijn. Hij heeft zo'n eetbare tunnel en sinds een tijdje eet hij daar ook van. Misschien dat dat zijn nieren beïnvloed. Ga hem even een weekje weg zetten om te kijken of het plassen dan weer normaal is.
Blijf je konijn wel goed in de gaten houden. Het hoeft niet persé iets ernstigs te zijn natuurlijk maar nierproblemen is wel 1 van de verschijnselen/symptomen van E.Cuniculi http://www.dierenkliniekw(...)konijn/cuniculi.html
pi_99923807
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 21:10 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Blijf je konijn wel goed in de gaten houden. Het hoeft niet persé iets ernstigs te zijn natuurlijk maar nierproblemen is wel 1 van de verschijnselen/symptomen van E.Cuniculi http://www.dierenkliniekw(...)konijn/cuniculi.html
Hm ja die ziekte zag ik inderdaad voorbij komen. Akelig :s Gelukkig is hij verder wel gezond maar ik houd het natuurlijk in de gaten.
pi_100016023
Mijn konijn was gisteren weer de held aan het uithangen. :P
Je lacht je ook rot met dat beest.

Die kartonnen doos staat er altijd als hij in zijn ren zit maar hij heeft sinds kort ook dat houten verblijfje.
Hij gooit vaak de doos om of schuift hem naar de kant om er op te klimmen.
Dus om dat de voorkomen had mijn vader dat houten dingetje erop gezet.
En zo troffen we hem aan:

:D :')

  woensdag 27 juli 2011 @ 20:27:43 #104
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_100018371
Haha lol! Konijnen :) O+
Porch Monkey 4 Life!
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 20:36:05 #105
155227 crew  Guppy
dus
pi_100018678
Wat een bazen nijn!!

Molly had vandaag de wc door het hok geragt... Alles onder de hemp, pis en keutels :') kutbeest
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100018750
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 20:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een bazen nijn!!

Molly had vandaag de wc door het hok geragt... Alles onder de hemp, pis en keutels :') kutbeest
Ja, hij is lekker speels en ondeugend :D
Lach me echt rot _O-

En bah :X
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 20:39:21 #107
155227 crew  Guppy
dus
pi_100018798
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 20:38 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Ja, hij is lekker speels en ondeugend :D
Lach me echt rot _O-

En bah :X
Ja, we gaan de wc maar weer even vastzetten. Het mooie van een zindelijk konijn is nou juist dat je niet steeds het hok hoeft te verschonen.

En ze is weer bezig geweest met smijten :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100054131
Ik lurk hier al een tijdje mee maar nu toch maar eens mijn nijnen showen! Ik lees graag jullie verhalen over de nijnen. De mijne zijn niet heel dol op mensen (ja tuurlijk wel als ik kom voeren haha) maar daarentegen heel erg op elkaar. Echt leuk om gewoon naar te kijken.

Tot afgelopen december had ik 2 dames, Nijnie en Molly. Helaas op 1 december en 28 januari jl. overleden. Molly kreeg vorig jaar EC, we hebben haar toen zo goed en zo kwaad als het ging proberen op te lappen omdat zij en Nijnie verknocht waren aan elkaar. Helaas vond ik haar in de kooi, overleden, met Nijnie op een afstandje zitten te kijken. Waarschijnlijk is de kou haar teveel geworden omdat ze niet helemaal hersteld was. Nijnie hebben we toen nog heel even in dat grote hok buiten gehad, met heel veel stro omdat ze alleen was en dus zichzelf warm moest houden. Uiteindelijk een binnenkooi op de kop getikt en haar binnegehaald. Kon het niet over mijn hart verkrijgen haar daar zo alleen te laten zitten. Ze leek helemaal op te leven, want helemaal lekker ging het niet. En toen ging het bij haar ook mis. Ook EC. Omdat ze wat ouder was, Molly miste en ik er weinig vertrouwen in had dat het goed ging komen (dierenarts ook niet) en ik haar lijden wilde besparen heb ik haar in laten slapen. We hadden net een afspraak gemaakt om een vriendje voor haar te zoeken maar helaas/
Hier wat foto's van Nijn en Mol:

Nijnie:


Molly:



Omdat het lege hok in de tuin me de kriebels bezorgde had ik al vrij snel besloten op zoek te gaan naar een nieuw koppeltje! Omdat ik inmiddels wist dat er veel opvangkonijnen zijn besloot ik naar www.hangorenparadijs.nl in Steenwijkerwold te gaan. Hier zou ik ook met Nijnie heengegaan zijn om een vriendje te zoeken.

En ik kwam thuis met Diesel en Lobke! Diesel had ik voor Nijnie al op het oog dus die wilde ik zowieso erg graag mee naar huis nemen. En een paar dagen voor de afspraak verscheen Lobke op de site, dus de keus was, mits het klikte natuurlijk, snel gemaakt!
Wat Diesel betreft liefde op het eerste gezicht en Lobke moest er nog even achter komen dat Diesel inderdaad leuk is. Maar nu begint het echt een love duo te worden! Heerlijk om te zien. Ze zijn gek met elkaar, niet zo verknocht als Nijn en Mol destijds maar wie weet komt dat nog wel.

Diesel:


Lobke:
pi_100094890
Even over bunny flops....

Doen jullie konijnen dat ook gewoon in de kooi terwijl ze met hun lichaampjes hard op allerlei dingen knallen? Mijn konijn doet de bunny flop het liefst met zijn hoofdje bovenop zijn voerbak (van steen). Knal...

Ik vind het heerlijk om te zien dat hij zich zo op zijn gemak voelt maar ik houd mijn hart elke keer in als hij weer eens met zijn hoofdje ergens tegenaan knalt :{
  vrijdag 29 juli 2011 @ 17:44:04 #110
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_100094931
Hier flopt Nijn het liefst bovenop zijn vriendin... :') Tot haar grote frustratie.
pi_100095280
de mijne flopt nog wel eens op de bank, ik hou mijn hart iedere keer vast dattie niet van de bank sodemietert...

Diesel doet mij trouwens ergens aan denken, al zou ik niet weten wie....


P5242880 by Danoontjepower, on Flickr
Sla niet, Prei wel
pi_100095365
en nu vergeet ik nog te vragen of dat die van jullie ook zo lekker verharen??? die van ons zijn echt verschrikkelijk :) juul krijgt zowat kale plekken op de ruggie...
Sla niet, Prei wel
  Moderator vrijdag 29 juli 2011 @ 20:03:47 #113
155227 crew  Guppy
dus
pi_100099462
Molly flopt ook het liefst op dr voerbakje :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100103002
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 20:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Molly flopt ook het liefst op dr voerbakje :')
Domme beestjes zijn het ook af en toe :P

Mijn konijntje verhaart maar een klein beetje als ik het vergelijk met de vorige 2. Daar kon ik nog wel eens een hele pluk bij uithalen bij het kammen. Had hij ook zo'n kale plek ;(

Ik had bij mijn vorige konijntjes ook altijd wel een keer Cisaral drops nodig door dat vele verharen.
pi_100108127
Inderdaad Danootje! Ik zag eerder nooit zijn tekening en nu zie ik overal van zulke nijnen!

Hier ook soms hele plukken haar! Vooral van Lobke!
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:33:02 #116
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_100203765
Zo Loki en ik melden ons ook weer eens even, is weer een tijdje geleden hoor!
Met direct een vraagje: ik ga over een paar weken op vakantie (voor 8 dagen o.i.d.) alleen ik heb niemand in mijn omgeving die Loki over kan nemen voor die tijd. Mijn ouders willen er niet voor zorgen en andere vrienden wonen of te ver weg of zijn dan ook net op vakantie. Weet iemand in de buurt van Eindhoven een opvang voor vakantie waar ze ook konijnen opvangen? Thnx!
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:35:51 #117
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_100206450
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:33 schreef silent_scream1 het volgende:
Zo Loki en ik melden ons ook weer eens even, is weer een tijdje geleden hoor!
Met direct een vraagje: ik ga over een paar weken op vakantie (voor 8 dagen o.i.d.) alleen ik heb niemand in mijn omgeving die Loki over kan nemen voor die tijd. Mijn ouders willen er niet voor zorgen en andere vrienden wonen of te ver weg of zijn dan ook net op vakantie. Weet iemand in de buurt van Eindhoven een opvang voor vakantie waar ze ook konijnen opvangen? Thnx!
Als ik op internet ga zoeken naar vakantie opvang voor konijnen In de buurt van Eindhoven kom ik er 3 tegen:

Het Knabbelhuis in Deurne
Dierenpension D'n Diesdonk in Ommel
De Dierenvriendin & uit in Budel

Ik heb zelf geen ervaring met vakantie opvang dus al helemaal niet met deze 3. Misschien dat er hier iemand is die ervaring heeft met 1 (of meerdere) van deze 3?
pi_100246750
Nog even een update over het plassen...ook zonder die eetbare tunnel blijft hij meer plassen dan voorheen.

Inmiddels nu al 3 weken, en ook al 3 weken verder kerngezond. Vandaag even dierenarts opgebeld. Het is volgens haar toch wel erg onwaarschijnlijk dat hij nierproblemen heeft want dan zou hij inmiddels toch wel andere reacties moeten gaan vertonen en zou hij ook meer moeten gaan drinken. Zijn blaas lijkt niet verlamd omdat hij uren kan rondlopen zonder te plassen. Ze dacht zelf aan sproeien.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 13:54:37 #119
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_100269541
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 17:42 schreef Lily1987 het volgende:
Even over bunny flops....

Doen jullie konijnen dat ook gewoon in de kooi terwijl ze met hun lichaampjes hard op allerlei dingen knallen? Mijn konijn doet de bunny flop het liefst met zijn hoofdje bovenop zijn voerbak (van steen). Knal...

Ik vind het heerlijk om te zien dat hij zich zo op zijn gemak voelt maar ik houd mijn hart elke keer in als hij weer eens met zijn hoofdje ergens tegenaan knalt :{
Wat het mooiste is dat ze op elkaar floppen...of (1 keer gezien) synchroon floppen (en ze zich beiden de klere schrikken van elkaar)...rare nijns..
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 20:20:28 #120
155227 crew  Guppy
dus
pi_100285195
Ik heb dus een aantal van die hele mooie lange hippierokken, in allerlei kleuren. Ik heb zwartwitte, met bloemen, met glitters, met applicaties, enz enz. En ook een voornamelijk roze. En Molly valt die aan :o Ze bijt erin, trekt eraan, gromt ernaar en wordt er heel boos van

Raar beest }:|
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:25:25 #121
159909 -Peach
Prunus persica
pi_100295188
Hehe, mijn konijn had een fobie voor spijkerbroeken, sleutels en ritselende plastic zakken. Vreemde wezens zijn het zeker. 8)7
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_100296363
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 20:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb dus een aantal van die hele mooie lange hippierokken, in allerlei kleuren. Ik heb zwartwitte, met bloemen, met glitters, met applicaties, enz enz. En ook een voornamelijk roze. En Molly valt die aan :o Ze bijt erin, trekt eraan, gromt ernaar en wordt er heel boos van

Raar beest }:|
Haha probeert ze er niet onder te klimmen?

Mijn vorige konijntje had het met rode spullen. Snap nog steeds niet hoe dit kan aangezien een konijn kleurenblind is O-)
  Moderator vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:24:52 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_100367189
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:46 schreef Lily1987 het volgende:

[..]

Haha probeert ze er niet onder te klimmen?

Mijn vorige konijntje had het met rode spullen. Snap nog steeds niet hoe dit kan aangezien een konijn kleurenblind is O-)
Nee, als ie over haar heen waait, vlucht ze knorrend en stampend weg :')

Vandaag had ik m weer aan, she disapproves...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:44:44 #124
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_100371056
Weet iemand hier of je ergens onderdelen voor een konijnenhok (trap, plateau om op te liggen etc) los kan bestellen?

Het hok wat wij hebben voor onze nijntjes hebben we in 2006 gekocht bij een webshop die nu niet meer bestaat. Het trappetje wordt oud en begint een beetje af te bladderen en we zouden graag een extra plateau willen (omdat ze nu vaak samen op het ene plateautje liggen waar ze niet veel ruimte over hebben). Heb al een beetje rondgekeken op internet maar kan het zelf helaas nergens vinden.
pi_100373426
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 20:24 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nee, als ie over haar heen waait, vlucht ze knorrend en stampend weg :')

Vandaag had ik m weer aan, she disapproves...
[ afbeelding ]
Comment stond een keer bij een foto op disapproving rabbits:

"Hmm, maybe if you wore different shoes...
No, no, my advice is set fire to your closet and start over from scratch."

Volgens mij denkt Molly ook zoiets :+

Heb er hier ook een rondlopen die heel agressief reageert op stof, dan krijgt hij echt zo'n waas over zich heen van
*must* *destroy*
Ik zit in de winter wel eens met een (oud) dekbedje op de bank, nou die heeft 'ie al aardig te grazen genomen :')
pi_100374062
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:44 schreef dutchdevil het volgende:
Weet iemand hier of je ergens onderdelen voor een konijnenhok (trap, plateau om op te liggen etc) los kan bestellen?

Het hok wat wij hebben voor onze nijntjes hebben we in 2006 gekocht bij een webshop die nu niet meer bestaat. Het trappetje wordt oud en begint een beetje af te bladderen en we zouden graag een extra plateau willen (omdat ze nu vaak samen op het ene plateautje liggen waar ze niet veel ruimte over hebben). Heb al een beetje rondgekeken op internet maar kan het zelf helaas nergens vinden.
Deze?
http://www.fretten.nl/ind(...)p8qq91cn7f020dh3ed00
  Moderator zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:48:15 #127
155227 crew  Guppy
dus
pi_100386600
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 22:35 schreef Miffy1 het volgende:

[..]

Comment stond een keer bij een foto op disapproving rabbits:

"Hmm, maybe if you wore different shoes...
No, no, my advice is set fire to your closet and start over from scratch."

Volgens mij denkt Molly ook zoiets :+

Heb er hier ook een rondlopen die heel agressief reageert op stof, dan krijgt hij echt zo'n waas over zich heen van
*must* *destroy*
Ik zit in de winter wel eens met een (oud) dekbedje op de bank, nou die heeft 'ie al aardig te grazen genomen :')
Oh ja, disapproving rabbits :D die site meteen weer eens opgezocht, ik heb net een half uur zitten lachen achter de computer _O_

Slappelach-material:

Two words: Mouth. Wash.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:57:59 #128
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_100386830
Ahhhhw die foto's hier O+
Ik zou bijna zelf weer een konijn kopen :@
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 12:02:19 #129
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_100386943
quote:
Dat lijkt er inderdaad op! Bedankt!
pi_100391503
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 12:02 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Dat lijkt er inderdaad op! Bedankt!
Dat zijn die standaard hoekverdiepingen van Ferplast :)
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:44:22 #131
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_100394066
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 15:12 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dat zijn die standaard hoekverdiepingen van Ferplast :)
Alleen een trap hebben ze niet in de juiste maat. Die ze nu in het hok hebben is ongeveer 78cm lang en 16cm breed. Ik zie ze op deze site alleen van 38cm en die zijn ook met name voor een plateau. Die van ons loopt van de eerste naar de 2e verdieping.
pi_100395183
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 16:44 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Alleen een trap hebben ze niet in de juiste maat. Die ze nu in het hok hebben is ongeveer 78cm lang en 16cm breed. Ik zie ze op deze site alleen van 38cm en die zijn ook met name voor een plateau. Die van ons loopt van de eerste naar de 2e verdieping.
Dan zou ik even bellen; ze kunnen het misschien wel bestellen voor je. Ben een aantal keer in de echte winkel geweest, superleuk! En ze verkopen er geen dieren.
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:12:10 #133
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_100419570
Dit is ons konijn een klein lotharinger.



  Moderator zondag 7 augustus 2011 @ 13:31:12 #134
155227 crew  Guppy
dus
pi_100420273
Die heeft een lekkere ruimte in de tuin ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:39:21 #135
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_100420584
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Die heeft een lekkere ruimte in de tuin ^O^
Beweging blijft goed voor konijntjes.Als het weer het toelaat mogen ze altijd op een stuk van 30m2 lopen.
Wie weet trouwens hoe het zit als je zou willen fokken met raskonijnten.
Ons konijn heeft geen tatoeages maar z'n ouders zijn wel getatoeerd.
Moet je lid worden van KLN + speciaalvereniging+Plaatselijke vereniging?
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:50:59 #136
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_100454473
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 17:22 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dan zou ik even bellen; ze kunnen het misschien wel bestellen voor je. Ben een aantal keer in de echte winkel geweest, superleuk! En ze verkopen er geen dieren.
Waar zit die winkel dan? Lijkt me ook wel leuk :)
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:58:16 #137
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100454695
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:12 schreef foetre het volgende:
Dit is ons konijn een klein lotharinger.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk nijn, eigenwijze snoet! O+

Inktzwarte oortjes ook zeg! Qua patroon lijkt ie wel wat op Perry, maar die heeft bruine oortjes/vlekjes.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 8 augustus 2011 @ 12:36:12 #138
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_100457675
Als het goed is verhuizen mijn Floris en Fiona deze week naar buiten...spannend! *O*
pi_100458302
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:50 schreef morgane het volgende:

[..]

Waar zit die winkel dan? Lijkt me ook wel leuk :)
Noord-Scharwoude :) Ergens in Noord-Holland.
  maandag 8 augustus 2011 @ 12:56:07 #140
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_100458315
quote:
17s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:55 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Noord-Scharwoude :) Ergens in Noord-Holland.
Hmm jammer. Toch iets te ver weg vanaf Nijmegen zonder rijbewijs ;)
pi_100458378
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:39 schreef foetre het volgende:

[..]

Beweging blijft goed voor konijntjes.Als het weer het toelaat mogen ze altijd op een stuk van 30m2 lopen.
Wie weet trouwens hoe het zit als je zou willen fokken met raskonijnten.
Ons konijn heeft geen tatoeages maar z'n ouders zijn wel getatoeerd.
Moet je lid worden van KLN + speciaalvereniging+Plaatselijke vereniging?
Fokken is niet zo simpel als het lijkt. Ik weet ook niet of het mogelijk is om je konijn alsnog te laten tatoeeren, maar een tattoo bij een konijn zegt niet alles. Er komt een aardig stuk erfelijkheid bij kijken als het gaat om bouw, kleur, tekening en je zult jaren bezig zijn met het opbouwen van een goede "stam".
In principe is konijnen fokken niet meer dan 2 konijnen bij elkaar mikken en het resultaat afwachten, wil je het goed doen komt er echter veel meer bij kijken :)
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:54:08 #142
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_100460417
Sjips...in m'n nieuwe kooi blijkt alleen m'n kleine hoektoiletje te passen (groter past niet door het deurtje). Weten jullie misschien grotere toiletbakken ofzo die wel door zo'n deurtje passen?
En hoe zorgen jullie ervoor dat de wc op z'n plek blijft staan? De afwasbak die ik nu als toilet gebruik heb ik klemgezet met bakstenen, maar die schuiven ze zo opzij. In het hoektoiletje zit wel een gaatje, dus die zou ik vast kunnen zetten. Maar waarmee? Het moet weer makkelijk los te halen zijn om de wc schoon te maken.
pi_100542863
Zo'n vuilniszakbindertje? Die gebruik ik hier om de hooiruif mee vast te zetten :)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:02:57 #144
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_100543744
quote:
17s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:58 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Fokken is niet zo simpel als het lijkt. Ik weet ook niet of het mogelijk is om je konijn alsnog te laten tatoeeren, maar een tattoo bij een konijn zegt niet alles. Er komt een aardig stuk erfelijkheid bij kijken als het gaat om bouw, kleur, tekening en je zult jaren bezig zijn met het opbouwen van een goede "stam".
In principe is konijnen fokken niet meer dan 2 konijnen bij elkaar mikken en het resultaat afwachten, wil je het goed doen komt er echter veel meer bij kijken :)
Ja dat is mij ook wel bekend.Daarom wil ik ook eerst info voordat ik er aan begin.Ik weet al wel wat af van erfelijkheid en vererving van dit ras.
pi_100544707
Ik zou sowieso lid worden van het KLN en de lokale fokkersvereniging, al is het alleen al omdat je hulp kunt krijgen van de ervaren fokkers.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:25:35 #146
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_100560663
quote:
17s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:32 schreef douche-eendje het volgende:
Zo'n vuilniszakbindertje? Die gebruik ik hier om de hooiruif mee vast te zetten :)
Daar knagen ze het plastic helemaal vanaf (dat witte stuk), dat is vast niet gezond toch? Of kan zo'n klein beetje geen kwaad?
pi_100561957
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:25 schreef morgane het volgende:

[..]

Daar knagen ze het plastic helemaal vanaf (dat witte stuk), dat is vast niet gezond toch? Of kan zo'n klein beetje geen kwaad?
Dan kun je denk ik net zo goed een ijzerdraadje pakken.

Bij mij staat hij er gewoon los in. Gaat goed.
pi_100568658
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 11:57 schreef RockNijntje het volgende:
Ahhhhw die foto's hier O+
Ik zou bijna zelf weer een konijn kopen :@
haal er dan 1 of nog liever 2 uit een asiel!!! en ik heb er 2, maar zou er het liefst nog 2 bijnemen, ze zijn zo lief en schattig enzo!!!
Sla niet, Prei wel
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:01:55 #149
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_100569529
Dit is nog liever.
Voorzichtig moet ik hier ook een nieuwe eigenaar voor vinden hoe graag ik ze ook wil houden.

pi_100569648
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:01 schreef foetre het volgende:
Dit is nog liever.
Voorzichtig moet ik hier ook een nieuwe eigenaar voor vinden hoe graag ik ze ook wil houden.

[ afbeelding ]
Dat zie ik ook met regelmaat in de opvang ;) Vorig jaar op de piek 10 nesten tegelijk, zie daar maar eens een huisje voor te vinden :X
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:25 schreef morgane het volgende:

[..]

Daar knagen ze het plastic helemaal vanaf (dat witte stuk), dat is vast niet gezond toch? Of kan zo'n klein beetje geen kwaad?
Ijzerdraadje kan ook, bij mij zit het zo dat ze niet bij het plastic kunnen :)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:05:45 #151
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_100569722
quote:
17s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:04 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dat zie ik ook met regelmaat in de opvang ;) Vorig jaar op de piek 10 nesten tegelijk, zie daar maar eens een huisje voor te vinden :X

[..]

Ijzerdraadje kan ook, bij mij zit het zo dat ze niet bij het plastic kunnen :)
Als het niet lukt hou ik ze zelf.Mega konijnenflat is al in bestelling
pi_100569890
De rammen laten helpen, wellicht heb je een mooie samenstelling voor een groep?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:11:45 #153
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_100570033
quote:
17s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:09 schreef douche-eendje het volgende:
De rammen laten helpen, wellicht heb je een mooie samenstelling voor een groep?
1 voedster laat echt niemand toe .Dan blijft er alleen moeder met 7 kleintjes over das wel een mooie groep.Liefst heb ik een konijnenberg maar geloof dat moeder de vrouw dat niet ziet zitten met de tuin enzo
pi_100585554
<3 lotharinger en pappilons blijf ik n zwak voor hebben. Mijn eerste twee eigen konijnen waren die 2 rassen. Ik had n groot lotharinger. Super beest!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  donderdag 11 augustus 2011 @ 09:45:37 #155
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_100588142
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 05:56 schreef Dandilion het volgende:
<3 lotharinger en pappilons blijf ik n zwak voor hebben. Mijn eerste twee eigen konijnen waren die 2 rassen. Ik had n groot lotharinger. Super beest!
Qua karakter en uiterlijk zijn lotharingers echt 1 van de leukste konijnen!!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:00:13 #156
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100684273
Naar aanleiding van dit topic: Duifje, help?
Heb ik de volgende dag meteen een tweeverdiepings konijnenhok op MP gekocht alleen om die duif op te vangen. Lang verhaal kort, duifje uitgevlogen en had dus een konijnenhok.

Nou daar kan wel een konijn in dan. Ik kan mezelf de haren wel uit mijn hoofd trekken want typisch het clicheverhaal he? Jaren kende ik wel mensen met een konijn en dat zat dan in zo'n buitenhok en daar werd eens per dag wat sla of een winterpeen in gelazerd en verder zaten ze 24/7 in dat hok dus ik nam aan dat dat zo hoorde.

Vandaag heb ik een konijn en toebehoren gekocht. En daarna ben ik op internet gaan lezen hoe ik het beestje moet optillen. :'). Enfin, ik ben inmiddels flink ingelezen en er moet dus een groot hok, nog een konijn en een ren komen. Een konijn is gewoon echt een volwaardig huisdier kom ik nu achter en ik baal als een stekker maar het is zo'n lief konijntje dus ga wel alles doen om het haar zo goed mogelijk naar de zin te maken. Ze heet Lotje en is ruim drie maanden.

Hier een foto van het hok: Duifje, help?

Foto's van Lotje volgen nog. Zit wel te genieten van jullie verhalen al vond ik het rot om te lezen van Roy. Gelukkig heeft hij toch weer een huisje gekregen. Maar goed, jullie begrijpen dat ik jullie hulp zo nu en dan wel kan gebruiken he? We gaan er nu dus voor want als we Lotje terugbrengen dan komt ze misschien bij net zo'n onnozelaar als ik terecht maar dan iemand die zich misschien helemaal niet zal inlezen en ze weg moet kwijnen in een hokje.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_100684489
Begint een beetje op een dierentuin te lijken hè, Staal? Of wat?
I´m back.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:21:16 #158
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100684951
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:06 schreef Ryan3 het volgende:
Begint een beetje op een dierentuin te lijken hè, Staal? Of wat?
Grmbl.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:10:46 #159
155227 crew  Guppy
dus
pi_100686754
Je zou voor een maatje voor Lotje in een opvang kunnen kijken. Die zitten rond deze tijd van het jaar bomvol met gedumpte konijnen. Het voordeel van een konijntje uit een opvang is, dat het al meteen gecastreerd is, en het voor jou dus bij twee konijnen blijft ;)

Hier staat een lijstje van knaagdier- en konijnenopvangen in heel NL. Staat jouw regio vast ook tussen: http://www.asielgoofy.nl/links.php

Ik zou als ik jou was niet te lang wachten met koppelen. Ze is nu nog lekker jong en dat gaat dat net wat makkelijker. Succes!

En natuurlijk, foto's!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:17:20 #160
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_100687018
Ik heb ook nog een klein konijntje voor je

  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:48:08 #161
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100688234
Wat een dotjes!

Lief aangeboden, dank je wel. We hadden al een adres gevonden in Dordrecht maar ook in eigen woonplaats. Ik ga er niet het hele land voor door crossen. Niet omdat ik het er niet voor over heb maar omdat het simpelweg niet nodig is. Internet wemelt helaas van de gedumpte en gevonden konijntjes.

Moet het trouwens echt m/v zijn? Of kunnen twee vrouwtjes ook samen?
Overigens wacht ik hier nog wel een week mee. Moet dit eerst even laten bezinken.
Klinkt misschien stom maar dit was typisch het clicheverhaaltje. Konijntje voor de kleine omdat het hok er is en de duif is uitgevlogen en nu blijkt er echt onwijs veel verzorging, tijd en geduld bij komen te kijken. Even wennen. Voor mij.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:56:28 #162
155227 crew  Guppy
dus
pi_100688535
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:48 schreef Staal het volgende:
Wat een dotjes!

Lief aangeboden, dank je wel. We hadden al een adres gevonden in Dordrecht maar ook in eigen woonplaats. Ik ga er niet het hele land voor door crossen. Niet omdat ik het er niet voor over heb maar omdat het simpelweg niet nodig is. Internet wemelt helaas van de gedumpte en gevonden konijntjes.

Moet het trouwens echt m/v zijn? Of kunnen twee vrouwtjes ook samen?
Overigens wacht ik hier nog wel een week mee. Moet dit eerst even laten bezinken.
Klinkt misschien stom maar dit was typisch het clicheverhaaltje. Konijntje voor de kleine omdat het hok er is en de duif is uitgevlogen en nu blijkt er echt onwijs veel verzorging, tijd en geduld bij komen te kijken. Even wennen. Voor mij.
Twee vrouwtjes wordt op termijn vaak vechten. Als de dames in de puberteit komen, willen ze hun territorium verdedigen, en één van twee delft vaak het onderspit. En ja, dat kan ook fataal zijn...

De combi m/v heeft de meeste kans van slagen. Uiteraard moet het mannetje wel gecastreerd zijn (!). Daarom raad ik je een opvang aan, daar zijn de heren al gecastreerd. En mocht het toch niet klikken, dan kan het opvangkonijn (meestal) gewoon weer terug naar de opvang.

De verzorging valt op zich nog wel mee. Je hok is alvast geschikt als nachthok, als je er een ren bij aan maakt. Dat kun je zelf maken, of kant en klaar kopen.

Een konijn eet vooral hooi en brokken (geen gemengd voer). Dat kun je aanvullen met groenvoer, maar wel met mate. Als je teveel groen geeft, kunnen ze diaree krijgen, en dat is gevaarlijk. Hooi en water is de basis, brokken de aanvulling.
Daarnaast is het belangrijk dat het hok regelmatig schoongemaakt wordt. Een vies hok trekt vliegen aan. Die leggen eitjes in de poep en de maden zijn gevaarlijk. Die kunnen myasis (madeziekte) veroorzaken, dan eten de maden zich via de huid het konijn is. Dat is dodelijk... Maar goed te voorkomen door het hok regelmatig schoon te maken :Y

Dat is het eigenlijk wel. Wanneer je konijn de ruimte en een maatje heeft, zal ze zich niet vervelen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:11:04 #163
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100689064
Okay. Bedankt voor je uitleg en tips. Een mannetje wordt het dus.

Geen idee of het goed is maar heb bij de Boerenbond gemengd konijnenvoer gekocht van merk Kenner. En verder Rollinis, soort bolletjes als extra maar nog niet gegeven. Verder heeft ze vandaag twee klavertjes en een blaadje basilicum uit de tuin gegeten. Zag dat ze in die zaak geen extra'tjes kreeg dus maar langzaam geven waarschijnlijk.

Overigens kan ze onder toezicht in principe vrij in de tuin lopen (heeft ze vanmiddag al gedaan) maar dan moet ik uiteraard wel onze jack binnenhouden dus moet nog wel een ren aanschaffen.

Begrijp de liefde van jullie voor konijnen hier al wel een beetje. Ze pakken je gewoon in waar je bij staat.

Morgen foto's!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:15:50 #164
155227 crew  Guppy
dus
pi_100689266
Dat gemengde voer is niet slecht, maar konijnen zijn kieskeurig met eten. Je zult zien dat ze straks alleen het lekkere eruit eet, en de minder lekkere, de bruine staafjes, laat liggen. Hierdoor mist ze voedingsstoffen die belangrijk zijn op de lange termijn. Gewoon dit voer opmaken, en als de zak bijna leeg is, overstappen op voer wat alleen bestaat uit bix. Die bruine staafjes dus. Dan krijgt ze alles binnen zonder dat ze kieskeurig kan zijn :Y

Die Rollinis kunnen geen kwaad, maar meer dan twee per dag zou ik haar niet geven. Het zijn regelrechte dikmakers en eigenlijk overbodig. En te dikke konijnen kunnen zichzelf niet goed wassen, dus dat moeten we niet hebben.
Een blaadje groen of een schijfje wortel is net zo veel verwennerij voor een konijn! En fijner voor jouw portemonnee ook.

En tja, konijnen kunnen heeeel schattig zijn!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100690603
Vannacht teruggekomen van vakantie en het eerste dat ik vanmorgen heb gedaan na het wakker worden, is de vakantie-opvang bellen om een tijd af te spreken om mijn schatjes weer op te halen O+

De eigenaar van de opvang vond ze helemaal geweldig. "Erg leuk stel om naar te kijken". Hij had het toiletje maar uit het hok gehaald, eerst werd het toilet het hele hok door gegooid en vastzetten aan de rand helpt echt niet bij deze twee. Het trapje naar de bovenverdieping vloog ook dagelijks door het hok :D *O* Het was een standaard hok, zoiets:
Thuis zijn ze wat groter gewend dus ik geef ze groot gelijk dat het toilet en het trapje alleen maar onnodig ruimte innamen :D

Om 12 uur waren ze weer thuis! Trillend van de stress van het autorijden boven op elkaar in het reismandje :') en later onwennig in het hok. Heerlijk om weer naar deze terroristen te kunnen kijken en zo jammer dat ze niet met me willen knuffelen ;(
pi_100708563
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:00 schreef Staal het volgende:
Vandaag heb ik een konijn en toebehoren gekocht. En daarna ben ik op internet gaan lezen hoe ik het beestje moet optillen. :'). Enfin, ik ben inmiddels flink ingelezen en er moet dus een groot hok, nog een konijn en een ren komen. Een konijn is gewoon echt een volwaardig huisdier kom ik nu achter en ik baal als een stekker maar het is zo'n lief konijntje dus ga wel alles doen om het haar zo goed mogelijk naar de zin te maken. Ze heet Lotje en is ruim drie maanden.
Zo ben ik 10 jaar geleden ook begonnen :@ maar hee tegenwoordig is er internet dus met heel veel lezen op bijv. konijnen.nl en diverse fora ben je zo een ervaren konijnenvader joh. Wat anderen ook al hebben aangeraden, gewoon (op termijn) een konijn erbij nemen zodat je een koppeltje hebt. Zo veel meer werk is een tweetal t.o.v. één konijn nu ook weer niet en het is 10x meer genieten als je naar een knuffelend stelletje kunt kijken *;

Wat ben je van plan met het hok? Je zou de boven- en onderverdieping kunnen verbinden met een trappetje en dan nog een trappetje naar een ren om het hok, dat is wel voldoende ruimte voor twee nijntjes.

Ik las ook over 'een konijn voor de kleine', hou gewoon altijd in gedachten dat de ouder(s) hoofdverantwoordelijk is (zijn). Ik weet niet hoe oud je dochter is, je kunt haar natuurlijk laten meehelpen maar je moet konijnen echt voor je zelf nemen en niet alleen voor een kind. Maar goed, uit je berichten komt wel naar voren dat je het type bent die dat allemaal verstandig aanpakt O+
pi_100719432
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:17 schreef foetre het volgende:
Ik heb ook nog een klein konijntje voor je

[ afbeelding ]
Wat een scheetjes!
pi_100719586
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:11 schreef Staal het volgende:
Okay. Bedankt voor je uitleg en tips. Een mannetje wordt het dus.

Geen idee of het goed is maar heb bij de Boerenbond gemengd konijnenvoer gekocht van merk Kenner. En verder Rollinis, soort bolletjes als extra maar nog niet gegeven. Verder heeft ze vandaag twee klavertjes en een blaadje basilicum uit de tuin gegeten. Zag dat ze in die zaak geen extra'tjes kreeg dus maar langzaam geven waarschijnlijk.

Overigens kan ze onder toezicht in principe vrij in de tuin lopen (heeft ze vanmiddag al gedaan) maar dan moet ik uiteraard wel onze jack binnenhouden dus moet nog wel een ren aanschaffen.

Begrijp de liefde van jullie voor konijnen hier al wel een beetje. Ze pakken je gewoon in waar je bij staat.

Morgen foto's!
Ik zou wel de ruimte om te lopen rustig opbouwen. Mijn konijn heeft de eerste maanden nog in een ren gezeten van 8m2 en binnen was het zo'n 16m2. Inmiddels loopt hij los in de tuin en los in de kamer. Hij vond al die ruimte best wel spannend. Nou was het ook wel praktischer om stukken af te zetten want hij was niet te vangen het eerste jaar :p
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:43:53 #169
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100736315
Eens Miffy, zie het ook als mijn verantwoordelijkheid. Ze is elf trouwens dus ik vind wel dat ze moet meehelpen met alles. Zij wilde een konijntje maar het is natuurlijk een gezinsdier. Snap wel waar je op doelde trouwens, er zijn nogal wat schrijnende verhalen te vinden. Maar ik doe mijn best.

@ Lily, van langzaam opbouwen is niet echt sprake. Maar je hebt gelijk, hele middag lol voor Lotje maar ik kneep hem wel een beetje om hem terug te krijgen in zijn hok. Dus die ren komt er van de week.

Hier twee foto's. Ze maakte trouwens gekke sprongen door de tuin maar kreeg toch de indruk dat ze het onwijs naar haar zin had.



Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_100736811
Wat n heerlijke tuin voor je konijn. :-)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_100737537
Zo hij is al groot :o Volgens mij heeft hij het prima naar zijn zin!
  zondag 14 augustus 2011 @ 23:02:38 #172
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100737636
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:50 schreef Dandilion het volgende:
Wat n heerlijke tuin voor je konijn. :-)
Achter die houten bank staat een heel klaverbed. Ik ben nu eenmaal niet van de nette gazonnen, als het maar groen is vind ik het best. Maar daar zat ze lekker in te eten en ook van de basilicum en munt. Moet nog wel even nazoeken of ik geen verkeerde dingen voor konijnen heb staan. Zij heeft wel een hele leuke middag gehad iig. Ik zat toch wel in de stress, zeker na lezen dat je konijnen eigenlijk niet moet oppakken en dat ze een olifantengeheugen hebben en dagenlang boos op je kunnen zijn. Wil het iig niet verpesten en een agressief bijtkonijntje creëren.

Het is wel een aandoenlijk diertje. Ik had het hok verschoond i.v.m. de regenval en wat je ook sjouwt dan komt ze echt kijken en snuffelen wat je aan het doen bent.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 14 augustus 2011 @ 23:06:17 #173
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100737880
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:01 schreef Lily1987 het volgende:
Zo hij is al groot :o Volgens mij heeft hij het prima naar zijn zin!
Vraag me ook af of het wel een dwerg is eigenlijk. Maar ja, ik kreeg een paspoortje mee. Dus zie het wel.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 14 augustus 2011 @ 23:37:49 #174
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100739731
Wat een leuk konijntje, Staal! O+ En gekke sprongetjes zien er idd nogal raar uit, maar zijn voor zover ik weet idd een teken dat het konijn in kwestie het prima naar zijn/haar zin heeft :7 Een soort dolle blijheidssprongetjes zijn het :P Dus zo te horen gaat het prima! *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_100756005
Baasje op zijn troon:



Filmpjes:

Klimmend op zijn huisje:

Wassen en naar de 2e etage:
  maandag 15 augustus 2011 @ 13:06:19 #176
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_100756129
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:02 schreef pgrferrari het volgende:
Baasje op zijn troon:

[ afbeelding ]

Filmpjes:

Klimmend op zijn huisje:

Wassen en naar de 2e etage:
Geniaal konijn O+.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_100761694
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:02 schreef pgrferrari het volgende:
Baasje op zijn troon:

[ afbeelding ]

Filmpjes:

Klimmend op zijn huisje:

Wassen en naar de 2e etage:
Fantastisch beest _O_
pi_100820064
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:37 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wat een leuk konijntje, Staal! O+ En gekke sprongetjes zien er idd nogal raar uit, maar zijn voor zover ik weet idd een teken dat het konijn in kwestie het prima naar zijn/haar zin heeft :7 Een soort dolle blijheidssprongetjes zijn het :P Dus zo te horen gaat het prima! *O*
Ja ik stond ook al te kijken van de 'maar' die Staal in zijn bericht plaatste ;) ("Ze maakte trouwens gekke sprongen door de tuin maar kreeg toch de indruk dat ze het onwijs naar haar zin had.").

Een konijn dat jolige sprongen maakt in de tuin is echt een blij konijn hoor, je kunt er vanuit gaan dat ze het naar haar zin heeft (zoek maar eens op bunny + binky of binkies met google).
pi_100822504
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:02 schreef Staal het volgende:

[..]
Ik zat toch wel in de stress, zeker na lezen dat je konijnen eigenlijk niet moet oppakken en dat ze een olifantengeheugen hebben en dagenlang boos op je kunnen zijn. Wil het iig niet verpesten en een agressief bijtkonijntje creëren.
Over oppakken zijn de meningen verdeeld. Ik vind dat het wel handig als een konijn een beetje handtam is, het scheelt zoveel gedoe bij de dierenarts of als er eens medicijnen gegeven moeten worden. Er is m.i. een groot verschil tussen "rondsjouwen" met een konijn voor je eigen plezier of een konijn regelmatig oppakken zodat hij/zij gewend raakt aan handen.

Mijn konijnen (binnenkonijnen) zijn totaal niet bang voor handen, ik kan ze echt met gespreide handen van boven benaderen en het doet ze niets. Ik krijg eerder zo'n blik van "wat moet jij nou" :'). Vooral met Noppes (zie avatar) is het erg handig, hij is al op leeftijd en er is vorig jaar vastgesteld dat hij artrose heeft. Ik moet regelmatig medicijnen geven en als hij erg moelijk loopt masseer ik voorzichtig zijn rug en achterpootjes en dat vindt 'ie allemaal best.

Gewoon rustig beginnen met eerst een paar cm optillen, dan gelijk weer met de pootjes op de grond zetten en dat steeds hoger. Nooit van je af in de lucht laten bungelen en zeker niet aarzelen want dat merken ze, gewoon hoppa, oppakken en tegen je aan houden zodat ze niet het gevoel hebben dat ze in het luchtledige hangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Miffy1 op 17-08-2011 09:15:39 (typo) ]
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:23:11 #180
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100827909
Hoi Miffy,

Ik heb een zwager met een konijn en ren etc. We hebben advies gevraagd en hij zei gewoon oppakken als een katje en dat iedere dag doen want dan went het konijn eraan.
Het konijn van hen was tijdens de vakantie bij mensen met katten, beestje is onwijs bang geweest dus het contact is in wederopbouw. Maar dat eens per dag oppakken werkt dus erg goed.

Ik zat daar gistermiddag over na te denken en ik vond zijn idee heel logisch klinken qua wennen in het oppakken. En net wat je schrijft niet leuren en in de lucht laten bungelen maar gewoon op de knietjes het oppakken wennen.

Overigens wel bizar, serieus en ik verzin het niet, vanmiddag hoorde ik gegil dat later uit de lucht bleek te komen. Maar liefst drie grote roofvogels. :{. (Grens Belgie, veel heide) Tuurlijk is dat toeval maar ik baalde wel, heb je een klein hondje en een konijn komen dat soort vogels even gezellig joelen boven de tuin.

Vind de tegenstrijdigheid in berichten wel lastig trouwens. Hier en elders internet lees ik dat ik er snel een mannetje bij moet zetten maar ik had die kleine rups erop uitgestuurd om een boek over verzorging van konijnen te halen uit de bieb en daar staat juist in dat ik op deze leeftijd er beter een jong vrouwtje,liefst zusje bij kan zetten. Dus nu weet ik het nog niet. |:( .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:24:24 #181
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100827993
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:02 schreef pgrferrari het volgende:
Baasje op zijn troon:

[ afbeelding ]

Filmpjes:

Klimmend op zijn huisje:

Wassen en naar de 2e etage:
Wat een stoer en groot konijn joh!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:27:11 #182
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100828169
Het konijn van Miffy staat trouwens op de verpakking van mijn hooibaal. :D.
Leuk diertje trouwens. Zal wel een raskonijn zijn denk ik?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_100835168
Ja het is dalmatiner rex vandaar de naam :) Hier even twee foto's van mijn stel, we waren destijds de tuin aan het herinrichten dus let niet op de rommel. Oh en Noppes was in de 'oortjesrui' vandaar dat zijn oor er een beetje kaal uitziet.



  woensdag 17 augustus 2011 @ 10:36:51 #184
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100844131
Stoere konijnen, Miffy O+

Staal, toen ik klein was had ik twee zusjeskonijnen (dwergjes). Dat ging aanvankelijk prima, maar werd na een tijd toch vechten - en hard ook! Gillende konijnen klinken best wel freaky :X

Ditmaal heb ik dus een gecastreerd mannetje en een vrouwtje, dat gaat prima :Y Het zijn twee klefkezen bij elkaar en op wat geknor na hoor ik niks raars :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_100844159
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:24 schreef Staal het volgende:

[..]

Wat een stoer en groot konijn joh!
Groot? :D
Het is juist een klein dwergkonijn :D
  woensdag 17 augustus 2011 @ 10:54:57 #186
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100844611
Echt waar? Ik vond hem zo groot. Blijkbaar zie ik het op foto's niet goed want die van Miffy vind ik ook heel groot lijken. Wat een dotjes zo met zijn tweeen en die hangoortjes. O+ .

@Maria, weet inmiddels hoe dat klinkt. Was een paar geleden aan het struinen voor informatie en iemand had verontwaardigd een linkje geplaatst op een konijnenforum waar een groep jongeren niet goed omgingen met een konijntje. Spijt dat ik het aanklikte want echt afschuwelijk en dat geluid gaat door merg een been. Dus als je konijnen elkaar tot schreeuwens toe bevechten lijkt me dat echt geen pretje.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_100844658
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:54 schreef Staal het volgende:
Echt waar? Ik vond hem zo groot. Blijkbaar zie ik het op foto's niet goed want die van Miffy vind ik ook heel groot lijken. Wat een dotjes zo met zijn tweeen en die hangoortjes. O+ .

:Y het is echt een klein bolletje als hij zich bij een pakt :D
Ben echt blij met hem, buiten dat het een zeldzaam konijntje is O+
Hij is echt hardstikke speels en eigenwijs :+
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:06:01 #188
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100844963
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:56 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

:Y het is echt een klein bolletje als hij zich bij een pakt :D
Ben echt blij met hem, buiten dat het een zeldzaam konijntje is O+
Hij is echt hardstikke speels en eigenwijs :+
Hij is echt prachtig van kleur inderdaad!
Dat speelse en ondernemende is ontzettend leuk. Die van ons is dat ook. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat we hem daarop uitgekozen hebben. Die andere twee kwamen bijna apathisch over.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_100846500
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:23 schreef Staal het volgende:
Vind de tegenstrijdigheid in berichten wel lastig trouwens. Hier en elders internet lees ik dat ik er snel een mannetje bij moet zetten maar ik had die kleine rups erop uitgestuurd om een boek over verzorging van konijnen te halen uit de bieb en daar staat juist in dat ik op deze leeftijd er beter een jong vrouwtje,liefst zusje bij kan zetten. Dus nu weet ik het nog niet. |:( .
Dan gooi ik voor jou even mijn opvangervaringen in het topic: beste match tussen 2 konijnen is een gecastreerde ram en een voedster. 2 zusjes gaat, maar de kans is zeer groot dat ze alsnog gaan vechten zodra ze in de pubertijd komen. Voedsters zijn ook bij vlagen schijnzwanger, hebben meer last van hun hormonen en een man weet dat net even wat beter te handelen.
Ga eens kijken in een opvang bij je in de buurt, misschien dat daar een leuke vrijgezelle vent zit ;).

Hier zijn de sore hocks van mijn duo nogsteeds niet weg -O-
  woensdag 17 augustus 2011 @ 12:00:53 #190
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100846697
Een man gaat het dan worden.
Ga toch liever uit van jullie ervaringen dan van een boekje uit 1992.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator woensdag 17 augustus 2011 @ 12:45:15 #191
155227 crew  Guppy
dus
pi_100848238
quote:
17s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:54 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dan gooi ik voor jou even mijn opvangervaringen in het topic: beste match tussen 2 konijnen is een gecastreerde ram en een voedster. 2 zusjes gaat, maar de kans is zeer groot dat ze alsnog gaan vechten zodra ze in de pubertijd komen. Voedsters zijn ook bij vlagen schijnzwanger, hebben meer last van hun hormonen en een man weet dat net even wat beter te handelen.
Ga eens kijken in een opvang bij je in de buurt, misschien dat daar een leuke vrijgezelle vent zit ;).

Hier zijn de sore hocks van mijn duo nogsteeds niet weg -O-
I'm with you! Gecastreerde man + vrouw is de beste combi met de meeste kans van slagen!

Wel balen van de sore hocks... Wat nu?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 17 augustus 2011 @ 12:53:10 #192
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100848567
Wist niet wat het was maar dat is wel heel ernstig.

Misschien is dit een idee als je iemand kent die kan breien? http://bunnybin.web-log.n(...)or-ann.html#comments
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 12:57:00 #193
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100848715
Er staat een interessante post bij:

Die dame is mijn moeder en zij leest helaas niet de site ;). Maar ik soms wel en ik weet dat zij goed breien kan en altijd bij wil springen. Dus heb ik een 'werktekening' gemaakt en is zij aan het breien geslagen. Vooral dat hieltje vind ik zo mooi.

Ik geloof dat mijn moeder nog twee paar aan het breien is. Misschien kunnen die in het winkeltje? En als ze dan op zijn, wil ik haar wel vragen of ze weer een paar wil breien. Maar ik geloof dat ze nu even rust wil, want het is best priegelen met 4 naalden!

Dus in geval van sokkennood, graag een e-mailtje naar mij. Dan zal ik mijn moeder weer vragen.
Ik geloof dat het volgende paar rood wordt!
Groeten,
Els
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb het emailadres even in een spoiler gezet i.v.m. spambots.

[ Bericht 0% gewijzigd door Staal op 17-08-2011 13:05:34 (mailadres) ]
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_100848898
Een spoiler houdt geen spambot tegen hoor ;) moet je ff [@] van maken
pi_100849150
Dit is Guust. Ik heb hem al bijna negen jaar. Hij houdt van kusjes geven en niet van komkommer.



pi_100849208
Mijn konijn eet geen wortel.
Maar het is dan ook een geval apart :P
pi_100849298
Ik heb Guust een keer betrapt terwijl hij op zijn gemak mijn schoenveter aan het opeten was. En de sliertjes van mijn wollen dekentje.
pi_100849388
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 13:13 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Ik heb Guust een keer betrapt terwijl hij op zijn gemak mijn schoenveter aan het opeten was. En de sliertjes van mijn wollen dekentje.
:') Mijn konijn eet ook blaadjes van bomen die aan komen waaien.
Maar dan geef ik een tik op zijn neus en vecht hij terug door op zijn achterpoten te staan en met zijn voorpoten krabbende bewegingen te maken _O-
pi_100849469
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 12:53 schreef Staal het volgende:
Wist niet wat het was maar dat is wel heel ernstig.

Misschien is dit een idee als je iemand kent die kan breien? http://bunnybin.web-log.n(...)or-ann.html#comments
Het zal eerder een antibioticakuurtje worden vermoed ik :). De plekjes zijn wel wat minder maar het kan weken/maanden duren voor het genezen is, helaas.
pi_100849645
Mijn konijn had een paar jaar geleden nog een vriendinnetje en ik woonde nog bij mijn ouders. Die hadden een heg van berkenboompjes en de twee konijnen vonden die blaadjes wel heel erg lekker. Met als gevolg dat de onderste 20-30 centimeter kaal was.

Mijn tante: 'Oh, dat ziet er leuk uit, dat die boompjes aan de onderkant gesnoeid zijn.' :D
  Moderator woensdag 17 augustus 2011 @ 17:46:28 #201
155227 crew  Guppy
dus
pi_100860774
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 13:17 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

:') Mijn konijn eet ook blaadjes van bomen die aan komen waaien.
Maar dan geef ik een tik op zijn neus en vecht hij terug door op zijn achterpoten te staan en met zijn voorpoten krabbende bewegingen te maken _O-
Waarom? Dat kan geen kwaad.

En tikken/slaan met je handen is echt not done :N je konijn gaat je handen op den duur associëren met de tik, en wordt er bang en agressief van. Dat slaan en krabben met de voorpoten zijn de eerste tekenen van territoriaal gedrag, angst en agressie. Dit zal binnenkort overgaan in bijten...

Als je je konijn wilt laten merken dat iets niet mag, verhef je je stem en maak je een hard geluid. Klap bijvoorbeeld in je handen. Ook kun je met een plantenspuit op de kont van je konijn spijten. Niet op het hoofd, want water in de oren kan oorontsteking veroorzaken.

Maar tikken/slaan, echt niet meer doen hoor!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 17 augustus 2011 @ 21:22:23 #202
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_100869634
Het was hier vanochtend even schrikken. Normaal gesproken als ik 's ochtends uit bed kom en de kamer in kom reageren de konijnen heel enthousiast. Maar vanochtend bleef onze Gommie rustig in een hoekje liggen met de oogjes half gesloten. Hij reageerde ook niet op het geluid van de voerbak of de snoepjesbak. Af en toe stond hij wel op maar dan ging hij weer ergens anders liggen. Kon hem ook gewoon oppakken (wil hij normaal gesproken echt niet hebben, dan begint hij ook te mopperen) en voelde een beetje slapjes aan.

Hij reageerde wel af en toe op geluiden/bewegingen van Hummel maar verder ook niet. Hebben hem maar even met rust gelaten maar na een uur nog geen verbetering. Aangezien we met 1 van onze vorige konijnen al een keer ditzelfde gedrag hebben gehad, maar dit na een paar uur weer normaal was, besloten om gewoon aan het werk te gaan (paar uurtjes) en dat te kijken hoe hij zich voelde.

Op m'n werk had ik er toch een slecht gevoel over. Misschien toch gas of iets dergelijks? Iets eerder weggegaan van m'n werk en toen ik thuis kwam zat meneer gewoon rustig in z'n hooiruif hooi te eten en was weer alert en vrolijk alsof er nooit iets aan de hand is geweest :')



Hummel (in de hooiruif waar ze eigenlijk niet in past) en Gommie
  Moderator donderdag 18 augustus 2011 @ 07:26:41 #203
155227 crew  Guppy
dus
pi_100884620
Wat een mooi stel is het ook, mini en maxi O+

En dat ie je maar niet meer zo laat schrikken!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100887998
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Waarom? Dat kan geen kwaad.

En tikken/slaan met je handen is echt not done :N je konijn gaat je handen op den duur associëren met de tik, en wordt er bang en agressief van. Dat slaan en krabben met de voorpoten zijn de eerste tekenen van territoriaal gedrag, angst en agressie. Dit zal binnenkort overgaan in bijten...

Als je je konijn wilt laten merken dat iets niet mag, verhef je je stem en maak je een hard geluid. Klap bijvoorbeeld in je handen. Ook kun je met een plantenspuit op de kont van je konijn spijten. Niet op het hoofd, want water in de oren kan oorontsteking veroorzaken.

Maar tikken/slaan, echt niet meer doen hoor!
Echt een tik geef ik hem niet hoor :D
Meer met 2 vingers drukken op zijn neus dat hij naar achter gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door pgrferrari op 18-08-2011 11:01:47 ]
  donderdag 18 augustus 2011 @ 16:57:58 #205
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_100901517
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 10:55 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Echt een tik geef ik hem niet hoor :D
Meer met 2 vingers drukken op zijn neus dat hij naar achter gaat.
Ik roep gewoon altijd heel hard: uhuh neeeh Loki! En dan houdt hij op, meestal dan :P
Of ik geef m een klein zetje van achteren :)
Hebben jullie dat btw nu ook, dat je konijn zo vreselijk in de rui is? Bij die van mij zit zelfs de kooi bovenin helemaal onder de haarplukken.
Hier nog even wat pics van mijn nijntje, is weer ff geleden :D



  zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:00:50 #206
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100959994
Ook zo'n lief hangoortje, Silent.

Overigens zocht ik dit topic terug vanwege twee vragen.

Hoeveel hoort een konijn eigenlijk te drinken? Mijn konijn drinkt namelijk de hele dag alsof ze een kater heeft. Is dat normaal?

En wanneer slapen konijnen eigenlijk? Ging net zachtjes de boel afsluiten en kwam langs het hok. Hup, meteen op haar achterpootjes kijken of ik wat lekkers heb. De tuin is nu gewoon donker trouwens dus dat kan haar niet wakker houden.

Het is wel een onwijs lief diertje. O+ .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_100996508


Mijn konijn is lekker aan het luieren.
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:25:02 #208
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100998378
Die van mij ligt helemaal languit in de schaduw te luieren.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101037810
Lekker chillen op mijn doos!



  maandag 22 augustus 2011 @ 13:35:22 #210
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_101038149
Hah, Flip en Bammie zijn gister ook even de tuin in geweest...Flip ging het gras eens inspecteren, Bammie dacht: dit ken ik niet, ik ga weer naar binnen, hehe
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:03:59 #211
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101058703
Hier dagenlang feest voor dwergkonijntje Lotje. Iedere dag waanzinnige vrijheid liep af dat een grote beer van twee meter op handen en voeten door de tuin "Lotje, Lotteke!" met in zijn grote klauwen een klein klavertje om dat fragiele konijntje weer in zijn hok te brengen. Dat gaat niet altijd even makkelijk kan ik jullie vertellen.

Dat gaan we dus ook echt niet meer doen. Heb vanavond een ren gebouwd rondom de konijnenflat en dat werd toch wel dankbaar ontvangen. Via het nieuwe stoofhokje springt het beestje heel vrolijk in en uit en is blij met gras maar lijkt het niet erg eens te zijn met haar ineens beperkte ruimte.

Intussen zit daar dan ook nog een kleine dwerg Jack mee te neuzen maar ze lijken elkaar wel gevonden te hebben. Verlies ze uiteraard niet uit het oog maar het is wel erg ontroerend om te zien hoe ze met elkaar omgaan en ook hoe Ollie steeds op haar buik gaat liggen om te levelen.

Zal morgen wel even wat proberen te posten aan foto's en een filmpje.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:06:00 #212
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101058818
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:35 schreef dribbel79 het volgende:
Hah, Flip en Bammie zijn gister ook even de tuin in geweest...Flip ging het gras eens inspecteren, Bammie dacht: dit ken ik niet, ik ga weer naar binnen, hehe
Lotje had het andersom. Die moet niets van binnen hebben. Best jammer eigenlijk. Maar we hebben nog een hondje dus het is prima zo hoor.

Maar jij hebt dus echt binnenkonijnen. Tof.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:09:00 #213
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101058988
quote:
10s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:25 schreef pgrferrari het volgende:
Lekker chillen op mijn doos!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hoe heet hij eigenlijk?
En als je het toevallig hebt liggen, geef dan even een dotje hooi.
Vraag me niet waarom, want ik ben echt geen kenner maar dat schijnen konijnen nu eenmaal nodig te hebben.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator maandag 22 augustus 2011 @ 22:11:43 #214
155227 crew  Guppy
dus
pi_101059145
Inderdaad :Y goed voor de vezels en de darmen. En voor het slijten van de tanden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_101059311
Staal, konijnen drinken zo tussen de 50-100 ml per kilo lichaamsgewicht per dag, afhankelijk van de hoeveelheid vochtrijk groenvoer die ze krijgen. Dan is er nog de externe factor, temperatuur. Op warme dagen zullen ze ook meer drinken.

En hooi hooi hooi inderdaad. De hoofdvoeding van het konijn, mogen ze de hele dag door eten. Gaat hier aardig wat hooi per week doorheen :).
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:29:07 #216
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101060230
Ben wel blij met de antwoorden. Ben gewoon een noob en zoek van alles op internet maar de berichten kunnen onwijs tegenstrijdig zijn. Best lastig.
Lotje lijkt van het nachtgedeelte het keutel pieshok te maken dus dat verschoon ik iedere dag.
Keutels voor de tuin hè. Zit dat serieus nog te sorteren ook.:'). Maar goed, geef haar iedere dag meer vers voer dus moet die keutels in de gaten houden en dat gaat erg goed.

Dat ze zoveel drinkt is dus wel normaal. Blij het te lezen want vond het nogal veel nl.
En hier probeer ik zaagsel te leggen in de hoekjes waar ze haar behoeften doet en de rest van de bodembedekking is geperst hooi en daar eet ze ook van maar geef haar nu iedere dag een pluk kruidenhooi, dat is niet geperst en kennelijk erg lekker.

Sukkel maar wat aan hoor. Ik had nooit iets met konijnen. Maar als je ze neemt, tja dan wil ik er wel goed voor zorgen.

Foto's van de nieuwe gevangenis volgen morgen maar de hele tuin door kon echt niet langer meer. Ik heb echt uren in de stress gezeten om Lotje weer terug te krijgen. Vanavond zat ze onwijs te hupsen en te springen en zelfs Ollie uit te dagen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:36:55 #217
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101060710
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Inderdaad :Y goed voor de vezels en de darmen. En voor het slijten van de tanden
Wat vind jij wat ik kan doen? Is er een knaagsteen die helpt de tanden te slijpen?
Ik had een mineraalblok gekocht maar dat is veel te poreus, denk ik. Het is zo weg.

Heb wel een grote pruimenboom in de tuin staan qua fruitboom.
Wat is goed om te knagen. Of is er een soort slijpsteen voor konijnen want dan wil ik het laatste wel in het hok hangen nl. In de dierenwinkel zie ik alleen maar van die plankjes hangen in de vorm van wortel en mais maar dat is gewoon allemaal geouwehoer natuurlijk.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:46:08 #218
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101061298
Oh ja, lang verhaal kort: duif, konijnenhok naar konijn.

De eigenaar van het hok heeft iig nijntjes op MP aangeboden. Zelf wil ik t.z.t. een konijnenvilla voor Lotje aanschaffen en aan die man vragen om een mannelijk konijn en die hij dan laat castreren tegen vergoeding.

Wil daar zelf niet aan iig. Al moet ik zeggen dat het oppakken helemaal niet de boosheid heeft van vijf jaar. Lotje kan ik iig erg goed paaien met basilicum en klavertjes en ook veel aaien. Het is dus geen olifant.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101061680
Ik leg altijd 2 handjes stro in zijn hok 1x per week. Maar hij vreet het niet.
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:54:51 #220
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_101061816
Hallo :W Mensen :W
Jawel
Ik heb ook een konijn.
Kom meepraten.
:W
Ik geef hem je morgen wel terug.
  maandag 22 augustus 2011 @ 22:59:55 #221
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101062102
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:52 schreef pgrferrari het volgende:
Ik leg altijd 2 handjes stro in zijn hok 1x per week. Maar hij vreet het niet.
Zorg gewoon dat hij een handje stro binnen bereik heeft. Ik ben geen kenner he. Maar die conclusie durf ik wel te trekken. En jij hebt een bijzonder konijntje. :).

Ik heb een huistuin en keuken dwerg en ik heb nooit iets met konijnen gehad maar raak met de dag gekker op dit eigenwijze diertje.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101062400
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:36 schreef Staal het volgende:

[..]

Wat vind jij wat ik kan doen? Is er een knaagsteen die helpt de tanden te slijpen?
Ik had een mineraalblok gekocht maar dat is veel te poreus, denk ik. Het is zo weg.

Heb wel een grote pruimenboom in de tuin staan qua fruitboom.
Wat is goed om te knagen. Of is er een soort slijpsteen voor konijnen want dan wil ik het laatste wel in het hok hangen nl. In de dierenwinkel zie ik alleen maar van die plankjes hangen in de vorm van wortel en mais maar dat is gewoon allemaal geouwehoer natuurlijk.
Mik de knaagstenen/mineraalblokken maar in je container, die kunnen zeer veel nadelige gevolgen hebben voor het konijn(Zeer goede bron, een van de dierenartsen in Nederland op het gebied van konijnen)
Geen plankjes, geen magische tovertruukjes maar de evolutie heeft hier wat moois op bedacht.
Zie hier, het gebit van het konijn:

Zoals je ziet zitten er achter de snijtanden nog een paar tanden, dit zijn de stifttanden. Bij het eten van onder andere hooi raakt de ondertand de stifftand, de boventand de ondertand enzovoorts. Door deze beweging slijten de tanden vanzelf. Deze extra set tanden is dan ook hetgeen wat een konijn zal onderscheiden van een knaagdier, knaagdieren bezitten deze extra set tanden niet.
Mocht het nou zo zijn dat je de pech hebt om een konijn te hebben dat doorgroeiende tanden heeft (met olifantstanden als gevolg), ga dan naar een goede dierenarts en laat de tanden trekken. Beestje blij, jij blij en geen gezeur met iedere 6 weken laten knippen.
Wil je Lot wat geven voor de knaagbehoefte, takken van fruitbomen, wilg en krulhazelaar vallen altijd wel in de smaak. Vooral met blaadjes eraan :Y).
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:52 schreef pgrferrari het volgende:
Ik leg altijd 2 handjes stro in zijn hok 1x per week. Maar hij vreet het niet.
Probeer eens hooi.. stro is om in te stappen, hooi om in te happen :)
pi_101062481
Ik bedoelde hooi. Hij eet het niet :N
pi_101062532
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:06 schreef pgrferrari het volgende:
Ik bedoelde hooi. Hij eet het niet :N
Ah, dat is niet fijn... heb je al eens kruidenhooi geprobeerd? Ik heb hier ook een lastige hooieter die alleen hooi met een smaakje blieft. En aangezien hij regelmatig haken op zijn kiezen heeft is het extra belangrijk om veel hooi te eten. Soms he, soms... zijn konijnen echt geen simpele huisdieren.
Ik ga hier weer even pootjes smeren :s)
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:13:41 #225
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101062875
Ik geef het nijntje wel stro en hooi trouwens maar het laatste geef ik nauwelijks nog wat i.v.m. inlezen.

En verder heb ik hout gezaagd van de Pruimenboom waar ze aan knaagt maar heb het idee het beter aan gaas te kunnen vastbinden voor het knaageffect. Dat mineraalsteen is iig te poreus maar ik ga nog wel op zoek naar beter knaag/slijpsteen iig.

Zal die olifantstanden wel onthouden maar ik vind het niet kloppen eigenlijk. Dat ligt niet aan jou natuurlijk maar wel aan het idee dat ik kwalijk vind.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101063071
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:13 schreef Staal het volgende:
Ik geef het nijntje wel stro en hooi trouwens maar het laatste geef ik nauwelijks nog wat i.v.m. inlezen.

En verder heb ik hout gezaagd van de Pruimenboom waar ze aan knaagt maar heb het idee het beter aan gaas te kunnen vastbinden voor het knaageffect. Dat mineraalsteen is iig te poreus maar ik ga nog wel op zoek naar beter knaag/slijpsteen iig.

Zal die olifantstanden wel onthouden maar ik vind het niet kloppen eigenlijk. Dat ligt niet aan jou natuurlijk maar wel aan het idee dat ik kwalijk vind.
Je kunt beter voor wilg/fruitbomentakken gaan dan mineraalstenen, de hoeveelheid zout die daarin zit is bewezen slecht voor het konijn. Wil niet zeggen dat je na een dag gelijk al de effecten merkt, denk in jaren. Maar jouw konijn, jouw beslissing ;)
Welk idee van de olifantstanden vind je kwalijk/niet kloppen?
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:28:22 #227
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101063723
quote:
17s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:16 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Je kunt beter voor wilg/fruitbomentakken gaan dan mineraalstenen, de hoeveelheid zout die daarin zit is bewezen slecht voor het konijn. Wil niet zeggen dat je na een dag gelijk al de effecten merkt, denk in jaren. Maar jouw konijn, jouw beslissing ;)
Welk idee van de olifantstanden vind je kwalijk/niet kloppen?
Dat mensen op het verkeerde been worden gezet en denk ik een beetje dat het een gecreëerd probleem is onder de huiskonijnen.
Ik schreef dan ook al dat ik pruimenboomstammen zou geven om aan te knagen. Maar dus niet los in het hok maar letterlijk om aan te knagen. Maar ik ga dus geen poreus mineraalsteen meer ophangen maar wel op zoek naar slijpsteen. Dat laatste was iig mijn intentie in mijn posts. De vraag om advies.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:30:21 #228
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101063852
Niks is in F&F ook goed ooit he. :D.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:30:42 #229
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101063875
Ik post wel weer met Kerst anders.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:33:17 #230
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_101064075
Worden hier ook tips gegeven betreft de culinaire kant van het konijn?
Ik geef hem je morgen wel terug.
pi_101064408
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:28 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat mensen op het verkeerde been worden gezet en denk ik een beetje dat het een gecreëerd probleem is onder de huiskonijnen.
Ik schreef dan ook al dat ik pruimenboomstammen zou geven om aan te knagen. Maar dus niet los in het hok maar letterlijk om aan te knagen. Maar ik ga dus geen poreus mineraalsteen meer ophangen maar wel op zoek naar slijpsteen. Dat laatste was iig mijn intentie in mijn posts. De vraag om advies.
Ach, zodra de tanden in de neus groeien is het geen gecreëerd probleem meer maar vooral zielig. Waarom een slijpsteen als jij een konijn hebt waarvan de natuur wel zijn werk gewoon goed doet? Wees er blij mee ;)
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:33 schreef Ikbenserieus het volgende:
Worden hier ook tips gegeven betreft de culinaire kant van het konijn?
Ze smaken goed met een wortelsausje :P
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:41:54 #232
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101064600
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:33 schreef Ikbenserieus het volgende:
Worden hier ook tips gegeven betreft de culinaire kant van het konijn?
Je doet hier überhaupt niks goed. Dus waarom geen schopje CUL inderdaad.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator dinsdag 23 augustus 2011 @ 07:12:29 #233
155227 crew  Guppy
dus
pi_101072783
quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:41 schreef Staal het volgende:

[..]

Je doet hier überhaupt niks goed. Dus waarom geen schopje CUL inderdaad.
Que? Je doet het juist erg goed. Dus niet zo zuur doen, je kunt ook niet alles in één keer weten.

Dat knaagstenen voor konijnen verkocht worden in de dierenwinkel, is een misselijke manier van winst maken van de dierenwinkel-eigenaren. Knaagstenen voor konijnen en cavia's zijn totaal overbodig en zelfs schadelijk. Dat kun je als consument niet weten, want er staat immers een konijn op, èn de deskundige winkelier raadt het je aan. Feit is helaas dat een knaagsteen alleen bedoelt is voor chinchilla's, want die halen er mineralen uit die ze nodig hebben. Konijnen en cavia's hebben er niks aan.
Slijpstenen/mineraalstenen voorkomen en verhelpen olifantstanden niet, omdat het niks veranderd aan de stand van de tanden. En omdat die stand niet goed is, slijten ze ook niet af aan de steen.

Zolang je konijn geen gebitsproblemen heeft is, hooi de allerbeste manier om het gebit van een konijn bij te houden. Dat kun je aanvullen door speeltjes van wilgenhout die je kunt kopen bij de dierenwinkel, of gewoon afgeknipte wilgentakken. En volgens mij is jouw konijn gewoon gezond, en dat is fijn!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:24:18 #234
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_101073351
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:06 schreef Staal het volgende:

Lotje had het andersom. Die moet niets van binnen hebben. Best jammer eigenlijk. Maar we hebben nog een hondje dus het is prima zo hoor.

Maar jij hebt dus echt binnenkonijnen. Tof.
Nah, Bammie is altijd een binnenkonijn geweest (met minstens 25 graden, droog en windstil mocht ze in een ren vlak voor de achterdeur op de bestrating bij de vorige baasjes, dat noem ik ook binnen), Flip daarentegen is een echter buitenjongen, die wilde regelmatig de hordeur slopen als ie binnen los was, die liep ook prinsheerlijk door het gras (wat veel te lang is) te stappen...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_101077810
Beste Konijnenliefhebbers!

Even een serieuze vraag :)
Ik had bedacht mn ega met dr verjaardag te verrassen met een konijn. Jippie leuk etc etc. Maar ik loop tegen een issue aan.

Om de maand zijn wij een weekend weg (vrijdag nacht tot zondag middag) Daarnaast ben ik recent verhuisd dus nog niet zo'n hele beste band met de buren. Vraag is: stel ik geef het konijn voldoende voeding is het dan een probleem dat hij pas zondag weer eten krijgt? of is het dan echt pure dierenmishandeling?

Hoe doen jullie dat als jullie 2 daagjes weg zijn?

gr
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:16:46 #236
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101079215
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 07:12 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Que? Je doet het juist erg goed. Dus niet zo zuur doen, je kunt ook niet alles in één keer weten.

Dat knaagstenen voor konijnen verkocht worden in de dierenwinkel, is een misselijke manier van winst maken van de dierenwinkel-eigenaren. Knaagstenen voor konijnen en cavia's zijn totaal overbodig en zelfs schadelijk. Dat kun je als consument niet weten, want er staat immers een konijn op, èn de deskundige winkelier raadt het je aan. Feit is helaas dat een knaagsteen alleen bedoelt is voor chinchilla's, want die halen er mineralen uit die ze nodig hebben. Konijnen en cavia's hebben er niks aan.
Slijpstenen/mineraalstenen voorkomen en verhelpen olifantstanden niet, omdat het niks veranderd aan de stand van de tanden. En omdat die stand niet goed is, slijten ze ook niet af aan de steen.

Zolang je konijn geen gebitsproblemen heeft is, hooi de allerbeste manier om het gebit van een konijn bij te houden. Dat kun je aanvullen door speeltjes van wilgenhout die je kunt kopen bij de dierenwinkel, of gewoon afgeknipte wilgentakken. En volgens mij is jouw konijn gewoon gezond, en dat is fijn!
Ja okay sorry. Ik reageerde nogal grumpy. Bedankt dat je toch de moeite nam het uit te leggen. :).
Ik krijg er af toe wat van alle informatie. Een boek zegt neem een zusje, hier wordt gezegd neem juist geen zusje maar een gecastreerde man. (Wat ik aanneem trouwens.) Neem wilgenhout, nee dat moet je niet doen alleen fruitbomenhout. Til je konijn echt nooit op, til je konijn minstens 1 keer per dag op want alleen dan kan hij aan jou wennen. Geef je konijn zoveel mogelijk ruimte, geef je konijn niet teveel ruimte want dan kan zijn instinct naar boven komen en dat is slecht voor je band met het konijn dus zet hem in een kleine ren. Koop absoluut een slijpsteen want je komt er altijd te laat achter als de tanden te lang geworden zijn. Koop absoluut geen slijpsteen want dat is slecht voor het konijn.

Dat bedoelde ik dus met je doet het toch nooit goed. Een hond is verdorie makkelijker.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:20:01 #237
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_101079330
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:37 schreef RanTheMan het volgende:
Beste Konijnenliefhebbers!

Even een serieuze vraag :)
Ik had bedacht mn ega met dr verjaardag te verrassen met een konijn. Jippie leuk etc etc. Maar ik loop tegen een issue aan.

Om de maand zijn wij een weekend weg (vrijdag nacht tot zondag middag) Daarnaast ben ik recent verhuisd dus nog niet zo'n hele beste band met de buren. Vraag is: stel ik geef het konijn voldoende voeding is het dan een probleem dat hij pas zondag weer eten krijgt? of is het dan echt pure dierenmishandeling?

Hoe doen jullie dat als jullie 2 daagjes weg zijn?

gr
Niet, schakel altijd buren/ ouders/ kennissen in die liefst zoveel mogelijk bij de Nijns zijn...los van voer ja of nee, als het drinkflesje verstopt zit of er gebeurt iets (dat ze door lompheid vast komen te zitten), dan merk je het pas na 2 dagen...
je denkwijze is goed, alleen zou ik het zekere voor het onzekere nemen..
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:21:19 #238
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_101079381


Ontzettend brakke foto, maar wilde ze niet flitsen...zo ziet dat eruit, nijns chilling op bank...wat een beesten ook ;)

(Links: Bammie (V), rechts Flip (M))
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:22:32 #239
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101079418
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:37 schreef RanTheMan het volgende:
Beste Konijnenliefhebbers!

Even een serieuze vraag :)
Ik had bedacht mn ega met dr verjaardag te verrassen met een konijn. Jippie leuk etc etc. Maar ik loop tegen een issue aan.

Om de maand zijn wij een weekend weg (vrijdag nacht tot zondag middag) Daarnaast ben ik recent verhuisd dus nog niet zo'n hele beste band met de buren. Vraag is: stel ik geef het konijn voldoende voeding is het dan een probleem dat hij pas zondag weer eten krijgt? of is het dan echt pure dierenmishandeling?

Hoe doen jullie dat als jullie 2 daagjes weg zijn?

gr
Ga jullie het konijn binnen of buiten houden? Volgens mij moet het trouwens wel kunnen, het is niet zo dat je het beestje ieder weekend achterlaat. Buurmeisjes zijn ook dol op konijnen trouwens dus misschien kun je vragen of ze op hem willen passen.

Als je het doet neem dan in ieder geval een waterfles i.p.v. een schaaltje water. Een fles kan een konijn niet omgooien.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:26:46 #240
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101079545
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:21 schreef dribbel79 het volgende:
[ afbeelding ]

Ontzettend brakke foto, maar wilde ze niet flitsen...zo ziet dat eruit, nijns chilling op bank...wat een beesten ook ;)

(Links: Bammie (V), rechts Flip (M))
Wat lief!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101079594
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:22 schreef Staal het volgende:

[..]

Ga jullie het konijn binnen of buiten houden? Volgens mij moet het trouwens wel kunnen, het is niet zo dat je het beestje ieder weekend achterlaat. Buurmeisjes zijn ook dol op konijnen trouwens dus misschien kun je vragen of ze op hem willen passen.

Als je het doet neem dan in ieder geval een waterfles i.p.v. een schaaltje water. Een fles kan een konijn niet omgooien.
Konijn is voor binnen. mn buren ken ik nog amper:) en de reden dat we om de maand een weekend weg zijn is omdat we dan naar familie gaan, want we zijn naar de andere kant van t land verhuist :) Dus dat maakt de verzorging wat lastig en om t beestje nu iedere keer in een opvang te stoppen....

Ik dacht sowieso al aan een flesje, lijkt me een stuk praktischer, daar heb je ook vrij grote van dus een twee dagen lijkt me wel overbrugbaar, daarnaast dacht ik dat ik ook wel voldoende voer in zn hokje kon gaan stoppen :)

Maar de meningen zijn verdeeld merk ik
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_101079665
Je hebt idd verschillende soorten formaten flessen.
Ik heb er 1 van 600 ml groot zat voor mijn konijn.
Doe hem zelfs altijd iets meer dan halfvol.
Bestaat zelfs van 1L maar die is wel huge :')
pi_101079826
en voor de verstopping, ik kan voor de zekerheid ook 2 flessen ophangen, dan dek ik dat ook af, of blijft t dierenmishandeling ;( :%
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:43:07 #244
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101080087
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:28 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Konijn is voor binnen. mn buren ken ik nog amper:) en de reden dat we om de maand een weekend weg zijn is omdat we dan naar familie gaan, want we zijn naar de andere kant van t land verhuist :) Dus dat maakt de verzorging wat lastig en om t beestje nu iedere keer in een opvang te stoppen....

Ik dacht sowieso al aan een flesje, lijkt me een stuk praktischer, daar heb je ook vrij grote van dus een twee dagen lijkt me wel overbrugbaar, daarnaast dacht ik dat ik ook wel voldoende voer in zn hokje kon gaan stoppen :)

Maar de meningen zijn verdeeld merk ik
Dat hou je, daar ben ik ook achter. ;).

He, maar als je naar familie gaat. Waarom nemen jullie Nijn niet gewoon mee?
Probleem opgelost.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:47:39 #245
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101080231
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:30 schreef pgrferrari het volgende:
Je hebt idd verschillende soorten formaten flessen.
Ik heb er 1 van 600 ml groot zat voor mijn konijn.
Doe hem zelfs altijd iets meer dan halfvol.
Bestaat zelfs van 1L maar die is wel huge :')
Ik doe iedere dag de fles ook maar halfvol. De eerste keer dat ik hem vol in gebruik nam kwam ik er na twee uur achter dat dat kogeltje vastzat. Schrok daar wel van trouwens. Dat moet je dus echt goed checken.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101080246
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:43 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat hou je, daar ben ik ook achter. ;).

He, maar als je naar familie gaat. Waarom nemen jullie Nijn niet gewoon mee?
Probleem opgelost.
denk niet dat de honden van mn ouders dat zo leuk vinden
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_101080265
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:47 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik doe iedere dag de fles ook maar halfvol. De eerste keer dat ik hem vol in gebruik nam kwam ik er na twee uur achter dat dat kogeltje vastzat. Schrok daar wel van trouwens. Dat moet je dus echt goed checken.
Iedere dag? :D
Mijn konijn drinkt niet zoveel :N
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:53:35 #248
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101080432
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:47 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

denk niet dat de honden van mn ouders dat zo leuk vinden
Die kunnen toch wel twee dagen niet in 1 kamer komen? Het gaat me niet aan verder maar het lijkt mij een prima oplossing.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:48 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Iedere dag? :D
Mijn konijn drinkt niet zoveel :N
Nee joh! :D. Ik geef hem iedere dag schoon water. Had gelezen dat dat het beste is i.v.m. bacterieontwikkeling in die fles. Maar ik ga eens wat minder over konijnen lezen, heb ik besloten.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101080465
Klopt, dat het beste is om elke dag te doen :Y
Maar ik doe het gewoon tegelijk met het hok verschonen a 1x per week.
Vers water krijg hij wel wat vaker in zijn ren waar hij het meeste inzit.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:57:42 #250
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101080540
Perry en Tami zuip'n als ketters, dus die fles gaat om de dag ofzo weer vol :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:59:15 #251
155227 crew  Guppy
dus
pi_101080595
Molly krijgt ook elke dag een vers bakje. Zij heeft geen fles, dat lukt haar niet zo goed. Dus dan krijgt ze een bakje, ook goed
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_101080636
Die fles (600ml) is hier na 1 week nog niet leeg :D
En dan doe ik hem iets meer dan halfvol.
  Moderator dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:01:14 #253
155227 crew  Guppy
dus
pi_101080658
Persoonlijk zou ik het water geen week laten zitten... Legionella en zulks...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:52:23 #254
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101107115
Hebben jullie eigenlijk nog andere huisdieren naast de konijnen?
En zo ja, hoe gaat dat samen?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101108916
Fles van 600 ml gaat hier 2, hooguit 3 dagen mee.

Staal, hier geen andere dieren (meer). Ik vang nog wel eens wat klein oud grut op uit het asiel, voornamelijk hoogbejaarde hamsters maar daar krijgen ze net zo weinig van mee als ik. Die beestjes doen niks anders meer dan slapen en eten.
Ik snap voor je dat het allemaal verwarrend is, al die tegenstrijdige berichten. Konijnen zijn helaas niet de meest simpele huisdieren, maar wel hele leuke ;). En genoeg mensen die in het begin het spoor bijster zijn, ik heb ook ooit de fout gemaakt van 2 ongecastreerde rammen, dierenarts die vrijwel geen kennis had van konijnen enzovoorts. Maar boeken, internet en in mijn geval vooral het vrijwilligerswerk in een konijnen&knaagdierenopvang heb ik heel veel van geleerd.

Ik at vandaag regenboogwortels en de konijnen aten mee :)

Kelly had alleen geen zin in de camera, iedere keer als de camera haar kant op draaide gebeurde er dit:


Photobucket doet alleen een beetje lastig met de foto's goedzetten -O-
  woensdag 24 augustus 2011 @ 00:11:10 #256
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101111718
Awh, Douche-eendje. Allereerst bedankt voor het hart onder de riem.
En wat een lieve foto's. Je hoeft niet erg lang na te denken om te weten wat je voor die nijntjes doet. Lief mens. O+ .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator woensdag 24 augustus 2011 @ 07:10:39 #257
155227 crew  Guppy
dus
pi_101116738
Wij hebben naast Molly ook nog twee cavia's. Dat gaat prima samen. Molly vindt dat hok totaal niet interessant, en de cavia's komen liever niet uit het hok. Gaat heel goed dus.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 24 augustus 2011 @ 09:12:17 #258
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101117840
Douche-eendje-foto's O+

Wij hebben ook een (inmiddels semi-bejaarde :P) roborovski-hamster genaamd Tumi. Toen Tami net in huis was stonden de kooitjes naast elkaar en dat vond Tami doodeng :') Na een tijdje negeerden ze mekaar gewoon :P Nu zitten Perry en Tami samen in een twee verdiepingen-hok, dus hebben ze helemaal niks meer met de hamster van doen.

Maf beest wel, die hamster! De ene dag waggelt ze als een omaatje door het hok en de dag erna racet ze weer door haar wieletje :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:11:32 #259
155227 crew  Guppy
dus
pi_101249173
Hoezo maak ik rotzooi? Ik mag toch met die doos spelen? Nou dan!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_101249548
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 12:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoezo maak ik rotzooi? Ik mag toch met die doos spelen? Nou dan!
[ afbeelding ]
_O-

Ik vind het stofzuigen hier ook niet meer leuk.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  Moderator zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:31:12 #261
155227 crew  Guppy
dus
pi_101249646
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 12:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

_O-

Ik vind het stofzuigen hier ook niet meer leuk.
Dit is op het balkon gelukkig! Dus stoffer en blik en klaar :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_101249686
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 12:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoezo maak ik rotzooi? Ik mag toch met die doos spelen? Nou dan!
[ afbeelding ]
hahahaha top foto!!!!

die zou zo op disaprovinf rabbits kunnen staan :)
Sla niet, Prei wel
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:34:13 #263
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101249731
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 12:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoezo maak ik rotzooi? Ik mag toch met die doos spelen? Nou dan!
[ afbeelding ]
:D

Perry kan ook zo kijken, vooral als ie net weer de waterfles heeft losgetrokken en op de grond gekletterd :') Zo'n blik van: "Waaat, ik deed niks oO< " :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:52:36 #265
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_101251813
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:48 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Iedere dag? :D
Mijn konijn drinkt niet zoveel :N
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:00 schreef pgrferrari het volgende:
Die fles (600ml) is hier na 1 week nog niet leeg :D
En dan doe ik hem iets meer dan halfvol.
Jij ververst het water niet iedere dag? :o :o
quote:
:o hehehe :D
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_101258238
Mijn konijn heeft een bakje met water. Dat verschoon ik twee keer per dag. Nou wordt een bakje natuurlijk ook wel snel vies. Maar hij drinkt zeker een bakje per dag (200 ml). Vooral 's avonds als hij zijn kooi weer in gaat drinkt hij veel.
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 19:26:33 #268
155227 crew  Guppy
dus
pi_101341012
Wat een leuke pluis is dat ook _O_
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_101341240
ClapClapYourHands, hoe vaak knip je 't beest?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:35:47 #270
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_101341457
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Mijn konijn *O*
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En hij heet Pikachu *O*
Moet je zijn/haar haren ook ooit knippen? :@ :D.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_101341654
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:31 schreef house_is_a_feeling het volgende:
ClapClapYourHands, hoe vaak knip je 't beest?
Hij is nog niet zo heel oud (Heb hem 3-4 maanden?) Heb hem nog niet geknipt :)
pi_101341682
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:35 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Moet je zijn/haar haren ook ooit knippen? :@ :D.
Dunno maar als het echt lang word zie ik wel :s)
M'n moeder is toch kapper :')
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:42:03 #273
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_101341793
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dunno maar als het echt lang word zie ik wel :s)
M'n moeder is toch kapper :')
:D :D.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 19:45:58 #274
155227 crew  Guppy
dus
pi_101342016
Het stelt niet veel voor, ik kan ook heel leuk cavia's knippen :Y

Met haar en zonder haar:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:28:31 #275
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101344413
Wat een toffe foto's weer allemaal. O+

Hebben jullie naast een konijn ook wel hondjes? Ik zit met iets namelijk.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:33:31 #276
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_101344769
quote:
5s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:28 schreef Staal het volgende:
Wat een toffe foto's weer allemaal. O+

Hebben jullie naast een konijn ook wel hondjes? Ik zit met iets namelijk.
Een van onze konijnen is honden gewend, maar die was er ook van jongs af aan erbij. Die vind honden totaal niet eng, het is eerder dat de honden bang voor Snoopy zijn! Het jonge konijntje, dat we net hebben, die vind honden allemaal niet zo leuk.. Het is denk ik afwachten en kijken naar de reactie van je konijn. Zodra je ziet dat je konijn stress heeft, zou ik wat aan de situatie doen, anders dan dat kun je even kijken hoe het gaat. Daarnaast lijkt het me ook wel handig om met de hond rekening te houden wat betreft jachtinstinct.

In het begin dat een van onze honden dat snoopy haar "pup" was :'). Snoopy werd steeds geknuffeld en gelikt :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 29 augustus 2011 @ 20:49:58 #277
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101345680
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:33 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Een van onze konijnen is honden gewend, maar die was er ook van jongs af aan erbij. Die vind honden totaal niet eng, het is eerder dat de honden bang voor Snoopy zijn! Het jonge konijntje, dat we net hebben, die vind honden allemaal niet zo leuk.. Het is denk ik afwachten en kijken naar de reactie van je konijn. Zodra je ziet dat je konijn stress heeft, zou ik wat aan de situatie doen, anders dan dat kun je even kijken hoe het gaat. Daarnaast lijkt het me ook wel handig om met de hond rekening te houden wat betreft jachtinstinct.

In het begin dat een van onze honden dat snoopy haar "pup" was :'). Snoopy werd steeds geknuffeld en gelikt :')
Dat laatste herken ik wel. Laat ik het kort vertellen, ik heb een Jack die volgende maand 13 wordt. Zij is hartstikke lief tegen Lotje en andersom is Lotje totaal niet bang voor Ollie. (Om verwarring te voorkomen, Ollie is het hondje, een teefje met jongensnaam, is met alle respect vernoemd naar een door mij gewaardeerde user OllieA van FOK!)

Ineens ging Ol 'snachts niet meer slapen maar drie hele nachten zeuren om naar buiten te gaan. (Ol, slaapt in een mandje op onze slaapkamer) Naar het hok. Het is maar interpretatie maar het leek net alsof ze dacht dat we het konijn vergeten waren. Inmiddels gaan de nachten prima maar zodra iemand van ons opstaat dan staat ze direct naast je en klaar om naar het hok plus ren te gaan. Ook rilt ze hele middagen door en lijkt enkel het konijntje in haar kopje te hebben. En maar zwaar ademen. Best naar want je denkt dat ze heel wat mankeert maar ze is kern en kerngezond.

Vind het eigenlijk een beetje sip want ze wil almaar naar het konijn. Een prooidier en roofdier zet je nu eenmaal niet samen, denk ik.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 29 augustus 2011 @ 21:18:39 #278
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_101347524
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 20:49 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat laatste herken ik wel. Laat ik het kort vertellen, ik heb een Jack die volgende maand 13 wordt. Zij is hartstikke lief tegen Lotje en andersom is Lotje totaal niet bang voor Ollie. (Om verwarring te voorkomen, Ollie is het hondje, een teefje met jongensnaam, is met alle respect vernoemd naar een door mij gewaardeerde user OllieA van FOK!)

Ineens ging Ol 'snachts niet meer slapen maar drie hele nachten zeuren om naar buiten te gaan. (Ol, slaapt in een mandje op onze slaapkamer) Naar het hok. Het is maar interpretatie maar het leek net alsof ze dacht dat we het konijn vergeten waren. Inmiddels gaan de nachten prima maar zodra iemand van ons opstaat dan staat ze direct naast je en klaar om naar het hok plus ren te gaan. Ook rilt ze hele middagen door en lijkt enkel het konijntje in haar kopje te hebben. En maar zwaar ademen. Best naar want je denkt dat ze heel wat mankeert maar ze is kern en kerngezond.

Vind het eigenlijk een beetje sip want ze wil almaar naar het konijn. Een prooidier en roofdier zet je nu eenmaal niet samen, denk ik.
Kun je haar niet een knuffel in haar mandje stoppen? Misschien zorgt dat al voor rust. Ten minste, onze hond was ook in staat om een knuffel te "verzorgen":')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 29 augustus 2011 @ 21:20:07 #279
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101347594
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:18 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Kun je haar niet een knuffel in haar mandje stoppen? Misschien zorgt dat al voor rust. Ten minste, onze hond was ook in staat om een knuffel te "verzorgen":')
Goed idee, zal het zometeen proberen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator maandag 29 augustus 2011 @ 21:44:54 #280
155227 crew  Guppy
dus
pi_101349141
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:20 schreef Staal het volgende:

[..]

Goed idee, zal het zometeen proberen.
Ik zou inderdaad zoiets proberen. En Ollie even wat extra aandacht geven. Misschien is ze een beetje jaloers op het nieuwe dier, en zit ze er daarom zo mee.

Ik zou ze inderdaad niet zomaar bij elkaar zetten. Het gedrag van Ollie laat zich niet snel raden, maar ik vermoed dat het niet allemaal vredelievend is. Het klinkt een beetje als een roofdier wat gespannen is om achter een prooi aan te gaan. En tja, daar zal ze toch vanaf moeten, want dat ga je natuurlijk niet doen.

Volgens mij moet je in dit soort gevallen dit gedrag ook negeren. Dus niet gaan troosten, maar negeren. En positieve aandacht geven als ze het gedrag niet vertoond.

Maar goed, ik ben geen honden expert :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_101413004


En zo blijf ik uren op de 2e etage zitten.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:01:41 #282
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_101413105
Aaaw wat een lieve foto!

Heeft iemand ervaring met het borstelen van niet-langharige konijnen, met zo'n furminator ofzo? Mijn konijnen (hangoordwerg en middenslag hangoor) zijn chronisch in de rui lijkt het!
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:42:28 #283
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101414472
Ik weet niet eens wat hoknijd is maar misschien kunnen jullie haar wel helpen? konijn gevonden
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:54:05 #284
159909 -Peach
Prunus persica
pi_101414835
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:58 schreef pgrferrari het volgende:
[ afbeelding ]

En zo blijf ik uren op de 2e etage zitten.
O+
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_101417669
Hoi, ik heb dus een konijn gevonden... heb dat al aangegeven bij amivedi (met foto's)

En ik heb dus nog geen buitenhok of ren, alleen een binnenhok. We wilden wel een groot hok (met ren) buiten, maar pas volgend jaar ofzo. Nu weet ik t allemaal nog niet, niet eens of hij/zij kan blijven...
compact en kleverig.
pi_101417845
Misschien kun je een simpele ren bij de Praxis halen?
Zit mijn konijn ook in :Y

Kosten 15 a 20 euro.
pi_101418405
Je kunt inderdaad voor tijdelijk een panelenren aanschaffen, desnoods vastmaken aan het binnenhok :). Heeft het konijn iets meer loopruimte!
  woensdag 31 augustus 2011 @ 18:30:25 #288
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101418487
Of je huiskamer nijnproof maken, kan ook! :Y Moet je wel willen :P Tamina crosst hier nu al ruim een half uur rondjes door de huiskamer, afgewisseld met bunnyflops en kekke sprongetjes, en zelfs his royal highness Perry heeft zn neus buiten het hok gestoken :D

Ze zijn hyper vandaag :7
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_101419982
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 18:12 schreef pgrferrari het volgende:
Misschien kun je een simpele ren bij de Praxis halen?
Zit mijn konijn ook in :Y

Kosten 15 a 20 euro.
Mja. Als hij niet blijft... en dat lijkt me toch de meest logische mogelijkheid... aan de ene kant jammer, aan de andere kant, dit was totaal niet de planning en komt ook eigenlijk helemaal niet uit.

Ik moet iig morgen kijken of ik een opvang in de buurt kan vinden en hoe dat dan werkt.
Het is wel een nieuwsgierig beestje.
compact en kleverig.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 20:02:46 #290
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101422383
Konijnenfoto's O+ Ze waren zo blij aan het rondhoppen dat ik de camera weer heb gepakt, mede op verzoek van Mo(blo)!

Tamina ligt lekker languit na een paar sprintjes :7


Perry vindt al die vrijheid nogal wat, dus die kruipt altijd weg in de stomste hoekjes, zoals tussen het hok en de radiator :') :D


quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:06 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Mja. Als hij niet blijft... en dat lijkt me toch de meest logische mogelijkheid... aan de ene kant jammer, aan de andere kant, dit was totaal niet de planning en komt ook eigenlijk helemaal niet uit.

Ik moet iig morgen kijken of ik een opvang in de buurt kan vinden en hoe dat dan werkt.
Het is wel een nieuwsgierig beestje.
Flevoland zei je he? In Almere zit een dierenasiel die ook konijntjes doet, daar komt Perry vandaan! :Y Succes met beslissen hoe en wat, in ieder geval.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_101423380
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
Konijnenfoto's O+ Ze waren zo blij aan het rondhoppen dat ik de camera weer heb gepakt, mede op verzoek van Mo(blo)!

Tamina ligt lekker languit na een paar sprintjes :7
[ afbeelding ]

Perry vindt al die vrijheid nogal wat, dus die kruipt altijd weg in de stomste hoekjes, zoals tussen het hok en de radiator :') :D
[ afbeelding ]

[..]

Flevoland zei je he? In Almere zit een dierenasiel die ook konijntjes doet, daar komt Perry vandaan! :Y Succes met beslissen hoe en wat, in ieder geval.
O+ O+ O+ O+ O+ O+

Mr.Mo zegt net, toen ik 'aaaaaaaaaaaw-geluidjes' maakte "Maar konijnen zijn zo zinloos...."

}:|
Ja doei.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 20:28:35 #292
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101423527
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

O+ O+ O+ O+ O+ O+

Mr.Mo zegt net, toen ik 'aaaaaaaaaaaw-geluidjes' maakte "Maar konijnen zijn zo zinloos...."

}:|
Da's wel vloeken in de kerk hier! :D

Kleine pluizige zoogdieren zijn nooit zinloos! O+ Al is het maar omdat je er blij van wordt om ze te zien rondrennen :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_101423688
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:28 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Da's wel vloeken in de kerk hier! :D

Kleine pluizige zoogdieren zijn nooit zinloos! O+ Al is het maar omdat je er blij van wordt om ze te zien rondrennen :+
Ja, dat zei ik ook al tegen hem "Hun schattigheid is genoeg rechtvaardiging voor hun bestaan!" O+
Ja doei.
  Moderator woensdag 31 augustus 2011 @ 20:40:15 #294
155227 crew  Guppy
dus
pi_101424070
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, dat zei ik ook al tegen hem "Hun schattigheid is genoeg rechtvaardiging voor hun bestaan!" O+
_O_
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_101424107
Later als we op een grote boerderij in Schotland of Wales wonen wil ik ook weer konijntjes O+
Ja doei.
pi_101424328
Zeg maar tegen mr. mo dat een konijn al het geweldige van een hond en een kat heeft. En het zijn schemerdieren, ideaal voor de werkende mensch :+
pi_101425877
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
Konijnenfoto's O+ Ze waren zo blij aan het rondhoppen dat ik de camera weer heb gepakt, mede op verzoek van Mo(blo)!

Tamina ligt lekker languit na een paar sprintjes :7
[ afbeelding ]

Perry vindt al die vrijheid nogal wat, dus die kruipt altijd weg in de stomste hoekjes, zoals tussen het hok en de radiator :') :D
[ afbeelding ]

[..]

Flevoland zei je he? In Almere zit een dierenasiel die ook konijntjes doet, daar komt Perry vandaan! :Y Succes met beslissen hoe en wat, in ieder geval.
Haha mijn konijn gaat zelfs onder de verwarming door, tijgerend.

En dan heb ik 1 hoek afgezet omdat ik die snoeren echt niet krijg weggewerkt...en elke keer krijgt hij het weer voor elkaar om de obstakels weg te werken en dat hoekje in te kruipen. Inmiddels hangen ze hoog...mag hij dat hoekje weer in...en is het hoekje totaal niet meer interessant :+
  woensdag 31 augustus 2011 @ 22:08:21 #298
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101428922
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:06 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Mja. Als hij niet blijft... en dat lijkt me toch de meest logische mogelijkheid... aan de ene kant jammer, aan de andere kant, dit was totaal niet de planning en komt ook eigenlijk helemaal niet uit.

Ik moet iig morgen kijken of ik een opvang in de buurt kan vinden en hoe dat dan werkt.
Het is wel een nieuwsgierig beestje.
Voel je daar nooit bezwaard over he? Het is al geweldig dat je oog voor het nijntje had en je haar meegenomen hebt. Bossen zitten vol tamme konijnen tijdens en na vakantietijd, helaas.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 22:09:00 #299
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101428961
Toffe foto's weer trouwens! Leuk om te zien.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_101430906
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:08 schreef Staal het volgende:

[..]

Voel je daar nooit bezwaard over he? Het is al geweldig dat je oog voor het nijntje had en je haar meegenomen hebt. Bossen zitten vol tamme konijnen tijdens en na vakantietijd, helaas.
Het beestje is wel heel erg aan mensen gewend, maar ik had haar even los laten lopen en toen begon ze ook al te mopperen (ik denk dat het een dame is, al heb ik daar niet echt een reden voor) en ze haalde zelfs uit naar mijn dochter. Ik heb gewoon niet genoeg ervaring met en verstand van konijnen ook om dat aan te durven.
Dus tja, ik voel me er niet helemaal prettig onder om haar weg te brengen of op te laten halen(je weet niet waar ze terechtkomt) maar ik vind dit ook niet leuk voor haar.
Ze zou een hele tijd alleen moeten zitten, we hebben geen groot hok en dat kan op dit moment ook niet... het is ook gewoon het slimste om haar ergens op te laten vangen door mensen die er wel verstand van hebben. Maar dan nog vind ik het gevoelsmatig niet zo leuk hoor.

En ja, ik ben ook wel blij dat ik haar zo gemakkelijk kon vangen. Op deze manier heeft ze in elk geval een kans om goed terecht te komen, mensen denken dat een konijn in t wild best kan overleven. :X

Anders zou ik wel contact op hebben genomen met de dierenambulance, hoewel ik me afvraagt of ze in t bos zouden zijn gaan zoeken naar een konijn? Doen ze dat?
compact en kleverig.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 22:58:18 #301
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101431499
Nee, je hebt goed gedaan Janies, en geef het ook echt aan jezelf toe als het niet uitkomt. Asiels zitten vol zielige diertjes en je kunt de wereld niet redden en je kunt jezelf niet blijven opzadelen met andermans problemen. Geloof me, ik heb dat ook jarenlang gedaan, altijd andermans afdankers en met alle plezier hoor maar het is een keertje genoeg.

Wat jij gedaan hebt is gewoon goed en breng het beestje naar de opvang. Daar kunnen ze nijn weer goed laten wennen aan handen. Feit is dat de meeste konijnen verkeerd gehouden worden en ze door verwaarlozing vervelend gedrag gaan vertonen en vervolgens worden ze gedumpt. Erg tragisch. Maar hetgeen je voor de nijn doet is al geweldig natuurlijk. ^O^ .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')