Uhu en daarom werd de grap zo leukquote:
Ik heb een deels bekende, deels onbekende route gereden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 14:29 schreef mark_dabomb het volgende:
nog tips waar examinatoren momenteel erg op letten tijdens AVD examen?
@ dik gedrukt, zo leer je het toch van de instructeur?quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:57 schreef cyberterrorist het volgende:
[..]
Waar ik achteraf een compliment over kreeg was dat ik bij het verplaatsen, eerst spiegel+dode hoek deed, dan richting en dan nog een keer het kijken voor het opschuiven. Dat vond ze het meest veilige om jezelf toch nog een keertje te controlleren.
Dit vind ik ook fijn dat je voor je fouten een tweede kans krijgt.
\quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:23 schreef nero7 het volgende:
jeuj, nog 2 weken voor het nogmaals zakken 14.gif
Gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:50 schreef cyberterrorist het volgende:
Ik heb vrijwel niemand het verteld.... maar om 11.40 had ik vandaag mijn AVD...
en ik ben GESLAAAAAAGD
Kan ook als jouw fout teruggevoerd worden natuurlijk... dat je niet kijkt hoe mensen reageren op jouw remgedragquote:Instructeur vertelde mij dat hij bijna de examinator een ingreep had gegeven omdat zij niet zag dat ik voor een overstekende voetganger remde....... zou wat zijn als de examinator tegen je aan knalt (heb je de rest van je leven wel een mooi verhaal )
thnxquote:Op woensdag 1 juni 2011 22:24 schreef Opa_vertelt het volgende:
Gefeliciteerd cyberterrorist, veel veilige kilometers gewenst De OP is aangepast.
Alsnog is een dergelijke aanrijding niet de schuld van de gene die gaat stilstaan. Als een examinator je laat zakken omdat hij zelf niet uit z'n doppen keek en je het ziekenhuis inrijdt is het wel echt een azijnpisser.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:03 schreef Dekatria het volgende:
Kan ook als jouw fout teruggevoerd worden natuurlijk... dat je niet kijkt hoe mensen reageren op jouw remgedrag
Ik zie ze er nog best voor aan om je dan te laten zakken.. Als je net 5 minuten onderweg bent en dat gebeurd, dan geeft de examinator op als reden dat hij niet genoeg heeft gezien om te kunnen zeggen dat jij je veilig en inzichtelijk door het verkeerd begeeftquote:Op woensdag 1 juni 2011 23:10 schreef thenxero het volgende:
[..]
Alsnog is een dergelijke aanrijding niet de schuld van de gene die gaat stilstaan. Als een examinator je laat zakken omdat hij zelf niet uit z'n doppen keek en je het ziekenhuis inrijdt is het wel echt een azijnpisser.
Bij bijvoorbeeld links afslaan, kijk je rechterspiegel, vooruit, linkerspiegel, schouder. Dat vooruit kijken is om te zorgen dat je niet gaat slingeren. Je gaat namelijk naar toe waar je heen kijkt.. Dus als jij van links naar rechts kijkt, zonder even een sec naar voren te kijken, dan ga je slingerenquote:Op donderdag 2 juni 2011 09:15 schreef Thrilled het volgende:
Pff als ik dat al weer hoor heb ik helemaal geen zin in mijn AVD examen
Ik was zo blij dat ik mijn auto examen in 1 keer had gehaald, en lees dat je nog steeds afhankelijk kan zijn van de examinator. Ik ben aangekomen bij het hoofdstuk 'kijken' van de theorie en vind het weer erg overdreven to be honest.. tijdens een inhaal-actie:
- vooruit kijken, spiegel, dode hoek
- tegen weg-as voorsorteren, weer vooruit kijken, spiegel, dode hoek
- dan pas richtingaanwijzer aan, weer vooruit kijken, spiegel, dode hoek
- er langs, gas, en terug
man, man, man 9 keer kijken voor iets wat je 3 keer kan doen.. Je kijkt sowieso altijd al vooruit (niet alleen maar vooruit, maar 90% van de tijd) dus je ziet de auto aankomen die langzamer rijd. Op dat moment kijk je spiegel, dode hoek.. als het leeg is ga je er gelijk voorbij neem ik aan.. Zo rijd ik altijd in de auto in ieder geval.
Maar goed, het is rijles/examen dus je gaat overdreven kijken. Snap ik wel, maar dit is zo over de top..
Leer dat op de motor maar snel af - je kijkt voordat je gaat draaien, en dan kijk je de bocht in. Je mág niet eens meer kijken na het beginnen van een bocht, omdat je anders op een verkeerde plek uit kan/zal komen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:07 schreef Thrilled het volgende:
Muchos Gracias!
En Tankiej.. op kruispunten vind ik het een ander verhaal hoor.. daar kijk ik zelfs in de auto nog 5 keer (bij wijze van) of er echt geen fietser van het fietspad het kruispunt overvliegt
Op snelwegen zou ik ook minstens 2x kijkenquote:Op donderdag 2 juni 2011 10:07 schreef Thrilled het volgende:
Muchos Gracias!
En Tankiej.. op kruispunten vind ik het een ander verhaal hoor.. daar kijk ik zelfs in de auto nog 5 keer (bij wijze van) of er echt geen fietser van het fietspad het kruispunt overvliegt.. maar op de snelweg is dat toch anders..
Echnie? wat flauwquote:Op donderdag 2 juni 2011 10:19 schreef Tankiej het volgende:
Maar dat vind de instructeur/examinator vast niet zo'n goed idee als je dat doet
Probeer maar 's makkelijk te staan op de stepjes zonder handen op een supersport waarbij je voorover zitquote:Op donderdag 2 juni 2011 10:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Echnie? wat flauw
Ik heb dat trouwens bij mijn rijlessen moeten oefenen af en toe, eigenlijk meer omdat mijn vaste lesbuddy altijd kramp in zijn handen kreeg na een half uurtje omdat hij altijd als een idioot in zijn grips zat te knijpen. Dan moesten we op rechte stukken eventjes het stuur loslaten om voor jezelf het idee te krijgen dat dat ding ook wel rechtdoor rolt als je nìet probeert om je stuur te wurgen
Nu kan ik gewoon met één vingertje op de gashendel op de snelweg rijden, heel relaxed, ben af en toe stiekum aan het oefenen om afritten te nemen zonder handjes, net als vroeger op de fiets
En staan op je steppies zonder handen is ook een makkie, werkt erg goed tegen kentekenplaat klevers op de snelweg trouwens; éventjes staan en met 2 handen je jas goed doen, is goed voor een riante afstand tussen jou en je achterligger
SS rijden is een keuze, en als je met en SS nog last hebt van kentekenplaat klevers wordt het tijd voor een sjoppertquote:Op donderdag 2 juni 2011 11:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Probeer maar 's makkelijk te staan op de stepjes zonder handen op een supersport waarbij je voorover zit
Het kan wel, maar het is een stuk lastiger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |