abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 juni 2011 @ 16:14:36 #151
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_97585135
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:52 schreef Tankiej het volgende:
ik denk noem het even wat specifieker :@
Uhu :Y en daarom werd de grap zo leuk :D
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_97586815
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:29 schreef mark_dabomb het volgende:
nog tips waar examinatoren momenteel erg op letten tijdens AVD examen?
Ik heb een deels bekende, deels onbekende route gereden.

Waar ik achteraf een compliment over kreeg was dat ik bij het verplaatsen, eerst spiegel+dode hoek deed, dan richting en dan nog een keer het kijken voor het opschuiven. Dat vond ze het meest veilige om jezelf toch nog een keertje te controlleren.

Dit is ook waar ze veel op letten, vlot maar vooral ook veilig omdat je vaak over het hoofd wordt gezien.

Daarnaast de opmerking gekregen dat ik in het begin op de snelweg een beetje agressief inhaalde, dus na het 2x kijken zeer vlot opschuiven. Bij de tweede keer snelweg deed ik dat niet, dus ik had mijzelf prima verbeterd. Dit vind ik ook fijn dat je voor je fouten een tweede kans krijgt.

Laten zien dat je kijkt is ook erg belangrijk, zo erg dat je bijna last krijgt van je nek, al is het maar zodat de examinator kan zien dat jij kijkt.

Euhm verder....
Ik heb BRAVOK geleerd.... en wat krijg ik voor vraag.... over de accu :D
Weet je waar de accu zit? Euh... geen idee bij deze fiets eigenlijk, dan zou ik moeten gokken.
Op de vraag waar je op moet letten bij een accu is het natuurlijk bijna hetzelfde als met de auto, dus vooral een end weg lullen.

Het stadshuis ging vandaag om 16.00 uur dicht.
Om 15.59 heb ik mijn rijbewijs aangevraagd en na controle bleek dat mijn examenuitslag was doorgevoerd. Ivm hemelvaart pas donderdag het pasje kunnen ophalen... maar ervaring leert (was ook bij mijn broertjes rijbewijs een maand geleden) dat ze 2 dagen eerder er ook liggen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:10:26 #153
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_97587286
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 16:57 schreef cyberterrorist het volgende:

[..]

Waar ik achteraf een compliment over kreeg was dat ik bij het verplaatsen, eerst spiegel+dode hoek deed, dan richting en dan nog een keer het kijken voor het opschuiven. Dat vond ze het meest veilige om jezelf toch nog een keertje te controlleren.

Dit vind ik ook fijn dat je voor je fouten een tweede kans krijgt.

@ dik gedrukt, zo leer je het toch van de instructeur?

Je hebt wel mazzel hoor meestal doen ze niet aan tweede kansen en mag je het gewoon opnieuw proberen nadat je weer betaald hebt en een nieuwe afspraak.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:13:03 #154
258802 Yreal
henk..!
pi_97587388
Je mag opzich best een foutje maken tijdens je examen, het moet alleen niet gevaarlijk zijn.
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:17:04 #155
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_97587556
Toch is een foutje iets anders dan het gedrag dat je uitstraalt op de motor, agressief inhalen is meestal een zakkertje hoor.

Verder zal je goed rijden hoor Cyberterrorist! :D Ik heb het alleen niet zo op het CBR. Juist om dat soort dingen. (geen tweede kans etc.)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_97589668
ik heb ook geleerd dat ik eerst (als ik wil inhalen) eerst ff recht en dan goed links in de spiegel moet kijken ,en dan blindenhoek.
-} knipperlicht geven.
nog een keer in je linker spiegel en dan over je schouder . en dan pas in sturen.

ben net gaan kijken voor een motorpak, want ik was er gister over gebeld dat het binnen was.

de jas past perfect (zoals leer moet voelen de eerste keer aan hebben dan)
maar de broek zat verschrikkelijk kut, ik kreeg de kniestukken bijna niet op me knieën en me kuit en knieholte werden dicht geknepen. toen een maat groter gepakt. waren de knieën nu een stuk beter was de taille in eens veeeel te groot.
hebben we een zwarte gepakt, (dus precies de zelfde broek alleen zwart) past die weer wel goed.
dus de afmetingen van de witte broek kloppen dus niet, bleek uit nader onderzoek bij de toonbank, de taille van de witte broek was veel te groot vergeleken met de zwarten terwijl het alle bij maat 52 was (hopelijk een productie fout :(
nu een nieuwe witte broek besteld en nu maar hopen dat die wel goed genaaid is ^O^
het is patat
pi_97594462
jeuj, nog 2 weken voor het nogmaals zakken :') 14.gif
pi_97594826
Dat zou wel flink balen zijn. Zit je nu nog bij een andere rijschool eigenlijk?
pi_97595175
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:23 schreef nero7 het volgende:
jeuj, nog 2 weken voor het nogmaals zakken :') 14.gif
\

AVD?
het is patat
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:03:53 #160
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_97599216
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:50 schreef cyberterrorist het volgende:
Ik heb vrijwel niemand het verteld.... maar om 11.40 had ik vandaag mijn AVD...
en ik ben GESLAAAAAAGD *O* :D *O*
Gefeliciteerd!!! *O*
quote:
Instructeur vertelde mij dat hij bijna de examinator een ingreep had gegeven omdat zij niet zag dat ik voor een overstekende voetganger remde....... zou wat zijn als de examinator tegen je aan knalt _O- (heb je de rest van je leven wel een mooi verhaal :D )
Kan ook als jouw fout teruggevoerd worden natuurlijk... dat je niet kijkt hoe mensen reageren op jouw remgedrag ;)
pi_97600319
Gefeliciteerd cyberterrorist, veel veilige kilometers gewenst *O* De OP is aangepast. ;)
Nee.
pi_97600605
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:24 schreef Opa_vertelt het volgende:
Gefeliciteerd cyberterrorist, veel veilige kilometers gewenst *O* De OP is aangepast. ;)
thnx *O*
pi_97602847
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:03 schreef Dekatria het volgende:
Kan ook als jouw fout teruggevoerd worden natuurlijk... dat je niet kijkt hoe mensen reageren op jouw remgedrag ;)
Alsnog is een dergelijke aanrijding niet de schuld van de gene die gaat stilstaan. Als een examinator je laat zakken omdat hij zelf niet uit z'n doppen keek en je het ziekenhuis inrijdt is het wel echt een azijnpisser.
pi_97612642
Pff als ik dat al weer hoor heb ik helemaal geen zin in mijn AVD examen :')

Ik was zo blij dat ik mijn auto examen in 1 keer had gehaald, en lees dat je nog steeds afhankelijk kan zijn van de examinator. Ik ben aangekomen bij het hoofdstuk 'kijken' van de theorie en vind het weer erg overdreven to be honest.. tijdens een inhaal-actie:

- vooruit kijken, spiegel, dode hoek
- tegen weg-as voorsorteren, weer vooruit kijken, spiegel, dode hoek
- dan pas richtingaanwijzer aan, weer vooruit kijken, spiegel, dode hoek
- er langs, gas, en terug

man, man, man :P 9 keer kijken voor iets wat je 3 keer kan doen.. Je kijkt sowieso altijd al vooruit (niet alleen maar vooruit, maar 90% van de tijd) dus je ziet de auto aankomen die langzamer rijd. Op dat moment kijk je spiegel, dode hoek.. als het leeg is ga je er gelijk voorbij neem ik aan.. Zo rijd ik altijd in de auto in ieder geval.

Maar goed, het is rijles/examen dus je gaat overdreven kijken. Snap ik wel, maar dit is zo over de top..
pi_97612967
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:10 schreef thenxero het volgende:

[..]

Alsnog is een dergelijke aanrijding niet de schuld van de gene die gaat stilstaan. Als een examinator je laat zakken omdat hij zelf niet uit z'n doppen keek en je het ziekenhuis inrijdt is het wel echt een azijnpisser.
Ik zie ze er nog best voor aan om je dan te laten zakken.. Als je net 5 minuten onderweg bent en dat gebeurd, dan geeft de examinator op als reden dat hij niet genoeg heeft gezien om te kunnen zeggen dat jij je veilig en inzichtelijk door het verkeerd begeeft :)
Daarnaast, als de examinator jou van achter aanrijdt, dan vind ik wel dat de rijschool het geld terug zou moeten krijgen van het examen zodat jij kosteloos een 2e keer kan doen. Dan is het zeker niet iets waar jij wat aan kan doen :P

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 09:15 schreef Thrilled het volgende:
Pff als ik dat al weer hoor heb ik helemaal geen zin in mijn AVD examen :')

Ik was zo blij dat ik mijn auto examen in 1 keer had gehaald, en lees dat je nog steeds afhankelijk kan zijn van de examinator. Ik ben aangekomen bij het hoofdstuk 'kijken' van de theorie en vind het weer erg overdreven to be honest.. tijdens een inhaal-actie:

- vooruit kijken, spiegel, dode hoek
- tegen weg-as voorsorteren, weer vooruit kijken, spiegel, dode hoek
- dan pas richtingaanwijzer aan, weer vooruit kijken, spiegel, dode hoek
- er langs, gas, en terug

man, man, man :P 9 keer kijken voor iets wat je 3 keer kan doen.. Je kijkt sowieso altijd al vooruit (niet alleen maar vooruit, maar 90% van de tijd) dus je ziet de auto aankomen die langzamer rijd. Op dat moment kijk je spiegel, dode hoek.. als het leeg is ga je er gelijk voorbij neem ik aan.. Zo rijd ik altijd in de auto in ieder geval.

Maar goed, het is rijles/examen dus je gaat overdreven kijken. Snap ik wel, maar dit is zo over de top..
Bij bijvoorbeeld links afslaan, kijk je rechterspiegel, vooruit, linkerspiegel, schouder. Dat vooruit kijken is om te zorgen dat je niet gaat slingeren. Je gaat namelijk naar toe waar je heen kijkt.. Dus als jij van links naar rechts kijkt, zonder even een sec naar voren te kijken, dan ga je slingeren :)
pi_97612980
Dubbel..
Drukte quote ipv edit :')
  donderdag 2 juni 2011 @ 10:04:12 #167
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_97613349
OP aangepast ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_97613413
Muchos Gracias!

En Tankiej.. op kruispunten vind ik het een ander verhaal hoor.. daar kijk ik zelfs in de auto nog 5 keer (bij wijze van) of er echt geen fietser van het fietspad het kruispunt overvliegt.. maar op de snelweg is dat toch anders..
  donderdag 2 juni 2011 @ 10:15:31 #169
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_97613542
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 10:07 schreef Thrilled het volgende:
Muchos Gracias!

En Tankiej.. op kruispunten vind ik het een ander verhaal hoor.. daar kijk ik zelfs in de auto nog 5 keer (bij wijze van) of er echt geen fietser van het fietspad het kruispunt overvliegt
Leer dat op de motor maar snel af - je kijkt voordat je gaat draaien, en dan kijk je de bocht in. Je mág niet eens meer kijken na het beginnen van een bocht, omdat je anders op een verkeerde plek uit kan/zal komen.
  donderdag 2 juni 2011 @ 10:17:36 #170
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_97613590
Als je gewoon je stuur loslaat tijdens het kijken rijd je gewoon rechtdoor hoor :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_97613635
Maar dat vind de instructeur/examinator vast niet zo'n goed idee als je dat doet :P

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 10:07 schreef Thrilled het volgende:
Muchos Gracias!

En Tankiej.. op kruispunten vind ik het een ander verhaal hoor.. daar kijk ik zelfs in de auto nog 5 keer (bij wijze van) of er echt geen fietser van het fietspad het kruispunt overvliegt.. maar op de snelweg is dat toch anders..
Op snelwegen zou ik ook minstens 2x kijken :Y
Dat vooruit kijken staat er alleen als beginpositie, of om duidelijk te maken dat je niet van spiegel naar schouder heen en weer blijft gaan :P
  donderdag 2 juni 2011 @ 10:49:28 #172
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_97614232
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juni 2011 10:19 schreef Tankiej het volgende:
Maar dat vind de instructeur/examinator vast niet zo'n goed idee als je dat doet :P

Echnie? wat flauw :+

Ik heb dat trouwens bij mijn rijlessen moeten oefenen af en toe, eigenlijk meer omdat mijn vaste lesbuddy altijd kramp in zijn handen kreeg na een half uurtje omdat hij altijd als een idioot in zijn grips zat te knijpen. Dan moesten we op rechte stukken eventjes het stuur loslaten om voor jezelf het idee te krijgen dat dat ding ook wel rechtdoor rolt als je nìet probeert om je stuur te wurgen :)
Nu kan ik gewoon met één vingertje op de gashendel op de snelweg rijden, heel relaxed, ben af en toe stiekum aan het oefenen om afritten te nemen zonder handjes, net als vroeger op de fiets :P
En staan op je steppies zonder handen is ook een makkie, werkt erg goed tegen kentekenplaat klevers op de snelweg trouwens; éventjes staan en met 2 handen je jas goed doen, is goed voor een riante afstand tussen jou en je achterligger B-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_97615508
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2011 10:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Echnie? wat flauw :+

Ik heb dat trouwens bij mijn rijlessen moeten oefenen af en toe, eigenlijk meer omdat mijn vaste lesbuddy altijd kramp in zijn handen kreeg na een half uurtje omdat hij altijd als een idioot in zijn grips zat te knijpen. Dan moesten we op rechte stukken eventjes het stuur loslaten om voor jezelf het idee te krijgen dat dat ding ook wel rechtdoor rolt als je nìet probeert om je stuur te wurgen :)
Nu kan ik gewoon met één vingertje op de gashendel op de snelweg rijden, heel relaxed, ben af en toe stiekum aan het oefenen om afritten te nemen zonder handjes, net als vroeger op de fiets :P
En staan op je steppies zonder handen is ook een makkie, werkt erg goed tegen kentekenplaat klevers op de snelweg trouwens; éventjes staan en met 2 handen je jas goed doen, is goed voor een riante afstand tussen jou en je achterligger B-)
Probeer maar 's makkelijk te staan op de stepjes zonder handen op een supersport waarbij je voorover zit :P

Het kan wel, maar het is een stuk lastiger :+
  donderdag 2 juni 2011 @ 12:06:12 #174
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_97616244
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 11:39 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Probeer maar 's makkelijk te staan op de stepjes zonder handen op een supersport waarbij je voorover zit :P

Het kan wel, maar het is een stuk lastiger :+
SS rijden is een keuze, en als je met en SS nog last hebt van kentekenplaat klevers wordt het tijd voor een sjoppert :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_97617246
als er mensen achter je hangen op een SS rij je te langzaam
het is patat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')