abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:28:46 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_97387927
KVV (kompleet vers voer):
Voordelen:
- Katten/honden zijn van nature vleeseters, brokken bevatten veel plantaardige eiwitten waar hun spijsverteringssysteem niet op is ingesteld. KVV bevat (afhankelijk van het merk) heel weinig tot zelfs geen plantaardige spullen.
- Door die plantaardige eiwitten krijgen ze last van tandplak, dat zou met KVV veel minder worden of zelfs afwezig blijven.
- Door voornamelijk dierlijke eiwitten te voeren, wordt de ontlasting ook minder omdat er veel meer verteerd kan worden

Nadelen:
- Je kunt het niet even in de winkel halen
- Veél vriezerruimte nodig
- Groot bedrag in één keer
- Vergeten te ontdooien en je zit met de gebakken peren

BARF
Barf is het voeren van delen vlees, zoals kipkarkas, rundvlees en lamshart.

Voordelen:
- Je weet precies wat je je huisdier voert.
- Daardoor kan je de voeding perfect aanpassen op de hond
- Door het kauwen op botten blijven de tanden schoon
- Ze vinden het hartstikke leuk!

Nadelen:
- De grote vriezer
- Het is best wat werk. Om je in te lezen, menu's te maken en je vriezer up-to-date te houden.

Brok:
Voordelen:
- Makkelijk te krijgen
- Makkelijk op te bergen
- Kan goedkoop
- Makkelijk in gebruik. Gooi in bak -> dier eet.

Nadelen:
- Er zit vrijwel altijd graan of iets in wat de wolf of katachtige niet eet
- Meer poep, maar dat ligt aan het merk.
- Veel darmproblemen zijn opgelost zo gauw t dier over gaat op KVV.

# Er is ook nog iets wat er tussenin zit. 't Schijnt beter te zijn dan de gewone brok (ook Royal Canin ed, dure merken) maar het haalt het net niet bij vlees. De "no-grain" brok (bijv. Orijen):

"no-grain":
Voordelen:
- Beter dan de overige brokken, gaat dan ook meer richting 'bijna zo goed als vers' itt tot de andere brokken.
- Eigenlijk alle voordelen van brok (gemak, houdbaarheid)

Nadelen:
- Misschien iets duurder dan reguliere brok (maar ook minder nodig)
- Niet bij iedere dierenwinkel te koop (wel postorder mogelijk bij bijv. Zooplus)

Nog wat linkjes over vers/voeding
1: www.barfplaats.nl
2. www.voernatuurlijk.nl (staat o.a. een hele vragenlijst op die beantwoord is door een schrijver van rauw diervoedingsboeken).
3. www.biomentor.org (even verder klikken)
4. www.carnibest.nl (fabrikant)
5 www.versvoeding.nl (een online versvoerverkoper)
6. www.omarmdetijger.nl
7 www.huisdierendokter.nl/voeding.html

[ Bericht 4% gewijzigd door senesta op 28-05-2011 14:11:06 ]
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:29:42 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_97387971
Ik heb hier (net op tijd) een reeks van gemaakt. De mensen die in het vorige topic postten zijn dus meegenomen.
Ik mis alleen deel 1 tot en met 4. Wie PM't ze even? ;).
Opgelost.
pi_97398245
Hmm, waarom is er geen uitleg over BARF in de openingspost, maar alleen carnibest (merknaam) KVV?
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 22:24:39 #4
24188 Belana
kloon van belana
pi_97403213
veel jeuk kan toch een kwestie van voer zijn? granen ofzo?
stormy waters...
sailin'
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 22:27:33 #5
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_97403356
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:47 schreef Lonaa het volgende:
Hmm, waarom is er geen uitleg over BARF in de openingspost, maar alleen carnibest (merknaam) KVV?
Als je info hebt dan wil ik dat best in de OP zetten hoor :Y
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:24 schreef Belana het volgende:
veel jeuk kan toch een kwestie van voer zijn? granen ofzo?
Dat kan, maar dat zou ik eerst even door een dierenarts laten bekijken ook voor de zekerheid. Kunnen meer dingen zijn, van parasieten tot allergie tot een schildklierprobleem en inderdaad ook gewoon voer.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 27 mei 2011 @ 22:32:38 #6
24188 Belana
kloon van belana
pi_97403580
ik heb in ieder geval vandaag even iets tegen vlooien en teken gegeven, om dat te elimineren.
stormy waters...
sailin'
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 22:33:46 #7
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_97403631
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:32 schreef Belana het volgende:
ik heb in ieder geval vandaag even iets tegen vlooien en teken gegeven, om dat te elimineren.
Dat is altijd een goed begin inderdaad :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_97405839
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:32 schreef Belana het volgende:
ik heb in ieder geval vandaag even iets tegen vlooien en teken gegeven, om dat te elimineren.
Helaas ,was dat maar waar .
Zeker wat betreft de teek is het geen garantie .
Ik zou ook het zwemwater kritisch bekijken .
http://www.noord-holland.nl/web/Themas/Water/Waterkwaliteit.htm
Blauwalg,botulisme,zwemmersjeuk,bacteriën
http://blauwalg.akoweb.nl/nl/algemeen/home.htm

Sloten,plassen en meren zijn eigenlijk niet meer aan te raden .
Grote rivieren en de zee gaat nog wel ,alhoewel moet je bij de eerste gezien de verzilting (en de vissterfte die daarmee gepaard gaat) ook nog opletten.
Tevens blijven honden met een ondervacht lang nat,zwemmen ze laat in de middag of avond kan je broei krijgen .
Eigenlijk na elke zwemtrip goed naspoelen met leidingwater en afdrogen.
S''avonds flinke wandeling voor het drooglopen.

[ Bericht 7% gewijzigd door zeeeend op 27-05-2011 23:33:41 ]
  zaterdag 28 mei 2011 @ 00:08:46 #9
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_97407517
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:24 schreef Belana het volgende:
veel jeuk kan toch een kwestie van voer zijn? granen ofzo?
Wij hebben ook een kat met veel jeuk. Zoveel dat ze zichzelf open krabt, ze wordt er ook heel onrustig is schichtig van.

Vlooien en schimmelinfecties en andere zaken hebben we uitgesloten (ook meerdere malen bij dierenarts geweest).
De dierenarts kon verder niets doen. Volgens haar kan de kat voor iets allergisch zijn, maar een allergietest schijnt bij katten heel onbetrouwbaar te zijn en als de kat voor huisstofmijt of menselijk huidschilfers allergisch is, ja dan wordt het ook moeilijk dit allergenen weg te nemen.

Toen ben ik gaan experimenteren met het voedsel. Tot die tijd kregen ze allemaal Royal Canin voor de huid (ofzoiets). Bij één hypoallergeen voedsel (ook droge brok) werd de jeuk en gekrab en vele malen erger. Echt heel zielig gewoon, het was zo erg dat we echt bang waren voor een hevige infectie, zulke grote wonden had ze.

Dat is voor ons de reden geweest om carnibest te proberen, dat is nu anderhalf jaar geleden.
De vacht is mooier/gelijkmatiger geworden, de jeuk en het gekrab is echt 90% afgenomen (maar niet geheel weg dus). De wonden zijn nu (als ze ze heeft) klein (hooguit 1 bij 1 cm) en meestal niet goed zichtbaar (terwijl de kat in kwestie geheel wit is). Ze is levendiger, speelser, minder schichtig.

Ik heb zeker het idee dat onze kat een allergie heeft voor iets in droge brok. Wat? geen idee, misschien granen. Maar mijn ervaring met onze kat is dat het wel (grotendeels) aan het voer heeft gelegen.
klerkje
  zaterdag 28 mei 2011 @ 00:10:24 #10
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_97407581
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:32 schreef Belana het volgende:
ik heb in ieder geval vandaag even iets tegen vlooien en teken gegeven, om dat te elimineren.
Je kan ook een eliminatiedieet proberen. Diabetes eend of zo voeren een paar weken, en daarna eens granen toevoegen en kijken of de hond reageert. If not voeg je rund of kip toe, als de hond wel reageert weet je waar het aan ligt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_97412924
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:27 schreef senesta het volgende:

[..]

Als je info hebt dan wil ik dat best in de OP zetten hoor :Y

BARF
Barf is het voeren van delen vlees, zoals kipkarkas, rundvlees en lamshart.

Voordelen:
- Je weet precies wat je je huisdier voert.
- Daardoor kan je de voeding perfect aanpassen op de hond
- Door het kauwen op botten blijven de tanden schoon
- Ze vinden het hartstikke leuk!

Nadelen:
- De grote vriezer
- Het is best wat werk. Om je in te lezen, menu's te maken en je vriezer up-to-date te houden.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_97417438
Jeuk kan ook nog een reactie zijn van overenten.
Vanmorgen de vaccinatiewaardes laten bepalen door middel van bloedprikken/teststrook
Voor het laatst april 2008 laten vaccineren ,waardes zijn nu (in principe) nog hoog genoeg voor nog drie jaar .
Weil wel laten doen ,gezien het slechte buitenwater ,kan de desbetreffende arts zich dit jaar wel in vinden.
met een nat voorjaar/zomer raadde ze dat ook af .
Dat is dus 5 maal gifstoffen minder ,die ik laat toedienen.

Vaccineren - de tijden zijn veranderd

Met de complimenten aan onderstaande dierenartspraktijk die WEL eerlijk het juiste schema van de 4 componenten uit de cocktail hanteert ten bate van de gezondheid van onze huisdieren en fokhonden en niet alleen aan zijn eigen portemonnee denkt.
Inmiddels zijn er meerdere dierenartsen die de 3-jaarlijkse advisering uitvoeren en elk jaar alleen de Weil vaccinatie geven, zonder de Parvo. Onze dierenarts is ook van mening dat de Weil/Parvo vaccinatie die jaarlijks door vele dierenartsen werd gegeven, totaal onzinnig is en hebben bewust gekozen voor alleen het inkopen van de Weil vaccinatie.

http://www.home.zonnet.nl(...)ggies/vaccineren.htm

[ Bericht 18% gewijzigd door zeeeend op 28-05-2011 13:26:53 ]
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:28:27 #13
24188 Belana
kloon van belana
pi_97417640
Ik denk dat onze (nieuwe) dierenarts hier ook wel achter staat. Ik ga dat zeker bespreken!
Noes zou volgens het jaarlijkse schema in oktober weer moeten, maar dan laten we wel prikken idd.
Ik ben ook niet zo van dat soort troep allemaal.
stormy waters...
sailin'
pi_97418227
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:27 schreef senesta het volgende:

[..]

Als je info hebt dan wil ik dat best in de OP zetten hoor :Y
Zonder meer informatie zou het volgens mij wel beter zijn om niet merknaam "carnibest" in de OP te zetten maar KVV (Kompleet Vers Voer).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 28 mei 2011 @ 13:54:55 #15
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_97418436
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Zonder meer informatie zou het volgens mij wel beter zijn om niet merknaam "carnibest" in de OP te zetten maar KVV (Kompleet Vers Voer).
Aangepast. Ik heb zoveel mogelijk mee genomen van wat jullie noemden, zijn er nog andere dingen die beter anders kunnen?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:56:15 #16
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_97418485
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:28 schreef Belana het volgende:
Ik denk dat onze (nieuwe) dierenarts hier ook wel achter staat. Ik ga dat zeker bespreken!
Noes zou volgens het jaarlijkse schema in oktober weer moeten, maar dan laten we wel prikken idd.
Ik ben ook niet zo van dat soort troep allemaal.
In Heiloo zit ook een super da die heel erg into barf en versvoer is!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_97418554
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:54 schreef senesta het volgende:

[..]

Aangepast. Ik heb zoveel mogelijk mee genomen van wat jullie noemden, zijn er nog andere dingen die beter anders kunnen?
Top!

Er staat onder het kopje Brok nog
quote:
Veel darmproblemen zijn opgelost zo gauw t dier over gaat op Carnibest.
Ik denk dat daar beter "BARF of KVV" kan staan.

Wordt een mooie OP zo :Y!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_97418583
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:56 schreef oh-oh het volgende:

[..]

In Heiloo zit ook een super da die heel erg into barf en versvoer is!
Jij zei laatst (ergens anders) dat je graag biologisch zou barf'en, nietwaar? Ik koop kipkarkasjes bij de biologische slager en vind die niet erg duur, eigenlijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_97418680
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Jij zei laatst (ergens anders) dat je graag biologisch zou barf'en, nietwaar? Ik koop kipkarkasjes bij de biologische slager en vind die niet erg duur, eigenlijk.
Of DARF dat is biologische KVV
Kan je ook zelf samenstellen vanaf 50 kilo .
Zo gauw het wildseizoen begint,komt hier een grotere vriezer te staan
http://www.darf.info/
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:03:07 #20
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_97418697
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Jij zei laatst (ergens anders) dat je graag biologisch zou barf'en, nietwaar? Ik koop kipkarkasjes bij de biologische slager en vind die niet erg duur, eigenlijk.
Nou ik barf niet, maar als snack dr bij krijgen ze wel barf.
Ik zoek vooral lam en schaap en geit biologisch, en hier in de regio zit helaas niet zo veel.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:05:28 #21
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_97418758
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:02 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Of DARF dat is biologische KVV
Kan je ook zelf samenstellen vanaf 50 kilo .
Zo gauw het wildseizoen begint,komt hier een grotere vriezer te staan
http://www.darf.info/
Ah, die in Geleen, daar wil ik wel es een kijkje gaan nemen!
Dank!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator zaterdag 28 mei 2011 @ 14:12:31 #22
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_97418938
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Top!

Er staat onder het kopje Brok nog

[..]

Ik denk dat daar beter "BARF of KVV" kan staan.

Wordt een mooie OP zo :Y!
Done. Als jullie trouwens leuke foto's hebben van KVV etende of BARF-ende dieren dan wil ik die er ook wel in meenemen hoor :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_97419462
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:12 schreef senesta het volgende:

[..]

Done. Als jullie trouwens leuke foto's hebben van KVV etende of BARF-ende dieren dan wil ik die er ook wel in meenemen hoor :Y
Eeehhhh!!! Lekker koppie !!

  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:41:24 #24
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_97419797
Kees en een stukkie kipkarkas:

Billy en Chico aan de haas:

Karel en een kippenvleugel:

Kalkoennekkie:

Kwarteltje _O-

Kies maar wat :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:42:35 #25
24188 Belana
kloon van belana
pi_97419823
toch ziet dat er leuk uit :Y
stormy waters...
sailin'
pi_97421597
Ooh, foto's heb ik ook nog wel! *gaat zoeken*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_97422029
5 6 BARFmonsters


Zeg, kwartel, waar ga je met wijlen Elwood naar toe?


Das wel een HEEL groot bot!


Sterke kaakjes hoor, Catchie!


Sally heeft een lekker runderstrotje


Ziva kan niet van het konijnenkarkas afblijven..


[ Bericht 7% gewijzigd door Lonaa op 28-05-2011 16:36:39 ]
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 16:16:06 #28
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_97422516
Die eerste foto is leuk.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 16:17:37 #29
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_97422561
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 15:59 schreef Lonaa het volgende:
5 BARFmonsters
[ afbeelding ]
Waarom zie ik er 6 ;(
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_97423149
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 16:17 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Waarom zie ik er 6 ;(
Oh echt? Hadden we er toen al 6? :X

Ja, je hebt gelijk, toen was Mickey net weer bij ons, en Loempia nog niet geherplaatst.

De 'serie' is leuk, je ziet ze eerst alle 5 eten, dan zie je Ziva (op de voorgrond) met d'r oortjes naar achter omdat ze wat hoort, op deze foto kijkt ze dan heel verstoort achterom naar mij, en op de voglende foto is ze weer aan het eten :D
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 21:35:24 #31
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_97434843
ohw leuk foto's! Ik geef onze 3 katten KVV omdat ik barfen toch net wat te bewerkelijk vind. Maar als snack of eigenlijk als sporadische maaltijdvervanger barfen ze wel.

Zo leuk om te zien, vooral je jongste MOET z'n prooi echt opgooien en dan te bedenken dat ze meestal iets van vis of kip (poot, lever) krijgen, zo prooierig ziet dat er helemaal niet uit.
Ik zou wel eens van die kuikens willen proberen of zoiets als haas ofzo. Maar meteen groot inkopen wil ik niet doen, straks vinden de dame en heren het niets en dan zit ik met een zak vlees waar ik niets mee kan. Bovendien is mijn ervaring dat ze bij de gewone slager me al stom aankijken als ik om kippenekken vraag (ligt dat nu aan mij?) Misschien op de markt bij de visboer eens wat leuks halen ofzo? Hebben jullie nog tips? Wat ik kan halen en vooral ook waar?

Dan ga ik eens kijken of ik wat leuke foto's kan maken van onze roofdieren :D .
klerkje
  zaterdag 28 mei 2011 @ 21:50:20 #32
24188 Belana
kloon van belana
pi_97435568
ik moet nu aan een oude kat van mijn moeder denken die ook altijd met de kuikens gooide :D Hilarisch!
stormy waters...
sailin'
pi_97437219
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:35 schreef Spiegelei het volgende:
ohw leuk foto's! Ik geef onze 3 katten KVV omdat ik barfen toch net wat te bewerkelijk vind. Maar als snack of eigenlijk als sporadische maaltijdvervanger barfen ze wel.

Zo leuk om te zien, vooral je jongste MOET z'n prooi echt opgooien en dan te bedenken dat ze meestal iets van vis of kip (poot, lever) krijgen, zo prooierig ziet dat er helemaal niet uit.
Ik zou wel eens van die kuikens willen proberen of zoiets als haas ofzo. Maar meteen groot inkopen wil ik niet doen, straks vinden de dame en heren het niets en dan zit ik met een zak vlees waar ik niets mee kan. Bovendien is mijn ervaring dat ze bij de gewone slager me al stom aankijken als ik om kippenekken vraag (ligt dat nu aan mij?) Misschien op de markt bij de visboer eens wat leuks halen ofzo? Hebben jullie nog tips? Wat ik kan halen en vooral ook waar?

Dan ga ik eens kijken of ik wat leuke foto's kan maken van onze roofdieren :D .
Kuikens haal ik altijd bij de dierenwinkel, is idd wel een zak maar niet duur volgens mij, daar kan je je bijna geen buil aan vallen :D

Mijn kat gooit ze ook altijd op, heb er wel eens 1 in mn nek gehad :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_97440857
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:35 schreef Spiegelei het volgende:
ohw leuk foto's! Ik geef onze 3 katten KVV omdat ik barfen toch net wat te bewerkelijk vind. Maar als snack of eigenlijk als sporadische maaltijdvervanger barfen ze wel.

Zo leuk om te zien, vooral je jongste MOET z'n prooi echt opgooien en dan te bedenken dat ze meestal iets van vis of kip (poot, lever) krijgen, zo prooierig ziet dat er helemaal niet uit.
Ik zou wel eens van die kuikens willen proberen of zoiets als haas ofzo. Maar meteen groot inkopen wil ik niet doen, straks vinden de dame en heren het niets en dan zit ik met een zak vlees waar ik niets mee kan. Bovendien is mijn ervaring dat ze bij de gewone slager me al stom aankijken als ik om kippenekken vraag (ligt dat nu aan mij?) Misschien op de markt bij de visboer eens wat leuks halen ofzo? Hebben jullie nog tips? Wat ik kan halen en vooral ook waar?

Dan ga ik eens kijken of ik wat leuke foto's kan maken van onze roofdieren :D .
Marokkaanse slager .
Die heeft meestal wel divers gevogelte en geit ,konijn,lam en anders kan die het wel verzorgen.
Kippenboer op de markt,zalmkoppen of sardine bij de visboer en er zijn steeds meer dier speciaalzaken met prooidieren voor reptielen en zo.
pi_97440879
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:19 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Kuikens haal ik altijd bij de dierenwinkel, is idd wel een zak maar niet duur volgens mij, daar kan je je bijna geen buil aan vallen :D

Mijn kat gooit ze ook altijd op, heb er wel eens 1 in mn nek gehad :')
Je kan ze altijd nog aan de reigers voeren .
  zondag 29 mei 2011 @ 02:14:44 #36
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_97445867
http://youtu.be/C490FKEbDMU
Filmpje van de fokster van Sjon :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 29 mei 2011 @ 02:26:46 #37
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_97446107
Dude dat BARF gedoe is sick ;(
  zondag 29 mei 2011 @ 15:28:08 #38
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_97457523
wij hebben onze laat-bloeier ook waarschijnlijk overgekregen op kvv, hij heeft al twee avonden met lange tanden Tinlo op. Vanavond probeer ik carnivoer uit. Alleen heel lastig, want onze ene kater eet alles op al het er is, en Ban eet gewoon af en toe een hapje..dus nu even zien hoe ik Az kan overtuigen dat hij Ban's eten moet laten liggen..
pi_97458502
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 15:28 schreef RandomMoron het volgende:
wij hebben onze laat-bloeier ook waarschijnlijk overgekregen op kvv, hij heeft al twee avonden met lange tanden Tinlo op. Vanavond probeer ik carnivoer uit. Alleen heel lastig, want onze ene kater eet alles op al het er is, en Ban eet gewoon af en toe een hapje..dus nu even zien hoe ik Az kan overtuigen dat hij Ban's eten moet laten liggen..
Ik voer mijn poes apart. Want die dame heeft op basis van gewicht minder nodig dan de twee mannen maar eet een stuk sneller en is de baas van het team. Gisteren moest ik ze snelsnel voeren dus in één ruimte terwijl ik iets anders ging doen. Resultaat: mevrouw kwam met een spitsmuis binnen, barfte die en passant nog even op en kotste vervolgens veel meer uit dan ze volgens dieet op haar bordje had gehad. Leuk als je net een (menselijke) eter over de vloer hebt. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 29 mei 2011 @ 15:52:11 #40
217702 Lonaa
Honger!
pi_97458525
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 02:26 schreef Mishu het volgende:
Dude dat BARF gedoe is sick ;(
En waarom dan wel?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_97458615
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 15:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]

En waarom dan wel?
Omdat zijn vlees niet van een levend beest afkomt. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 29 mei 2011 @ 16:05:11 #42
217702 Lonaa
Honger!
pi_97459010
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 15:54 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Omdat zijn vlees niet van een levend beest afkomt. :Y
Ja, ik denk het.

En vooral niet herkenbaar, natuurlijk. Kan je lekker je kop in t zand steken.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_97462250
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 15:51 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik voer mijn poes apart. Want die dame heeft op basis van gewicht minder nodig dan de twee mannen maar eet een stuk sneller en is de baas van het team. Gisteren moest ik ze snelsnel voeren dus in één ruimte terwijl ik iets anders ging doen. Resultaat: mevrouw kwam met een spitsmuis binnen, barfte die en passant nog even op en kotste vervolgens veel meer uit dan ze volgens dieet op haar bordje had gehad. Leuk als je net een (menselijke) eter over de vloer hebt. :')
Het was in ieder geval al voorgewarmd .
Prik gezellig een vorkje mee van de vloer,er ligt genoeg.
pi_97462683
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 17:38 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Het was in ieder geval al voorgewarmd .
Prik gezellig een vorkje mee van de vloer,er ligt genoeg.
Ik hou niet van half voorbewerkt vlees. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 29 mei 2011 @ 17:53:02 #45
244933 trovey
Nachtoele
pi_97462743
Hier gewoon brokken en blikvoer, die oudjes zonder tandjes krijgen karkassen echt niet weg. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_97462836
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 17:53 schreef trovey het volgende:
Hier gewoon brokken en blikvoer, die oudjes zonder tandjes krijgen karkassen echt niet weg. :')
KVV is meer dan alleen karkassen en botten. Je kunt ook vlees kopen wat al is gemalen. Heb ik ook als basis, en als traktatie af en toe een kuiken, kippenek, hartje etc. Maar met oude beestjes moet je altijd kijken of ze de verandering aankunnen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 29 mei 2011 @ 18:00:16 #47
244933 trovey
Nachtoele
pi_97462998
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 17:55 schreef Cat22 het volgende:

[..]

KVV is meer dan alleen karkassen en botten. Je kunt ook vlees kopen wat al is gemalen. Heb ik ook als basis, en als traktatie af en toe een kuiken, kippenek, hartje etc. Maar met oude beestjes moet je altijd kijken of ze de verandering aankunnen.
Ze zijn tussen de ruim 12 en 16 jaar. ;) Vorig jaar wel een poging gedaan met kippenvleugeltjes. Eentje kreeg het voor elkaar om er eentje schoon te krijgen (kat is inmiddels niet meer maar dat is een ander verhaal) en de rest had of geen interesse of kon er niets mee met de 2 tanden die ze nog hadden. :') Ik hou ze in de tijd die ze nog hebben maar op datgene wat ze gewend zijn maar als dit clubje is overleden denk ik er zeker over om bij een nieuwe kat het weer eens te proberen. ^O^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 29 mei 2011 @ 18:05:46 #48
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_97463165
grr, kat twee dagen aan een stuk kvv gegeten, en nu weigert hij weer..
  zondag 29 mei 2011 @ 19:37:18 #49
217702 Lonaa
Honger!
pi_97466150
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 17:53 schreef trovey het volgende:
Hier gewoon brokken en blikvoer, die oudjes zonder tandjes krijgen karkassen echt niet weg. :')
Sally, die bruine hond op de foto, mist onder 3 voortanden, 1 hoektand en heeft er 1 afgebroken (dus stomp) en boven minst ze 1 voortand, 1 hoektand en de andere hoektand ook afgebroken.
Ook heeft ze niet alle kiezen meer.

Maar die krijgt het spul echt wel weg hoor, duurt alleen wat langer.
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 29 mei 2011 @ 19:41:22 #50
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_97466312
ik las op Kattenplaza over katten die hele kippen wegwerkten terwijl ze hun hele gebit misten, dus het kan wel :)

ik vind het ook wel goed idee om www.caroba.nl in de fipo te zitten!
  zondag 29 mei 2011 @ 19:54:23 #51
244933 trovey
Nachtoele
pi_97466861
Hier dus een poging gedaan maar ze blieven het dus niet. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 29 mei 2011 @ 19:56:23 #52
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_97466957
Chico heeft alleen nog maar kiezen maar karkasjes zijn geen enkel probleem voor hem hoor.En KVV is gewoon dezelfde substantie als blikvoer, alleen een stuk gezonder ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 29 mei 2011 @ 20:26:04 #53
217702 Lonaa
Honger!
pi_97468378
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:41 schreef RandomMoron het volgende:
ik las op Kattenplaza over katten die hele kippen wegwerkten terwijl ze hun hele gebit misten, dus het kan wel :)

ik vind het ook wel goed idee om www.caroba.nl in de fipo te zitten!
caroba doet het goed, lees ik hier. :)
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator zondag 29 mei 2011 @ 20:50:47 #54
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_97469886
Ik heb nu Tinlo besteld, ik ben benieuwd. Ik zag trouwens ook vis voor het BARF-en, zijn die graatjes niet gevaarlijk? :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 29 mei 2011 @ 21:22:58 #55
217702 Lonaa
Honger!
pi_97471934
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 20:50 schreef senesta het volgende:
Ik heb nu Tinlo besteld, ik ben benieuwd. Ik zag trouwens ook vis voor het BARF-en, zijn die graatjes niet gevaarlijk? :@
Neuh, waarom zouden graatjes gevaarlijk zijn en botjes van karkassen niet? :)

Trouwens, ik merk hier dat vis bij de katten maar zo zo is. En ze laten altijd de kop liggen.
Ook bij de honden is vis zo zo, de ene keer eten ze t wel, de andere keer eten ze liever niks.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_97471950
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 20:50 schreef senesta het volgende:
Ik heb nu Tinlo besteld, ik ben benieuwd. Ik zag trouwens ook vis voor het BARF-en, zijn die graatjes niet gevaarlijk? :@
Rauwe graten zijn zacht ,gekookte of gebakken graten (vis) veranderen van structuur en zijn wel gevaarlijk.
Net als botten eigenlijk.
Je kan vis/ingrediënten ook nog door de gehaktmolen halen als je het niet vertrouwd.
Beetje grove snijplaat anders loopt hij vol voor je mes
  zondag 29 mei 2011 @ 23:04:31 #57
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_97478082
Die van mij zijn vooral dol op vis om door te rollen, dus we doen het niet zo vaak :') :|W
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 30 mei 2011 @ 17:55:48 #58
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_97503824
Nordy ( ;( ik mis mijn meisje, hond van mij en mijn ex) at bijna niks, geen dure brokken, geen goedkope brokken.
Tot ik haar DARF voor zette. Eten dat ze deed, alsof haar leven er vanaf hing. Heerlijk om je hond te zien genieten van eten.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 07:33:11 #59
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_97528800
hihi, dat deed Ares hier ook. Ik ben benieuwd of zijn nieuwe baasjes hem ook kvv geven..
ik heb iig genoeg rollen meegegeven en uitleg over eventueel graanvrij voer :P

Ban eet nu ook mondjesmaat kvv, maar dan niet met liefde, dus vanavond weer kip erbij, dat eet hij gelukkig wel. Heel eenzijdig, maar ik heb liever dat we het zo opbouwen dan dat hij zijn lichaam afbouwt, ofzoiets.

En Azzepoes vind alles lekker :P zolang het maar kvv is want blikvoer blieft meneer niet :)
  donderdag 2 juni 2011 @ 11:00:10 #60
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_97614462
Zo, meneer eet nu ook hart! We waren bang voor een eventueel taurine gebrek, doordat hij voor zn eliminatie dieet zo weinig mag eten, en het ziet er naar uit dat alleen al de keuze om nu nog een keer te volharden voor kvv eindelijk goed uitpakt!
pi_97614570
Ik heb gisteren weer eens een andere variatie KVV gehaald: Lupa's eigen mixen. Even kijken of de poezen het blieven, maar dat scheelt me dan wel weer geld terwijl zij evengoed goed eten krijgen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 2 juni 2011 @ 11:08:39 #62
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_97614664
bij ons laten ze de carnivoer opeens liggen, dit gebeurde ook al met de carnibest en de Bandit
dus morgen ga ik kijken of de winkel met bibi open is.. Ik ken Lupa niet echt, zo ook even opzoeken :)
pi_97622882
Wat is lekker voor kittens (8-10 weken) op het gebied van BARF?

Ze krijgen hier gewoon brokken, afgewisseld met vlees uit blik, maar zo nu en dan wat echt vlees zullen ze wel waarderen.
pi_97625439
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:03 schreef 16meter het volgende:
Wat is lekker voor kittens (8-10 weken) op het gebied van BARF?

Ze krijgen hier gewoon brokken, afgewisseld met vlees uit blik, maar zo nu en dan wat echt vlees zullen ze wel waarderen.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,24708.0.html

pi_97626528
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:03 schreef 16meter het volgende:
Wat is lekker voor kittens (8-10 weken) op het gebied van BARF?

Ze krijgen hier gewoon brokken, afgewisseld met vlees uit blik, maar zo nu en dan wat echt vlees zullen ze wel waarderen.
Mijn kitten van nu 9,5 week eet als hij de kans krijgt het carnibest vlees uit de bek van de volwassen kater, grommend en al :P
Dus dat kan ik ook wel aanraden :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_97637306
Naast vers vlees wil ik voor het pupje hier ook graag voor "tussendoor" als we niet thuis zijn iets van brokken hebben staan.
Ze heeft van haar vorige baasje Carocroc puppy brokjes mee gekregen.
Zelf neig ik naar biologische brokken zoals Orijen en Yarrah.

Iemand voors en tegens?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_97638447
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:35 schreef Ml-etje het volgende:
Naast vers vlees wil ik voor het pupje hier ook graag voor "tussendoor" als we niet thuis zijn iets van brokken hebben staan.
Ze heeft van haar vorige baasje Carocroc puppy brokjes mee gekregen.
Zelf neig ik naar biologische brokken zoals Orijen en Yarrah.

Iemand voors en tegens?
Yarrah is geexpandeerd en bevat granen :r
Orijen is geperst en bevat geen granen en wel veel vlees

Maar het blijft beide meuk (bewerkt)

Waarom droog je niet zelf wat als je al op vers staat?
pi_97638602
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:02 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Yarrah is geexpandeerd en bevat granen :r
Orijen is geperst en bevat geen granen en wel veel vlees

Maar het blijft beide meuk (bewerkt)
Andere opties?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_97638638
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:05 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Andere opties?
drogen?
pi_97638762
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:06 schreef zeeeend het volgende:

[..]

drogen?
Vlees drogen bedoel je?
Dat zou een optie kunnen zijn inderdaad :) maar dan is het net of ze de hele tijd kluifjes krijgt :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_97638999
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:09 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Vlees drogen bedoel je?
Dat zou een optie kunnen zijn inderdaad :) maar dan is het net of ze de hele tijd kluifjes krijgt :D
Wel minder plak en ontlasting .
Je kan het ook kant en klaar kopen ,maar van de prijzen word ik stil
http://www.hondensnacks.c(...)uct/category&path=37

Bomann drogertje heb je er zo uit ¤ 25,- (of in de oven )
pi_97639218
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:15 schreef zeeeend het volgende:

[..]

Wel minder plak en ontlasting .
Je kan het ook kant en klaar kopen ,maar van de prijzen word ik stil
http://www.hondensnacks.c(...)uct/category&path=37

Bomann drogertje heb je er zo uit ¤ 25,- (of in de oven )
Die ken ik van oh-oh ja en die is zo lief geweest een zakje op te sturen.
Ze eet ze als kluifjes :) , waar haal jij je vlees voor in het drogertje?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_97648076
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:19 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Die ken ik van oh-oh ja en die is zo lief geweest een zakje op te sturen.
Ze eet ze als kluifjes :) , waar haal jij je vlees voor in het drogertje?
Richard Versvoeding : http://www.richardversvoe(...)=frontpage&Itemid=28

Kangeroe bij Lupa : http://www.lupa-diervoeding.nl/index.html

en mijn geit en orgaan bij de plaatselijke Marokkaanse slager (Die van Richard is te vet )
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:48:41 #74
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_97652036
oee, ik wou dat ik een lupa vriezer had, tenminste..een groot genoege vriezer om veel te bestellen in eens :P
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:05:51 #75
244933 trovey
Nachtoele
pi_97652550
quote:
Dat zou me echt te ver gaan :{ , carnivoor in huis OK maar als ik in de kamer ernaast hetzelfde als huisdier in een kooi heb zitten gaat het voor mij te ver. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:09:02 #76
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_97652630
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:05 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat zou me echt te ver gaan :{ , carnivoor in huis OK maar als ik in de kamer ernaast hetzelfde als huisdier in een kooi heb zitten gaat het voor mij te ver. ;(
Oh waarom?
Ik heb konijnen als huisdier gehad en eenden en kippen , ik eet t allemaal zelf ook hoor :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:14:37 #77
244933 trovey
Nachtoele
pi_97652778
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:09 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Oh waarom?
Ik heb konijnen als huisdier gehad en eenden en kippen , ik eet t allemaal zelf ook hoor :D
Ik dus niet. :') Er zit voor mij gewoon verschil tussen een huisdier en een eetdier. De gerbil en de hamster die ik nu nog heb zijn beide stokoud maar ik denk er niet over om ze na hun dood als hapje aan de katten te geven daar heb ik ze niet voor. De 2 keren dat mijn katten in mijn kamervolieres wisten door te dringen was al drama zat voor de rest van mijn leven. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:37:15 #78
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_97653481
hm.. mijn kat had mijn kikkervisjes opgegeten, toen was ik al sip :P
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:42:12 #79
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_97655557
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:14 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik dus niet. :') Er zit voor mij gewoon verschil tussen een huisdier en een eetdier. De gerbil en de hamster die ik nu nog heb zijn beide stokoud maar ik denk er niet over om ze na hun dood als hapje aan de katten te geven daar heb ik ze niet voor. De 2 keren dat mijn katten in mijn kamervolieres wisten door te dringen was al drama zat voor de rest van mijn leven. :+
Oh nou ik at mn eigen konijn en eend niet op, en mn eigen kippen ook niet, maar wel die van een ander hoor :P
Oh en bij mn opa en oma wel, daar speelden we met de slachtdieren maar we wisten dat ze uiteindelijk voor op tafel waren.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:43:11 #80
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_97655577
Lolwat, ik wist niet dat je zo bevroren hamsters kon kopen :D
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_97662134
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:43 schreef Harajuku. het volgende:
Lolwat, ik wist niet dat je zo bevroren hamsters kon kopen :D
http://www.prooidier.nl/i(...)irtuemart&Itemid=111

Muizen,ratten,goudhamster,cavia''s,konijnen
  vrijdag 3 juni 2011 @ 18:37:55 #82
244933 trovey
Nachtoele
pi_97665427
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:42 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Oh nou ik at mn eigen konijn en eend niet op, en mn eigen kippen ook niet, maar wel die van een ander hoor :P
Oh en bij mn opa en oma wel, daar speelden we met de slachtdieren maar we wisten dat ze uiteindelijk voor op tafel waren.
Ik ken het idee wel hoor ;) ....oma's kant had en heeft een boerderij en ik ben van de generatie dat de stallen nog niet hermetisch gesloten waren op een boerderij, sterker nog ik kan me nog herinneren dat de koeien en de varkens (en een incidenteel paard) gewoon op de deel stonden in de hokken en wij aanwezig waren en mee mochten helpen als er biggen geboren moesten worden. Ze hadden als hobby ook fazanten en toen er eentje ontsnapte en niet zo goed oplette toen mijn oudoom aan het maaien was voor hooi hadden ze het vlees voor die avond al klaar. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:31:25 #83
24188 Belana
kloon van belana
pi_98248506
Ik heb net voor Noes Naturis gehaald, is ook in van die worsten als carnibest, maar wel betaalbaarder. Noes moet vanwege allergie aan het paarden en geitenvlees en dat hadden ze ook van naturis. Het is wel volledig voeder, maar zonder granen.
Ik ga eens even kijken hoe het met haar gaat de komende dagen.

Iemand ervaring met naturis?
stormy waters...
sailin'
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 13:47:03 #84
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104350409
Schop!

Ik zit mezelf gek te maken over het voer issue. Ik wil mijn katten eigenlijk vers voeren. Hummer is geen probleem want die vind het heerlijk maar Dodge en ET halen hun neus er voor op helaas.
Voor hen bestel ik dan ook meestal graanvrije voeding omdat ik geloof dat dat voor hen na versvlees het beste is.

Maar in de loop der tijd zijn er zoveel nieuwe graanvrije voeders bijgekomen dat ik eens aan het kijken ben wat nu precies de beste keuze zou zijn om ook eens te proberen. Ze krijgen nu James wellbeloved en dat eten ze goed maar ze zijn er niet echt heel dol op. Bovendien bevat JW 26% rijst! Dat vind ik best veel :o Als ik iets zou vinden wat ze lekkerder vinden en ook nog gezonder is dan zou dat een uitkomst zijn.

Maar nu ben ik aan het vergelijken en ik vraag me af waar ik verder nu het beste op kan letten behalve geen granen en een zo hoog mogelijk percentage vlees. En welke percentages goed of niet goed zijn.

Ruwe as bijvoorbeeld zit meer in graanvrije voeders heb ik begrepen maar teveel is een belasting voor de nieren, net als fosfor.

Ruwe as zou niet meer mogen zijn dan 10 % daarboven is het schadelijk?
Teveel eiwitten zou ook niet goed zijn, ik begrijp dat meer dan 30 % eigenlijk onnodig en ook belastend kan zijn.

Ik las ergens dat je ook eigenlijk niets wil voeren wat meer dan 10% koolhydraten bevat, dat is best een uitdaging, bovendien is me opgevallen dat het echt een opgave is om de aantallen koolhydraten in kattenvoer terug te vinden.

Ik heb allemaal gesteriliseerde katten, hoeveel kcal is gemiddeld genomen genoeg voor een kat?

En dan heb je een voer gevonden met mooie lage ruwe as en dan is het percentage koolhydraten weer skyhigh 8)7

Ik word er gek van :')
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_104355058
Ik kijk even met jou mee. De Puma hier is dol op versvoer, maar braakt haar gevoelige ingewanden er ongeveer bij uit als ze het krijgt. Het is echt geen optie. Met de graanvrije voeding zie ik ook door de boven het bos niet. Laat staan dat ik weet hoeveel ik haar ervan moet voeren. Ik voer haar regelmatig de graanvrije smulpotjes van Grau afgewisseld met goed voer van andere merken (vooral om kieskeurigheid bij kitten Pol te voorkomen, die probeer ik nu nog met zoveel mogelijk smaken en merken kennis te laten maken).

Ben benieuwd naar de reacties :Y
pi_104355898
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_104356538
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:31 schreef Belana het volgende:
Ik heb net voor Noes Naturis gehaald, is ook in van die worsten als carnibest, maar wel betaalbaarder. Noes moet vanwege allergie aan het paarden en geitenvlees en dat hadden ze ook van naturis. Het is wel volledig voeder, maar zonder granen.
Ik ga eens even kijken hoe het met haar gaat de komende dagen.

Iemand ervaring met naturis?
http://www.hondenpage.com(...)ijst-%28nieuw%29.php

Naturis (zonder graan) á 2.75 tot 4.25 per kilo
*Verkrijgbaar in verpakkingen van 150-, 500- en 1000 gram
* Percentages worden niet gegeven
* geen groenten toegevoegd
* bevat een premix en meerdere diersoorten voeren hoeft dus niet
*zeewier, zalmolie, glucosamine (en nog wat dingen, maar daar had ik nog nooit van gehoord) wordt eraan toegevoegd
* er zijn ook versies met 100% vlees (deze zijn nooit! compleet )
* Uit ervaringen blijkt het nogal vet te zijn
* Ze hebben speciale varianten voor dieren met allergieën, maar ook hiervan weten we niet precies wat erin zit….
* zit bomvol toevoegingen
* Aan de emails wordt geen gehoor gegeven
*Site:http://www.naturis.be/

Paard deed 1,50 de kilo op barfplaats + 15 cent benzinekosten afgelopen zaterdag
Geit is bij alle versvoer leveranciers te vet ,je snijd 40% weg bij 4,25
Voor 6,-- koop je mooi mager bij de maroc
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_104357055
P.S Lotgering is ook niet zo fijn bezig, die heeft de keuringsdienst nu om de 2 weken op bezoek.
(niet zo gek in die vieze bende)
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_104373809
Ik lees ook even mee over de graanvrije brokken. Mijn katten eten gelukkig vers en dat smaakt ze prima. Maar het is prettig om een alternatief achter de hand te hebben voor als ik onverwachts geen catsit kan regelen als ik weg ben, of als ze het vers voer niet meer zouden blieven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_104373921
Cat, is zo'n timer-bakje met koeling niks voor jou dan? :)

Ik ga een barf-leverancier hier in de buurt maar eens mailen wat ze allemaal voor katten heeft :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_104374485
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 21:41 schreef tombolafan het volgende:
Cat, is zo'n timer-bakje met koeling niks voor jou dan? :)

Picture this:
Ik kom aan met drie bakjes voer. Yoko breekt de tent af, samen met Naartjie. Yoko weegt de helft van de heren, dus krijgt minder KVV. Dit nuttigt ze in haar eigen kamer en daar is ze snel mee klaar. :Y)
In de tussentijd heb ik de heren hun bakje voorgezet. Naartjie valt aan. :9
Satsu moet eerst even proeven, mij drie keer aankijken wat ik nu weer geserveerd heb :? en gaat vervolgens hapje voor hapje keurig eten. Kortom: als hij halverwege is dan is Naartjie klaar en komt die uit Satsu's bakje (vr)eten. Dan ga ik scheidsrechteren of zet Naartjie in een andere kamer. En intussen staat Yoko in haar kooi te jammeren dat zij uit wil (om bakjes leeg te vreten) want ze is ECHTECHTECHT klaar! :(

Hoe zie je dat voor je met één gekoeld bakje? Of drie bakjes? Yoko groeit dicht, Naartjie gaat ongeveer net zo hard en Satsu krijgt bijna niks, acherrum. _O-

Nu zit dat risico met brokken ook erin, en daarom is het een uiterste noodoplossing. ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator maandag 14 november 2011 @ 22:32:54 #92
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104377474
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 16:54 schreef JerryLee het volgende:
P.S Lotgering is ook niet zo fijn bezig, die heeft de keuringsdienst nu om de 2 weken op bezoek.
(niet zo gek in die vieze bende)
Ik heb lotgering al een poosje afgezworen idd. Ik las eerst een verhaal van iemand die een vishaakje in het voer vond en de keer daarop vond ik zelf stukken plastic in het voer.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  † In Memoriam † maandag 14 november 2011 @ 23:05:14 #93
43556 miss_dynastie
pi_104379235
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:48 schreef RandomMoron het volgende:
oee, ik wou dat ik een lupa vriezer had, tenminste..een groot genoege vriezer om veel te bestellen in eens :P
Is caroba dan geen idee voor je? Bezorgen al vanaf 25 euro gratis (en beneden dat bedrag 7,50, tenzij je in de buurt woont). Ik ben echt fan van ze, heb vandaag voor de tweede keer een ladinkje binnen gehad en helemaal perfect :)

Qua graanvrijebrokken ben ik echt fan van Orijen, die zou ik echt eens proberen.

Zijn er meer katten die "last" hebben van de grote brokken bot in Tinlo Barfmenu? Ik heb nu al twee keer een kat moeten bevrijden van een stuk bot tussen de tanden (beestjes helemaal in paniek...). Ik voer nu alle soorten haaksbarf behalve de zalm (die lusten ze echt niet) en in plaats van de zalm Tinlo Makreel.
pi_104385882
Ik heb het wel eens vaker gehoord, relatief grote stukken bot in Tinlo.

Voor mij is deze discussie over graanvrije brokken en welke kvv wel de reden dat ik zweer bij barf.
Zelf samenstellen, alles zien, enz. enz.
Maar dat is natuurlijk ieder zijn vrije keus. :)
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 11:10:38 #95
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104388309
quote:
Ja maar dat is vers ook toch?

ET en Dodge eten echt geen vers. Heel soms als ze in een goede bui is wil ze er even aan ruiken maar daar blijft het echt bij helaas. Het is niet een stevige kat dus ik wil haar ook niet voor het blok zetten.

Orijen heb ik al geprobeerd, dat willen ze niet. Arcana vinden ze vies. Porta21 Sensible gaan ze verschrikkelijk van stinken en aan de diarree.

Nu voer ik James wellebeloved en ik was aan het kijken naar fishy4cats (al betwijfel ik of ze dat willen eten, visbrokjes zijn hier niet erg geliefd) en Taste of the wild. Maar bij Taste of the wild is het percentage ruwe as, eiwitten en koolhydraten zo hoog.

Hummer eet wel vers. Hij was gek van de lotgering. Carnibest is niet zijn favo. Tinlo eet hij wel graag.

De cattery vind hij lekker, de natuurmix en de konijn vind hij geloof ik niet zo lekker. De makreel vind hij geweldig. Zijn alle smaken van Tinlo trouwens volledig en zou je dat elke dag kunnen voeren om moet je echt de smaken afwisselen om te zorgen dat ze alles binnen krijgen?

Ik had nu ook carnivoer bijbesteld, de zalm vind hij in ieder geval niets :P
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 11:11:29 #96
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104388323
Wat ik de katten trouwens ook tussendoor wel eens geef is snoezepoes. Hele goedkope blikjes maar wel met hele stukjes vis en weinig toevoegingen. Kun je ook prima af en toe geven.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2011 @ 11:27:22 #97
43556 miss_dynastie
pi_104388773
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:10 schreef senesta het volgende:
De cattery vind hij lekker, de natuurmix en de konijn vind hij geloof ik niet zo lekker. De makreel vind hij geweldig. Zijn alle smaken van Tinlo trouwens volledig en zou je dat elke dag kunnen voeren om moet je echt de smaken afwisselen om te zorgen dat ze alles binnen krijgen?
4 smaken in 3 weken, dus helaas echt afwisseling nodig.... heb je Haaksbarf al eens geprobeerd?
ik vond het met Carnibest makkelijker, maar ja....

quote:
2s.gif Op dinsdag 15 november 2011 09:32 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb het wel eens vaker gehoord, relatief grote stukken bot in Tinlo.

Voor mij is deze discussie over graanvrije brokken en welke kvv wel de reden dat ik zweer bij barf.
Zelf samenstellen, alles zien, enz. enz.
Maar dat is natuurlijk ieder zijn vrije keus. :)
En maal je zelf of geef je ze hele stukken? Ik wil wel zelf gaan malen, maar hele stukken lijkt me geen succes bij de onze als ze zich nu al niet redden met grote brokken bot in Tinlo...
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 11:28:53 #98
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104388816
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:27 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

4 smaken in 3 weken, dus helaas echt afwisseling nodig.... heb je Haaksbarf al eens geprobeerd?
ik vond het met Carnibest makkelijker, maar ja....

[..]

En maal je zelf of geef je ze hele stukken? Ik wil wel zelf gaan malen, maar hele stukken lijkt me geen succes bij de onze als ze zich nu al niet redden met grote brokken bot in Tinlo...
Oh dat had ik geprobeerd, haaksbarf, geen carnivoer. En van de haaksbarf had ik nu de zalm en de kip volgens mij. Zalm was geen succes in ieder geval. Is daar wel elke rol volledig?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2011 @ 11:34:11 #99
43556 miss_dynastie
pi_104388972
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:28 schreef senesta het volgende:

[..]

Oh dat had ik geprobeerd, haaksbarf, geen carnivoer. En van de haaksbarf had ik nu de zalm en de kip volgens mij. Zalm was geen succes in ieder geval. Is daar wel elke rol volledig?
Nee, helaas, ook daar 4 smaken in 3 weken. Mijn katten zijn trouwens dol op zalm in alle vormen, behalve dus die van Haaksbarf :o Ik voer nu Haaksbarf en dan i.p.v. de zalm de makreel van Tinlo, da's echt een succesnummer en zonder ondefinieerbare grote brokken :)
pi_104389119
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:27 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En maal je zelf of geef je ze hele stukken? Ik wil wel zelf gaan malen, maar hele stukken lijkt me geen succes bij de onze als ze zich nu al niet redden met grote brokken bot in Tinlo...
Ik geef hele stukken. Vandaag krijgen ze bijv. Konijnenkarkas.
De honden ook, met nog wat lama-spiervlees.

Het kan wel, de keypoint is dat katten (en ook honden) moeten leren botten te kauwen. Die van jou zullen dat niet geleerd hebben. Als ze het dan tegenkomen weten ze niet wat ze er mee moeten.

De kittens heb ik kvv gegeven, zelf gemaken. Maar ook die gingen binnen de kortste keren meetrekken aan de karkassen. :P

En zo'n karkas is natuurlijk ook niet alleen een stuk bot, daar zit ook vlees aan. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_104398469
Hier krijgen ze konijn, eend, kippenekken, haring, kuiken, orgaanmix (daar doen ze echt een moord voor!) en verder mengsels van Haaksbarf, Tinlo (geen grote stukken gezien hier), All Animal en eigen mix van Lupa.

Vandaag is er weer een lading binnen gekomen. Ik blij dat het allemaal netjes in de vriezer paste, ontdekte ik opeens nóg een doos. Moest ik alsnog proppen. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator maandag 21 november 2011 @ 10:07:59 #102
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104620477
Ik heb taste of the wild erbij besteld deze keer, kijken of dat wat is.

Geef jij de haring ook gewoon in zijn geheel Cat? Hummer eet wel kuikens maar verder heb ik nog nooit iets gegeven zo rauw :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_104620558
Hier eten ze:
Kipkarkas, konijnenkarkas, parelhoenkarkas, eendenruggen, kuikens, kwartels, alle soorten orgaan (behalve pens, hoewel Mickey het wel lust) en alle soorten vlees (rund, kip, kalkoen, konijn, hert, lama, paard, enz)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_104633098
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 10:07 schreef senesta het volgende:
Ik heb taste of the wild erbij besteld deze keer, kijken of dat wat is.

Geef jij de haring ook gewoon in zijn geheel Cat? Hummer eet wel kuikens maar verder heb ik nog nooit iets gegeven zo rauw :@
Het enige wat ik als herkenbaar beest geef is kuiken (aan Yoko, de mannen snappen dat al niet :') ) en kippedijtjes en nekken. De rest vindt men echt te moeilijk. Haring heb ik in zijn geheel proberen te geven maar dat is 20 keer likken en dan zijn ze er klaar mee. Maar All Animal verkoopt gemalen haring dus dat krijgen ze van mij. Rauwe vis dus (stinkt ook zo lekker in de koelkast) maar wel hapklaar geserveerd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_104657803
Mijn kittels hebben net voor het eerst carnibest gekregen, ze lusten het alleen niet volgens mij, eentje heeft er met lange tandjes een hapje of 3 van gegeten en de ander draait gewoon om ( :()

Is dat gebruikelijk?
pi_104658053
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 23:02 schreef Herr_Ratt het volgende:
Mijn kittels hebben net voor het eerst carnibest gekregen, ze lusten het alleen niet volgens mij, eentje heeft er met lange tandjes een hapje of 3 van gegeten en de ander draait gewoon om ( :()

Is dat gebruikelijk?
Wat aten ze eerder? Het is een nieuwe smaak en structuur. Vaak helpt het als je het mengt met wat lauw water of kittenmelk en de verhouding steeds meer wijzigt naar CB. Of je laat het een poosje staan, kittens zijn nieuwsgierig en wie weet laten ze later alsnog toe.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_104659125
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 23:02 schreef Herr_Ratt het volgende:
Mijn kittels hebben net voor het eerst carnibest gekregen, ze lusten het alleen niet volgens mij, eentje heeft er met lange tandjes een hapje of 3 van gegeten en de ander draait gewoon om ( :()

Is dat gebruikelijk?
Vaak is het ook zo dat ze gewend zijn aan verhit voedsel. Als je dan ineens een rauwe hap voor hun neus neerzet staan ze inderdaad te kijken als of je ze wil vergiftigen. Je moet namelijk wel weten dat in kvv geen geur of smaakstoffen zitten terwijl blik en brok hier stijf van staan.

Methode 1: De kvv even opwarmen in de magnetron totdat het een beetje bruin is en de daarop volgende dagen de tijd in de magnetron langzaam afbouwen totdat ze het rauw eten.

Methode 2: De kvv mengen met blik (beginnen met 25% kvv, 75% blik) en de daarop volgende dagen de hoeveelheid blik afbouwen totdat ze het zonder blik eten.

Methode 3 :Combi van 1 & 2

Verder is het handig om meerdere merken en smaken te proberen ( Ook denk ik dat als je er nog brokken bijgeeft het de overgang bemoeilijkt. Katten eten dan gewoon niet hun kvv en wachten op hun brokken maaltijd.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 11:34:05 #108
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104712342
De heren vinden " taste of the wild" erg lekker, alleen ET haalt haar neus er nog voor op maar die bekijkt het altijd eerst even. Ik vraag me af of ik het voer niet gewoon kan mengen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_104737112
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:34 schreef senesta het volgende:
. Ik vraag me af of ik het voer niet gewoon kan mengen.
Waarom zou het niet kunnen ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  Moderator vrijdag 25 november 2011 @ 12:07:59 #110
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104798329
Jaaaah! Ik zag ET net vers vlees eten! Haaks barf kip!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 25 november 2011 @ 22:54:27 #111
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_104827187
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 23:25 schreef JerryLee het volgende:

Verder is het handig om meerdere merken en smaken te proberen ( Ook denk ik dat als je er nog brokken bijgeeft het de overgang bemoeilijkt. Katten eten dan gewoon niet hun kvv en wachten op hun brokken maaltijd.
Ik kwam vandaag dit topic tegen na een zoektocht naar voeding voor mijn kittens. Ze krijgen nu Royal Canin brok die ze al bij de vorige eigenaar kregen. Dit doen ze goed maar ik ben mij verder aan het orienteren. Het leek mij wel wat om een combi brok en kvv te geven.
Maar als ik deze reactie lees is dat misschien niet haalbaar, omdat ze dat misschien niet accepteren. De combi leek me wel makkelijk omdat ik ze vers dan als een afwisseling kan geven en niet een bomvolle vriezer hoef te hebben en dagelijks te ontdooien.
Zijn er meer ervaringen met deze of andere combi's?
pi_104827666
Niet combineren.
Voor vers vlees heeft een kat (of hond) een hogere zuurtegraad nodig. Voor brokken een lagere.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 25 november 2011 @ 23:11:49 #113
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_104828217
Oke bedankt dat is duidelijk. Dan moet ik kijken naar iets anders of de keuze maken om volledig op vers over te gaan.
  Moderator vrijdag 25 november 2011 @ 23:17:48 #114
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104828539
Mijn katten eten vers en (graanvrije) brokken en dat gaat prima.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_104828550
Persoonlijk, zou ik volledig op vers overgaan.

Met 2(?) kittens valt de hoeveelheid voer in je vriezers wle mee hoor. ;)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_104828616
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 23:17 schreef senesta het volgende:
Mijn katten eten vers en (graanvrije) brokken en dat gaat prima.
Ik ben er geen voorstander van. :)

Voor het verteren van vers voer moet de zuurtegraad veel zuurder zijn als voor brokken. Dat betekend dat een brokkenkat in eerste instantie vers voer niet goed kan verteren, dat heeft tijd nodig omdat het verteringsstelsel zich moet aanpassen.

Als je beide voor, 50/50 kan het verteringstelsel zich nooit 100% aanpassen. En vers voer is natuurlijk gewoon gezonder dan (graan) vrije brokken.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_104828799
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2011 23:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik ben er geen voorstander van. :)

Voor het verteren van vers voer moet de zuurtegraad veel zuurder zijn als voor brokken. Dat betekend dat een brokkenkat in eerste instantie vers voer niet goed kan verteren, dat heeft tijd nodig omdat het verteringsstelsel zich moet aanpassen.

Als je beide voor, 50/50 kan het verteringstelsel zich nooit 100% aanpassen. En vers voer is natuurlijk gewoon gezonder dan (graan) vrije brokken.
....en als overbruggingsmethode ?
Hardcore op vers gaan ze in het begin ook vaak aan de schijt (ontgiften )
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_104828954
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 23:23 schreef JerryLee het volgende:

[..]

....en als overbruggingsmethode ?
Hardcore op vers gaan ze in het begin ook vaak aan de schijt (ontgiften )
Ja? En?

Hier is iedereen hardcore overgegaan. 5 katten en 2 honden.

En, edit: als iemand half brokken half vers wil voeren, of het als overbrugging wil doen, moet ie dat lekker zelf weten. IK ben er geen voorstander van.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_104829816
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2011 23:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik ben er geen voorstander van. :)

Voor het verteren van vers voer moet de zuurtegraad veel zuurder zijn als voor brokken. Dat betekend dat een brokkenkat in eerste instantie vers voer niet goed kan verteren, dat heeft tijd nodig omdat het verteringsstelsel zich moet aanpassen.

Als je beide voor, 50/50 kan het verteringstelsel zich nooit 100% aanpassen. En vers voer is natuurlijk gewoon gezonder dan (graan) vrije brokken.
Dus een (ge-expandeerde) brok verteert beter dan vers?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_104830173
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 23:46 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Dus een (ge-expandeerde) brok verteert beter dan vers?
Het ligt eraan wat de kat gewend is.
De zuurtegraad in het verteringsstelsel is van nature bij een kat erg zuur, ph1 of 2, om vlees te verteren, want katten zijn carnivoren.

Bij het voeren van brok, is die hoge zuurtegraad niet nodig voor de vertering en wordt dus minder zuur. Hierdoor vergroot je oa de kans op blaasgruis.

Echter is een hoge zuurtegraad voor een kat het beste en het natuurlijkste. En dan kom ik toch weer uit op dat vers vlees beter is dan brok.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_104830320
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2011 23:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]
En dan kom ik toch weer uit op dat vers vlees beter is dan brok.
Dat staat buiten kijf
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_104916865
Mijn kittens krijgen in principe KVV, TinLo BARFmenu, twee keer per dag een portie van 125 gram per kitten. Ik heb er echter nog altijd wel brok naast staan (Orijen) omdat het nu eenmaal kittens zijn en ik wil dat de hele dag kunnen eten. De KVV vinden ze zo lekker, dat wordt meteen nar binnen geschrokt, waarna er met hele volle buikjes eerst een kwartier uitgebuikt wordt :). Amy heeft aan die twee maaltijden genoeg, voor zover ik kan zien, maar Garfunkel verbrandt zoveel dat hij meer nodig heeft en hij eet dus ook nog wat brok per dag, maar dat zal niet meer zijn dan een half handje.

Voor zover ik kan merken, hebben ze geen spijsverteringsproblemen ermee. Als ze straks gecastreerd zijn gaan ze over op alleen KVV, maar tot die tijd mogen ze het van mij door elkaar eten.
Home is where the O+ is...
  Moderator maandag 28 november 2011 @ 12:19:16 #123
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104917296
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2011 23:26 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja? En?

Hier is iedereen hardcore overgegaan. 5 katten en 2 honden.

En, edit: als iemand half brokken half vers wil voeren, of het als overbrugging wil doen, moet ie dat lekker zelf weten. IK ben er geen voorstander van.
Pfoeh, niet zo defensief meteen hoor :o
Hier doen ze het prima op vers en brok en dat is inderdaad mijn keuze. Van de drie is er één kat die enorm gek is op vers, de andere twee zijn slechte eters en eten het niet. Ik wil de versliefhebber zijn vers vlees niet ontzeggen dus die krijgt lekker vers. Voor de andere twee staat er een graanvrije brok en ja daar pikt de verseter ook wel eens wat van.
Ze doen het prima, zien er goed uit, nooit problemen met ontlasting of zo dus ik zie geen reden om iets te veranderen :)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_104918805
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 12:19 schreef senesta het volgende:

[..]

Pfoeh, niet zo defensief meteen hoor :o
Hier doen ze het prima op vers en brok en dat is inderdaad mijn keuze. Van de drie is er één kat die enorm gek is op vers, de andere twee zijn slechte eters en eten het niet. Ik wil de versliefhebber zijn vers vlees niet ontzeggen dus die krijgt lekker vers. Voor de andere twee staat er een graanvrije brok en ja daar pikt de verseter ook wel eens wat van.
Ze doen het prima, zien er goed uit, nooit problemen met ontlasting of zo dus ik zie geen reden om iets te veranderen :)
Was niet zo defensief bedoelt. :)

En nogmaals, ieder zijn keus. ;)
Voor jouw keus heb ik best begrip hoor. :*
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 7 december 2011 @ 16:36:30 #125
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_105299426
Door het plotselinge overlijden van mijn kat enige tijd geleden it ik met een overschot aan vlees (en vis) in m'n vriezer. Zijn er mensen die gratis vlees en vis willen twv 70+ euro? Tis rund, kip, en god knows wat en vis dus.

Enige catch is: Zelf af te halen in Almere. PM voor meer info.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 2 januari 2012 @ 19:57:53 #126
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_106324506
Op de site van de langhaarvereniging staat een LINK naar een lezing van het Kynologen Verbond Nederland.

quote:
Alles wat u altijd al heeft willen weten en vragen over brokken en vers vlees komt aan bod op de lezing.

De lezing zal verzorgd worden door een vertegenwoordiger van ieder product: dhr. Erik Luijerink van Denkadog en dierenarts Erwin van Gijtenbeek van Carnivoer.
Voor de geïnteresseerden:
Datum: zaterdag 28 januari 2012
Aanvangstijd: 14h
Kosten: niks-nada-noppes
Adres: Sportcafé de Camp in Woudenberg, Bosrand 15-17.
Honden welkom: JA!
Alleen even aanmelden op de site als je interesse heb om te gaan.

Sinds Lara's Carnibest avontuur is begonnen hier op FOK! ben ik nog steeds enthousiast. Lara trouwens ook... die eet als een bouwvakker. Het is nu bijna 2 jaar geleden dat ik overgestapt ben en destijds was ik de enige in mijn trainingsgroepjes op de hondenschool die geen brokken meer voerde.

Het komt dan wel eens ter sprake en iedereen deelt zijn ervaringen en inmiddels zijn er meer mensen van de brokken afgestapt. Bij mij in de groep zit nu een labrador van 2 die al zijn hele leven last had van regelmatig overgeven en diarrée... en dan echt dagen aan een stuk en je zag hem gewoon onder je ogen iedere keer vermageren.

Zijn baasje heeft zich ingelezen en laten informeren en is een half jaartje geleden overgestapt op Carnibest... hij heeft alleen nog een keer gebraakt toen hij een dennenappel naar binnen had gewerkt. Verder sindsdien helemaal geen problemen meer, baasje en hond tevreden.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_106341711
heb het niet helemaal doorgelezen, maar heb zelf 3 honden, die geheel nog op brok zitten, tja ander soort brok dan ik normaal had, was een mislevering bij de winkel, maar met de katten heb ik nu 5 dagen vers en 2 dagen brok vanwege het gebit, en daar doen ze het er perfect op, en zo wil ik het straks ook met de honden hebben, en waarom wel brokjes erbij geven, mocht ik een weekend weggaan zit de oppas niet te klooien, dan vinden ze brokjes krijgen ook niet zo erg.

en vind het zo erg prettig en de katten ook, en hoorde dat katten meestal geen pens willen, maar hier doen ze er gelukkig niet moeilijk over.
pi_106343129
Ik heb gelukkig nog geen vakantieoppas gehad die moeilijk deed over het voer. Wij doen alles per maaltijd in een zakje wat ze dan alleen hoeven om te keren, m'n moeder is op die manier zelfs bereid om kuikens te voeren.

M'n man heeft een aantal keer per ongeluk hondenKVV met pens meegenomen, dat merkte ik doordat mijn man eten stond te geven en drie van de vier ineens de woonkamer in kwamen lopen, van hun eten weg in plaats van naar hun eten toe.
Toen ik ging kijken wat er dan mis was stond kat nummer vier heel blij de schoteltjes leeg te kanen, hij stelt nieuw eten altijd zeer op prijs, dondert niet dat het pens is.
pi_106344894
Nee ik geef dan compleet en daar zit ook pens in, maar alle 4 eten ze het gewoon op, in Kesteren deed ik nog wel vlees bestellen bij een slachthuis, maar ben hier in Assen er nog niet achter waar die zit en of die ook voer voor de hond maakt, de slager verderop wel, maar die gooid er zoveel stukken vet in dat toen de honden dat hadden gehad ik de schuur de bench en mijn complete ren kon schoonmaken, leek net vloeibaar frituurvet en stinken!

Maar dat komt wel, heb in elk geval weer een site gevonden waar ik Cavom goedkoop kan bestellen, heb nu nog een halve zak bento kronen, maar daar schijten ze alleen maar meer van, ben niet tevreden over die brokken, maar goed er was geen cavom meer en ze willen natuurlijk wel eten.
pi_106345285
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_106346123
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 02:17 schreef LittleLady het volgende:
heb het niet helemaal doorgelezen, maar heb zelf 3 honden, die geheel nog op brok zitten, tja ander soort brok dan ik normaal had, was een mislevering bij de winkel, maar met de katten heb ik nu 5 dagen vers en 2 dagen brok vanwege het gebit, en daar doen ze het er perfect op, en zo wil ik het straks ook met de honden hebben, en waarom wel brokjes erbij geven, mocht ik een weekend weggaan zit de oppas niet te klooien, dan vinden ze brokjes krijgen ook niet zo erg.

en vind het zo erg prettig en de katten ook, en hoorde dat katten meestal geen pens willen, maar hier doen ze er gelukkig niet moeilijk over.
Dat is een misvatting, dat ze brok nodig hebben om het gebit schoon te houden. Tandplak ontstaat door een verminderde zuurgraad van de maag agv brokjes eten. Geef je vers, dan wordt die zuurgraad hoger en blijven de tandjes schoner.
Ik kan me wel voorstellen dat je hen op brok wil houden voor weekendjes weg, ik heb gelukkig oppassen die het geen probleem vinden KVV te geven (voor eentje moet ik het per keer klaarleggen, de anderen wegen het zelf af). Hier dus geen brok meer.

Gisteren hadden we een incidentje. Domme baas was vergeten om de halve worst KVV in de koelkast te leggen. Die lag dus nog op de diepvries. Ik kwam er na 2 uur achter en toen had Yoko (denk ik) al zo'n 200 gram opgevroten. :D Normaal krijgt ze 80 gram per dag. :X Ze heeft de hele dag voor pampus gelegen en avondeten hoefde ze niet. :') Vanmorgen lag er een flinke plas braaksel in de kattekamer en gilde ze weer als vanouds dus ik denk dat alles gezakt is. _O- Maar evengoed kreeg ze vandaag een kleiner ontbijt dan normaal. Vreetzakje.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_106346504
Nou het gaat me niet om de tandplak, maar tanden moeten een bepaalde druk ervaren zodat ze zinvol zijn, en gezien dat gemalen vlees wat ze krijgen meer papwerk is, gaat de conditie van de tanden achteruit, ze moeten ergens op kauwen, en honden krijgen wel rauwe botten, maar de katten lopen hier dag en nacht binnen dus ze vangen nooit iets waar botjes in zitten zodat ze hun gebit nodig zijn.
pi_106346669
Okee, omdat het ooit ( :+ ) de bedoeling is om een vriezer voor alleen de katten aan te schaffen vraag ik me even af wat nou een beetje de voordeligste kvv is die ook kwalitatief goed is.

Ik geef nu Carnibest, puur om het feit dat dit in de buurt verkocht wordt en ik dus niet een mega-order hoef te doen die ik nergens kwijt kan :P

Ik woon in Noord-Holland btw 8-)

Ervaringen/tips? O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_106346722
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 10:58 schreef LittleLady het volgende:
Nou het gaat me niet om de tandplak, maar tanden moeten een bepaalde druk ervaren zodat ze zinvol zijn, en gezien dat gemalen vlees wat ze krijgen meer papwerk is, gaat de conditie van de tanden achteruit, ze moeten ergens op kauwen, en honden krijgen wel rauwe botten, maar de katten lopen hier dag en nacht binnen dus ze vangen nooit iets waar botjes in zitten zodat ze hun gebit nodig zijn.
Koop kippedijtjes op de markt. Of haas of konijn of eendagskuikens, of orgaanvlees. Dan kunnen de naar hartelust knagen. Dit geef ik ook regelmatig als traktatie. Want brokjes zijn zo losjes geperst, daar hoeven ze niet veel druk voor te zetten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:04:03 #135
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_106348554
en bij Caroba hoef je geen mega order te doen :)
pi_106348736
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:04 schreef RandomMoron het volgende:
en bij Caroba hoef je geen mega order te doen :)
Oh cool *O* ik ga even kijken
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_106348810
Oh dat is niet eens goedkoper dan carnibest in de winkel hier :D

Ik wacht anders eerst mn vriezer wel af. Misschien ga ik wel zelf samenstellen ofzo :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:29:46 #138
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_106351762
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:12 schreef tombolafan het volgende:
Oh dat is niet eens goedkoper dan carnibest in de winkel hier :D

Ik wacht anders eerst mn vriezer wel af. Misschien ga ik wel zelf samenstellen ofzo :7
Ik zit ook te denken maar wat ik ken is allemaal ongeveer dezelfde prijs. Heb je nu gewoon zo'n vriezer met lades?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_106353077
Wanneer je grote hoeveelheden Carnibest bij een distributeur bestelt krijgen zij een staffelkorting op de inkoopsprijs die ze eigenlijk door horen te berekenen in de verkoopsprijs. Ik bestelde voorheen altijd 100 kg samen met een groepje andere mensen, dan kwamen we in de hoogste staffel en betaalden we 3 euro voor natuurmix/vleesmix/diabetes kat.

Momenteel bestel ik via vrienden van me die distributeur geworden zijn, die matsen me nog extra omdat zij inkoopsprijs betalen. Ik geef tegenwoordig Carnibest Bio en daar betaal ik 3.50 voor. Ik bestel dan wel 50 kg maar dat is er hier zo doorheen met al die opvangkatten.
Dedicated kattenvriezer FTW.

Dierenwinkels enzo doen nog wel eens moeilijk over die staffelprijzen, het kan best lonen om eens op de CB site te kijken welke distributeurs er nog meer zijn en die eens te bellen.
pi_106353165
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 10:58 schreef LittleLady het volgende:
Nou het gaat me niet om de tandplak, maar tanden moeten een bepaalde druk ervaren zodat ze zinvol zijn, en gezien dat gemalen vlees wat ze krijgen meer papwerk is, gaat de conditie van de tanden achteruit, ze moeten ergens op kauwen, en honden krijgen wel rauwe botten, maar de katten lopen hier dag en nacht binnen dus ze vangen nooit iets waar botjes in zitten zodat ze hun gebit nodig zijn.
Wat cat zegt, kun je zelf je katten niks met botten aanbieden ? Ik geef zelf kwartel (van kiezebrink), daar doen ze een moord voor, dat knagen ze graag.
pi_106354031
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:01 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Wat cat zegt, kun je zelf je katten niks met botten aanbieden ? Ik geef zelf kwartel (van kiezebrink), daar doen ze een moord voor, dat knagen ze graag.
Wat geef je ze van kwartel? Stukken of het geheel?
Want ik roep wel heel enthousiast dat haas een goede optie is, maar daar kwamen ze hier echt niet doorheen en ik kon een kop weggooien. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_106355563
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:01 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Wat cat zegt, kun je zelf je katten niks met botten aanbieden ? Ik geef zelf kwartel (van kiezebrink), daar doen ze een moord voor, dat knagen ze graag.
Nee heb hier ook kleine kinderen en katten gaan ermee slepen, om voorbeeld te geven mijn dochter zat ook al aan de kauwstaven van de hond te kluiven, nou dat is gewoon goor, dus nee doe het gewoon zo, zo blijft alles op plek en heb ik er meer controle op
pi_106355666
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:52 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Nee heb hier ook kleine kinderen en katten gaan ermee slepen, om voorbeeld te geven mijn dochter zat ook al aan de kauwstaven van de hond te kluiven, nou dat is gewoon goor, dus nee doe het gewoon zo, zo blijft alles op plek en heb ik er meer controle op
Hoe doe je dat dan met de botten van je honden?
Kun je de katten niet tijdelijk ergens opsluiten? Een kippedijtje is hier met 10 minuten op.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_106358757
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:21 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Wat geef je ze van kwartel? Stukken of het geheel?
Want ik roep wel heel enthousiast dat haas een goede optie is, maar daar kwamen ze hier echt niet doorheen en ik kon een kop weggooien. _O-
Die kwartels worden helemaal heel geleverd, dus bevederd en met de ingewanden er nog in. m'n man doet ze wel door de midden, wanneer we geen opvangers hebben eten ze naast hun andere voer namelijk maar een halve per dag. Bij het halveren haalt hij de darmen eruit, de katten doen soms de hele nacht over het opeten dus dan moet het niet bedorven worden, darminhoud die eventueel over de rest van het beestje gaat is dan niet zo handig.
De katten laten meestal de voetjes, de vleugelpennen en de staartveren liggen.

Kwartel is qua formaat vergelijkbaar met de kleine vogeltjes die katten in de natuur ook zouden vangen. Kip bijvoorbeeld is een stuk harder en geeft veel meer gemuts. De kittens eten vanaf jonge leeftijd al kwartel inclusief de botjes, dat kunnen ze prima aan terwijl veel kittens pas kippenpootjes kunnen eten nadat ze gewisseld zijn en ook wat meer bijtkracht ontwikkeld hebben.

M'n eigen katten krijgen prooidier in de badkuip, dat is makkelijk schoon te maken.
pi_107109189
Ik heb deze week mijn kat voor het eerst Tinlo barf gegeven, zag het toevallig bij een dierenwinkel waar ik anders nooit kom.
Het beest lustte ook nooit hart, dus ik had er een hard hoofd in, maar hij was superenthousuast! De manier waarop hij de laatste beetjes met zijn pootje uit zijn bakje hengelde :).

Ik verbaas me wel over de hoeveelheid die je moet geven per dag, 35 gr per kilo? Hjj is schildklier patient, dus supermager( ondanks medicatie).
  Moderator zondag 22 januari 2012 @ 19:34:43 #146
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_107109443
Hier eten ze ook Tinlo, de cattery rollen. Nou ja... ze.... Hummer eet het, met veel enthousiasme. Maar die vind veel vers erg lekker. Eigenlijk alleen de Bibi en de Carnibest niet.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 22 januari 2012 @ 19:38:52 #147
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_107109615
Tinlo had ik laatst meegenomen, ik vond het erg vet vergeleken met carnibest en carnivoer.
Net als Haaks Barf, ik neem het niet meer.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_107118401
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:38 schreef oh-oh het volgende:
Tinlo had ik laatst meegenomen, ik vond het erg vet vergeleken met carnibest en carnivoer.
Net als Haaks Barf, ik neem het niet meer.
Wegens omstandigheden maandje geprobeerd (Tinlo)
twee kilo aangekomen . :'(
gauw weer aan het barf-en geslagen.(Lupa)
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zondag 22 januari 2012 @ 22:06:26 #149
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_107118633
Ik vind het ook echt te blubberig, zit echt geen structuur in, echt zo een drab is het.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_107119099
het zakt goed uit ja :r

Schaam me dan ook diep :@
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zondag 22 januari 2012 @ 22:18:36 #151
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_107119432
Mijnes eten het echt met lange tanden of niet, als het echt van die vette blubber is.
Terwijl zat andere merken er met plezier ingaan :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_107119916
ik zat in iemand anders zijn huis ,met nog vier honden die rollen kregen .

Ik stel altijd zelf samen thuis,maar ik had hier geen vriesruimte genoeg,en zien eten doet eten .

Thuis is ze veel moeilijker,maar daar was het een wedstrijd wie zijn bak het eerste leeg had .

meer groente nu ,en hoofdzakelijk wild .

Ging de 29e nog even in een fles staan ,7 hechtingen in der voetkussens dus eraf lopen was even geen optie .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_107120601
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 22:03 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Wegens omstandigheden maandje geprobeerd (Tinlo)
twee kilo aangekomen . :'(

Mijn kater is vel over been, hij kan wel wat gebruiken :)
pi_107170465
hmmmm, nu vers rundvlees van een ander merk geprobeerd - meneer wenst het niet te eten :(
pi_107181148
Ik heb de honden drie maanden op (goedkope) brok gehad. Nu weer terug naar Lotgering. Na 1 dag vers vlees hielden ze op met ruften.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_107184661
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 15:24 schreef sigme het volgende:
Ik heb de honden drie maanden op (goedkope) brok gehad. Nu weer terug naar Lotgering. Na 1 dag vers vlees hielden ze op met ruften.
Kijk je uit met je Lotgering >Hier op het forum is er al een vishaak en plastic uit gehaald en

er word nu wekelijks gekeurd in Abcoude :

http://www.hondenpage.com(...)lla-in-lotgering.php

Er gaat ook nogal wat uier vlees doorheen :

http://www.kiezebrink.nl/index.php?pid=36

Citaat ; Uiervlees
Uiervlees kan diverse vormen van afval bevatten. Dit in de vorm van aarde, huidschilfers, faeces en haren. Ontstoken uierdelen kunnen etter, bloed, bacteriën en (tbc-)bacillen bevatten. Deze laatste zijn ook gevaarlijk voor de volksgezondheid.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_107187494
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:08 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Kijk je uit met je Lotgering >Hier op het forum is er al een vishaak en plastic uit gehaald en

er word nu wekelijks gekeurd in Abcoude :

http://www.hondenpage.com(...)lla-in-lotgering.php

Er gaat ook nogal wat uier vlees doorheen :

http://www.kiezebrink.nl/index.php?pid=36

Citaat ; Uiervlees
Uiervlees kan diverse vormen van afval bevatten. Dit in de vorm van aarde, huidschilfers, faeces en haren. Ontstoken uierdelen kunnen etter, bloed, bacteriën en (tbc-)bacillen bevatten. Deze laatste zijn ook gevaarlijk voor de volksgezondheid.
Net als veel anderen blijf ik voorlopig tevreden klant. Salmonellahysterie trek ik me niks van aan - kan gebeuren, is zelden gevaarlijk voor een hond en mijn eten komt niet in contact met het hondenvlees (zoals ze op dat hondenforum een groot gevaar vinden).

Ik vind het een prettig bedrijf met aardige lui, en bovendien heb ik wel enige ervaring met slachthuizen en schrik dus niet van stank zoals die hondenforummers (en in mijn slachthuizen vermalen ze geen hele beesten met pens, dat zal stinken!).

Ik heb even gemist waaruit blijkt dat er nogal wat uier doorheen gaat, maar dat uier verontreinigingen kan bevatten betekent natuurlijk niet dat dat altijd/vaak/meestal zo is. Lotgering is geen massaproductieslachthuis, hetgeen betekent dat er over het algemeen wat meer zicht is op de (kwaliteit van) de slachtdieren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_107200882
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Net als veel anderen blijf ik voorlopig tevreden klant. Salmonellahysterie trek ik me niks van aan - kan gebeuren, is zelden gevaarlijk voor een hond en mijn eten komt niet in contact met het hondenvlees (zoals ze op dat hondenforum een groot gevaar vinden).

Ik vind het een prettig bedrijf met aardige lui, en bovendien heb ik wel enige ervaring met slachthuizen en schrik dus niet van stank zoals die hondenforummers (en in mijn slachthuizen vermalen ze geen hele beesten met pens, dat zal stinken!).

Ik heb even gemist waaruit blijkt dat er nogal wat uier doorheen gaat, maar dat uier verontreinigingen kan bevatten betekent natuurlijk niet dat dat altijd/vaak/meestal zo is. Lotgering is geen massaproductieslachthuis, hetgeen betekent dat er over het algemeen wat meer zicht is op de (kwaliteit van) de slachtdieren.
en nu die vishaak ,plastic en het vaststaande feit dat ze onder controle staan ontkrachten en we zijn allemaal weer gelukkig . :*

ieder is vrij om te voeren wat hij wil ,maar net als dat we bij Tinlo constateren dat het vrij vet is ,want de pondjes vliegen er aan,kies ik niet meer voor Tinlo .

wanneer er hier iemand een vishaak uit zijn Lotgering trekt pas ik even .

Dan liever onbewerkt vlees (wild ) dat ik kan zien en ruiken hoe de kwaliteit is .

ik koop mijn wilde eenden bv ook compleet ,omdat ik dan weet waar het vandaan komt en ik zelf de controle houd over wat ik voer .

Bij Herby was de geit 40 % vet ,dan haal ik het wel bij de Marokkaanse. slager als ik 40 % weggooi

http://www.voerwijzer.com/nieuws/analyses-van-lotgering-bekend > vet 21 tot 28 procent
dat vind ik veel .
zeker tegenover de eiwitten die het bevat

....en rijst wil ik er helemaal niet in

[ Bericht 7% gewijzigd door JerryLee op 24-01-2012 23:04:03 ]
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_110091612
Hoe is het met de versvoerders en hun beestjes? :)

Hier heeft een kat spontaan besloten geen lamsmix meer te lusten. Fijn, als je net de driemaandelijkse voorraad hebt aangeschaft en dus zo'n 5 kilo in huis hebt. :')
Gelukkig vinden de twee andere exemplaren het nog helemaal lekker en heb ik voldoende variatie in huis om elk mondje tevreden te stellen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 9 april 2012 @ 13:05:18 #160
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_110092134
Ik heb een vraag over versvoer, dus dit lijkt mij het juiste topic :P

Mijn kat is al best oud, 10+ en onlangs erg ziek geweest van blaasgruis. Nu is dat weer onder controle, en heeft ie s/d brokken van de dierenarts. Dit moet hij de rest van zijn leven eten maar ik vind het vrij prijzig :@.
Is vers vlees goedkoper en is zijn blaasgruis daarmee ook onder controle te houden? Dat het béter is dan brokken heb ik inmiddels wel begrepen ;).
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
  maandag 9 april 2012 @ 13:16:51 #161
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_110092480
Ik zou nooit een ouder dier op vers overzetten, en zeker niet een met blaasgruisproblemen....
Toen ik vers begon te voeren was mijn oudste hond een jaar of 7 of 8, inmiddels is hij 14, hij eet wel duck en nature diet en zulks, maar geen rauw vlees.
Soms een kippennekkie of karkasje, om lekker te kauwen, maar that´s it.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_110092545
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:05 schreef Ehhe het volgende:
Ik heb een vraag over versvoer, dus dit lijkt mij het juiste topic :P

Mijn kat is al best oud, 10+ en onlangs erg ziek geweest van blaasgruis. Nu is dat weer onder controle, en heeft ie s/d brokken van de dierenarts. Dit moet hij de rest van zijn leven eten maar ik vind het vrij prijzig :@.
Is vers vlees goedkoper en is zijn blaasgruis daarmee ook onder controle te houden? Dat het béter is dan brokken heb ik inmiddels wel begrepen ;).
Welk type blaasgruis ?
en ja voor een tientje de kilo kan je aardig wat versvlees uitproberen uitgaande van ;
http://www.dierendrogist.(...)feline-s-d-5-kg.html
probleem is vaak hoe de mening van de dierenarts hierin is .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  maandag 9 april 2012 @ 13:19:28 #163
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_110092553
Ik vind 10 voor een kat nog wel meevallen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 13:23:38 #164
43556 miss_dynastie
pi_110092698
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:05 schreef Ehhe het volgende:
Ik heb een vraag over versvoer, dus dit lijkt mij het juiste topic :P

Mijn kat is al best oud, 10+ en onlangs erg ziek geweest van blaasgruis. Nu is dat weer onder controle, en heeft ie s/d brokken van de dierenarts. Dit moet hij de rest van zijn leven eten maar ik vind het vrij prijzig :@.
Is vers vlees goedkoper en is zijn blaasgruis daarmee ook onder controle te houden? Dat het béter is dan brokken heb ik inmiddels wel begrepen ;).
Heeft je kat pas voor het eerst blaasgruis gekregen na zijn tiende?
Ik raad je in ieder geval aan even hier te kijken of de brokken goedkoper zijn, mocht je op brok willen blijven.
Zelf ben ik er na uitgebreid onderzoek van overtuigd dat ook (of misschien wel juist!) voor de blaasgruiskater versvoer het allerbeste is. Zelf ben ik niet zo enthousiast over Carnibest, omdat bij blaasontsteking het Ph-gehalte als een malle omhoog schoot (en ze dus geen blaasgruis van zichzelf hadden, maar door een blaasontsteking), dus zelf voer ik dat niet meer om herhaling te voorkomen.

quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:45 schreef Cat22 het volgende:
Hoe is het met de versvoerders en hun beestjes? :)

Hier heeft een kat spontaan besloten geen lamsmix meer te lusten. Fijn, als je net de driemaandelijkse voorraad hebt aangeschaft en dus zo'n 5 kilo in huis hebt. :')
Gelukkig vinden de twee andere exemplaren het nog helemaal lekker en heb ik voldoende variatie in huis om elk mondje tevreden te stellen.
Mijn katten waren al met al niet zo enthousiast over Haaksbarf en Tinlo, dus ik ben nu overgestapt op Carnivoer (dat qua structuur veel op Carnibest lijkt, trouwens). Ik zit te denken over de aanschaf van een extra vriezertje, omdat ik de katmix alleen per doos kan bestellen.

Fijn dat die andere twee het nog wel lusten! Is het 'zomaar', of is het een nieuwe voorraad en is er misschien iets aan de samenstelling veranderd?
pi_110092851
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:23 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Heeft je kat pas voor het eerst blaasgruis gekregen na zijn tiende?
Ik raad je in ieder geval aan even hier te kijken of de brokken goedkoper zijn, mocht je op brok willen blijven.
Zelf ben ik er na uitgebreid onderzoek van overtuigd dat ook (of misschien wel juist!) voor de blaasgruiskater versvoer het allerbeste is. Zelf ben ik niet zo enthousiast over Carnibest, omdat bij blaasontsteking het Ph-gehalte als een malle omhoog schoot (en ze dus geen blaasgruis van zichzelf hadden, maar door een blaasontsteking), dus zelf voer ik dat niet meer om herhaling te voorkomen.

[..]

Mijn katten waren al met al niet zo enthousiast over Haaksbarf en Tinlo, dus ik ben nu overgestapt op Carnivoer (dat qua structuur veel op Carnibest lijkt, trouwens). Ik zit te denken over de aanschaf van een extra vriezertje, omdat ik de katmix alleen per doos kan bestellen.

Fijn dat die andere twee het nog wel lusten! Is het 'zomaar', of is het een nieuwe voorraad en is er misschien iets aan de samenstelling veranderd?
Waarom stel jezelf niet samen ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  maandag 9 april 2012 @ 13:31:04 #166
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_110092934
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:19 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Welk type blaasgruis ?
en ja voor een tientje de kilo kan je aardig wat versvlees uitproberen uitgaande van ;
http://www.dierendrogist.(...)feline-s-d-5-kg.html
probleem is vaak hoe de mening van de dierenarts hierin is .
Zijn er meerdere typen blaasgruis dan? :o. Wist ik niet, en ik heb dus ook geen idee welk type hij heeft.

Harajuku: Een tientje is idd niet duur maar dan hangt het er wel van af hoe lang hij er mee doet. Als het een week is is het wel weer duur ;).
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:23 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Heeft je kat pas voor het eerst blaasgruis gekregen na zijn tiende?
Ik raad je in ieder geval aan even hier te kijken of de brokken goedkoper zijn, mocht je op brok willen blijven.
Zelf ben ik er na uitgebreid onderzoek van overtuigd dat ook (of misschien wel juist!) voor de blaasgruiskater versvoer het allerbeste is. Zelf ben ik niet zo enthousiast over Carnibest, omdat bij blaasontsteking het Ph-gehalte als een malle omhoog schoot (en ze dus geen blaasgruis van zichzelf hadden, maar door een blaasontsteking), dus zelf voer ik dat niet meer om herhaling te voorkomen.

Hij heeft pasgeleden blaasgruis gehad ja. Dat is ontstaan na een blaasontsteking. Bedankt voor het linkje, ik zal eens kijken :)
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
  maandag 9 april 2012 @ 13:33:56 #167
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_110093029
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:16 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou nooit een ouder dier op vers overzetten, en zeker niet een met blaasgruisproblemen....
Toen ik vers begon te voeren was mijn oudste hond een jaar of 7 of 8, inmiddels is hij 14, hij eet wel duck en nature diet en zulks, maar geen rauw vlees.
Soms een kippennekkie of karkasje, om lekker te kauwen, maar that´s it.
Waarom niet, als ik vragen mag? Kan het problemen opleveren?
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
  maandag 9 april 2012 @ 13:35:10 #168
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_110093071
Ik bedoelde de leeftijd :D
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 9 april 2012 @ 13:36:30 #169
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_110093129
Oh haha, suf :@. Hij kan ook wel nog ouder zijn hoor, maar in het asiel dachten ze dat hij 10+ was. Inmiddels heb ik hem ook al 3 jaar :o. Dus dan zou hij zomaar 13 kunnen zijn.
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 13:37:34 #170
43556 miss_dynastie
pi_110093162
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:31 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Zijn er meerdere typen blaasgruis dan? :o. Wist ik niet, en ik heb dus ook geen idee welk type hij heeft.

Hij heeft pasgeleden blaasgruis gehad ja. Dat is ontstaan na een blaasontsteking. Bedankt voor het linkje, ik zal eens kijken :)
Ja, je hebt een variant die ontstaat bij een te hoog Ph en een variant die ontstaat bij een te laag Ph. Maar omdat het bij jouw kat is ontstaan na blaasontsteking, vermoed ik dat hij struviet heeft gehad (te hoog Ph).

quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:28 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Waarom stel jezelf niet samen ?
Ik zou me daar héél goed in moeten verdiepen en ik heb daar voorlopig de tijd niet voor. Daarnaast ben ik er niet van overtuigd dat ik de meerwaarde zie, al heb ik er wel serieus over nagedacht. Ik zou moeten malen (het zijn geen grote 'stukjeseters'), dat levert een hoop gedoe en een grote investering op aan apparatuur voor malen en worsten maken (want bakjes, zoals bij Bandit, vind ik niet fijn werken). Gelukkig lijken ze Carnivoer met smaak te eten, dus dan is het niet nodig.
  maandag 9 april 2012 @ 13:38:33 #171
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_110093186
Oh ja, zijn Ph-waarde was véél te hoog.
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
pi_110094520
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:23 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Mijn katten waren al met al niet zo enthousiast over Haaksbarf en Tinlo, dus ik ben nu overgestapt op Carnivoer (dat qua structuur veel op Carnibest lijkt, trouwens). Ik zit te denken over de aanschaf van een extra vriezertje, omdat ik de katmix alleen per doos kan bestellen.

Fijn dat die andere twee het nog wel lusten! Is het 'zomaar', of is het een nieuwe voorraad en is er misschien iets aan de samenstelling veranderd?
Haaksbarf en Tinlo gaan er hier met heel veel plezier in. Ze etne dat volgens mij nog het liefste van alles. Maar ik probeer er zoveel mogelijk variatie in te houden zodat ze niet kieskeurig worden. En mocht het ene wat te vet zijn of teveel rijst hebben, dan compenseert dat weer door elke dag een ander mixje te geven.
En het is handig nu er eentje opeens klaar is met de Lupa eigen lamsmix. Het zou kunnen zijn dat de samenstelling veranderd is, maar het is vreemd dat hij degene is die er zijn neus voor optrekt. Ik heb één kieskeurigje en twee vuilnisbakjes. Hij is een vuilnisbak.

Ik vind de aparte vrieskist ideaal. Nu hoef ik maar één keer per drie maanden te bestellen, kan profiteren van grootverpakkingen en toch variatie houden. Ik heb ook verschillende formaten: kiloworsten want goedkoop, halve kilo worsten, want makkelijk en 250 grams worsten voor die keren dat ik te laat iets uithaal. In een bakje koud water zijn die in een uurtje klaar om te eten.
Een halve kilo doet daar toch zeker een halve dag over.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_110104908
Mijn kater heeft besloten dat hij geen versvoer meer wenst.
Raar beest
  maandag 9 april 2012 @ 22:22:12 #174
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_110115005
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:33 schreef Ehhe het volgende:

[..]

Waarom niet, als ik vragen mag? Kan het problemen opleveren?
Omdat bij oudere dieren de nieren afnemen aan capaciteit en het vaak niet goed valt om ze dan nog aan geheel ander voedsel te laten wennen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 10 april 2012 @ 08:05:22 #175
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_110125022
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:22 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Omdat bij oudere dieren de nieren afnemen aan capaciteit en het vaak niet goed valt om ze dan nog aan geheel ander voedsel te laten wennen.
Duidelijk :).
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
  dinsdag 10 april 2012 @ 09:45:22 #176
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_110126524
Imo valt dat reuze mee. Als die nu 18 was of zo zou ik ook zeggen 'laat maar zitten'
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 10 april 2012 @ 09:46:48 #177
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_110126555
Ik zou ieg goed al zn waardes laten checken.
De reden waarom ze over wil staat me ook wat tegen, vanwege de kosten eigenlijk ;)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_110127091
Ik heb Nelis ook overgezet toen ie al oud was (16 dacht ik) en zn vacht en huid werd er wel veel beter van; hij had altijd korstjes namelijk

Heb toen wel voor mezelf besloten dat ik het zou proberen en als hij het niet zou pikken zou ik teruggaan naar het voer dat ie daarvoor had

Hij heeft zelfs nog kuikens opgegeten _O_ O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 10:35:12 #179
43556 miss_dynastie
pi_110127802
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:18 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Haaksbarf en Tinlo gaan er hier met heel veel plezier in. Ze etne dat volgens mij nog het liefste van alles. Maar ik probeer er zoveel mogelijk variatie in te houden zodat ze niet kieskeurig worden. En mocht het ene wat te vet zijn of teveel rijst hebben, dan compenseert dat weer door elke dag een ander mixje te geven.
Ja, daar is ook wat voor te zeggen, die variatie... maar als ze het niet allemaal eten, dan houdt het hier op. Ik heb ook niet zo'n zin om met meerdere smaken door elkaar te werken, gewoon één rol en als 'ie op is de volgende, dat vind ik het makkelijkst. Ik hoop dat dat met Carnivoer lukt....

quote:
Ik vind de aparte vrieskist ideaal. Nu hoef ik maar één keer per drie maanden te bestellen, kan profiteren van grootverpakkingen en toch variatie houden. Ik heb ook verschillende formaten: kiloworsten want goedkoop, halve kilo worsten, want makkelijk en 250 grams worsten voor die keren dat ik te laat iets uithaal. In een bakje koud water zijn die in een uurtje klaar om te eten.
Een halve kilo doet daar toch zeker een halve dag over.
Nou, op zich heb ik de ruimte wel, maar ik ben best gewend die te vullen en hooguit twee lades voor het kattenvlees te houden, behalve die ene keer dat ik bij Lupa bestelde, maar toen vond ik het al vrij veel en toen was het maar 22 kilo. Dit zou straks dan 6x7,2 kilo worden...... wel genoeg voor 5, 6 maanden gok ik...

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:46 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou ieg goed al zn waardes laten checken.
De reden waarom ze over wil staat me ook wat tegen, vanwege de kosten eigenlijk ;)
Jep, dat viel mij ook op, vandaar dat ik ook de link van dierapotheker gaf, als dat de afweging is kun je daar waarschijnlijk financieel voordeel halen.
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:35:51 #180
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_110127812
Ik snap dat ook wel oh-oh ;). Misschien had ik dat beter voor mezelf kunnen houden. Het is ook niet zo dat ik het niet voor 'm over heb hoor. En ik heb ook al ergens gezegd dat ik begrepen heb dat vers voer ook béter is, dat is toch ook wel wat waard?
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:36:48 #181
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_110127848
En zo erg is het toch niet om naar goede, misschien goedkopere alternatieven te kijken voor duur dieetvoer? :o
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:38:40 #182
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_110127895
De prijzen van vers zitten rond de prijzen van de duurdere merken zoals RC en Iams. Met vers kom je er misschien iets onder omdat ze er minder van nodig hebben.

Een kilo kat van Carnibest kost 4,45
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_110127908
onze ervaring met een blaasgruiskat die op Hills C/D zat: vers vlees is duurder ;)

maar hij doet het wel veel beter op vers vlees dus dat is ons het prijsverschil dubbel en dwars waard :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_110127921
Het is niet erg om naar goede alternatieven te kijken, maar je insteek lijkt (ook in mijn ogen) vooral het goedkopere te zijn :)

En dat staat mij ook lichtelijk tegen :+ Sowieso vind ik vers voer niet goedkoper, iig niet goedkoper dan "gewoon voer" hier, maar het gaat mij om de voordelen ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_110127938
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:38 schreef Harajuku. het volgende:
De prijzen van vers zitten rond de prijzen van de duurdere merken zoals RC en Iams. Met vers kom je er misschien iets onder omdat ze er minder van nodig hebben.

Een kilo kat van Carnibest kost 4,45
Voer jij ze kat? :o o|O

Ik voer ze vleesmix :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:43:05 #186
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_110128012
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:40 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Voer jij ze kat? :o o|O

Ik voer ze vleesmix :7
:') :') :') :') :') :') :')

Als ik hier al die posts zie dat ze het niet meer eten enzo vind ik dat altijd zo raar. Hier krijgen ze alleen Natuur en ze vinden dat nog net zo lekker als de eerste dag. :o

Nu ja, soms als ik wat over heb krijgen ze tegenwoordig dat, en Charlie krijgt nu ook BARF-menu, maar als ik die weer alleen natuur zou voeren zou hem dat ook geen fuck uitmaken :D
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:43:37 #187
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_110128028
Nou, ik voel me nu helemaal verkeerd begrepen. Als ik écht goedkoop had willen gaan had ik toch gewoon het advies dan de DA in de wind geslagen en het allergoedkoopste aldi-voer gekocht?

Het gaat mij er om of er ook een góed alternatief is, wat goedkoper is dan dat dieetvoer idd. Vers voer is dus duurder, dat weet ik nu en neem ik mee in mijn overwegingen.
Ik krijg het gevoel dat iedereen nu het idee heeft dat ik niks voor m'n kat over heb :o

Thanks allemaal iig voor de antwoorden, heb nu wel een beetje een duidelijk beeld :)
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
pi_110128174
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:43 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :') :')

Als ik hier al die posts zie dat ze het niet meer eten enzo vind ik dat altijd zo raar. Hier krijgen ze alleen Natuur en ze vinden dat nog net zo lekker als de eerste dag. :o

Nu ja, soms als ik wat over heb krijgen ze tegenwoordig dat, en Charlie krijgt nu ook BARF-menu, maar als ik die weer alleen natuur zou voeren zou hem dat ook geen fuck uitmaken :D
Ik voer ze altijd vleesmix of natuur (wat de dierenwinkel wil, maakt mij weinig uit) en ze eten het helemaal best idd :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_110129138
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:38 schreef Harajuku. het volgende:
De prijzen van vers zitten rond de prijzen van de duurdere merken zoals RC en Iams. Met vers kom je er misschien iets onder omdat ze er minder van nodig hebben.

Een kilo kat van Carnibest kost 4,45
Vers als in kvv? Want als je zelf een menu samen stelt ben je heel goedkoop uit (per maand ongeveer 3,5 kilo per kat, kost 2 a 3 euro per kilo, kom je op 10 euro per maand)

Ik voer nu kvv, dat kost me 33,- per 40 dagen. :)
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:23:16 #190
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_110129366
Sorry, KVV heb ik het over inderdaad.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_110129445
Zelf samenstellen wil ik ook ooit wel doen maar lijkt me zo verschrikkelijk lastig _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_110130413
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:26 schreef tombolafan het volgende:
Zelf samenstellen wil ik ook ooit wel doen maar lijkt me zo verschrikkelijk lastig _O-
Voordeel is dat je je basisingredienten kent ,(constante kwaliteit )en waar het vandaan komt als je dat wilt .
nadeel de percentages daar zijn zoveel meningen over .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:57:23 #193
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_110130585
Voor kleine honden lijkt het me echt bijna geen doen hoor.
Ehhe, sorry dat ik er over begon, maar zo stond het er wel heel erg in je eerste post en dan denk ik al meteen , hmm ja, als dat de reden moet zijn...
Ik ken ook mensen die heel trots zijn dat ze vers voeren en die blijken dan elke dag hun hond een half pak van dat spul van 70 cent van de jumbo te voeren. Dan kun je mss beter gewoon maar brok blijven geven.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_110130669
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:26 schreef tombolafan het volgende:
Zelf samenstellen wil ik ook ooit wel doen maar lijkt me zo verschrikkelijk lastig _O-
Ik ga deze maand de overstap maken. Heb avonden gespendeerd aan het opstellen van een uitgebalanceerd eetschema, volgende week de vriezer aanvullen, en als de kvv op is zitten we dan helemaal op zelf samengesteld vers. :)
  dinsdag 10 april 2012 @ 12:02:22 #195
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_110130732
Ik ben daar te lui voor hoor :@ Ik heb helemaal geen zin om dat allemaal uit te zoeken en ditdat, doe mij dan maar KVV ;p
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_110130803
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:02 schreef Harajuku. het volgende:
Ik ben daar te lui voor hoor :@ Ik heb helemaal geen zin om dat allemaal uit te zoeken en ditdat, doe mij dan maar KVV ;p
KVV is al lastiger dan brokken en het moet natuurlijk niet nog lastiger worden :P

wij blijven lekker op KVV :Y (nou ja de kat dan ;) )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 10 april 2012 @ 12:04:49 #197
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_110130821
Ja naja, voor mij zou het ook echt niet voordeliger zijn, het is alleen voordelig als je het in grote hoeveelheden in kan kopen. En het kost echt best veel tijd idd. Als ik zo zie hoe vrienden van me er mee bezig zijn dan denk ik ook lama lekker zitten :P
KVV en barf voor dr bij, bevalt echt opperbest ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_110130903
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:43 schreef Ehhe het volgende:
Nou, ik voel me nu helemaal verkeerd begrepen. Als ik écht goedkoop had willen gaan had ik toch gewoon het advies dan de DA in de wind geslagen en het allergoedkoopste aldi-voer gekocht?

Het gaat mij er om of er ook een góed alternatief is, wat goedkoper is dan dat dieetvoer idd. Vers voer is dus duurder, dat weet ik nu en neem ik mee in mijn overwegingen.
Ik krijg het gevoel dat iedereen nu het idee heeft dat ik niks voor m'n kat over heb :o

Thanks allemaal iig voor de antwoorden, heb nu wel een beetje een duidelijk beeld :)
Ik vond je posts heel helder hoor, en ik vind het heel normaal om te kijken wat het beste is voor je huisdier binnen jouw financiele grenzen. :) Wat daar op tegen is, is me niet duidelijk.
pi_110131238
Ah okee, ik hou het ook gewoon bij kvv dan :+

Met soms een kuiken voor de leuk 8-)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_110148445
Niemand hier aan de Rodi?
pi_110149300
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:24 schreef Nora.. het volgende:
Niemand hier aan de Rodi?
Ik geef de lamshart wel eens aan de katten. Vinden ze super lekker ^O^
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:39:02 #202
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_110149372
:Y Ik geef die van mij ook heel soms die lamshart tussendoor.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:07:51 #203
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_110151140
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:07 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik vond je posts heel helder hoor, en ik vind het heel normaal om te kijken wat het beste is voor je huisdier binnen jouw financiele grenzen. :) Wat daar op tegen is, is me niet duidelijk.
^O^
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
  Moderator dinsdag 17 april 2012 @ 15:33:45 #204
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_110442218
Schop!

Ik heb een vraag.

Hummer is gek op eendagskuikens maar nu las ik ergens dat eendagskuikens erg veel entstoffen bevatten dus ik schrok wat :@

Dus nu zit ik te denken over alternatieven. Wat kun je een kat nog meer aan prooidiertjes geven? Ik las al ergens kwartel, en muizen. Zijn er hier mensen die dat ook geven? En ik ben juist aan de kuikens begonnen nadat ik had gehoord dat de botjes nog zo zacht zijn dat ze weinig gevaar opleveren, hoe zit dat bij andere prooidiertjes en hoe kun je dat het beste opbouwen?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_110451036
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 15:33 schreef senesta het volgende:
Schop!

Ik heb een vraag.

Hummer is gek op eendagskuikens maar nu las ik ergens dat eendagskuikens erg veel entstoffen bevatten dus ik schrok wat :@

Dus nu zit ik te denken over alternatieven. Wat kun je een kat nog meer aan prooidiertjes geven? Ik las al ergens kwartel, en muizen. Zijn er hier mensen die dat ook geven? En ik ben juist aan de kuikens begonnen nadat ik had gehoord dat de botjes nog zo zacht zijn dat ze weinig gevaar opleveren, hoe zit dat bij andere prooidiertjes en hoe kun je dat het beste opbouwen?
Waar heb je dat gelezen?
Want ik vraag me dan meteen af hoe zo'n kuiken vol met entstoffen kan raken. Gebeurt dat al in eht ei. Want het lijkt me niet logisch om een kuiken eerst te enten en daarna pas te sexen en de haantjes tot eendagskuiken te promoveren. :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_110452046
Mijn kat eet de hele dag door constant kleine beetjes, dus ik heb de hele dag brokjes staan. Wel met een hoog aandeel vlees en zonder granen. Ik merk dat dit al veel beter voor hem is dan de supermarkt brokjes..
's avonds krijgt hij natvoer en ik wil binnenkort eens kvv gaan proberen :)
pi_119461720
* Puala schopt het topic omhoog

Ik heb een kat die erg veel braakt. Ik ben er al meerdere malen voor bij de dierenarts geweest en eigenlijk ontstaat er nu een patroon. Ze gaat braken en ik kijk het aan. Vervolgens ga ik naar de dierenarts en die geeft een maagzuurremmer. Het braken stopt en na 3-4 weken begint mevrouw weer met braken. En die cirkel draait nu al even en ik wil hem graag doorbreken. Ik zoek het probleem in voeding, maar zie geen patroon. Ik heb ondertussen c1000 premium, RC kitten, RC voor volwassen kat en RC Degestive (speciaal voor brakende katten) geprobeerd. Allen geen oplossing.

En nu overweeg ik vers voer. Ik lees me in en vind het goed klinken. Ik ben alleen en heb een gigantische vriezer, dus praktisch gezien zijn er geen bezwaren.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een brakende kat icm vers vlees voeren?

Ik zou dan over willen stappen op KVV voor 2 katten (1,5 en 8 maanden) en evt. af en toe een extratje in de vorm van een kuiken oid geven. Maar waar kan je het het beste kopen? Ik zie in Arnhem verschillende verkooppunten staan, maar weet niet goed waar ik op moet letten en waarom je voor een bepaald merk zou kiezen. Dus als er iemand advies heeft heel graag :)
pi_119462148
1 van mijn katten heeft ook een tijdje veel gebraakt. Elke keer na het brokjes eten kwam het er gewoon weer uit.. Dit heb ik kunnen oplossen met een voer labyrint, omdat het braken kwam doordat hij het te snel naar binnen schrokte. Veel katten doen dit, misschien die van jou ook? Doet ze het alleen bij brokken of ook bij natvoer?

Of kvv een oplossing zou kunnen zijn weet ik niet, maar je kan bijvoorbeeld Carnibest of Tinlo kunnen proberen. Met tinlo moet je de smaken wel afwisselen, anders is het te eenzijdig. Met kiezen voor een soort moet denk ik vooral kijken wat de kat lekker vind, misschien eten ze de ene soort gelijk, maar blijft de andere soort gewoon staan..
Vaak kunnen katten trouwens ook niet tegen graan in het voer(kan plotseling ontstaan), misschien dus een idee om graanvrij voer te proberen.
pi_119462352
De (voorlopige) oplossing bij mij is het water verplaatsen. Niet meer naast de brokjes maar in een andere kamer. En geen drinkbakje maar een fontijntje met stromend water.
Brokjes schransen en dan water drinken zorgt er nl voor dat voedsel ineens gaat opzwellen in de maag
pi_119462628
Ze eet juist heel gematigd en rustig en af en toe een beetje. Ze braakt wel grote stukken uit, maar eigenlijk vaak brokjes die ze net heeft gegeten. Ze kan beneden eten en naar boven lopen en het daar zo uitkotsen. Maar de helft van de tijd zijn het bijna volledig verteerde brokken die dan nog net terug te halen zijn (soort bruin papje). Natvoer braakt ze ook van. Niet zo vaak als van haar brokken.

De brokjes en het water staan al gescheiden hier :)
pi_119462839
Puala, probeer eens een klein rolletje Tinlo of Carnibest te bemachtigen. Als je weet dat ze het eten kun je uitzoeken welke merken/smaken aanslaan.
pi_119462879
Doet de DA er verder niets aan trouwens? Die merken toch ook wel dat je elke keer voor hetzelfde terugkomt en gaan verder onderzoeken lijkt mij?
pi_119462910
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:46 schreef Dragonberry het volgende:
Doet de DA er verder niets aan trouwens? Die merken toch ook wel dat je elke keer voor hetzelfde terugkomt en gaan verder onderzoeken lijkt mij?
De DA doet wel wat. Die heeft geopperd om haar onder narcose te laten gaan en met een camera binnen te kijken wat er aan de hand is. Maar als kitten is dit via het Asiel al eens gedaan en toen is er niets gevonden. Dus eigenlijk wil ik dat liever niet. Maar een andere optie is er eigenlijk niet.
pi_119462945
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:46 schreef L-E het volgende:
Puala, probeer eens een klein rolletje Tinlo of Carnibest te bemachtigen. Als je weet dat ze het eten kun je uitzoeken welke merken/smaken aanslaan.
Ik zal het eens halen. als het aan slaat dan kan ik altijd meer halen.
pi_119463116
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:47 schreef Puala het volgende:

[..]

De DA doet wel wat. Die heeft geopperd om haar onder narcose te laten gaan en met een camera binnen te kijken wat er aan de hand is. Maar als kitten is dit via het Asiel al eens gedaan en toen is er niets gevonden. Dus eigenlijk wil ik dat liever niet. Maar een andere optie is er eigenlijk niet.
Oei, dat zou ik ook niet willen inderdaad..
Bij Pets Place kan je tegenwoordig vaak ook Tinlo krijgen. Dan kan je inderdaad van een paar smaken een rolletje halen.
pi_119463412
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:51 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Oei, dat zou ik ook niet willen inderdaad..
Bij Pets Place kan je tegenwoordig vaak ook Tinlo krijgen. Dan kan je inderdaad van een paar smaken een rolletje halen.
Dat klinkt als een goede oplossing. Pets Place XL zit aan het einde van de straat bij mijn werk. Dan kan ik het altijd proberen.

Dankjulliewel voor de reacties O+
pi_119477516
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:20 schreef Puala het volgende:
* Puala schopt het topic omhoog

Ik heb een kat die erg veel braakt. Ik ben er al meerdere malen voor bij de dierenarts geweest en eigenlijk ontstaat er nu een patroon. Ze gaat braken en ik kijk het aan. Vervolgens ga ik naar de dierenarts en die geeft een maagzuurremmer. Het braken stopt en na 3-4 weken begint mevrouw weer met braken. En die cirkel draait nu al even en ik wil hem graag doorbreken. Ik zoek het probleem in voeding, maar zie geen patroon. Ik heb ondertussen c1000 premium, RC kitten, RC voor volwassen kat en RC Degestive (speciaal voor brakende katten) geprobeerd. Allen geen oplossing.

En nu overweeg ik vers voer. Ik lees me in en vind het goed klinken. Ik ben alleen en heb een gigantische vriezer, dus praktisch gezien zijn er geen bezwaren.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een brakende kat icm vers vlees voeren?

Ik zou dan over willen stappen op KVV voor 2 katten (1,5 en 8 maanden) en evt. af en toe een extratje in de vorm van een kuiken oid geven. Maar waar kan je het het beste kopen? Ik zie in Arnhem verschillende verkooppunten staan, maar weet niet goed waar ik op moet letten en waarom je voor een bepaald merk zou kiezen. Dus als er iemand advies heeft heel graag :)
Vanmiddag zat ik mobiel, dus nu even uitgebreider.. :)

Het is zeker de moeite van het proberen waard of je kat bij KVV niet meer braakt. Ik ken enorm veel verhalen van katten met soortgelijke problemen die als sneeuw voor de zon verdwenen toen men vers ging voeren. Er zit toch echt heel veel meuk in zowel droog- als natvoer (suiker, graan, toevoegingen..), niet elke kat kan dat goed hebben. Die van ons bijvoorbeeld heeft de eerste twee jaar van zijn leven enorm veel jeuk gehad, en altijd kale plekken her en der. Na drie maanden bij ons en alleen KVV had hij een prachtig glimmend vol vachtje, én een beter humeur.

Wij geven Tinlo, ik bestel ze online per doos waar 20 rollen in zitten. De smaken dien je idd af te wisselen, anders kunnen er tekorten ontstaan vanwege de andere samenstelling van elke rol (smaak) afzonderlijk. Wij geven ongeveer 1/3 rol per maaltijd (twee keer per dag). Voor de leuk geef ik af en toe een eenden- of kippennekje erbij, vindt hij helemaal het einde. Gedraagt zich dan ook alsof de eend/kip in kwestie nog vermoord moet, heel komisch :+

Succes, ik ben benieuwd of het zal helpen. :)
  woensdag 21 november 2012 @ 20:21:46 #218
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_119478637
onze diarree/kots kat heeft na een bacteriele infectie al twee jaar chronische diarree. We geven hem rauw en we merken dat dat echt wel helpt. Begin met carnibest, dat is compleet en heeft lekker veel smaken. Tinlo is niet compleet en moet in meerdere smaken per week gevoerd worden om compleey te zijn.
pi_119478781
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 20:21 schreef RandomMoron het volgende:
onze diarree/kots kat heeft na een bacteriele infectie al twee jaar chronische diarree. We geven hem rauw en we merken dat dat echt wel helpt. Begin met carnibest, dat is compleet en heeft lekker veel smaken. Tinlo is niet compleet en moet in meerdere smaken per week gevoerd worden om compleey te zijn.
Tinlo is, hier althans, een stuk makkelijker te verkrijgen dan Carnibest (want Pets Place). En dat je meerdere smaken moet voeren heb ik nooit een nadeel gevonden (maar dat is persoonlijk uiteraard) Ik zou van cb ook niet maar 1 smaak per week geven. :)
pi_119481997
nadeel niet perse, maar wel iets om rekening mee te houden. En hier lusten ze tinlo sowieso niet.
high fives and stagedives
pi_119484486
Van Tinlo heb je ook een "cattery" variant. Daarin zitten alle smaken door elkaar, omdat het in een cattery (of ander huishouden met veel katten) soms lastig is om in de smiezen te houden of Poes 1 wel Tinlo rund heeft gegeten en of Poes Y wel Tinlo kip lust. Met de cattery mix heb je dan wel een compleet voer.

Mijn katten vinden de makreel variant niet te hachelen terwijl ze de konijn variant echt geniaal lekker vinden. Onze lokale Pet's place heeft ook wel eens cattery dus dat koop ik dan, wel makkelijk met zoveel katten in huis. En dan koop ik wat konijn om ze te verwennen. Eens in de zoveel tijd een niet geheel uitgebalanceerde maaltijd voeren is immers geen ramp. Gelukkig niet anders was ik zelf al lang dood :')
pi_119518657
Ze hebben allebei een kleine portie gehad (45 gram) om te proberen wat ze er van vonden. Beide vielen direct aan, aten het bord half leeg en sindsdien staat het maar te staan. Toen ik net Noortje (kots katje) er op wees en het van mn vinger liet likken viel ze weer opnieuw aan. Dus vies vind ze het niet, maar het lijkt wel alsof ze het toch niet helemaal snappen oid _O-

Morgenochtend poging 2.
  donderdag 22 november 2012 @ 21:54:20 #223
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119519446
Had je niet teveel gegeven?
Ik zou het sowieso meteen wegpakken en op een volgend voermoment weer opnieuw aanbieden.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119524330
Veel mensen die volwassen katten willen overzetten op KVV krijgen ze nog niet zover dat ze proeven, dus dit klinkt al zeer positief.
Mijn kat van 6 kilo eet 50 gram in één keer en dan wil hij geen kruimeltje meer hebben, dus misschien was 45 gram wat veel voor ze ?
pi_119524789
Mijn katten krijgen twee keer per dag. Den heren eten 75 gram per keer (de rooie zou makkelijk meer lusten, de knul laat altijd kruimeltjes liggen en als ik meer dan 75 gram geef dan laat hij het overschot ook liggen). En poes krijgt 45 gram, maar heeft ooit ruim 200 gram in één keer weggewerkt toen ik een worst bovenop de diepvries had laten liggen. :') Beest heeft 2 dagen nauwelijks gegeten en alleen maar liggen uitbuiken. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_119524857
M'n fret zit op Haaksbarf kip/eend/konijn, Hills kittenbrokjes en diepvriesmuizen.
pi_119529779
Ze aten echt maar 1/3 op van het schaaltje, dus dan zouden ze wel heel weinig nodig hebben? Ze zijn gewend dat er altijd voer staat en dat ze kleine beetjes kunnen eten, dus ik wilde het niet gelijk wegpakken. Voor ik ging slapen heb ik het weg gehaald en toen was een bord leeg en de ander lag nog 2/3 op.

Vanmorgen hebben ze weer wat gekregen, minder als gisteravond. Opnieuw aten ze een paar happen en lieten ze de rest staan. Ze krijgen apart te eten met een tussendeur dicht, omdat de kleine de grote altijd weg jaagt. En zodra de deur open ging wisselden ze van plaats en was het zo leeg _O-
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 09:47:06 #228
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_119529833
Nou hartstikke goed toch? *O* Hier weigeren 2 van de drie het echt helemaal te eten. ET steekt haar neus in de richting, snuffelt een keer en loopt vervolgens met haar neus omhoog demonstratief de andere kant op ;( Ik zou ze hier ook zo graag alle drie aan de vers hebben ;(
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:02:41 #229
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119531653
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:44 schreef Puala het volgende:
Ze aten echt maar 1/3 op van het schaaltje, dus dan zouden ze wel heel weinig nodig hebben? Ze zijn gewend dat er altijd voer staat en dat ze kleine beetjes kunnen eten, dus ik wilde het niet gelijk wegpakken. Voor ik ging slapen heb ik het weg gehaald en toen was een bord leeg en de ander lag nog 2/3 op.

Vanmorgen hebben ze weer wat gekregen, minder als gisteravond. Opnieuw aten ze een paar happen en lieten ze de rest staan. Ze krijgen apart te eten met een tussendeur dicht, omdat de kleine de grote altijd weg jaagt. En zodra de deur open ging wisselden ze van plaats en was het zo leeg _O-
Dat is even schakelen met vers, want dat kun je niet laten staan, dan moet je het ze echt aanbieden een of twee keer per dag, maar goed, ik vind dat wel fijner want dan heb je wel goed zicht op wie wat eet.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119531676
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:02 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Dat is even schakelen met vers, want dat kun je niet laten staan, dan moet je het ze echt aanbieden een of twee keer per dag, maar goed, ik vind dat wel fijner want dan heb je wel goed zicht op wie wat eet.
Ok, dan ga ik dat toepassen. Ik dacht dat het niet heel veel kwaad kon, maar dan ga ik het weghalen na een 20 min.
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:04:31 #231
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119531702
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:03 schreef Puala het volgende:

[..]

Ok, dan ga ik dat toepassen. Ik dacht dat het niet heel veel kwaad kon, maar dan ga ik het weghalen na een 20 min.
Nu gaat het mss nog wel maar straks in de zomer wil je dat echt niet laten staan, getver :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119531803
_O- nee dan is het vies. Maar nu met 12 graden in de keuken kan t prima :+
pi_119549262
Het moet in de zomer wel érg warm zijn wil ik het tussendoor gaan weghalen, gaat ook prima met m'n volwassen katten als ik het een paar uur laat staan. Voor kleine kittens heb ik altijd de hele dag voer staan en die beginnen er na drie/vier uur de neus voor op te trekken, dus dan is het tijd voor nieuw. Officieel is het korter maar in de praktijk loopt het niet zo'n vaart gelukkig.
  vrijdag 23 november 2012 @ 19:44:42 #234
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119549311
:D Ik vind het gewoon vies, rauw vlees open en bloot laten staan, en onnodig.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119549564
Ik heb een lading eendekarkassen opgeduikeld. Hele eenden, waar de filets en de poten afgesneden zijn. De rest is er dus wel.

Wat denken jullie, vreten honden dat een beetje? Met al die veren enzo? Of wordt dat een gigantische bende?

Ik ga het sowieso morgen proberen; elke hond een eend, en dan zie ik wel wat er over is na een uur of wat.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 23 november 2012 @ 20:02:07 #236
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_119549997
Ik vond het sowieso makkelijker om het weg te halen toen ik Jazz liet overschakelen. Hij at het ook wel van mijn vinger maar uit zijn bak vond hij nog te raar of wat dan ook, katten doen altijd moeilijk. Daarom heb ik 's ochtends een klein beetje aangeboden, at hij dat na een kwartier nog niet dan haalde ik het weer weg en 's avonds hetzelfde. Na twee dagen viel hij aan en wilde nooit anders meer.

Katten moet je gewoon geen keuze geven :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_119607180
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:51 schreef sigme het volgende:
Ik heb een lading eendekarkassen opgeduikeld. Hele eenden, waar de filets en de poten afgesneden zijn. De rest is er dus wel.

Wat denken jullie, vreten honden dat een beetje? Met al die veren enzo? Of wordt dat een gigantische bende?

Ik ga het sowieso morgen proberen; elke hond een eend, en dan zie ik wel wat er over is na een uur of wat.
Update ? :D
Ze maken er wel een bende van ,maar ze werken wel voor hun maaltijd .
denk wel dat het beter is voor het gebit,bij lupa en Kiezebrink is alles gemalen tegenwoordig.
Wilde eenden ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_119607430
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:43 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Het moet in de zomer wel érg warm zijn wil ik het tussendoor gaan weghalen, gaat ook prima met m'n volwassen katten als ik het een paar uur laat staan. Voor kleine kittens heb ik altijd de hele dag voer staan en die beginnen er na drie/vier uur de neus voor op te trekken, dus dan is het tijd voor nieuw. Officieel is het korter maar in de praktijk loopt het niet zo'n vaart gelukkig.
Spike (fret) laat het soms >6 uur staan. Verstopt het soms en vindt het dagen later weer (bah) maar is er nooit ziek van geweest.
pi_119607642
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 17:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Spike (fret) laat het soms >6 uur staan. Verstopt het soms en vindt het dagen later weer (bah) maar is er nooit ziek van geweest.
Doen ze van nature toch ook? Ik dacht dat daar die graafbeweging bij katten vandaan kwam
pi_119608244
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:51 schreef sigme het volgende:
Ik heb een lading eendekarkassen opgeduikeld. Hele eenden, waar de filets en de poten afgesneden zijn. De rest is er dus wel.

Wat denken jullie, vreten honden dat een beetje? Met al die veren enzo? Of wordt dat een gigantische bende?

Ik ga het sowieso morgen proberen; elke hond een eend, en dan zie ik wel wat er over is na een uur of wat.
Zitten de veren er nog aan terwijl de poten en filets er wel af zijn? Hier zijn de eendenkarkassen zonder poot en filet altijd netjes 'bloot'. Ben benieuwd hoe het jouw honden is bevallen, hier gaat zo'n geplukt karkas vrij vlot in één keer schoon op als ik onze labrador de kans geef. Ik voer alleen niets met veren/vacht er nog aan omdat ik niet wil dat ze denkt dat levende kippen of eenden ook voer zijn, of dat ze tijdens de jachttraining ineens bedenkt dat ze het wild ook best op kan vreten in plaats van apporteren.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_119613045
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:41 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Update ? :D
Ze maken er wel een bende van ,maar ze werken wel voor hun maaltijd .
denk wel dat het beter is voor het gebit,bij lupa en Kiezebrink is alles gemalen tegenwoordig.
Wilde eenden ?
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:11 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Zitten de veren er nog aan terwijl de poten en filets er wel af zijn? Hier zijn de eendenkarkassen zonder poot en filet altijd netjes 'bloot'. Ben benieuwd hoe het jouw honden is bevallen, hier gaat zo'n geplukt karkas vrij vlot in één keer schoon op als ik onze labrador de kans geef. Ik voer alleen niets met veren/vacht er nog aan omdat ik niet wil dat ze denkt dat levende kippen of eenden ook voer zijn, of dat ze tijdens de jachttraining ineens bedenkt dat ze het wild ook best op kan vreten in plaats van apporteren.
Eenden met veren eraan. De ene hond doet er helemaal niks mee, de andere maakt er wel een grote verentroep van en had kop & nek er wel afgevroten, maar liet het inmiddels geplukte karkas verder voor wat het was. Geen succes dus. Eigenaardig, want ze zijn wel rauw vlees (en knaagbotten) gewend en ze zijn wel van mening dat ze veeeeeeeeel te weinig te eten krijgen.

De onderpootjes zitten er los bij, mooie knaloranje zwempootjes. Die lusten de honden wel graag.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_119635272
Raar dat ze het niet op hebben gegeten, misschien vonden ze het toch teveel werk al dat plukken en knagen :P


Wij hebben ook een beetje een rare hond. Onze Havanezer is dol op haar KVV en knaagt met liefde een kippen/eenden/kalkoenennek of vleugeltje weg, maar ze vertikt het stelselmatig om vlees te eten van onze eigen kippen :? Een nekje van een kip van de markt vreet ze zonder problemen op maar als we zelf geslacht hebben en we houden de nekjes apart voor de honden dan blieft ze het niet. Ik heb werkelijk geen idee waar het aan ligt, want het is precies gelijk klaargemaakt en schoongemaakt. Er zitten geen veren of bloed meer aan, als we het voeren is het in de koelkast of soms in de vriezer geweest dus het ruikt ook niet meer echt 'vers'... Maar toch ruikt/proeft/ziet ze verschil en wil ze het niet. Misschien is het een principekwestie dat ze geen dieren op wil eten die ze zelf gekend heeft of zo :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_119637625
Wat eigenaardig :D Ik heb wel eens dieren gehad die kraakvers waren en ik heb m'n katten zelden met zoveel enthousiasme zien eten. Ook de stukken die ik had ingevroren werden na ontdooiing goed gegeten terwijl hetzelfde vlees gekocht bij de supermarkt werd afgekeurd. Zal wel een kwestie van smaak zijn, misschien vindt jouw hond vlees wat niet ingevroren geweest is juist niets ?
Verschil in versheid kunnen ze ook bij ingevroren vlees proeven heb ik gemerkt, eendagskuikens die langer in de vriezer liggen dan drie maanden worden hier maar met lange tanden gegeten. Ik koop altijd voor twee maanden tegelijk direct bij Kiezebrink, als ik eens zonder kuikens zit omdat ik ben vergeten te bestellen dan haal ik wat zakjes bij de dierenwinkel, die komen ook van Kiezebrink maar die vinden ze niet lekker. Diepvriesmuizen hetzelfde verhaal maar dan andersom, ik kocht voorheen weleens muis bij de dierenwinkel waar ze op bestelling voedselmuisjes leverden, die waren dan nog niet lang dood. Al mijn katers lustten die. Muisjes van Kiezebrink worden maar door één kater gegeten.

Eend is voor mijn katten een beetje groot maar ze krijgen hier kwartel met alles erop en eraan (veren, kop, etc) en dat wordt goed gegeten. Behalve de kale stukjes poot/voet, daar bedankt bijna iedereen voor, alleen de allergretigste opvangkatjes eten ze soms op.

[ Bericht 25% gewijzigd door pumpkin_Ruby op 26-11-2012 14:29:50 ]
pi_119638563
Ja wij dachten ook al dat het te maken zou kunnen hebben met het ingevroren zijn, maar ook 'eigen'kip die we een tijdje (variërend van een paar dagen tot een paar weken) in de diepvries hebben gehad en daarna weer ontdooien lust ze niet. Een nekje van een verse kip van de markt waarvan ik niet denk dat het bevroren is geweest eet ze wel gewoon, en de gekochte eendennekken of kippennekken die wel al een tijd bevroren zijn geweest eet ze ook. Het is echt een beetje een muts, het lijkt alsof het echt puur om de kippen gaat die we zelf geslacht hebben en dat ze het daarom niet wil eten.

De andere twee honden zijn wat makkelijker; de schnauzer eet in principe niets rauws wat geknaagd moet worden maar alleen KVV (en soms ook dat met lange tanden, dan kijkt ze je aan alsof ze denkt 'gatver, kun je dat nou niet eerst even een beetje opbakken met wat zout en peper'?) en de labrador eet eigenlijk alles. Vers of diepvries, oud of nieuw, knagen of hap-slik-weg, zelf geslacht of uit de winkel, het gaat bij haar zonder problemen naar binnen.

Bij onze poezen merk ik ook geen enkel probleem, die eten zonder scrupules eigen kip, hoe verser (dus warmer en bloederiger :') ) hoe lekkerder ze het vinden lijkt het. Maar ook KVV of eendennekken oid uit de diepvries eten ze zo op, zelfs als het nog ligt te ontdooien knagen ze er soms al wat af. Eén van de drie poezendames eet soms zelfs pens als dat er voor de honden uit ligt en dat stinkt echt een uur in de wind (zo erg dat we het alleen buiten laten ontdooien, snijden en voeren).
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_119748804
ik heb even een vraagje. :)

ik ben sinds vandaag mijn 3 jaar jonge poes over aan het zetten naar barfmenu, heb daarstraks haar gebruikelijke brokjes gemengd met een gram of 30/40 vlees.

bij mij in de buurt zit wel een pets place xl, maar daar hebben ze maar 2 smaken, en nu las ik dat je ook online kunt bestellen (wat niet, zou je denken).

welke webshop raden jullie aan? en worden die 'worstjes' verpakt vlees gewoon bevroren bezorgd, of hoe gaat dat?

iemand? :)
alvast bedankt!
  donderdag 29 november 2012 @ 15:44:07 #246
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_119749187
quote:
19s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:30 schreef dawg het volgende:
ik heb even een vraagje. :)

ik ben sinds vandaag mijn 3 jaar jonge poes over aan het zetten naar barfmenu, heb daarstraks haar gebruikelijke brokjes gemengd met een gram of 30/40 vlees.

bij mij in de buurt zit wel een pets place xl, maar daar hebben ze maar 2 smaken, en nu las ik dat je ook online kunt bestellen (wat niet, zou je denken).

welke webshop raden jullie aan? en worden die 'worstjes' verpakt vlees gewoon bevroren bezorgd, of hoe gaat dat?

iemand? :)
alvast bedankt!
Ik denk dat je nu barf en KVV door elkaar haalt.
Jij voert KVV en geen barf.
Als je echt kompleet voert hoef je in principe niet te varieren qua smaak hoor.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_119749431
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:44 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu barf en KVV door elkaar haalt.
Jij voert KVV en geen barf.

Barfmenu is een merknaam van Tinlo ;)
pi_119749825
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:44 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu barf en KVV door elkaar haalt.
Jij voert KVV en geen barf.
Als je echt kompleet voert hoef je in principe niet te varieren qua smaak hoor.
het heet barfmenu, van tinlo, en ik heb in dit topic gelezen dat je die wel moet varieren.

anyway, mijn vraag staat nog. :P
pi_119750413
quote:
19s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:04 schreef dawg het volgende:

[..]

het heet barfmenu, van tinlo, en ik heb in dit topic gelezen dat je die wel moet varieren.

anyway, mijn vraag staat nog. :P
Caroba >voor de kleine bestelling
Kiezebrink & Lupa voor het brede assortiment
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_119956408
Ik heb een pup van 9 weken (kruising maltezer/chihuahua), op dit moment krijgt hij brokken (dog lovers gold) met af en toe een restje vlees/groente/rijst (onbewerkt). Ik wil hem náást zijn brokken kvv gaan voeren en af en toe een barf snack tussendoor. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Carnibest verkoopt het bijvoorbeeld in vaste rollen van minimaal 500 gram, en aangezien ik daar dan 2 weken mee zou kunnen doen lijkt het me niet echt handig? Dat kun je van tevoren geloof ik ook niet verdelen toch? Tenzij je zo'n rol zou zagen, maar dat wordt lastig ben ik bang.

En qua snack? Kan ik beginnen met bijvoorbeeld kippennekjes, kippenvleugeltjes en van die mini pootjes? Ik kan wel wat tips gebruiken :)
pi_119956796
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:37 schreef Soulagement het volgende:
Ik heb een pup van 9 weken (kruising maltezer/chihuahua), op dit moment krijgt hij brokken (dog lovers gold) met af en toe een restje vlees/groente/rijst (onbewerkt). Ik wil hem náást zijn brokken kvv gaan voeren en af en toe een barf snack tussendoor. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Carnibest verkoopt het bijvoorbeeld in vaste rollen van minimaal 500 gram, en aangezien ik daar dan 2 weken mee zou kunnen doen lijkt het me niet echt handig? Dat kun je van tevoren geloof ik ook niet verdelen toch? Tenzij je zo'n rol zou zagen, maar dat wordt lastig ben ik bang.

En qua snack? Kan ik beginnen met bijvoorbeeld kippennekjes, kippenvleugeltjes en van die mini pootjes? Ik kan wel wat tips gebruiken :)
Wanneer je zo,n rol tot rond het vriespunt laat ontdooien kan je hem best goed snijden met een broodmes.
Gezien het formaat van het hondje zou (gelet op de diameter slokdarm ) zou ik eerst voor
stukjes spiervlees gaan,al dan niet gedroogd (Voedseldroger)

Bij kip zou ik wel voor de biologische variant gaan ,maar dat is persoonlijk.
(gezien de groeihormonen en antibiotica )
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_119956811
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:37 schreef Soulagement het volgende:
Ik heb een pup van 9 weken (kruising maltezer/chihuahua), op dit moment krijgt hij brokken (dog lovers gold) met af en toe een restje vlees/groente/rijst (onbewerkt). Ik wil hem náást zijn brokken kvv gaan voeren en af en toe een barf snack tussendoor. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Carnibest verkoopt het bijvoorbeeld in vaste rollen van minimaal 500 gram, en aangezien ik daar dan 2 weken mee zou kunnen doen lijkt het me niet echt handig? Dat kun je van tevoren geloof ik ook niet verdelen toch? Tenzij je zo'n rol zou zagen, maar dat wordt lastig ben ik bang.

En qua snack? Kan ik beginnen met bijvoorbeeld kippennekjes, kippenvleugeltjes en van die mini pootjes? Ik kan wel wat tips gebruiken :)
als je zo'n rol 1-2 uur uit de vriezer legt is hij wat zachter(maar niet ontdooid) en kan je hem in stukken snijden met een goed kartelmes. Ik doe dat met een broodmes. Daarna in zakjes terug in de vriezer en telkens 1 stukje ontdooien :)
pi_119956908
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:48 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Wanneer je zo,n rol tot rond het vriespunt laat ontdooien kan je hem best goed snijden met een broodmes.
Gezien het formaat van het hondje zou (gelet op de diameter slokdarm ) zou ik eerst voor
stukjes spiervlees gaan,al dan niet gedroogd (Voedseldroger)

Bij kip zou ik wel voor de biologische variant gaan ,maar dat is persoonlijk.
(gezien de groeihormonen en antibiotica )
Snel antwoord ^O^ Ik kan het dus een klein beetje laten ontdooien, snijden/verdelen en weer invriezen? Dat is geen probleem?

Ik zal eens naar stukjes spiervlees gaan kijken, wil hem wel graag al aan bot laten wennen, zou het oké zijn als ik een vleugel bijvoorbeeld doormidden hak?
pi_119957188
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:50 schreef Soulagement het volgende:

[..]

Snel antwoord ^O^ Ik kan het dus een klein beetje laten ontdooien, snijden/verdelen en weer invriezen? Dat is geen probleem?

Ik zal eens naar stukjes spiervlees gaan kijken, wil hem wel graag al aan bot laten wennen, zou het oké zijn als ik een vleugel bijvoorbeeld doormidden hak?
misschien nog beter om hem heel te geven ,dan in stukjes.
Groter stuk minder snel gevaar tot blokkade door gulzigheid bv.
...en altijd onder toezicht natuurlijk
Degene die ik kon ,was toch wel een pocket monster .
hap slik weg en dan kokken ,dus groter kon die slopen .



Die kees joeg weliswaar op kippen,maar die kruising maltezer molde ze ,als ze de kans kreeg.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_119957695
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:57 schreef JerryLee het volgende:

[..]

misschien nog beter om hem heel te geven ,dan in stukjes.
Groter stuk minder snel gevaar tot blokkade door gulzigheid bv.
...en altijd onder toezicht natuurlijk
Degene die ik kon ,was toch wel een pocket monster .
hap slik weg en dan kokken ,dus groter kon die slopen .

[ afbeelding ]

Die kees joeg weliswaar op kippen,maar die kruising maltezer molde ze ,als ze de kans kreeg.
:D

Ik ga het gewoon proberen, onder toezicht natuurlijk.
pi_120078007
Het bevalt heel goed! Hij krijgt het nog niet echt uit elkaar maar hij zit er lekker op te kauwen.

pi_120078832
Luxe hoor op de bank.
ik heb tot nu toe zo
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:01 schreef Soulagement het volgende:
Het bevalt heel goed! Hij krijgt het nog niet echt uit elkaar maar hij zit er lekker op te kauwen.

[ afbeelding ]
Luxe hoor op de bank. :P
ik heb tot nu toe ongeveer 20 rassen van nabij meegemaakt maar de kruising maltezer bleef me toch wel verrassen.
Alleen was dat een kruising Shi Tsu ,2 keer apporteren en dan van doei .
Denk dat dit wat feller is, Chihuahua is best een hondje om rekening mee te houden
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_120078944
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:28 schreef JerryLee het volgende:
Luxe hoor op de bank.
ik heb tot nu toe zo

[..]

Luxe hoor op de bank. :P
ik heb tot nu toe ongeveer 20 rassen van nabij meegemaakt maar de kruising maltezer bleef me toch wel verrassen.
Alleen was dat een kruising Shi Tsu ,2 keer apporteren en dan van doei .
Denk dat dit wat feller is, Chihuahua is best een hondje om rekening mee te houden
Nee, dat is zijn mand! Hij mag niet op de bank met vlees.
Hij heeft het schoon op trouwens.
pi_120079990
KVV crisis hier. :')
Ik was wat laat met bestellen en nu blijkt één smaak pas volgende week geleverd te worden. Dus ik moet nu uitkienen hoe ik mijn 3 katten (waarvan één fijnproever) gevoerd hou tot de nieuwe voorraad aanwezig is. Vandaag al een rondje dierenwinkels gedaan maar die verkopen het allemaal niet. When all else fails dinsdag maar even naar de winkel die uit te route ligt maar die wel CB verkopen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_120360115
Misschien iets voor iemand hier als de 1e persoon hem niet krijgt ?

FHF / diepvrieskastje
pi_120376378
Woensdag nieuw vriendinnetje ophalen.
Staat nu op Pro Plan Dog adult athletic large breed
maar ik ga het liefst zo snel mogelijk weer barfen
(Desnoods met een KVV tussenstap)
Teef is drie .
Aan te raden methode tot overstappen (tijdsduur ?)
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_120682928
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 16:09 schreef JerryLee het volgende:
Woensdag nieuw vriendinnetje ophalen.
Staat nu op Pro Plan Dog adult athletic large breed
maar ik ga het liefst zo snel mogelijk weer barfen
(Desnoods met een KVV tussenstap)
Teef is drie .
Aan te raden methode tot overstappen (tijdsduur ?)
Zo dus :
http://barf-natuurlijk.nl(...)jd_op_tijd_eten.html
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_120717714
Vlakbij mijn werk zit dus een winkel die Carnibest verkoopt, en ik zit erover te twijfelen om het eens te proberen. Ik heb een kat met maagdarm-problemen, dwz bloed in de ontlasting, wat waarschijnlijk te wijten valt aan gevoelige darmen en/of voedselintolerantie. Ze is nu sinds een week of 6 op RC Gastro Intestinal gezet, wat best goed bevalt, ze lust het graag en bloed in de ontlasting komt nu sporadisch voor. En de drolletjes zijn ook stukken steviger. Maar goed, ik ben al niet zo'n fan van RC en ik vind het zo'n ontzettend vreugdeloos maaltje, drie keer per dag die RC korrels, en dat een heel kattenleven lang :{ .

Hebben jullie ervaring met Carnibest en een kat met soortgelijke problemen?

En misschien een rare vraag, maar hoe doen jullie dit als jullie bijv. op vakantie zijn? Geeft bijv. de buurvrouw dan ook gewoon Carnibest?
  maandag 24 december 2012 @ 14:35:45 #264
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_120717808
Als Jazz naar het pension ging gaven we een zak gesneden Carnibest mee, hoefden ze alleen maar tijdig te ontdooien. Hetzelfde als iemand hier oppast. Het is nog geen barfen hè, valt reuze mee zo'n schijfje Carnibest.

Ik heb nog niet echt veel klanten met een kat met darmproblemen gehad, maar bij honden met maag/darmproblemen die overgingen op vers heb ik veel goede resultaten gezien.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_120717842
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 14:32 schreef snkr-xxx het volgende:
Vlakbij mijn werk zit dus een winkel die Carnibest verkoopt, en ik zit erover te twijfelen om het eens te proberen. Ik heb een kat met maagdarm-problemen, dwz bloed in de ontlasting, wat waarschijnlijk te wijten valt aan gevoelige darmen en/of voedselintolerantie. Ze is nu sinds een week of 6 op RC Gastro Intestinal gezet, wat best goed bevalt, ze lust het graag en bloed in de ontlasting komt nu sporadisch voor. En de drolletjes zijn ook stukken steviger. Maar goed, ik ben al niet zo'n fan van RC en ik vind het zo'n ontzettend vreugdeloos maaltje, drie keer per dag die RC korrels, en dat een heel kattenleven lang :{ .

Hebben jullie ervaring met Carnibest en een kat met soortgelijke problemen?

En misschien een rare vraag, maar hoe doen jullie dit als jullie bijv. op vakantie zijn? Geeft bijv. de buurvrouw dan ook gewoon Carnibest?
Ik zou het zeker eens proberen, ik lees goede verhalen van katten die heel erg opknappen door een KVV dieet.
Ik heb gelukkig lieve buren en een paar vriendinnen die tijdens mijn vakanties twee maal daags binnen lopen voor knuffels en eten. Dat werkt voor mij prima, tot een max van 2 weken. Als ik langer weg ben vind ik niet dat ik het kan maken om andere mensen er zoveel mee te belasten en vind ik het zielig voor de katten omdat die dan erg lang weinig aandacht krijgen. De sporadische keer dat dat voorkomt heb ik gelukkig altijd een logeeradresje gevonden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 24 december 2012 @ 14:40:41 #266
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_120717988
Het maagzuur wordt ook zuurder hè, dus dat wordt sterker en doodt ook wat meer dingen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_120718148
quote:
7s.gif Op maandag 24 december 2012 14:35 schreef Harajuku. het volgende:
Als Jazz naar het pension ging gaven we een zak gesneden Carnibest mee, hoefden ze alleen maar tijdig te ontdooien. Hetzelfde als iemand hier oppast. Het is nog geen barfen hè, valt reuze mee zo'n schijfje Carnibest.

Ik heb nog niet echt veel klanten met een kat met darmproblemen gehad, maar bij honden met maag/darmproblemen die overgingen op vers heb ik veel goede resultaten gezien.
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 14:36 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik zou het zeker eens proberen, ik lees goede verhalen van katten die heel erg opknappen door een KVV dieet.
Ik heb gelukkig lieve buren en een paar vriendinnen die tijdens mijn vakanties twee maal daags binnen lopen voor knuffels en eten. Dat werkt voor mij prima, tot een max van 2 weken. Als ik langer weg ben vind ik niet dat ik het kan maken om andere mensen er zoveel mee te belasten en vind ik het zielig voor de katten omdat die dan erg lang weinig aandacht krijgen. De sporadische keer dat dat voorkomt heb ik gelukkig altijd een logeeradresje gevonden.
Ja dat is zeker zo, ik heb het vorige week bij een vriendin gezien en het zag er allemaal vrij normaal uit :). Ik vind het alleen wel een 'gedoe' voor iemand die komt voeren om steeds die schijfjes te moeten laten ontdooien. Maar wellicht heeft onze oppasser daar ook wel helemaal geen problemen mee. (ik ga overigens maar vijf dagen per jaar op vakantie, dus het is eigenlijk ook wel te overzien :D)

Helaas was de winkel waar ze Carnibest verkopen vandaag dicht, maar ik denk dat ik het dan na kerst toch maar eens ga proberen, thanks voor de reacties! Zal wel even komen posten hoe het gaat.
  maandag 24 december 2012 @ 14:46:28 #268
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_120718183
Ach vijf dagen, als je een paar aardige mensen in je leven hebt moet dat toch wel lukken :D
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_120718658
quote:
14s.gif Op maandag 24 december 2012 14:46 schreef Harajuku. het volgende:
Ach vijf dagen, als je een paar aardige mensen in je leven hebt moet dat toch wel lukken :D
Denk ook wel dat het goedkomt :).

Mocht het nou echt een ramp zijn (of je bent vergeten te ontdooien ;( ), zou zoiets als dit dan een acceptabele tijdelijke vervanging zijn?
Of is dat echt teveel gerommel, een week iets anders voeren? Zou het natuurlijk kunnen in- & uitfaseren.

http://www.zooplus.nl/sho(...)tegra/natvoer/183171
  maandag 24 december 2012 @ 15:13:11 #270
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_120719108
Rollen voor de kat kan je gewoon in schijfjes snijden. Uurtje laten liggen, dan kom je er met een broodmes wel doorheen en gooi je de overige schijfjes gewoon weer in de vriezer.
Eén zo'n schijfje krijg je dan au bain marie zo ontdooit.

Die van jouw link ken ik niet, maar natvoer vind ik sowieso slechter. Pet's Place had altijd Renske. Die hebben ook brokken, maar ook bakjes versvoer die je in de koelkast kan bewaren. Als het dan een keer toch niet lukt kan je altijd even naar de dierenwinkel voor zoiets.

Maar goed, zeker als de kat het straks gewend is en het er goed op doet gaan ze echt niet dood van een keer iets anders tussendoor. Vergelijk het met patat of koekjes of zo. Is ook niet goed voor ons, maar kan best een keer.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 24 december 2012 @ 15:14:40 #271
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_120719168
Je hebt anders ook wel brokken die itt de meeste merken voornamelijk vlees bevatten ipv granen.
Orijen e.d, maar daar ben ik verder ook niet zo van op de hoogte dus dat moet je dan maar even googelen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_120719339
Ja, Orijen, Sanabelle NoGrain en Sensitive heb ik wel al geprobeerd, maar die hielpen weer niet bij haar klachten. En voor Orijen haalde mevrouw zelfs haar neus op }:| . Renske zal ik onthouden! Maar idd, waarschijnlijk loopt het ook niet zo'n vaart. Eerst maar eens Carnibest testen. Thanks :).
  maandag 24 december 2012 @ 15:21:28 #273
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_120719469
Kan het met jouw kat ook niet een allergie voor het één of ander zijn?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 24 december 2012 @ 15:22:07 #274
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_120719499
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:48 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Wanneer je zo,n rol tot rond het vriespunt laat ontdooien kan je hem best goed snijden met een broodmes.
Gezien het formaat van het hondje zou (gelet op de diameter slokdarm ) zou ik eerst voor
stukjes spiervlees gaan,al dan niet gedroogd (Voedseldroger)

Bij kip zou ik wel voor de biologische variant gaan ,maar dat is persoonlijk.
(gezien de groeihormonen en antibiotica )
Ik lees het nu pas maar hier vreten chihuahua pups gewoon vanaf dat ze dr zijn kippennekken en zulks hoor, ik pas dat niet echt aan op het formaat van de hond. Mijn chineesje van 8 weken had nog maar amper tanden maar die at zo vleugels weg.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_120719836
quote:
5s.gif Op maandag 24 december 2012 15:21 schreef Harajuku. het volgende:
Kan het met jouw kat ook niet een allergie voor het één of ander zijn?
Hoogst waarschijnlijk krijgt ze dikkedarm-onstekingen van bepaald voer, dus inderdaad een soort intolerantie voor bepaalde ingredienten. Dit was ook het geval bij de no-grain-brokken. Ben er alleen nog niet uit waar precies ze niet tegen kan, aangezien ik geen eliminatiedieet gedaan heb. Lijkt me eerlijk gezegd ook niet zo leuk voor haar, steeds provoceren. Daarom ben ik ook geinteresseerd in Carnibest, aangezien daar minder troep in zit.

Ze is bij haar vorig baasje overigens opgegroeid met Whiskas, zou me niets verbazen als dat bijgedragen heeft aan de huidige problemen.
  maandag 24 december 2012 @ 15:41:13 #276
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_120720173
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:31 schreef snkr-xxx het volgende:

[..]

Hoogst waarschijnlijk krijgt ze dikkedarm-onstekingen van bepaald voer, dus inderdaad een soort intolerantie voor bepaalde ingredienten. Dit was ook het geval bij de no-grain-brokken. Ben er alleen nog niet uit waar precies ze niet tegen kan, aangezien ik geen eliminatiedieet gedaan heb. Lijkt me eerlijk gezegd ook niet zo leuk voor haar, steeds provoceren. Daarom ben ik ook geinteresseerd in Carnibest, aangezien daar minder troep in zit.

Ze is bij haar vorig baasje overigens opgegroeid met Whiskas, zou me niets verbazen als dat bijgedragen heeft aan de huidige problemen.
Je zou eend of kalkoen kunnen proberen. Als het goed is zit daar bij Carnibest geen andere diersoort en geen granen in. Omdat die smaken ook lang niet zoveel gevoerd worden als rund en lam bv blijven allergische reacties ook vaak uit. Ja, of je moet net een allergie voor gevogelte hebben natuurlijk :+

Als je dan toch een eliminatiedieet wil beginnen kan dat ook. Je moet dan sowieso wel een maandje of twee alleen dat voeren tot je zeker weet dat daar geen reactie op komt en de eerdere voeding echt het lijf uit is, en dan een keer rund of granen oid toevoegen. Als ze daar echt goed allergisch voor is zou je daar vrij snel een reactie op moeten krijgen.

Weet je wat er verder voor vlees in dat no-grain zat? Dan heb je goede kans dat dat de reactie veroorzaakt als de granen al weggehaald zijn.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_120720507
quote:
14s.gif Op maandag 24 december 2012 15:41 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Je zou eend of kalkoen kunnen proberen. Als het goed is zit daar bij Carnibest geen andere diersoort en geen granen in. Omdat die smaken ook lang niet zoveel gevoerd worden als rund en lam bv blijven allergische reacties ook vaak uit. Ja, of je moet net een allergie voor gevogelte hebben natuurlijk :+

Als je dan toch een eliminatiedieet wil beginnen kan dat ook. Je moet dan sowieso wel een maandje of twee alleen dat voeren tot je zeker weet dat daar geen reactie op komt en de eerdere voeding echt het lijf uit is, en dan een keer rund of granen oid toevoegen. Als ze daar echt goed allergisch voor is zou je daar vrij snel een reactie op moeten krijgen.

Weet je wat er verder voor vlees in dat no-grain zat? Dan heb je goede kans dat dat de reactie veroorzaakt als de granen al weggehaald zijn.
Even kijken: In de Orijen zat vooral vis, zoals zalm, haring en snoekbaars. De Sanabelle Sensitive bestaat voornamelijk uit gevogeltevleesmeel en lamsvleesmeel. Klonk al niet zo best. De no-grain heeft als hoofdbestanddeel 'gevogelte'. Ik gaf er overigens ook nog Almo Nature natvoer bij, en dan ook nog een aantal smaken (met name kip en rund), dus het is lastig om precies te pinpointen waar het aan lag.

Ga denk ik inderdaad starten met de eend of kalkoen :Y .
  maandag 24 december 2012 @ 15:53:57 #278
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_120720622
Oh nee, dat wordt lastig :') Dan moet je inderdaad maar gewoon iets proberen en hopen dat dat goed uitpakt.

Op hoop van zege w/
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_120721673
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 14:32 schreef snkr-xxx het volgende:
Vlakbij mijn werk zit dus een winkel die Carnibest verkoopt, en ik zit erover te twijfelen om het eens te proberen. Ik heb een kat met maagdarm-problemen, dwz bloed in de ontlasting, wat waarschijnlijk te wijten valt aan gevoelige darmen en/of voedselintolerantie. Ze is nu sinds een week of 6 op RC Gastro Intestinal gezet, wat best goed bevalt, ze lust het graag en bloed in de ontlasting komt nu sporadisch voor. En de drolletjes zijn ook stukken steviger. Maar goed, ik ben al niet zo'n fan van RC en ik vind het zo'n ontzettend vreugdeloos maaltje, drie keer per dag die RC korrels, en dat een heel kattenleven lang :{ .

Hebben jullie ervaring met Carnibest en een kat met soortgelijke problemen?

En misschien een rare vraag, maar hoe doen jullie dit als jullie bijv. op vakantie zijn? Geeft bijv. de buurvrouw dan ook gewoon Carnibest?
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 14:45 schreef snkr-xxx het volgende:

[..]

[..]

Ja dat is zeker zo, ik heb het vorige week bij een vriendin gezien en het zag er allemaal vrij normaal uit :). Ik vind het alleen wel een 'gedoe' voor iemand die komt voeren om steeds die schijfjes te moeten laten ontdooien. Maar wellicht heeft onze oppasser daar ook wel helemaal geen problemen mee. (ik ga overigens maar vijf dagen per jaar op vakantie, dus het is eigenlijk ook wel te overzien :D)

Helaas was de winkel waar ze Carnibest verkopen vandaag dicht, maar ik denk dat ik het dan na kerst toch maar eens ga proberen, thanks voor de reacties! Zal wel even komen posten hoe het gaat.
Ik voer nu meer dan 7 jaar CB en ben er heel tevreden over.
Onlangs heb ik een opvangkitten teruggekregen omdat hij bij zijn nieuwe baasjes continu diarree had en ze er met de dierenarts niet uitkwamen. Hier verbeterde zijn ontlasting gelijk drastisch toen hij weer op vers kwam.
Ik heb van de week ook CB gegeven aan een ander gastgezin van onze stichting, één van haar kittens had ook steeds slechte ontlasting om onbekende reden (hij is goed ontwormd, niks gevonden bij ontlastingsonderzoek, giardiatest etc). Met de carnibest zag ze al heel snel verbetering bij het kitten met de klachten. De ontlasting van de overige kittens werd ook veel minder qua hoeveelheid en steviger. Zij is nu laaiend enthousiast en wil haar eigen katten ook gaan overzetten.

Ontdooien hoeft niet veel gedoe te zijn, als wij weg gaan portioneren we het voer en doen er een briefje in met de dag waarvoor het bestemd is. De oppas hoeft alleen 's avonds het eten voor de volgende dag uit de vriezer te pakken. Dus op maandag doet de oppas de vriezer open, pakt de zakjes waarop staat "dinsdagochtend" en "dinsdagavond" en legt dat in de koelkast. De volgende dag is het ontdooid en kan het gevoerd worden. Degene die op dinsdagochtend komt pakt het zakje met "dinsdagochtend" uit de koelkast en geeft dat voer aan de katten.
Als je bang bent dat ze dat vergeten kun je een afvinklijstje neerleggen als geheugensteuntje.

[ Bericht 8% gewijzigd door pumpkin_Ruby op 24-12-2012 16:32:52 ]
pi_120727845
Wat goed om te horen zeg :). Begin al enthousiast te raken! Dat labelen klinkt ook erg handig, goeie tip.

In het nieuwe jaar gaan we ervoor :)
  maandag 24 december 2012 @ 18:51:35 #281
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_120728750
Mijn kater die twee jaar lang chronisch voor de bak heeft gepoept, chronische diarree en bloed bij de ontlasting (uitloop tf infectie) doet het goed nu we hem eindelijk op carnibest + hypo allergene brok hebben.
pi_120746712
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 18:28 schreef snkr-xxx het volgende:
Wat goed om te horen zeg :). Begin al enthousiast te raken! Dat labelen klinkt ook erg handig, goeie tip.

In het nieuwe jaar gaan we ervoor :)
wat ik doe is het eten al op bordjes klaarzetten, voor iedere kat eentje. Werkt prima voor 1 voermoment. Ben ik langer weg dan time ik het zo dat mijn vriendinnen in ieder geval 1 keer per dag komen en de buren op het andere eetmoment. Vriendinnen zijn inmiddels zo kind aan huis dat zij het voer dan afwegen voor dat moment en de schoteltjes nadien ook gevuld in de koelkast klaarzetten voor de buren. En zo nodig een nieuwe rol uit de vriezer halen.
Meestal vind ik na thuiskomt ook een uitgebreide rapportage over welke kat hoeveel heeft opgegeten.

Morgen krijgt mijn trio voor het eerst kwartel. Kerst leek me een mooi moment om ermee te starten, ik ben benieuwd wat ze ervan vinden. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_120821538
Het KVV-avontuur is hier begonnen! In heel Utrecht geen Carnibest meer te vinden, dus een rolletje Tinlo Cattery meegenomen om eens te zien of het überhaupt aan de wensen en eisen van mevrouw voldoet. Heb net alles in porties staan zagen, en het viel me mee. Wel vind ik het niet zo lekker ruiken, maar ik ben zelf al bijna 10 jaar vegetariër, dus het zal daar wel mee te maken hebben :').

Poes daarentegen vond het wél al heel lekker ruiken, ze stond moord en brand te schreeuwen tijdens mijn gezaag. En ook tegen het aanrecht op te springen, dat krijg ik met Royal Canin echt niet voor elkaar, hoor. Er ligt nu dus een klein stukje voor haar te ontdooien, ben benieuwd!

Heb haar vanmorgen wel nog even gewogen en ik ga haar ontlasting goed in de gaten houden om te zien of het haar darmen irriteert.
pi_120821863
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:10 schreef snkr-xxx het volgende:
Het KVV-avontuur is hier begonnen! In heel Utrecht geen Carnibest meer te vinden, dus een rolletje Tinlo Cattery meegenomen om eens te zien of het überhaupt aan de wensen en eisen van mevrouw voldoet. Heb net alles in porties staan zagen, en het viel me mee. Wel vind ik het niet zo lekker ruiken, maar ik ben zelf al bijna 10 jaar vegetariër, dus het zal daar wel mee te maken hebben :').

Poes daarentegen vond het wél al heel lekker ruiken, ze stond moord en brand te schreeuwen tijdens mijn gezaag. En ook tegen het aanrecht op te springen, dat krijg ik met Royal Canin echt niet voor elkaar, hoor. Er ligt nu dus een klein stukje voor haar te ontdooien, ben benieuwd!

Heb haar vanmorgen wel nog even gewogen en ik ga haar ontlasting goed in de gaten houden om te zien of het haar darmen irriteert.
succes! Altijd leuk om het roofdier in de kat te zien ontwaken als ze een eerste keer vers voer krijgen.

Hier wordt de kwartel door twee van de drie niet gewaardeerd. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_120825179
Gisteren heeft mijn hond (krijgt normaal Darf Eko) Royal Canin gekregen en hij heeft wel 5 drollen gelegd vandaag :{
pi_120827295
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:10 schreef snkr-xxx het volgende:
Het KVV-avontuur is hier begonnen!
Heb haar vanmorgen wel nog even gewogen en ik ga haar ontlasting goed in de gaten houden om te zien of het haar darmen irriteert.
Wellicht nuttig om te lezen :
http://barf-natuurlijk.nl(...)jd_op_tijd_eten.html
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_120828584
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:19 schreef Cat22 het volgende:

[..]

succes! Altijd leuk om het roofdier in de kat te zien ontwaken als ze een eerste keer vers voer krijgen.

Hier wordt de kwartel door twee van de drie niet gewaardeerd. :')
Dank! Jammer van de kwartel ;(

quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:16 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Wellicht nuttig om te lezen :
http://barf-natuurlijk.nl(...)jd_op_tijd_eten.html
Dank je, interessant stuk :y. Nu had ze eigenlijk altijd brokjes tot haar beschikking, die ik op verschillende tijden bijvulde, maar zal het onthouden.

Zojuist heeft ze haar eerste beetje Tinlo gegeten. Met smaak! Hoefde er geen water oid overheen te doen, heb het ook niet gemengd. Dus ik ben blij :). Nu even afwachten wat het met haar darmen/maag doet..
pi_120877408


't gaat er in als zoete koek *O*

(Het is trouwens maar een dun laagje hoor, maar toch)
pi_120879338
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:00 schreef snkr-xxx het volgende:
[ afbeelding ]

't gaat er in als zoete koek *O*

(Het is trouwens maar een dun laagje hoor, maar toch)
*O*

Hier kregen de katten voor het eerst kuikens. Lola tikte er een keer tegen aan met haar poot, besloot dat het niet interessant was en liep weer weg, maar Dio veranderde in een tijger! :D
Foto's in spoiler. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120879533
Ik heb ook eens een dooie muis en kuiken geprobeerd, beide werden compleet genegeerd }:|
Kippennek ook }:|
Hart ook }:|
Ik heb McDonalds poezelz
pi_120880191
Hart, lever en longetjes en ook kippenekjes worden door alle drie gewaardeerd. Eentje laat het weleens liggen als hij er geen zin in heeft.

oO< oO< oO< heb ik ook enthousiast ingekocht. De twee heren der schepping keken er schaapachtig naar en kwamen toen vragen waar hun eten toch bleef. :') Poes verandert echter in een roofdier en weet er prima raad mee.
Katers zijn watjes. :{w _O-

Fijn dat ze het KVV goed eet snkr-xxx!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_120882164
Kippennekjes en -hartjes eet Lola erg graag, Dio wist in het begin niet wat hij ermee moest maar uiteindelijk vindt hij een kippennek ook wel lekker. Hart hoef ik niet mee aan te komen want dan kijkt hij me aan of ik gek ben. :')
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:27:58 #293
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_120882732
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:00 schreef snkr-xxx het volgende:
[ afbeelding ]

't gaat er in als zoete koek *O*

(Het is trouwens maar een dun laagje hoor, maar toch)
Cool.

Ik ben ook al 12 jaar vegetariër maar ik vind BARF en Carnibest beide niet echt stinken :N . Behalve de pens, dan.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_120883803
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:27 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Cool.

Ik ben ook al 12 jaar vegetariër maar ik vind BARF en Carnibest beide niet echt stinken :N . Behalve de pens, dan.
Moet je het drogen



vinden de buren leuk
O-)
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:49:07 #295
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_120884204
Standaard snack hier is lamslong, dat stinkt wel :') Maar is ook nog zat te doen, vind ik.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_120885253
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:33 schreef Nune het volgende:

[..]

*O*

Hier kregen de katten voor het eerst kuikens. Lola tikte er een keer tegen aan met haar poot, besloot dat het niet interessant was en liep weer weg, maar Dio veranderde in een tijger! :D
Foto's in spoiler. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^

quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:27 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Cool.

Ik ben ook al 12 jaar vegetariër maar ik vind BARF en Carnibest beide niet echt stinken :N . Behalve de pens, dan.
Ik loop ook maar te miepen, komt wel goed ;). Alles voor een blije, gezonde poes O+
pi_121042977
Ik ga mijn pup overzetten op kvv, maar hij mag maar 80 gram per dag. Hoe kan ik dat het beste verdelen? Mij lijkt twee keer op een dag de max? Omdat het zo weinig is..?
pi_121043098
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 19:04 schreef Soulagement het volgende:
Ik ga mijn pup overzetten op kvv, maar hij mag maar 80 gram per dag. Hoe kan ik dat het beste verdelen? Mij lijkt twee keer op een dag de max? Omdat het zo weinig is..?
ik geef mijn poes ook ongeveer 85 gram per dag, verdeeld over 2 keer. :)

denk dat het voor een hond(je) niet anders is?
pi_121043196
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 19:07 schreef dawg het volgende:

[..]

ik geef mijn poes ook ongeveer 85 gram per dag, verdeeld over 2 keer. :)

denk dat het voor een hond(je) niet anders is?
Dat. Poes krijgt hier ook ongeveer 80 gram per dag in twee porties en daar doet ze het prima op.
Bij je pup ga je natuurlijk opbouwen en moet je in de gaten houden dat je wel voldoende geeft of dat hij opeens een groeispurt doormaakt of zo.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_121043267
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 19:04 schreef Soulagement het volgende:
Ik ga mijn pup overzetten op kvv, maar hij mag maar 80 gram per dag. Hoe kan ik dat het beste verdelen? Mij lijkt twee keer op een dag de max? Omdat het zo weinig is..?
Hoeveel % van zijn lichaamsgewicht is dat ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_121046898
Ongeveer 4%

Hij weegt 1,8 kilo en is 3 maanden oud nu.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')