abonnement Unibet Coolblue
pi_97363639
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:08 schreef Ikbenserieus het volgende:

[..]

Daar zit je aardig in de goede richting, maar over dat ''wakkerschrikken'' zo'n gevoel is het niet. Meer een wazig gevoel, dat je meesleurt naar beneden, je wordt er ook in een keer wazig van.
Hmm, dat ken ik dan weer niet (of in ieder geval niet meegemaakt), wellicht even navragen bij de huisarts? Nooit echt van gehoord ook, maar het lijkt mij niet echt iets alarmerends!
pi_97364860
Dat is toevallig. Ik heb precies hetzelfde maar ben er sinds kort gelukkig vanaf.

Best raar gevoel inderdaad. Moeilijk te omschrijven.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 00:26:26 #28
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_97367400
Je hebt een rare angst, oke. De hersenen werken op een rare manier soms.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 00:28:32 #29
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_97367459
Misschien is het gewoon dat je je er oncomfortabel bij voelt, iemand die zomaar de controle overneemt en aan je zit.

Maar ik heb dat onheilspellende gevoel ook wel gehad hoor, zoals ik al zei de psyche van de mens werkt raar en soms snap je het gewoon niet. Het kunnen ook gewoon je hormonen zijn waardoor je je wat raar en angstig voelt.
pi_97367556
ts ik snap wat je bedoelt, ik heb ook wel is van die moment en je voelt je inderdaad gelijk raar alsof je half droomt of zo. Heb het niet met jou desbetreffende voorbeeld maar wel is dat iemand zijn stem uit het niets verheft en dan krijg ik heel af en toe zon raar gevoel dat ik zoiets heb van wtf daarlijk gaat het harder en harder.. nou ja moeilijk uit te leggen maar het is inderdaad een raar verschijnsel
pi_97368169
Je kent wel van die mensen die geneigd zijn heel snel een troostende knuffel te geven als je zojuist hebt verteld dat je ergens mee zit. En dat kan klein zijn waardoor je een tikkeltje minder vrolijk als anders bent, maar waar je verder geen big deal van maakt.

Ik word zelf helemaal kriegel van die mensen. Ik heb dan meteen een gedachte van: blijf van me af, wat moet je van me?! En als ik dan heel vriendelijk zeg dat ik het niet zo prettig vind, zijn ze of beledigd of ze proberen hun zin door te drijven om alsnog die knuffel te geven. ("Geeft niks hoor! Je mag je best openstellen hoor! Je bent het zeker niet gewend dat mensen om je geven?" :|W )

Is het gevoel wat je hebt een beetje vergelijkbaar hiermee?
  vrijdag 27 mei 2011 @ 01:29:17 #32
345457 Retronix
Zeg maar Retro.. ;)
pi_97368875
Klinkt aardig psychotisch
Retro is a culturally outdated or aged style, trend, mode, or fashion, from the overall postmodern past, that has since that time become functionally or superficially the norm once again.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 01:52:15 #33
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_97369146
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 01:29 schreef Retronix het volgende:
Klinkt aardig psychotisch
???
  zaterdag 28 mei 2011 @ 16:49:11 #34
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_97423589
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 00:31 schreef GeertJan88 het volgende:
ts ik snap wat je bedoelt, ik heb ook wel is van die moment en je voelt je inderdaad gelijk raar alsof je half droomt of zo. Heb het niet met jou desbetreffende voorbeeld maar wel is dat iemand zijn stem uit het niets verheft en dan krijg ik heel af en toe zon raar gevoel dat ik zoiets heb van wtf daarlijk gaat het harder en harder.. nou ja moeilijk uit te leggen maar het is inderdaad een raar verschijnsel
Zoiets ja.
Ik geef hem je morgen wel terug.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 16:50:26 #35
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_97423633
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 00:52 schreef Pulzzar het volgende:
Je kent wel van die mensen die geneigd zijn heel snel een troostende knuffel te geven als je zojuist hebt verteld dat je ergens mee zit. En dat kan klein zijn waardoor je een tikkeltje minder vrolijk als anders bent, maar waar je verder geen big deal van maakt.

Ik word zelf helemaal kriegel van die mensen. Ik heb dan meteen een gedachte van: blijf van me af, wat moet je van me?! En als ik dan heel vriendelijk zeg dat ik het niet zo prettig vind, zijn ze of beledigd of ze proberen hun zin door te drijven om alsnog die knuffel te geven. ("Geeft niks hoor! Je mag je best openstellen hoor! Je bent het zeker niet gewend dat mensen om je geven?" :|W )

Is het gevoel wat je hebt een beetje vergelijkbaar hiermee?
Ja hier is het erg mee te vergelijken.
Ik geef hem je morgen wel terug.
pi_97434410
Heb het trouwens in extreme mate als ik ziek ben en koorts heb.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:40:36 #37
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_97438514
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:25 schreef GeertJan88 het volgende:
Heb het trouwens in extreme mate als ik ziek ben en koorts heb.
Ik ook, zoals ik al had geschreven. Vind het bijzonder dat jij het ook hebt, misschien is er wel een naam voor?
Ik geef hem je morgen wel terug.
pi_97441049
TS, ik heb je al eerder het advies gegeven naar een psychiater te gaan...
Perfecte openingszin: ''Mag ik wat te drinken van je?''
pi_97445087
Volgens mij kan jij er gewoon niet tegen als mensen ongevraagd aan je zitten. Als het extreem is, zou daar een reden achter kunnen zitten, dat je bijvoorbeeld vroeger iets vervelends hebt meegemaakt. Stel dat je ooit ergens had gewerkt en je werd gepest door je collega's doordat ze allemaal ongemerkt gele briefjes op je rug plakte. Dan kan ik me wel voorstellen dat je nu dat lijfelijk gedrag moeilijk kunt verdragen.

Maar er hoeft geen trauma achter te zitten hoor. Veel mensen kunnen niet tegen 'lijfelijkheid'. En dat hebben anderen maar te accepteren. En anders maak je er een grapje van: zeg dat je er geil van wordt, dan houden ze er wel mee op.

Maar als je ook vaak last hebt van 'wakkerschrikken', heb je misschien sowieso last van stress.

Ik heb trouwens ergens het vermoeden dat je je drukker maakt dan nodig is. Kan dat een beetje kloppen?
  zondag 29 mei 2011 @ 01:46:37 #40
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_97445256
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 01:39 schreef Pulzzar het volgende:
Volgens mij kan jij er gewoon niet tegen als mensen ongevraagd aan je zitten. Als het extreem is, zou daar een reden achter kunnen zitten, dat je bijvoorbeeld vroeger iets vervelends hebt meegemaakt. Stel dat je ooit ergens had gewerkt en je werd gepest door je collega's doordat ze allemaal ongemerkt gele briefjes op je rug plakte. Dan kan ik me wel voorstellen dat je nu dat lijfelijk gedrag moeilijk kunt verdragen.

Maar er hoeft geen trauma achter te zitten hoor. Veel mensen kunnen niet tegen 'lijfelijkheid'. En dat hebben anderen maar te accepteren. En anders maak je er een grapje van: zeg dat je er geil van wordt, dan houden ze er wel mee op.

Maar als je ook vaak last hebt van 'wakkerschrikken', heb je misschien sowieso last van stress.

Ik heb trouwens ergens het vermoeden dat je je drukker maakt dan nodig is. Kan dat een beetje kloppen?
Eum, nee het gaat niet echt om het lichamelijke contact, heb ook niks meegemaakt vroeger dat dat nou vervelend is gaan worden.
Ik maak mij totaal niet druk, het is ook niet dat ik er dag en nacht last van heb. Ik heb er eigenlijk helemaal niet echt ''last'' van. Ik maakte dit topic, nadat ik in een ander topic hier op Fok! las ''beetje hier, beetje daar, beetje zo, zo,'' en doordat ik dit las, kreeg ik het ''gevoel'' weer. En omdat ik het wel interessant vind om te weten, waar dat gevoel vandaan komt/of meer mensen het hebben/of er een naam voor is, maakte ik dit topic aan.
Ik geef hem je morgen wel terug.
pi_97449345
Het probleem is alleen dat mensen die het niet hebben het zich ook moeilijk voor kunnen stellen hoe het voelt, dit omdat het op onze beurt weer moeilijk is om uit te leggen. Het is bij mij in ieder geval zo dat als het gebeurd ik in een soort van vacuüm kom en alles nog om dat gene draait.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')