abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 6 november 2011 @ 14:12:54 #251
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_104031166
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 21:55 schreef drx86 het volgende:
Heej mensen ik zit na te denken over de aanschaf van een horloge. Nu was eerst mijn oog gevallen op het volgende horloge:

[ afbeelding ]
ARMANI Classic AR0486

Alleen bedacht me toen dat ik dan waarschijnlijk voor die 199 euro ruim drie kwart alleen al voor de naam Armani betaal en dat de klok zelf relatief mee valt. Heb ik daar gelijk in of valt dat wel mee?

Andere opties:

[ afbeelding ]
Seiko Premier chrono big date leer z SPC059P1

Prijs 495 euro, een stuk meer dan de Armani maar waarschijnlijk qua uurwerk een stuk beter omdat het van oorsprong altijd een "horloge-merk" is geweest.

[ afbeelding ]
Tissot Tradition Perpetual Calendar

Prijs 330 euro.... ben denk ik verliefd! *O*

Nou heb ik zelf geen flauw idee wat goed en wat fout is qua horloge dus ik vroeg me af of jullie me tips konden geven over het onderste 2 horloges. Is de prijs/kwaliteit verhouding goed en hoe is het uurwerk zelf? Zijn er dingen waar ik absoluut even over moet nadenken voordat ik tot de aanschaf van zo'n horloge over ga?

Kortom... help de newb! :D

Is het mogelijk om in de winkel af te dingen op prijzen? (durf het bijna niet te vragen aangezien ik niks erger vind dan afdingen maar het is mogelijk wel het proberen waard bij prijzen van rond de 300-500 euro) :D
Ben zelf in het bezit van de SPC059P1. Werkelijk een prachtding en heb geen moment spijt gehad van mijn aankoop. :)
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_104035131
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 13:15 schreef loqdawq het volgende:
[ afbeelding ]

nieuwe aanwinst rolex sub ref. 116610LV
Ik vind het niks, maar ieder zijn ding. Enige Rolex die ik wel heel mooi vind is de Air-King. Iemand die die heeft? :)
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  vrijdag 11 november 2011 @ 17:37:23 #253
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_104253771
Ik vind een Air-King super, net als de Explorer I. Als ik 'n Air-Kingop de kop weet te tikken voor mijn vriendin komt die er zeker.

Ik weet trouwens niet of het hier mag, maar voor de liefhebbers van vintage met een dunne pols of een verfijnde smaak voor de wat minder grote uurwerken heb ik nog een leuke Tudor (Rolex kast) big rose handopwinder en een Glycine Compressor in de aanbieding!

[ Bericht 9% gewijzigd door TheSilencer op 11-11-2011 22:29:12 (Tudor verkocht) ]
pi_104452309
Ik heb ook een horloge met zo'n compressor kast :)

...
  donderdag 24 november 2011 @ 20:36:10 #255
207863 Obama
Barack Hussein
pi_104775331
Vandaag een Micheal Kors klokkie gekocht:





[ Bericht 9% gewijzigd door Obama op 24-11-2011 20:43:51 ]
pi_104958477
http://watch2day.nl/?TRANSID=748679134&m4n_aid=10963

Da's nogal een korting moet ik zeggen. Kent iemand dit merk?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 29 november 2011 @ 10:59:56 #257
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_104959625
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:16 schreef Blistering het volgende:
http://watch2day.nl/?TRANSID=748679134&m4n_aid=10963

Da's nogal een korting moet ik zeggen. Kent iemand dit merk?
Is een zogenaamd 'plakmerk' - Kosten inkoop 30 EURO in China, waar je er een naam naar keuze op kunt laten drukken. Door een gefingeerde hele hoge 'listprice' lijken ze met 250 EURO een koopje. Laat je niet foppen, dit is gewoon rotzooi. Zoek op een horlogeforum maar naar plakmerk.

De tekst in de advertentie is netjes gedaan. Gehard mineraal is géén saffier en krast dus gewoon. Het automatisch uurwerk is níet Zwitsers, maar Chinees. Rotzooi, afblijven!

Bron: http://www.trustedwatch.c(...)hes-from-Richtenburg
pi_104960046
Ah, ik lees nu inderdaad wat meer negatieve dingen. Jammerlijk dat soort merken.

Thanks iig voor je post. :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_104962612
Zijn er hier mensen met ervaringen met de Seiko Premier Kinetic Perpetual?

En dan wel specifiek de SNP021P1 (caliber 7D56)

De laatste tijd blijft dit horloge maar door mijn hoofd spoken en ik zit er aan te denken om mijn (zeer bescheiden) collectie met deze uit te breiden.


Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 29 november 2011 @ 12:29:18 #260
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_104962736
Ben geen Seiko liefhebber, maar die is erg mooi. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_104962800
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 12:29 schreef static het volgende:
Ben geen Seiko liefhebber, maar die is erg mooi. :)
Ik ben normaliter ook meer van de Zwitsers (heb er zelf 2), maar ik ben zéér gecharmeerd van deze Seiko O+
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 29 november 2011 @ 12:41:09 #262
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_104963140
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 12:31 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik ben normaliter ook meer van de Zwitsers (heb er zelf 2), maar ik ben zéér gecharmeerd van deze Seiko O+
Mooi horloge die Seiko. De band is me te bling, maar op zwart leer...
pi_104963514
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 12:41 schreef TheSilencer het volgende:

[..]

Mooi horloge die Seiko. De band is me te bling, maar op zwart leer...
Mijn andere 2 horloges heb ik op leer, deze Seiko wil ik juist op metaal hebben. Morgen of overmorgen maar eens gaan kijken bij de juwelier :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 29 november 2011 @ 12:55:23 #264
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_104963725
Is nog goedkoop ook volgens mij.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_104963940
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 12:55 schreef static het volgende:
Is nog goedkoop ook volgens mij.
Rond de 500 euro meen ik (op internet). Maar horloges koop ik liever bij de juwelier ipv online.

Valt mee idd.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 29 november 2011 @ 16:41:00 #266
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_104971662
Mijn nieuwe trots:

pi_104979536
Ah, een Pontos. Mooie klok :Y

Ik heb zelf ook een Maurice Lacroix. Een Masterpiece Peseux 7046 handopwinder.





Zijn geen eigen foto's.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 29 november 2011 @ 20:13:57 #268
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_104981484
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 19:39 schreef StateOfMind het volgende:
Ah, een Pontos. Mooie klok :Y

Ik heb zelf ook een Maurice Lacroix. Een Masterpiece Peseux 7046 handopwinder.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zijn geen eigen foto's.
Prachtig ding ook. Die masterpieces zijn echt mooi.
  woensdag 30 november 2011 @ 19:38:09 #269
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_105018367
Er zit jammer genoeg een hele kleine beschadiging op de bezel van mijn sub LV, soms kun je het zien in het zonlicht.Nu twijfel ik wel een beetje, vervangen of laten zitten. (het is een gebruiksvoorwerp, maar de eerste beschadiging aan de bezel na 2 jaar doet wel een beetje pijn :D )
From feudal serf to spender.
pi_105020065
quote:
11s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:38 schreef S1nn3rz het volgende:
Er zit jammer genoeg een hele kleine beschadiging op de bezel van mijn sub LV, soms kun je het zien in het zonlicht.Nu twijfel ik wel een beetje, vervangen of laten zitten. (het is een gebruiksvoorwerp, maar de eerste beschadiging aan de bezel na 2 jaar doet wel een beetje pijn :D )
Het eerste krasje, hoe miniem ook, doet altijd pijn :'( . Ook al ziet niemand het, jij zelf weet dat het er zit en dat is erg zat.

Zelf ben ik nu ook een horloge rijker *O* na een hele dag juweliers langslopen in de wijde omgeving.

Degene die ik in eerste instantie wou hebben, de Seiko Premier Kinetic Perpetual Calender was nergens te krijgen in de specifieke uitvoering die ik wilde hebben (ref. SNP021). Was wel te bestellen bij sommigen, maar de prijs zou dan 625 euro zijn bij de goedkoopste.
Ondanks dat mijn andere horloges duurder zijn vond ik dit voor mezelf toch wat te gortig.

Gelukkig had ik ook een nummer 2 in gedachte, en deze is het uiteindelijk ook geworden: de Seiko Premier Perpetual Calender (ref. SNQ103P1, caliber 6A32).

Tot het jaar 2100 hoef ik de datum nooit meer te veranderen (of een maand nu 28, 29, 30 of 31 dagen heeft, hij verspringt automatisch naar de juiste datum :Y )

Het is wel een quartz horloge, waar ik op zich weinig mee heb (mijn andere horloges zijn een handopwinder en een mechanische automaat), maar aan de andere kant is het wel fijn dat ik het horloge nooit goed hoef te zetten als ik hem een paar dagen niet heb gedragen.

Als extra service van de juwelier heb ik een kaartje gekregen waarmee ik tot en met 2025 (!!!) gratis batterijen mag wisselen bij hen inclusief het weer waterdicht maken. Erg netjes.

Tot slot wat pics:


Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 30 november 2011 @ 22:23:23 #271
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_105027900
Tof horloge :Y
From feudal serf to spender.
pi_105030452
Thanks :Y

Wel even wennen weer, zo'n verspringende secondenwijzer als je een soepel lopende secondenwijzer van een mechanisch horloge gewend bent.

Ik heb 'm meteen maar tot daily beater gepromoveerd, want ik was toch altijd wat huiverig om mijn ML Masterpiece elke dag te dragen. Die is na 2 jaar nog steeds absoluut krasvrij en in nieuwstaat en dat wou ik graag zo houden. Het is toch de trots van mijn collectie en daar ben ik toch uiterst zuinig op. Zo'n dresswatch is toch wat fijngevoeliger dan een toolwatch zoals de Sub.

Heel, heel even heb ik trouwens getwijfeld de afgelopen tijd om toch voor een leuke gebruikte JLC of Sub LV te gaan, maar voor mezelf kon ik die uitgave toch niet verantwoorden. Maar goed, het bloed kruipt waar het niet gaan kan ;)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 30 november 2011 @ 23:06:00 #273
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_105030821
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 23:00 schreef StateOfMind het volgende:
Thanks :Y

Wel even wennen weer, zo'n verspringende secondenwijzer als je een soepel lopende secondenwijzer van een mechanisch horloge gewend bent.

Ik heb 'm meteen maar tot daily beater gepromoveerd, want ik was toch altijd wat huiverig om mijn ML Masterpiece elke dag te dragen. Die is na 2 jaar nog steeds absoluut krasvrij en in nieuwstaat en dat wou ik graag zo houden. Het is toch de trots van mijn collectie en daar ben ik toch uiterst zuinig op. Zo'n dresswatch is toch wat fijngevoeliger dan een toolwatch zoals de Sub.

Heel, heel even heb ik trouwens getwijfeld de afgelopen tijd om toch voor een leuke gebruikte JLC of Sub LV te gaan, maar voor mezelf kon ik die uitgave toch niet verantwoorden. Maar goed, het bloed kruipt waar het niet gaan kan ;)
Hehe, ik snap je meteen. Moet wel zeggen dat ze heerlijk om je pols zitten. Ik vind ze tijdloos, lekker zitten en ik kan er geen genoeg van krijgen. Ik heb de Breitling die ik destijds had direct verkocht, die lag alleen nog in de kluis. :D
Heb wel een tijd zitten denken om een Seiko duiker te kopen voor bijvoorbeeld het klussen of andere dingen waar ze makkelijk kunnen beschadigen. 150euro doet iets minder zeer als het kapot gaat hoop ik. (en vind het schitterende horloges)

Gewoon doen trouwens als je de mogelijkheid hebt. Ze zijn waardevast en je bent em snel kwijt mocht je het zat zijn (al kan ik me dat niet snel voorstellen)
From feudal serf to spender.
pi_105031593
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2011 23:06 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Hehe, ik snap je meteen. Moet wel zeggen dat ze heerlijk om je pols zitten. Ik vind ze tijdloos, lekker zitten en ik kan er geen genoeg van krijgen. Ik heb de Breitling die ik destijds had direct verkocht, die lag alleen nog in de kluis. :D
Heb wel een tijd zitten denken om een Seiko duiker te kopen voor bijvoorbeeld het klussen of andere dingen waar ze makkelijk kunnen beschadigen. 150euro doet iets minder zeer als het kapot gaat hoop ik. (en vind het schitterende horloges)

Gewoon doen trouwens als je de mogelijkheid hebt. Ze zijn waardevast en je bent em snel kwijt mocht je het zat zijn (al kan ik me dat niet snel voorstellen)
Het is een virus waar je niet vanaf komt :Y

Tja, ik weet niet, iets hield me gewoon tegen om zo even 4k uit geven, te meer omdat dat zoveel meer is dan mijn duurste (de ML kostte 1500, de Zeno 650 en dan nu de Seiko 360). Het is denk ik meer iets psychologisch ;) Zelfs de Seiko die ik in 1e gedachte had mocht ik niet van mezelf kopen. Maar goed, op termijn komt het er echt wel van, ben ik bang ;)

Overigens vond ik de goedkopere Seiko's (tot pak 'm beet 300 euro) wel een goedkope uitstraling hebben. De duurdere modellen zien er wel heel sjiek uit. En Seiko is toch wel kwaliteit.

Nooit gedacht trouwens dat ik als liefhebber van Zwitsers en Duitsers ooit een Japanner zou kopen :D

Overigens als ik eenmaal iets gekocht heb, verkoop ik het nooit meer. Mijn Zeno draag ik nooit, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hem te verkopen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 3 december 2011 @ 23:16:38 #275
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_105150485
quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:14 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het eerste krasje, hoe miniem ook, doet altijd pijn :'( . Ook al ziet niemand het, jij zelf weet dat het er zit en dat is erg zat.

Zelf ben ik nu ook een horloge rijker *O* na een hele dag juweliers langslopen in de wijde omgeving.

Degene die ik in eerste instantie wou hebben, de Seiko Premier Kinetic Perpetual Calender was nergens te krijgen in de specifieke uitvoering die ik wilde hebben (ref. SNP021). Was wel te bestellen bij sommigen, maar de prijs zou dan 625 euro zijn bij de goedkoopste.
Ondanks dat mijn andere horloges duurder zijn vond ik dit voor mezelf toch wat te gortig.

Gelukkig had ik ook een nummer 2 in gedachte, en deze is het uiteindelijk ook geworden: de Seiko Premier Perpetual Calender (ref. SNQ103P1, caliber 6A32).

Tot het jaar 2100 hoef ik de datum nooit meer te veranderen (of een maand nu 28, 29, 30 of 31 dagen heeft, hij verspringt automatisch naar de juiste datum :Y )

Het is wel een quartz horloge, waar ik op zich weinig mee heb (mijn andere horloges zijn een handopwinder en een mechanische automaat), maar aan de andere kant is het wel fijn dat ik het horloge nooit goed hoef te zetten als ik hem een paar dagen niet heb gedragen.

Als extra service van de juwelier heb ik een kaartje gekregen waarmee ik tot en met 2025 (!!!) gratis batterijen mag wisselen bij hen inclusief het weer waterdicht maken. Erg netjes.

Tot slot wat pics:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een prachtding _O_
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')