abonnement Unibet Coolblue
pi_97227773
Welkom op de Erasmus slowchat @ FOK!



Campus Woudestein / Hoboken


FOK!kers @ Erasmus Universiteit Rotterdam

RSM Erasmus University
BliksemSchigt - BSc International Business Administration
Dandez92 - BSc International Business Administration
Public_NME - MSc Strategic Management
unioz - BSc International Business Administration
Version1 - MSc Finance & Investments
wikwakka2 - BSc International Business Administration

Erasmus School of Economics
Artianos - BSc Economie & Bedrijfseconomie
BoerBert - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Bolkesteijn - MSc Economics & Business
BVO - MSc Economics & Business
Carducci - BSc Economie & Bedrijfseconomie & LL.B Rechtsgeleerdheid
Chabo - BSc Economie & Bedrijfseconomie
ChRoNiC - MSc Economics & Business en LL.B Rechtsgeleerdheid
eleusis - MSc Economics & ICT
FastFox91 - BSc Informatica & Economie (uitstervend ras)
Fingon - BSc Econometrie & Operationele Research
Finitio - MSc Economics & Business en LL.B Rechtsgeleerdheid
hamster90 - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Irritatie100 - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Kaas - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Najir - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Pulu - BSc Economie & Bedrijfseconomie
SnookieMJ - MSc Economics & Business
SuperHarregarre - MSc International Economics & Business Studies

Erasmus School of Law
Carducci - BSc Economie & Bedrijfseconomie & LL.B Rechtsgeleerdheid
ChRoNiC - MSc Economics & Business en LL.B Rechtsgeleerdheid
DahaKa - LL.B Rechtsgeleerdheid
Finitio - MSc Economics & Business en LL.B Rechtsgeleerdheid
Fiskus - LL.B Fiscaal Recht
Flashwin - LL.M Bedrijfsrecht
IkeDubaku99 - LL.B Rechtsgeleerdheid
Lucky_Strike - MSc Criminologie
Phaelanx_NL - BSc Rechtsgeleerheid

Erasmus MC
Andre Rouvoet - gewoon een bietje sneien in meesen!
Ludacriss - BSc Geneeskunde
_Lily_ - Geneeskunde

Erasmus School of History, Culture and Communication
Nepthys - BA Algemene Cultuurwetenschappen

Faculteit der Sociale Wetenschappen
ThE_ED - BSc Sociologie
Triggershot - BSc Bestuurskunde

Faculteit der Wijsbegeerte
-

Overig
JoPiDo - Is er nog niet helemaal uit O+

Handige Links
Website Erasmus Universiteit Rotterdam
MyEUR
Blackboard
SIN-Online
Osiris
EURmail
ERNA
StudieLink
DUO ~O>

Vorige Delen
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |

Als je in/uit de OP wilt, pas het dan aan in de wiki
Game On!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Kaas- op 23-05-2011 22:58:34 ]
pi_97227864
Hehe, soms is een score zo ontzettend onverdiend. Wegens een studiereis en post-studiereis-luiheid geen ene donder gedaan voor die tussentoets accounting van vanavond en bleek ineens slechts 2 fout te hebben. Zwaar onterecht, maar oh zo mooi. :D
  maandag 23 mei 2011 @ 22:53:21 #3
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_97227908
Er staat een 'open nieuw deel'-knop bij het oude topic, als je die gebruikt had, dan werden tvp's overgezet.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_97228019
Bedankt, weet ik dat voor de volgende keer.
pi_97228113
ik kan toegevoegd worden bij geneeskunde --> artsfase (5e jaars)
  maandag 23 mei 2011 @ 22:57:03 #6
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_97228152
En dan komt hij ook in het lijstje dat je krijgt als je op de TT drukt (heb ik nu zelf moeten toevoegen - druk op F5 dan zie je het mogelijk pas), dat scheelt weer bijhouden in de OP.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:53:24 #7
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_97358479
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:52 schreef Kaas- het volgende:
Hehe, soms is een score zo ontzettend onverdiend. Wegens een studiereis en post-studiereis-luiheid geen ene donder gedaan voor die tussentoets accounting van vanavond en bleek ineens slechts 2 fout te hebben. Zwaar onterecht, maar oh zo mooi. :D
9 fout :') Toch een zaadvak.
pi_97370285
6 fout, waarvan 2 de vraag niet goed gelezen.
pi_97418868
Ik ben er nog steeds niet uit :p. Als ik dit jaar (2011) mijn bachelor haal en 2011-2012 begin met een tweede studie betaal ik dan wettelijk tarief of instellingstarief.

Instellingstarief III geldt voor:

studenten die onder de overgangsregeling van de Erasmus Universiteit vallen. De overgangsregeling geldt voor studenten die in 2010-2011 bij deze instelling staan ingeschreven. Zij mogen de tweede opleiding afronden tegen een instellingstarief dat gelijk is aan het wettelijk collegegeldtarief. De regeling geldt tot en met collegejaar 2013-2014 onder de voorwaarde dat de student ononderbroken studeert tot aan het behalen van de graad.

"Deze instelling", ja dat sta ik. Alleen voor de eerste of tweede opleiding? De tweede dus niet want ik moet me nog inschrijven.

Maar daaronder staat dan weer:
Overgangsregeling voor studenten die in 2010-2011 staan ingeschreven voor een tweede opleiding aan de Erasmus Universiteit
Voldoe je aan alle voorwaarden van de overgangsregeling, dan mag je je tweede opleiding
aan de Erasmus Universiteit afronden tegen instellingstarief III dat gelijk is aan het wettelijk collegegeldtarief. De overgangsregeling geldt tot en met collegejaar 2013-2014.

Als het eerste van toepassing zou zijn zou het tweede deel dubbelop zijn toch? Dus dan neem ik weer aan dat ik dus het instellingstarief moet betalen.. Heb ESSC al een mail gestuurd maar dat duurt nog even..
pi_97561237
Ik krijg zojuist een uitnodiging van een of andere decaan op Linkedin. Beetje vreemd om e-mailadressen voor privédoeleinden te gebruiken.

Ps) Ik ben geen uitstervend ras, de opleiding van Leiden groeit.
pi_97574199
Haha, sowieso beetje merkwaardig dat een decaan je daar toevoegt als je verder nooit samengewerkt hebt of iets dergelijks.
pi_97586840
Van de metro naar de aula lopen wordt met de dag onmogelijker :')
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:01:46 #13
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_97586979
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 16:58 schreef kort het volgende:
Van de metro naar de aula lopen wordt met de dag onmogelijker :')
Inderdaad :') Goedereningang dan maar.
  woensdag 1 juni 2011 @ 21:02:55 #14
230293 Fittrick
1 Dennis bier..
pi_97596137
Dat valt toch reuze mee? Moet je eens vanaf tram 21 proberen, dan ben je inmiddels een kwartier onderweg 8)7.

Wordt dan na de vakantie allemaal beter geregeld?
You don't stop playing because you get old. You get old because you stop playing.
pi_97605488
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:02 schreef Fittrick het volgende:
Dat valt toch reuze mee? Moet je eens vanaf tram 21 proberen, dan ben je inmiddels een kwartier onderweg 8)7.

Wordt dan na de vakantie allemaal beter geregeld?
Nope.
pi_97789740
Sinds wanneer is rechten een BSc opleiding trouwens? :').

Staat verkeerd in de OP.
Geen referral hier.
pi_97808656
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:12 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Sinds wanneer is rechten een BSc opleiding trouwens? :').

Staat verkeerd in de OP.
Heel goed, toch dat stukje scherpte dat je van een rechtenstudent mag verwachten!
pi_97850467
Heeft toevallig iemand nog toegang tot blackboard voor het vak Organisatie uit '07 (FEB11006-07)? Ik zou graag de antwoorden van het tentamen hebben. Eventuele organisatie tentamens uit andere jaren zijn ook erg welkom :s)
pi_97851112
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 21:27 schreef Finitio het volgende:

[..]

Heel goed, toch dat stukje scherpte dat je van een rechtenstudent mag verwachten!
O-)
Geen referral hier.
pi_97853388
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:06 schreef dumpertje het volgende:
Heeft toevallig iemand nog toegang tot blackboard voor het vak Organisatie uit '07 (FEB11006-07)? Ik zou graag de antwoorden van het tentamen hebben. Eventuele organisatie tentamens uit andere jaren zijn ook erg welkom :s)
Weet niet zeker of deze de juiste is. Gemaakt op maart 2007 (FEW0031)?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97930676
Weet iemand hoe veel je te laat mag komen voor een tentamen op ESE voordat ze je toegang weigeren?
Beneath the gold, bitter steel
pi_97931212
half uur
pi_97935435
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:56 schreef Sjappel het volgende:
half uur
Bij macro-economie was iemand geweigerd die 10 minuten te laat was.
pi_97936180
Ik heb me wel eens een half uur in de tijd vergist :').

Ben gelukkig altijd redelijk vroeg, dus was maar 10 minuten te laat, maar ben niet geweigerd bij ESL.
Geen referral hier.
pi_97938012
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 13:57 schreef kort het volgende:

[..]

Bij macro-economie was iemand geweigerd die 10 minuten te laat was.
Tuurlijk moet je altijd proberen op tijd te komen, maar iemand weigeren na 10 minuten vind ik wel redelijk kansloos.
pi_97938074
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:12 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Sinds wanneer is rechten een BSc opleiding trouwens? :').

Staat verkeerd in de OP.
Hmm, je hebt gelijk. Kan de post inmiddels alleen niet meer wijzigen.
pi_97944737
quote:
13s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Tuurlijk moet je altijd proberen op tijd te komen, maar iemand weigeren na 10 minuten vind ik wel redelijk kansloos.
Dit soort streken vallen te verwachten van onze surveillanten :').
Cool story, Hansel.
pi_97945541
Ey wiwa alweer verhuisd voor je exchange of wat? Hoe regel je het met je eigen kamer in Rdam?
pi_97946882
quote:
13s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Tuurlijk moet je altijd proberen op tijd te komen, maar iemand weigeren na 10 minuten vind ik wel redelijk kansloos.
Idd, ik dacht dat die half-uur regel strikt nageleefd werd..
pi_97947060
Bij micro mocht ik na 45 min nog binnenkomen. :) Gemiddelde reis van 55 minuten, 145 min over gedaan, trein reed niet.
pi_97947275
ESL
quote:
Lid 4 Tot 15 minuten na aanvang van het tentamen is het nog mogelijk aan het tentamen te beginnen. Na deze 15 minuten is het niet meer mogelijk om aan het tentamen deel te nemen, tenzij de hoofdsurveillant toestemming geeft voor verlate deelname aan het tentamen, als gevolg van aantoonbare ernstige verkeershinder. Tegen de beslissing dat vanwege te laat arriveren geen tentamen gedaan kan worden is geen beroep mogelijk.
In de OER van de ESE staat er niks over in. Heel vreemd.
pi_97949158
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:24 schreef FastFox91 het volgende:
Bij micro mocht ik na 45 min nog binnenkomen. :) Gemiddelde reis van 55 minuten, 145 min over gedaan, trein reed niet.
Ja omdat het toen sneeuwde, ben toen ook uur te laat gekomen voor Analyse I...
Beneath the gold, bitter steel
pi_98057491
Zijn er nog behulpzame mensen met oude Boekhouden en Organisatie & Strategie tentamens? Zou zeker welkom zijn
pi_98067191
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:54 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Weet niet zeker of deze de juiste is. Gemaakt op maart 2007 (FEW0031)?
Ah ik heb een stomme fout gemaakt. Het is organisatie uit juli 2008 die ik nodig heb. Het is collegejaar 07-08
pi_98068806
Hier nog een mooie pagina voor tijdens het SOGgen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Humor_en_onzin/Student
pi_98068875
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:46 schreef Kaas- het volgende:
Ey wiwa alweer verhuisd voor je exchange of wat? Hoe regel je het met je eigen kamer in Rdam?
Nee, in september ga ik pas daar naartoe.
Een vriend van mij gaat waarschijnlijk in Rotterdam stagelopen, dus kan ik hem mooi aan hem onderverhuren. Ik weet niet of ik het risico wil nemen om mijn kamer aan een willekeurig iemand te verhuren :').
Cool story, Hansel.
pi_98141214
Ah, dat is wel lekker geregeld dan! Maar moet je wel veel geluk voor hebben..

-
Btw, komende dinsdag tot 21:30 uur een tentamen, dat zijn toch geen tijden. :N
pi_98203256
Zijn er hier mensen die een bachelor major in Financial Economics gedaan hebben? Zo ja, is dat een beetje een leuke/leerzame major? :P
pi_98203365
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:42 schreef Kaas- het volgende:
Ah, dat is wel lekker geregeld dan! Maar moet je wel veel geluk voor hebben..

-
Btw, komende dinsdag tot 21:30 uur een tentamen, dat zijn toch geen tijden. :N
Hebben wij een keer gehad geloof ik :'). Maar dat was een tentamen dat sowieso geen uur duurde, dus was ik alsnog nog op een normale tijd thuis.

Net International Marketing Research gedaan - was ook alweer klaar na een minuut of 40. Maar goed, dat tentamen was ook maar 50% van een vak van 3 ECTS.
Cool story, Hansel.
pi_98203651
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:10 schreef Conversatie het volgende:
Zijn er hier mensen die een bachelor major in Financial Economics gedaan hebben? Zo ja, is dat een beetje een leuke/leerzame major? :P
Ik zelf niet, al doe ik wel de master Financial Economics. Ik ken veel mensen die hem wel hebben gedaan, en van wat ik hoor is het relatief veel werk maar wel erg leerzaam.
pi_98203690
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:20 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ik zelf niet, al doe ik wel de master Financial Economics. Ik ken veel mensen die hem wel hebben gedaan, en van wat ik hoor is het relatief veel werk maar wel erg leerzaam.
Wat voor major heb je dan wel gedaan? :o
pi_98204292
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:20 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ik zelf niet, al doe ik wel de master Financial Economics. Ik ken veel mensen die hem wel hebben gedaan, en van wat ik hoor is het relatief veel werk maar wel erg leerzaam.
Oke, thanks! Relatief veel werk had ik niet echt verwacht, Financial Methods and Techniques kwam op mij bijv. meer over als een herhaling van andere statistiek vakken (OLS etc). Maar leerzaam, daar gaat het natuurlijk om ;) Ik had ook het idee dat je bij deze major meer praktische kennis op doet dan, pak weg, international economics.
pi_98215581
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:32 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Oke, thanks! Relatief veel werk had ik niet echt verwacht, Financial Methods and Techniques kwam op mij bijv. meer over als een herhaling van andere statistiek vakken (OLS etc). Maar leerzaam, daar gaat het natuurlijk om ;) Ik had ook het idee dat je bij deze major meer praktische kennis op doet dan, pak weg, international economics.
Juist FMT schijnt erg lastig te zijn, vooral ook door de wijze van toetsing (2-keuze a la micro & TS1). Wat je zegt over praktische kennis klopt wel denk ik, zeker bij bijvoorbeeld fusies en overnames moet je een aantal zeer praktijkgerichte opdrachten maken. Als voorbereiding voor de master heb je de major niet per se nodig, maar het is natuurlijk wel zo logisch als je toch financial economics wilt gaan doen.:)
pi_98215784
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:21 schreef kort het volgende:

[..]

Wat voor major heb je dan wel gedaan? :o
Ik hoefde als economie en rechten student alleen een werkcollege te doen, en toen heb ik voor Economie & Beleid gekozen. Dat is zeker een aanrader overigens, want je krijgt een erg interessant kijkje in de keuken van de Haagse politiek door een hoge ambtenaar. Het bleek dat ik vooraf toch niet echt een goed beeld had van hoe het er daar echt aan toe gaat. Als je niet bij een ministerie wilt werken en de overheid je überhaupt niet zo interesseert kun je echter beter voor iets anders kiezen.
pi_98220091
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:31 schreef Finitio het volgende:

[..]

Juist FMT schijnt erg lastig te zijn, vooral ook door de wijze van toetsing (2-keuze a la micro & TS1). Wat je zegt over praktische kennis klopt wel denk ik, zeker bij bijvoorbeeld fusies en overnames moet je een aantal zeer praktijkgerichte opdrachten maken. Als voorbereiding voor de master heb je de major niet per se nodig, maar het is natuurlijk wel zo logisch als je toch financial economics wilt gaan doen.:)
Ah :P Inschattingsfout.
En tja, het zal de master allicht makkelijker maken, en als het niet bevalt kan ik in ieder geval nog op tijd switchen ;)

(Waarom toch geen micro master trouwens?)

[ Bericht 0% gewijzigd door Conversatie op 16-06-2011 00:49:37 ]
pi_98248191
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:51 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Ah :P Inschattingsfout.
En tja, het zal de master allicht makkelijker maken, en als het niet bevalt kan ik in ieder geval nog op tijd switchen ;)

(Waarom toch geen micro master trouwens?)
Haha je kunt dan idd nog switchen :)

Mijn vrienden deden micro en ik zat helemaal in die richting, het waren de vakken waar ik het best in was en waar ik ook les in had gegeven dus micro was de meest logische keuze. Voor mijn carriere wil ik echter meer de financiele kant op, en dan is het veel logischer om finance te doen. Ook denkt de buitenwereld dat finance de moeilijkste richting is (zwaar onterecht als je het mij vraagt), dus staat het diploma waarschijnlijk ook nog hoger aangeschreven. Een bijkomend (enorm) voordeel is dat de finance master zo groot is dat er SIR-verslagen voor vrijwel elk vak verschijnen en je dus niet die verschrikkelijk trage !@#$#& colleges hoeft te volgen.
pi_98249707
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:22 schreef Finitio het volgende:

[..]

Haha je kunt dan idd nog switchen :)

Mijn vrienden deden micro en ik zat helemaal in die richting, het waren de vakken waar ik het best in was en waar ik ook les in had gegeven dus micro was de meest logische keuze. Voor mijn carriere wil ik echter meer de financiele kant op, en dan is het veel logischer om finance te doen. Ook denkt de buitenwereld dat finance de moeilijkste richting is (zwaar onterecht als je het mij vraagt), dus staat het diploma waarschijnlijk ook nog hoger aangeschreven. Een bijkomend (enorm) voordeel is dat de finance master zo groot is dat er SIR-verslagen voor vrijwel elk vak verschijnen en je dus niet die verschrikkelijk trage !@#$#& colleges hoeft te volgen.
Ah :) Die indruk had ik inderdaad ook al, maar volgens mij komt dat vooral omdat veel mensen niet precies weten wat micro-economie (of iets gerelateerds) inhoudt. Het is wel een idioot populaire richting trouwens, ik las ooit ergens dat bijna de helft het kiest. Zelf heb ik echt nog geen flauw idee in wat voor sector ik zou willen werken, maar financial economics biedt denk ik wel de meeste mogelijkheden (ook qua breedte).
pi_98259484
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:00 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Ah :) Die indruk had ik inderdaad ook al, maar volgens mij komt dat vooral omdat veel mensen niet precies weten wat micro-economie (of iets gerelateerds) inhoudt. Het is wel een idioot populaire richting trouwens, ik las ooit ergens dat bijna de helft het kiest. Zelf heb ik echt nog geen flauw idee in wat voor sector ik zou willen werken, maar financial economics biedt denk ik wel de meeste mogelijkheden (ook qua breedte).
Ja klopt, bijna de helft doet finance :)

Qua mensen vind ik de micro-master trouwens wel een stuk relaxter, bij finance lopen veel misplaatst arrogante types, bij micro zijn die er helemaal niet (kwam ik zelf nog het dichtste bij).

Het kan echter ook slechter, begin dit jaar deed ik samen met een vriend een mastervak marketing, en dat was echt verschrikkelijk. Het is rijtjes leren 2.0, en je medestudenten lijken net het publiek bij DWDD, met brillen zonder sterkte, baardjes van 3 dagen, 'colour blocking' voor de vrouwen en discussies over verschillen in marketing in Mexico en de VS die zonder overgang overgaan in compleet irrelevante verhalen over de oorlog in Irak. Dat die mensen de bachelor door zijn gekomen is voor mij onbegrijpelijk.
pi_98260847
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:34 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ja klopt, bijna de helft doet finance :)

Qua mensen vind ik de micro-master trouwens wel een stuk relaxter, bij finance lopen veel misplaatst arrogante types, bij micro zijn die er helemaal niet (kwam ik zelf nog het dichtste bij).

Het kan echter ook slechter, begin dit jaar deed ik samen met een vriend een mastervak marketing, en dat was echt verschrikkelijk. Het is rijtjes leren 2.0, en je medestudenten lijken net het publiek bij DWDD, met brillen zonder sterkte, baardjes van 3 dagen, 'colour blocking' voor de vrouwen en discussies over verschillen in marketing in Mexico en de VS die zonder overgang overgaan in compleet irrelevante verhalen over de oorlog in Irak. Dat die mensen de bachelor door zijn gekomen is voor mij onbegrijpelijk.
_O-

Trouwens, colour blocking :')? Oh, google geeft al antwoord :').
Cool story, Hansel.
pi_98260954
Trouwens, iemand ervaring of verhalen over Business Information Management en/of Supply Chain Management? Leken mij beide wel interessant op zich. Die eerste komt op mij alleen een beetje als zo'n theoretisch, blabla-vak over (zoals marketing of zo) zonder bijvoorbeeld de wat zwaardere, wiskundige inhoud of iets dergelijks.
Cool story, Hansel.
pi_98265481
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:34 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ja klopt, bijna de helft doet finance :)

Qua mensen vind ik de micro-master trouwens wel een stuk relaxter, bij finance lopen veel misplaatst arrogante types, bij micro zijn die er helemaal niet (kwam ik zelf nog het dichtste bij).

Het kan echter ook slechter, begin dit jaar deed ik samen met een vriend een mastervak marketing, en dat was echt verschrikkelijk. Het is rijtjes leren 2.0, en je medestudenten lijken net het publiek bij DWDD, met brillen zonder sterkte, baardjes van 3 dagen, 'colour blocking' voor de vrouwen en discussies over verschillen in marketing in Mexico en de VS die zonder overgang overgaan in compleet irrelevante verhalen over de oorlog in Irak. Dat die mensen de bachelor door zijn gekomen is voor mij onbegrijpelijk.
:D

Clichés komen vaak wel ergens vandaan helaas :P Vraag me af hoe sterk je dat terug ziet in je werk later.
pi_98276707
Haha, ik hoorde van een vriend die afgelopen jaar de marketing master deed ook al dat ze dat diploma meegaven aan 'elke willekeurige zwakzinnige debiel die het totaal niet verdiende'.
pi_98276797
Overigens is
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:34 schreef Finitio het volgende:

[..]

met brillen zonder sterkte,
altijd :')
pi_98285071
Even een vraagje over Eviews hier tussendoor:

Ik zou graag als ik gebruik maak van 'multiple graphs' --> meerdere aparte grafieken in 1 plaatje, ook graag willen bepalen welke series ik in welke grafiek krijg, en dan met meerdere series per grafiek. Heb zitten zoeken maar werd niet veel wijzer. Weet iemand hoe het moet?
pi_98285088
dubbel
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:57:41 #56
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_98507175
nvm
pi_98516159
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 00:09 schreef Kaas- het volgende:
Haha, ik hoorde van een vriend die afgelopen jaar de marketing master deed ook al dat ze dat diploma meegaven aan 'elke willekeurige zwakzinnige debiel die het totaal niet verdiende'.
Haha ja dat is ook de indruk die ik heb, al heb je die opleiding natuurlijk überhaupt niet echt nodig als je marketeer wilt worden, dan zijn creativiteit en enthousiasme veel belangrijker.
pi_98516198
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:30 schreef ratatat het volgende:
Even een vraagje over Eviews hier tussendoor:

Ik zou graag als ik gebruik maak van 'multiple graphs' --> meerdere aparte grafieken in 1 plaatje, ook graag willen bepalen welke series ik in welke grafiek krijg, en dan met meerdere series per grafiek. Heb zitten zoeken maar werd niet veel wijzer. Weet iemand hoe het moet?
Geen idee, waarom niet gewoon in excel?
pi_98528775
Eergisteren had ik Organisatie & Strategie tentamen en de laatste vraag was een open vraag. Ik had daar maar één a4tje voor nodig, dus scheurde het andere kantje eraf om te gebruiken voor aantekeningen. Werkte veel prettiger en overzichtelijker dan zo'n grijs stukje papier zonder lijntjes. Hoezo krijgen we niet normaal papier?
pi_98548254
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:37 schreef FastFox91 het volgende:
Eergisteren had ik Organisatie & Strategie tentamen en de laatste vraag was een open vraag. Ik had daar maar één a4tje voor nodig, dus scheurde het andere kantje eraf om te gebruiken voor aantekeningen. Werkte veel prettiger en overzichtelijker dan zo'n grijs stukje papier zonder lijntjes. Hoezo krijgen we niet normaal papier?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar ik denk dat bij normaal papier je aantekeningen van thuis mee kan nemen en als de surveillant dan niet kijkt snel op tafel leggen.
pi_98562423
Maak me een beetje zorgen over die nieuwe regeling mbt huisvesting en op uitwisseling gaan. Als je op 30 september NIET in Nederland in het GBA ingeschreven staat, en dat is het geval als je op exchange gaat, moet je een half jaar lang het instellingstarief aan Erasmus betalen (veel hoger dan het normale tarief).

Hoe los jij dit op wiwa? Huis blijft gewoon op jouw naam staan als die andere student erin gaat? Heeft dat verder geen consequenties?
pi_98574626
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:35 schreef Kaas- het volgende:
Maak me een beetje zorgen over die nieuwe regeling mbt huisvesting en op uitwisseling gaan. Als je op 30 september NIET in Nederland in het GBA ingeschreven staat, en dat is het geval als je op exchange gaat, moet je een half jaar lang het instellingstarief aan Erasmus betalen (veel hoger dan het normale tarief).

Hoe los jij dit op wiwa? Huis blijft gewoon op jouw naam staan als die andere student erin gaat? Heeft dat verder geen consequenties?
Ja, ik vond die brief ook al vreemd. Waar slaat deze nieuwe regel op? Vreemd ook dat het nu pas bekend wordt gemaakt.

Ik blijf denk ik gewoon in Nederland ingeschreven, heeft voor mij verder ook geen consequenties, want ik krijg sowieso een uitwonende beurs. Een klasgenoot van mij moet zich wél uitschrijven om tijdelijk een uitwonende beurs te krijgen - maar dat is het dus niet waard als je opeens het volledige instellingstarief moet betalen.
Cool story, Hansel.
pi_98630962
Heeft iemand toevallig de MSc Finance and Investments gedaan of is hier mee bezig?
Weet iemand hoeveel uren je ongeveer op de universiteit bent (college, werkcolleges etc)? Ik kan het rooster niet zo 1, 2, 3 vinden op de Erasmus site.
pi_98650517
@ wiwa

Goed om te horen dat dat gewoon mogelijk is. Dan blijf ik lekker ingeschreven staan in NL, anders is die uitwisseling niet te betalen.

@ JS

Voormalige huisgenoot van me deed die master en tijdens de grote master electives had hij elke week 1 college van 3 uur. Daarnaast wel beetje studeren, opdrachtjes maken etc. Begin van het jaar heb je enkele vakken tegelijk dus zal je iets vaker moeten komen.
pi_98650950
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 17:19 schreef Kaas- het volgende:
@ wiwa

Goed om te horen dat dat gewoon mogelijk is. Dan blijf ik lekker ingeschreven staan in NL, anders is die uitwisseling niet te betalen.

@ JS

Voormalige huisgenoot van me deed die master en tijdens de grote master electives had hij elke week 1 college van 3 uur. Daarnaast wel beetje studeren, opdrachtjes maken etc. Begin van het jaar heb je enkele vakken tegelijk dus zal je iets vaker moeten komen.
Oh dat is veel minder dan ik had verwacht.
Weet je toevallig of hij het een zware master vond? Hoeveel uur zat hij er per week ongeveer aan?
pi_98657143
Geen idee hoeveel uur hij erin stak. Was redelijk vaak in de UB, maar deed daar bijna niets naar eigen zeggen. :P Maar als je een bachelor in een soortgelijke richting hebt gevolgd en een beetje financiele interesse hebt dan is die master wel goed te doen.
pi_98713501
Weten jullie misschien wat precies het verschil is tussen:

- MSc Finance and Investments (Aan de erasmus school of management)

- MSc Financial economics. (Aan de erasmus school of economics)

Begrijp er niet zoveel van. Ik zou Erasmus kunnen bellen, maar ik heb liever jullie ongezouten mening :)
pi_98714331
quote:
Uiteraard, maar er staat in feite zowat hetzelfde.

Bij Financiel economics staat bijvoorbeeld: "The Master’s specialisation in Financial Economics focuses on two main themes: Corporate Finance and Investments."
"Important issues in Corporate Finance are the capital structure, company valuation and the management of financial risk. "

En bij Finance & Investment: "explore decision-making and its implications for finance, investments and financial management in the MSc in Finance and Investments "
"Using the latest theories and research, RSMs MSc in Finance & Investment explores finance, securities, investments, mergers, acquisitions and risks."

Dan weet ik nog steeds niet zoveel :)

Bij de VU is het zo dat er twee masters zijn; MSc Financial Management en MSc Finance. Financial Management is een bedrijfskunde master en Finance een bedrijfseconomie master. Financial Management wordt door de Finance mensen als slap aftreksel beschouwd omdat het veel minder wiskundig is en meer blabla.
Misschien is dit ook het verschil tussen MSc Finance and Investments en MSc Financial Economics?

[ Bericht 2% gewijzigd door JohnSpek op 27-06-2011 12:36:35 ]
  maandag 27 juni 2011 @ 13:36:43 #71
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98716878
Fuck die fucking kut EUR. Eén week voor de herren een brief sturen dat m'n masterspecialisatie wordt opgeheven en dat de herren de laatste kans zijn om nog X vakken te doen. Fucking fuckers. Fuck.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_98717852
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:36 schreef eleusis het volgende:
Fuck die fucking kut EUR. Eén week voor de herren een brief sturen dat m'n masterspecialisatie wordt opgeheven en dat de herren de laatste kans zijn om nog X vakken te doen. Fucking fuckers. Fuck.
Er was toch al langer sprake van dat Economie en ICT ging verdwijnen?

Wel kut, zo vlak voor de her.
Geen referral hier.
pi_98720553
Ik heb het gevraagd aan de studieadviseur en zij kon inderdaad bevestigen dat het vrijwel dezelfde masters zijn, maar dat het net zoals bij de VU een verschil van invalshoek is. Bij Finance & Investment kijk je er vanuit een management bril naar en bij Financial Economics vanuit een kwantitatieve bril. :)

Edit: Ik vind het trouwens wel raar dat het bij de Erasmus school of management een toelatingseis is om een 7 gemiddeld of hoger te staan voor de bachelor, terwijl dat bij de Erasmus school of economics niet hoeft.
Is de school of economics minder?

[ Bericht 2% gewijzigd door JohnSpek op 27-06-2011 15:42:29 ]
  maandag 27 juni 2011 @ 15:31:10 #74
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98721214
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:59 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Er was toch al langer sprake van dat Economie en ICT ging verdwijnen?

Wel kut, zo vlak voor de her.
Ja, de bachelor zou verdwijnen, maar de master niet zeiden ze. De master blijft ook wel, maar wordt nu uitgesplitst tussen RSM en ESE. Vage shit. Als ik een beetje mag gaan combineren tussen die twee kan ik nog wel een leuk programma ervan maken, als ik logistieke vakken moet gaan doen (waar ik geen reet aan vind en ook de ballen van weet) ga ik niet door denk ik :{

Ik heb volgende week 2 herren maar ik ben al weken ziek, dus ik zie die vakken niet echt gebeuren, en daarna verdwijnen ze :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_98857371
Krijgen meer mensen smsjes van capita selecta?
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:37:31 #76
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_98864275
Ik kreeg 'm ook.
pi_98868427
Krijgen ze die telefoonnummers van de universiteit?
pi_98869878
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:23 schreef JoPiDo het volgende:
Krijgen ze die telefoonnummers van de universiteit?
Nee, die zijn vrij goed afgeschermd en de uni zou dat nooit toestaan.. ik zou eerder verwachten via bijvoorbeeld de EFR.
Kan echt niet idd
pi_98870441
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:01 schreef Finitio het volgende:

[..]

Nee, die zijn vrij goed afgeschermd en de uni zou dat nooit toestaan.. ik zou eerder verwachten via bijvoorbeeld de EFR.
Kan echt niet idd
Daar sta ik niet ingeschreven.

Ik heb wel een keer samenvattingen besteld van micro en macro, waarschijnlijk daarvan?
pi_98873996
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:17 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Daar sta ik niet ingeschreven.

Ik heb wel een keer samenvattingen besteld van micro en macro, waarschijnlijk daarvan?
Ah dat zal het vast zijn dan idd :)
Als rechtenstudent wordt je trouwens ook helemaal kapot gespamd door de uni zelf. Vooral vorig jaar kreeg ik elke week wel een smsje van bijvoorbeeld een zaalwijziging bij de master privaatrecht, terwijl ik daar op geen enkele manier mee te maken heb..
pi_98923369
quote:
Workshop neurowetenschappelijke basis speedreading
Meer mensen dit gehad?
Ik ben er wel benieuw naar, als het echt werkt kan ik dat goed gebruiken volgend jaar.
Beneath the gold, bitter steel
pi_99005314
Vriendin van me gaat studeren op de EUR maar vroeg zich af wat de beste methodes zijn om een kamer te krijgen (eventueel met name internationale studenten). Iemand enig idee? Ik ben totaal niet bekend met het krijgen van een kamer in Nederland. Ze komt uit Londen en daar is het niet zo moeilijk om een kamer te vinden maar heb zo'n idee dat Rotterdam aardig wat lastiger is.

Zo tegen de 500/600 de maand?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_99005592
kamerhulp.nl is een goede gratis site, er komen redelijk vaak dingen in die goed te doen zijn.
Voor 500/600 heb je een mooie studio, voor 300-400 heb je een kamer.
Volgens mij heeft de EUR ook wat kamers op de campus ook richting 300-400 oid.

Ik woon zelf niet in Rotterdam maar ik heb niet het idee dat het echt moeilijk is iets te vinden als je 500-600 te besteden hebt.
Beneath the gold, bitter steel
  zondag 3 juli 2011 @ 23:52:57 #84
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99005619
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 15:31 schreef eleusis het volgende:
Ik heb volgende week 2 herren maar ik ben al weken ziek, dus ik zie die vakken niet echt gebeuren, en daarna verdwijnen ze :')
Nou, ik ga er eentje toch maar proberen :') En ik ga maar een verzoekje aan de examencommissie schrijven om een custom masterprogramma te creëren zonder logistiek-vakken en maar wat Economics & ICT-vakken. Als ik 'm overmorgen haal dan hoef ik nog maar 12 ECTS, dat is wel bij elkaar te sprokkelen met wat managementvakken...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 3 juli 2011 @ 23:53:58 #85
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99005651
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:45 schreef sitting_elfling het volgende:
Vriendin van me gaat studeren op de EUR maar vroeg zich af wat de beste methodes zijn om een kamer te krijgen (eventueel met name internationale studenten). Iemand enig idee? Ik ben totaal niet bekend met het krijgen van een kamer in Nederland. Ze komt uit Londen en daar is het niet zo moeilijk om een kamer te vinden maar heb zo'n idee dat Rotterdam aardig wat lastiger is.

Zo tegen de 500/600 de maand?
Ik ben uit het circuit, maar er hangen vaak wel briefjes op de uni altijd. Augustus/september is wel een slechte tijd om kamers te zoeken, zeker als je niemand kent. Kamernet?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_99006159
Het probleem is dus dat ze Engelse is en niet in het Nederlands kan reageren. Ik heb geen idee hoe snel men denkt van scam als ze in het Engels gaat reageren op die applicaties?

Ze kan dus op het moment niet naar de uni want ze komt pas de 31e July over en verblijft een aantal dagen in een hostel om daarna die Nederlandse cursus met andere internationale studenten te doen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_99013082
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 00:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Het probleem is dus dat ze Engelse is en niet in het Nederlands kan reageren. Ik heb geen idee hoe snel men denkt van scam als ze in het Engels gaat reageren op die applicaties?

Ze kan dus op het moment niet naar de uni want ze komt pas de 31e July over en verblijft een aantal dagen in een hostel om daarna die Nederlandse cursus met andere internationale studenten te doen.
Stadswonen. Betaal je wel flink voor, het gros van de kamers is 550+ euro per maand, maar je maakt op de korte termijn wel een redeijke kans. Zou ze in principe al van gehoord moeten hebben via de uni: http://www.stadswonen.nl/website_new/html/short_stay.html

Sowieso reageren er honderden internationale studenten via de standaardwebsites, dus de kans is klein dat iemand denkt dat het oplichting is. Als ze maar een normale brief kan schrijven en niet begint met "hello my friend, I am princess tutuwungu from nigeria".
Cool story, Hansel.
pi_99026739
Hoe kan je die machtiging voor het afschrijven van het collegeld vinden? Want op studielink vind ik daar niets over terug.
Geen referral hier.
  maandag 4 juli 2011 @ 17:26:28 #89
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_99028251
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 16:53 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Hoe kan je die machtiging voor het afschrijven van het collegeld vinden? Want op studielink vind ik daar niets over terug.
Denk dat die nog komt. Ik zat ook maar te kloten, maar hoorde later dat het wel even duurt :)
pi_99049960
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2011 10:08 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Stadswonen. Betaal je wel flink voor, het gros van de kamers is 550+ euro per maand, maar je maakt op de korte termijn wel een redeijke kans. Zou ze in principe al van gehoord moeten hebben via de uni: http://www.stadswonen.nl/website_new/html/short_stay.html
Is stadswonen relatief onaantrekkelijk? Ik ben nu ook aan het kijken wanneer ik aan de slag ga voor een kamer in Rotterdam en het oog viel op de ''Pa en ma ik ga!'' actie (de naam is inderdaad echt :') ) Wilde me er dus voor gaan inschrijven, maar als de kamers allemaal te duur zijn voor wat je krijgt, dan ga ik liever hospiteren natuurlijk.
The keyring: An invention created so that you can lose all of your keys at once.
pi_99053709
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 00:54 schreef Broempoe het volgende:

[..]

Is stadswonen relatief onaantrekkelijk? Ik ben nu ook aan het kijken wanneer ik aan de slag ga voor een kamer in Rotterdam en het oog viel op de ''Pa en ma ik ga!'' actie (de naam is inderdaad echt :') ) Wilde me er dus voor gaan inschrijven, maar als de kamers allemaal te duur zijn voor wat je krijgt, dan ga ik liever hospiteren natuurlijk.
Doe lekker beiden, een kans van 1 op 2 voor een kamer bij die actie lijkt me erg goed..
Beneath the gold, bitter steel
pi_99053848
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 00:54 schreef Broempoe het volgende:

[..]

Is stadswonen relatief onaantrekkelijk? Ik ben nu ook aan het kijken wanneer ik aan de slag ga voor een kamer in Rotterdam en het oog viel op de ''Pa en ma ik ga!'' actie (de naam is inderdaad echt :') ) Wilde me er dus voor gaan inschrijven, maar als de kamers allemaal te duur zijn voor wat je krijgt, dan ga ik liever hospiteren natuurlijk.
Alleen voor internationale studenten is het duur (zij betalen +/- 200 euro per maand extra voor een stoel, een bed en een bureau in hun kamer). Voor Nederlandse studenten is stadswonen echt prima. Ik betaal 350 euro per maand voor 18m2 in het centrum en deel alles maar met één ander. Verder is het qua reparaties en onderhoud echt een verademing vergeleken met de zoveelste huisbaas die gewoon niks wíl doen.
Cool story, Hansel.
pi_99056908
Je vorige huisbaas viel toch wel mee wikwakka? :P Maar Stadswonen is ideaal, als je tenminste op tijd ingeschreven bent. Stadswonen zou eigenlijk altijd mijn voorkeur over andere woningen genieten, tenzij je via een studentenvereniging aan een huis komt.
pi_99110179
Weet iemand of je je voor een minor ook nog apart in moet schrijven in Osiris? Daar staat namelijk de optie 'Inschrijven Minor'. Hier is verder echter niets over verteld :P
pi_99131204
Hoe zit het nu trouwens met een 2e studie, kan je nog steeds een 2e bachelor voor niks volgen als je je eerste nog niet hebt afgerond?
Beneath the gold, bitter steel
pi_99131352
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:58 schreef Kaas- het volgende:
Je vorige huisbaas viel toch wel mee wikwakka? :P Maar Stadswonen is ideaal, als je tenminste op tijd ingeschreven bent. Stadswonen zou eigenlijk altijd mijn voorkeur over andere woningen genieten, tenzij je via een studentenvereniging aan een huis komt.
:').

Stadswonen intern doorverhuizen is dan weer iets minder. Reageer al een tijdje op studio's, maar krijg er echt nooit iets over te horen. Ik denk dat ze best mensen aan een eerste kamer willen helpen, maar daarna niks meer voor je willen doen :P.
Cool story, Hansel.
pi_99145588
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:34 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

:').

Stadswonen intern doorverhuizen is dan weer iets minder. Reageer al een tijdje op studio's, maar krijg er echt nooit iets over te horen. Ik denk dat ze best mensen aan een eerste kamer willen helpen, maar daarna niks meer voor je willen doen :P.
Ik sta meer dan 2 jaar ingeschreven en reageer op iedere studio, maar tot nu toe nog maar eentje aangeboden gekregen die matig was. Daarvoor had ik ze gebeld met de vraag hoe lang de gemiddelde wachttijd voor een studio was: 1,5 - 2 jaar. Het opmerkelijke was juist dat ze me vertelde dat ik meer kans zou maken als ik al een woning van stadswonen zou huren. Ik zou dan op de interne wachtlijst komen. Zo veel heb ik nou ook weer niet voor een studio over om eerst tijdelijk te verhuizen.
pi_99170010
Die vriendin van me heeft een plek aangeboden gekregen bij African Inn van Stadswonen. Is dat wat? Ik heb echt geen idee en zij natuurlijk al helemaal niet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_99170387
African Inn moet je wegblijven. Serieus. Verhalen van studiegenoten over junks in de trappengang, vieze, slechte kamers, je zit echt ver in Rotterdam zuid (geloof 40 minuten fietsen naar de uni) :'). Nee, dat zou ik nog niet als "last resort" kiezen.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:34 schreef Sjappel het volgende:

[..]

Ik sta meer dan 2 jaar ingeschreven en reageer op iedere studio, maar tot nu toe nog maar eentje aangeboden gekregen die matig was. Daarvoor had ik ze gebeld met de vraag hoe lang de gemiddelde wachttijd voor een studio was: 1,5 - 2 jaar. Het opmerkelijke was juist dat ze me vertelde dat ik meer kans zou maken als ik al een woning van stadswonen zou huren. Ik zou dan op de interne wachtlijst komen. Zo veel heb ik nou ook weer niet voor een studio over om eerst tijdelijk te verhuizen.
Ik sta dus inmiddels al een jaar op de interne wachtlijst, maar dat helpt dus ook niks. Dat hele reageer-systeem van Stadswonen werkt volgens mij voor geen meter. Ook die website (die alleen in Internet Explorer werkt :') ) is irritant. Je krijgt ook geen afwijzing oid te horen, maar gewoon radiostilte.
Cool story, Hansel.
pi_99172956
quote:
11s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:25 schreef wikwakka2 het volgende:
African Inn moet je wegblijven. Serieus. Verhalen van studiegenoten over junks in de trappengang, vieze, slechte kamers, je zit echt ver in Rotterdam zuid (geloof 40 minuten fietsen naar de uni) :'). Nee, dat zou ik nog niet als "last resort" kiezen.

[..]

Ik sta dus inmiddels al een jaar op de interne wachtlijst, maar dat helpt dus ook niks. Dat hele reageer-systeem van Stadswonen werkt volgens mij voor geen meter. Ook die website (die alleen in Internet Explorer werkt :') ) is irritant. Je krijgt ook geen afwijzing oid te horen, maar gewoon radiostilte.
Serieus?? Die kameraad van me is namelijk eg anti tegen dat soort dingen en zoekt met name naar iets waar dat dus niet gebeurt. Maar ze was bang dat ze niks kon vinden en is ze dus hier voor gegaan. Ze had namelijk genoeg verhalen gehoord over Rotterdam en junks en fucked up wijken.

Ook al woont ze nu al meerdere jaren in Londen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_99174516
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Serieus?? Die kameraad van me is namelijk eg anti tegen dat soort dingen en zoekt met name naar iets waar dat dus niet gebeurt. Maar ze was bang dat ze niks kon vinden en is ze dus hier voor gegaan. Ze had namelijk genoeg verhalen gehoord over Rotterdam en junks en fucked up wijken.

Ook al woont ze nu al meerdere jaren in Londen.
Het ziet er wel verrekt duur uit hoor, 567 euro voor 21m^2...
http://www.stadswonen.nl/website_new/html/adv_shortstay.asp?ID=169&instantie=%27eur/icir%27
Als je dat filmpje daaronder ziet wordt ik nou ook niet bepaald enthousiast :P
Beneath the gold, bitter steel
pi_99176507
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:32 schreef Fingon het volgende:

[..]

Het ziet er wel verrekt duur uit hoor, 567 euro voor 21m^2...
http://www.stadswonen.nl/website_new/html/adv_shortstay.asp?ID=169&instantie=%27eur/icir%27
Als je dat filmpje daaronder ziet wordt ik nou ook niet bepaald enthousiast :P
Mja, vergeet niet dat ze uit Londen komt, qua centen valt het dus wel mee. Al geef ik toe, het lijkt op behoorlijke afzetterij. Ik betaal hier in Londen net ietsje meer per maand maar zit in hartje Londen in een topbuurt en mijn kamer ziet er niet veel minder uit dan die kamers. Die wijk ziet er ook vrij gaar uit. Maarja, opzeg termijn van een maand dus dat valt nog mee.

Het zou kunnen dat ik volgend jaar ook in Rotterdam studeer. Weet het nog niet zeker. Als ik kom wordt dat waarschijnlijk pas de 2 week van uni en qua kamer zal het een beetje een issue worden :P.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 11 juli 2011 @ 18:25:59 #103
325863 Krisp
Like.no.other
pi_99328772
#%$^$%#.

Vorige week te horen gekregen dat ik waarschijnlijk geen baan heb, en nu zijn alle deadlines voor premasters gesloten. Plan B (studeren) wordt dus ingewikkeld. Weet iemand in hoeverre de EUR (RSM) moeilijk doet na 1 juli voor toelating tot de premaster? Kwalificaties zijn geen enkel probleem, mijn opleiding is sufficiënt, heb ruim boven de 7, extra vakken, etc. :)
pi_99387398
iemand micro herkanst?
pi_99390082
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:00 schreef JoPiDo het volgende:
iemand micro herkanst?
Ja, voor de gein vnl. Lachen hoe die docent rond zat te lopen en constant te zeiken op mensen die rekenmachines nodig hadden(en terecht :P )
Beneath the gold, bitter steel
pi_99390542
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:49 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ja, voor de gein vnl. Lachen hoe die docent rond zat te lopen en constant te zeiken op mensen die rekenmachines nodig hadden(en terecht :P )
zijn de antwoorden al bekend?

ik heb het gevoel dat ik het wel redelijk gemaakt heb, maar dat had ik vorige keer met macro ook...
pi_99393979
Waarom mag er geen rekenmachine gebruikt worden?
pi_99401701
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:54 schreef FastFox91 het volgende:
Waarom mag er geen rekenmachine gebruikt worden?
Anders kan je bij allerlei vragen maar wat cijfers in vullen om te kijken of iets klopt ipv het te beredeneren..
Beneath the gold, bitter steel
pi_99405849
Sommetjes bij micro kwamen mbt het eindantwoord nooit uit op iets moeilijkers dan wortel-144 of 30/5 of iets dergelijks. Vandaar waarschijnlijk dat ze commentaar hadden, :P
  woensdag 13 juli 2011 @ 14:02:29 #110
325863 Krisp
Like.no.other
pi_99411016
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:25 schreef Krisp het volgende:
#%$^$%#.

Vorige week te horen gekregen dat ik waarschijnlijk geen baan heb, en nu zijn alle deadlines voor premasters gesloten. Plan B (studeren) wordt dus ingewikkeld. Weet iemand in hoeverre de EUR (RSM) moeilijk doet na 1 juli voor toelating tot de premaster? Kwalificaties zijn geen enkel probleem, mijn opleiding is sufficiënt, heb ruim boven de 7, extra vakken, etc. :)
Iemand die hier meer van weet? ;(
pi_99415700
Wanneer kan je je trouwens inschrijven voor practicumgroepen, de nieuwe channels staan nu in SIN-online maar nog niet bij my registrations.
Beneath the gold, bitter steel
pi_99416450
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 09:03 schreef Fingon het volgende:

[..]

Anders kan je bij allerlei vragen maar wat cijfers in vullen om te kijken of iets klopt ipv het te beredeneren..
Idd, zo heb ik er ooit een 10 voor gehaald :)
Vaak moet je bijv. berekenen bij welke verdeling het nut maximaal is.
Dan vul je bijvoorbeeld de 5 van goed X en 5 van goed Y in en kijk je wat het nut is.
Vervolgens doe je 4 van goed X en 6 van goed Y en 6 van goed X en 4 van goed Y,
en als het nut dan hoger wordt..
pi_99417067
Deze vraag hè:

quote:
Ga uit van een consument die twee perioden leeft. De rente voor lenen en sparen is r=0.2 ofwel 20%. De nutsfunctie van de consument luidt:
mimetex.cgi?U%28C_1%2CC_2%29%3DC_1%5E%7B0.25%7DC_2%5E%7B0.75%7D
waarin C1 de consumptie in periode 1 aangeeft en C2 de consumptie in periode 2 aangeeft. Het inkomen van de consument is M1=200 in periode 1 en M2=0 in periode 2.
Met als stelling:
quote:
De consument leent: in periode 1 consumeert hij minder dan zijn inkomen.
Deze stelling kan naar mijn mening op twee manieren worden opgevat:

1. de consument leent
niet waar, want hij spaart

of:

2. ALS de consument leent, DAN ZAL in periode 1 zijn consumptie minder zijn dan zijn inkomen


Wat is jullie mening hierover?
pi_99418590
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:39 schreef JoPiDo het volgende:
Deze vraag hè:

[..]

Met als stelling:

[..]

Deze stelling kan naar mijn mening op twee manieren worden opgevat:

1. de consument leent
niet waar, want hij spaart

of:

2. ALS de consument leent, DAN ZAL in periode 1 zijn consumptie minder zijn dan zijn inkomen


Wat is jullie mening hierover?
Precies, ik snapte er ook geen fuck van. Ben maar voor interpretatie van 2e deel gegaan, dus juist gezegd.
Nja twas ook kutvraag, veel te onduidelijk zoals weer zoveel.
Die vraag hiervoor had ik ook onjuist want mijn optimum had C1 en C2 precies omgewisseld en ik kreeg ze niet omgedraaid, ben benieuwd hoe zij dat gedaan hebben.
1+r / 3 = C1 / C2 en mijne andersom iig.

Ik vond dat probleem hiervoor ook erg vervelend omdat alle antwoorden met elkaar verbonden waren, als je 1tje beantwoord had volgden de anderen daaruit, omdat ze anders in tegenspraak waren.
Erg vervelend, ik heb dus 1 ding verkeerd geïnterpreteerd en direct 3 fout.
Beneath the gold, bitter steel
pi_99418697
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:10 schreef Fingon het volgende:

[..]

Precies, ik snapte er ook geen fuck van. Ben maar voor interpretatie van 2e deel gegaan, dus juist gezegd.
Nja twas ook kutvraag, veel te onduidelijk zoals weer zoveel.
Die vraag hiervoor had ik ook onjuist want mijn optimum had C1 en C2 precies omgewisseld en ik kreeg ze niet omgedraaid, ben benieuwd hoe zij dat gedaan hebben.
1+r / 3 = C1 / C2 en mijne andersom iig.

Ik vond dat probleem hiervoor ook erg vervelend omdat alle antwoorden met elkaar verbonden waren, als je 1tje beantwoord had volgden de anderen daaruit, omdat ze anders in tegenspraak waren.
Erg vervelend, ik heb dus 1 ding verkeerd geïnterpreteerd en direct 3 fout.
Ja, sommige stellingen waren letterlijk het tegenovergestelde van elkaar...
pi_99419307
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:39 schreef JoPiDo het volgende:
Deze vraag hè:

[..]

Met als stelling:

[..]

Deze stelling kan naar mijn mening op twee manieren worden opgevat:

1. de consument leent
niet waar, want hij spaart

of:

2. ALS de consument leent, DAN ZAL in periode 1 zijn consumptie minder zijn dan zijn inkomen


Wat is jullie mening hierover?
Ik zie het probleem niet, in beide gevallen is de stelling toch onjuist?
(of mis ik iets, zo op 2 uurtjes slaap :O)
pi_99419760
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:27 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet, in beide gevallen is de stelling toch onjuist?
(of mis ik iets, zo op 2 uurtjes slaap :O)
het officiele antwoord is 'juist'
pi_99420205
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:39 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

het officiele antwoord is 'juist'
Dan zou ik verwachten dat het antwoord nog wordt aangepast, niet bepaald ongebruikelijk bij micro. :)
pi_99421636
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 17:27 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet, in beide gevallen is de stelling toch onjuist?
(of mis ik iets, zo op 2 uurtjes slaap :O)
Ik had juist, ik negeerde nl. dat hij leent (en gebruik daarbij/na precies dezelfde aanname als JoPiDo, nl. dat hij optimaal consumeert) en dan weet je uit de verdeling van inkomen dat hij hoe dan ook gaat sparen en dus minder consumeert in C1 als dat zijn inkomen is.

Maargoed iemand een idee wanneer inschrijvingen voor practicumgroepen open gaan?
Beneath the gold, bitter steel
pi_99423161
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:34 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ik had juist, ik negeerde nl. dat hij leent (en gebruik daarbij/na precies dezelfde aanname als JoPiDo, nl. dat hij optimaal consumeert) en dan weet je uit de verdeling van inkomen dat hij hoe dan ook gaat sparen en dus minder consumeert in C1 als dat zijn inkomen is.

Maargoed iemand een idee wanneer inschrijvingen voor practicumgroepen open gaan?
Ja, waarschijnlijk was het wel de bedoeling om de stelling juist te maken, deze vraag zal vast vervallen..
Geen idee, kun je het niet zien bij My Registrations?
pi_99467616
Gelukkig is die onduidelijke vraag geschrapt! Ik snap alleen nog steeds niet hoe ze op C2/C1 = (1+r)/3 komen. Ik kom toch echt met geen mogelijkheid op dat antwoord tenzij ik C1 en C2 omdraai dan. In de uitwerkingen staat het ook niet. Misschien iemand die het even kan uitwerken?

edit: Dit was mijn uitwerking:
http://tinypic.com/r/10r70hs/7
excuses voor het samengeperste pleepapier van de erasmus |:(

edit2:
uitwerkingen zijn gecorrigeerd op BB, nvm.

[ Bericht 19% gewijzigd door dumpertje op 14-07-2011 19:00:48 ]
pi_99469523
Er staan nieuwe antwoorden op het blackboard, waardoor ik het niet gehaald heb...

Grafkankerkneuzen bij Erasmus :r
pi_99469901
Het is echt pure arrogantie om verkeerde antwoorden en uitwerkingen online te zetten. Voor sommige studenten hangt het hier vanaf of ze volgend jaar mogen studeren of niet, die dachten misschien dat ze het gehaald hadden gister... Als die professor een beetje meer moeite zou doen, zaten er geen foute antwoorden in het antwoordformulier.

Ik ben echt heel kwaad. Onpersoonlijke grafuniversiteit.
pi_99469919
Bovendien staat er nog steeds een fout in de antwoorden.
pi_99486794
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:09 schreef dumpertje het volgende:
Gelukkig is die onduidelijke vraag geschrapt! Ik snap alleen nog steeds niet hoe ze op C2/C1 = (1+r)/3 komen. Ik kom toch echt met geen mogelijkheid op dat antwoord tenzij ik C1 en C2 omdraai dan. In de uitwerkingen staat het ook niet. Misschien iemand die het even kan uitwerken?

edit: Dit was mijn uitwerking:
http://tinypic.com/r/10r70hs/7
excuses voor het samengeperste pleepapier van de erasmus |:(

edit2:
uitwerkingen zijn gecorrigeerd op BB, nvm.
Precies had ik ook..
Beneath the gold, bitter steel
pi_99501810
Ik ben het volledig met je eens JoPiDo. Ik vind het nogal getuigen van enige zelfgenoegzaamheid of op zijn minst onwetendheid over de situatie van de studenten om dit zo te doen.
Ik snap best dat er een foutje in kan sluipen en daarom zijn deze antwoorden ook onder voorbehoud, maar om 5 antwoorden te corrigeren getuigt naar mijn mening van pure laksheid.
Er zitten inderdaad studenten bij waarvoor dit tentamen alles kan betekenen. Ik wil niet dramatisch gaan doen, maar dit tentamen betekent wel of ik na twee jaar en 112 ects verder mag studeren. Dat slaapt goed de nacht voor zo'n tentamen!
Dit bevestigt weer is de houding van de erasmus universiteit. De universiteit die afstandelijk is en naar mijn mening veel te weinig met de student in contact staat.
pi_99502376
Jullie zijn bekend met de compensatieregeling?
pi_99502829
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 14:42 schreef Sjappel het volgende:
Jullie zijn bekend met de compensatieregeling?
Moet je wel twee zevens/achten voor andere eerstejaarsvakken hebben gehaald, hè.
Cool story, Hansel.
pi_99503222
6,5 compenseert al een 4,5 bij de ESE als ik het niet verkeerd heb.
pi_99513284
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 14:53 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Moet je wel twee zevens/achten voor andere eerstejaarsvakken hebben gehaald, hè.
Dat is niet waar, alleen je gemiddelde moet hoger zijn dan 5,5. Een 6,5 tegenover een 4,5, maar dus ook een 5,6 tegenover een 5,4

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99513548
Ah, bij RSM is dat dus totaal anders.
Cool story, Hansel.
pi_99521661
Ik had een mailtje gestuurd naar die man om aan te geven dat één vraag verkeerd berekend was. Hij snapt zelf die vraag niet, want hij gebruikte eerst de verkeerde methode en heeft hem in de nieuwe uitwerking volledig verkeerd uitgelegd.

Het gaat om een Cobb-Douglas-functie waarin een optimaal punt gevonden moet worden. In de eerste uitwerking gebruikte hij de helling van 1/L=1/X, maar dat werkt in dit geval niet omdat de vraag niet op die manier gesteld is. In de nieuwe uitwerking probeert hij te differentiëren, maar dat doet hij verkeerd, hij komt namelijk uit op ln(...), maar daar kom je alleen op als je integreert.

Daarnaast is hij in de oude uitwerking precies in die 'valkuilen' getrapt waar ik ook in ben getrapt. Bij één vraag staat zoiets als 'Jantje verdient 100 euro' en dan verderop 'hij krijgt 200 euro van zijn oma', waarna hij zelf ook verder rekent met 100 euro in plaats van 300 euro. Exact de dingen die ik ook verkeerd heb gedaan op mijn tentamen, doet die man zelf ook verkeerd. Belachelijk dat op deze manier niet de stof getoetst wordt, maar meer of je begrijpend kunt lezen.

Ik studeer wiskunde en doe dit als minor erbij, de stof van Micro is een eitje in vergelijking met de vakken die ik in Delft heb gehaald. De eerste keer had ik een 8, maar omdat ik mij niet had ingeschreven telt dat cijfer niet. Nu door die ongelooflijk flauwe manier van vragen stellen heb ik het niet gehaald. Ik ben echt kwaad op die man, ook omdat hij mijn mailtje niet heeft beantwoord maar wel snel de uitwerkingen heeft aangepast. Ik weet bijna zeker dat ik de enige ben die gemaild heeft over die Cobb-Douglas, de top van een functie berekenen is nou niet bepaald een uitdaging voor mij... Heel kinderachtig, onpersoonlijk en arrogant.

Gezellig volgend jaar weer naar 'Universiteit' Erasmus :r
pi_99522290
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:09 schreef dumpertje het volgende:
Gelukkig is die onduidelijke vraag geschrapt! Ik snap alleen nog steeds niet hoe ze op C2/C1 = (1+r)/3 komen. Ik kom toch echt met geen mogelijkheid op dat antwoord tenzij ik C1 en C2 omdraai dan. In de uitwerkingen staat het ook niet. Misschien iemand die het even kan uitwerken?

edit: Dit was mijn uitwerking:
http://tinypic.com/r/10r70hs/7
excuses voor het samengeperste pleepapier van de erasmus |:(

edit2:
uitwerkingen zijn gecorrigeerd op BB, nvm.
Dit is ook zo mooi!

Er is een verband tussen wat C1 en C2 moet zijn, dat is de hele opbouw van die functie. Als je hem in 3d uittekent zie je ook duidelijk een lijn lopen als top, deze geeft de verhouding tussen C1 en C2 aan. In de eerste uitwerkingen probeerde hij het nog uit te leggen, maar faalde hij jammerlijk. In de nieuwe uitwerkingen zegt hij alleen 'C1 hangt niet van r af', dat slaat nergens op, want zonder r zou ook C1 anders zijn. Uit zijn uitwerking blijkt dat hij er zelf niets van snapt.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 11:29:58 #134
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_99535163
quote:
Gezellig volgend jaar weer naar 'Universiteit' Erasmus :r
Waarom ga je dan niet gewoon weg?
  zaterdag 16 juli 2011 @ 11:34:57 #135
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99535298
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 22:30 schreef JoPiDo het volgende:
Gezellig volgend jaar weer naar 'Universiteit' Erasmus :r
Ja, echt he, als je Delft gewend bent.. :') Wat een zootje is het hier.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 16 juli 2011 @ 11:44:16 #136
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_99535499
Waarom zijn ze bij marketing altijd zo laks met antwoorden publiceren :') meeste vakken doen het een paar uur later, boekhouden zelf een kwartier na afloop al :') maar marketing ho maar...
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 11:55:22 #137
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_99535797
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 11:44 schreef mctwigt het volgende:
Waarom zijn ze bij marketing altijd zo laks met antwoorden publiceren :') meeste vakken doen het een paar uur later, boekhouden zelf een kwartier na afloop al :') maar marketing ho maar...
Ik heb vorige jaar tot diep in de vakantie gewacht op m'n cijfer voor de herkansing, bleek hij er al een tijdje op Osiris te staan zonder dat ik het zag ;(
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:53:50 #138
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_99555828
Ik heb een probleem, blijkbaar ben ik mij vergeten te registreren voor mijn herexamen maandag (ik dacht dat ik dit gedaan had, maar enfin). Alleen begint deze al om 9.30 en het ESSC gaat ook om 9.30 open, morgen is die vanzelfsprekend dicht. Wat te doen?
pi_99556101
Kan volgens mij ook na afloop van het tentamen. Wel tegen betaling.

Edit: Op ESE. Jij bent RSM toch? Ik weet niet hoe het daar werkt.
pi_99558602
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 22:30 schreef JoPiDo het volgende:
Ik had een mailtje gestuurd naar die man om aan te geven dat één vraag verkeerd berekend was. Hij snapt zelf die vraag niet, want hij gebruikte eerst de verkeerde methode en heeft hem in de nieuwe uitwerking volledig verkeerd uitgelegd.

Het gaat om een Cobb-Douglas-functie waarin een optimaal punt gevonden moet worden. In de eerste uitwerking gebruikte hij de helling van 1/L=1/X, maar dat werkt in dit geval niet omdat de vraag niet op die manier gesteld is. In de nieuwe uitwerking probeert hij te differentiëren, maar dat doet hij verkeerd, hij komt namelijk uit op ln(...), maar daar kom je alleen op als je integreert.

Daarnaast is hij in de oude uitwerking precies in die 'valkuilen' getrapt waar ik ook in ben getrapt. Bij één vraag staat zoiets als 'Jantje verdient 100 euro' en dan verderop 'hij krijgt 200 euro van zijn oma', waarna hij zelf ook verder rekent met 100 euro in plaats van 300 euro. Exact de dingen die ik ook verkeerd heb gedaan op mijn tentamen, doet die man zelf ook verkeerd. Belachelijk dat op deze manier niet de stof getoetst wordt, maar meer of je begrijpend kunt lezen.

Ik studeer wiskunde en doe dit als minor erbij, de stof van Micro is een eitje in vergelijking met de vakken die ik in Delft heb gehaald. De eerste keer had ik een 8, maar omdat ik mij niet had ingeschreven telt dat cijfer niet. Nu door die ongelooflijk flauwe manier van vragen stellen heb ik het niet gehaald. Ik ben echt kwaad op die man, ook omdat hij mijn mailtje niet heeft beantwoord maar wel snel de uitwerkingen heeft aangepast. Ik weet bijna zeker dat ik de enige ben die gemaild heeft over die Cobb-Douglas, de top van een functie berekenen is nou niet bepaald een uitdaging voor mij... Heel kinderachtig, onpersoonlijk en arrogant.

Gezellig volgend jaar weer naar 'Universiteit' Erasmus :r
Micro draait inderdaad - net als de meeste economietentamens - voor een belangrijk deel om begrijpend lezen. Belangrijk om goed te kunnen als je het mij vraagt, dus helemaal niet zo slecht al die strikvragen.

Het klinkt overigens wel alsof je keihard genaaid wordt hier, daar wil ik niets aan afdoen.
pi_99558904
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:09 schreef dumpertje het volgende:
Gelukkig is die onduidelijke vraag geschrapt! Ik snap alleen nog steeds niet hoe ze op C2/C1 = (1+r)/3 komen. Ik kom toch echt met geen mogelijkheid op dat antwoord tenzij ik C1 en C2 omdraai dan. In de uitwerkingen staat het ook niet. Misschien iemand die het even kan uitwerken?

edit: Dit was mijn uitwerking:
http://tinypic.com/r/10r70hs/7
excuses voor het samengeperste pleepapier van de erasmus |:(

edit2:
uitwerkingen zijn gecorrigeerd op BB, nvm.
Voor volgend jaar is er nog een mooie afsnijroute in je berekening. (Dit zul je bij Toegepaste Micro en Finance 1 ook nog moeten doen)

Als je eerst de maximale consumptie in periode 1 uitrekent:
dus Y1 + Y2/(1+r)
en vervolgens die maximale consumptie vermenigvuldigt met de macht die in de Cobb-Douglas functie bij C1 staat (bijv. 0.7 in U = C1^0,7*C2^0,3) heb je ook de optimale consumptie in periode 1.

Dat duurt 10 seconden i.p.v. een minuut :)

Het werkt uiteraard ook voor de optimale consumptie in periode 2,
dan doe je max.consumptie periode 2 * macht bij C2
pi_99561088
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:07 schreef Finitio het volgende:

[..]

Voor volgend jaar is er nog een mooie afsnijroute in je berekening. (Dit zul je bij Toegepaste Micro en Finance 1 ook nog moeten doen)

Als je eerst de maximale consumptie in periode 1 uitrekent:
dus Y1 + Y2/(1+r)
en vervolgens die maximale consumptie vermenigvuldigt met de macht die in de Cobb-Douglas functie bij C1 staat (bijv. 0.7 in U = C1^0,7*C2^0,3) heb je ook de optimale consumptie in periode 1.

Dat duurt 10 seconden i.p.v. een minuut :)

Het werkt uiteraard ook voor de optimale consumptie in periode 2,
dan doe je max.consumptie periode 2 * macht bij C2
Nu maak je gebruik van die balanseigenschap van de Cobb-Douglas, precies waarom die functie zoveel gebruikt wordt.

Leg jij het die professor uit?
pi_99562382
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:56 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Nu maak je gebruik van die balanseigenschap van de Cobb-Douglas, precies waarom die functie zoveel gebruikt wordt.

Leg jij het die professor uit?
Neem van mij aan dat de micro-professoren wiskundig op een heel aardig niveau bezig zijn, het zijn wat dat betreft eigenlijk meer econometristen. Ik betwijfel of jij ze iets over de CD-functie zou kunnen vertellen dat ze nog niet weten.
pi_99563706
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:24 schreef Finitio het volgende:

[..]

Neem van mij aan dat de micro-professoren wiskundig op een heel aardig niveau bezig zijn, het zijn wat dat betreft eigenlijk meer econometristen. Ik betwijfel of jij ze iets over de CD-functie zou kunnen vertellen dat ze nog niet weten.
Waarom staan er in de uitwerkingen dan (nog steeds) fouten?
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:59:10 #145
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99564090
Her gehaald terwijl ik kkziek was _O_

Komt mooi uit, nu hoef ik nog maar 12 ECTS te 'shoppen' nu de master wordt opgeheven.

Als de examencommissie me genadig is, kunnen ze allemaal in sept :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_99566555
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:50 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Waarom staan er in de uitwerkingen dan (nog steeds) fouten?
De professoren hebben geen zin om veel tijd te besteden aan het uitleggen van voor hun hele simpele dingen die studenten zelf uit de lesstof af zouden kunnen leiden. Wel kwalijk natuurlijk als ze daarbij slordig zijn, maar het ligt met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet aan een gebrek aan kennis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Finitio op 17-07-2011 13:03:58 ]
pi_99566563
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:59 schreef eleusis het volgende:
Her gehaald terwijl ik kkziek was _O_

Komt mooi uit, nu hoef ik nog maar 12 ECTS te 'shoppen' nu de master wordt opgeheven.

Als de examencommissie me genadig is, kunnen ze allemaal in sept :)
Nice, gefeliciteerd!

PS Wat vraag je precies van de examencommissie?
pi_99567192
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 01:08 schreef Finitio het volgende:

[..]

De professoren hebben geen zin om veel tijd te besteden aan het uitleggen van voor hun hele simpele dingen die studenten zelf uit de lesstof af zouden kunnen leiden. Wel kwalijk natuurlijk als ze daarbij slordig zijn, maar het ligt met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet een gebrek aan kennis.
Als het voor hem zo simpel is, waarom doet hij het dan twee keer fout? En dan ook nog twee keer fout op twee verschillende plekken in hetzelfde tentamen?

Schei alsjeblieft uit :')
pi_99575141
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 01:31 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Als het voor hem zo simpel is, waarom doet hij het dan twee keer fout? En dan ook nog twee keer fout op twee verschillende plekken in hetzelfde tentamen?

Schei alsjeblieft uit :')
Kun je de officiële uitwerking van die vragen hier even posten?
pi_99597657
Ik zie op Stadswonen.nl dat 1 persoons zelfstandige kamers soms maar ietsje duurder zijn dan onzelfstandige kamers. Ik vraag me even af of je voor die zelfstandige kamers nog extra huursubsidie krijgt? Dit omdat ik gehoord had dat je hiervoor in aanmerking kon komen als je een eigen voordeur+sanitair hebt. Dat zou namelijk betekenen dat je dan uiteindelijk zelfs goedkoper uitkomt dan met een onzelfstandige kamer.
The keyring: An invention created so that you can lose all of your keys at once.
  zondag 17 juli 2011 @ 23:07:57 #151
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_99597832
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:05 schreef Broempoe het volgende:
Ik zie op Stadswonen.nl dat 1 persoons zelfstandige kamers soms maar ietsje duurder zijn dan onzelfstandige kamers. Ik vraag me even af of je voor die zelfstandige kamers nog extra huursubsidie krijgt? Dit omdat ik gehoord had dat je hiervoor in aanmerking kon komen als je een eigen voordeur+sanitair hebt. Dat zou namelijk betekenen dat je dan uiteindelijk zelfs goedkoper uitkomt dan met een onzelfstandige kamer.
Voor studio's moet je volgens mij 23+ zijn om huursubsidie te ontvangen.
Cool story, Hansel.
pi_99597902
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:07 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Voor studio's moet je volgens mij 23+ zijn om huursubsidie te ontvangen.
Ligt aan de huurprijs, maar meestal zijn studio's wel te duur voor 23- huursubsidie,
Beneath the gold, bitter steel
pi_99599028
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:05 schreef Broempoe het volgende:
Ik zie op Stadswonen.nl dat 1 persoons zelfstandige kamers soms maar ietsje duurder zijn dan onzelfstandige kamers. Ik vraag me even af of je voor die zelfstandige kamers nog extra huursubsidie krijgt? Dit omdat ik gehoord had dat je hiervoor in aanmerking kon komen als je een eigen voordeur+sanitair hebt. Dat zou namelijk betekenen dat je dan uiteindelijk zelfs goedkoper uitkomt dan met een onzelfstandige kamer.
Bij stadswonen krijg je voor een onzelfstandige woonruimte over het algemeen ook huurtoeslag. Dit komt omdat het 'voor huurtoeslag aangewezen woningen' zijn.
  zondag 17 juli 2011 @ 23:34:17 #154
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_99599555
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:26 schreef hamster90 het volgende:

[..]

Bij stadswonen krijg je voor een onzelfstandige woonruimte over het algemeen ook huurtoeslag. Dit komt omdat het 'voor huurtoeslag aangewezen woningen' zijn.
Bij mij zeiden ze toen ik mijn kamer introk dat ik binnenkort of misschien recht zou hebben op deze huurtoeslag. Goed dat je mij eraan herinnert, ik zal daar eens achteraan gaan.
Cool story, Hansel.
pi_99602179
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:07 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Voor studio's moet je volgens mij 23+ zijn om huursubsidie te ontvangen.
Ik ben 21, heb een studio van Stadswonen en ontvang maandelijks 110 euro huurtoeslag (hierdoor geloof ik 320 all inclusive i.p.v. 430). :)
pi_99606430
En kom ik daar dan niet voor in aanmerking als het een onzelfstandige kamer is? Ik ben trouwens 18. Ik kan nergens op de site vinden of ik bij een bepaalde kamer wel of geen recht heb op huurtoeslag.

Edit: Als het wel zo is dat ik bij elke zelfstandige éénpersoonskamer huurtoeslag krijg, dan ga ik aangeven dat zo'n soort woning mijn eerste keus is. 110 euro per maand huurtoeslag tikt lekker aan :D

[ Bericht 24% gewijzigd door Broempoe op 18-07-2011 02:31:32 ]
The keyring: An invention created so that you can lose all of your keys at once.
pi_99608105
¤110 is wel een net bedrag, zelf krijg ik ¤105. Moest wel ¤400 terug betalen voor vorig jaar.

En studio's van stadswonen zijn echt groter en relatief goedkoper dan een normale kamer.
pi_99616501
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:07 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Voor studio's moet je volgens mij 23+ zijn om huursubsidie te ontvangen.
Ik citeer:
Een van de grote verschillen bij het aanvragen van huursubsidie is dat je maximale huurbedrag per maand lager is, als je onder de 23 jaar bent. Als je huurbedrag per maand hoger is dan ¤ 348,99, dan heb je als jongere geen recht op huursubsidie.

Voorwaarden huursubsidie:

De woning dient zelfstandig te zijn en een eigen voordeur te hebben.
Tevens gelden er inkomensgrenzen (zie daarvoor de tabel hieronder);
De aanvrager dient 18 jaar of ouder te zijn;
De aanvrager bezit de Nederlandse nationaliteit of is in het bezit van een geldige verblijfsvergunning
De huur mag niet boven een bepaald bedrag uitkomen. In 2010 moet de huur lager zijn dan ¤647,53 per maand. Voor jongeren onder de 23 jaar geldt een huurgrens van ¤357,37 per maand.


Die huurgrens, is dat kale huur? Of inclusief servicekosten en dat soort zaken. Anders dan kom ik nooit in aanmerking voor huursubsidie, want voor 350 krijg je geen zelfstandige studio. Als dat kale huur betreft, kan het wel lukken...
The keyring: An invention created so that you can lose all of your keys at once.
pi_99617803
Kaal, anders zou ik die subsidie ook niet ontvangen.
pi_99620896
Oké! Bedankt voor de hulp. Dan ga ik als eerste keuze de ''zelfstandige éénpersoonskamer'' invullen :)
The keyring: An invention created so that you can lose all of your keys at once.
pi_99626608
Weten jullie waarom de Erasmus school of management gemiddeld een 7+ voor de bachelor als toegangseis heeft voor de masters, terwijl de Erasmus school of economics dit niet heeft?
De Erasmus school of economics heeft juist kwantitatief getinte masters, die dus over het algemeen zwaarder worden gevonden als de masters van de Erasmus school of management.
  maandag 18 juli 2011 @ 23:44:06 #162
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_99645191
Ugh, moet een brief naar examination board schrijven of ze alsjeblieft het examen van vandaag willen mee laten tellen voor me, bij hoge uitzondering. Zou sneu zijn als ik mijn p plus mogelijkheid tot het doen van een minor in mijn tweede jaar misloop omdat ik vergeten ben op de verzend knop in Osiris te drukken :{

quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:33 schreef JohnSpek het volgende:
Weten jullie waarom de Erasmus school of management gemiddeld een 7+ voor de bachelor als toegangseis heeft voor de masters, terwijl de Erasmus school of economics dit niet heeft?
De Erasmus school of economics heeft juist kwantitatief getinte masters, die dus over het algemeen zwaarder worden gevonden als de masters van de Erasmus school of management.
Ik neem aan dat je RSM bedoelt, de reden dat zij hogere eisen stellen is simpelweg omdat de faculteit internationaal hoog aangeschreven staat (volgens een van de rankings zelfs 5de van de wereld) en daarom veel aanmeldingen krijgt en een reputatie heeft hoog te houden.
pi_99647813
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:33 schreef JohnSpek het volgende:
Weten jullie waarom de Erasmus school of management gemiddeld een 7+ voor de bachelor als toegangseis heeft voor de masters, terwijl de Erasmus school of economics dit niet heeft?
De Erasmus school of economics heeft juist kwantitatief getinte masters, die dus over het algemeen zwaarder worden gevonden als de masters van de Erasmus school of management.
RSM laat maar een beperkt aantal toe tot die master om het exclusief te houden, ESE laat iedereen toe die aan de ingangseisen voldoet. Dat is goed voor de rankings, iets waar RSM als business school wat meer rekening mee houdt. Neemt niet weg dat de ESE master inderdaad gewoon zwaarder is dan die van RSM.
pi_99647852
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 23:44 schreef Dandez92 het volgende:
Ugh, moet een brief naar examination board schrijven of ze alsjeblieft het examen van vandaag willen mee laten tellen voor me, bij hoge uitzondering. Zou sneu zijn als ik mijn p plus mogelijkheid tot het doen van een minor in mijn tweede jaar misloop omdat ik vergeten ben op de verzend knop in Osiris te drukken :{
Laat ons weten hoe het afliep. Ik duim voor je, maar heb nooit zoveel vertrouwen in die lui..
pi_99667790
Hee allemaal,

Ik heb vorig jaar het eerste jaar IBA gedaan, vrij makkelijk door heen gerold maar toch niet echt wat ik zocht en wilde meer de economische kant op. De keuze was tussen econometrie en IBEB en het is uiteindelijk toch IBEB geworden, vooral vanwege het engelstalige en dat het me goed lijkt om als econoom ook echt economische en niet alleen wiskundige/statistische theorie te kennen.

Ik ben niet echt geinteresseerd in bedrijfseconomie maar in NL kun je nu eenmaal niet alleen algemene economie studeren dus ja... Nu is mijn doel om uiteindelijk een MSc of een Mphil in de UK te doen, en om dat te kunnen moet ik toch wat extra vakken meepikken. Ik vroeg me daarom af of het binnen IBEB (of economie for that matter) mogelijk is je hele derde jaar vol te stouwen met econometrie vakken (analyse, matrix algebra, statistiek, econometrie 1/2 etc).

Daarnaast vroeg ik me af of er nog meer advanced micro en macro vakken in de keuzeruimte zijn.

Bedankt!
Americans are apt to be unduly interested in discovering what average opinion believes average opinion to be.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:06:41 #166
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_99681306
Iemand hier die heeft meegedaan aan het ERIM Honours Programme? Aangezien je met het normale honours programme niet op exchange mag en deze slechts een jaar duurt, leek het me wel interessant :)
pi_99688142
Een vriend van me heeft daaraan meegedaan. Hij zei dat het erg interessant was, maar dat de opbouw van het programma erg verschilde per "specialisatie". Zo hoefden diegene die marketing of strategy deden nauwelijks wat te doen, terwijl de finance en operations mensen zowel voor de lectures als voor het research project zwaar aan de bak moesten.

Niet dat dit opzich een bezwaar is, maar het is wel goed te weten.
Americans are apt to be unduly interested in discovering what average opinion believes average opinion to be.
pi_99709543
Had me voor dat ERIM programma aangemeld, maar werd jammer genoeg niet uitgekozen om mee te doen. Voormalig collega student-assistent wel en hij vond het geloof ik wel oke.

@Nileson

In Tilburg kan je wel een volledige bachelor in algemene economie doen. Over de keuzeruimte in Rotterdam, die is redelijk beperkt als je wil doen wat jij wil doen. Je moet namelijk een niet-econometrie/wiskunde minor kiezen en een major in micro- of macro-economie. Blijven dan maar iets van 3 of 4 keuzevakken over. Ik raad je aan gewoon de pre-master econometrie erbij te pakken, doet een goede vriend van me nu ook, en daar krijg je alle harde wiskunde en econometrie die ze eisen in buitenlandse graduate programmes in economie.
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:58:21 #169
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_99713856
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:24 schreef Kaas- het volgende:
Had me voor dat ERIM programma aangemeld, maar werd jammer genoeg niet uitgekozen om mee te doen. Voormalig collega student-assistent wel en hij vond het geloof ik wel oke.
Weet jij hoeveel aanmeldingen per plaats er zijn?
pi_99715767
quote:
In Tilburg kan je wel een volledige bachelor in algemene economie doen.
Ja ik zat al in Rotterdam en ik zag dat niet echt zitten, IBEB leek logischere keuze.

quote:
Over de keuzeruimte in Rotterdam, die is redelijk beperkt als je wil doen wat jij wil doen.
Hmm.. raar, want de website beweert dat je in theorie alle vakken kan kiezen die je wil. Maarja dat is natuurlijk een leuk lokkertje. In ieder geval bedankt voor de tip, met een beetje geluk bieden ze de premaster tegen die tijd ook in het Engels aan. Is die combo een beetje goed te doen? Als ik ooit nog iets in een buitenland wil bereiken blijft mn gemiddelde natuurlijk ook nog belangrijk.
Americans are apt to be unduly interested in discovering what average opinion believes average opinion to be.
pi_99728941
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:45 schreef Nileson het volgende:

[..]

Ja ik zat al in Rotterdam en ik zag dat niet echt zitten, IBEB leek logischere keuze.

[..]

Hmm.. raar, want de website beweert dat je in theorie alle vakken kan kiezen die je wil. Maarja dat is natuurlijk een leuk lokkertje. In ieder geval bedankt voor de tip, met een beetje geluk bieden ze de premaster tegen die tijd ook in het Engels aan. Is die combo een beetje goed te doen? Als ik ooit nog iets in een buitenland wil bereiken blijft mn gemiddelde natuurlijk ook nog belangrijk.
Ja dat kan, maar je hebt maar 8 punten ofzo aan echt vrije ruimte.
Beneath the gold, bitter steel
  donderdag 21 juli 2011 @ 00:01:18 #172
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_99731930
wat een anti-climax, bij O&S werd heel stoer gedaan met als jou paper het beste is, dan wordt die echt gepubliceerd, dan heb je een publicatie op je naam staan.

staat er dit:
De winnaars van de Organisatie & Strategie Best Paper Award 2011 zijn Lin Ye, Xenia Ryshchenko en Erik de Kleijn. In hun paper "Spotify versus iTunes" onderzoekt de groep op een heldere wijze de rol van iTunes en Spotify in de huidige revolutie in de muziekindustrie. Een verkorte versie van hun paper zal worden gepubliceerd in de december uitgave van de Eclaire! Gefeliciteerd!
_O-
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_99739705
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:45 schreef Nileson het volgende:

[..]

Ja ik zat al in Rotterdam en ik zag dat niet echt zitten, IBEB leek logischere keuze.

[..]

Hmm.. raar, want de website beweert dat je in theorie alle vakken kan kiezen die je wil. Maarja dat is natuurlijk een leuk lokkertje. In ieder geval bedankt voor de tip, met een beetje geluk bieden ze de premaster tegen die tijd ook in het Engels aan. Is die combo een beetje goed te doen? Als ik ooit nog iets in een buitenland wil bereiken blijft mn gemiddelde natuurlijk ook nog belangrijk.
In 2012 start de internationale variant van de studie econometrie (IBEC gaat die heten geloof ik), dus dat zal geen probleem zijn.

Die pre-master heeft hij een jaar extra voor uitgetrokken (zijn wel 40 punten ofzo), maar als je vroeg weet dat je die wil gaan doen kan je hem spreiden over de bachelorjaren (en bijvoorbeeld al Analyse 1 ipv Wiskunde 1 doen, Statistiek ipv Toegepaste Statistiek 1 etc.) om het gemakkelijker te maken.
pi_99740257
quote:
Die pre-master heeft hij een jaar extra voor uitgetrokken (zijn wel 40 punten ofzo), maar als je vroeg weet dat je die wil gaan doen kan je hem spreiden over de bachelorjaren (en bijvoorbeeld al Analyse 1 ipv Wiskunde 1 doen, Statistiek ipv Toegepaste Statistiek 1 etc.) om het gemakkelijker te maken.
Dat lijkt me een goed plan, zal binnenkort eens een studieadviseur aan z'n jasje trekken.

In ieder geval bedankt!
Americans are apt to be unduly interested in discovering what average opinion believes average opinion to be.
pi_99799829
'Fusie universiteiten Leiden, Delft en Rotterdam'

Vreemd bericht. Nooit signalen gehoord van iets dergelijks, en het praktisch nut ontgaat me ook een beetje.
Geen referral hier.
pi_99799987
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:11 schreef Phaelanx_NL het volgende:
'Fusie universiteiten Leiden, Delft en Rotterdam'

Vreemd bericht. Nooit signalen gehoord van iets dergelijks, en het praktisch nut ontgaat me ook een beetje.
Zijn ze al lang mee bezig, al die combo opleidingen met delen in Leiden en Delft of Rotterdam en Leiden etc.(die deels dit en vorig jaar weer opgeheven waren lol).
Blij dat ze tenminste de Universiteit Leiden laten bestaan, had het zonde gevonden als ze die 437 jaar historie ondertussen hadden weggegooid.
Beneath the gold, bitter steel
pi_99820146
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 00:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik ben 21, heb een studio van Stadswonen en ontvang maandelijks 110 euro huurtoeslag (hierdoor geloof ik 320 all inclusive i.p.v. 430). :)
Weet jij toevallig wat een ´´eenpersoons extra vertrek´´ woning inhoudt? Wat is het verschil met een zelfstandige 1-persoons? :)
The keyring: An invention created so that you can lose all of your keys at once.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 09:17:18 #178
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99829639
Goodbye Erasmus universiteit! :W Leiden for the win! *O*


quote:
Universiteiten van Leiden, Delft en Rotterdam fuseren

De universiteiten van Leiden, Delft en Rotterdam gaan fuseren. Dat melden universitaire bronnen aan NRC Handelsblad. De voorzitters van de colleges van bestuur wilden de fusie in september bekendmaken bij de opening van het academisch jaar.

Door de bundeling ontstaat veruit de grootste academische instelling van Nederland, met 55.000 studenten. De fusie-universiteit, die de naam Universiteit Leiden zou gaan dragen, houdt volgens de bronnen campussen en instituten in Leiden, Delft, Rotterdam en Den Haag, en 11.500 werknemers, exclusief het personeel van de medische centra in Rotterdam en Leiden.

De gefuseerde organisatie zal qua prestaties en aanzien tot de wereldtop behoren. Nu al scoren de drie universiteiten individueel in internationale reputatie- en prestatieranglijsten hoog. Samen zullen ze doordringen tot de top van universiteiten wereldwijd, is de verwachting van de universiteiten.
Binnen zes jaar onder één bestuurlijke leiding

Volgens de plannen moeten Universiteit Leiden, TU Delft en Erasmus Universiteit Rotterdam binnen zes tot acht jaar zijn samengebracht onder één bestuurlijke leiding. Hoe dit praktisch en juridisch wordt vormgegeven is onduidelijk. De betrokken universiteiten weigeren commentaar.

Sijbolt Noorda, voorzitter van de universiteitenvereniging VSNU, bevestigt de plannen, al wil hij het liever geen fusie noemen.

“Dat klinkt mij te veel naar bedrijfsovernames. Dit is het institutionaliseren van een samenwerking. Dat drie bestaande universiteiten op deze manier hun krachten bundelen is uniek in de wereld” – Sijbolt Noorda

‘Er wordt een reus geboren’

De fusie betekent een flinke herschikking van het universitaire bestel. Volgens de Tilburgse hoogleraar Roel in ’t Veld wordt “een reus geboren”. In ’t Veld:

“Op langere termijn zie ik een voordeel in het creëren van een krachtig Hollands bolkwerk in Europa dat sterk genoeg is om de concurrentie met de andere Europese universiteiten aan te kunnen.” – Roel in ‘t Veld

‘Berichtgeving komt te vroeg’

Volgens voorzitter Dirk Jan van den Berg van het college van bestuur van de TU Delft komt de berichtgeving te vroeg:

“We willen graag zelf het moment kiezen. En dan is de opening van het academisch jaar inderdaad zo’n moment. We moeten nog goed afstemmen wat we precies gaan zeggen, want je kunt het vlug verpesten. Het is een gevoelig onderwerp waarbij de academische gemeenschappen goed betrokken moeten worden. Daar zijn we mee bezig.” – Dirk Jan van den Berg

Over de nieuwe naam Universiteit Leiden zegt hij: “Dat zou kunnen.”

Al bij de opening van het academisch jaar in 2010 zei de Rotterdamse bestuursvoorzitter Pauline van der Meer Mohr een fusie niet uit te sluiten. Woordvoerders van Rotterdam en Leiden bevestigen dat gesproken wordt over een nauwere samenwerking, maar willen geen details geven. “Daar volgt later meer informatie over.”
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-rotterdam-fuseren/
!!! Go 49-ers !!!
pi_99837030
Klinkt toch raar.
"Ik studeer aan de Universiteit Leiden te Rotterdam"
  zaterdag 23 juli 2011 @ 14:28:57 #180
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99837373
Ik zie dat zo'n vaart niet lopen, maar intensieve samenwerking lijkt me een goed idee. Ik zou ook graag wat Delftse vakken weer in mijn programma hebben, dat is nu onmogelijk. Terwijl er programmatisch wel overlap is.

Ik moet er alleen niet aan denken dat het allemaal onder één bestuurlijke koepel komt te vallen. Dat wordt met grote kans een stuurloos vehikel. Ik kan me niet voorstellen dat men elkaar 'begrijpt' of de merites van vakgroepen/onderzoeksvoorstellen kan beoordelen.

Maar als er een grote mate van autonomie blijft bestaan, met een sterke samenwerking op onderwijsgebied en een efficiënt 'servicecentrum' zie ik het wel zitten.

Hoewel ik natuurlijk hoop weg te zijn eind 2011/12 ;)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_99872302
Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat herkansing-cijfers in Osiris komen te staan?
De cijfers zijn inmiddels al 1.5 week bekend...
pi_99930513
Naar aanleiding van een artikel in NRC Handelsblad zijn er diverse publicaties verschenen waarin gesproken over een fusie van de universiteiten van Leiden, Delft en Rotterdam. Wij zijn inderdaad in gesprek met de Universiteit Leiden en TU Delft over mogelijke vormen van samenwerking, zoals Pauline van der Meer Mohr vorig jaar bij de opening van het Academisch jaar al aankondigde. De drie universiteiten vormen een zeer krachtige combinatie op een groot aantal wetenschapsgebieden.
We begrijpen dat u wellicht verrast bent informatie in de krant te lezen, die u niet vooraf van de universiteit zelf hebt ontvangen. Dat komt omdat op dit moment de gesprekken nog lopen en alle opties nog open zijn. Het is daarom te vroeg om uitspraken te doen over de vorm van samenwerking, het tijdpad of de naamgeving. De berichtgeving komt te vroeg. Als er nieuws te melden is, zullen we u hierover uiteraard informeren.

College van Bestuur EUR
pi_99931099
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:28 schreef eleusis het volgende:
Ik zie dat zo'n vaart niet lopen, maar intensieve samenwerking lijkt me een goed idee. Ik zou ook graag wat Delftse vakken weer in mijn programma hebben, dat is nu onmogelijk. Terwijl er programmatisch wel overlap is.

Ik moet er alleen niet aan denken dat het allemaal onder één bestuurlijke koepel komt te vallen. Dat wordt met grote kans een stuurloos vehikel. Ik kan me niet voorstellen dat men elkaar 'begrijpt' of de merites van vakgroepen/onderzoeksvoorstellen kan beoordelen.

Maar als er een grote mate van autonomie blijft bestaan, met een sterke samenwerking op onderwijsgebied en een efficiënt 'servicecentrum' zie ik het wel zitten.

Hoewel ik natuurlijk hoop weg te zijn eind 2011/12 ;)
Je hebt het recht om elk vak te volgen op elke (Nederlandse) universiteit, gewoon inschrijven op de universiteit en inschrijven voor het vak. Je kunt alleen niet altijd zorgen dat het vak meetelt voor het programma dat je nu volgt, dus is het een extra vak buiten je oorspronkelijke programma.

Als je echt zo graag vakken in Delft had willen volgen, had je dat wel beter uitgezocht :')
pi_99946306
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:03 schreef Finitio het volgende:
Naar aanleiding van een artikel in NRC Handelsblad zijn er diverse publicaties verschenen waarin gesproken over een fusie van de universiteiten van Leiden, Delft en Rotterdam. Wij zijn inderdaad in gesprek met de Universiteit Leiden en TU Delft over mogelijke vormen van samenwerking, zoals Pauline van der Meer Mohr vorig jaar bij de opening van het Academisch jaar al aankondigde. De drie universiteiten vormen een zeer krachtige combinatie op een groot aantal wetenschapsgebieden.
We begrijpen dat u wellicht verrast bent informatie in de krant te lezen, die u niet vooraf van de universiteit zelf hebt ontvangen. Dat komt omdat op dit moment de gesprekken nog lopen en alle opties nog open zijn. Het is daarom te vroeg om uitspraken te doen over de vorm van samenwerking, het tijdpad of de naamgeving. De berichtgeving komt te vroeg. Als er nieuws te melden is, zullen we u hierover uiteraard informeren.

College van Bestuur EUR
Sinds wanneer boeit het het College van Bestuur iets wat de studenten en medewerkers wel of niet weten?
Geen referral hier.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:39:26 #185
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99951326
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:20 schreef JoPiDo het volgende:
Je kunt alleen niet altijd zorgen dat het vak meetelt voor het programma dat je nu volgt, dus is het een extra vak buiten je oorspronkelijke programma.

Als je echt zo graag vakken in Delft had willen volgen, had je dat wel beter uitgezocht :')
Precies wat ik zeg dus, autist. :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 26 juli 2011 @ 09:58:49 #186
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99951753
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 01:08 schreef Finitio het volgende:
Nice, gefeliciteerd!

PS Wat vraag je precies van de examencommissie?
De afstudeervariant die ik doe, wordt onmiddellijk opgeheven, en in plaats daarvan wordt alleen nog maar de variant 'Logistics' aangeboden. Ik moet nog 12 ECTS aan vakken doen, en ik heb een broertje dood aan logistiek, dus ik heb gevraagd om het te mogen aanvullen met twee vakken uit het core programma van de Economics & ICT-master standaardvariant (die vakken zijn een beetje management & control-ish, totaal niet kwantitatief zoals in de specialisatie).

RSM gaat de opleiding deels overnemen volgend jaar, maar vakken aan andere faculteiten of zelfs RSM was out of the question helaas. Maar vakken van hun eigen faculteit uit de hoofdstream zullen ze toch niet weigeren hoop ik. Zeker omdat ik alle echte core-vakken al wel gehaald heb met goede cijfers.

Maar ja, het is nog even spannend nu dus hoe het er in september uitziet.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_99955832
Ik weet nog steeds niet of ik eventueel voor mijn MSc QF ga in Rotterdam. Hoorde vandaag dat het op de 29e van Augustus start (echt belachelijk vroeg, uni's in Londen starten pas de 2e week van Oktober)

Ik werk alleen full time en ben in overleg om eventueel er dus een poosje tussen uit te stappen (de master te doen) en daarna weer verder te gaan met werk. Alleen zit mijn agenda sowieso vol tot 3 september. Mis dus sowieso de 1e week, ik neem aan geen probleem? Hoorde aan de telefoon dat ik allerlei belangrijke dingen mis. Het hoe wat en waar in de uni, en dat het m'n eigen (domme) schuld was dat ik niet kon komen. Ik neem aan dat dat dus wel meevalt?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 15:05:12 #188
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_99962087
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik weet nog steeds niet of ik eventueel voor mijn MSc QF ga in Rotterdam. Hoorde vandaag dat het op de 29e van Augustus start (echt belachelijk vroeg, uni's in Londen starten pas de 2e week van Oktober)

Ik werk alleen full time en ben in overleg om eventueel er dus een poosje tussen uit te stappen (de master te doen) en daarna weer verder te gaan met werk. Alleen zit mijn agenda sowieso vol tot 3 september. Mis dus sowieso de 1e week, ik neem aan geen probleem? Hoorde aan de telefoon dat ik allerlei belangrijke dingen mis. Het hoe wat en waar in de uni, en dat het m'n eigen (domme) schuld was dat ik niet kon komen. Ik neem aan dat dat dus wel meevalt?
Als het hetzelfde is als bij de bachelors wel ja, hoop bombarie om niets. Alle relevante info kan je zo terug vinden in je course manual of document op internet (wel aan te raden om ook echt te doen)
pi_99962818
Ik betwijfel inderdaad ook of je wel écht iets mist in die eerste week. Gewoon zorgen dat je jezelf een beetje inleest op SIN-online en Blackboard, zoals Dandez zegt.
Cool story, Hansel.
pi_99964570
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:24 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik betwijfel inderdaad ook of je wel écht iets mist in die eerste week. Gewoon zorgen dat je jezelf een beetje inleest op SIN-online en Blackboard, zoals Dandez zegt.
Mja, oke. Moet dan wel goedkomen. Heb daar zelf weinig tijd voor want zit behoorlijk overhoop met mijn werk uren en het zou nog wel eens kunnen dat ik pas een week later met de master kan beginnen. Maar ik neem aan dat ze daar geen moeite mee hebben.

Al zal het universitaire systeem in Nederland wel wat anders zijn dan hier in Londen, inschrijven voor tentamens enzo?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_99983805
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, oke. Moet dan wel goedkomen. Heb daar zelf weinig tijd voor want zit behoorlijk overhoop met mijn werk uren en het zou nog wel eens kunnen dat ik pas een week later met de master kan beginnen. Maar ik neem aan dat ze daar geen moeite mee hebben.

Al zal het universitaire systeem in Nederland wel wat anders zijn dan hier in Londen, inschrijven voor tentamens enzo?
Ja, ik vind het nog steeds onzin(maar snap wel) dat ze niet automatisch iedereen voor de tentamens inschrijven die zich voor het vak heeft ingeschreven...
Beneath the gold, bitter steel
pi_99985647
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:23 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ja, ik vind het nog steeds onzin(maar snap wel) dat ze niet automatisch iedereen voor de tentamens inschrijven die zich voor het vak heeft ingeschreven...
Ik vind dat zelf ook echt bizar. Inschrijven voor een tentamen. Wat een onzin. Bureaucratische rompslomp waar je niks mee bereikt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_99986254
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 23:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik vind dat zelf ook echt bizar. Inschrijven voor een tentamen. Wat een onzin. Bureaucratische rompslomp waar je niks mee bereikt.
Bij mijn studie zijn er een hoop mensen die bepaalde tentamens standaard uitstellen tot de zomer. Denk dat het wel handig is dat ze weten hoeveel tentamens er moeten worden uitgeprint en zo. Met name als herkansers ook nog mee moeten worden gerekend.
Cool story, Hansel.
pi_99986807
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 00:09 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Bij mijn studie zijn er een hoop mensen die bepaalde tentamens standaard uitstellen tot de zomer. Denk dat het wel handig is dat ze weten hoeveel tentamens er moeten worden uitgeprint en zo. Met name als herkansers ook nog mee moeten worden gerekend.
Hier kun je maximaal per jaar maar 2/3 vakken herkansen. En als je dus al een onvoldoende gehaald hebt, kun je tijdens je herkansing niet hoger dan een 5.5 halen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_99993202
Uiteindelijk toegelaten tot het premaster programma van RSM :) Heb gekozen voor de Nederlandstalige variant, wat wel wennen zal zijn na 4 jaar IBMS! Ben benieuwd hoe het gaat bevallen!
pi_99996176
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 00:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hier kun je maximaal per jaar maar 2/3 vakken herkansen. En als je dus al een onvoldoende gehaald hebt, kun je tijdens je herkansing niet hoger dan een 5.5 halen.
Op de ESL zijn er ook max 2 herkansingen per jaar, maar dat je bij de herkansing niet hoger dan een 5.5 kunt halen vind ik zo vreemd.
Geen referral hier.
pi_100006449
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:19 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Op de ESL zijn er ook max 2 herkansingen per jaar, maar dat je bij de herkansing niet hoger dan een 5.5 kunt halen vind ik zo vreemd.
Het zorgt er iig. voor dat je goed je best doet voor je examen. En dat een 1e poging een hogere waardering krijgt dan een 2e.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100008232
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het zorgt er iig. voor dat je goed je best doet voor je examen. En dat een 1e poging een hogere waardering krijgt dan een 2e.
Het gaat om het uiteindelijke resultaat, niet om wanneer je het doet.

Je kan dan op het niveau van een 8 zitten voor elk vak, maar toch alleen maar 6jes op je diploma hebben.
Geen referral hier.
pi_100011331
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:58 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Het gaat om het uiteindelijke resultaat, niet om wanneer je het doet.

Onzin, het uiteindelijke resultaat is wat mij betreft medeafhankelijk van hoe snel je iets af hebt gemaakt.
pi_100011531
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:17 schreef Finitio het volgende:

[..]

Onzin, het uiteindelijke resultaat is wat mij betreft medeafhankelijk van hoe snel je iets af hebt gemaakt.
Dat er een dergelijke regeling is bij studenten die een vak 4x herkansen (en op goed geluk hopen een makkelijk tentamen te krijgen oid) zou ik wel begrijpen, maar voor een eerste herkansing vind ik het een beetje onzinnig.
Cool story, Hansel.
pi_100065258
Heey s_e, eerste week is handig maar niet noodzakelijk. Als je straks in Rotterdam vragen of trouble hebt dan moet je maar ff een mailtje sturen! Of we overleggen het tijdens een biertje ofzo..
pi_100107721
Volgens mij mis je niets belangrijks. Enige is dat je er wel ff op moet letten is dat je je op tijd inschrijft!! Hoorde vandaag dat de masterdeadline 1 augustus was, kan dat zo snel even niet terugvinden maar zou zonde zijn..
pi_100115529
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 22:01 schreef Kaas- het volgende:
Heey s_e, eerste week is handig maar niet noodzakelijk. Als je straks in Rotterdam vragen of trouble hebt dan moet je maar ff een mailtje sturen! Of we overleggen het tijdens een biertje ofzo..
Prima! ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:03 schreef Qwerty911 het volgende:
Volgens mij mis je niets belangrijks. Enige is dat je er wel ff op moet letten is dat je je op tijd inschrijft!! Hoorde vandaag dat de masterdeadline 1 augustus was, kan dat zo snel even niet terugvinden maar zou zonde zijn..
Inschrijven voor wat? Ik heb afgelopen week nog gebeld en daar werd mij verteld dat ik toegelaten was? Ik heb destijds al mijn papiertjes doorgestuurd, en kreeg zo'n brief dat je geaccepteerd was en dat je toen ergens op moest klikken. Wat bedoel je met de master deadline 1 augustus? Dat je je daarna niet meer kan inschrijven?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100117915
Dan heb je 't waarschijnlijk al gedaan. Ik doelde op inschrijven via studielink, formuliertje insturen etc
pi_100139332
Heeft iemand nog goede suggesties voor online Matlab courses?
Zit komende weken te niksen op kantoorbaantje dus kan ik alvast 1 vak voor volgend jaar doen :P
Beneath the gold, bitter steel
pi_100140383
Je kunt mij toevoegen bij geneeskunde en bsc econometrie.

Nog handige tips voor eerstejaars econometristen?
pi_100203619
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 22:40 schreef Physics het volgende:

Nog handige tips voor eerstejaars econometristen?
Sla eviews over en begin meteen met matlab.
pi_100204364
Eviews krijg je geloof ik niet eens, ik heb het iig nog niet gehad en in september begin ik met Matlab..
In het 1e jaar krijg je 1 blokje java, compleet nutteloos.
Beneath the gold, bitter steel
pi_100215093
Ik kan erbij met IBEB.

Trouwens nog een vraagje aan de econometristen: ik ga gedurende het 2e en 3e jaar een aantal extra vakken volgen. Tot zover staan analyse 1+2, matrix algebra 1+2, econometrie 1+2 en statisitiek/voortgezette statistiek + kansberekening op mn lijstje. Ik vroeg me af of er nog vakken zijn waarvan jullie zeggen dat ze misschien nodig/handig zijn voor deze vakken?
Americans are apt to be unduly interested in discovering what average opinion believes average opinion to be.
pi_100215183
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:48 schreef Fingon het volgende:
Eviews krijg je geloof ik niet eens, ik heb het iig nog niet gehad en in september begin ik met Matlab..
In het 1e jaar krijg je 1 blokje java, compleet nutteloos.
Java is op zich wel goed als voorbereiding op Matlab. Heb zelf niet de bachelor gedaan maar in het schakelprogramma was het de hele tijd Eviews voor en na.
pi_100216403
Hoe komen jullie aan matlab? Van de uni, betaald of pirate?
pi_100217737
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 23:54 schreef Physics het volgende:
Hoe komen jullie aan matlab? Van de uni, betaald of pirate?
Licentie van mijn vorige uni waar ik mijn bachelor deed.

Hoe zit het eigenlijk met R! ? Komt dat nog ter sprake?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100222888
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 23:54 schreef Physics het volgende:
Hoe komen jullie aan matlab? Van de uni, betaald of pirate?
Gratis via TUDelft :)
pi_100222948
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 23:28 schreef Nileson het volgende:
Ik kan erbij met IBEB.

Trouwens nog een vraagje aan de econometristen: ik ga gedurende het 2e en 3e jaar een aantal extra vakken volgen. Tot zover staan analyse 1+2, matrix algebra 1+2, econometrie 1+2 en statisitiek/voortgezette statistiek + kansberekening op mn lijstje. Ik vroeg me af of er nog vakken zijn waarvan jullie zeggen dat ze misschien nodig/handig zijn voor deze vakken?
Afhankelijk van je niveau in limieten en integreren is een stukje van basiswiskunde misschien ook wel handig. Je krijgt daar alle VWO wiskunde + extra er in 7 weken doorheen gejaagd.

Wbt Analyse I veel succes, dit jaar was de gemiddelde tijd aan die opdrachten zo'n 12 uur thuis om alles enigszins af te krijgen(en dan hadden we nog een goed slim jaar :P )
Beneath the gold, bitter steel
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 09:26:34 #215
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_100223880
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 23:54 schreef Physics het volgende:
Hoe komen jullie aan matlab? Van de uni, betaald of pirate?
Mja heb maar studentversie gekocht voor ¤99 of zo ;(
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_100225327
quote:
Afhankelijk van je niveau in limieten en integreren is een stukje van basiswiskunde misschien ook wel handig. Je krijgt daar alle VWO wiskunde + extra er in 7 weken doorheen gejaagd.
Ja dat dacht ik ook maar dat mag ik niet kiezen, waarschijnlijk omdat Math 1+3 van IBEB grotendeels hetzelfde meepakt en ze je geen gratis credits willen geven.

quote:
Wbt Analyse I veel succes, dit jaar was de gemiddelde tijd aan die opdrachten zo'n 12 uur thuis om alles enigszins af te krijgen(en dan hadden we nog een goed slim jaar )
Ha, bedankt. Moet in jaar 2 pas beginnen dus ik kan nog 1 jaar rustig aan doen...
Americans are apt to be unduly interested in discovering what average opinion believes average opinion to be.
pi_100229648
Hee!

Dit jaar ga ik beginnen aan Fiscale Economie op de EUR, veel zin in! Zijn er mensen hier die het ook doen / gaan doen / gedaan hebben? Ik doe zelf ook de wiskundezomercursus omdat ik op het VWO Wiskunde A had, zijn er ook mensen die dit doen? :P

En de EUREKA week wil ik ook wel aan meedoen, is dat tof of niet? :)

Veel vragen :D
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:40:59 #218
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_100311889
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:08 schreef Snuf. het volgende:
Hee!

Dit jaar ga ik beginnen aan Fiscale Economie op de EUR, veel zin in! Zijn er mensen hier die het ook doen / gaan doen / gedaan hebben? Ik doe zelf ook de wiskundezomercursus omdat ik op het VWO Wiskunde A had, zijn er ook mensen die dit doen? :P

En de EUREKA week wil ik ook wel aan meedoen, is dat tof of niet? :)

Veel vragen :D
Ik hoor dat de Eureka week meer een propaganda week is voor studentenverenigingen. Je kan dan ook bij een verenigingshuis slapen mocht je daar interesse hebben.

Zelf twijfel ik nog of ik wel of niet bij een vereniging wil gaan
pi_100314520
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:40 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Ik hoor dat de Eureka week meer een propaganda week is voor studentenverenigingen. Je kan dan ook bij een verenigingshuis slapen mocht je daar interesse hebben.

Zelf twijfel ik nog of ik wel of niet bij een vereniging wil gaan
Gewoon doen, al moet je niet denken dat het er zo ook aan toe gaat buiten de EUREKA week als je in een verenigingshuis logeert :P
Beneath the gold, bitter steel
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:52:57 #220
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_100316674
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:59 schreef Fingon het volgende:

[..]

Gewoon doen, al moet je niet denken dat het er zo ook aan toe gaat buiten de EUREKA week als je in een verenigingshuis logeert :P
Ik weet niet of ik er bij pas, ik ben dan waarschijnlijk de enige die niet 100% nederlands is
pi_100319651
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:52 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik er bij pas, ik ben dan waarschijnlijk de enige die niet 100% nederlands is
Alleen rasechte, volbloed Nederlanders zijn inderdaad welkom bij de eurekaweek. Beter doe je dus niet mee.
Cool story, Hansel.
pi_100320994
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:52 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik er bij pas, ik ben dan waarschijnlijk de enige die niet 100% nederlands is
Ik heb in Rotterdam juist moeite om Nederlanders te vinden...
pi_100321616
Wanneer ontvang je eigenlijk je collegekaart? Want ik heb de foto al weken geleden geupload, ik heb mijn OV kaart wel al binnengekregen en volgens mij is mijn inschrijving voltooid.

Weet iemand ook hoe laat je de 29e op de universiteit moet zijn? Ik zie nergens een begintijd :@
pi_100323762
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:14 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Alleen rasechte, volbloed Nederlanders zijn inderdaad welkom bij de eurekaweek. Beter doe je dus niet mee.
Ik kwam echt niets anders tegen op hospiteeravonden

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:58 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Ik heb in Rotterdam juist moeite om Nederlanders te vinden...
Dat is juist het vreemde
pi_100324102
Zijn de inschrijvingsbewijzen eigenlijk al verstuurd?
Geen referral hier.
pi_100324493
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:31 schreef Marktplaatsman het volgende:

[..]

Ik kwam echt niets anders tegen op hospiteeravonden

[..]

Dat is juist het vreemde
Ik denk dat autochtonen ook vaker op kamers gaan dan allochtonen, vandaar.
Cool story, Hansel.
pi_100348408
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:47 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik denk dat autochtonen ook vaker op kamers gaan dan allochtonen, vandaar.
Dat klopt volgens mij wel ja.

Toch heb ik nog nooit het idee gehad dat allochtonen buiten de boot vallen bij een verenigig, maar dat komt natuurlijk ook omdat enkel bepaalde allochtonen zich daar aanmelden. Pas je er tussen is er geen probleem, pas je er niet tussen wordt het een ander verhaal. Hierin zit echter geen onderscheid tussen allochtoon en autochtoo, een autochtoon die zich helemaal niet thuis voelt bij een vereniging is er ook zo weg.
pi_100353713
Hee allemaal nog even een kort vraagje.

Ik hoorde net van een vriend van mij dat er in Rotterdam alleen maar microeconomie 1 gegeven wordt met het boek "Microeconomics and Behaviour" en dat dit een weinig wiskundig en zeer inleidend boek is.

Geeft de ESE ook nog meer advanced vakken in micro of is dit vak het enige?
Americans are apt to be unduly interested in discovering what average opinion believes average opinion to be.
pi_100369490
Wat dacht je er zelf van..? :P Een van de afstudeerrichtingen is micro.
pi_100374800
Bijna eurekaweek! Hai!
pi_100379182
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:13 schreef Kaas- het volgende:
Wat dacht je er zelf van..? :P Een van de afstudeerrichtingen is micro.
Ja dat dacht ik al, maar die nutteloze types bij het studieadvies zeiden dus dat er binnen de bachelor geen pure microvakken zijn behalve microeconomie I.

Ik laat voortaan die mailtjes naar die mensen maar zitten, dat wordt echt helemaal niks.
Americans are apt to be unduly interested in discovering what average opinion believes average opinion to be.
pi_100384982
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 00:45 schreef Nileson het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik al, maar die nutteloze types bij het studieadvies zeiden dus dat er binnen de bachelor geen pure microvakken zijn behalve microeconomie I.
Hmm, dat is eigenlijk wel gek dan. De major/master in Economics of Markets, Organisations and Policy bestaat voor het grootste gedeelte uit micro-economische vakken, die zou je eens kunnen checken op de ESE-website. Daarnaast heb je in het tweede jaar ook nog het vak toegepaste micro-economie. :)
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 10:27:19 #233
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_100385183
Examencommissie heeft m'n masterwijziging goedgekeurd, mijn leven is weer niet verneukt. Nu dus in blok 1 nog een paar leuke management & controlvakjes en dan maar afstuderen.

Examencommissie weet trouwens wel de spanning erin te houden in hun schrijfstijl :')

quote:
Op vrijdag 5 augustus 13:40 schreef Examencommissie ESE het volgende:

De Examencommissie heeft uw verzoek beoordeeld en is tot de volgende beslissing gekomen.

Een wijziging in uw Masterprogramma wordt alleen toegestaan indien de inhoud, het niveau en de omvang van het programma voldoende zijn om af te kunnen studeren. * eleusis : uh-oh..

Daaarnaast moet het om een samenhangend vakkenpakket gaan. * eleusis : owww shit I'm fucked

De Examencommissie is van mening dat de bovengenoemde wijziging aan deze eisen voldoet en gaat hiermee derhalve akkoord. * eleusis : :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 10:41:03 #234
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100385392
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:27 schreef eleusis het volgende:
Examencommissie heeft m'n masterwijziging goedgekeurd, mijn leven is weer niet verneukt. Nu dus in blok 1 nog een paar leuke management & controlvakjes en dan maar afstuderen.


[..]

Wat voor wijziging is dat? Kun je dan je eigen master indelen?
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 10:51:46 #235
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_100385555
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat voor wijziging is dat? Kun je dan je eigen master indelen?
De finance-richting van mijn master gaat onmiddellijk verdwijnen, vanaf september is het alleen nog maar logistiek, dus ik werd geacht mijn ontbrekende ECTS in te vullen met logistiekvakken (blergh). Ik heb aangevraagd om die te mogen vervangen met een paar management & control vakken die me wél leuk lijken. Dit is dus goedgekeurd.

Je kan inderdaad ook een volledig custom masterprogramma aanvragen ("vrije master"), maar ik denk dat de toets daarvoor wel vrij zwaar is. Zal wel niet vaak worden gedaan. Maar 1 of een paar vakjes wijzigen moet dus wel kunnen, mits de zwaarte nog OK is.

Denk ook dat wel meespeelde dat ze ons redelijk voor het blok hebben gezet, door eind juni opeens een master track op te heffen zonder een "uitloopjaar". Ze zullen wel veel brieven hebben gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door eleusis op 06-08-2011 10:57:35 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 13:30:13 #236
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100389037
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:51 schreef eleusis het volgende:

[..]
Denk ook dat wel meespeelde dat ze ons redelijk voor het blok hebben gezet, door eind juni opeens een master track op te heffen zonder een "uitloopjaar". Ze zullen wel veel brieven hebben gehad.
Natuurlijk is dat zo! Het zijn eikels dat ze niet eens een overgangsregeling hebben bedacht en dat jij nu voor hen met oplossingen moet komen }:|
Maar gelukkig uiteindelijk in jouw voordeel dus :)
!!! Go 49-ers !!!
pi_100392847
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:27 schreef eleusis het volgende:
Examencommissie heeft m'n masterwijziging goedgekeurd, mijn leven is weer niet verneukt. Nu dus in blok 1 nog een paar leuke management & controlvakjes en dan maar afstuderen.

Examencommissie weet trouwens wel de spanning erin te houden in hun schrijfstijl :')

[..]

Nice, gefeliciteerd :)

Ja, de truc is dat de toewijzingsbrieven van de examencommissie hetzelfde zijn als de afwijzingsbrieven. Op het laatste regeltje na is alles meestal exact gelijk, ze hebben mij ook al een paar keer bang gemaakt. :{
pi_100392983
Is bij jullie de inschrijving voor volgend jaar al bevestigd op studielink?
Geen referral hier.
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:35:34 #239
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_100415090
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 16:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Is bij jullie de inschrijving voor volgend jaar al bevestigd op studielink?
Ja, dezelfde nacht gingen de raderen in werking. Heb al machtiging opgestuurd en papieren inschrijfbewijs gekregen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_100419464
Ik krijg in mijn schakeljaar Bedrijfskunde dit trimester Methodologie (1e jaar), Operations Research en Organisatietheorie (2e jaars vakken). Iemand enig idee of de studieboeken verplicht zijn en indien dat zo is, iemand die weet welke boeken het zijn?

Bij een verkoop houd ik me ook graag aanbevolen :)

edit: ook Wetenschapsleer is te volgen komend trimester. Is het aan te raden de samenvattingen van BACompact te kopen? Of is dit vrijwel weggegooid geld?

[ Bericht 16% gewijzigd door lvw88 op 07-08-2011 13:19:03 ]
pi_100419572
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:09 schreef lvw88 het volgende:
Ik krijg in mijn schakeljaar Bedrijfskunde dit trimester Methodologie (1e jaar), Operations Research en Organisatietheorie (2e jaars vakken). Iemand enig idee of de studieboeken verplicht zijn en indien dat zo is, iemand die weet welke boeken het zijn?

Bij een verkoop houd ik me ook graag aanbevolen :)
Als methodologie hetzelfde is als methodology bij IBA heb je je boek eigenlijk bijna niet nodig, maar zijn vooral de slides belangrijk. Sowieso is het een kutboek om te lezen. Wij gebruikten deze: Bryman & Bell (2011) Business Research Methods (3rd Ed.), Oxford: Oxford University Press, maar ik denk dat je met samenvattingen + slides net zo goed af bent.
Cool story, Hansel.
pi_100419933
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:12 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Als methodologie hetzelfde is als methodology bij IBA heb je je boek eigenlijk bijna niet nodig, maar zijn vooral de slides belangrijk. Sowieso is het een kutboek om te lezen. Wij gebruikten deze: Bryman & Bell (2011) Business Research Methods (3rd Ed.), Oxford: Oxford University Press, maar ik denk dat je met samenvattingen + slides net zo goed af bent.
Thnx voor je reply. Iemand anders die net het 1e (of 2e jaar) heeft afgerond en me hierbij kan helpen?
pi_100420189
Oh, Operations Research (en modelbouw) is de Nederlandse versie van Quantitative Decision Making? Daar heb je een reader voor nodig, en ik raad je wel aan om die te kopen. Kost niet zo veel, geloof ik.

Organisatietheorie heb je de literatuur ook wel voor nodig, is 50% opdracht 50% tentamen en voor allebei zijn de boeken wel redelijk relevant. Als dit hetzelfde is als Organization Theory & Dynamics dan :P.
Cool story, Hansel.
pi_100421221
Dan moet ik maar op zoek naar de boeken :) Bedankt voor de hulp!
pi_100446091
Iemand enig idee hoe je je bevestiging van je BSA ontvangt? Ik heb namelijk BSA gehaald mbv compensatie, en wil eigenlijk nu wel graag de 100% zekerheid dat ik door mag.
pi_100446368
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:16 schreef Philip10 het volgende:
Iemand enig idee hoe je je bevestiging van je BSA ontvangt? Ik heb namelijk BSA gehaald mbv compensatie, en wil eigenlijk nu wel graag de 100% zekerheid dat ik door mag.
Ik heb die brief net gisteren binnen gehad, dus misschien komt hij deze week.
Geen referral hier.
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:32:24 #247
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_100451606
Met z'n allen tegelijk op sin-online voor de goeie groepjes site nu alweer plat FTW
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_100457879
Is het alweer zover? Maar gauw even online dan..
pi_100458037
Lol, hoe komt het toch dat studenten altijd overal te laat zijn en nooit weten hoe laat x of y begint, maar zich wel midden in de vakantie op de eerste dag dat je je kunt registreren al massaal hebben ingeschreven voor al die werkgroepen? Helft is vol.
pi_100458086
Maar om 9 uur dan, kom ik ook eens op tijd uit bed.
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:01:07 #251
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_100458476
Ik zit lekker in de deeltijdgroep _O_ Lkr met serieuze eind-twintigers bij KPMG die het vak moeten halen voor hun RA programma :9 Succes met de Chinezen en klaplopers, voltijdgroepen _O_
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:08:31 #252
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_100458715
Ik zit lekker in een lege groep :') sochtends om 9 uur heb ik mijn practica. Die middag groepen zijn gelijk vol _O-
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_100458969
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:47 schreef Kaas- het volgende:
Lol, hoe komt het toch dat studenten altijd overal te laat zijn en nooit weten hoe laat x of y begint, maar zich wel midden in de vakantie op de eerste dag dat je je kunt registreren al massaal hebben ingeschreven voor al die werkgroepen? Helft is vol.
Prioriteiten, hè. En ze/we weten wat nou écht belangrijk is.
Cool story, Hansel.
pi_100459534
Bij de bewuste minor die ik ga volgen staat bij de course pagina op sin-online 'Application: via minorsite' i.p.v. 'Application: via sin-online'. Ik ben toegelaten tot de minor en in mijn timetable staan al tutorial groepen met tijden etc. Ondanks het feit dat ik mailtjes krijg dat iedereen zich weer moet inschrijven voor de practicumgroepen, neem ik aan dat dit niet voor mij geldt? Iemand anders die ook een minor volgt en het antwoord weet? :P
pi_100459904
Heb me vanochtend ook maar mooi ingeschreven voor de werkgroepen, wil niet om maandag 9u beginnen. Studielink doet een beetje vaag bij mij, vorig jaar liep het systeem ook vast en moest ik de eur ook bellen. Er staat nu het volgende:

Status: Inschrijvingsverzoek ingediend
De onderwijsinstelling heeft verzoek ontvangen
Collegegeld voor dit inschrijvingsverzoek nog niet betaald

Betalingsgegevens:
Betalingsgegevens ingediend
Collegegeldbedrag is bepaald

Moet ik verder nog wat doen?
pi_100460157
Je hebt de machtiging geprint en opgestuurd? Bij mij was alles een of twee dagen na het versturen geregeld en op SL veranderd naar: ingeschreven.
Cool story, Hansel.
pi_100460271
Ok dankje, had machtiging al enige tijd geleden opgestuurd., maar zal het nog eens opsturen. Er hoefde toch geen postzegel op :P
pi_100460400
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:50 schreef B.A.S het volgende:
Ok dankje, had machtiging al enige tijd geleden opgestuurd., maar zal het nog eens opsturen. Enig idee hoelang het duurt voordat ze zo'n machtiging hebben verwerkt?
Bij mij binnen twee dagen.

Mijne was een herinschrijving, het kan ook zijn dat het bij nieuwe studies wat langer duurt.
Cool story, Hansel.
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:56:56 #259
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_100460501
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:32 schreef Conversatie het volgende:
Bij de bewuste minor die ik ga volgen staat bij de course pagina op sin-online 'Application: via minorsite' i.p.v. 'Application: via sin-online'. Ik ben toegelaten tot de minor en in mijn timetable staan al tutorial groepen met tijden etc. Ondanks het feit dat ik mailtjes krijg dat iedereen zich weer moet inschrijven voor de practicumgroepen, neem ik aan dat dit niet voor mij geldt? Iemand anders die ook een minor volgt en het antwoord weet? :P
Ik doe Behavioral Finance en hoef (volgens mij) ook geen practica te volgen. Minorsite zegt tenminste dat ik net zoveel contacturen per week heb als hoorcolleges :P
pi_100460545
De mijne was ook een herinschrijving. Paupers bij TNT zullen mijn machtiging wel kwijt hebben gemaakt, zal vandaag eens even een nieuwe uitsturen.
pi_100461554
quote:
9s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:32 schreef eleusis het volgende:
Met z'n allen tegelijk op sin-online voor de goeie groepjes site nu alweer plat FTW
Precies, ik was express extra vroeg naar werk om klaar te zitten voor goede groepjes :P
Econometrie is wel dramatisch geslonken trouwens, vorig jaar nog 4 werkgroepen, nu nog maar 2..
Beneath the gold, bitter steel
pi_100499066
Ik heb een klein probleempje, ik ben te laat met inschrijven voor IBA/IBEB en ik zal dit toch graag willen studeren. Nu heb ik ook de keus om Bedrijfskunde of Bedrijfseconomie te studeren, alleen weet ik nog niet welke van de twee. Oogpunt is dat ik volgend jaar dan toch IBA of IBEB wil gaan studeren, maar ik heb te weten gekregen dat zij weinig tot geen studenten aannemen die de 'Nederlandse versie' studeren; oftewel, je kan bijv. niet van Bedrijfskunde(1e j) naar IBA(1e j).

Dat zou betekenen dat ik net zo goed niet kan gaan studeren, aangezien dit mijn kansen zal vergroten om tot IBA/IBEB toegelaten te worden.

Iemand tips hoe ik dit een beetje in goede banen kan leiden?
pi_100499647
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:47 schreef Kaas- het volgende:
Lol, hoe komt het toch dat studenten altijd overal te laat zijn en nooit weten hoe laat x of y begint, maar zich wel midden in de vakantie op de eerste dag dat je je kunt registreren al massaal hebben ingeschreven voor al die werkgroepen? Helft is vol.
Omdat mensen zelfs op de universiteit liegen en desinteresse tonen terwijl ze het allemaal wel prima weten. Genoeg gevallen gezien van mensen "die zo'n drukke agenda hebben dat ze echt geen tijd hebben voor die belachelijke opdrachtjes" en vervolgens bij een verplichte sessie netjes alles uitgeprint, gelezen en gemarkeerd hebben.
pi_100503702
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 10:13 schreef Aarsgezicht. het volgende:
Ik heb een klein probleempje, ik ben te laat met inschrijven voor IBA/IBEB en ik zal dit toch graag willen studeren. Nu heb ik ook de keus om Bedrijfskunde of Bedrijfseconomie te studeren, alleen weet ik nog niet welke van de twee. Oogpunt is dat ik volgend jaar dan toch IBA of IBEB wil gaan studeren, maar ik heb te weten gekregen dat zij weinig tot geen studenten aannemen die de 'Nederlandse versie' studeren; oftewel, je kan bijv. niet van Bedrijfskunde(1e j) naar IBA(1e j).

Dat zou betekenen dat ik net zo goed niet kan gaan studeren, aangezien dit mijn kansen zal vergroten om tot IBA/IBEB toegelaten te worden.

Iemand tips hoe ik dit een beetje in goede banen kan leiden?
Je bent inderdaad veel te laat voor inschrijving voor beiden. Ben je al wel door de selectie gekomen? Als dat niet het geval is zou ik je aanraden een jaar te wachten en je dan gelijk in januari al voor beiden aan te melden.

De selectie voor beiden is een stuk strenger geworden, en met name bij IBEB gaan ze steeds meer op je wiskundige achtergrond letten. Zorg dus dat je een goed gemiddelde hebt als je je voor IBA/IBEB aanmeld met het liefst hoge cijfers voor Engels (8 of hoger) en wiskunde (voor B rond de 7, voor A 8 of hoger).

Je ziet inderdaad bijna nooit dat er een soort doorstroom of is van economie naar IBEB of van bedrijfskunde naar IBA omdat er nou eenmaal vaak een heel andere mentaliteit heerst in de groepen en het niveauverschil is ook vaak groot. Dit wordt formeel niet erkent maar ik heb al meerdere malen van mensen bij zowel de ESE als RSM gehoord dat ze er wel zo naar kijken.

Kijk ook goed naar het verschil tussen de studies. IBEB is voornamelijk economie en maar een klein beetje bedrijfseconomie terwijl IBA echt alleen business is. Dit betekent dat IBA heel breed is, met ook sociologische vakken terwijl IBEB zich voornamelijk richt op pure economie, en de toepassing van wiskunde en statistiek daarin. Wees hiervan bewust voor je kiest.
pi_100508362
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:56 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Ik doe Behavioral Finance en hoef (volgens mij) ook geen practica te volgen. Minorsite zegt tenminste dat ik net zoveel contacturen per week heb als hoorcolleges :P
Dan zal het wel kloppen :)
pi_100516608
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 10:13 schreef Aarsgezicht. het volgende:
Ik heb een klein probleempje, ik ben te laat met inschrijven voor IBA/IBEB en ik zal dit toch graag willen studeren. Nu heb ik ook de keus om Bedrijfskunde of Bedrijfseconomie te studeren, alleen weet ik nog niet welke van de twee. Oogpunt is dat ik volgend jaar dan toch IBA of IBEB wil gaan studeren, maar ik heb te weten gekregen dat zij weinig tot geen studenten aannemen die de 'Nederlandse versie' studeren; oftewel, je kan bijv. niet van Bedrijfskunde(1e j) naar IBA(1e j).

Dat zou betekenen dat ik net zo goed niet kan gaan studeren, aangezien dit mijn kansen zal vergroten om tot IBA/IBEB toegelaten te worden.

Iemand tips hoe ik dit een beetje in goede banen kan leiden?
Weet je zeker dat je een heel jaar wil wachten met studeren, enkel om in de internationale variant terecht te komen? Was zelf eerst in 2009 ook toegelaten voor IBA, maar kwam er gelukkig op tijd achter dat ik bedrijfskunde verschrikkelijk vond en meer de economische kant op wilde. Vroeg of ik overgeschreven kon worden naar IBEB (deadline was immers verstreken), maar dat kon niet. Ben toen ook gewoon de NL versie (economie & bedrijfseconomie) gaan doen, aangezien de vakken en de daarbij gebruikte boeken identiek aan elkaar zijn. Alleen heb je de eerste 2 jaar dan vakken met Nederlanders op de stoelen naast je en zit je pas in B3 en de Master met alle internationale studenten. Dat verschil rechtvaardigde het voor mij persoonlijk absoluut niet om een jaar te wachten. Niet dat je hetzelfde moet doen, maar denk er wel goed over na of dat het wel waard is. ;)

p.s. Wat HFB hierboven zegt klopt overigens niet helemaal, bij IBEB (zowel int. als nl versie) kan je gewoon specialiseren in bedrijfseconomie. Dat je veel meer economie krijgt dan bij IBA en dat het kwantitatiever is klopt wel, maar dat is tof. :*
pi_100522557
Oh ze zijn weer lekker bezig. Gister expres vroeg opgestaan voor het inschrijven omdat ik niet om 9 uur wil (net als iedereen). Vervolgens was ik de eerste die zich inschreef voor groepje 3 (het groepje met de beste tijden) en bestond het maximale aantal aanmeldingen toen nog uit 30 per groepje. Goed, bevestiging ontvangen om 8:35 dat het allemaal was gelukt. Kijk ik vandaag ineens op sin-online, hebben ze het maximale aantal aanmeldingen naar 20 gehaald en mij ineens naar groepje 2 verplaatst! Uiteraard met de meest ONgunstige tijden. Ik ga maar eens een boos mailtje sturen zo...
pi_100524321
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 17:17 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je een heel jaar wil wachten met studeren, enkel om in de internationale variant terecht te komen? Was zelf eerst in 2009 ook toegelaten voor IBA, maar kwam er gelukkig op tijd achter dat ik bedrijfskunde verschrikkelijk vond en meer de economische kant op wilde. Vroeg of ik overgeschreven kon worden naar IBEB (deadline was immers verstreken), maar dat kon niet. Ben toen ook gewoon de NL versie (economie & bedrijfseconomie) gaan doen, aangezien de vakken en de daarbij gebruikte boeken identiek aan elkaar zijn. Alleen heb je de eerste 2 jaar dan vakken met Nederlanders op de stoelen naast je en zit je pas in B3 en de Master met alle internationale studenten. Dat verschil rechtvaardigde het voor mij persoonlijk absoluut niet om een jaar te wachten. Niet dat je hetzelfde moet doen, maar denk er wel goed over na of dat het wel waard is. ;)

p.s. Wat HFB hierboven zegt klopt overigens niet helemaal, bij IBEB (zowel int. als nl versie) kan je gewoon specialiseren in bedrijfseconomie. Dat je veel meer economie krijgt dan bij IBA en dat het kwantitatiever is klopt wel, maar dat is tof. :*
Je slaat de spijker op de kop. Dit is precies hetgeen waar ik over twijfel. Een internationale omgeving is wel erg belangrijk voor me, aangezien ik momenteel bezig ben met een business in het buitenland die ik dit jaar heb opgezet. Ik ben bang dat ik twee jaar lang veel int. contacten misloop, ook belangrijk vind ik de internationale sfeer tijdens de lessen.

Wat zou jij mij aanraden? Nu weet je niet hoe ik denk, maar het probleem is dat ik bijv. nu Bedrijfskunde kies, dat ik eigenlijk al zeg dat ik geen IBA meer doe volgend jaar (IBA neemt geen Bedrijfskunde studenten aan). Ook weet ik dus niet of Bedrijfskunde of -Economie mij meer ligt. Vind het beide wel prima.

Bedankt !
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:16:14 #269
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_100525720
Is de Eurekaweek die vanuit de universiteit georganiseerd is wat? Twijfel nog of ik die van de universiteit ga volgen of van het verenigingshuis
pi_100528285
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:16 schreef StraatSoldaat het volgende:
Is de Eurekaweek die vanuit de universiteit georganiseerd is wat? Twijfel nog of ik die van de universiteit ga volgen of van het verenigingshuis
Exact hetzelfde, enige verschil is dat je via de universiteit in de gymzaal slaapt en via een vereniging slaap je in een studentenhuis (en bespaar je 15 euro ofzoiets)

Moet ik me als eerstejaars ook inschrijven voor uren? Heb daar geen informatie oid over gekregen (of iig niet dat ik weet...)
The keyring: An invention created so that you can lose all of your keys at once.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:26:56 #271
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_100529388
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:08 schreef Broempoe het volgende:

[..]

Exact hetzelfde, enige verschil is dat je via de universiteit in de gymzaal slaapt en via een vereniging slaap je in een studentenhuis (en bespaar je 15 euro ofzoiets)

Moet ik me als eerstejaars ook inschrijven voor uren? Heb daar geen informatie oid over gekregen (of iig niet dat ik weet...)
Het verenigingshuis (Laurentius) waar ik kom te slapen heeft zijn eigen programma los van de universiteit.

Hoe staan de studentenverenigingen eigenlijk bekend in Rotterdam? De enige leuke lijkt mij RSG omdat die geen ontgroening heeft. Ik denk niet dat ik zo'n ontgroening kan doorstaan zonder iemand te slaan mochten ze echt zo erg zijn (Ik ben niet agressief maar ik laat mij natuurlijk niet kleineren)
pi_100530598
Ik heb me ook ingeschreven voor de EUREKAweek, ga wel thuis slapen denk ik (of bij kennissen familie in Rotterdam, maar ik woon niet zo ver van Rotterdam). Maar goed ik denk ook niet dat ik bij een studentenvereniging ga. Misschien wel volgend jaar omdat ik dan op kamers wil en het 1e jaar door ben gekomen.
pi_100530756
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:47 schreef Snuf. het volgende:
Ik heb me ook ingeschreven voor de EUREKAweek, ga wel thuis slapen denk ik (of bij kennissen familie in Rotterdam, maar ik woon niet zo ver van Rotterdam). Maar goed ik denk ook niet dat ik bij een studentenvereniging ga. Misschien wel volgend jaar omdat ik dan op kamers wil en het 1e jaar door ben gekomen.
Bij een Verenigingshuis heeft wel veel voordelen en je bent nog nergens aan gebonden.
pi_100530891
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:51 schreef Marktplaatsman het volgende:

[..]

Bij een Verenigingshuis heeft wel veel voordelen en je bent nog nergens aan gebonden.
Hoe moet ik dat regelen eigenlijk? :@ Ik hoop dat het wel leuk wordt ik hoor van veel mensen dat het best saai is _O-
pi_100531296
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:53 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat regelen eigenlijk? :@ Ik hoop dat het wel leuk wordt ik hoor van veel mensen dat het best saai is _O-
Welke vereniging wil je? Kan je wel een paar e-mailadressen pmen.

Staat ook wel aangegeven op de site van elke vereniging en anders kan je http://www.wordlid.com/rotterdam/slaapplaatsen.html nog proberen

Elke vereniging heeft ook een unieke zondagactiviteit voor de logees, zo heeft het RSC bijvoorbeeld een rondvaart
pi_100531349
En ik hoor trouwens ook dat het overdag saai is en vooral s'avonds het leukste is
pi_100531575
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:00 schreef Marktplaatsman het volgende:

[..]

Welke vereniging wil je? Kan je wel een paar e-mailadressen pmen.

Staat ook wel aangegeven op de site van elke vereniging en anders kan je http://www.wordlid.com/rotterdam/slaapplaatsen.html nog proberen

Elke vereniging heeft ook een unieke zondagactiviteit voor de logees, zo heeft het RSC bijvoorbeeld een rondvaart
Nou ik ga gewoon thuis slapen of bij familie/kennissen denk ik want ik ga misschien ook alweer woensdag of donderdag weg naar een festival. Moet lukken verder.

Ik ga er gewoon heen maandagochtend en dan zie ik wel of het tof wordt :) In ieder geval leer je misschien al wat mensen kennen en de campus (hoop ik)
pi_100532499
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:04 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Nou ik ga gewoon thuis slapen of bij familie/kennissen denk ik want ik ga misschien ook alweer woensdag of donderdag weg naar een festival. Moet lukken verder.

Ik ga er gewoon heen maandagochtend en dan zie ik wel of het tof wordt :) In ieder geval leer je misschien al wat mensen kennen en de campus (hoop ik)
D'r valt niet veel campus te leren kennen hoor :P
Beneath the gold, bitter steel
pi_100532930
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:26 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Het verenigingshuis (Laurentius) waar ik kom te slapen heeft zijn eigen programma los van de universiteit.

Hoe staan de studentenverenigingen eigenlijk bekend in Rotterdam? De enige leuke lijkt mij RSG omdat die geen ontgroening heeft. Ik denk niet dat ik zo'n ontgroening kan doorstaan zonder iemand te slaan mochten ze echt zo erg zijn (Ik ben niet agressief maar ik laat mij natuurlijk niet kleineren)
RSC/RVSV: "Het corps", meest traditionele vereniging. Zware ontgroening, veel zuipen.
Laurentius: De feest vereniging met feestbeesten. Mooiste vrouwen vind je hier.
SSR: Iets serieuzer dan Laurentius, ontgroening stelt niet heel veel voor.
RSG: Geen ontgroening, iedereen is gelijk mentaliteit. Vaker wat serieuzere studenten maar er zitten een hoop losers tussen.

Ik zit zelf niet bij een vereniging, maar als k het had gedaan zou ik wsl bij het RSC zitten.
pi_100533235
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:29 schreef Physics het volgende:

[..]

RSC/RVSV: "Het corps", meest traditionele vereniging. Zware ontgroening, veel zuipen.
Laurentius: De feest vereniging met feestbeesten. Mooiste vrouwen vind je hier.
SSR: Iets serieuzer dan Laurentius, ontgroening stelt niet heel veel voor.
RSG: Geen ontgroening, iedereen is gelijk mentaliteit. Vaker wat serieuzere studenten maar er zitten een hoop losers tussen.

Ik zit zelf niet bij een vereniging, maar als k het had gedaan zou ik wsl bij het RSC zitten.
Nu ben ik wel benieuwd wat je als een loser classificeert, de eeuwige student die nog altijd in z'n eerste jaar zit?
Beneath the gold, bitter steel
pi_100533551
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:21 schreef Fingon het volgende:

[..]

D'r valt niet veel campus te leren kennen hoor :P
Ik ben echt bang dat ik de eerste dag gelijk de weg kwijt raak _O- :@
pi_100534330
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:35 schreef Fingon het volgende:

[..]

Nu ben ik wel benieuwd wat je als een loser classificeert, de eeuwige student die nog altijd in z'n eerste jaar zit?
Nee, mensen die over het algemeen minder sociaal zijn, "ik heb geen alcohol nodig om plezier te maken" mensen, niet uitgaan, zich kleden als hun ouders etc..
pi_100535966
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:08 schreef Broempoe het volgende:

[..]

Exact hetzelfde, enige verschil is dat je via de universiteit in de gymzaal slaapt en via een vereniging slaap je in een studentenhuis (en bespaar je 15 euro ofzoiets)

Moet ik me als eerstejaars ook inschrijven voor uren? Heb daar geen informatie oid over gekregen (of iig niet dat ik weet...)
De programma's verschillen compleet. Via de universiteit ga je in een groepje door Rotterdam, terwijl je bij een vereniging alleen einde van de middag en 's avonds borrels en feesten hebt. Je kunt het combineren, maar als je tot een uur of 4 bij een vereniging bent, vraag ik me af of je de volgende dag om 10 uur al weer een dag door Rotterdam wilt gaan.
pi_100536125
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:29 schreef Physics het volgende:

[..]

RSC/RVSV: "Het corps", meest traditionele vereniging. Zware ontgroening, veel zuipen.
Laurentius: De feest vereniging met feestbeesten. Mooiste vrouwen vind je hier.
SSR: Iets serieuzer dan Laurentius, ontgroening stelt niet heel veel voor.
RSG: Geen ontgroening, iedereen is gelijk mentaliteit. Vaker wat serieuzere studenten maar er zitten een hoop losers tussen.

Ik zit zelf niet bij een vereniging, maar als k het had gedaan zou ik wsl bij het RSC zitten.
had ik toch maar voor Laurentius huis gekozen ;(

Die RSC ongemengde avonden lijken mij trouwens helemaal niets
pi_100546274
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:16 schreef StraatSoldaat het volgende:
Is de Eurekaweek die vanuit de universiteit georganiseerd is wat? Twijfel nog of ik die van de universiteit ga volgen of van het verenigingshuis
Er is maar één eurekaweek.
pi_100548871
Ik moet de introductie van econometrie helaas missen, die nu aan de gang is. Vind ik wel jammer eigenlijk, maarja helaas.
pi_100550761
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:29 schreef Physics het volgende:
Ik moet de introductie van econometrie helaas missen, die nu aan de gang is. Vind ik wel jammer eigenlijk, maarja helaas.
Is die nu? Of in het weekend? Wilde zelf misschien nog even langsgaan, helemaal vergeten wanneer die was.
Beneath the gold, bitter steel
pi_100561590
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:17 schreef Fingon het volgende:

[..]

Is die nu? Of in het weekend? Wilde zelf misschien nog even langsgaan, helemaal vergeten wanneer die was.
Ja nu, 9 t/m 12 augustus. Wat een belachelijke datum ook, zo voor de eurekaweek. Slaat echt 3 keer nergens op.
pi_100562007
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:51 schreef Physics het volgende:

[..]

Ja nu, 9 t/m 12 augustus. Wat een belachelijke datum ook, zo voor de eurekaweek. Slaat echt 3 keer nergens op.
Nou daar ken ik er wel meer van, ook andere studieverenigingen hebben dat als tijd.
Maar wanneer moet het anders? Week eerder is een beetje vroeg en de week na de EUREKA zitten de meesten bij te komen.
Beneath the gold, bitter steel
pi_100562180
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:02 schreef Fingon het volgende:

[..]

Nou daar ken ik er wel meer van, ook andere studieverenigingen hebben dat als tijd.
Maar wanneer moet het anders? Week eerder is een beetje vroeg en de week na de EUREKA zitten de meesten bij te komen.
Zoals IBEB is het beste imho.
pi_100563062
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:06 schreef Physics het volgende:

[..]

Zoals IBEB is het beste imho.
En wanneer is die?
Beneath the gold, bitter steel
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:33:42 #292
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_100563134
Als ik in mijn eigen kamer ga slapen tijdens Eurekaweek moet ik of heel vroeg al weg van die feesten of pas om 5 uur anders moet ik naar zuid toe lopen ;(
pi_100589709
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:51 schreef Physics het volgende:

[..]

Ja nu, 9 t/m 12 augustus. Wat een belachelijke datum ook, zo voor de eurekaweek. Slaat echt 3 keer nergens op.
De Eurekaweek is halverwege het jaar een week naar voren gehaald ;) Vandaar dat het zo rot, of juist heel goed, valt.
pi_100592399
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 10:42 schreef Philip10 het volgende:

[..]

De Eurekaweek is halverwege het jaar een week naar voren gehaald ;) Vandaar dat het zo rot, of juist heel goed, valt.
Waarom eigenlijk?
pi_100599618
Omdat het academisch jaar ook een week eerder van start gaat.
pi_100617534
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:27 schreef Kaas- het volgende:
Omdat het academisch jaar ook een week eerder van start gaat.
Idd |:(
pi_100618683
De vakanties worden ook steeds korter...
Sommige studies bij de Universiteit Leiden starten echt 2 weken later en waren ook nog eens 3 weken eerder klaar dit jaar, nog afgezien van de vakanties en vrijwel collegevrije weken daar.
Beneath the gold, bitter steel
pi_100620668
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 21:35 schreef Fingon het volgende:
De vakanties worden ook steeds korter...
Sommige studies bij de Universiteit Leiden starten echt 2 weken later en waren ook nog eens 3 weken eerder klaar dit jaar, nog afgezien van de vakanties en vrijwel collegevrije weken daar.
Achja..
Geneeskunde: min 6 weken vakantie, maximaal 9
Econometrie: min 10 maximaal 13 weken
pi_100620897
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:18 schreef Physics het volgende:

[..]

Achja..
Geneeskunde: min 6 weken vakantie, maximaal 9
Econometrie: min 10 maximaal 13 weken
Ik had er welgeteld 8 hoor, 2(+nog wat dagen?) kerst en 6 zomer, maar zonder herkansingen idd 10 weken. Hoe kan je 6 weken hebben voor geneeskunde?
Beneath the gold, bitter steel
pi_100622390
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:23 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ik had er welgeteld 8 hoor, 2(+nog wat dagen?) kerst en 6 zomer, maar zonder herkansingen idd 10 weken. Hoe kan je 6 weken hebben voor geneeskunde?
Herkansingen zijn tot 1 augustus. En twee weken kerst dan.

Econometrie: In my timetable zie ik 2 weken kerst, daar 2 weken voor 1 week vrij. In april of mei 1 week, en dan vanaf 20 juni.
pi_100650335
Ik word hier toch zo ontzettend moe van zeg. Afgelopen zondag de machtiging op de post gedaan, krijg ik vandaag een mailtje dat ze nog geen machtiging hebben ontvangen en dat ik dat wel voor 1 september moet doen..

Zou ik het maandag als ik naar de Eurekaweek ga niet gewoon kunnen afgeven ergens op de campus ofzo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')