abonnement Unibet Coolblue
pi_97223657
Hoe kan ik het beste verf van het beslag van een secretaire verwijderen. Om een indruk te geven, zie onderstaande foto.

Ik zat te denken aan een staalborstel en daarna het beslag netjes te spuiten ipv zo slordig met een kwast erover heen te gaan of aan terpetine, maar ben bang dat het beslag door de terpetine beschadigd.

Iemand ervaring om dit verfvrij te maken? Voordeel is dat ze geen grondverf hebben gebruikt.

Antwoord heeft geen haast, want ik moet toch eerst het mooie antieken prinsessenbed klaarmaken.

pi_97224178
In elke bouwmarkt hebben ze verfverwijderaar. Zal vast prima werken, denk ik zo :P
pi_97224647
Afbijt is een erg chemisch goedje. Beschadigd dat het niet te erg? :P
  maandag 23 mei 2011 @ 22:17:23 #4
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_97225335
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:07 schreef Jaheur het volgende:
Afbijt is een erg chemisch goedje. Beschadigd dat het niet te erg? :P
is het beslag van metaal of kunststof?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_97226084
Metaal
pi_97230723
Ik vermoed dat het koper of messing is wat er onder de verflaag zit. En sowieso kan je verfverwijderaar op metaal toepassen (al zou ik wel even checken op de gebruiksaanwijzing).

Dat soort beslag zit gewoon aan de binnenkant van de lade vast met schroeven, dus verwijderen is vrij eenvoudig, en dan kan je de kant zien waar geen verf zit. Desnoods neem je 1 zo'n beslag mee richting de bouwmarkt.

Ik heb vorige week nog verfverwijderaar gebruikt op hout en aluminium. Werkt als een trein. En dat kwam uit dit potje: http://www.alabastine.nl/product/super-afbijt-extra-krachtig/
pi_97232462
Ik zal 1 zo'n beslag meenemen. Hoe het beste er alles af te halen, met een oude doek?

Ps zat vast met spijkers aan de voorkant, luxe spijkers met de indruk dat het platte schroeven zijn.
pi_97235776
nachtje in de aceton, daarna poets je het er zo van af.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 11:49:29 #9
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97241492
wij hebben verf op de waterslagen zitten...is een oude laag (meer lopers/ druipers)...hoe haal ik dat eraf??
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_97253355
Glasvezelpen? Kan je goed precieze klusjes mee doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')