SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/
Geslaagden 2009
Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009
Geslaagden 2010
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010
Geslaagden 2011
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 26-05-2011 20:16:14 ]
quote:Op maandag 23 mei 2011 10:13 schreef ArnosL het volgende:
1000 was eraf en ze waren van 2011 geloof ik. Het ging me er meer om dat hij weet dat ik daar absoluut geen geld voor heb en hij me toch een beetje wilde stangen
Vrijdag had ie dan wel weer een mooie motor gezien voor ¤1400, een Honda CBR 600 F. Die was al 25 kw op kenteken enzo, dus van de zomer flink sparen en dan hopen dat ie er nog staat
quote:Op maandag 23 mei 2011 10:34 schreef Tankiej het volgende:
Deze?
http://www.motor-forum.nl(...)aagprijs-1400-1.html
Succes manquote:Op maandag 23 mei 2011 10:51 schreef whY... het volgende:
TT is leuk !
Vandaag hopen we dan echt de laatste rijles te hebben, morgen afrijden!! Inrijden om 13.00, is twee keer ook scheepsrecht voor de verandering?
Die was het niet, was bij een motorzaak. Die op MF is ook al verkocht trouwensquote:Op maandag 23 mei 2011 10:34 schreef Tankiej het volgende:
Deze?
http://www.motor-forum.nl(...)aagprijs-1400-1.html
Ohja, nu je het zegt.. Niet eens op geletquote:Op maandag 23 mei 2011 11:30 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Die was het niet, was bij een motorzaak. Die op MF is ook al verkocht trouwens
Mooie TT trouwens
Edit: Succes Why
Ik liet het altijd in Duitsland bezorgen (daar woonde ik toen nog) en dat ging redelijk vlot.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:20 schreef whY... het volgende:
Thanks allemaal, ik zal aan jullie denken .Ben heel benieuwd of ik morgen deze of die mag gebruiken in mijn post over het examen
Ik heb net een stel handschoenen besteld bij Louis.de. Zijn er nog mensen met ervaring omtrent zulks bestelling?
Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met handschoenen. Ik heb eigenlijk precies medium dus als m iets kleiner of iets ruimer valt maakt dat echt geen punt. We zullen zien hoe en wanneer het aankomt. Het is voor mij voor het eerst dat ik uit Duitsland iets bestel.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:00 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik liet het altijd in Duitsland bezorgen (daar woonde ik toen nog) en dat ging redelijk vlot.
Maar handschoenen kun je beter van tevoren even passen, lijkt mij...?
quote:Op maandag 23 mei 2011 14:07 schreef whY... het volgende:
[..]
Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met handschoenen. Ik heb eigenlijk precies medium dus als m iets kleiner of iets ruimer valt maakt dat echt geen punt. We zullen zien hoe en wanneer het aankomt. Het is voor mij voor het eerst dat ik uit Duitsland iets bestel.
(is er een motorervaringen uitwissel topic?) Modjes of andere ervaren gebruikers, is er iemand die aan een straat woont waarbij de motor niet voor de deur kan? Hebben jullie dan een hoes over de motor en breng je die dan steeds eerst naar binnen als je gaat rijden?
quote:Op maandag 23 mei 2011 14:17 schreef Anne het volgende:
Het gaat niet alleen om de grootte van de handschoenen.. ook hoe de naadjes lopen enzo.. Ze moeten gewoon lekker zitten.
We hebben inderdaad een motorclub topic: [FOK! MC SC #959] Blits pak
Misschien dat je daar je vraag opnieuw kunt stellen?
. Edit: Ah, Tankiej was me voor !
In dat geval, pics?quote:Op maandag 23 mei 2011 16:06 schreef ArnosL het volgende:
Ziet ze er geil uit in motorkleding of wat bedoel je?
Dat je schakelbrommer hebt gereden is absoluut geen garantie voor minder lessen als je daar op doelt. Ik zou zeggen: leg 1200 euro apart, dan heb je altijd genoegquote:Op maandag 23 mei 2011 19:33 schreef dynamiet het volgende:
Waar moet in ongeveer aan denken qua kosten? Ik heb tussen mijn 16e en 18e altijd schakelbrommer gereden.
Ik had het idd over leskosten. Ik heb nu in ieder geval een beetje een richting waar ik aan moet denken.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:51 schreef Bananico het volgende:
[..]
Dat je schakelbrommer hebt gereden is absoluut geen garantie voor minder lessen als je daar op doelt. Ik zou zeggen: leg 1200 euro apart, dan heb je altijd genoeg
of had je het niet over leskosten?
Ja doe dat! En schroom je niet om te posten en te vragen.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:52 schreef Thrilled het volgende:
tvp
Plannen voor het motorrijbewijs gemaakt, nog even sparen maar de wens is er zeker.. nog maar eens inlezen in dit soort topics
2500 inmiddelsquote:Op maandag 23 mei 2011 20:09 schreef Tankiej het volgende:
Bij AVB kan je vooral voordelen hebben als je al veel brommer gereden hebt, bij AVD kan je juist voordelen hebben als je auto gereden hebt. Maar als je brommer én auto gereden hebt is geen garantie dat je het sneller haalt dan iemand die dat bijvoorbeeld beide niet gedaan heeft!
Het ligt eraan hoe snel jij het allemaal oppakt
Daarnaast qua kosten zou ik gewoon 1500 apart leggen, dan heb je sowieso genoeg. Ongeveer iedereen die ik hier in de buurt ken en motorrijlessen heeft (gehad) was tussen de 1000 en 1500 kwijt
Nou... Als ik alles in 1 keer haal (moet nog theorie en AVD) dan ben ik ¤1300 kwijt. En dat was dan zelfs nog het 1 na goedkoopste pakketquote:Op maandag 23 mei 2011 19:51 schreef Bananico het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: leg 1200 euro apart, dan heb je altijd genoeg
of had je het niet over leskosten?
Er zijn uiteraard altijd uitzonderingen..quote:
En hoe zeker je van jezelf bent. Ik heb er echt knetterlang over gedaan. Pas na een jaar of twee mijn rijbewijs te hebben had ik het idee dat ik lekker op de motor zat.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:50 schreef CocaColaLight het volgende:
Yep het kan, ik zat ook net onder de 1000 euro. Het is maar net hoeveel feeling je ervoor hebt en verkeers inzicht.
Mijn punt was dat ik lang over het halen van mijn rijbewijs heb gedaan en alsnog lang heb gereden voordat ik echt zeker was van mijn vaardigheid.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 08:59 schreef Tankiej het volgende:
Maar jij had je rijbewijs al en toen duurde het nog een jaar of twee voordat je lekker op de motor zat?
Volgens mij ging het bij de anderen erom hoelang ze er ongeveer over deden voordat ze het rijbewijs in bezit hadden/hebben
Mijn schoonbroer heeft ook hetzelfde gehad. Bleek uiteindelijk dat het alleen maar kan als het daadwerkelijk in de papieren staat. Anders is het gewoon illegaal.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:26 schreef ArnosL het volgende:
Omdat ik toch flink aan het sparen ben en ik in één maand m'n geld voor vakantie bij elkaar heb gespaard(750 euro ong.) ben ik toch maar aan het kijken naar een motor
http://www.motor-forum.nl(...)1983-800-euro-1.html
Deze lijkt me wel wat en een motorzaak is nu voor me aan het uitzoeken hoeveel het kost om deze legaal op 25 kw te krijgen. Ze verwachten dat het niet officieel zal kunnen, omdat ie nooit officieel geleverd is in Nederland. Dan zal het op een uitdraai moeten gaan, maar daar ben ik niet zo'n fan van.
Lijkt me een leuk dingetje om het op te leren en m'n pa was ook al helemaal enthousiast
Dat dacht ik al, maar hoelang heb je er dan over gedaan om je rijbewijs te halen?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:28 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Mijn punt was dat ik lang over het halen van mijn rijbewijs heb gedaan en alsnog lang heb gereden voordat ik echt zeker was van mijn vaardigheid.
Ik heb van augustus tot december gelest. Het heeft mij in totaal 1800 euro gekost. (Ik heb het even opgezocht). Maar dit was in 2007. Ik leste dus bijna elke week 2 uur en had mijn autorijbewijs al. Ik had op zich geen haast, omdat ik het leuk vond om te doen. Alleen het koste me dus wel 90 euro per les en dat hakte er behoorlijk in.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:32 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, maar hoelang heb je er dan over gedaan om je rijbewijs te halen?
Mensen die gelijk na het halen van het rijbewijs zeker zijn van hun vaardigheid die zijn volgens mij een beetje overmoedig, je moet ook ervaring op doen..
Dat het letterlijk in de papieren staat of anders wordt aangepast via officiële weg.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:32 schreef ArnosL het volgende:
Hoe bedoel je in de papieren? Dat ie een tweede typegoedkeuring heeft?
Hoeft nietquote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:00 schreef Dekatria het volgende:
Ik denk dat het zeker scheelt als je al een rijbewijs hebt of brommer hebt gereden - ik heb geen van beiden, en ben de 2000 euro al gepasseerd.
Dat is die motorzaak dus ook voor me aan het uitzoeken. Ik heb aangegeven dat ik het op het kentekenbewijs wil hebben dat ie 25 kw is en dus gingen ze even kijken wat de prijs daarvan is.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:07 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Ik heb van augustus tot december gelest. Het heeft mij in totaal 1800 euro gekost. (Ik heb het even opgezocht). Maar dit was in 2007. Ik leste dus bijna elke week 2 uur en had mijn autorijbewijs al. Ik had op zich geen haast, omdat ik het leuk vond om te doen. Alleen het koste me dus wel 90 euro per les en dat hakte er behoorlijk in.
[..]
Dat het letterlijk in de papieren staat of anders wordt aangepast via officiële weg.
Haha nja ik wil voorkomen dat ik alles vraag wat jullie al honderden keren voorbij hebben zien komen. Ik speel al langer met de gedachte om mijn motorrijbewijs te gaan halen, maar ik ben gaan samenwonen met mijn vriendin, mijn auto ging kapot en ben nog aan mijn studie bezig die ook de nodige kosten met zich meebrengt. Dus mijn vriendin zei laatst: als je slaagt voor je hbo, betaal ik je eerste rijles! Dus sindsdien zit ik steeds vaker met het idee om het straks (volgend jaar juni) echt door te zetten. Alleen hoe meer ik opzoek, hoe enthousiaster ik word en ik minder zin krijg om nog een jaar te wachten . Maar buiten het financiële plaatje ben ik aan het twijfelen om het binnen enkele weken te doen (vrij nemen en dan volle bak lessen) of gespreid over een langere periode. Mijn autorijbewijs heb ik hierdoor ook snel gehaald doordat ik soms 4 lessen achter elkaar reserveerde en na 30 lessen mocht afrijden. Ik ben van mening dat je dan langer in de auto / op de motor zit en beter kan wennen aan het voertuig, dus meer leert / ervaring op doet. Kheb tijdens die lessen nooit last gehad van vermoeiing of concentratieverlies dus dat speelde gelukkig nooit, meestal vanwege het enthousiasme .quote:Op maandag 23 mei 2011 22:53 schreef whY... het volgende:
[..]
Ja doe dat! En schroom je niet om te posten en te vragen.
Dat heb ik ook gedaan, ook geslaagd in één keerquote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:57 schreef whY... het volgende:
Vanmiddag AVD, ik heb er een goed gevoel over, het zonnetje schijnt en ik heb net een banaan gekocht gewoon voor de zekerheid, deze eet ik lekker voor het examen. Het maakt me allemaal niet uit, als het een placebo is ben ik ook tevreden het is toch allemaal psychologisch.
Succes!!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:57 schreef whY... het volgende:
Vanmiddag AVD, ik heb er een goed gevoel over, het zonnetje schijnt en ik heb net een banaan gekocht gewoon voor de zekerheid, deze eet ik lekker voor het examen. Het maakt me allemaal niet uit, als het een placebo is ben ik ook tevreden het is toch allemaal psychologisch.
Net hier mee bezig geweest. Importeur, RDW en motorzaak gebeld. Die motor gaat niet door, want het gaat me al met al ongeveer ¤450 kosten + een dag naar Lelystad.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:26 schreef ArnosL het volgende:
Omdat ik toch flink aan het sparen ben en ik in één maand m'n geld voor vakantie bij elkaar heb gespaard(750 euro ong.) ben ik toch maar aan het kijken naar een motor
http://www.motor-forum.nl(...)1983-800-euro-1.html
Deze lijkt me wel wat en een motorzaak is nu voor me aan het uitzoeken hoeveel het kost om deze legaal op 25 kw te krijgen. Ze verwachten dat het niet officieel zal kunnen, omdat ie nooit officieel geleverd is in Nederland. Dan zal het op een uitdraai moeten gaan, maar daar ben ik niet zo'n fan van.
Lijkt me een leuk dingetje om het op te leren en m'n pa was ook al helemaal enthousiast
Ligt echt aan de motor. Een ninja kost 30 euro, de CDI voor een GSX-R600 kost 700. En de Ninja 600 is sowieso sneller, want meer koppel.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:46 schreef kevintjuhh2 het volgende:
ff vraagje, wat kost terugvoeren naar 25kw ongeveer? is dit voor iedere motor (ongeveer) hetzelfde of zitten daar grote prijsverschillen in?
en ik wil eigenlijk een ninja kopen (liefst 600cc) maar is dat wel zo slim als beginner <23? want uiteindelijk is tie dan niet sneller ofzo als een 400cc toch? en hij verbruikt ook nog meer...?
Wil je hem op uitdraai of op kenteken?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:46 schreef kevintjuhh2 het volgende:
ff vraagje, wat kost terugvoeren naar 25kw ongeveer? is dit voor iedere motor (ongeveer) hetzelfde of zitten daar grote prijsverschillen in?
en ik wil eigenlijk een ninja kopen (liefst 600cc) maar is dat wel zo slim als beginner <23? want uiteindelijk is tie dan niet sneller ofzo als een 400cc toch? en hij verbruikt ook nog meer...?
Done En gefeliciteerd !quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:15 schreef whY... het volgende:
Ik wil ook wel in het lijstje van geslaagden!! 24-5-2011 jaja
oh dat is mooi om te horen, 30 euro is geen geld. en aangezien ik een redelijk snelle motor wil toch gewoon een ninja 600cc nemen? wel lullig eigenlijk, gaat ie van 110 naar 35 pk:Pquote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ligt echt aan de motor. Een ninja kost 30 euro, de CDI voor een GSX-R600 kost 700. En de Ninja 600 is sowieso sneller, want meer koppel.
Je kan de uitdraai ook naar het RDW opsturen, met het verzoek om je kentekenpapieren te wijzigen naar "lichte motorfiets"quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:51 schreef kevintjuhh2 het volgende:
[..]
ja dat heb ik al vaker gehoord, wat is het verschil?XD
op 34pk zijn ze allemaal even snel hoor Eventueel lichte verschillen door de afwijkende koppel van motoren.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:53 schreef kevintjuhh2 het volgende:
[..]
oh dat is mooi om te horen, 30 euro is geen geld. en aangezien ik een redelijk snelle motor wil toch gewoon een ninja 600cc nemen? wel lullig eigenlijk, gaat ie van 110 naar 35 pk:P
maarjah eerst maar is zien hoe me rijlessen gaanXD
Mazzelpik, vizieren zijn goedkoper als complete helmenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:53 schreef nero7 het volgende:
Laat ik mn helm flikkeren.
Helm heeft geen krasje.
Mn vizier zit onder
Gefeliciteerd!!quote:
het is een aldi-helm daarbij zie ik die pitjes op de helm zelf toch niet. why care?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mazzelpik, vizieren zijn goedkoper als complete helmen
Er zit wel aardig verschil in . 0-100 zit tussen de 5 en 7 seconden. Over het algemeen zijn de 600jes sneller dan 400jes en daaronder. Allemaal op 25kw natuurlijk. Punt is, dat een 600 zijn 25kw piek rond de 5K toeren heeft, en de 400 rond de 8K.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
op 34pk zijn ze allemaal even snel hoor Eventueel lichte verschillen door de afwijkende koppel van motoren.
Daar heb je een puntquote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:35 schreef nero7 het volgende:
[..]
het is een aldi-helm daarbij zie ik die pitjes op de helm zelf toch niet. why care?
Koppel verschilt inderdaad per motor, waardoor acceleratie verschilt. Harder dan 160-180 ga je een 25kw niet krijgen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:46 schreef nero7 het volgende:
[..]
Er zit wel aardig verschil in . 0-100 zit tussen de 5 en 7 seconden. Over het algemeen zijn de 600jes sneller dan 400jes en daaronder. Allemaal op 25kw natuurlijk. Punt is, dat een 600 zijn 25kw piek rond de 5K toeren heeft, en de 400 rond de 8K.
Je bent eerder weg, omdat je onderin je toeren meer vermogen hebt op dat moment.
Doortrekken heeft nut, totdat je meer vermogen uit je volgende versnelling haalt.
100-180 doet ie in 1 kilometer, bij de 190 vond mn pa het wel leuk geweest, maar de laatste kilometers wouden er wel bijquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Koppel verschilt inderdaad per motor, waardoor acceleratie verschilt. Harder dan 160-180 ga je een 25kw niet krijgen.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:15 schreef whY... het volgende:
Ik wil ook wel in het lijstje van geslaagden!! 24-5-2011 jaja
180 in zijn 1 op 25kw?quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:34 schreef nero7 het volgende:
[..]
100-180 doet ie in 1 kilometer, bij de 190 vond mn pa het wel leuk geweest, maar de laatste kilometers wouden er wel bij
Dat staat er toch niet?quote:
Nah nergens voor nodig Mocht je het nodig vinden dan kan je het natuurlijk zelf uitproberen als je je pasje hebtquote:Op woensdag 25 mei 2011 09:30 schreef Tankiej het volgende:
Ik heb nog nooit de hellingproef met de motor gedaan eigenlijk.. Lijkt me wel slim om eens te oefenen, zal m'n instructeur eens vragen volgende les
Ik moet altijd m'n rechter voet aan de grond zetten, voetrem gaat dan een beetje lastig.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:26 schreef whY... het volgende:
Hellingproef is wel te doen toch? Desnoods met je voetrem en dan beetje toeren maken met je gas en rustig je koppeling Net als bij een auto eigenlijk, alleen hand en voeten omgedraaid.
Gewoon doen !quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:49 schreef Thrilled het volgende:
Gefeliciteerd whY! Supertof.. !
Nu ik al die verhalen hier lees heb ik helemaal geen zin om een jaar te wachten om te gaan lessen.. Dilemmaa!!
Dan zet je de linkervoet aan de grond?quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:53 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik moet altijd m'n rechter voet aan de grond zetten, voetrem gaat dan een beetje lastig.
Met de auto laat ik altijd gewoon de rem los en dan lekker gas geven, de motor ken ik nog niet zo goed dus ik moet nog erg wennen aan hoeveel gas ik moet geven en hoe snel ik de koppeling kan laten opkomen.
Op deze manier doe ik het ook, maar op gas kan volgens mij ook wel gewoonquote:Op woensdag 25 mei 2011 09:54 schreef whY... het volgende:
@Thrilled, het is echt heeeeeeeee.....eeeel leuk! Zelf heb ik er 10 jaar mee gewacht. Op mijn achttiende mijn rijbewijs gehaald drie jaartjes door gespaard en hup op mijn 21ste begonnen
Je komt er wel. Je kan ook 1 keer in de week een uurtje lessen of weet ik wat, misschien een opa of oma lief aankijken?
Edit: In zijn één zetten, links op de grond rechts op de rem. Toeren maken koppeling, als je hem voelt rem loslaten. Een beetje zoals je linksom een parkeervak uitdraait.
wheelie op een stijle hellingquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:07 schreef mark_dabomb het volgende:
Zo doe ik het ook, ik knijp de voorrem een beetje in, geef gas, je voelt de voorkant dan omhoog komen door het koppel. Koppeling in samenhang met voorrem los laten en dan een dikke wheelie trkken. Klaar
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/306809quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:11 schreef ArnosL het volgende:
Mooi model, maar volgens mij hebben ze de knipperlichten bij die veranderd, wat de achterkant niet echt ten goede komt.
http://motoren.marktplaat(...)zzr-400-gpz-500.html
Deze vind ik ook wel mooi, maar die is ook nog niet op kenteken
en wat zou dat dan kosten? klinkt wel aantrekkelijk!quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:34 schreef Devvie het volgende:
Iemand hier die nog een theorieboek heeft rondslingeren? Ben gister langs een rijschool geweest en het begint nu wel echt te kriebelen
Ze hadden het erover dat je in 2x 2dagen je AVB en AVD kunt halen, weet alleen niet of dit erg verstandig is om te doen Heb er sowieso geen tijd voor ivm werk/studie dus ik zal het met losse lesjes moeten doen.
Bij die ene die motorbloempje aangaf ga ik van het weekend kijkenquote:Op woensdag 25 mei 2011 13:35 schreef Tankiej het volgende:
[..]
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/306809
Die dan?
Of wil je geen naked?
Moet je wel goede aanleg hebben voor het motorrijden, anders gaat je dat niet lukkenquote:Op woensdag 25 mei 2011 13:34 schreef Devvie het volgende:
Iemand hier die nog een theorieboek heeft rondslingeren? Ben gister langs een rijschool geweest en het begint nu wel echt te kriebelen
Ze hadden het erover dat je in 2x 2dagen je AVB en AVD kunt halen, weet alleen niet of dit erg verstandig is om te doen Heb er sowieso geen tijd voor ivm werk/studie dus ik zal het met losse lesjes moeten doen.
Ah, ok. Nicequote:Op woensdag 25 mei 2011 13:56 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Bij die ene die motorbloempje aangaf ga ik van het weekend kijken
Zou ik niet doen. Zeker de eerste lessen is na een paar uur je concentratie gewoon op, en eerlijk gezegd ben ik na 2 uur ook wel klaar met die AVB oefeningenquote:Op woensdag 25 mei 2011 13:34 schreef Devvie het volgende:
Ze hadden het erover dat je in 2x 2dagen je AVB en AVD kunt halen, weet alleen niet of dit erg verstandig is om te doen Heb er sowieso geen tijd voor ivm werk/studie dus ik zal het met losse lesjes moeten doen.
Bedoel je hierbij 32 uur les alles bij elkaar of 32 uur voor 2 dagen? Ik denk het eerste..quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:33 schreef CocaColaLight het volgende:
2 dagen per examen? Dan kom je op 32 uur les, aan zo'n pakket zal een flink prijskaartje hangen. En het kan vooral sneller als je een beetje aanleg hebt. Ik heb het met losse lessen gedaan en kwam op 16 lessen in totaal uit.
yep 32 uur les in totaal bedoelde ik. Mijn lessen waren 50 minuten per keer, maar normaal gesproken had ik er 2 achter elkaar.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:36 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Bedoel je hierbij 32 uur les alles bij elkaar of 32 uur voor 2 dagen? Ik denk het eerste..
Hoelang waren jouw lessen?
569 (10.5uur les incl 1e examen AVB)quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:49 schreef Thrilled het volgende:
[..]
en wat zou dat dan kosten? klinkt wel aantrekkelijk!
redelijk prijzig, bij mijn rijschool:quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:30 schreef Devvie het volgende:
[..]
569 (10.5uur les incl 1e examen AVB)
784 (10.5uur les incl 1e examen AVD)
en dan nog 45ofzo voor je theorie en 75voor een eerste les om je niveau te bepalen (en dus of je geschikt bent voor die 4daagse cursus)
kom je uit op ongeveer 1600euro
en qua prijs maakt het inderdaad niet uit of je elke keer losse lessen neemt of zo'n turbogebeuren.. dus het gaan losse lessen worden omdat ik simpelweg niet meer tijd heb
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:15 schreef jesperrrrsss het volgende:
ben vanmiddag trouwens geslaagd voor mijn theorie
had 5 fout
Succesquote:
Thnx, ik snapte al niet wat "TR" betekendequote:Op donderdag 26 mei 2011 09:53 schreef Tankiej het volgende:
Als je een topicreport (gele driehoekje met ! bovenaan) doet dan sta je er zo tussen
Ach, ik heb/had ook maar 1 les per week. Je komt er vanzelf!
Thnx!quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:09 schreef Rossdale het volgende:
1 les per week is prima hoor Ik zou het alleen wel elke week blijven doen zodat je een goed gevoel van het motorrijden blijft houden
Succes!quote:
Je moet sowieso op de motor naar het avb ecamen toch? Anders kun je moeilijk je examen doenquote:Op donderdag 26 mei 2011 10:06 schreef Rossdale het volgende:
Poeh, gisteren 2 uurtjes gereden en het ging echt als een trein
Ook een aardig stukje snelweg gepakt met flink wat op en afritten. Ik genoot er volop van Over anderhalve week heb ik AVB examen en blijkbaar wil mijn instructeur dat ik en nog een andere jongen de motoren naar het CBR rijden en dat is best een stukje snelweg, iig veel verder dan dat we normaal deden. Ik vat het maar op dat hij veel vertrouwen in ons heeft
De dag daarna maar direct mijn theorie ingepland bij het CBR. Ik hoop wel dat ik het haal want dan zou ik wellicht eind volgende maand of half juli nog voor mijn AVD op kunnen
Zet 'm op!quote:
We moeten met 8 mensen van de rijschool achter elkaar examen doen en er zijn twee motoren beschikbaar die dag.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:50 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Je moet sowieso op de motor naar het avb ecamen toch? Anders kun je moeilijk je examen doen
Ik las je verhaal net al op Tweakers, leuk!quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:19 schreef Thrilled het volgende:
Gisteravond met mijn vriendin overlegd, dat ik erover zit te denken om nu al te lessen in plaats van volgend jaar, hoe ik het wil en hoe we dat samen moeten gaan regelen aangezien zij met een nieuwe opleiding start, wat ook de nodige kosten met zich mee zal brengen. Maar ze stond er helemaal achter en was ook enthousiast Die avond met 2 vrienden gesproken die ook willen gaan lessen, dus gaan we binnenkort even bij elkaar zitten om te overleggen wat de ideeën zijn.. misschien dat we korting kunnen krijgen als we met zn drieën binnen stappen ergens. Je weet het nooit (plus we blijven Hollanders )..
Die avond zat mijn vriendin ook al erg geheimzinnig te doen op dr telefoon, mocht absoluut niks lezen en ze zei een tijd terug dat ze me ooit nog eens zou ‘terugpakken’ omdat ik haar een keer een eerste rijles met de auto cadeau deed.. ik ben dus bang dat ik binnenkort op de motor kan stappen, en anders meld ik mijzelf ergens volgende week aan bij een lesschool Nog even onder voorbehoud dus, maar binnenkort dus ook in de OP als lesser Spannend!!
(en succes ibaneX!!)
Toen ik AVB ging doen, gingen we met 4 lessers richting het examen terrein. Twee op de motor en twee bij de instructeur in de auto.. De rijschool heeft maar één 'zware' motor en iedereen moest daar examen op doen. Af en toe was het even wachten op elkaar, ééntje moest bij een andere examinator (er waren 2). Maar uiteindelijk waar we nog steeds bijna 45 min eerder klaar dan geplandquote:Op donderdag 26 mei 2011 11:22 schreef Rossdale het volgende:
[..]
We moeten met 8 mensen van de rijschool achter elkaar examen doen en er zijn twee motoren beschikbaar die dag.
Succesquote:
Dat zijn er nogal wat, ik ging alleen met m'n instructeurquote:Op donderdag 26 mei 2011 11:22 schreef Rossdale het volgende:
[..]
We moeten met 8 mensen van de rijschool achter elkaar examen doen en er zijn twee motoren beschikbaar die dag.
Ohja ik vergeet soms dat deze twee fora erg in elkaar verweven zijnquote:Op donderdag 26 mei 2011 11:34 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik las je verhaal net al op Tweakers, leuk!
[..]
ik kan me de vragen eigenlijk niet echt heel goed meer herinneren.quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:50 schreef whY... het volgende:
Goed gedaan man!! Wil je misschien delen welke dingen fout had? Waarom je dat denk of weet en hoe dat voorkomen kon worden? Het hoeft niet hoor maar dat is mijn persoonlijke interesse
Sommige vragen zijn inderdaad te simpel, echte weggevers zeg maar. Aan de achterkant van je certificaat zie je welke categorieën er zijn en aan de voorkant zie je in welke je de fouten gemaakt hebt. Wel een gekke fout van jezelf maar ach je hebt het gehaald!quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:34 schreef jesperrrrsss het volgende:
[..]
en nog een vraag was hoe moet moet iemand liggen die buitenbewustzijn is maar nog wel ademt, 1 was een soort planking met gezicht naar bereden en de andere was de correcte dwars positie wat je leert bij EHBO, en de andere was een soort van family guy houding als er iemand bewusteloos raakt met allemaal armen en benen alle kanten op
Ja, je moet tegenwoordig ook de werking van (alle) medicijnen kennenquote:Op donderdag 26 mei 2011 12:56 schreef Thrilled het volgende:
Oh dat hoor ik voor het eerst, sinds wanneer moet je ook EHBO kunnen op je theorie examen? Nu heb ik daar gelukkig al diploma’s in, maar dit is wel nieuw voor me. Nog meer vernieuwde zaken?
ps. En als je 100 km/u mocht, reed je vermoedelijk op een autoweg ipv autosnelweg?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:05 schreef Thrilled het volgende:
Lol Nja ik deed gister voor de gein een proef-examen online, is maar 5 vragen maar toch
Kreeg je een voorrangs-volgorde vraag. Standaard kruispunt (4-punts)
1. Ik wilde rechtdoor
2. Fietser kwam van rechts, en wilde rechtsaf
3. Auto kwam van voren en wilde rechtsaf
Wat is de correcte volgorde?Afhankelijk van hoe breed de weg is, zou ik de fietser zeker voor laten gaan. Die heeft sowieso al voorrang, dus tijdens je lessen en vooral je examen gewoon afremmen en de fietser voorlaten.. Fietser en auto kunnen wel tegelijk inderdaad, indien het kruispunt groot genoeg is uiteraard!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van een fout leer je meer dan de theorie toch?quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:23 schreef Thrilled het volgende:
Misschien niet slim om te zeggen, maar daar ben ik 2 jaar geleden op een (voor mij niet zo) pijnlijke wijze achter gekomen Ik sloeg af naar links in een drukke winkelstraat, en had een van voren aankomende wielrenner totaal niet gezien, die vervolgens mijn voorruit kustte. Dat opent je ogen toch wel moet ik zeggen en zorgt ervoor dat je veel bewuster gaat rijden..
Maar verder hoor ik nog niet echt veel verschillen met het auto rijbewijs / auto rijden, wat mij alleen maar goed uitkomt uiteraard
quote:Unipuma schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:49:
Als je al veel auto hebt gereden, dan lijkt AVD niet moeilijk. Feitelijk is het dat ook niet, maar houdt wel in de gaten dat bij een motorrijbewijs er hele andere dingen belangrijk zijn dan bij het autorijbewijs.
Alles draait tijdens je examen om je plaats op de weg, en om het goed om je heen kijken. Dat kijken en spiegelen lijkt bij autorijden misschien al belangrijk, maar bij motorrijden wordt daar nog veel strenger naar gekeken.
Heb het destijds bij de rijschool dan ook meegemaakt dat een mede leerling bij zijn afrijden door het rode licht reed, maar wel altijd op de juiste plek reed, en (behalve een gemist stoplicht ) goed om zich heen keek. En dus slaagde.
Dus AVD is vooral: Kijken (ver vooruit kijken), en weet je plaats. En dat is toch net even anders dan in een auto.
quote:Tankiej schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:05:
Inderdaad, op de motor moet je veel verder vooruit kijken!
Dat heeft ermee te maken dat waar je naar kijkt, je ook heen gaat. In de auto zou je misschien vlak voor het insturen of zelfs tijdens het insturen, nog even snel de andere kant checken. Als je dat op de motor doet kom je niet goed uit na je bocht, dus je moet gewoon zeker weten dat het vrij is vóórdat je gaat insturen
quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:05 schreef Thrilled het volgende:
Lol Nja ik deed gister voor de gein een proef-examen online, is maar 5 vragen maar toch
Kreeg je een voorrangs-volgorde vraag. Standaard kruispunt (4-punts)
1. Ik wilde rechtdoor
2. Fietser kwam van rechts, en wilde rechtsaf
3. Auto kwam van voren en wilde rechtsaf
Wat is de correcte volgorde?Die auto komt voor de fietsen van rechts? dus dan is het toch 3,2,1? Als de fietser voorgaat blijf je zelf met de auto over, en rechtdoor gaat voor zou ik zeggen in dat geval...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De fietser en de auto kruisen elkaar niet, die zouden gewoon tegelijk kunnen gaan. Maar inderdaad, het antwoord zou 3, 2, 1 moeten zijn volgens mijquote:Op donderdag 26 mei 2011 14:41 schreef TSI het volgende:
[..]
Die auto komt voor de fietsen van rechts? dus dan is het toch 3,2,1? Als de fietser voorgaat blijf je zelf met de auto over, en rechtdoor gaat voor zou ik zeggen in dat geval...
?? Het lijkt me nogal verwarrend als motoren andere verkeersregels toepassen als de auto'squote:Op donderdag 26 mei 2011 15:19 schreef Thrilled het volgende:
Ja maar het gaat om de situatie voor jou als bestuurder he.. Als je in de auto zit is het weer een andere volgorde
Ja, maar daar ging ik al even niet vanuitquote:Op donderdag 26 mei 2011 14:50 schreef Tankiej het volgende:
[..]
De fietser en de auto kruisen elkaar niet, die zouden gewoon tegelijk kunnen gaan.
Nja hoezo verwarrend? Het komt toch regelmatig voor dat er op een kruispunt meerdere mensen staan te wachten op elkaar, terwijl de ander voorrang heeft?quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:34 schreef TSI het volgende:
[..]
?? Het lijkt me nogal verwarrend als motoren andere verkeersregels toepassen als de auto's
[..]
Ja, maar daar ging ik al even niet vanuit
Daar zit mijn punt, met de auto of fiets had je die fietser ook voor moeten laten gaan. In je vorige bericht leek het net of de verkeersregels van het voertuig ipv positie afhankelijk isquote:Op donderdag 26 mei 2011 15:58 schreef Thrilled het volgende:
Omdat ik op de motor zit, moet ik eerst de fietser voor laten gaan..
wait wut?quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:58 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Als ik in de auto zou zitten heb ik met niemand te maken, ik kan veilig rechtsaf. Als ik op de fiets zou zitten moet ik de auto voor laten gaan. Omdat ik op de motor zit, moet ik eerst de fietser voor laten gaan..
Oh dan snap ik de verwarring.. nee ik bedoelde inderdaad positie afhankelijkquote:Op donderdag 26 mei 2011 17:38 schreef TSI het volgende:
[..]
Daar zit mijn punt, met de auto of fiets had je die fietser ook voor moeten laten gaan. In je vorige bericht leek het net of de verkeersregels van het voertuig ipv positie afhankelijk is
Zo las ik het ook. Zo van als je in een auto zit, dan kan je gewoon doorkarren, zit je toch wel veilig. En op de fiets kan je toch maar beter stoppenquote:Op donderdag 26 mei 2011 17:38 schreef TSI het volgende:
[..]
Daar zit mijn punt, met de auto of fiets had je die fietser ook voor moeten laten gaan. In je vorige bericht leek het net of de verkeersregels van het voertuig ipv positie afhankelijk is
Vanmiddag dus Geslaagd met 1 fout!quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:05 schreef Tankiej het volgende:
DarkNoize, is dat dan vandaag of morgen (vrijdag)? Je post was net na 12 uur
In ieder geval succes!
Denk dat je die wel goed hebt. Je mag niet met een kind jonger dan 4 jaar achterop.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:44 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Vanmiddag dus Geslaagd met 1 fout!
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij had ik de vraag fout waarbij een klein jongetje achterop zat, wel gewoon met helm, en hij kon net op de voetsteunen en aan papa vasthouden zeg maar. De vraag was: 'Mag je zo rijden?' Ik had maar 'nee' geantwoord, zal wel 'ja' moeten zijn. Het mag wel, maar verstandig, nee.
Achja, nou over 3 weken AVD
Trouwens ook motorpak en laarzen binnen vanuit Duitsland. Nu mijn hele outfit compleet op kneesliders na
Waar staat dat? Ik heb dat nooit meegekregen, volgens mij is er alleen in de wet geregeld dat er een passende helm nodig is.quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:16 schreef thenxero het volgende:
[..]
Denk dat je die wel goed hebt. Je mag niet met een kind jonger dan 4 jaar achterop.
Ik kan me wel herinneren dat er iets als dat in m'n theorieboek stond..quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:38 schreef rene90 het volgende:
[..]
Waar staat dat? Ik heb dat nooit meegekregen, volgens mij is er alleen in de wet geregeld dat er een passende helm nodig is.
Verjo theorieboek pagina 202. Alhoewel het wel een beetje vaag is zie ik. Er staat "jonge kinderen vervoeren achterop de motorfiets is sowieso gevaarlijk (onvoorspelbaar gedrag) en daarom meestal (???) verboden".quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:38 schreef rene90 het volgende:
[..]
Waar staat dat? Ik heb dat nooit meegekregen, volgens mij is er alleen in de wet geregeld dat er een passende helm nodig is.
Let zelf ook even op Mph teller...quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:21 schreef thenxero het volgende:
Ja, ik moet licht. Waarom kan die niet op 25kw (is dat altijd met CB1?). Wat maakt het uit dat hij is geďmporteerd (en hoe weet je dat)?
1000 euro voor een 400cctje van 20 jaar oud is toch niet heel bijzonder laag?quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:14 schreef thenxero het volgende:
Waar zit de adder?
http://motoren.marktplaat(...)D%3D&fta_ind=10&fs=1
Ik kan me haast niet voor stellen dat er niets mis mee is voor deze prijs
Nee, inderdaad. Is redelijk standaard bedrag voor die CB-1'tjesquote:Op donderdag 26 mei 2011 20:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
1000 euro voor een 400cctje van 20 jaar oud is toch niet heel bijzonder laag?
Of je moet gewoon (net zoals een hele hoop volgens mij) gewoon genoegen nemen met een uitdraai op 25kw. Officieel mag het niet nee, maar je krijgt hem wel verzekerd en de meerderheid van de agenten vind het dan ook goedquote:Op donderdag 26 mei 2011 20:53 schreef Yreal het volgende:
nouwja, de ellende van die 25kw motoren is dat een 2de typegoedkeuring pas vanaf 1999 bestaat. Je bent dus sowieso een goede mep geld kwijt voor een lichte motor.
Zoals ik de wet uitleg mag het wel hoor, maar ik ga de gok niet nemen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:57 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Of je moet gewoon (net zoals een hele hoop volgens mij) gewoon genoegen nemen met een uitdraai op 25kw. Officieel mag het niet nee, maar je krijgt hem wel verzekerd en de meerderheid van de agenten vind het dan ook goed
Dan je pols iets naar beneden schuiven, zodat je pols als het ware in een onnatuurlijke stand staat, als je dan wilt remmen gooi je automatisch je gas dicht. Het is een theorie, geen idee of het werktquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:32 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
geen idee..
op de een of andere manier terwijl je het gas in houdt de rem intrekken..?
als ik het met opzet deed iedere keer zou ik het je kunnen vertellen
wel een goed idee inderdaad ach ja, zoals mijn rij-instructeur zei vanmiddag: "je moet wat fouten maken, anders was je een vent geweest."quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:34 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dan je pols iets naar beneden schuiven, zodat je pols als het ware in een onnatuurlijke stand staat, als je dan wilt remmen gooi je automatisch je gas dicht. Het is een theorie, geen idee of het werkt
... Dussss.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:06 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
wel een goed idee inderdaad ach ja, zoals mijn rij-instructeur zei vanmiddag: "je moet wat fouten maken, anders was je een vent geweest."
je raakt eraan gewend als ik een oefening gewoon goed doe, krijg ik te horen dat het best netjes is, voor een vrouw. Is hij echt onder de indruk blijft die toevoeging wegquote:Op donderdag 26 mei 2011 22:08 schreef Anne het volgende:
[..]
... Dussss.
Hield je dan trouwens de koppeling in ofzo, bij het gas vasthouden? Anders kun je toch amper een noodstop maken?
Ja, sorry, ik moet altijd een beetje kotsen van die vrouwonvriendelijke opmerkingen wat betreft auto- en motorrijden .quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:11 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
je raakt eraan gewend als ik een oefening gewoon goed doe, krijg ik te horen dat het best netjes is, voor een vrouw. Is hij echt onder de indruk blijft die toevoeging weg
ja koppeling, voet en handrem, en dan dus ook het gas
Rem los laten is het probleem niet denk ik, zolang je die koppeling maar niet laat schieten danquote:Op donderdag 26 mei 2011 22:22 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
ik schrok me kapot toen ik de motor zo hoorde brullen, had bijna uit reflex de rem losgelaten dan was ik opeens veranderd in mooi rood asfalt..
Ik heb wel interesse Zijn nog recente boeken toch, of heb je ze zelf ook overgekocht van iemand anders?quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:02 schreef DarkNoize het volgende:
Zal morgen of van het weekend mijn theorieboekjes op Marktplaats zetten, iemand hier interesse?
Gevalletje geef de motor de schuld je remhendel staat te ver omhoogquote:Op donderdag 26 mei 2011 22:22 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
mja, ik kan er altijd wel om lachen eigenlijk, ik weet hoe het is bedoeld, en ook dat hij wel degelijk vindt dat ik netjes rijd (tegen andere lessers schelden dat ze slechter rijden dan een vrouw! kom op!! ) en het is leuk auwehoeren altijd.
ik schrok me kapot toen ik de motor zo hoorde brullen, had bijna uit reflex de rem losgelaten dan was ik opeens veranderd in mooi rood asfalt..
Als je de rem los zou laten gebeurde er niet heel veel hoor, dan sta je alleen wat later stil. Zolang je de koppeling maar in houdtquote:Op donderdag 26 mei 2011 22:22 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
mja, ik kan er altijd wel om lachen eigenlijk, ik weet hoe het is bedoeld, en ook dat hij wel degelijk vindt dat ik netjes rijd (tegen andere lessers schelden dat ze slechter rijden dan een vrouw! kom op!! ) en het is leuk auwehoeren altijd.
ik schrok me kapot toen ik de motor zo hoorde brullen, had bijna uit reflex de rem losgelaten dan was ik opeens veranderd in mooi rood asfalt..
ik heb me nog niet ingeschreven ofzo he maar de boeken in huis halen kan nooit te vroeg / geen kwaad, toch bedankt!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:22 schreef whY... het volgende:
Ik ben met de motor naar werk hoor , grappig dat je niet automatisch je gas dicht doet?
Nog gefeliciteerd!
En Thrilled,zet hem op
Gefeliciteerd!!!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 01:44 schreef ibaneX het volgende:
Jahah geslaagd voor de theorie btw Nu snel een rijschool uitzoeken!
Ik mag hopen dat de lessen professioneler zijn dan dat de website isquote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:28 schreef TheTh1ng het volgende:
Heb me zojuist ingeschreven voor les bij Hippe Amsterdam, zin in!
Als iemand nog van z'n theorieboeken af wilt hoor ik dat graag
Haha, ik hoop 't ook.. Heb er wel veel positieve dingen over gehoord zit wel goed denk ik..quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:39 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de lessen professioneler zijn dan dat de website is
Maar leuk, wanneer heb je je eerste les?
Heeft de rijschool geen laarzen? Lijkt me wel belangrijk om goed schoeisel te hebben, als je toch van plan bent een motorpak te kopen uiteindelijk zou ik gewoon even naar een goede motorzaak gaan.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:47 schreef TheTh1ng het volgende:
[..]
Haha, ik hoop 't ook.. Heb er wel veel positieve dingen over gehoord zit wel goed denk ik..
7 juni eerste les, meteen de hele maand vol geplanned 2x per week..
Iemand advies voor lekker schoeisel om op te lessen?
Volgens hun kan het gewoon op m'n alledaagse schoenen maar dat lijkt me niet zo'n goed plan..
Koppeling moet je vooral stabiel houden. Toch iets harder op je rem trappenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:38 schreef mstx het volgende:
Langzame slalom ging dramatisch vandaag. Op een gegeven moment vertraagt de motor wat waarna ik dat probeer te compenseren met de koppeling (om de een of andere reden lukt dat ook niet echt met de achterrem) waardoor ik weer te hard ga.
Gaat over een boek + CD-ROM + DVD. Is allemaal nog geen maand oud, nieuw gekocht.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:22 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ik heb wel interesse Zijn nog recente boeken toch, of heb je ze zelf ook overgekocht van iemand anders?
Wat is je prijs?
Zie bovenstaandequote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:28 schreef TheTh1ng het volgende:
Als iemand nog van z'n theorieboeken af wilt hoor ik dat graag
Mijn rijschool scoort bij beide het hoogste!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:56 schreef rene90 het volgende:
Wel leuk, op www.rijschoolgegevens.nl kan je nu ook voor avb en avd apart zien wat de scores zijn van rijscholen.
Klinkt goed Kunnen mensen hier (uit andere regionen van het land ) bevestigen dat zij hetzelfde boek hebben? Weet niet of er regionaal verschillen zijn in versies waardoor het ene net iets anders is dan het andere?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:41 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Gaat over een boek + CD-ROM + DVD. Is allemaal nog geen maand oud, nieuw gekocht.
Heb er in één keer mijn examen mee gehaald met één fout.
In het boek staat gewoon alle theorie en 376 oefenvragen. Op de CD-ROM staan per hoofdstuk oefentoetsen en nog 50 oefenexamens ofso.
Dan zit er ook nog een DVD ''Voertuigbeheersing in de praktijk'' bij
Zou er graag ¤27,50 voor hebben.
Linkje naar Marktplaats (als dat mag?) http://link.marktplaats.nl/452841126
[..]
Zie bovenstaande
[..]
Mijn rijschool scoort bij beide het hoogste!
Bij mijn rijschool kun je ook gewoon helm, jas, broek, laarzen en handschoenen lenen. Heb het zelf thuis ook liggen, maar heb geen zin om die mee te sjouwen
Je moet wel weten, als je eenmaal op dat ding zit is het toch ietsje andersquote:
Zou hem opzich wel willen hebben, Thrilled was me alleen voorquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:41 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Gaat over een boek + CD-ROM + DVD. Is allemaal nog geen maand oud, nieuw gekocht.
Heb er in één keer mijn examen mee gehaald met één fout.
In het boek staat gewoon alle theorie en 376 oefenvragen. Op de CD-ROM staan per hoofdstuk oefentoetsen en nog 50 oefenexamens ofso.
Dan zit er ook nog een DVD ''Voertuigbeheersing in de praktijk'' bij
Zou er graag ¤27,50 voor hebben.
Linkje naar Marktplaats (als dat mag?) http://link.marktplaats.nl/452841126
Ik weet dat het uiteraard niks te vergelijken is met the real deal.. hoop ook wel dat je dat niet van me denkt Maar nu weet ik in ieder geval de theoretische werkwijze.. en dat helpt mij straks wel als ik erop zit, dat ik weet wat waar voor dient en welke handelingen ik moet doen om te schakelen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:53 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Je moet wel weten, als je eenmaal op dat ding zit is het toch ietsje anders
Overigens, die Mordeth13 heeft meer geniale filmpjes
Ik denk, ik zeg het maar ff ik heb het eerst op een simulator gedaan, dat hielp ook al een heel end.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:10 schreef Thrilled het volgende:
Ik weet dat het uiteraard niks te vergelijken is met the real deal.. hoop ook wel dat je dat niet van me denkt Maar nu weet ik in ieder geval de theoretische werkwijze.. en dat helpt mij straks wel als ik erop zit, dat ik weet wat waar voor dient en welke handelingen ik moet doen om te schakelen.
Omdat je om te beginnen dan niet om kan vallen, bijvoorbeeld handig om ff de handelingen op een rijtje te hebben, alvorens je op het echte vuurspuwende monster springt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:22 schreef Thrilled het volgende:
oh dat kan ook ja.. die zie ik wel eens staan bij open dagen en dergelijke.. maar kheb dan altijd zoiets van: als het van een rijschool is, en de mogelijkheid is er om het op een lesmotor te oefenen, waarom dan achter zo'n scherm kruipen Maar dat is mijn mening ..
Ja en nu maar hopen dat er geen flitsers zijn van de politiequote:
Mijn lesmotor had 55pk, 45Nm, 42,5kW. Mijn huidige motor heeft 95pk, 61,5Nm, 70kW.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:43 schreef Yreal het volgende:
Hoeveel pk meer?
Daarom vind ik mijn 25kw wel best trouwens. Afrijden een maand voordat ik 21 word, hardcore
Maar dan moet je nog tot bijna 23 op 25 kw?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:43 schreef Yreal het volgende:
Hoeveel pk meer?
Daarom vind ik mijn 25kw wel best trouwens. Afrijden een maand voordat ik 21 word, hardcore
Ik mag geen Veiligheids schoenen aan, dan heb je te weinig gevoel vertelde de beste man mij. Ik ga trouwens bij dezelfde rijschool als jou lessen :-)quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:55 schreef Tankiej het volgende:
Maar daarna gelijk motorlaarzen aangeschaft, zeker een aanrader!
Als je nog niet gelijk laarzen wil aanschaffen zou je stevige wandelschoenen of veiligheidsschoenen (kistjes) kunnen dragen tijdens de lessen
Best vreemd, ik les ook gewoon met veiligheidsschoenen aan. Gaat echt prima hoorquote:Op zaterdag 28 mei 2011 05:12 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Ik mag geen Veiligheids schoenen aan, dan heb je te weinig gevoel vertelde de beste man mij. Ik ga trouwens bij dezelfde rijschool als jou lessen :-)
Vrijdag m'n eerste les, spannend maar ook veel zin in! :-D
Vertel Hoe was je eerste les, hoe ging het, wat moest je doen etc.. was het een intake? Hoeveel lessen schatte hij/zij? Tell us!quote:
Was een intake ja, gewoon een beetje (lomp) rondjes rijden op een parkeerplaats slalommen, stoppen bij t pionnetje.. Mn vader kwam ook nog langsrijden, hij wist alleen niet dat ik mn eerste les had.. whehequote:Op zaterdag 28 mei 2011 09:48 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Vertel Hoe was je eerste les, hoe ging het, wat moest je doen etc.. was het een intake? Hoeveel lessen schatte hij/zij? Tell us!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die vent zei zo, ja met ongeveer 30/35 aankomen en dan om de pionnetjes heen slalommen.. dus na de bocht moet je even gas geven..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:20 schreef Thrilled het volgende:
Zo moet je gelijk de eerste keer al snelle slalom doen Vond het er nogal pro uitzien op enkele filmpjes van rijscholen maar tof om te lezen man! Succes met de rest van je lessen
Ohh, I know the feelingquote:
Jij liever dan ik.....quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:24 schreef HeetBoven het volgende:
Hier is mijn nieuwe aanwinst, wat een bazending voor in de stad haha. Beetje onwennig nog als je de snelweg op gaat met zo een klein ding, maar het kan .
[ afbeelding ]
lol daarmee de snelweg op? Pure suicidequote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:24 schreef HeetBoven het volgende:
Hier is mijn nieuwe aanwinst, wat een bazending voor in de stad haha. Beetje onwennig nog als je de snelweg op gaat met zo een klein ding, maar het kan .
[ afbeelding ]
Het lijkt me dat je daar geen flikker stabiliteit mee hebt? je kan immers je benen niet klemmen.. Ik scheit al met 40 km/u in mijn broek op een vivacity, daar niet van..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:24 schreef HeetBoven het volgende:
Hier is mijn nieuwe aanwinst, wat een bazending voor in de stad haha. Beetje onwennig nog als je de snelweg op gaat met zo een klein ding, maar het kan .
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij liever dan ik.....
Wat is de top van zo'n ding?
tussen de 80 met sterke wind tegen zoals vandaag, 100 bij normale omstandigheden. Als je geen haast hebt en rechts blijft hangen is het wel te doen. Het is duidelijk dat het hoogste koppel rond de 80 ligt en daar trekt hij ook soepel naar door, Beetje rijden zoals een vrachtwagen dus.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:55 schreef thenxero het volgende:
[..]
lol daarmee de snelweg op? Pure suicide
Stabiliteit valt niet tegen, alleen de wind voel je wat sterker. Het is niet echt gemaakt voor de snelweg, maar het feit dat het kan is best lachen, veel bekijks als je wordt ingehaald .quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je daar geen flikker stabiliteit mee hebt? je kan immers je benen niet klemmen.. Ik scheit al met 40 km/u in mijn broek op een vivacity, daar niet van..
Zelfde rijschool als mij ?!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 05:12 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Ik mag geen Veiligheids schoenen aan, dan heb je te weinig gevoel vertelde de beste man mij. Ik ga trouwens bij dezelfde rijschool als jou lessen :-)
Vrijdag m'n eerste les, spannend maar ook veel zin in! :-D
Puike fiets voor die prijs . Erg betrouwbaar en voldoende power. Topkoffer is inderdaad lekker, met mijn GSX mis ik die duidelijk. Veel plezier ermee!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:09 schreef ArnosL het volgende:
Vandaag tegen de verwachtingen in een motor gekocht voor het overweldigende bedrag van ¤600
Het is een Yamaha XJ 600 Diversion van 1993 geworden. Hij heeft alleen een flinke poetsbeurt nodig, maar verder is ie goed onderhouden. In het voorjaar heeft ie nog een beurt gehad e.d.
Er zit ook nog een topkoffer op trouwens.
Foto komt eraan.
Edit: foto:
[ afbeelding ]
mooi speelgoedquote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:09 schreef ArnosL het volgende:
Vandaag tegen de verwachtingen in een motor gekocht voor het overweldigende bedrag van ¤600
Het is een Yamaha XJ 600 Diversion van 1993 geworden. Hij heeft alleen een flinke poetsbeurt nodig, maar verder is ie goed onderhouden. In het voorjaar heeft ie nog een beurt gehad e.d.
Er zit ook nog een topkoffer op trouwens.
Foto komt eraan.
Edit: foto:
[ afbeelding ]
een div!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:09 schreef ArnosL het volgende:
Vandaag tegen de verwachtingen in een motor gekocht voor het overweldigende bedrag van ¤600
Het is een Yamaha XJ 600 Diversion van 1993 geworden. Hij heeft alleen een flinke poetsbeurt nodig, maar verder is ie goed onderhouden. In het voorjaar heeft ie nog een beurt gehad e.d.
Er zit ook nog een topkoffer op trouwens.
Foto komt eraan.
Edit: foto:
[ afbeelding ]
Ook leuk!quote:
Jups. Ach eerste les mocht ook wel op mn gewone schoenen. Dan binnenkort maar een snel laarzen kopen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:58 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Zelfde rijschool als mij ?!
Ik heb de eerste les met bergwandelschoenen gedaan, dat was geen enkel probleem hoor.. Wilde alleen zelf graag motorrijlaarzen omdat m'n schoenen te hoog waren en daardoor niet zo goed bij het schakelpookje kon..
Krijg je bij de rijlessen meestal geen kleding (incl schoenen/laarzen) ?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:37 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Jups. Ach eerste les mocht ook wel op mn gewone schoenen. Dan binnenkort maar een snel laarzen kopen.
Je krijgt het sowieso niet, rijschool zou wel gek zijn om iedere lesser kleding te gevenquote:Op zondag 29 mei 2011 00:56 schreef thenxero het volgende:
[..]
Krijg je bij de rijlessen meestal geen kleding (incl schoenen/laarzen) ?
Dat is een hele normale prijs, 40 euro voor een uur.. Losse lessen bij mijn rijschool kosten 62,50 per 1,5 uur. Dus dan is dat van jou goedkoperquote:Op zondag 29 mei 2011 12:04 schreef Thrilled het volgende:
@ArnosL Lol, je bent scherp.. foutje
@Tankiej Ja dat viel ons ook op.. het is echt een compleet pakket voor niet teveel geld. Nadeel is echter wel, dat mocht je meer lessen nodig blijken te hebben dat het dan 40 euro per losse les is.
Nicequote:Op zondag 29 mei 2011 13:02 schreef DarkNoize het volgende:
Vanmorgen een motor gekocht
Kawasaki ZX-6R uit 2003, hij wordt vrijdag gebracht
Nu rijbewijs nog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |