quote:Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.
In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.
De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.
30 seconden previews jaquote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:18 schreef Xurk het volgende:
Zijn "The Blond-O-Sonic Shimmer Trap" en "I.D.S.T." eigenlijk al ergens ten gehore gebracht of wordt het daarvoor nog uitkijken naar 30 mei? Die ga ik dan waarschijnlijk nog horen voordat ik het hele album hoor aangezien ik lekker braaf wil wachten tot 6 juni daarmee
quote:Spam-records
115 posts - Arn0 - Arctic Monkeys #35 - Nieuwe B-kanten!
100 posts - Arn0 - Arctic Monkeys #36 - Live in Valencia!
94 posts - Arn0 - Arctic Monkeys #38 - We're not the jealous type...
93 posts - Arn0 - Arctic Monkeys #32 - Met de nieuwe B-sides!
92 posts - Aisumasen - Arctic Monkeys #15 - The Fire and the Thud
Tofquote:
Spijtig inderdaad. TT change belsen ?quote:
Sure.quote:
Dat was ook een van de eerste dingen die ik me bedacht toen ik hat album luisterde. Eigenlijk alle liedjes kunnen wel akoestisch uitgevoerd worden. Ben benieuwd hoe ze klinkenquote:Op zondag 22 mei 2011 02:15 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
Akoestische sessie, coming up! In ieder geval "Love is a Laserquest" en "Suck It And See". Denk dat de meeste liedjes zich er best goed voor lenen. Uit een vorige sessie met 102.1 The Edge, Toronto:
Juist, dat is 'em!quote:Op zondag 22 mei 2011 00:36 schreef conobram het volgende:
Stond die 'box' niet gewoon op de toonbank bij de Oxfam winkels gevuld met My Propeller singles? Zij hielden toch een dergelijke actie destijds?
Zo bijzonder is het verder nu ook weer niet . Je hoort snel genoeg wanneer het gebeurde .quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:25 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Haha, ben nu wel benieuwd eigenlijk
Matt krijgt weinig rust, ja . 19 nummers, inclusief toegift zo'n 70 minuten, daar mogen nog wel 2 nummers bij straks. En de setlist blijft maar opgeschud worden, dat is echt goed om te zien. Nu is het wachten totdat ze "All Of My Own Stunts" gaan toevoegen, "Shalalala" wordt ook al steeds afgewisseld...quote:Op zondag 22 mei 2011 02:38 schreef Merkie het volgende:
Begin van de setlist in Boston was wel baas zeg. Library Pictures, The View, Brianstorm, This House Is A Circus, Still Take You Home achter elkaar . Ook veel nummers gespeeld, 20? Zoveel speelden ze voorgaande keren toch niet ?
.. Snap echt niet dat je dat kan zeggen. Brick by Brick is met voorsprong slechter dan alles voor de SIAS-era. Goedkope gitaarrifjes, beschamende lyrics.quote:Op zondag 22 mei 2011 01:57 schreef Merkie het volgende:
Brick By Brick is leuker dan alles van Humbug bij elkaar
Wat vind jij als Humbug-fanboy eigenlijk van SIAS ?quote:Op zondag 22 mei 2011 13:23 schreef Arn0 het volgende:
[..]
.. Snap echt niet dat je dat kan zeggen. Brick by Brick is met voorsprong slechter dan alles voor de SIAS-era. Goedkope gitaarrifjes, beschamende lyrics.
Love is a Laserquest werkt akoestisch wel lekker ja
Staan een paar goede nummers op maar hoort echt niet in het rijtje Whatever.., FWN en Humbug thuis. Nee dit is zeker hun slechtste album, zonde.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:25 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Wat vind jij als Humbug-fanboy eigenlijk van SIAS ?
Ja precies, ik vind het ook de minste tot nu toe.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:26 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Staan een paar goede nummers op maar hoort echt niet in het rijtje Whatever.., FWN en Humbug thuis. Nee dit is zeker hun slechtste album, zonde.
Soort van eens, maar vind Brick juist een van de betere nummers wordt live ook knallen.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:26 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Staan een paar goede nummers op maar hoort echt niet in het rijtje Whatever.., FWN en Humbug thuis. Nee dit is zeker hun slechtste album, zonde.
Jawel, heb er alleen nog niets over gehoord. Zaal is al wel erg vroeg open, weet niet wat dat zegt.quote:Op zondag 22 mei 2011 03:17 schreef Merkie het volgende:
Veel FWN-nummers ook weer... Die nummers droppen ze niet gauw. En terecht .
Zou er nog een voorprogramma aangekondigd worden voor 23 juni?
Met de aanvangstijd wordt meestal het Voorprogramma bedoeld volgens mij. Ik denk niet dat ze een voorprogramma om half 9 laten beginnen, dat zou betekenen dat AM pas om half 10 op zn vroegst kan beginnen. En dus pas om een uur of 11 is afgelopen. Maarja misschien zit het voorprogramma nu wel voor de aanvangstijd.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:45 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Jawel, heb er alleen nog niets over gehoord. Zaal is al wel erg vroeg open, weet niet wat dat zegt.
Dat gebeurt vaak zat.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:55 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Met de aanvangstijd wordt meestal het Voorprogramma bedoeld volgens mij. Ik denk niet dat ze een voorprogramma om half 9 laten beginnen, dat zou betekenen dat AM pas om half 10 op zn vroegst kan beginnen. En dus pas om een uur of 11 is afgelopen. Maarja misschien zit het voorprogramma nu wel voor de aanvangstijd.
Maar jij gaat die avond nog terug?quote:Op zondag 22 mei 2011 16:00 schreef Arn0 het volgende:
Ach, om 12 uur rijden de meeste treinen nog dus ik maak me niet echt druk..
Niet naar België nee, dat lukt nooit, blijf bij een kennis overnachtenquote:Op zondag 22 mei 2011 16:01 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Maar jij gaat die avond nog terug?
Ik dacht al. Het leek me al een hele onderneming.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:02 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Niet naar België nee, dat lukt nooit, blijf bij een kennis overnachten
Als je nog een beetje normaal wilt kunnen eten kun je dus beter hopen op geen voorprogramma...quote:Op zondag 22 mei 2011 15:59 schreef Aisumasen het volgende:
Daarom juist, als je de zaal al om 19:00 (oef!) opent, ga je niet het voorprogramma pas om 20:30 (wat 20:45 wordt) laten aanvangen. AM zal 21:15/21:30 op het podium staan, dan zal het voorprogramma echt wel om 20:00 begonnen zijn. Zo'n tijd op een kaartje is ook maar een slag om de arm.
Wat ook mijn gedachte was .quote:Op zondag 22 mei 2011 16:06 schreef conobram het volgende:
[..]
Als je nog een beetje normaal wil kunnen eten kun je dus beter hopen op geen voorprogramma...
Ik kan toch niet eten van de zenuwenquote:Op zondag 22 mei 2011 16:06 schreef conobram het volgende:
[..]
Als je nog een beetje normaal wilt kunnen eten kun je dus beter hopen op geen voorprogramma...
Gelukkig zit er een snackbar tegenover Paradiso en genoeg andere dingen op Leidsepleinquote:Op zondag 22 mei 2011 16:06 schreef conobram het volgende:
[..]
Als je nog een beetje normaal wilt kunnen eten kun je dus beter hopen op geen voorprogramma...
Ja snackbar de Prins is altijd nog een goed alternatief. Maar het wachten in Paradiso op een band vind ik op zich al verschrikkelijk. Zeker vanaf 19:00 al.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:08 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Gelukkig zit er een snackbar tegenover Paradiso en genoeg andere dingen op Leidseplein
Tuurlijk, maar ik heb een hekel aan volproppen voor een concert, omdat het zo nodig vroeg moet beginnen. En wat conobrom zegt.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:08 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Gelukkig zit er een snackbar tegenover Paradiso en genoeg andere dingen op Leidseplein
Dat is denk wat ik ook ga doen bij het Paradiso-optreden, dan sta je perfect. Ik vrees die avond gewoon voor mijn gezelschap, waardoor ik al menig voorprogramma gemist heb . Maar gaat goedkomen. Toevallig kan ik mij herinneren dat wij beide vlak voor openingstijd bij TLSP aanschoven, en toen stond ik ook helemaal vooraan. Toen ik daar rond het middaguur langsliep stonden er al een handjevol mensen bij de deur... (Die overigens niet zagen dat Alex gewoon om de hoek stond te roken).quote:Op zondag 22 mei 2011 16:22 schreef AMDB het volgende:
Ach, om 6/half 7 kun je prima nog even rustig eten, weet niet hoe lang jullie er over doen om te eten? Maar 7 is wel te vroeg, haat zelf wachten nogal, maar wil wel altijd rond openingstijd er staan.
Ja klopt, herinner ik me ook nog. Meeste mensen zijn er toch niet heel vroeg. En ik wil toch niet vooraan staan.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:33 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dat is denk wat ik ook ga doen bij het Paradiso-optreden, dan sta je perfect. Ik vrees die avond gewoon voor mijn gezelschap, waardoor ik al menig voorprogramma gemist heb . Maar gaat goedkomen. Toevallig kan ik mij herinneren dat wij beide vlak voor openingstijd bij TLSP aanschoven, en toen stond ik ook helemaal vooraan. Toen ik daar rond het middaguur langsliep stonden er al een handjevol mensen bij de deur... (Die overigens niet zagen dat Alex gewoon om de hoek stond te roken).
Hmm, weet niet echt. Denk niet dat ze heel erg strikt zijn, maar niet dat je er zomaar in kan stappen. Ga trouwens ook zoiets doen denk ik, als ze dan toch in Paradiso staan wil ik eigenlijk ook wel vooraan staan .quote:Op zondag 22 mei 2011 16:40 schreef Arn0 het volgende:
Hmm, wil toch wel minstens een uurtje voor de deuren opengaan er staan iig. Weet niet of er bij Paradiso echt een strikte wachtlijn is of je mensen gewoon kan voorbij wandelen als je bv iemand kent vanvoor in de lijn..
Zie een handjevol mensen voor je die in een groepje staan te wachten bij de deur. Geen rij, alleen tegen de tijd dat de deuren open zijn en het drukker is, murmelen de mensen voor de gastenlijst zich er doorheen, en gaat men aan de rechterkant naar binnen. De rest links.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:40 schreef Arn0 het volgende:
Hmm, wil toch wel minstens een uurtje voor de deuren opengaan er staan iig. Weet niet of er bij Paradiso echt een strikte wachtlijn is of je mensen gewoon kan voorbij wandelen als je bv iemand kent vanvoor in de lijn..
Kijk, dat vind ik nou een mooie vergelijking . Het is al anders als ze hekken neerzetten, iets wat ik mij wel kan voorstellen. Hoe dan ook: Ik wacht die dag zelf af, maar zal ook wel tussen 18 en 19 aanschuiven.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:53 schreef AMDB het volgende:
Vooraan staan in Paradiso is als vooraan gaan zitten in de bioscoop.
En dichtbij de mensen die door elk nummer heen praten en alleen maar schreeuwen om "Mardy Bum". Sorry maar als ik ergens niet wil staan is het wel in de buurt van de barquote:Op zondag 22 mei 2011 17:29 schreef maan. het volgende:
Bij TLSP ook prima plek terwijl ik vrij laat binnen kwam. AMDB helemaal right met je vergelijking.. Gisteren besloten dat bij de bar verhoging toch echt de beste plek is in Paradiso.. Dichtbij het bier en mooi zicht op het podium..
...en zeker niet in Amsterdam, en zéker niet in Paradiso.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:36 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
En dichtbij de mensen die door elk nummer heen praten en alleen maar schreeuwen om "Mardy Bum". Sorry maar als ik ergens niet wil staan is het wel in de buurt van de bar
Dan aan de andere kant, daar is ook een verhoging Naast de geluidstechniciquote:Op zondag 22 mei 2011 17:36 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
En dichtbij de mensen die door elk nummer heen praten en alleen maar schreeuwen om "Mardy Bum". Sorry maar als ik ergens niet wil staan is het wel in de buurt van de bar
Ik wil ook een t-shirt voor Nederland !quote:Op zondag 22 mei 2011 19:02 schreef Aisumasen het volgende:
Ze hebben tot nu toe aparte merchandise voor Amerika en Canada gehad. Benieuwd of ze nog wat gaan doen voor in juni. Sowieso shirts voor Don Valley Bowl, dat kan niet missen.
En welkom TheView!
Dank!quote:Op zondag 22 mei 2011 19:02 schreef Aisumasen het volgende:
Ze hebben tot nu toe aparte merchandise voor Amerika en Canada gehad. Benieuwd of ze nog wat gaan doen voor in juni. Sowieso shirts voor Don Valley Bowl, dat kan niet missen.
En welkom TheView!
Mogelijk, maar onwaarschijnlijk, dag daarvoor in Frankrijk, dag daarna op Glastonbury. 2 dagen voor het optreden van Arctic Monkeys in Bitterzoet, dus hij leek me al uitgesloten.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:10 schreef TheView het volgende:
[..]
Dank!
Is Miles Kane nog mogelijk als voorprogramma? Of is dat te veel gevraagd??
Het zou zo mooi zijn.. En dat ie mee zou spelen op Plastic Tramp. Maar ik begrijp dat dit te ver gaat.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:15 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Mogelijk, maar onwaarschijnlijk, dag daarvoor in Frankrijk, dag daarna op Glastonbury. 2 dagen voor het optreden van Arctic Monkeys in Bitterzoet, dus hij leek me al uitgesloten.
Zou ik ook helemaal niet erg vinden! Lijkt me ook goed mogelijk trouwensquote:Op zondag 22 mei 2011 19:31 schreef Arn0 het volgende:
Heb begrepen dat in 2007 Alamo Race Track het voorprogramma was, dat mag nog wel eens dan
Dat zijn nou net de nummers waar ik (nog) niks mee heb...konden zo op Submarine.quote:
Oh, dat vind ik niet. Vind ze toch zeker van het zelfde niveau of beter dan Glass in The Park en Hiding Tonight. En misschien ook wel beter dan Stuck on The Puzzle. Die andere 2 staan er voor mij nog wel boven. Na het wennen aan de nieuwe toonsoort is Piledriver Waltz SIAS versie toch ook wel heel mooi trouwensquote:Op zondag 22 mei 2011 22:07 schreef Arn0 het volgende:
Nah, zijn ze echt niet goed genoeg voor, voor op de Submarine EP
Tenenkrommend? Wow, nee! Dat heb ik met Chair of zeker Brick By Brick maar vind de tekst van It's Hard To Get Around The Wind net supermooi. Raar dat je dat vindt! Of mijn mening is afwijkend van de meesten, dat gebeurt wel vakerquote:Op zondag 22 mei 2011 22:30 schreef Aisumasen het volgende:
Vind ook de tekst van dat nummer met vlagen tenenkrommend, het spijt me.
Damn you, Arno! Humbug het beste, nu dit weer!quote:Op zondag 22 mei 2011 22:33 schreef Arn0 het volgende:
Voor mij zijn net de eerste vier tracks op Submarine het mooiste. Maar ben ook wel een fan van dat soort muziek.
Daar deel ik je mening in hoorquote:Op zondag 22 mei 2011 22:31 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Tenenkrommend? Wow, nee! Dat heb ik met Chair of zeker Brick By Brick maar vind de tekst van It's Hard To Get Around The Wind net supermooi. Raar dat je dat vindt! Of mijn mening is afwijkend van de meesten, dat gebeurt wel vaker
Zeg je tegen de persoon in wiens muzikale mening je het 9 van de 10 kan vinden .quote:Op zondag 22 mei 2011 22:31 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Tenenkrommend? Wow, nee! Dat heb ik met Chair of zeker Brick By Brick maar vind de tekst van It's Hard To Get Around The Wind net supermooi. Raar dat je dat vindt! Of mijn mening is afwijkend van de meesten, dat gebeurt wel vaker
. En da's grappig, want het is de song die het meest op de stijl van het vorige album lijkt. Al ben ik altijd grote fan geweest van "Dangerous Animals", waar me de instrumentale stukken aan doen denken. Moet live echt te gek gaan worden.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:30 schreef Merkie het volgende:
All My Own Stunts is idd een grote favoriet .
Het begint anders wel ijzersterk:quote:Op zondag 22 mei 2011 22:30 schreef Aisumasen het volgende:
Vind ook de tekst van dat nummer met vlagen tenenkrommend, het spijt me.
Is-ie al, alleen ze roteren de nieuwe songs van optreden tot optreden op het moment. "Reckless Serenade" niet altijd, "That's Where You're Wrong" ook niet, etc.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:32 schreef MilanILF het volgende:
Hoop dat Black Treacle ook toegevoegd gaat worden. [..]
Toch verschilt de stijl aanmerkelijk, Stunts klinkt qua productie veel meer naturel.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:41 schreef Aisumasen het volgende:
. En da's grappig, want het is de song die het meest op de stijl van het vorige album lijkt. Al ben ik altijd grote fan geweest van "Dangerous Animals", waar me de instrumentale stukken aan doen denken. Moet live echt te gek gaan worden.
Het gaat ook meer om die rauwere sound, van vooral de gitaren. En met name die 'double-tracked' solo's van Alex, net zoals op "Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair" trouwens.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Toch verschilt de stijl aanmerkelijk, Stunts klinkt qua productie veel meer naturel.
Andere producer he Maar ik vind Suck it and See en Love is a Laserquest echt groeiers, vooral de eerste is een pareltje That's where you're wrong kan ik helaas echt niet inkomen.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Toch verschilt de stijl aanmerkelijk, Stunts klinkt qua productie veel meer naturel.
Ik vind zelf Dangerous Animals op dit moment ook echt een topnummer, terwijl dat vroeger niet echt was. Ik vind trouwens Humbug het beste album. Ook All my own stunts doen me veel aan Humbug denken. Blijft een supergoede stijl!quote:Op zondag 22 mei 2011 22:41 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Zeg je tegen de persoon in wiens muzikale mening je het 9 van de 10 kan vinden .
[..]
. En da's grappig, want het is de song die het meest op de stijl van het vorige album lijkt. Al ben ik altijd grote fan geweest van "Dangerous Animals", waar me de instrumentale stukken aan doen denken. Moet live echt te gek gaan worden.
Godver, sandtrap is zo vet.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:32 schreef MilanILF het volgende:
Hoop dat Black Treacle ook toegevoegd gaat worden.
Kwam net deze weer tegen:
Krijgen we ooit nog die studio versies van Sandtrap en TP te horen, denken jullie?
Ik vind de Submarine EP heel chill, maar ik vind toch Stuck on the Puzzle ne Piledriver Waltz ver boven de rest uitsteken.
Er moest gewoon iemand zijn die het nieuws moest breken hè...quote:
Dit. Een grote reden waarom "Humbug" mij minder deed was de productie van Josh Homme. het was natuurlijk niet de hoofdreden maar het speelde wel een grote rol. Ik was vooral erg teleurgesteld in "Potion Approaching" en "Pretty Visitors". Het lijkt wel alsof je naar een demo zit te luisteren.quote:Qua sound heeft James Ford wel weer een meesterwerk afgeleverd wat dat betreft.
Hou die shit maar op AMUSquote:Op zondag 22 mei 2011 23:20 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Er moest gewoon iemand zijn die het nieuws moest breken hè...
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 23 mei 2011 10:38 schreef Jacobuspower het volgende:
Ze hebben nu trouwens al 9 van de 12 nummers op het album live gespeeld. Dat vind ik al behoorlijk veel eigenlijk. Maar wat we hier ook al zeggen is dat ze hun setlist nu veel meer variëren. Al denk ik dat ze uiteindelijk wel weer op een vrij vaste setlist uit zullen komen. Er zullen ook wel meer nummers van SIAS gespeeld worden als het album uit is denk ik.
Uh, wtfquote:Unfortunately to post tickets to The Netherlands we charge an extra £7.50, to do this please let us know by calling the Motorpoint Arena 0114 2565656 and adding the extra to your order xxxxxxxx.
If you would prefer to collect you can pick the tickets up from the Motorpoint Arena between 9am – 6pm on the day of the Event with the card used to book (card holder) and at least 1 form of ID.
Please advise which you prefer.
Het grapje is al eerder gedaan en dat is jammer.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:49 schreef Pangafile het volgende:
http://www.nme.com/photos(...)rs-ever/214592/1/1#1
Cover Suck it and See is verkozen tot slechtse cover ooit... eigenlijk wel beetje mee eens .
Reckless Serenade is trouwens geweldig
Tja, dan snap je de kracht van cover's eenvoud niet. Veel anderen in de lijst kan ik in komen.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:49 schreef Pangafile het volgende:
http://www.nme.com/photos(...)rs-ever/214592/1/1#1
Cover Suck it and See is verkozen tot slechtse cover ooit... eigenlijk wel beetje mee eens .
Reckless Serenade is trouwens geweldig
Ik vind de cover van deze en Suck It And See totaal niet vergelijkbaar eigenlijk. Desalniettemin een prachtplaat trouwens, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 07:43 schreef belsen het volgende:
[..]
Het grapje is al eerder gedaan en dat is jammer.
[ afbeelding ]
Inderdaad fantastische plaat!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:49 schreef Haunter het volgende:
[..]
Tja, dan snap je de kracht van cover's eenvoud niet. Veel anderen in de lijst kan ik in komen.
[..]
Ik vind de cover van deze en Suck It And See totaal niet vergelijkbaar eigenlijk. Desalniettemin een prachtplaat trouwens, maar dat terzijde.
Je hebt nog een medestander!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:31 schreef febster het volgende:
Ik snap niet dat ik de enige ben die lyrisch is over That's Where You're Wrong .
Maar vanzelfsprekend ben ik daar! Enige mail die ik heb gehad ging over dat de kaarten onderweg zijn. Heb jij die (daarvoor) ook gehad? Ben benieuwd of ze al bij de post zitten als ik thuis kom.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:41 schreef Piles het volgende:
Aisumasen, ging jij nou ook naar Sheffield? Heb je ook die mail gehad over verzendkosten
Ik kan ze natuurlijk gewoon op de dag zelf ophalen, als het geen probleem is dat de creditcard van mn ouders is
Haha, leukquote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:35 schreef Aisumasen het volgende:
En dit is een scan van een artikel waarin de setlist van het aankomende optreden onder de loep wordt genomen door de bandleden zelf.
Schiet mij maar lek, ik krijg nu een mail dat ze niet Nederland sturenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:45 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Maar vanzelfsprekend ben ik daar! Enige mail die ik heb gehad ging over dat de kaarten onderweg zijn. Heb jij die (daarvoor) ook gehad? Ben benieuwd of ze al bij de post zitten als ik thuis kom.
quote:Further to your recent booking for the above event – as per as stated on our website – we are unable to post out tickets to outside
of the United Kingdom – the tickets will be available for collection any time up until 6pm on the day of the event – please see Terms &
Conditions as below:
ARCTIC MONKEYS DON VALLEY BOWL IMPORTANT TICKET INFORMATION
TICKETING TERMS & CONDITIONS
This is a concert for fans only and the following rules are in place to ensure that tickets do not get sold on and fans do not pay a higher price for their tickets.
The lead booker will be asked to present ID and the card used during the booking to gain entry into the venue. Failure to do so will result in the customer being turned away and no refunds will be issued. There are no exceptions to this rule.
The surname of the lead booker and the last four digits of the card used to make the booking will be printed on each ticket. The surname and card details cannot be changed once the booking has been made.
If you are booking more than one ticket your guests must arrive at the concert at the same time as you. Failure to do so will result in the guests being turned away.
All tickets will be scanned at the entry to the concert.(all customer details will be on the scanner)
Tickets cannot be resold or transferred under any circumstances. If See or SJM Concerts reasonably believe this to be the case the barcode on the ticket will be invalidated, prohibiting entry to the concert.
Please note there is a ticket limit of 4 per billing address.
Oh, dat is het probleem ook niet. Ik snap alleen niet waarom ik als blijkbaar enige deze mailtjes krijgquote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:58 schreef Xrenity het volgende:
Zelf ophalen tot 6u op de dag zelf is best redelijk toch.
SeeTickets is een ramp. Drie van mijn tickets voor de Royal Albert Hall vorig jaar werden netjes aangetekend verzonden. De andere bleven achter, omdat ze "niet naar Nederland verzenden".quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Oh, dat is het probleem ook niet. Ik snap alleen niet waarom ik als blijkbaar enige deze mailtjes krijg
Hij groeit wel erg bij mij. Nu dacht ik dat ook van Humbug, maar daar zijn uiteindelijk maar een paar blijvertjes van over. Uiteindelijk zal dit van deze 50/50 worden denk ik, dus wel een iets beter album.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:03 schreef Merkie het volgende:
Na een week luisteren zitten er toch gewoon teveel Black Treacles, Laserquests en Suck It And Sees op. Te weinig afwisseling op dit album. Op zichzelf staand allemaal geen slechte nummers, maar een heel album vol wordt me wat teveel. Nummer 3 t/m 8 is een hoog niveau, alles daarom heen is B-kant-niveau. En dat terwijl de meeste B-kanten van AM van een hoog niveau zijn .
Zijn ze niet uit elkaar????quote:
Denk het niet... Verwijst door naar dezelfde transcode. Laten we dat in ieder geval hópen...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:58 schreef Xrenity het volgende:
[..] Er is trouwens een betere rip van SiaS uit, van de promo copy af
Trouwens, ik zal dit nog wel effe heel goed checken als ik jou was... Maak me beetje zorgen om dat super-strikte anti-zwarthandel beleid van ze. "As per instructions given to us by the promoters of this event, the card-holder must attend the event. This is strictly non-negotiable."quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:41 schreef Piles het volgende:
[..] Ik kan ze natuurlijk gewoon op de dag zelf ophalen, als het geen probleem is dat de creditcard van mn ouders is
Er dolt ook ergens een 320kbps mp3 rond inderdaad. Dit is een transcode van de 256 kbps mp3, en die was geript van diezelfde webrip.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:15 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Denk het niet... Verwijst door naar dezelfde transcode. Laten we dat in ieder geval hópen...
Zal ze eens mailen, anders heb ik wel een groot probleemquote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:22 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Trouwens, ik zal dit nog wel effe heel goed checken als ik jou was... Maak me beetje zorgen om dat super-strikte anti-zwarthandel beleid van ze. "As per instructions given to us by the promoters of this event, the card-holder must attend the event. This is strictly non-negotiable."
't is nog een vinyl rip, want de digitale download-codes zijn pas op de dag van de officiële release-datum verkrijgbaar.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:56 schreef Zocalo het volgende:
Luisteren jullie hem online of is ie al verkrijgbaar?
Nahh.. Het is heel logisch. De tweede ronde is weer in grotere zalen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:59 schreef maan. het volgende:
Hij is inderdaad mooi in dezelfde stijl maar ik vind hem gaaf...
Ik zat te denken eigenlijk best gek dat ze een toegankelijk album hebben gemaakt, naar mijn mening het meest poppy, en dat ze dan wel een kleine zalen tour doen.. Ik vind het leuk daar niet van maar toch gek..
Arena-tour in Engeland in het najaar, waardoor hun thuisland wéér genaaid wordt. 7de zalen-tour in Amerika. En dan waarschijnlijk ook weer de HMH-achtige zalen in Europa.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:04 schreef maan. het volgende:
Hoe bedoel je tweede ronde? alsin festivals of nog een tour maar later op het jaar?
"Piledriver Waltz", "Suck It And See" en "Love Is A Laserquest".quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:35 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Akoestische sessie deze week [..]
En ik net gemaild dat iemand anders ze wel toegestuurd kreegquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:35 schreef Aisumasen het volgende:
Piles, je bent niet meer de enige:
"Your tickets for the above event will need to be collected at the venue box office on the date of the show from 1700hrs."
. Effe mailen dus...
Hoe dúrf je dit als feiten te presenteren!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:34 schreef Arn0 het volgende:
Blond O-Sonic Shimmer Trap is vet maar IDST.. Zonde. Want normaal zijn hun b-kanten altijd zo ontzettend sterk.
Link?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:18 schreef MilanILF het volgende:
Oe, stoute Aisumasen op AMUS.
"we need to have something installed on this forum that adds IN MY OPINION to everyone's posts.
people state their opinions like fact around here like that's that. pffft."
Echt een zeikvent soms die gast, ook toen in dat lyrics topic. Doe normaal
Had er wel rekening mee gehouden, maar zie je het tijdstip? Altijd hetzelfde gezeik met SeeTickets.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:38 schreef Piles het volgende:
[..]
En ik net gemaild dat iemand anders ze wel toegestuurd kreeg
17.00 uur? Iedereen staat dan al in de rij zeker?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:43 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Had er wel rekening mee gehouden, maar zie je het tijdstip? Altijd hetzelfde gezeik met SeeTickets.
Dat sowiesoquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:48 schreef Merkie het volgende:
Paradiso-kaartjes zitten gewoon in mijn inbox hoor. Geen moeilijk gedoe.
Tuurlijk, drukte spreiden.quote:
Als AM ooit QOTSA-like klonk...quote:
Voor een B-side bedoel ik dan, hè. Hoewel ze natuurlijk veel betere B-sides hebben uitgebracht vroeger.quote:
Yayquote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:45 schreef Aisumasen het volgende:
"All My Own Stunts" gesoundcheckt, whoop whoop!
Dus mochten ze die toevoegen, dan zijn 2 weken voor release alle songs van het album al in het openbaar gespeeld!quote:
Inderdaad zeg! Daar deden ze bij Humbug bijna een jaar over . Denken jullie eigenlijk dat we Love is a Laserquest ooit live zullen horen? Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:55 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dus mochten ze die toevoegen, dan zijn 2 weken voor release alle songs van het album al in het openbaar gespeeld!
Niet overdrijven hè .quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:00 schreef Arn0 het volgende:
Ja, ongelofelijk dat ze bij een album vol met fillers alles al live spelen en bij een album zonder fillers er zo lang over doen
Sorry. Wil niet de bittere fan uithangen uiteraardquote:
Nee, klopt, maar toch al wel wat meer als ze midden in de tournee voor hun nieuwe album zitten en vrijwel elke avond een nieuw nummer toevoegen/rouleren. Kan echt niet wachten om die songs live te horen, gooi d'r maar nog meer van "Humbug" uit!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:58 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Inderdaad zeg! Daar deden ze bij Humbug bijna een jaar over . Denken jullie eigenlijk dat we Love is a Laserquest ooit live zullen horen? Ben benieuwd.
Al zegt soundchecken natuurlijk niet alles, jammer genoeg
Neeh tuurlijk.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:03 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Sorry. Wil niet de bittere fan uithangen uiteraard
Hmm nee, ik vind dit overduidelijk hun slechtste. Daar heb ik geen twijfel over. Als ik hun beste album moet kiezen, heb ik grote twijfels maar dit? Neequote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:07 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Neeh tuurlijk.
Maar als ik een album als slechtste album zou moeten kiezen, vind ik dat album nog steeds geweldig. Of heb jij dit niet met Suck It And See? En ik geef toe SIAS is iets minder constant maar van fillers is geen sprake vind ik.
Ik zou nu echt geen "slechtste album" uit willen en kunnen kiezen eigenlijk.
Behoorlijk, vind het echt allemaal matig wat op het album staat, helaasquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:09 schreef Arn0 het volgende:
Hmm nee, ik vind dit overduidelijk hun slechtste. Daar heb ik geen twijfel over. Als ik hun beste album moet kiezen, heb ik grote twijfels maar dit? Nee
Snap echt niet waarom sommigen zo lyrisch over het album zijn. Vind dat ze heel wat van hun uniekheid verloren zijn.
Hmm, misschien wel een leuke opdracht: stel je Best Of-album samen van rond de 40 minuten. Lijkt me erg lastig.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:09 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Hmm nee, ik vind dit overduidelijk hun slechtste. Daar heb ik geen twijfel over. Als ik hun beste album moet kiezen, heb ik grote twijfels maar dit? Nee
Snap echt niet waarom sommigen zo lyrisch over het album zijn. Vind dat ze heel wat van hun uniekheid verloren zijn.
Al moet ik toegeven dat de beste SIAS nummers samen met enkele op het album mindere nummers maar live knallers (Brick By Brick bijvoorbeeld) in een setlist met allemaal klassiekers van hun vorige drie albums.. Dat dat fantastisch is / wordt.
Onmogelijk zelfs. Mede omdat op dit moment meer dan de helft zou bestaan uit nummers van "Suck It And See".quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hmm, misschien wel een leuke opdracht: stel je Best Of-album samen van rond de 40 minuten. Lijkt me erg lastig.
Anders overdrijf je even!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:14 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Onmogelijk zelfs. Mede omdat op dit moment meer dan de helft zou bestaan uit nummers van "Suck It And See".
Troll!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:14 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Onmogelijk zelfs. Mede omdat op dit moment meer dan de helft zou bestaan uit nummers van "Suck It And See".
Wat bedoel je? En dat van die bar was natuurlijk een grapje. Blij dat de voorprogramma's ook snel achter elkaar doorgaan, 'maar' 4 uur tussen het openen van de poorten en het hoofdprogramma. Vooral The Vaccines zal even doorbijten worden, maar Miles Kane daarna maakt alles goed.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:55 schreef Arn0 het volgende:
Ja maar dan gaan ze toch niet een ingang voor de andere openen..
Oke, dat kan natuurlijk ook allemaal. Ik ben allang blij dat niet iedereen lyrisch is over het album omdat je anders geen echte fan zou zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:09 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Hmm nee, ik vind dit overduidelijk hun slechtste. Daar heb ik geen twijfel over. Als ik hun beste album moet kiezen, heb ik grote twijfels maar dit? Nee
Snap echt niet waarom sommigen zo lyrisch over het album zijn. Vind dat ze heel wat van hun uniekheid verloren zijn.
Al moet ik toegeven dat de beste SIAS nummers samen met enkele op het album mindere nummers maar live knallers (Brick By Brick bijvoorbeeld) in een setlist met allemaal klassiekers van hun vorige drie albums.. Dat dat fantastisch is / wordt.
Als de ene ingang 1 minuut eerder open gaat, staat Arno niet vooraan met z'n vlaggetjequote:
Nou stel dat de ene ingang deuren opent vijf minuten voor de andere.. Zou wel zuur zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:18 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Wat bedoel je? En dat van die bar was natuurlijk een grapje. Blij dat de voorprogramma's ook snel achter elkaar doorgaan, 'maar' 4 uur tussen het openen van de poorten en het hoofdprogramma. Vooral The Vaccines zal even doorbijten worden, maar Miles Kane daarna maakt alles goed.
Tuurlijk, dat hou je altijd. Snap trouwens sowieso niet waarom iemand op een festival tegen de hekken aan zou willen staan. Heb dat de laatste keer met AM in de Alpha-tent gehad, was weinig van de sfeer mee te krijgen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:19 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nou stel dat de ene ingang deuren opent vijf minuten voor de andere.. Zou wel zuur zijn.
Topless Arn0 doing semaphore?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Als de ene ingang 1 minuut eerder open gaat, staat Arno niet vooraan met z'n vlaggetje
Vond het ook grappig hoe (aannemelijk) Jamie "Crying Lightning" beschreef: "This one has a bit more of a groove — you could have a little sway to it, or just get a drink in, I suppose. That’s what I always do when a band plays my least-favorite song.”quote:
Eens. Die bluesrock sound die ze nu "geadopteerd" hebben bevalt me ook al een aardige poos. Ik luister de laatste tijd ook veel Black Keys en DeWolff bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:19 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Oke, dat kan natuurlijk ook allemaal. Ik ben allang blij dat niet iedereen lyrisch is over het album omdat je anders geen echte fan zou zijn.
Ik vind dat de Monkeys weer een andere kant op zijn gegaan die me heel erg bevalt, de nummers zitten weer ontzettend goed in elkaar en er zit ook variatie in de nummers. Voor de rest bevalt het hele sfeertje rond het album me ontzettend. Ik heb soms het idee dat de Monkeys met me mee groeien . Elk album hebben ze weer een andere stijl die me op dat moment ontzettend aan staat.
Maar inderdaad, ik vind ook vooral de variatie tussen de nieuwe nummers en de oude nummers die ze nu in hun setlist hebben ontzettend goed. En ik denk dat in de loop van de tour dit alleen nog maar beter gaat worden.
Ik verheug me iig nu al op alle dingen die gaan komen in dit Era, nu we ook al de b-sides en de akoestische opnames hebben
Maarja ergens midden in het voorvak is ook niet echt fijn. En als je niet in het voorvak staat sta je tussen alle "Dancefloor" mensen. Eigenlijk moet je gewoon tegen de hekken van het achtervak staan, heb je iig het beste zichtquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:22 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat hou je altijd. Snap trouwens sowieso niet waarom iemand op een festival tegen de hekken aan zou willen staan. Heb dat de laatste keer met AM in de Alpha-tent gehad, was weinig van de sfeer mee te krijgen.
Daar heb je gelijk in, maar in 'het hol van de leeuw' is tijdens zo'n show ook juist wel weer leuk. Als het publiek een beetje meewerkt, kun je tijdens het concert kiezen voor alle opties .quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:26 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Maarja ergens midden in het voorvak is ook niet echt fijn. En als je niet in het voorvak staat sta je tussen alle "Dancefloor" mensen. Eigenlijk moet je gewoon tegen de hekken van het achtervak staan, heb je iig het beste zicht
Gelukkig zullen de pisbekers je niet ontduiken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:29 schreef Arn0 het volgende:
Ik ben al blij als ik Sheffield geen bier over me heen krijg
Hehe inderdaad. Maar in 2009 begon ik ergens midden in het voorvak en op een gegeven moment ging iedereen naar voren duwen, en toen vielen er mensen om enzo. Ben toen maar even naar de zijkant gegaan, waar ik ook veel beter zicht hadquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:28 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar in 'het hol van de leeuw' is tijdens zo'n show ook juist wel weer leuk. Als het publiek een beetje meewerkt, kun je tijdens het concert kiezen voor alle opties .
Maar weer een verkiezing doen als het hele Suck It and See-gebeuren overgevlogen is? Er zijn dan wel behoorlijk wat nummers bijgekomen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hmm, misschien wel een leuke opdracht: stel je Best Of-album samen van rond de 40 minuten. Lijkt me erg lastig.
Ik geloof dat alleen "I.D.S.T." op de Japanse editie staat als bonus-track. CD-single staat wel in het release-schema van Amazon, maar dat zal waarschijnlijk (zoals veel vaker) een foutje zijn. Dus ik denk dat we moeten hopen op inderdaad een promo.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:39 schreef TheView het volgende:
Weet iemand of de b-sides van The Chair ook op cd zullen verschijnen? Als cd-single, bonus op Japanse album of US promo desnoods??
Ja, dat laatste vreesde ik al.. Die zijn meestal lastig te bemachtigen, al is dat me met alle Humbug promo-cd's gelukt uiteindelijk, dus inclusief alle b-sides. Blijft ook een sport op zich.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:49 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ik geloof dat alleen "I.D.S.T." op de Japanse editie staat als bonus-track. CD-single staat wel in het release-schema van Amazon, maar dat zal waarschijnlijk (zoals veel vaker) een foutje zijn. Dus ik denk dat we moeten hopen op inderdaad een promo.
Ze omschreven het zelf al als Brick By Brick part 2.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:58 schreef Xurk het volgende:
Is er een oudere Arctic Monkeys liedje waar I.D.S.T. nog het meeste op lijkt eigenlijk? Door een paar omschrijvingen hier heb ik het idee dat het qua lengte en muziek een soort "Sketchead", "I Haven't Got My Strange" of "If You Found This It's Probably Too Late" is. Maar aangezien iedereen er zo negatief over is, kan ik het me eigenlijk niet voorstellen aangezien dat wel gewoon vette nummers zijn [op IHGMS [een beetje] na dan]
Die scan van een paar pagina's terug is ook grappig inderdaad. Ik vind het wel erg onwennig lezen want ik heb sterk het gevoel dat het allemaal een beetje geparafraseerd [bestaat dat woord in het Nederlands?] is. Ik vind de Monkeys namelijk altijd erg "aloof" in interviews en bij die scan lees ik bij bijna iedere citaat zoveel enthousiasme en zie ik veel uitroeptekens staan. De omschrijving bij Dance Floor vind ik nog wel één van de mooiste, al vind ik het nummer zelf al een jaar of twee niet meer zo heel boeiend.
Ja, die vind ik zelf ook niet zo goed inderdaad, maar voor mijn gevoel past het wel bij de groepering die ik maakte. Maar als jullie zeggen dat een mindere versie van BBB is, dan heb ik al wel een iets beter idee hoe het klinkt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:26 schreef sander26 het volgende:
Ik vond "I Haven't Got My Strange" eigenlijk het slechtste AM nummer ooit. Inmiddels is dat "I.D.S.T." geworden. Al ben ik het wel met Merkie eens dat de muziek niet slecht is. Als instrumental had het beter geweest.
Yep, still goin' strong Al moet ik wel zeggen dat ik door dit topic al het idee heb dat ik de liedjes door en door ken Maar dat is op zich alleen maar grappig als ik ze straks daadwerkelijk ga horen.quote:Trouwens, Xurk, nog steeds niets gehoord van SIAS? Respect hoor!
quote:Arctic Monkeys's Jamie Cook has revealed how the band have gone about choosing their recent live setlists.
Speaking to New York Magazine, the guitarist also said the band enjoy playing the US recently "because the pressure is off." He added that US gigs-goers "are more willing to try things out. In the UK, everyone wants to hear the big songs."
Cook revealed that the band were inspired by The Strokes to open their set with 'The View From The Afternoon', saying: "When I saw The Strokes at Madison Square Garden, they started with the first song on their first album, and it was great. I thought we should do the same."
He added that the band try to keep the early part of their setlist full of faster songs such as 'This House Is A Circus', 'Brianstorm' and new single 'Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair'. "We try to do five that are pretty fast-paced before people get bored," he said.
Cook also joked that the band plan their setlist for fans who are on first dates. He said: "I imagine a fan bringing a date to our show who doesn't know us that well. We play loads of new stuff, and when we get to 'I Bet You Look Good On The Dancefloor', he turns to her and says, 'You’ll definitely know this one.' If she says, 'I don’t know this one either,' that’s when maybe you shouldn’t see much of her again."
The guitarist also hinted that 'The Hellcat Spangled Shalalala' will probably be the band's next single. Arctic Monkeys played in New York last night with The Vaccines supporting them.
Hmm ik vind het nog steeds een gaap nummer. Snap al dat crowdsurfing ook niet op dit nummer.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:40 schreef Vatta het volgende:
Moet zeggen dat ik toch wel erg onder de indruk ben van de live versie van She's Thunderstorms getuige dit filmpje in redelijke geluidskwaliteit.
Hoewel het publiek het druk heeft met heel andere dingen.
Grappig, ze hebben een heel artikel geschreven aan de hand van de omschrijvingen op die ene scanquote:
Wow, Xurk . Dat zijn de beste, hebben ze zelf nog live gedaan. Eerste single heeft 3 B-kanten waarvan 2 covers, tweede heeft 3 unieke TLSP-composities, derde heeft 3 live-opnames waarvan 2 'unieke' covers.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:41 schreef Xurk het volgende:
[..]
Semi-offtopic: fuck me, ik kom er zojuist achter toen ik voor de gein de Wikipedia-pagina van TLSP ging bekijken dat ze natuurlijk meer dan één single hebben gehad en er daardoor gewoon vier liedjes [B-sides] zijn die ik niet ken Maar vervolgens: omg
Betwistbaar een van Alex Turner's sterkste liedjes. (Al hoor ik ook een duidelijke Miles-invloed trouwens). Paste helaas niet in de live-set.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:39 schreef sander26 het volgende:
Oh jah, ik vergeet Sequals helemaal. Die was echt top!
Ja, ik schaam me diep Maar ik heb destijds ook helemaal nergens online iets over TLSP gevolgd, ik heb puur de muziek die toen beschikbaar was binnengehaald en heb het daarmee vervolgens gedaan. Om de één of andere onverklaarbare reden is het tot vandaag nooit in me opgekomen om te checken of ze misschien wel meer singles behalve de eerste zouden hebben en daardoor dus ook meer liedjes in de vorm van B-sides.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:36 schreef Aisumasen het volgende:
Wow, Xurk . Dat zijn de beste, hebben ze zelf nog live gedaan. Eerste single heeft 3 B-kanten waarvan 2 covers, tweede heeft 3 unieke TLSP-composities, derde heeft 3 live-opnames waarvan 2 'unieke' covers.
Dat einde van Piledriver "WooWooWooWoo"quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:43 schreef Arn0 het volgende:
http://www.1019rxp.com/Channels/NewonRXP/Story.aspx?ID=1423668
Akoestische sessie met "Piledriver Waltz", "Suck It And See" and "Love Is A Laserquest".
Ik vind The Colour of the Trap ook een erg lekker album, al blijft ie momenteel ver achter wat betreft het aantal draaibeurten op Suck it and See, maar dat lijkt me logisch.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:02 schreef Xurk het volgende:
[..]
Ja, ik schaam me diep Maar ik heb destijds ook helemaal nergens online iets over TLSP gevolgd, ik heb puur de muziek die toen beschikbaar was binnengehaald en heb het daarmee vervolgens gedaan. Om de één of andere onverklaarbare reden is het tot vandaag nooit in me opgekomen om te checken of ze misschien wel meer singles behalve de eerste zouden hebben en daardoor dus ook meer liedjes in de vorm van B-sides.
Ik heb nu al zin om ze te luisteren als ik dit zo lees De B-sides van "The Age of the Understatement" vind ik ook totaal niet onder doen voor de liedjes op het album, ook al is bijv. "In the Heat of the Morning" een cover [scheelt misschien dat het van David Bowie is, bijna bij voorbaat al geniaal].
Als we dan toch semi-offtopic het over TLSP hebben, hoe vinden jullie "The Colour of the Trap" wanneer vergeleken met het TLSP-album? Op de 3voor12 website stonden toen Miles Kane 'album van de week' was allerlei citaatjes van recensenten waarbij velen zeiden dat Miles Kane duidelijk de betere van de twee Puppets blijkt te zijn. Maar buiten beschouwing latend dat ik zijn album erg lekker vind en een goed pop-album, vind ik de teksten van TLSP vooralsnog een stuk briljanter, om het zo maar te zeggen. Vanochtend al forenzend nog beide albums geluisterd dus
Wat ?! Hij is goed hè?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 00:31 schreef Merkie het volgende:
Ik luister nu pas Wavin' Bye To The Train Or Bus voor het eerst .
Leuk. Leuk om ESG daar te zien. Nick en Matt noemden die band als invloed voor FWN (sindsdien ken ik ze - geweldige band), je hoort die bas en drums ook duidelijk terug. Geen band die ik direct met AM zou associëren.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:25 schreef sander26 het volgende:
Dit is best leuk!
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/44749330
Dat einde weer lekker droogquote:
quote:
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:13 schreef Arn0 het volgende:
Zo, een nieuwe website. Dat werd tijd
Edit: Oké, stelt niet echt veel voor
You F5'd?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:13 schreef Arn0 het volgende:
Zo, een nieuwe website. Dat werd tijd
Edit: Oké, stelt niet echt veel voor
Die vond ik ook gelijk tof. Verder wel duidelijke 'left-over', ook niet zo te spreken over de "stinks like a B....flat"-zin. In mijn opinie. .quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:34 schreef Merkie het volgende:
"The particular pretty one", typische Alex Turner-tekst .
Ah, vandaar. Was je wel veel meer geld kwijtgeweest, dus het maakt ook weer niet zo heel veel uit.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:43 schreef Arn0 het volgende:
Mensen die de single en het album besteld hadden, krijgen gewoon het album samen met de single binnen in een pakket op de releasedatum van de single ipv het album.. Had ik ook moeten doen
Nick en Cook lijken wel heel veel op elkaar op sommige foto'squote:
Cool filmpje. Voor het eerst dat ik Alex op z'n gemak hoor praten. En hem zoveel zie roken. En ik weet dat hij een oude gare Nokia heeft .quote:
Gedeeltelijk oneens. Maar zondag dus weer een mooi interview in The Observer.quote:Arctic Monkeys' Alex Turner distances himself from 'voice of a generation' tag
Band's frontman says in interview with Observer Magazine that he is not equipped to soundtrack the times
guardian.co.uk, Fri 27 May 2011 23.30 BST
Arctic Monkeys frontman Alex Turner has attempted to distance himself from the "voice of a generation" tag that was thrust on him in 2006, saying: "I just don't think I'm equipped to soundtrack the times. There might be someone out there who can do that, but I haven't cracked it."
In an interview in Sunday's Observer Magazine (29 May), Arctic Monkeys – whose fourth album, Suck It and See, is released on 6 June – discuss coming to terms with songs from their first two albums, referring to 2007's Favourite Worst Nightmare as "fine" but "not that considered". According to Turner, their third album, Humbug, was a way of proving "that it weren't all about those 12 songs about the chip shop".
Elsewhere in the interview, Turner talks about the band's initial reaction to sudden notoriety ("we shut a lot of people out") and reveals that the new album was recorded without the pressure of trying to work out what an Arctic Monkeys album should sound like. "The main thing I learned is that whatever it is that makes us sound like us is built into the four of us."
• Suck It and See will be streaming on guardian.co.uk/music on Monday 30 May
Voor de mensen voor wie het relevant is.quote:From event organisers SJM.
Thank you to those who have purchased tickets to see the Arctic Monkeys at Sheffield Don Valley Bowl.
Just to clarify a few points regarding entry for these shows.
The card holder DOES NOT have to be present on entry if they are not attending the show. All that needs to be present on enry is the card that the tickets were booked on.
All tickets purchased have to arrive together with the lead booker.
If the card used has since expired, lost or not available, please email amcustomerservices@sjmconcerts.com by TUESDAY 7TH JUNE with the details and the necessary arrangements will be made for you. Please supply the following information:
-Which Ticket Agent/Website you purchased your ticket(s) from
-Name
-Address
-Card Number
-Booking Reference or Ticket Numbers
Many thanks
SJM Concerts
Ik vind deze site eigenlijk de mooiste tot nu toe. Basic, zeker, maar 10x beter dan die Humbug en Favourite Worst Nightmare sites.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:18 schreef Arn0 het volgende:
Ah, de site is online. Niet echt supermooi, maar goed. En ook nog wat bugs
Nu op Radio 1, is later terug te vinden.quote:De Arctic Monkeys komen eraan, maar iedereen heeft de stormachtige entree van die Engelse snotjongens al beschreven. Een verhaal uit een hotelkamer met een paar van die gasten – liever niet. Nee, maak er maar een zoektocht van, een zoektocht van een dag naar de Arctic Monkeys – naar hun geluid, hun afkomst, de ziel van hun muziek, of noem het maar op.
Op zoek naar de ziel van de muziek en de muzikant. Dat is het doel van schrijver en journalist John Schoorl. Als geen ander vangt hij de funk en dringt hij door tot de magie van bebopalula en boem-chikka-boem. Oh yeah! Of hij nu naar de oefenruimte van de Lefties Soul Connection in Monnickendam afreist of in Winterswijk de punkscene van weleer probeert terug te vinden, of hij nu schrijft over Elvis, Cowboy Gerard, Kraftwerk of Chet Baker, steeds weet Schoorl de soul van de muziek te vatten in meeslepende verhalen en originele reportages. ‘Je moet een sound hebben, want zonder sound ben je nergens.’
Weten we eindelijk Aisumasen's echte naamquote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:39 schreef tim. het volgende:
Interessant:
[ link | afbeelding ]
[..]
Nu op Radio 1, is later terug te vinden.
Haha, ik moest ook aan hem denken. Ik ben erg benieuwd naar dat boek, omdat het dus een wat breder verhaal is. Jammer dat dit soort boeken altijd zo 'authentiek' zijn vormgegeven .quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:44 schreef AMDB het volgende:
[..]
Weten we eindelijk Aisumasen's echte naam
Het past ook helemaal niet bij de band Had dan iets gemaakt geïnspireerd op artwork en foto's.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:56 schreef tim. het volgende:
[..]
Haha, ik moest ook aan hem denken. Ik ben erg benieuwd naar dat boek, omdat het dus een wat breder verhaal is. Jammer dat dit soort boeken altijd zo 'authentiek' zijn vormgegeven .
Het is een bundel, er staan ook andere verhalen in, dus dat ze dat niet hebben gedaan begrijp ik. Maar het had wel wat strakker gekund, zonder gele letters.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:59 schreef AMDB het volgende:
[..]
Het past ook helemaal niet bij de band Had dan iets gemaakt geïnspireerd op artwork en foto's.
Er staan meerdere verhalen in .quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:00 schreef Arn0 het volgende:
Wacht, dit is een heel boek en niet een hoofdstuk of zo?
Dat vind ik net het grootste probleem, omdat het allemaal "leuk" klinkt en materiaal voor singles is, is de kwaliteit enorm gedaald. Gitaarrifjes zijn erg simpel geworden, lyrics zijn ook niet meer wat het geweest is.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:24 schreef Aisumasen het volgende:
Anderhalve week "Suck It And See", opgeschaald naar een 7,9. Zonder twijfel het leukste wat ze gedaan hebben sinds 2007. Zo veel single-materiaal, zo veel hits. Mijn favorieten in volgorde:
Snap echt niet hoe je dat kan zeggen, op een handvol nummers na vind ik alle nummers slechter dan alles wat ze hiervoor hebben gedaan. Toen ik het album voor het eerste luisterde vond ik het nog meevallen maar nu, in vergelijking met al hun albums.. Ben ik toch wel zwaar teleurgesteld.quote:Op zondag 29 mei 2011 02:12 schreef Aisumasen het volgende:
Kwaliteit staat mijlenver boven het gros van de nummers uit 2009 of 2010.
"In particular, Turner felt that Favourite Worst Nightmare was too much of a rush-job."quote:Arctic Monkeys: "We want to get better rather than get bigger"
Barbara Ellen
The Observer, Sunday 29 May 2011
The Arctic Monkeys' pitch-perfect songs about youth culture (girls, mates, chips, cabs, poseurs), Gordon Brown's namecheck and their huge internet popularity rocketed the Sheffield band to the top of the tree. Here, as they release their brilliant fourth album, they talk candidly about fame, politics and falling in love.
Hey hey, it's the monkeys: 'Whatever it is that makes us sound like us is built into the four of us.'
It's probably a good thing that when I interview the Arctic Monkeys I get to speak to their frontman, Alex Turner, three times. The first time, we meet in a private members' club in east London (where Turner lives with his girlfriend, TV presenter Alexa Chung) and he is quiet and reserved, with lots of silences punctuated by flashes of dry Sheffield humour. The second time, at the photo studios with the rest of the band (guitarist Jamie Cook, bass player Nick O'Malley and drummer Matt Helders), he seems more relaxed. And the third, talking on the phone from the Radio 1 Big Weekend in Carlisle, he is friendly and charming, signing off with a cheery "Nice one, love!"
Clearly Turner is slow to burn with new people, as is the rest of the band. It goes some way to explaining how, in the early days of their meteoric rise, the Monkeys gained a reputation for being difficult, uncommunicative – "mardy bums" if you like. But when I ask Turner about this, he describes it as "a bit of a defence mechanism that kicked in. When the first album blew up, we shut a lot of people out, just to try to keep some sort of control."
You were very young – was it a form of self-protection? "I suppose," says Turner. "It's quite unusual to have all these people asking questions. Still now, talking about myself is strange. If you do it for a long time, it puts you in a weird place."
You could become a raging egomaniac? "Yeah, that's it."
The Monkeys were barely 20 at the time of their 2006 debut, Whatever People Say I Am, That's What I'm Not. It remains the bestselling debut in British history, beating Oasis, going quadruple platinum and garnering Brits, a Mercury and an Ivor Novello award, not to mention that namecheck from Gordon Brown ("They really wake you up in the mornings.") Going on to headline Glastonbury in 2007, the Monkeys were the first of the MySpace bands to be promoted on the internet by fans, via free demos and file-sharing – and were credited with scaring awake a sleeping music industry. There followed 2007's Favourite Worst Nightmare, 2009's Humbug, and now the release of their fourth album, Suck It and See. Everything considered, not bad going for what Turner describes as "not centre of attention kind of people".
In photographs, Turner's pale skin and huge brown eyes, peering up under mussed hair, can make him look almost Bambi-ish. In person, in leather jacket and skinny jeans, he's "indie-handsome", as can be confirmed by the many fan-blogs devoted to discussing his gorgeousness. (My favourite is the earnestly titled, "What do you love most about Alex?")
At first when I speak to Turner, there are eerie pauses and a lot of "it's hard to recall…", more than seems feasible for a 25-year-old. But when he warms up he is sharp, droll and, it turns out, genuinely bad at remembering certain details, such as writing the first lyric, giving the first autograph: "It all seems so far away now." His initial aversion to eye contact reminds me that, in the early days, rehearsing in his parents' garage – "Just wanting to make a row, make friends laugh" – Turner tried to find someone else to sing in the band.
Does he still find it hard to think of himself as a natural frontman? "I've grown into it, though I don't think it was destiny or anything." When I ask him whether he was shy and quiet as a young boy or a tearaway, he replies, "Definitely the former." As a personality type, would he have been happier not being the frontman? "I'm not sure. I think I like the idea that I would have, but I'm quite a control freak." He grins. "There's a bit of that."
The good news is that Suck It and See is brilliant. Songs include "Black Treacle", the first single, "Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair", "She's Thunderstorms", "The Hellcat Spangled Shalalala" and "Love is a Laser Quest", and there's not a dud among them (except, perhaps, the monotonous "Brick by Brick"). It's full of tight melodies, prowling guitars and reflective yet pithy lyrics, bringing to mind everything from Captain Beefheart, the White Stripes and the Beach Boys to Nick Cave, the Jesus and Mary Chain and Iggy Pop (the group have become huge Stooges fans), all powered by a dark rock/country pulse.
It's a departure from the provincial roar of the first two albums, where songs such as "I Bet You Look Good on the Dancefloor", "Fluorescent Adolescent" and "The View From The Afternoon" featured Turner's pitch-perfect lyrical reportage on youth culture in Sheffield (girls, mates, chips, cabs, local poseurs).
Suck It and See also differs from the more opaque, guitar-heavy third album, Humbug. Partly made in the Mojave Desert and produced by Josh Homme from the band Queens of the Stone Age, Humbug received what is politely known as a mixed reception. Some weren't happy that the band had changed, and not just musically (Turner and O'Malley grew their hair, Cook had a beard). But Turner is adamant that it was necessary. Working with Miles Kane, the former frontman of the Rascals, on the side project The Last Shadow Puppets made him creatively restless. And while the Monkeys have recently "made friends" with their first album, for a time they couldn't face their earlier stuff. In particular, Turner felt that Favourite Worst Nightmare was too much of a rush-job.
"It's fine, just not that considered. Though I'm really glad we did it – otherwise I might still be sitting around trying to write 'Hallelujah'," he says, with a slight roll of his eyes. "After that, we all thought we needed to move on." Break with your past? "Yeah," he says. "If only to prove that it weren't all about those 12 songs about the chip shop."
I meet up with all the Arctic Monkeys when they're getting their photograph taken. Along with Turner, there's Jamie Cook (friendly, beard-free), Nick O'Malley (laconic, an early replacement for original bass player Andy Nicholson) and Matt Helders (naturally ebullient, but not feeling well). We sit at a table full of beers to chat. Like Turner, his bandmates are polite, occasionally wary and drily humorous. When I ask them about the financial rewards of being in a band, O'Malley says quietly, "It's our only motivation."
Cook, O'Malley and Helders still live in Sheffield, although they don't seem at all tribal about it. Are they treated like local celebrities? "Nah," says Helders, "it's not that kind of place." They find one of my lines of questioning, about rock 'n' roll clichés, ridiculous. "I am more and more attracted to rock 'n' roll clichés – closer and closer," deadpans Helders. As for the touring cliché of living for the hour onstage, Helders reckons, "Not me. It gets in the way of my Sudoku."
The previous night, they'd been on Later with Jools Holland, performing "Reckless Serenade", "Don't Sit Down…" and my favourite from the album, the anarchic "Library Pictures" ("Give me an eenie minie mo/And an ip, dip, dogshit, rock 'n' roll"). I was there for their set and, with a strong line-up (the Brian Wilson Band, Alison Krauss, Warpaint and Gappy Ranks), the Monkeys held their own – although they don't think so.
"It's not normal to have to face each other and play like that," says O'Malley. "And when you see somebody playing that well, you're like, 'shit, I can't do that'." Turner agrees: "Those bands are such good musicians. But it was a different thing that we were bringing – it's not all about proficiency." He pauses for a beat. "Though I suppose it is."
Is the point that they have to walk the walk now – they can't be the whippersnappers in polo shirts from High Green any more? Talking about the Arctic Monkeys' past, it becomes clear that their rise wasn't "overnight" (there was the usual jumble of incidents, accidents, false starts, local pub shows and hard graft). However, it was pretty close. "I hate to say organic, like vegan," says Turner, "but it was like that."
As for Humbug, all the band say they're proud of it, and relished their time in the Mojave Desert studio (which sounds like rehab for blocked indie rockers). Turner says: "The main thing I learned is that whatever it is that makes us sound like us is built into the four of us. Josh said it, too: 'Whatever happens, it will always sound like you guys.'"
Some of the criticisms of Humbug are rather strange. It would have been a tragedy if their early material hadn't sounded like young boys from Sheffield having a scream, but by their third album, it would have been a tragedy if they'd still sounded like that. Turner claims he doesn't read reviews anyway: "Either it's really bad and you get a sour taste in your mouth, or it's really good, and you get a bit too satisfied. You're never left in a good place."
It must be hard though, after that initial huge impact (awards, plaudits, bestselling albums by 20, Glastonbury by 21), to keep replicating that kind of momentum and excitement? The Monkeys just shrug – it's not an issue, it's still exciting.
According to Turner, there was never a masterplan anyway. "One thing just led to another until that thing became 'we're going to play Glastonbury'. That was a turning point. You do this thing that seems huge, you're really nervous, you don't think you perform well, it's raining, the sound doesn't seem loud enough. Then you come back down to earth." After Glastonbury, the Monkeys played a club in Oslo. "I remember this feeling of, 'That was it, you got to there, now where do you go?' And the answer is… 'You go to Oslo'."
I ask them whether they can see how musicians go crazy and come to need that kind of high all the time.
"It's not really like that for us," says Turner. "We want to get better rather than get bigger."
Talking alone to Turner, I suggest he is hounded by an early lyric from "Fake Tales of San Francisco": "You're not from New York City, you're from Rotherham." Like Pete Townshend's "I hope I die before I get old," it's become a stick to beat him with in every interview, with the implication that he is now the person he was criticising.
"No," Turner corrects. "I'm now the person those people were pretending to be." He grins. "That suddenly felt very crass coming out of my mouth. That lyric was just for a small circle of people, to make them laugh. It didn't occur to me that it would end up striking a chord with a larger circle."
How does he feel about fame? "I've become more comfortable with that. At the same time, it's not like I'm Lady Gaga."
"Fire and the Thud", on Humbug, includes the line "I'd like to poke them in their prying eyes" and I ask him whether it's a comment on media intrusion.
"No, I wouldn't write songs about that."
"Fire and the Thud" is also supposed to be about Turner's decision to move to New York with Chung when she was working for MTV. Does he think their relationship magnifies the attention they get?
"I suppose it does, yeah."
Following your girlfriend to New York for her work is quite "new man" for a Sheffield lad, I say.
"I was glad she asked me to go with her."
But moving to America for someone is pretty special – really rather lovely. "I didn't think of it like that. I thought, the pleasure's all mine." After a brief pause, Turner adds: "The first time I went to New York it was really exciting and I thought, given half the chance, it would be nice to live there – the same with London. So if you get something to give you the impetus that's great…" His voice trails away, as if to say: "That's your lot."
Clearly Turner doesn't appreciate people nosing into his private life, which is fair enough. However, there is no denying his lyrics have changed – in places, become more thoughtful, tender – and part of the reason may be that he fell in love. There are songs on Suck It and See where he sounds in awe of one woman, others where he sounds in awe of all women. Certainly, there seems a difference between the sentiments of "Love is a Laserquest" ("I'm sure that you're still breaking hearts with the efficiency that only youth can harness"), or the title track ("Your kiss, it could put creases in the rain"), and a song from their first album, such as "Still Take You Home" ("I'm having a job talking to you"). In that track, the window on the male teenage brain is funny rather than offensive, but there's no doubting the song is more about testosterone than emotion. Would Turner agree that when he was first writing about girls, there was a lot more sexual aggression? "I suppose so," he says, "but there's always been a hint of romance to the lyrics."
In the past, Turner thinks he used to put either too much of himself into the songs or too little. "I needed to strike a balance between the two, and hopefully with this album it's like that." For a self-confessed "control freak", is it hard to reveal feelings? "Yeah, but often there were things in the songs that'd mean something to me, but they're disguised – I'd hide stuff. I think it's because at first I used to write so directly and that bled into me wanting to reject that and, you know… just be the walrus for a bit."
Back talking with all of the Monkeys, I ask about Nick Clegg, the MP for Sheffield Hallam. "Last time he came [to Sheffield] it was a big deal," says Helders. "Snipers on top of John Lewis. They were sealing drains off, putting in clingfilm, so that people couldn't put bombs down them." "Yeah," says Cook, "it was after he sided with the Conservative Party."
Do they think Clegg let people down? The table falls silent. Eventually, O'Malley says: "I don't know. I've heard people who are really into it, say, 'Yeah', so I'll say, 'Yeah'. Because I don't really know much about it."
Are they not particularly political? "Not particularly," says Helders. "Not because I don't want to be, I just haven't got around to it yet. I don't trust my own opinions."
I ask whether they have any views on tuition fees. Turner, who has been quiet until now, shifts in his seat. "We do," he says, "but whether we want to voice them in The Observer is a different conversation."
Weren't you dragged into politics early on, what with Gordon Brown namechecking you? They fall about laughing.
"Look where that got us!" cries Cook. "Yeah," says O'Malley. "I hear Thatcher got right into Humbug as well."
Joking apart, there was definitely a sense of social commentary in their earlier stuff – the kind of lyrics that could go into a space capsule to represent a moment in place and time. "While it was describing those situations, I wasn't necessarily offering an opinion on them," says Turner.
What do they think the job of a rock band is?
"Entertainment," replies Helders. "I can't think what else it would be."
Really? There are other levels, surely. Just before the Monkeys go to have their photographs taken, we are discussing the human impulse to make a mark and Turner says: "I remember Leonard Cohen talking once about wanting to move to New York to be a writer and, it's like, he just wanted to be good. There's nowt wrong with that, I think."
Certainly you get a sense that Turner has grown into more than just the singing. Four albums in, he has finally decided to publish his lyrics. Oddly, considering his awards, and quite touchingly, he says it took him time to identify himself as a songwriter. "I just misunderstood what it was, I think. But then I started to recognise that it was a craft, you know, something you could get better at. Then it dawned on me – I do write songs. That's me."
The final time I speak to Turner, it's over the phone, with a crowd roaring behind him, as the band waits to go on at Carlisle. The conversation turns again to the wider world and the question of whether bands should reflect the times. Whether, for example, they form the soundtrack to a war even if they're not directly about it.
"I think we touched on it the other day," he says. "You were saying, do you read the newspapers, are you interested? I know you're not talking about protest songs and, of course, I'm aware of what's going on to a degree, but…" He considers. "I just don't think I'm equipped to soundtrack the times. There might be someone out there who can do that, but I haven't cracked it. To quote another songwriter who had a crack at that, it ain't me, babe…"
How about their creative future? Noel Gallagher once said that he didn't realise that one day the songs would run out. "I've heard him say that."
Does he think that there is a finite number of songs in people? "I think I did – right after that first record, when I'd written maybe 20 songs in my life. I thought: what is this, can I keep this going? It was then that I realised songwriting is a craft and I could work and get better at it. And hopefully I have. It's what I was saying to you before, about the balance – putting yourself into it, but not completely."
Right now, with the new album coming out, he says he's not nervous at all. "I get nervous about gigs sometimes, but not with records – I always get excited. With every record we've done, the moment we've finished it, we've been really proud. We just want people to hear it – to share it."
http://www.guardian.co.uk(...)erview-barbara-ellen
Vind ik dan weer een van de fijnere nummers. Dus ja, ze kunnen niet iedereen 100% tevreden stellenquote:Op zondag 29 mei 2011 02:02 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik zap niks door maar imo had All my Own stunts en Thats were your wrong wel een stuk beter gekunt. Blijft niet hangen op deze manier
Op de Japanse editie is The Blond-O-Sonic Shimmer Trap toegevoegd als extra track, zie ik hier op eBay:quote:Op zondag 29 mei 2011 17:26 schreef Vatta het volgende:
Vind het album erg goed, maar het is voor mij wel hun minste tot nu toe.
Daarbij vind ik dat The Blond-0-shimmer trap best op het album had gekund.
Volgorde in nummers van favoriet tot minst favo.
1. That's Where You're Wrong
2. The Hellcat Spangled Shalalala
3. All My Own Stunts
4. Suck It and See
5. Library Pictures
6. She's Thunderstorms
7. Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
8. Reckless Serenade
9. Black Treacle
10. Love Is a Laserquest
11. The Blond-O-Sonic Shimmer Trap ( ik weet het)
12. Brick By Brick
13. Piledriver Waltz
En op de Arctic Monkeys website.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:57 schreef Zocalo het volgende:
Hij staat nu ook op Luisterpaal, maargoed iedereen hier kent hem al.
Inderdaad zeer lovend de flarden die er tot nu toe over zijn geschreven. En terecht natuurlijk. Terug op het oude niveau.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:08 schreef febster het volgende:
Ik zie een AM hype aankomen. De (NL) recensies zullen iig positief tot zeer positief zijn.
En uit de tags is op te maken dat ie album van de week gaat worden bij 3VOOR12.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:57 schreef Zocalo het volgende:
Hij staat nu ook op Luisterpaal, maargoed iedereen hier kent hem al.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |