abonnement Unibet Coolblue
pi_98170117
Oh die kikkers O+
Die strengetjes *O* O+ *jaloers!!! *O*
Dat schaartje is ook mooi! O+

Goeie foto's HB!
pi_98170227
:P Ik wilde het schaartje al heel lang, maar ik nam het steeds niet mee. Was bang dat het heel duur (duurder dan 15 e.) zou zijn, maar het was bijna 10 e.
Ik zag dat die man van de zijde ook de schaartjes verkoopt. Tenminste, als dit een ooievaarschaartje is ;)

Nu nog iets bedenken om alle strengetjes in op te bergen.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:03:20 #203
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_98170465
:o tof die berg strengen! Wat ga je daar mee maken? (of heb ik dat gemist? :@ )
en die kikkers O+
Knoei
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:21:18 #204
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_98171447
Dusch.. ik heb dat veel te dure patroon van Sint Joris en de draak besteld
(een van mn favo motieven, dus dat speelt wel mee)
Knoei
pi_98172689
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:03 schreef Loqi het volgende:
:o tof die berg strengen! Wat ga je daar mee maken? (of heb ik dat gemist? :@ )
en die kikkers O+
Ik las berg stenen. :')
31 zijn er van mijn moeder, die gaat er Haarlemse gevelhuizen mee maken (deze).
Ik ga 5 patroontjes van Kikker en 2 van Le Petit Prince ermee maken. Na de kikkers en het luipaard ;)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:55:00 #206
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_98173529
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:42 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Ik las berg stenen. :')
31 zijn er van mijn moeder, die gaat er Haarlemse gevelhuizen mee maken (deze).
Ik ga 5 patroontjes van Kikker en 2 van Le Petit Prince ermee maken. Na de kikkers en het luipaard ;)
Oh leuk! Tof zo om je eigen pakje samen te stellen.
Ik hoop dat ik een beetje uit de weg kan met mijn bestelde.
Die roos waar ik aan was begonnen is leuk, maar nu ik een beetje heb kunnen oefenen ga ik liever verder met iets wat ik ECHT mooi vind :)
Knoei
pi_98173690
Ik ging meteen voor een moeilijk pakket. Maar goed, ik heb jaren geborduurd, dus ik wist al hoe het moest :).

Ik vind kinderpatronen vaak heel gaaf, ook voor aan mijn eigen muur O+
pi_98189789

Nog 1 kleurtje ongeveer en nog wat kleine grassprietjes en dan zijn we klaar! Heb me meteen maar gemeld voor nog een patch... vind het zo leuk die pokemons :@
Aangezien ik die ene kleur nog mistte en voor de nieuwe patch ook nog wat kleuren niet had, heb ik zojuist weer besteld *O* :o

[ Bericht 21% gewijzigd door Lijnloos op 15-06-2011 07:53:55 ]
pi_98190162
Wat ga je snel lijnloos! Hoeveel steken lang en breed is ie?

Herfstblad, wat is het speciale aan de schaar?

Hier weinig actie, vandaag was deasline opdracht en over anderhalve week tentamens, dus weinig vrije tijd, misschien van het weekend weer even.
pi_98190488
Hij is 70 bij 70 steken... maar het gaat gewoon lekker vlot en ik heb 's avonds gewoon de tijd (ben effe niet aan het xboxen 's avonds, dat scheelt)...
pi_98191144
Wow, Lijnloos, wat ga je snel! En wat zijn ze leuk geworden.

En de kikkers van Herfstblad worden ook zo mooi, die kleuren zijn geweldig! En die enorme berg strengen O+ ...

Mevr.Poes, dat de piano voorbedrukt is, maakt volgens mij niet uit. Je hebt ook wel borduurlinnen waar een soort achtergrond al op voorbedrukt is, daar hoef je verder niets mee.

Miss_dynastie, wat een prachtige orchidee.

Nog even een update van mij:
pi_98197170
wat zijn jullie allemaal goed bezig! En wat is het allemaal mooi! En die strengetjes :9~

Ik moet moet moet ook echt weer borduren maar ik heb het te druk! Niet leuk!!
pi_98197223
alpmaedle, jij schiet anders ook behoorlijk op! Wat een priegeldinges, maar oh zo mooi!

Annelotje, hup aan het borduren jij!! ~O>
Psst, mag ik met jullie meeversturen voor de pokemons? Jij en ABC/Kleinmeisje sturen samen toch?
pi_98197341
Ja wij gaan idd samen versturen. Wat mij betreft mag je mee versturen hoor! Ik heb ook echt al een tijdje niet meer op het forum gelezen maar ik wist niet dat jij ook voor hetzelfde project bezig was! Ik dacht dat het voor een ander project was. Of is dat dezelfde initiatiefneemster?
pi_98199329
Die Layton is nog voor het andere project van SpriteStitch, deze pokemon (en de volgende) zijn wel voor Japan/Patchworkgym gebeuren... Laat maar even weten wanneer jullie ongeveer versturen en wie van jullie, dan zorg ik dat mijn patches ook op tijd daar zijn. Kleinmeisje ging er ook nog 1 extra doen geloof ik. Dus dan hebben we er 7 in totaal! Beste bijdrage uit NL dan lijkt me...
pi_98199842
Ik zal even doorborduren en dan spreken we even af waneer we ze gaan versturen. Ik vind het prima om ze te versturen. Ik fiets 2x per dag langs het postkantoor!
En 7 is idd een mooie bijdrage!
pi_98200351
Nou ik moet nog beginnen met die 2e hoor, dus dat komt vast goed ;)
pi_98211761
Vanmiddag een hele kluwen zijde uit de war gehaald en heel veel zijde weggegooid. Waren 1 of 2 draadjes. Alleen 1 nadeel: Van de zijde waar ik nog veel van had, heb ik geen nummer of merk. Niet handig dus!
Heb ook zijde gevonden met hele oude labeltjes eromheen van DMC.

En netjes opruimen kost echt veel tijd, zeg.

edit: Zie nu pas de vraag van Whoop :P
Niets, maar ik had nog geen borduurschaartje ;) En ik vond hem zo gaaf. Ik ben scharenverslaafd, haha. Ik heb er serieus 15 ofzo. Meeste van ikea, dat dan wel ;).

[ Bericht 27% gewijzigd door Herfstblad op 16-06-2011 11:37:09 ]
pi_98214702
Hallo,

Ik heb wat borduurdingetjes te koop omdat ik toch liever via een pakket werk.
Ik heb te koop:
- aidastof ongeveer 1 op 1 meter
- 3 x borduurblad
- 1 x CrossStitcher
- 1 x creatief met kruissteek
- 1 x leren borduren met plezier
- 1 x patroon van forever friends
De volgende dmc garens, die wel al zijn gebruikt:
- 3819
- 904
- 3051
- 3032
- 798
- 3078
- 367
- 415
- 535
- 433
- blanc
- 209
- 310
- 317
- 800
- 754
- 814
De DMC garens zitten in plastic opberghoesjes.
Foto's kan ik mailen op aanvraag. Ik zou het graag in 1 koop willen doen voor ongeveer 17.50 euro inclusief verzendkosten.
Als je interesse hebt, mail me dan op hannekebeckers@hotmail.com
pi_98238437
Hoe werkt dat met zo'n patch eigenlijk?
Kun je je daarvoor inschrijven ofzo? Dan heb je wel gelijk een doel om te borduren.
pi_98243496
Wat betreft de pokemon ben ik ook nog wel even bezig, ik wil namelijk de eerste ook opnieuw gaan doen, ben niet zo tevreden over de achtergrond.... En die ga ik niet helemaal uithalen. Hopelijk binnenkort wat rustige weekenden, dan schiet het wel op :)

Deze pokemon-patches zijn voor een project, zie de blog: http://patchworkgym.wordpress.com/ voor meer informatie. Ik weet niet of ze er hierna nog meer willen doen? Via spritestitch (http://www.spritestitch.com/) zijn geloof ik ook wel vaker dingen, maar daar ben ik zelf niet echt actief.
pi_98247280
Ik heb alles bijgelezen maar weet niet meer wie wat schreef lees vanaf mijn telefoon.
Iemand zei dat je er niks van merkt dat hij bedrukt is,maar waar ik het poesje etc moet borduren,dan is de rest erom heen toch bedrukt?Krijg je dan geen ''lelijk'' effect,dat je net een stukje bedrukt meepakt of overblijft? Hoop dat ik het zo duidelijk genoeg verwoord!
Vind die deken/gordijn? echt ontzettend gaaf! Wat een project! Maar heel erg mooi!
De rest gaat ook lekker snel! Ik ga vandaag/morgen bestellen want ik kan echt echt niet meer wachten! Hoop dat het dan snel binnen is.
pi_98250360
Ik heb net een halve meter borduurstof gehaald bij de handwerkwinkel voor mijn kleinere projecten. :)
pi_98282694
Wachtend op het laatste kleurtje (hopelijk straks met de post):


En de nieuwste:

Ben hierbij niet heel tevreden over de kleur middelste kleur geel... is me iets te oranje, misschien dat ik het toch nog uithaal en vervang voor een andere kleur (als ik die heb) die wel beter past in eht plaatje.
pi_98285798
Ik vind die gele leuk. O+

Ik ben 1 kleurtje vergeten te bestellen. Handig. :P Hopelijk mag ik een paar draadjes van mijn moeder lenen, die heeft de kleur wel.

En ik ging even kijken hoeveel kleuren ik mis van de strandtentjes uit de nieuwe Hobbyhandig. Mis ik nog 24 kleurtjes! Dan wacht dat project nog maar, hoor. :{ Ik ga niet weer 24 kleurtjes bestellen. Volgende maand pas ;) Ik heb nog geneog liggen om te borduren.


Helaas heb ik van niets een nummer, dus het kan niet bij de kleuren waarvan ik wel een nummer heb :(
Is ook veel oude zijde. Was nog veel meer, maar vaak 1 of 2 draadjes. Dat heb ik weggegooid :P



Dit zijn alleen die met nummer. Die zonder nummer zitten in een andere doos op kleur.

[ Bericht 10% gewijzigd door Herfstblad op 17-06-2011 11:05:15 ]
pi_98286904
Nice HB!
Mijn nieuwe spullies (7 strengetjes maar dit keer) zijn ook net aangekomen, dus ik kan de boel af gaan maken! (nou ja, eerst werken, maar toch).
pi_98287291
Ik wil ook bestellen, maar mag niet :'(
Hier weinig actie, heb het druk.
Gister wel het tweede dinootje afgemaakt en de zon. Dus nu het blauw en dan nog het randje zwart opvullen. Maarja heb t de komende twee weken nog druk, maar in die tijd moet ie toch wel af komen.
pi_98299736
Klaar!



Op naar de volgende ;) *O*

Heb net ook vast een patroontje voor een tussenproject gemaakt. QR-code voor naar mijn site. Lekker nerdy weer :P
pi_98299967
Lijnloos wat mooi geworden ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:23 schreef alpmaedl het volgende:

Nog even een update van mij:
[ afbeelding ]
Wow O+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_98328377
jee lijnloos wat supersnel! en ook al begonnen aan de volgende.
En al die kleurtjes!! wauw ik wil ook wel weer bestellen maar heb nog meer dan genoeg om af te maken.

Ik ben wel weer begonnen! Heb al zeker 80 steekjes gedaan hihi. Ik hoop aan het eind van het weekend een mooie wip foto te kunnen tonen!
pi_98333717
Goed bezig Annelotje!
pi_98353409
Mooi Lijnloos! :)

In de nieuwste Hobbyhandig stonden 3 leuke borduurpatronen (cupcakes, vuurtorens en strandhuisjes), maar ik heb bijna geen 1 kleur. Zou dan 52 strengetjes nodig hebben. Pff! :P Net vorige week besteld, dus ik denk dat ik nog maar even wacht. :P
pi_98383332
Poeh, een nieuwe (fulltime) baan is niet goed voor je borduurproductie.

Anyway:



De oranje stukken zijn met vier draden, en halve steekjes. Daar ging ik nog mooi de mist mee in, trouwens. Gewoonlijk ga ik van linksonder naar rechtsboven en van linksboven naar rechtsonder. Hier moest dus ieder vakje beginnen (en gelijk ook eindigen) met van linksboven naar rechtsonder... Kortom: in het begin alles uit kunnen halen omdat het precies de andere kant op ging.

Vraagje: er zitten veel stiksteken in dit patroon. En sommige stiksteken gaan 1 vakje naar beneden en 15 vakjes naar rechts. Volgens mijn schoonma moet je in dat geval 15 stiksteekjes maken, en per keer 1/15e vakje naar beneden gaan. Maar dat gaat toch een enorm gepriegel worden? Ik dacht, dat moet in één haal. Maar dan komt volgens mijn schoonmoeder de draad te los op het werkje te liggen. Hoe lossen jullie dit op, want ik heb dit niet eerder gehad.

De Franse Knopen bewaar ik voor later
pi_98383510
Mij lijkt de methode van je moeder ook het meest logische... Of het in acht werkbare stukken delen ofzo.
pi_98400865
hij word wel echt heel mooi Arual!!

Ik heb ook flinke progressie gemaakt:

pi_98401560
_arual_ mooi!!! _O_ Ik vind hem echt heel stoer, en prachtig aan het worden.

Annelotje! :o Jij bent goed bezig geweest! Nog effe en hij is af! *O*

Mijnus:


Het geel vind ik nu wel prima eigenlijk. Het heeft gewoon effe het juiste licht nodig, en het bruin eronder maakt het ook wel wat minder flets.
  † In Memoriam † maandag 20 juni 2011 @ 11:15:31 #237
43556 miss_dynastie
pi_98404119
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 20:19 schreef _Arual_ het volgende:
Vraagje: er zitten veel stiksteken in dit patroon. En sommige stiksteken gaan 1 vakje naar beneden en 15 vakjes naar rechts. Volgens mijn schoonma moet je in dat geval 15 stiksteekjes maken, en per keer 1/15e vakje naar beneden gaan. Maar dat gaat toch een enorm gepriegel worden? Ik dacht, dat moet in één haal. Maar dan komt volgens mijn schoonmoeder de draad te los op het werkje te liggen. Hoe lossen jullie dit op, want ik heb dit niet eerder gehad.
1/15e vakje naar rechts? Dat lijkt me onmogelijk op zo'n stofje? Maar ik ben bang dat ik het niet goed begrijp :@
pi_98405783
Bwuh mn goedkoop gare kopen gaat niet door, de trein erheen was zoveel dat je het er niet uit gaat halen. Wel ergens waar we sowieso heen gaan gezien voor ongeveer evenveel als dat je bij marktplaatsmannetje koopt, dus die ga ik wel eegkopen denk ik :P Ook al is het geen echte dmc, het is gewoon leuk om te kijken. en 9 vande 10 keer(ok ik heb nog niet eens 10 dingen gemaakt :P) hou ik me toch niet aan wat KG zegt qua kleur.
Maar stiekem hoop ik nog een ander winkeltje tegen het lijf te lopen waar het wel goedkoper is. Zo jammer dat het niet op internet te vinden is. We gaan ook naar een vrij grote stad namelijk, maar daar kan ik niets vinden. grr.

Owja annelotje bijna af! leuk!
En lijnloos, mooie miereneterachtige :P
pi_98409046
Lieve lieve mensen, ik kom even binnenvallen
Na jaren niet geborduurd te hebben wil ik nu de naald weer oppakken.
Met superkruissteek 2 heb ik mijn motiefje in de computer gekregen maar hoe krijg ik m nu fatsoenlijk (als in symbolen zwart/wit) geprint op een formaat dat ik het ook nog kan zien en dan zonder dat zwarte raster er achter ?

Wie heeft dé tip voor mij ?
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_98409727
Hmm, dat programma ken ik niet Muks... Waarom probeer je niet KG chart?
pi_98417468
Lijnloos, heb je daar een linkje naar ?
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_98417612
Tuurlijk: http://www.iktsoft.net/kgchart-en/kgchart/ En dan bij download kun je hem downloaden... is ggewoon gratisch, en redelijk handig in gebruik vind ik zelf.
pi_98417694
Ziet er handig uit. Jammer dat 'ie er niet voor Mac is.
pi_98420332
Oke ! Top tip. Gedownload.
Kan ik ook zelf kleuren invoegen die ik wil gebruiken ?
Ik heb nl met een ander programma dus al kleuren besteld en die wil ik nu wel gebruiken.
Deze geeft nl kleuren die ik niet heb...

[ Bericht 11% gewijzigd door Muks op 20-06-2011 18:09:52 ]
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_98426138
Ja, je kan in het vlak aan de rechterkant (tabblad selected colors) rechter muisklik op een bepaalde kleur doen en dan "change color". Zo kun je de kleur invoeren die je wel hebt. Dan veranderd ie alle steken van die kleur in de nieuwe kleur.
pi_98427691
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 11:15 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

1/15e vakje naar rechts? Dat lijkt me onmogelijk op zo'n stofje? Maar ik ben bang dat ik het niet goed begrijp :@
15 vakjes naar rechts, en in die 15 vakjes in totaal maar 1 vakje naar beneden... Dus zowat een horizontale lijn, maar dan nét niet.
pi_98458326
Arual, wat mooi! Juist omdat het zo priegelig en fijn is, wordt het heel bijzonder. Leuk!

Lijnloos, je gaat als een speer. Komt dat omdat het steeds grote stukken zijn? Of heb jij gewoon heeeeeel veel tijd :).

Hier schiet het niet echt heel erg op, maar ik probeer wel regelmatig mijn reuzenlap er bij te pakken. Het werkt wel heel fijn, dat scheelt een hoop, maar er zijn nog zoveel andere leuke dingen.
Ben helemaal blij van mijn geborduurde randjes om mijn kleedjes:


Dat brede randje komt uit een boekje van Edie Eckman, daar staan heel veel fleurige, leuke randjes in. Nu nog op zoek naar leuke stofjes en dan kan ik weer even vooruit.

Oja, mevr Poes, als het goed is, is het linnen goed voorgeverfd. Het pakket is van een goed merk, dat veel pakketten maakt, dus ik denk dat je daar wel van uit kunt gaan dat dat allemaal klopt. Bij goedkope pakketjes heb je vaak dat het scheef gedrukt is of niet goed uitkomt. Het pakket is van Dimensions toch? Die maken mooie spullen, dat komt wel goed.

Arual, en als je nu die draad in een keer borduurt en dan later vastzet met kleine lusjes, is dat een idee? Dan heb je een stakke lijn (ik denk dat je, als je steeds kleine stiksteken maakt de lijn niet strak wordt) en doordat je hem vastzet met die lusjes, flubbert hij niet zo.
Gewoon insteken vanaf beneden, om de lange draad heen en in het zelfde gaatje weer terug.
pi_98458529
Grappig gedaan zo Alpmaedl!
En ik heb echt niet zoveel tijd hoor, doe het vooral gewoon 's avonds op de bank voor de tv en anders in de trein op weg van en naar werk. Verder gewoon een 36-urige werkweek en een dreumes met hyperactieve trekjes ;) Oh en nog wat hobbies natuurlijk en sociaal leven.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:08:11 #249
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_98458565
Ik heb inmiddels drie van de vier beestjes die ik aan het borduren was af *O*
Hoe de foto aan die roze gloed komt, is me een raadsel, maar de lijstjes (en muur) zijn gewoon wit :)

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:10:07 #250
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_98458649
Pakket is er *O*


Is het makkelijk om vak voor vak te werken? Die grote vakken die ik hier rood aangegeven heb zeg maar?
Knoei
pi_98459577
WOw, tof pakket Loqi!!!
Ik zou niet echt vakje voor vakje werken, aangezien je vakjes maar 10x10 zijn, dat is echt wel heel klein/weinig (voor mijn doen dan he?)... Ik zou gewoon een kleurtje per keer pakken en dan maar zien hoe je uitkomt voor die kleur. Als je draadje (wat je steeds per keer pakt) op is, weer op nieuw kijken welke kleur je gaat doen... etc.

Muks, leuk!!!
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:35:15 #252
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_98459635
Okay, gaan we proberen *O* dank je :)
Knoei
pi_98459704
Wow, Lijnloos, dan werk jij gewoon supersnel :). Ze werken ook snel, die pokemons, denk ik. Overzichtelijk en veel grotere vlakken. En het eindresultaat is echt superleuk!
En in de trein werkt het ook alleen als je kleinere dingen hebt. Grote lappen zijn dan niet handig :). Hoe is het met Layton?

Muck, leuk! Mag ik vragen waar je die lijstjes gekocht hebt?
Mijn zusje heeft ze ook gemaakt, kwamen we achter bij haar verhuizing. Ze zaten ergens in een doos en nu hebben mijn moeder en ik ze stiekem meegenomen en zijn we op zoek naar lijstjes. Krijgt ze ze als verrassing weer terug voor aan de muur in hun nieuwe huis :).

Loqi, dat is wel een mooi duidelijk patroon. Zelf borduur ik zoveel mogelijk aaneengesloten, zodat ik niet teveel fout kan gaan. Met jouw patroon zou ik dan beginnen met de wat grotere stukken, zoals die rode I en die driekhoekjes tegenover elkaar.
Bij een druk patroon maak ik kopieen van het patroon, waarop ik inkleur wat ik gemaakt heb.
Als je binnen die blokjes moet blijven, is het soms zo jammer dat je een draad af moet hechten, terwijl je die meteen in het andere blok weer nodig bent. Of in je ene blok maar 1 kruissteekje hoeft te maken en in de volgende meer.

Zo ziet mijn patroon er nu uit, verder naar rechts is alleen maar geel en ik werk nu naar boven/links.
pi_98459817
Oh ja, inkleuren deed ik eerder ook, maar nu ik met die pokemon bezig ben, pruint ik het uit op de kleurenprinter hier op werk. Met dus ook kleur in het patroon, dat leest echt super handig (vind ik zelf). Enige nadeel is dat je dus idd niet kan afstrepen wat je al hebt gedaan, dus die voldoening moet je uit het werkje zelf halen, niet uit het patroon. :P

Layton ligt nog in de hoek... *moet mezelf weer schop geven en er mee aan de slag gaan.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:41:14 #255
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_98459861
Thanks ladies O+

De lijstjes komen bij Xenos vandaan, ze hebben ze volgens mij ook in het crème en grijs :)

En ik werk ook zoals jij alpmaedl, lekker kopieren en dan met een potlood of markeerstift aangeven wat ik gedaan heb :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:44:29 #256
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_98459985
Wat lief die beestjes Muck O+

Ik wilde het patroon gaan kleuren met potlood, dan kan ik nog es wat fout doen en uitgummen :P
Nu even de randjes vastmaken tegen t rafelen en dan ga ik beginnen O+
Knoei
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:47:32 #257
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_98460122
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:44 schreef Loqi het volgende:
Wat lief die beestjes Muck O+
Dank je! :D

quote:
Ik wilde het patroon gaan kleuren met potlood, dan kan ik nog es wat fout doen en uitgummen :P
Nu even de randjes vastmaken tegen t rafelen en dan ga ik beginnen O+
Ook dan zou ik he kopiëren.
Als je hem later nog eens wilt maken, is het hele patroon kapot door het gummen, vouwen en de potloodkrabbeltjes
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:01:14 #258
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_98460687
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:47 schreef Muck het volgende:

[..]

Dank je! :D

[..]

Ook dan zou ik he kopiëren.
Als je hem later nog eens wilt maken, is het hele patroon kapot door het gummen, vouwen en de potloodkrabbeltjes
Ja daar heb je natuurlijk ook een punt, eens kijken of vriendlief dat kan regelen >:) m'n printer/scanner is leeg :D
Knoei
pi_98463720
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:47 schreef Muck het volgende:

Ook dan zou ik he kopiëren.
Als je hem later nog eens wilt maken, is het hele patroon kapot door het gummen, vouwen en de potloodkrabbeltjes
Dat is ook mijn gedachte er achter.. alleen maak ik een patroon meestal nooit nog een keer.. Maar op het patroon zelf kleuren, vind ik dan weer zonde.
Kleine patronen doe ik zonder inkleuren, of eenvoudige patronen, maar wat ik nu doe is daarvoor te groot/lastig.
pi_98463944
Leuke dingen komen er voorbij!

Vandaag nog wat Hobbyhandig-edities uit de bieb gehaald. Ik denk dat er binnenkort weer een flinke bestelling wordt gedaan bij de Marktplaatsman.

Ik kleur patronen ook in. Bij de kikkers doe ik het bij het origineel, maar wel met kleurpotlood. Ik had ze eerder gekopieerd in 6 delen, maar die overlap was heel vervelend.

Heeft iemand hier een tip voor een gratis borduurprogramma voor Mac OS toevallig? ;)
  † In Memoriam † dinsdag 21 juni 2011 @ 15:17:54 #261
43556 miss_dynastie
pi_98464498
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:05 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

15 vakjes naar rechts, en in die 15 vakjes in totaal maar 1 vakje naar beneden... Dus zowat een horizontale lijn, maar dan nét niet.
Oh, zo. Nou, dat soort dingen doe ik niet 1/15 (lijkt me zo goed als onmogelijk met zo'n stofje), maar een beetje op het oog. Ik overlap alleen nooit meer dan één hokje met een steek, omdat de draad dan echt los op het werkje komt, dus in die zin heeft je schoonmoeder wel gelijk denk ik. Ik doe het alleen minder netjes dan op het patroon staat, omdat het gewoon niet te doen is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:10 schreef Loqi het volgende:
Pakket is er *O*
[ afbeelding ]

Is het makkelijk om vak voor vak te werken? Die grote vakken die ik hier rood aangegeven heb zeg maar?
[ afbeelding ]
Ik vind vak voor vak werken niet handig, dan moet je echt veel te vaak afhechten en da's niet mijn favo klusje ;) Wel zorg ik ervoor dat ik zoveel mogelijk op een bepaald kwart of een bepaalde lijn van het werkje blijf, om te voorkomen dat ik er kris kras doorheen moet op een gegeven moment.

Ik streep trouwens ook af wat ik gedaan heb, liefst op een kopie, maar als dat niet kan op het origineel... wel met potlood zodat ik het patroon nog eens kan gebruiken (alsof ik daar in dit leven aan toe kom :P )
pi_98465268
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:05 schreef Herfstblad het volgende:
Leuke dingen komen er voorbij!

Vandaag nog wat Hobbyhandig-edities uit de bieb gehaald. Ik denk dat er binnenkort weer een flinke bestelling wordt gedaan bij de Marktplaatsman.

Ik kleur patronen ook in. Bij de kikkers doe ik het bij het origineel, maar wel met kleurpotlood. Ik had ze eerder gekopieerd in 6 delen, maar die overlap was heel vervelend.

Heeft iemand hier een tip voor een gratis borduurprogramma voor Mac OS toevallig? ;)
Oh, da's wel een goeie om ook eens in de bieb te gaan kijken.

Kijk voor het programma anders es op spritestitch, onder techniques of miscalleanus (of hoe je dat ook al weer spelt) daar komen volgens mij ook regelmatig dingen voorbij.
pi_98465444
Ik zal eens kijken :)

Hier hebben ze wel weinig handwerkboeken helaas. Maar goed, ze hebben wel de Hobbyhandig :D
pi_98499178
leuk Muck!!

Ik denk dat ik de mijne vanavond afheb! Ik hoef alleen de lege vakjes van de achtergrond en 1 snavel nog maar. Dat moet lukken dacht ik zo. Ik ben echt zoooo blij als ie af is. Ik heb er naar mijn zin veel te lang over gedaan. En ik heb de yoshi's ook al veel te lang niet meer gezien! Die verdienen weer wat aandacht.
pi_98505399
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:03 schreef alpmaedl het volgende:

Oja, mevr Poes, als het goed is, is het linnen goed voorgeverfd. Het pakket is van een goed merk, dat veel pakketten maakt, dus ik denk dat je daar wel van uit kunt gaan dat dat allemaal klopt. Bij goedkope pakketjes heb je vaak dat het scheef gedrukt is of niet goed uitkomt. Het pakket is van Dimensions toch? Die maken mooie spullen, dat komt wel goed.

Voor dat scheef gedrukte was ik inderdaad ''bang'' voor,dat heb ik wel eens vaker gezien en dat zou zó ontzettend zonde zijn!
Fijn dat het dus niet zo blijkt te zijn,dan gaat die ook op mn wensenlijstje (Eerst zocht ik een hobby,nu ga ik tijd te kort komen.... )
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 20:19 schreef _Arual_ het volgende:
Poeh, een nieuwe (fulltime) baan is niet goed voor je borduurproductie.

Anyway:

[ afbeelding ]

De oranje stukken zijn met vier draden, en halve steekjes. Daar ging ik nog mooi de mist mee in, trouwens. Gewoonlijk ga ik van linksonder naar rechtsboven en van linksboven naar rechtsonder. Hier moest dus ieder vakje beginnen (en gelijk ook eindigen) met van linksboven naar rechtsonder... Kortom: in het begin alles uit kunnen halen omdat het precies de andere kant op ging.

Wauw wat ontzettend mooi en priegelig! Is het een borduurpakket of een patroon?

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:08 schreef Muck het volgende:
Ik heb inmiddels drie van de vier beestjes die ik aan het borduren was af *O*
Hoe de foto aan die roze gloed komt, is me een raadsel, maar de lijstjes (en muur) zijn gewoon wit :)

[ afbeelding ]
Ook heel mooi en het staat zo gezellig die boerderijbeestjes in combinatie met de gebruikte kleuren,echt super * ik wil ze ook wel gaan maken haha :@ *dat word dan project 100 .... *
Hoe lijsten jullie de borduurseltjes mooi in?

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:10 schreef Loqi het volgende:
Pakket is er *O*
[ afbeelding ]

Is het makkelijk om vak voor vak te werken? Die grote vakken die ik hier rood aangegeven heb zeg maar?
[ afbeelding ]
WAUW wat een project!!! Ik geef eerlijk toe dat ik het wel mooi vind maar het niet mijn smaak is,toch vind ik het wel heel gaaf dat je aan zo'n groot project gaat beginnen! Ik volg hem graag!
pi_98505521
Vergeet ik nog het belangrijkste te vertellen! Mijn pakket is besteld!!!! *O*
Dit word mijn eerste project :

http://www.crossstitchwor(...).php?RecordID=DW2553

Ben benieuwd wanneer het word geleverd! Ik kan niet wachten :9~
pi_98509566
Bij mij duurde het een week of 2.

KG Chart ziet er handig uit. Ik heb het even op de Windowslaptop gezet. Ideaal is het niet, maar ik heb nog geen gratis alternatief voor de mac gevonden.

Ik heb op mijn telefoon (iPhone) een app, XFloss, waarin je je stash heel gemakkelijk bij kunt houden. Ik vind het nu al een handige app. O+
pi_98510188
Xfloss heb ik ook inderdaad... moet hem alleen nog een keer gaan vullen, anders is het nog weinig handig.
pi_98510489
Ik heb hem ook nog niet volledig ingevuld nee. Maar van deze nummers wist ik dat ik ze had.
pi_98513701
Goh dit lijkt wel het " hoezo borduren niet van deze tijd-topic"
Je maakt patroontjes in KG, besteld via internet je draadjes, die je vervolgens bijhoudt in een app.

Hier nogsteeds weinig actie maar vanavond is tv avondje dus hoop weer een stukje verder te komen.
pi_98514130
een app voor borduren?! Die moet ik hebben! Ga meteen zoeken :)

Hmm kan m niet vinden!

[ Bericht 9% gewijzigd door annelotje op 22-06-2011 16:50:57 ]
pi_98518216
Haha, Whoopdidoo ;)

Annelotje, hij is er wel alleen voor de iPhone he? Ik heb hem uit de Appstore van Apple.
  woensdag 22 juni 2011 @ 23:33:01 #273
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98536776
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:03 schreef alpmaedl het volgende:
Ben helemaal blij van mijn geborduurde randjes om mijn kleedjes:
[ afbeelding ]

Dat brede randje komt uit een boekje van Edie Eckman, daar staan heel veel fleurige, leuke randjes in. Nu nog op zoek naar leuke stofjes en dan kan ik weer even vooruit.
volgens mij hoort dit juist meer in 't haaktopic thuis! maar leuk hoor! ^O^
in de haak.
pi_98547755
Ik heb ook een iphone maar krijg m toch niet gevonden. Straks nog maar een poging wagen!

Had ik al gezegd dat ie af is!!!!! Moet alleen nog ff een foto maken. Die komt strakjes, beloofd!
pi_98564499
Boekenfestijn is weer begonnen, dit keer in Apeldoorn en zoals altijd is er veel te vinden mbt hobby's. Helaas zijn de echte hobbyartikelen deze keer niet aanwezig (Het borduurpakket waar ik nu mee bezig ben, met die vier dieren heb ik vorig jaar gekocht voor 2,95 koopje toch??)
Maar ze hebben wel veel boeken, dus misschien ook leuk voor anderen, mijn buit van deze keer op het gebied van borduren is:
http://www.amazon.com/Sam(...)id=1308846115&sr=8-1

http://www.amazon.com/Cre(...)id=1308846162&sr=1-1

http://www.amazon.com/Sti(...)id=1308846186&sr=1-1

http://www.amazon.com/Qui(...)id=1308846253&sr=8-1

http://www.amazon.com/Dis(...)id=1308846271&sr=1-1

http://www.amazon.com/Str(...)id=1308846295&sr=1-3

En dat voor minder dan 20 euro.. Ben er erg blij mee! Vooral de derde van onderen (Quick stitch cross keepsakes) heeft hele leuke patroontjes voor kadootjes voor allerlei gelegenheden!
Nu alleen de spullen nog :+ Ga binnenkort bij de marktplaatsman bestellen! Alleen nog even goed kijken waar ik mee wil beginnen..
En ik heb m'n zusje (Die echt heeel weinig doet met creatieve dingetjes) aan het borduren gekregen :P Nadat ze alles op spritestitch zag wilde ze meteen gaan borduren :+
pi_98593068
Updateje van mij:



Minder snel dus, maar veel gexboxt de laatste dagen (avonden) ipv borduren. Maar heb nu het werk ook bij me als ik naar bed ga, dus doe ik nog een stukje voor het slapen gaan :+

Annelotje, doe es foto!!!! *O*

Rimketje, leuke boekjes! Goeie score dus voor het boekenfestijn.
pi_98593412
Ja een foto hadden jullie nog te goed!
Internet lag er gisteren de hele middag en avond uit. Zucht!

Maarrr...



en alle 3:

pi_98593570
Gaaaaaaf! Vooral die onderste foto met alledrie! *O* Nice work, nou op naar de yoshis!
pi_98593664
ja ik heb gisteren al een stukje gedaan. Van het weekend ga ik een high tea geven dus dan heb ik geen tijd want ik ben alleen maar aan het bakken en versieren!
pi_98596020
Leuk zo alledrie naast elkaar :)

Ik had vorig jaar op het boekenfestijn ook een aantal borduurpatroonboeken gekocht, dit jaar maar weer eens kijken wanneer het is.
pi_98597198
OMG, kan iemand me effe tegenhouden? Iets in mij wil heel graag deze gaan maken... maar heb net even uitgerekend en hij is op Aida-18 ongeveer 40x65 cm, dus 4 A4-tjes gevuld... Iets van 105 kleuren en 115200 steken... en toch... ik wil hem best wel graag maken.


Alle 1e-generatie pokemon...

Damn you Spritestitch! :+
pi_98597954
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 10:26 schreef appelbanaancitroen het volgende:
Leuk zo alledrie naast elkaar :)

Ik had vorig jaar op het boekenfestijn ook een aantal borduurpatroonboeken gekocht, dit jaar maar weer eens kijken wanneer het is.
Nu ;) In Apeldoorn en in September weer in Utrecht...
pi_98600282
aaah ja lijnloos ik heb ook al heel vaak naar dit patroon gekeken! Hij is echt te gaaf! Ik heb m zelfs al opgeslagen op mn computer. Maar ik moet er ook niet aan beginnen. Dat is echt zooooooooo veel werk. Maar hij is echt zo gaaf!!
pi_98600347
Oh jammer... in september in utrecht zou echt perfect zijn (werk ernaast) maar dan zijn we nog op vakantie :( Damnit!

Annelotje, ik heb hem inmiddels ook opgeslagen en denk dat ik het patroon zo toch ga uitprinten (z/w) en misschien toch wel alvast een stuk stof er voor ga reserveren... mooi voor op vakantie, hoewel mijn mario dan eigenlijk ook moet, maar goed... beetje "afwissleing" is dan wel leuk. :@
pi_98601983
ooh stoer dat je er aan gaat beginnen! Ik hoop dat ik sterk blijf en niet overstag ga. Iig niet voordat ik de yoshi's en de wereldmap afheb!
pi_98602008
haha... ooit ga jij die ook nog wel doen... Wacht maar tot ik de eerste paar WIP-foto's heb gepost, dan ga jij echt wel overstag :P
pi_98603793
Die pokemon is echt heel tof. Maar niets voor mij. Misschien ooit, als ik een miljonair trouw en mn toekomstige kinderen al op school zitten :P

Nog steeds niets hier :P
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:43:21 #288
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_98606574
ooooh die is wel echt fantastisch!
Knoei
pi_98606840
O-) Patroon uitgeprint... oeps?!
pi_98609635
hoeveel blaadjes??
pi_98610190
31..... 8)7
pi_98611439
Zo, wat veel!
Ik vind hem gaaf, maar voorlopig houd ik het bij mijn kikkers. Die vind ik al ingewikkeld genoeg :P
pi_98611512
waa 31!! Dat is echt megaveel!! Ik ga nog even langer twijfelen!
pi_98611541
Ik ben bang dat ik me toch niet ga kunnen inhouden, maar eigenlijk mag ik niet. Mijn giraffen moeten nog af, mijn 2e mario wereld moet nog begonnen worden en dan nog de 2 patches met Layton en Pokemon... Oh en ik heb nog het een en ander liggen wat eigenlijk ook nog "moet"... Oh ja, en ik heb ook nog andere hobbies en een sociaal leven.. Waarom moet ik zo nodig slapen...
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:24:50 #295
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_98611905
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:17 schreef Lijnloos het volgende:
Ik ben bang dat ik me toch niet ga kunnen inhouden, maar eigenlijk mag ik niet. Mijn giraffen moeten nog af, mijn 2e mario wereld moet nog begonnen worden en dan nog de 2 patches met Layton en Pokemon... Oh en ik heb nog het een en ander liggen wat eigenlijk ook nog "moet"... Oh ja, en ik heb ook nog andere hobbies en een sociaal leven.. Waarom moet ik zo nodig slapen...
haha, ja dat ken ik

Ik ben inmiddels ook druk bezig met mijn pakket
Hier alvast een ridderbeen-ish :D
Knoei
pi_98613760
jey loqi een begin!

Ik vraag me ook af en toe af waar dat werk, slapen en sociale leven goed voor is!
pi_98621489
Jeetje wat gaan jullie snel! Ik ben echt jaloers op jullie! Hopen dat mijn pakketje snel binnenkomt,kan ik ook lekker meekletsen en borduren!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 08:53:21 #298
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_98638074
Leuke creaties komen er voorbij, ik word er gewoon hebberig van :D
En Lijnloos, wat ga je snel :)

Ben nu bezig (bijna af) met een pakket, deze:



Met héél veel tussenpozen er een aantal jaren mee bezig geweest, maar nu nog een klein stukje gordijn en dan klaar!

Voor het volgende project wil ik een foto omzetten van zoonlief tot een borduurpatroon. Nog een mooie foto uitzoeken en dan aan de knutsel en garen bestellen etc. Leuk!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_98671603
Lijnloos, ik zag gisteren die prachtige Pokemon 1e generatie voorbij komen (en heb je die 2e gen ook gezien ;) ) - en eigenlijk wil ik die ook wel maken.. Zou bijna voorstellen om tegelijk te beginnen, maar.... ik heb al een project lopen van 30 pagina's.. die moet eerst af. Als ik die wegleg, weet ik hoe dat afloopt en daar vind ik hem te mooi voor en daarvoor werk ik er ook nog te graag aan.
Maar die twee pokemons naast elkaar - dat is bijna kunst.. toch?

Stiekem heb ik een tijdje geleden wel allebei de patronen uitgeprint en die liggen nu in mapjes O-) .. 'Officieel' is mijn volgende project dit werk:


En dat gebrek aan tijd.. ik heb nog wel 10 levens nodig, wil ik alles kunnen maken wat ik zou willen maken en doen.. Via Ebay heb ik een kantkloskussen gekocht incl benodigdheden. Lijkt me zo gaaf om randjes kant te maken voor in de kasten, maar nu nog zien hoe en wanneer ik dat ga leren. Een vriendin krijgt een kindje in december en ik zou voor haar graag een babydeken haken. Of zo'n leuk boekje borduren.

Annelotje, gaaf die pokemons!!

MevrPoes, leuk pakket heb je besteld.
pi_98672249
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 10:42 schreef alpmaedl het volgende:
Lijnloos, ik zag gisteren die prachtige Pokemon 1e generatie voorbij komen (en heb je die 2e gen ook gezien ;) ) - en eigenlijk wil ik die ook wel maken.. Zou bijna voorstellen om tegelijk te beginnen, maar.... ik heb al een project lopen van 30 pagina's.. die moet eerst af. Als ik die wegleg, weet ik hoe dat afloopt en daar vind ik hem te mooi voor en daarvoor werk ik er ook nog te graag aan.
Maar die twee pokemons naast elkaar - dat is bijna kunst.. toch?

Stiekem heb ik een tijdje geleden wel allebei de patronen uitgeprint en die liggen nu in mapjes O-) .. 'Officieel' is mijn volgende project dit werk:
[ afbeelding ]

En dat gebrek aan tijd.. ik heb nog wel 10 levens nodig, wil ik alles kunnen maken wat ik zou willen maken en doen.. Via Ebay heb ik een kantkloskussen gekocht incl benodigdheden. Lijkt me zo gaaf om randjes kant te maken voor in de kasten, maar nu nog zien hoe en wanneer ik dat ga leren. Een vriendin krijgt een kindje in december en ik zou voor haar graag een babydeken haken. Of zo'n leuk boekje borduren.

Annelotje, gaaf die pokemons!!

MevrPoes, leuk pakket heb je besteld.
Bedankt! Er zijn ook nog andere bijpassende pakketjes dus ik vrees dat die er ook gaan komen.
O.a dat poesje op een tas met hetzelfde patroon als de schoen en die poes op een zwarte schoen en uiteraard is daar ook weer een poes bij op een tas met hetzelfde patroon als de tas haha :9
Maar wauw wat een project! Wel ontzettend gaaf zeg!
Ik (of eigenlijk mijn vriend,hij heeft voor me besteld ivm paypal) heb een mailtje gekregen dat ze de bestelling in behandeling hebben genomen en dat hij nu is verzonden! *O*
Dat heeft wel een tijdje geduurd dat mailtje.
Lijnloos,hoe gaat het met de pokemons? Ben je al aan die enorme begonnen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')