abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 juni 2011 @ 11:46:32 #176
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_98018751
Wie kijkt er in godsnaam nog x factor of een dergelijk programma? :')
Op mijn moeder na dan..
pi_98019511
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 11:46 schreef luciferist het volgende:
Wie kijkt er in godsnaam nog x factor of een dergelijk programma? :')
Op mijn moeder na dan..
meisjes van 12 tot 16. Maar ze had ook enorme tunnels in haar oren, en ik neem aan dat jonge meisjes van hun ouders geen septum of tunnels van 3 cm mogen... Hoop ik dan maar...
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:31:38 #178
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_98026081
Als ik ze ooit krijg dan moeten ze dat!
pi_98027671
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:31 schreef luciferist het volgende:
Als ik ze ooit krijg dan moeten ze dat!
Kijgen ze met hun 5de verjaardag van papa cadeau zeker: "Hier liefie: een septummetje, op je 6de rek ik je eerste tunneltje op." Hmm, klinkt incestieus dit...
pi_98028345
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 01:07 schreef Finland. het volgende:
Ik zit er over na te denken om een navelpiercing te nemen (nou ja, eigenlijk weet ik het wel zeker :P). Ik ben 19 dus in principe heb ik de toestemming van mijn ouders niet nodig, maar het lijkt me wel even een strak plan om ze in te lichten omdat ik weet dat ze het er niet mee eens gaan zijn
...
Hoe denken jullie dat ik dit aan mijn ouders moet gaan vertellen :@? Mijn moeder zal er denk ik niet zo veel problemen mee hebben, mijn vader wel.
Nog even hier op terugkomend:

Heb jij van je ouders als klein kindje oorbelletjes gekregen? Want als dat zo is zou ik dat mooi als tegen-argument gebuiken. Zo van: Ja luister pap en mam, toen ik 5 was hebben jullie zonder mijn toestemming gaatjes in m'n oren laten schieten, en daar kon ik niks tegen inbrengen. Aangezien jullie dat tegen mijn wil in gedaan hebben, bepaal ik nu zelf wel waar ik me wil laten piercen, en daar hebben jullie nu niks tegen in te brengen!!

Ik geloof dat dit chantage heet, of in ieder geval manipulatie, maar ik vind wel dat het een sterk punt is!! :P
pi_98031314
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:31 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Nog even hier op terugkomend:

Heb jij van je ouders als klein kindje oorbelletjes gekregen? Want als dat zo is zou ik dat mooi als tegen-argument gebuiken. Zo van: Ja luister pap en mam, toen ik 5 was hebben jullie zonder mijn toestemming gaatjes in m'n oren laten schieten, en daar kon ik niks tegen inbrengen. Aangezien jullie dat tegen mijn wil in gedaan hebben, bepaal ik nu zelf wel waar ik me wil laten piercen, en daar hebben jullie nu niks tegen in te brengen!!

Ik geloof dat dit chantage heet, of in ieder geval manipulatie, maar ik vind wel dat het een sterk punt is!! :P
Ik vind dat nogal een non-argument om een navelpiercing te nemen. :D
Ik zou het eigenlijk respecteren als mijn ouders nee zouden zeggen. Maar eerst vragen, natuurlijk, je bent 19 en het is jouw lichaam, maar als zij het écht heel onprettig vinden, en het echt niet willen om een logische reden, is het nog hun huis met hun regels. Ik ben misschien heel ouderwets daarin, niet zo'n rebelse puber geweest ook. Gelukkig vindt mijn moeder dat ik moet doen wat ik wil, misschien is ze er niet altijd even blij mee, maar als ik graag een piercing in mijn lip zou willen, zou ze dat prima vinden.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 19:01:00 #182
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_98033987
Ik vind dat hele 'hun huis dus hun regels' nogal raar om eerlijk te zijn. Daar valt imo onder dat je je kamer netjes houdt en helpt met het huishouden ofzo. Het is toch zeker jouw lichaam :? En wat is nou een echt logische reden dan? Ik zou een gesprek beginnen over waarom ze het dan zo onprettig vinden en ze laten weten dat je er genoeg over weet en van plan bent het goed te verzorgen e.d zodat ze daar verder geen stress over hebben.
Heb het zelf uberhaupt nooit gevraagd eigenlijk, precies om bovenstaande reden, maar ik vind dan wel weer dat als je het vraagt en ze nee zeggen, je het ook niet moet doen.

Heb zelf mijn eerste piercing laten zetten toen ik 17 was en vlak daarna ging ik het huis uit dus het is ook nooit echt ter discussie geweest.
Als ik iets nieuws laat zetten [tattoo of piercing] laat ik het de eerstvolgende keer dat ik ze zie aan ze zien, dan weten ze er in ieder geval van af.
an urge to help mankind overcomes me
pi_98041648
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 19:01 schreef saaw het volgende:
Ik vind dat hele 'hun huis dus hun regels' nogal raar om eerlijk te zijn. Daar valt imo onder dat je je kamer netjes houdt en helpt met het huishouden ofzo. Het is toch zeker jouw lichaam :? En wat is nou een echt logische reden dan? Ik zou een gesprek beginnen over waarom ze het dan zo onprettig vinden en ze laten weten dat je er genoeg over weet en van plan bent het goed te verzorgen e.d zodat ze daar verder geen stress over hebben.
Heb het zelf uberhaupt nooit gevraagd eigenlijk, precies om bovenstaande reden, maar ik vind dan wel weer dat als je het vraagt en ze nee zeggen, je het ook niet moet doen.

Heb zelf mijn eerste piercing laten zetten toen ik 17 was en vlak daarna ging ik het huis uit dus het is ook nooit echt ter discussie geweest.
Als ik iets nieuws laat zetten [tattoo of piercing] laat ik het de eerstvolgende keer dat ik ze zie aan ze zien, dan weten ze er in ieder geval van af.
Mij lijkt de logische reden, waarom iemand zijn mening niet respecteren zolang je in hun huis woont omdat je niet een jaar of 2 jaar kan wachten? Maar ook dan is het per situatie anders vind ik. Ligt aan je ouders, denk ik dan. Als mijn moeder er écht tegen was geweest dat ik een tragus zou hebben genomen, had ik het niet gedaan, als ze een goede reden had gehad. Ik denk dat je het per situatie ook anders moet bekijken. Ouders die zo uit zijn op principes en tradities, en ouders die het gewoon niet willen omdat ze het gewoon niet willen. Vind dat heel wat anders. Als ik iets in mijn gezicht zou doen, zou mijn moeder het niet willen omdat ze het niet wil, dan maakt het me minder uit dan wanneer ze het echt vanuit diep liggende principes niet wil.
Yousnap? _O- Ik verwar mezelf.
pi_98052543
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 22:02 schreef RenRen- het volgende:
Mij lijkt de logische reden, waarom iemand zijn mening niet respecteren zolang je in hun huis woont omdat je niet een jaar of 2 jaar kan wachten? Maar ook dan is het per situatie anders vind ik. Ligt aan je ouders, denk ik dan. Als mijn moeder er écht tegen was geweest dat ik een tragus zou hebben genomen, had ik het niet gedaan, als ze een goede reden had gehad. Ik denk dat je het per situatie ook anders moet bekijken. Ouders die zo uit zijn op principes en tradities, en ouders die het gewoon niet willen omdat ze het gewoon niet willen. Vind dat heel wat anders. Als ik iets in mijn gezicht zou doen, zou mijn moeder het niet willen omdat ze het niet wil, dan maakt het me minder uit dan wanneer ze het echt vanuit diep liggende principes niet wil.
Yousnap? _O- Ik verwar mezelf.
Ja, ok, maar ik vind het behoorlijk hypocriet dat er ouders zijn die hun kind op het 2e levensjaar mee naar de juwelier nemen en er gaatjes in laten schieten, en dat dezelfde ouders hun kind van bijv. 19 een navelpiercing verbieden. Dat bedoelde ik meer, niet dat dat een argument is om er 1 te nemen, maar als je het dan zelf graag wil, vind ik dat juist dat type ouders er eigenlijk niets over te zeggen heeft. Ik heb tragus laten zien (toen had ik er zelf een doorgeknipt balpennenringetje in geknepen) en ze vonden het behoorlijk maf, maar toen ik hem echt liet zetten, vonden ze het gewoon nog steeds een oorbel ofzo, heb iig geen gezeik gehad, maar ook niet van te voren gezegd dat ik die dag op die tijd naar de shop ging.

Mijn moeder zei altijd dat m'n zus en ik pas op ons 18e oorbellen mochten (omdat ze er zelf spijt van had, tsss) en een maand voor mijn 18 had ik 'm! Tja, die ene maand... Eigenlijk was het de maand dat ik 18 zou worden, dus vond ik het legitiem, hehehe.
  zondag 12 juni 2011 @ 10:46:43 #185
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_98056429
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 22:02 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Mij lijkt de logische reden, waarom iemand zijn mening niet respecteren zolang je in hun huis woont omdat je niet een jaar of 2 jaar kan wachten? Maar ook dan is het per situatie anders vind ik. Ligt aan je ouders, denk ik dan. Als mijn moeder er écht tegen was geweest dat ik een tragus zou hebben genomen, had ik het niet gedaan, als ze een goede reden had gehad. Ik denk dat je het per situatie ook anders moet bekijken. Ouders die zo uit zijn op principes en tradities, en ouders die het gewoon niet willen omdat ze het gewoon niet willen. Vind dat heel wat anders. Als ik iets in mijn gezicht zou doen, zou mijn moeder het niet willen omdat ze het niet wil, dan maakt het me minder uit dan wanneer ze het echt vanuit diep liggende principes niet wil.
Yousnap? _O- Ik verwar mezelf.
Maar wat is zo een goede reden dan? Ik kan namelijk oprecht geen enkele reden bedenken waarom je geen piercing zou mogen na je 16e. Je bent dan oud genoeg om er een beetje goed over na te hebben kunnen denken, je kan het goed verzorgen, je kan het zelf betalen, en als je er ooit spijt van krijgt haal je het er weer uit.
Dus behalve bijvoorbeeld medische redenen of je geloof kan ik echt niet bedenken wat het probleem is. En 'je mag het niet omdat ik het niet mooi vind' vind ik een belachelijke reden.

Dat je met tattoo's wacht tot je het huis uit bent snap ik dan eerder, dat gaat er nooit meer af.
an urge to help mankind overcomes me
  zondag 12 juni 2011 @ 10:52:57 #186
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_98056552
Ik ben van plan er de komende tijd niet weer over te beginnen, tenzij ze er zelf naar vraagt (maar die kans is klein :P).

Denk gewoon dat als mijn moeder en ik gewoon een keer in de stad zijn en de Six ( :') ) inlopen gewoon even laat zien 'kijk mam, deze vind ik wel mooi!'. Hopelijk trekt ze een beetje bij :P.

EDIT: aj, kromme zin. Maar jullie snappen het hoop ik wel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Finland. op 12-06-2011 13:53:18 ]
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  zondag 12 juni 2011 @ 20:52:11 #187
313006 MrEarcheese
oceans bleed into the sky.
pi_98080159
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 19:01 schreef saaw het volgende:
Ik zou een gesprek beginnen over waarom ze het dan zo onprettig vinden en ze laten weten dat je er genoeg over weet en van plan bent het goed te verzorgen e.d zodat ze daar verder geen stress over hebben.
Sommige ouders zijn daar wat moeilijker mee. Mijn ouders praten bijvoorbeeld niet over seks, drugs, piercings of andere (in hun ogen) ongemakkelijke onderwerpen.
Ik wist daarom al dat het sowieso nee was als ik ze hun toestemming zou vragen voor een piercing, daarom besloot ik toen zelf maar wanneer ik klaar voor zoiets was.

Geen ideale manier, zeker niet. But it works.
A new book comes out every 30 seconds. It would take me 15 years just to read the titles of every book ever printed. And you're going to watch tv tonight? Fair enough, I suppose.
  maandag 13 juni 2011 @ 14:16:30 #188
296962 Alerion
geen praatjes maar plaatjes
pi_98111251
Ik praat met mijn ouders vrij makkelijk over allerlei dingen, maar piercings liggen wel heel erg gevoelig bij mijn moeder... Ze is niet van 'je mag het niet omdat ik het niet mooi vindt', ze zegt eerder 'je doet het toch wel maar het doet mij vreselijk veel verdriet', en dat is nog even een graadje erger. Toen ik eindelijk, na 2 jaar wachten, toch maar gewoon een lip piercing ging zetten heb ik dat van tevoren aangekondigd, maar toen ik ermee thuis kwam heeft ze nog 2 uur lang zitten huilen alsof er iemand dood was.
  maandag 13 juni 2011 @ 14:30:51 #189
313006 MrEarcheese
oceans bleed into the sky.
pi_98111740
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:16 schreef Alerion het volgende:
Ik praat met mijn ouders vrij makkelijk over allerlei dingen, maar piercings liggen wel heel erg gevoelig bij mijn moeder... Ze is niet van 'je mag het niet omdat ik het niet mooi vindt', ze zegt eerder 'je doet het toch wel maar het doet mij vreselijk veel verdriet', en dat is nog even een graadje erger. Toen ik eindelijk, na 2 jaar wachten, toch maar gewoon een lip piercing ging zetten heb ik dat van tevoren aangekondigd, maar toen ik ermee thuis kwam heeft ze nog 2 uur lang zitten huilen alsof er iemand dood was.
Emotionele chantage bijna. :N

Bij mij was dat dus ook zo. Toen ik een keer een issue van Total Tattoo had gekocht en ze die tegenkwam op mijn kamer flipte ze echt helemaal, he-le-maal hysterisch werd ze..
A new book comes out every 30 seconds. It would take me 15 years just to read the titles of every book ever printed. And you're going to watch tv tonight? Fair enough, I suppose.
pi_98112590
Ach, ik had tot voor kort een lange pluk achter uit mijn kapsel hangen. Dus half lang haar en in het midden achter zo'n smaller staartje (zoals een rog zegmaar) Nou echt; iedere keer als ik bij mijn ouders kwam begon ze over die pluk te z**ken. Echt, ze ging echt zo ver, dat ze een kapster-vriendinnetje die mijn haar altijd knipte heeft proberen om te kopen om hem er bij de volgende knipbeurt 'per ongeluk' af te knippen!! Haha. Ben benieuwd wie ze gaat chanteren of omkopen als ik met een septum thuis kom...
  maandag 13 juni 2011 @ 16:57:42 #191
313006 MrEarcheese
oceans bleed into the sky.
pi_98117891
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:53 schreef Luna3 het volgende:
Echt, ze ging echt zo ver, dat ze een kapster-vriendinnetje die mijn haar altijd knipte heeft proberen om te kopen om hem er bij de volgende knipbeurt 'per ongeluk' af te knippen!!
:D!

Septum staat bij mij ook op de planning, gelukkig kan je die inklappen dus zo'n ramp zal 't niet worden - hopefully.
A new book comes out every 30 seconds. It would take me 15 years just to read the titles of every book ever printed. And you're going to watch tv tonight? Fair enough, I suppose.
  maandag 13 juni 2011 @ 21:31:38 #192
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_98132438
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:53 schreef Luna3 het volgende:
Ach, ik had tot voor kort een lange pluk achter uit mijn kapsel hangen. Dus half lang haar en in het midden achter zo'n smaller staartje (zoals een rog zegmaar) Nou echt; iedere keer als ik bij mijn ouders kwam begon ze over die pluk te z**ken. Echt, ze ging echt zo ver, dat ze een kapster-vriendinnetje die mijn haar altijd knipte heeft proberen om te kopen om hem er bij de volgende knipbeurt 'per ongeluk' af te knippen!! Haha. Ben benieuwd wie ze gaat chanteren of omkopen als ik met een septum thuis kom...
wow, omkopen.. Die van mij gaat gewoon dreigen :')
  maandag 13 juni 2011 @ 21:40:40 #193
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_98133045
Wauw. Wat een bizarre verhalen van ouders hier zeg.. :{
Nou moet ik zeggen dat mn ouders ook niet al te blij waren toen ik op mn 16e met mn tongpiercing thuis kwam, zonder ze iets te zeggen :+ Maar ik wilde 'm wel al vanaf mn 14e en mn ouders realiseerden zich dat misschien wat meer hadden moeten praten met me daarover, dat zeiden ze later. Vond ik wel stoer :P

Alhoewel piercings nog niet eens het ergste was voor hen, toen ik aan de tattoos begon was het altijd 'och kindje' wat mn moeder zei :') XD Ze vond het gewoon heel vervelend. Ik zei het wel altijd, en ze deed er niet zeikerig over, maar toch vond ze het vervelend, dat wist ik. Mn pa keurt het gewoon af maar laat dat niet erg merken en is gewoon normaal naar me, hij accepteert het wel :)

Maar een jaar of anderhalf terug toch zoiets leuks meegemaakt.. Ik was bij mn ouders, en mn moeder eigenlijk ineens, uit het niets: "Ja. Ik vind het eigenlijk heel vervelend dat ik altijd zo negatief naar je ben over je tattoos, dat wil ik eigenlijk helemaal niet. Ik weet dat je altijd mijn meisje blijft en dat je door die tattoos niet veranderd. Dus... ik vind het wel een leuk idee om samen een tattoo te zetten, wat vind je daarvan?"

Nou serieus, mn mond viel open, letterlijk :o _O- Dit had ik echt nooit verwacht :D geweldig. En ze heeft het nog gedaan ook; we hebben nu iets voor ons samen; op de binnenkant van onze linkerenkel staat bij mij 'dochter' en bij haar 'moeder' in het Tibetaans, dat vonden we een mooi schrift. O+ geweldig. En mn moeder toen ze eindelijk 'onder de naald' ging: "Nou, dat doet gewoon helemaal geen pijn!! :{w" XD _O- :D O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_98150894
quote:
11s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:40 schreef Enfermera het volgende:
Wauw. Wat een bizarre verhalen van ouders hier zeg.. :{
Nou moet ik zeggen dat mn ouders ook niet al te blij waren toen ik op mn 16e met mn tongpiercing thuis kwam, zonder ze iets te zeggen :+ Maar ik wilde 'm wel al vanaf mn 14e en mn ouders realiseerden zich dat misschien wat meer hadden moeten praten met me daarover, dat zeiden ze later. Vond ik wel stoer :P

Alhoewel piercings nog niet eens het ergste was voor hen, toen ik aan de tattoos begon was het altijd 'och kindje' wat mn moeder zei :') XD Ze vond het gewoon heel vervelend. Ik zei het wel altijd, en ze deed er niet zeikerig over, maar toch vond ze het vervelend, dat wist ik. Mn pa keurt het gewoon af maar laat dat niet erg merken en is gewoon normaal naar me, hij accepteert het wel :)

Maar een jaar of anderhalf terug toch zoiets leuks meegemaakt.. Ik was bij mn ouders, en mn moeder eigenlijk ineens, uit het niets: "Ja. Ik vind het eigenlijk heel vervelend dat ik altijd zo negatief naar je ben over je tattoos, dat wil ik eigenlijk helemaal niet. Ik weet dat je altijd mijn meisje blijft en dat je door die tattoos niet veranderd. Dus... ik vind het wel een leuk idee om samen een tattoo te zetten, wat vind je daarvan?"

Nou serieus, mn mond viel open, letterlijk :o _O- Dit had ik echt nooit verwacht :D geweldig. En ze heeft het nog gedaan ook; we hebben nu iets voor ons samen; op de binnenkant van onze linkerenkel staat bij mij 'dochter' en bij haar 'moeder' in het Tibetaans, dat vonden we een mooi schrift. O+ geweldig. En mn moeder toen ze eindelijk 'onder de naald' ging: "Nou, dat doet gewoon helemaal geen pijn!! :{w" XD _O- :D O+
*Wow* Misschien moet jij wat van je charmes op mijn ouders los komen laten...
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:09:56 #195
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_98151658
Maar het allergaarste bij mijn moeder is; als ik mijn oren vol met ijzer zou willen hangen is het no problemo. Dus als ik met een tragus (80-jarenplan, omdat kraakbeen :') ) thuis zou komen weet ik bijna zeker dat mijn moeder hem hartstikke leuk zou vinden. Helix was toentertijd ook nooit een probleem, maar die heb ik nooit genomen uiteindelijk.

En nu ik mijn navel wil doorboren is het opeens een probleem :Z
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:50:30 #196
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_98154800
Ik heb al een hele tijd geen nieuwe piercings meer maar toen ik een nieuwe tattoo had heb ik die heel blij aal ze laten zien en ze vinden het niks maar weten heel goed dat erover zeiken ook niet helpt. Maargoed, ik woon dan ook al een tijd niet meer thuis en er zijn wel meer dingen die ze misschien liever anders zouden willen zien, we hebben het er gewoon niet over.
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 14 juni 2011 @ 14:10:46 #197
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_98155482
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:49 schreef Luna3 het volgende:

[..]

*Wow* Misschien moet jij wat van je charmes op mijn ouders los komen laten...
Nou he! :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:09 schreef Finland. het volgende:
Maar het allergaarste bij mijn moeder is; als ik mijn oren vol met ijzer zou willen hangen is het no problemo. Dus als ik met een tragus (80-jarenplan, omdat kraakbeen :') ) thuis zou komen weet ik bijna zeker dat mijn moeder hem hartstikke leuk zou vinden. Helix was toentertijd ook nooit een probleem, maar die heb ik nooit genomen uiteindelijk.

En nu ik mijn navel wil doorboren is het opeens een probleem :Z
_O- Soms zijn ze idd niet echt consequent he... -O-
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:50:57 #198
296962 Alerion
geen praatjes maar plaatjes
pi_98197315
quote:
2s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:30 schreef MrEarcheese het volgende:

[..]

Emotionele chantage bijna. :N
Voordat ik hem had laten zetten dacht ik inderdaad dat dat het was, maar het maakt haar gewoon oprecht heel erg verdrietig, blijkbaar.
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:17:24 #199
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_98248035
quote:
7s.gif Op zondag 29 mei 2011 00:34 schreef Dromenvangertje het volgende:

[..]

Gewoon van voren af aan. Met de kleinste maat.
Ik bleek toch al behoorlijk opgerekte gaten te hebben door al die oorbellen in mijn oren.
Kon zonder druk te zetten beginnen met 3mm in het ene en 2mm in het andere gat en dit aan beide kanten. Dus over een paar maanden kijk in wel weer verder.
  donderdag 16 juni 2011 @ 15:01:09 #200
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_98249730
mijn septum pincer valt er steeds uit, vet irritant.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')