abonnement Unibet Coolblue
pi_100538754
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:49 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Die zijn verloren in het compilen :') Arch _O_
Ik draai het al een half jaar en met succes. Snel, robuust, cutting edge en je hebt de touwtjes zelf in handen _O_
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:41:58 #277
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_100545144
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 02:29 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik draai het al een half jaar en met succes. Snel, robuust, cutting edge en je hebt de touwtjes zelf in handen _O_
Draai nu enkele weken Arch met openbox op mijn laptop. Ben erg tevreden en zit er aan te denken om mijn desktop ook onder handen te nemen. Arch is trouwens ook aan te raden voor de wat oudere laptops :)
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_100633133
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 18:01 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Windows gebruikers zijn dat ook wel gewend met de UAC die sinds.. Vista(??) erin zit. Ik vond dat toch wel een verademing vergeleken hoe het vroeger ging. Maar goed, de meeste zullen het wel uit hebben gezet en/of als admin inloggen...
Ik heb 1 total commander via "Run As ..." onder administrator rechten draaien, waarin ik dus specifieke administratordingen doe, en voor de rest ben ik dan als een normale gebruiker ingelogd.
In Ubuntu ook: 1 terminal met een root shell, en de rest is dan verder allemaal normaal. Niks geen gesudo steeds enzo, daar word je ook dol van. :)
pi_100633169
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:41 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Draai nu enkele weken Arch met openbox op mijn laptop. Ben erg tevreden en zit er aan te denken om mijn desktop ook onder handen te nemen. Arch is trouwens ook aan te raden voor de wat oudere laptops :)
Zekers _O_
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_100655762
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 19:27 schreef devzero het volgende:

[..]

Je hebt grub wel geinstalleerd? "equery list grub"? (equery komt uit gentoolkit)
Heb je de handbook gevolgd en heb je een aparte boot partitie en zo ja heb je die gemount voor je een chroot deed?
Yups, het bleek dat Grub niet goed geïnstalleerd was later opnieuw emergen deed de trick.

Btw, het zelf compilen en kutten was niet als doel meer snelheid te verkrijgen o.i.d. maar meer met het doel meer te leren van de basis van linux.
pi_100846661
Mijn nvidia drivers werken niet.
Ik gebruik backtrack, en als ik dan startx doe, dan geeft hij een no-screen error.
Nu weet ik al waar het fout gaat, op het einde van de installatie van de nvidia driver vraagt hij om de x config bestand te editten. Want als ik mv /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.bak/ doe, dan werkt het weer. Kan ik dit zelf oplossen of moet ik wachten op nvidia ?
leden van de spellings- en grammaticagestapo hoeven niet op mijn reacties (inclusief openingspost) te reageren.
pi_100846800
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:59 schreef AwesomeSauce het volgende:
Mijn nvidia drivers werken niet.
Ik gebruik backtrack, en als ik dan startx doe, dan geeft hij een no-screen error.
Nu weet ik al waar het fout gaat, op het einde van de installatie van de nvidia driver vraagt hij om de x config bestand te editten. Want als ik mv /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.bak/ doe, dan werkt het weer. Kan ik dit zelf oplossen of moet ik wachten op nvidia ?
Vergelijk beiden xorg.conf bestanden eens met elkaar?
pi_100849825
ot : zal ik doen.

Waarom is Nessus zo duur :( Kan nu eenmaal niet 1200 per jaar betalen voor een programma :)
leden van de spellings- en grammaticagestapo hoeven niet op mijn reacties (inclusief openingspost) te reageren.
pi_100868778
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:59 schreef AwesomeSauce het volgende:
.. als ik dan startx doe, dan geeft hij een no-screen error.
Je zult vast wel meer errors/warnings krijgen voor die no-screen. Wat staat er nog meer in /var/log/Xorg.0.log?

quote:
Want als ik mv /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.bak/ doe, dan werkt het weer.
Kun je X starten zonder een configuratie file? Oftewel, gebruik je hal/dbus? In dat geval zou het of gewoon moeten werken of je hebt alleen maar een 'device' sectie nodig in je xorg.conf.
pi_100950364
Gentoo is wel ubersnel, btw. In vergelijking met mijn Ubuntu (dual-boot) :@.
pi_100952598
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 20:08 schreef Kandijfijn het volgende:
Gentoo is wel ubersnel, btw. In vergelijking met mijn Ubuntu (dual-boot) :@.
Goh, dat heb je snel.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_100952935
Damn, een samba share zetten in Arch Linux gaat niet helemaal zonder problemen. Ik wil gewoon mijn video's, roms en muziek met het netwerk delen, zonder de home map zelf te laten zien. Helaas wilt Windows 7 niet connecten, evenals mijn mobiel (die wel met password kan connecten?) en alle andere apparaten.

Mijn smb.conf:


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
[global]
server string = Samba Server
log file = /var/log/samba/&m.log
max log size = 50
load printers = No
dns proxy = No
usershare allow guests = yes
usershare owner only = False
security = share
map to guest = Bad User

[homes]
comment = Home Directories
read only = No
browseable = no

[muziek]
path = /home/robin/Muziek/
guest ok = yes
store dos attributes = yes
ea support = yes
read list = EVERYONE
guest only = yes

[video]
path = /home/robin/Video/
guest ok = yes
store dos attributes = yes
ea support = yes
read list = EVERYONE
guest only = yes

[roms]
path = /home/robin/Roms/
guest ok = yes
store dos attributes = yes
ea support = yes
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:26:53 #288
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_100953399
Probeer eens de permissions van de betreffende folder. Als die niet leesbaar voor iedereen is, is die ook niet toegankelijk voor Samba.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_100953478
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 21:26 schreef ouderejongere het volgende:
Probeer eens de permissions van de betreffende folder. Als die niet leesbaar voor iedereen is, is die ook niet toegankelijk voor Samba.
Thanks! Eens kijken of het nu wel werkt. Mijn home map (robin) stond dus alleen beschikbaar voor mezelf.

Edit: Het werkt perfect. Dank. Heel stom dat ik dat vergeten was :')

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2011 21:36:44 ]
pi_101105168
Hmm, als ik mijn monitor via VGA aansluit, kan hij lagere resoluties niet in volledig scherm doen. Hij weergeeft hem dan in de native resolutie, maar kan het plaatje niet uitrekken. Vervelend bij spelletjes die full screen moeten.

Iemand een oplossing? Iets met xrandr?
  donderdag 25 augustus 2011 @ 18:48:37 #291
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_101180704
quote:
"One midsummer's night, a student at the University of Helsinki posted a query to the newsgroup comp.os.minix asking, 'What would you like to see most in minix?' The student's name was Linus Torvalds, and that Usenet post was the beginning of the Linux operating system. The date was 25 August 1991, exactly 20 years ago today. In 1991 Unix had existed for about 20 years, Apple had come out with its Mac OS in 1984, and Microsoft had been flogging Windows since 1985. Torvalds' ambitions for his 'new (free) operating system' were modest. It was to be 'just a hobby, won't be big and professional like gnu' for IBM PC '386(486) AT clones.' He wanted to call his OS kernel 'Freax,' but a friend who ran the FTP server that hosted the software named Torvalds' source code download directory 'linux' and the name stuck."
http://bit.ly/nx7cxZ


*G*.
pi_101226954
Nevermind mijn vragen.

Ik heb de open-source Ati drivers weer geïnstalleerd. Video afspelen geeft minder tearing dan de originele drivers :s) Xf86-video-ati ftw :D

En de ontwikkeling van de closed source drivers gaan heel traag, dat terwijl de open source drivers in een rap tempo ontwikkeld worden.
pi_101227362
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 19:20 schreef robin007bond het volgende:
Nevermind mijn vragen.

Ik heb de open-source Ati drivers weer geïnstalleerd. Video afspelen geeft minder tearing dan de originele drivers :s) Xf86-video-ati ftw :D

En de ontwikkeling van de closed source drivers gaan heel traag, dat terwijl de open source drivers in een rap tempo ontwikkeld worden.
Mwah de closed-source drivers ontwikkelen ze ook als een malle de laatste tijd. Alleen hebben ze wel nog een achterstand van een jaar of 5 in te halen.
pi_101236676
nouveau is anders om te huilen. Altijd problemen mee gehad.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_101237390
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:47 schreef DutchErrorist het volgende:
nouveau is anders om te huilen. Altijd problemen mee gehad.
De closed source drivers van Nvidia zijn ook wel goed.

Trouwens, voor de mensen die ook de open source ati drivers gebruiken. KDE kan sloom aanvoelen, maar als je Xrender de compositing laat doen i.p.v. OpenGL gaat het gewoon lekker soepel.

Edit: Met Xrender krijg ik weer hele erge tearing in video's :')

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2011 23:44:32 ]
pi_101238923
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:47 schreef DutchErrorist het volgende:
nouveau is anders om te huilen. Altijd problemen mee gehad.
Als je het mij vraagt gaat Nouveau de proprietary drivers van Nvidia ook inhalen. Nvidia wordt steeds stugger qua linux-ondersteuning :{
En, Nouveau heeft wel in enorm korte tijd enorm veel bereikt, alleen werkt nog niet 100% bugvrij voor alle kaarten. Bij mij werkt het als een malle. Al gebruik ik wel de proprietary drivers ivm VDPAU
pi_101239275
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 23:33 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Als je het mij vraagt gaat Nouveau de proprietary drivers van Nvidia ook inhalen. Nvidia wordt steeds stugger qua linux-ondersteuning :{
En, Nouveau heeft wel in enorm korte tijd enorm veel bereikt, alleen werkt nog niet 100% bugvrij voor alle kaarten. Bij mij werkt het als een malle. Al gebruik ik wel de proprietary drivers ivm VDPAU
VA-API op Ati is echt om te janken.
pi_101242005
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 23:42 schreef robin007bond het volgende:

[..]

VA-API op Ati is echt om te janken.
VAAPi komt er ook wel. Volgens mij is XBMC daar inmiddels een heel end mee.
VDPAU werkt iig als een malle, maar naar ik begrepen heb is NVIDIA absoluut niet van plan dat door te ontwikkelen of andere nieuwe technieken te implementeren waar linux baat bij zou hebben.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 22:09:55 #299
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_101429006
Door de bomen zie ik het bos niet meer, toch is dit waarschijnlijk vrij simpel:

Ben op zoek naar een distro die niets anders hoeft te dan een usb-stick en ISO's booten, verder moet hij zo klein mogelijk zijn. Hoe doe ik dit?
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_101429850
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:09 schreef MichielPH het volgende:
Door de bomen zie ik het bos niet meer, toch is dit waarschijnlijk vrij simpel:

Ben op zoek naar een distro die niets anders hoeft te dan een usb-stick en ISO's booten, verder moet hij zo klein mogelijk zijn. Hoe doe ik dit?
Een Live cd pakken zoals puppy linux of damn small linux of koppix? Dat is toch niet zo moeilijk?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')