abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:06:01 #101
168739 Red_85
'echt wel'
pi_98855843
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 09:12 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?

Vorig jaar heb ik (evenals andere studenten) een brief ontvangen van DUO waarin is aangegeven dat de maanden januari en februari 2010 aan ontvangen studiefinanciering zijn aangmerkt als een definitieve gift. Dit is geweest in verband met verwarring omtrent de OV-chipkaart (aldus de brief van DUO). Ik wil mijn studiefinanciering met terugwerkende kracht stopzetten over januari en februari 2010. Normaal gesproken zou ik dan een boete moeten betalen van EUR 160 * 2 = EUR 320. Ik ben echter van oordeel dat ik deze boete niet verschuldigd ben, aangezien de prestatiebeurs van die periode is omgezet in een definitieve gift. Hebben jullie dezelfde mening?
Dat is 1 van de redenen. Die brief is dus onder valse voorwenselen verstuurd. Er staat ook nergens dat die beslissing herroepelijk is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:14:32 #102
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98855995
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 09:12 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?

Vorig jaar heb ik (evenals andere studenten) een brief ontvangen van DUO waarin is aangegeven dat de maanden januari en februari 2010 aan ontvangen studiefinanciering zijn aangmerkt als een definitieve gift. Dit is geweest in verband met verwarring omtrent de OV-chipkaart (aldus de brief van DUO). Ik wil mijn studiefinanciering met terugwerkende kracht stopzetten over januari en februari 2010. Normaal gesproken zou ik dan een boete moeten betalen van EUR 160 * 2 = EUR 320. Ik ben echter van oordeel dat ik deze boete niet verschuldigd ben, aangezien de prestatiebeurs van die periode is omgezet in een definitieve gift. Hebben jullie dezelfde mening?
Nee, het is omgezet van een *lening* naar een *gift* míts je récht had op die lening. Als jij je stufi met terugwerkende kracht stop zet tot het moment voor de de lening (die nu gift heeft) kreeg, dan vervalt je recht op die lening en is er dus niets om tot gift om te zetten. Ofwel, dat geld moet gewoon terug, ongeacht of je het gift noemt of niet ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98858454
Even voor mijn duidelijkheid.

Ik val gewoon onder de 'nieuwe' regels van de DUO, dus niet meer terugbetalen dan je daadwerkelijk hebt genoten.

Ik heb geen basisbeurs meer, geen aanvullende beurs. Ik heb slechts nog een OV-chipkaart.

Nu ga ik sowieso over die bijverdiengrens heen, dat weet ik nu al. Maar als ik het uitreken, dan is het veel goedkoper voor mij om m'n OV-chipkaart niet stop te zetten. Als ik dat ding stopzet heb ik per maand een paar honderd euro meer kosten aan het OV en/of auto, en als ik dat ding niet stopzet kost het mij per maand hoogstens ~¤ 80 euro 'boete' voor de ov-chipkaart. Klopt mijn redenering?

Ik geloof dat het zo klopt, maar ik had niet veel tijd om de regeling grondig door te lezen. Er zijn hier ongetwijfeld mensen die die regelingen beter kennen dan ik :)
pi_98885479
Dat klopt, maar als je hem moet terugbetalen dan moet je dus al je OV-kosten (12*80) terugbetalen, mits je zo veel te veel hebt verdiend.

Mocht je minder dan dat te veel verwachten te verdienen, dan kun je het beter zelf tijdig stopzetten, dan betaal je alleen de maanden dat je geen OV had. Je kunt dan je OV behouden, maar dan kost het je ~130 euro per maand vanaf de maand dat je er geen recht meer op had.
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
pi_98887425
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:35 schreef CodeCaster het volgende:
Dat klopt, maar als je hem moet terugbetalen dan moet je dus al je OV-kosten (12*80) terugbetalen, mits je zo veel te veel hebt verdiend.

Mocht je minder dan dat te veel verwachten te verdienen, dan kun je het beter zelf tijdig stopzetten, dan betaal je alleen de maanden dat je geen OV had. Je kunt dan je OV behouden, maar dan kost het je ~130 euro per maand vanaf de maand dat je er geen recht meer op had.
O ja, daar had ik even geen rekening mee gehouden: ik moet dan natuurlijk 12x80 terugbetalen (alsnog goedkoper dan zelf gaan reizen met het OV, daar niet van). Ik ga overigens ruim over die bijverdiengrens heen.

Het tweede gedeelte van je post begrijp ik niet goed.
pi_98889749
Nou stel je zet je stufi bijvoorbeeld vanaf november stop, omdat je in oktober over de bijverdiengrens denkt te gaan, maar je houdt je OV gewoon, dan krijg je achteraf een rekening voor twee maanden onterecht OV-bezit à ~130 euro.
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
pi_98896020
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:47 schreef CodeCaster het volgende:
Nou stel je zet je stufi bijvoorbeeld vanaf november stop, omdat je in oktober over de bijverdiengrens denkt te gaan, maar je houdt je OV gewoon, dan krijg je achteraf een rekening voor twee maanden onterecht OV-bezit à ~130 euro.
Oké, dat is enigszins verwarrend icm met de uitspraak dat ik 12x80 zou moeten betalen.

Ik kan mijn stufi niet stopzetten, omdat ik het niet meer ontvang afgezien van de OV-chipkaart. Als ik nu helemaal niks doe en ik ga bijvoorbeeld in oktober over die bijverdiengrens heen, moet ik dan vanaf oktober 80 euro per maand (dus in totaal 3x80 voor 2011) terugbetalen of 12x80?

Zoals ik het lees gaat het om de eerste optie (3x80), maar dan is jouw opmerking van 12x80 iets verwarrend :)

Ter info: ik heb nog wel 'recht' op stufi in de zin dat ik wel nog mag lenen van de DUO.
pi_98897058
Als je zelf aangeeft dat je over de bijverdiengrens heen bent gegaan betaal je ¤ 160 per maand boete in verband met onterecht bezit van de OV-studentenkaart.

Als je verwacht dat je vanaf oktober over de bijverdiengrens heen bent gegaan en je behoudt je OV-studentenkaart dan betaal je ¤ 160 x 3 = ¤ 480 euro.

Als je niet zelf aangeeft dat je over de bijverdiengrens heen bent gegaan, legt DUO jou een boete op van 80 x 12 = ¤ 960. Omdat je alleen recht hebt op OV en geen geld is je boete redelijk beperkt. Als je ook studiefinanciering in de vorm van geld had gekregen had je ook deze over het hele jaar terug moeten betalen.
pi_98897096
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 09:33 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Als je zelf aangeeft dat je over de bijverdiengrens heen bent gegaan betaal je ¤ 160 per maand boete in verband met onterecht bezit van de OV-studentenkaart.

Voorbeeld
Als je vanaf oktober over de bijverdiengrens heen bent gegaan en je behoudt je OV-studentenkaart dan betaal je ¤ 160 x 3 = ¤ 480 boete.

Als je niet zelf aangeeft dat je over de bijverdiengrens heen bent gegaan, legt DUO jou een boete op over het hele jaar van 80 x 12 = ¤ 960.

Omdat je alleen recht hebt op OV en geen geld is je boete redelijk beperkt. Als je ook studiefinanciering in de vorm van geld had gekregen had je ook deze over het hele jaar terug moeten betalen.
pi_98898138
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 09:33 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Als je zelf aangeeft dat je over de bijverdiengrens heen bent gegaan betaal je ¤ 160 per maand boete in verband met onterecht bezit van de OV-studentenkaart.

Als je verwacht dat je vanaf oktober over de bijverdiengrens heen bent gegaan en je behoudt je OV-studentenkaart dan betaal je ¤ 160 x 3 = ¤ 480 euro.

Als je niet zelf aangeeft dat je over de bijverdiengrens heen bent gegaan, legt DUO jou een boete op van 80 x 12 = ¤ 960. Omdat je alleen recht hebt op OV en geen geld is je boete redelijk beperkt. Als je ook studiefinanciering in de vorm van geld had gekregen had je ook deze over het hele jaar terug moeten betalen.
Dus ik kan het beste zelf aangeven dat ik over de bijverdiengrens ga, dan betaal ik ¤160 per maand (ik geloof dat ik ergens ¤130 heb zien staan, maar dat terzijde).

Maar als ik aangeef dat ik over de bijverdiengrens ga, dan zetten ze mijn reisproduc toch stop? Of moet ik het dan ergens in december aangeven? Nog steeds iets verwarrend, aangezien DUO gewoon per jaar bekijkt wat je hebt verdiend aan de hand van je loongegevens (dus ergens in januari).

Maar dan snap ik jouw opmerking over 'over het hele jaar terugbetalen' ook niet. De site van DUO spreekt over het bedrag van overschrijding vanaf het moment dat je over die bijverdiengrens gaat (en indien je zoveel hebt bijverdiend).
pi_98902325
quote:
http://www.ib-groep.nl/pa(...)fho/bijverdienen.asp
Stopzetten met terugwerkende kracht
Zet je studiefinanciering alsnog stop per de eerste dag van de maand waarin je over de bijverdiengrens bent gegaan. Dit heeft financiële gevolgen: je moet de studiefinanciering terugbetalen die je hebt gekregen in de maanden die je met terugwerkende kracht stopzet. Daarnaast ontstaat er ook een ov-schuld van ¤ 136,- per maand, als je je studentenreisproduct tenminste hebt opgehaald.
Dus dat moet je achteraf doen, of het stopzetten op de site maar het product niet van je studentenkaart afhalen. Dan betaal je per maand ná het overschrijden van de bijverdiengrens dus 136 euro. Dit moet je wel goed narekenen, anders mag je voor de rest van het jaar alsnog terugbetalen.

Als je zelf niets doet en de DUO komt erachter (over een jaar of twee...), dan moet je 12x ¤ 82,34 terugbetalen, mits je minstens zo veel te veel hebt verdiend.
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
pi_98903309
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:49 schreef CodeCaster het volgende:
[quote]
http://www.ib-groep.nl/pa(...)fho/bijverdienen.asp
Stopzetten met terugwerkende kracht
Zet je studiefinanciering alsnog stop per de eerste dag van de maand waarin je over de bijverdiengrens bent gegaan. Dit heeft financiële gevolgen: je moet de studiefinanciering terugbetalen die je hebt gekregen in de maanden die je met terugwerkende kracht stopzet. Daarnaast ontstaat er ook een ov-schuld van ¤ 136,- per maand, als je je studentenreisproduct tenminste hebt opgehaald.

Dus dat moet je achteraf doen, of het stopzetten op de site maar het product niet van je studentenkaart afhalen. Dan betaal je per maand ná het overschrijden van de bijverdiengrens dus 136 euro. Dit moet je wel goed narekenen, anders mag je voor de rest van het jaar alsnog terugbetalen.

Als je zelf niets doet en de DUO komt erachter (over een jaar of twee...), dan moet je 12x ¤ 82,34 terugbetalen, mits je minstens zo veel te veel hebt verdiend.
Ah kijk, het is me nu aardig duidelijk geloof ik.

12x ¤ 82,34 kost mij ¤ 988,08. Ik ga ongeveer in augustus over de bijverdiengrens, dus dan heb ik vanaf september geen recht meer op de OV kaart. Stop ik het met terugwerkende kracht, dan kost het mij 4x ¤ 136 is ¤ 544. Het stoppen met terugwerkende kracht is dan voodeliger voor mij, aangezien ik in die maanden gewoon door blijf reizen.

Beetje raar, maar zonder OV-chipkaart heb ik op dit moment ~¤ 350 euro meer kosten ( OV + auto) per maand. Gewoon de OV-chipkaart blijven gebruiken bespaart me dus ¤ 200, daar kan ik mee leven.

Deze "OV-schuld" werd gewoon op het hoopje met de rest van je (eventuele) studieschuld gegooid, correct?
pi_98921943
@Maharbal: als je in augustus over de bijverdiengrens heen gaat, moet je je studiefinanciering per 1 augustus stopzetten. Dit kan via een formulier van DUO (wijzigingsformulier).

Je hebt 6 maanden na afloop van het kalenderjaar tijd om je studiefinanciering met terugwerkende kracht stop te zetten. Voor 2010 is de deadline derhalve 30 juni 2011 geweest.

Het voordeel van het zelf stopzetten is dat je slechts een boete krijgt over de maanden waarin je over de bijverdiengrens heen bent gegaan.
pi_98925593
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:40 schreef Lucky_Lovely het volgende:
@Maharbal: als je in augustus over de bijverdiengrens heen gaat, moet je je studiefinanciering per 1 augustus stopzetten. Dit kan via een formulier van DUO (wijzigingsformulier).

Je hebt 6 maanden na afloop van het kalenderjaar tijd om je studiefinanciering met terugwerkende kracht stop te zetten. Voor 2010 is de deadline derhalve 30 juni 2011 geweest.

Het voordeel van het zelf stopzetten is dat je slechts een boete krijgt over de maanden waarin je over de bijverdiengrens heen bent gegaan.
Het is me duidelijk, dankje ^O^

Dat wordt zelf stopzetten vanaf januari of iets dergelijks.
pi_99042506
Hoera! De Nederlandse staat haat mij, denk ik........ :?

Ik kreeg zaterdag een brief van de belastingdienst. Ze zijn van plan om mijn aangifte over 2008 te wijzigen. Ik heb namelijk toen een reiskostenaftrek ingevuld, op basis van reizen met OV-kaart. Ik voldeed aan alle voorwaarden (in ieder geval met de kennis die ik toen in 2008 had). Ik heb op basis van die aangifte rond de 800 euro teruggekregen, ook in de definitieve aanslag.

De belastingdienst zegt nu dat ze geen openbaarvervoerverklaring hebben ontvangen van mijn vervoersbedrijf. Ze hebben dus geen gegevens waaruit blijkt dat ik recht had op de reisaftrek. Volgens de voorwaarden moest ik een verklaring aanvragen bij de IB-groep. Ik moet nu een kopie van die verklaring opsturen en dan zou het goed moeten zijn... Dat komt goed, want ik heb er één gekregen van de IB-groep en die heb ik goed bewaard. Kopie gaat dus morgen op de bus. :)

Wel vind ik het heel raar dat ik nu opeens van twee kanalen een brief krijg over 2008... en dat het ook nog eens allebei te maken heeft met mijn OV-kaart (die ik volgens de IB-groep ten onrechte in bezit had, inmiddels terug betaald).

Zou het 'onterecht' in bezit hebben van de OV-kaart ook nog eens achteraf gevolgen hebben voor een reisaftrek? Ik denk zelf van niet, want zeker nu ik mijn kaart terugbetaald heb, heb ik dus zelf mijn reiskosten betaald, terwijl ik dat geld anders van mijn werkgever gekregen zou hebben. Recht op reisaftrek dus, volgens de voorwaarden van de belastingdienst.

Zijn er meer mensen die zo'n brief gehad hebben?
pi_99144966
Heb gisteren een standaardbrief van DUO gekregen met het verzoek om mijn loonstroken over het tijdvak toe te sturen, zodat kan worden beoordeeld wanneer ik volgens mijn loonstroken over de bijverdiengrens heen ben gegaan (in plaats van een pro rata berekening via het verzamelinkomen over het gehele jaar). Hebben meer mensen deze brief ontvangen?

Overigens vind ik het vreemd dat ik deze brief heb ontvangen, want ik ga hier helemaal niet op in in mijn brief. Ik geef juist aan dat mijn verzamelinkomen lager dient te zijn op basis van mijn aangifte 2008, waardoor er in het geheel geen boete over het jaar opgelegd dient te worden. Ik heb dan ook het idee dat vrijwel iedereen die een bezwaarschrift heeft gestuurd deze standaardbrief toegezonden heeft gekregen.
  donderdag 7 juli 2011 @ 11:39:45 #117
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99145779
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:15 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Heb gisteren een standaardbrief van DUO gekregen met het verzoek om mijn loonstroken over het tijdvak toe te sturen, zodat kan worden beoordeeld wanneer ik volgens mijn loonstroken over de bijverdiengrens heen ben gegaan (in plaats van een pro rata berekening via het verzamelinkomen over het gehele jaar). Hebben meer mensen deze brief ontvangen?

Overigens vind ik het vreemd dat ik deze brief heb ontvangen, want ik ga hier helemaal niet op in in mijn brief. Ik geef juist aan dat mijn verzamelinkomen lager dient te zijn op basis van mijn aangifte 2008, waardoor er in het geheel geen boete over het jaar opgelegd dient te worden. Ik heb dan ook het idee dat vrijwel iedereen die een bezwaarschrift heeft gestuurd deze standaardbrief toegezonden heeft gekregen.
Oh, ik had juist en mail gekregen over 2009 waarin iemand van DUO mij vertelde dat je je inkomen door 12 moest delen :')

Los daarvan is het natuurlijk ook kul omdat je, indien men gaat rekenen aan de hand van loonstroken, niet kijkt naar het verzamelinkomen maar naar het brutoinkomen. Of gaat men dan ook het verschil tussen bruto en verzamelinkomen delen door 12 en dan per maand in mindering brengen op je loonstrook? :')
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_99173378
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:39 schreef eriksd het volgende:

[..]

Oh, ik had juist en mail gekregen over 2009 waarin iemand van DUO mij vertelde dat je je inkomen door 12 moest delen :')

Los daarvan is het natuurlijk ook kul omdat je, indien men gaat rekenen aan de hand van loonstroken, niet kijkt naar het verzamelinkomen maar naar het brutoinkomen. Of gaat men dan ook het verschil tussen bruto en verzamelinkomen delen door 12 en dan per maand in mindering brengen op je loonstrook? :')
In mijn geval is het niet de moeite waard om naar mijn loonstrookjes te kijken, want zoals je zelf ook aangeeft wordt er dan geen rekening gehouden met mijn aftrekposten voor studiekosten (van mij en mijn fiscaal partner). Overigens staat er in de brief dat ik moet reageren op de brief, omdat dit anders zou kunnen leiden tot ongegrondverklaring van mijn bezwaarschrift :S

Lekker makkelijk van DUO om iedereen zo'n brief te sturen. Waarschijnlijk krijgen ze op de helft van die brieven geen reactie, waardoor ze heel gemakkelijk weer een standaardbriefje voor ongegrondverklaring kunnen toesturen (al denk ik dat het bezwaarschrift formeel ook inhoudelijk moet worden beoordeeld voordat men tot ongegrondverklaring kan overgaan).
pi_99249816
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:39 schreef eriksd het volgende:

[..]

Oh, ik had juist en mail gekregen over 2009 waarin iemand van DUO mij vertelde dat je je inkomen door 12 moest delen :')

Los daarvan is het natuurlijk ook kul omdat je, indien men gaat rekenen aan de hand van loonstroken, niet kijkt naar het verzamelinkomen maar naar het brutoinkomen. Of gaat men dan ook het verschil tussen bruto en verzamelinkomen delen door 12 en dan per maand in mindering brengen op je loonstrook? :')
Is het dan eigenlijk wel mogelijk om zelf aan de hand van loonstroken precies uit te rekenen wanneer je over de grens ging?
Ik heb namelijk ook nav mijn bezwaarschrift de brief gehad dat ik mijn loonstroken moet opsturen. Maar ik weet niet op welke manier mijn inkomen berekend is door duo (ik heb in 2008 mijn ovkaart ingeleverd op 1 oktober en ik weet dus niet of ze mijn jaarinkomen delen door 12 en vermenigvuldigen met 9 of exact elke keer het maandloon gebruikten. Met mijn variabele inkomen maakt dat veel uit). Ik weet niet of ze dit mogen doen, maar ik wil niet meemaken dat het terug te betalen bedrag nog hoger uitvalt door een herberekening, dus ik zou het graag eerst zelf berekenen.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 18:39:02 #120
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99250098
Nee, het is niet mogelijk om aan de hand van je brutoloonstroken te kijken wanneer je verzamelinkomen over de grens heen ging, tenzij men veronderstelt dat je ook je aftrekposten en kortingen gaat delen door 12 of in verhouding in mindering gaat brengen.

Daarom snap ik ook niet waarom men met zo'n brief komt, het lijkt mij gewoon een flauwe pogingen mensen te saboteren.

Een verzamelinkomen is gewoon wat fundamenteel anders dan bruto loonstrookjes.

Bovenstaande geldt uiteraard alleen wanneer je aangifte hebt gedaan, anders heb je geen aanslag over een verzamelinkomen en dan moet je dus wel aan de hand van de je loonstrookjes gaan rekenen.

Overigens wekken ze door deze brief wel de verwachting dat je, indien je aan de hand van je bruto loonstrookjes later over de grens heen ging, dat afdoende gemotiveerd is. Mijn advies is dan ook om even je oude loonstrookjes erbij te pakken en te kijken of je er je voordeel mee kan doen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_99251805
Vandaag een brief gekregen van DUO, met een vordering i.v.m. bijverdiensten 2008. Daarin stellen ze dat ik niet heb gereageerd op een eerdere brief (februari 2011) waarin ze aangeven dat ik over de bijverdiengrens ben gegaan. Ik heb destijds weldegelijk bezwaar gemaakt maar nu zegt DUO dat ze niets van me gezien hebben. Vandaag gelijk de brief nogmaals gestuurd.

Waar het om gaat is dat ik in 2008 een nullening had en een OV-studentenkaart. Ik heb in 2008 ¤ 817,83 boven de bijverdiengrens verdiend. Volgens een informatiefolder die destijds (eind 2007)door de IB-groep is toegestuurd dient de kaart ingeleverd te worden op het moment dat je over de bijverdiengrens heen gaat. In het zelfde document zijn de uiterste inleverdata van de kaart te vinden. Op basis van mijn loonstroken van 2008 kan ik aantonen dat ik in december van dat jaar een brutoloon had van ¤ 1999,26. Ik heb in de laatste drie weken van december 2008 erg veel gewerkt, vanwege drukte op mijn werk (0 uren contract). Ik wist dus op de uiterste inleverdatum van de kaart dat jaar, op 5 december 2008, nog niet dat ik die maand dusdanig ging verdienen dat ik over de grens heen zou gaan. In begin december was ik qua salaris nog niet over de bijverdiengrens heen. Hoezo nu vorderen???? Tot aan de laatste drie weken van december was er namelijk niets aan de hand en had ik dus alle recht op mijn OV-studentenkaart.

Ook bizar: ze vorderen voor de periode januari tot en met december ¤ 78,16 per maand. Dit komt in totaal neer op ¤ 937,92. Dat is ¤ 119,29 MEER dan ik extra heb bijverdiend. Waar haalt DUO het gore lef vandaan om een student met een goede bijbaan op deze manier af te straffen??
pi_99256421
Lullig, join the club.

Ik heb ondertussen nog stééds niks gehoord van m'n bezwaarschriften, ik zal ze maandag eens bellen. Op 27 april en 5 mei heb ik ze aangetekend verstuurd, zijn in ontvangst genomen, dus al ruim tien respectievelijk negen weken in behandeling. Ik heb ook bevestigingen van de DUO ontvangen dat ze in ontvangst zijn genomen.

Ik wil in ieder geval de 136 euro voor m'n OV terug, omdat het OV-chipsysteem gewoon faalde in mei 2010. Oh en dat laatste is sindsdien trouwens niet verbeterd. En daarnaast wil ik toch minstens een gedeelte van m'n andere boete terug omdat ze zo tyfustraag werken.
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
pi_99289272
Heeft iemand al gereageerd op het verzoek van DUO om alle loonstroken van het jaar 2008 te overleggen?

Ik vind het echt te belachelijk dat DUO mensen hiermee op het verkeerde spoor zet. Het uitgangspunt is het verzamelinkomen (dus brutoloon - /- aftrekposten, zoals scholingsuitgaven) en niet het brutoloon. Met het brutoloon alleen kom je namelijk hoger uit, waardoor je eerder over de bijverdiengrens heen gaat. Die ene maand kan er voor zorgen dat je duizenden euro's terug moet betalen. Ook bijzonder flauw dat ze aangeven dat je brief ongegrond kan worden verklaard als je niet binnen 3 weken na dagtekening (6 juli) reageert op hun brief.

Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die baat hebben bij deze brief, maar ik heb in mijn bezwaarschrift heel andere argumenten aangehaald, waardoor het net lijkt alsof ze mijn brief niet hebben gelezen, maar standaard iedereen zo'n brief met verzoek om loonstroken hebben gestuurd. Lekker zonde van al het belastinggeld.
  zondag 10 juli 2011 @ 19:40:54 #124
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99289770
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:27 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Heeft iemand al gereageerd op het verzoek van DUO om alle loonstroken van het jaar 2008 te overleggen?

Ik vind het echt te belachelijk dat DUO mensen hiermee op het verkeerde spoor zet. Het uitgangspunt is het verzamelinkomen (dus brutoloon - /- aftrekposten, zoals scholingsuitgaven) en niet het brutoloon. Met het brutoloon alleen kom je namelijk hoger uit, waardoor je eerder over de bijverdiengrens heen gaat. Die ene maand kan er voor zorgen dat je duizenden euro's terug moet betalen. Ook bijzonder flauw dat ze aangeven dat je brief ongegrond kan worden verklaard als je niet binnen 3 weken na dagtekening (6 juli) reageert op hun brief.

Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die baat hebben bij deze brief, maar ik heb in mijn bezwaarschrift heel andere argumenten aangehaald, waardoor het net lijkt alsof ze mijn brief niet hebben gelezen, maar standaard iedereen zo'n brief met verzoek om loonstroken hebben gestuurd. Lekker zonde van al het belastinggeld.
Beter had ik het niet kunnen samenvatten. Ik zou gewoon dit opsturen als antwoord. Je bezwaar wordt dan ongegrond verklaard (waarschijnlijk). Echter, indien jij op basis van je verzamelinkomen gedeeld door 12 gewoon op een juist moment hebt stopgezet, zou ik met liefde die 4 tientjes neertellen en in beroep gaan. Want dat opsturen van brutoloonstrookjes is natuurlijk gewoon lulkoek.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_99311003
Mijn bezwaarschrift is afgewezen. Mooi balen want ik verwacht ook dat ik in 2009 over de grens ben gegaan.
Mij best verder, iedere maand ¤50 euro ongeveer aflossen, duurt het nog wel ff tot het bedrag ook echt is betaald :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')