Ik heb het nog even nagerekend, en volgens mij kun je ¤ 1707,04 aftrekken als je alle stufi moest terugbetalen. Namelijk:
quote:
(En ja, je had wel
recht op studiefinanciering, je moet het alleen terugbetalen omdat je te veel hebt verdiend. Dat staat los van elkaar voor zover ik begrijp, correct me if I'm wrong).
Er gelden de volgende normbedragen voor 2008: jan-aug: ¤ 183,17, wat neerkomt op ¤ 1465,36, en voor sep-dec ¤ 185,42 per maand, dus ¤ 741,68. Totaal is het normbedrag voor 2008 dus ¤ 2207,04 wanneer je het hele jaar een opleiding hebt gevolgd.
Nu wordt het leuk, want ja, leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker, dat doen we alleen niet. Als je studiekosten bij elkaar minder zijn dan tweemaal het normbedrag, mag je éénmaal het normbedrag aftrekken. Als je kosten hoger zijn dan tweemaal het normbedrag, ¤ 4414,08 dus, dan mag je de kosten min éénmaal het normbedrag (¤ 2207,04 dus) aftrekken.
Bij alle eindbedragen moet je nog de zogeheten drempel van 500 euro in mindering brengen. In het meest eenvoudige geval (heel 2008 opleiding aan hogeschool / uni gevolgd, álle stufi terugbetaald èn minder kosten van ¤ 4414,08 gemaakt in dat jaar), dan mag je ¤ 1707,04 aftrekken. En daar hou je dan weer een percentage van over...
codecaster.tweakblogs.netI wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.