Dat is aan beide partijen..
Je spreekt over ''hoe doen jullie dat'', maar er is na de relatie geen jullie meer...
Persoonlijk zou ik best graag wat vaker contact willen met mijn ex, terwijl ik juist nooit meer contact opneem met haar, maar zij nog wel heel soms met mij. Maar omdat ik die eerste weken zo achter haar aan heb gelopen gaat het gewoon te erg tegen mijn ego ingaat om nog uit mezelf contact op te nemen...
Wil ten koste van alles voorkomen dat ze weer gaat denken dat ik achter haar aanzit...
Soms kan zoiets raar in elkaar zitten:)
Als we elkaar tegenkomen hangt het van de situatie af... Als ik haar tref zonder vriendinnen en verder geen haast dan praten we zo een tijdje, maar laatst zag ik haar voor het eerst samen met haar vriend en toen begon ze ook tegen me te praten maar dan probeer ik het zo vriendelijk en zo snel mogelijk af te kappen

Voelt ongemakkelijk voor me...
Nog even over je handdoekvoorbeeld : Lastig uit te leggen, maar ik denk dat wanneer er in een relatie al dat soort voorvalletjes gaan gebeuren als elkaar geen handdoek geven, dan is het al erg fout...
Het klinkt heel onschuldig maar het is in feite slechts het topje van een hele ijsberg die er bij haar kennelijk al zat... Anders regel je die handdoek toch gewoon?