abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 18 mei 2011 @ 21:48:47 #176
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_97009602
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:44 schreef Merkie het volgende:
Wel aardig, paar leuke nummers, maar denk dat over een maand of 3 iedereen dit album vergeten is. Heeft niet de footprint van de vorige drie albums.
Maak je maar geen zorgen, Humbug heeft die footprint ook niet.

Ik ben zelfs bang dat AM op de langere termijn enkel herinnert zullen worden door het stof dat ze deden opwaaien met hun debuutalbum en de manier waarop ze dat in de markt hebben gezet.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator woensdag 18 mei 2011 @ 21:49:36 #177
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_97009685
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:48 schreef Kijana het volgende:
Ik geef het een 7. 't Is absoluut geen meesterwerk maar het heeft wel een paar leuke nummers. Ach elke band heeft zijn mindere platen. Eens moet de eerste keer zijn toch?
Dat was Humbug toch al? :P
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_97009693
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:48 schreef belsen het volgende:
Ik ben zelfs bang dat AM op de langere termijn enkel herinnert zullen worden door het stof dat ze deden opwaaien met hun debuutalbum en de manier waarop ze dat in de markt hebben gezet.
Kan goed ja :)
  Moderator woensdag 18 mei 2011 @ 21:50:39 #179
332671 crew  indiaantje89
pi_97009772
Tsja ik blijf een echte liefhebber van hun eerste album. Was voor mij persoonlijk toch het beste.

Van het nieuwe album doet Library Pictures het voor mij!
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:51:42 #180
230345 conobram
is neit lam
pi_97009866
Jongens het nieuwe Lady Gaga album staat op internet!!!!
pi_97009877
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:48 schreef belsen het volgende:

[..]

Ik ben zelfs bang dat AM op de langere termijn enkel herinnert zullen worden door het stof dat ze deden opwaaien met hun debuutalbum en de manier waarop ze dat in de markt hebben gezet.
LoL, geen kans :).
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:53:32 #182
192683 AMDB
Visionair.
pi_97010004
Ik denk dat de 'kwaliteits' muziekpers dit album goed gaat ontvangen. De meer mainstream daarentegen, dat durf ik te betwijfelen.
  Moderator woensdag 18 mei 2011 @ 21:53:33 #183
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_97010006
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:51 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

LoL, geen kans :).
Wie heeft het nog over de 8 laatste albums van Oasis en hoeveel jaar is dat pas geleden?
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:54:37 #184
192683 AMDB
Visionair.
pi_97010090
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:53 schreef belsen het volgende:

[..]

Wie heeft het nog over de 8 laatste albums van Oasis en hoeveel jaar is dat pas geleden?
Oasis? Nóóit van gehoord..
pi_97010255
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:53 schreef belsen het volgende:

[..]

Wie heeft het nog over de 8 laatste albums van Oasis en hoeveel jaar is dat pas geleden?
De honderdduizenden mensen die deze anthems avond na avond tot het uiteengaan in 2009 meezongen, of vorig jaar nog in de Royal Albert Hall bij de Noel Gallagher solo-optredens.

De verkoopcijfers en uitverkochte zalen in 2005 en 2006 waren niet de oorzaak van een marketingstrucje, maar door de stortvloed aan onmiddellijk klassieke liedjes. De stem van een generatie.
pi_97010279
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:53 schreef belsen het volgende:

[..]

Wie heeft het nog over de 8 laatste albums van Oasis en hoeveel jaar is dat pas geleden?
zit wel een verschil tussen. Oasis is altijd hetzelfde trucje blijven doen (hoe leuk ook). AM doen altijd iets anders
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:59:09 #187
192683 AMDB
Visionair.
pi_97010397
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:57 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

De honderdduizenden mensen die deze anthems avond na avond tot het uiteengaan in 2009 meezongen, of vorig jaar nog in de Royal Albert Hall bij de Noel Gallagher solo-optredens.

De verkoopcijfers en uitverkochte zalen in 2005 en 2006 waren niet de oorzaak van een marketingstrucje, maar door de stortvloed aan onmiddellijk klassieke liedjes. De stem van een generatie.
Het grote publiek is wel afgehaakt.

Ik denk dat AM erg vergelijkbaar gaat zijn. Erg populair onder mensen die de start meemaakten, maar door veel mensen straks vergeten. Ook de stem van een generatie.
  Moderator woensdag 18 mei 2011 @ 22:00:20 #188
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_97010501
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:57 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

zit wel een verschil tussen. Oasis is altijd hetzelfde trucje blijven doen (hoe leuk ook). AM doen altijd iets anders
Dan weet je niet zoveel van Oasis.

Er is namelijk weinig verschil tussen de ontwikkeling van beide bands:

Oasis werd ook opgehemeld, nog voor het eerste album. Het tweede album was ook de commerciële klapper. Op het derde album gingen ze ook op zoek naar meer. Het vierde album was ook een terugkeer naar het oude geluid... Wordt vervolgd? ;)
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_97010638
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:00 schreef belsen het volgende:

[..]

Dan weet je niet zoveel van Oasis.

Er is namelijk weinig verschil tussen de ontwikkeling van beide bands:

Oasis werd ook opgehemeld, nog voor het eerste album. Het tweede album was ook de commerciële klapper. Op het derde album gingen ze ook op zoek naar meer. Het vierde album was ook een terugkeer naar het oude geluid... Wordt vervolgd? ;)
ik geef toe dat ik niet de band chronlogisch hebben kunnen volgen, maar ik heb alle albums in huis en ik moet zeggen dat ik geen drastisch verschil kan ontdekken als bijvoorbeld FWN-Humbug..
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
  Moderator woensdag 18 mei 2011 @ 22:06:11 #190
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_97010771
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:02 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

ik geef toe dat ik niet de band chronlogisch hebben kunnen volgen, maar ik heb alle albums in huis en ik moet zeggen dat ik geen drastisch verschil kan ontdekken als bijvoorbeld FWN-Humbug..
Voor Oasis was dat Be here now, waarbij ze, in tegenstelling tot Morning glory voor langere tijd de studio ingingen en hun geluid probeerden te verbreden met keyboards en orkestarrangementen en ze flink afstand namen van hun oude rock 'n roll geluid.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_97010939
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:59 schreef AMDB het volgende:

[..]

Het grote publiek is wel afgehaakt. [..]
De meetbare feiten laten het tegendeel zien...

Ze hebben té veel indruk gemaakt om ooit vergeten te worden. Alex Turner heeft té veel interessant materiaal geschreven om als voetnoot in de geschiedenis te zullen worden gezien (zij het solo, met Arctic Monkeys, of met The Last Shadow Puppets), of je dat nu leuk vind of niet. Er is te veel te ontdekken, en dat kristalliseert zich in de toekomst vanzelf uit. Mensen zullen "Humbug" in 2030 ontdekken als vergeten meesterwerk, of zich misschien afvragen wat men ooit zag in "Favourite Worst Nightmare".

Vond de vergelijking verder wel leuk, dus vertel mij hoe komt het dat vorig jaar in een uitverkochte Royal Albert Hall het publiek bijna de optredende artiest overstemde met hun gezang van "Talk Tonight" en "Whatever"? Dat zijn de "Too Much To Ask"'s en "Bigger Boys And Stolen Sweethearts"' van Oasis. Uit nostalgische overweging? En de mensen van mijn leeftijd die aanwezig waren? Ervaring uit eigen hand.

Bij elk album zal een nieuwe generatie luisteraars het materiaal ontdekken, en de liefhebbers inclusief non-album tracks. Vind het een erg opvallend statement, want als Alex Turner niet één van de grootsten van zijn tijd is, wie dan wel? Wees vrij om die vraag te beantwoorden.
pi_97011039
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:06 schreef belsen het volgende:

[..]

Voor Oasis was dat Be here now, waarbij ze, in tegenstelling tot Morning glory voor langere tijd de studio ingingen en hun geluid probeerden te verbreden met keyboards en orkestarrangementen en ze flink afstand namen van hun oude rock 'n roll geluid.
Hmm oke, maar nog vind ik dat niet echt in verhouding staan. Een nummer als All Around The World is inderdaad heel anders, maar I hope I think I Now of My Big Mouth zijn toch behoorlijk standaard Oasis-nummers, die kan ik op Humbug niet vinden (klassieke AM-nummers dan, in de geest van het debuut en FWN).
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
  woensdag 18 mei 2011 @ 22:10:58 #193
192683 AMDB
Visionair.
pi_97011076
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:08 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

De meetbare feiten laten het tegendeel zien...

Ze hebben té veel indruk gemaakt om ooit vergeten te worden. Alex Turner heeft té veel interessant materiaal geschreven om als voetnoot in de geschiedenis te zullen worden gezien (zij het solo, met Arctic Monkeys, of met The Last Shadow Puppets), of je dat nu leuk vind of niet. Er is te veel te ontdekken, en dat kristalliseert zich in de toekomst vanzelf uit. Mensen zullen "Humbug" in 2030 ontdekken als vergeten meesterwerk, of zich misschien afvragen wat men ooit zag in "Favourite Worst Nightmare".

Vond de vergelijking verder wel leuk, dus vertel mij hoe komt het dat vorig jaar in een uitverkochte Royal Albert Hall het publiek bijna de optredende artiest overstemde met hun gezang van "Talk Tonight" en "Whatever"? Dat zijn de "Too Much To Ask"'s en "Bigger Boys And Stolen Sweethearts"' van Oasis. Uit nostalgische overweging? En de mensen van mijn leeftijd die aanwezig waren? Ervaring uit eigen hand.

Bij elk album zal een nieuwe generatie luisteraars het materiaal ontdekken, en de liefhebbers inclusief non-album tracks. Vind het een erg opvallend statement, want als Alex Turner niet één van de grootsten van zijn tijd is, wie dan wel? Wees vrij om die vraag te beantwoorden.
Met het grote publiek bedoel ik ook meer de mensen die de hitjes op de radio luisteren, maar niet naar een concert gaan, maar misschien wel op een festival even langshoppen. Dit publiek hoort AM bijna nergens meer. Dat betekent echter niet dat de zalen niet vol zitten met fans die ook later aangehaakt kunnen zijn en veel meer materiaal kennen.
  woensdag 18 mei 2011 @ 22:12:06 #194
192683 AMDB
Visionair.
pi_97011141
Is Jack White trouwens al te oud om als grootste van deze tijd gezien te worden? Bij mij is lastig om te kiezen tussen die twee.

Al is Alex natuurlijk wel duidelijk de beste lyrics schrijver.
pi_97011154
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:10 schreef AMDB het volgende:

[..]

Met het grote publiek bedoel ik ook meer de mensen die de hitjes op de radio luisteren, maar niet naar een concert gaan, maar misschien wel op een festival even langshoppen. Dit publiek hoort AM bijna nergens meer. Dat betekent echter niet dat de zalen niet vol zitten met fans die ook later aangehaakt kunnen zijn en veel meer materiaal kennen.
Mensen die hitjes op de radio luisteren maar verder niet dieper gaan, vergeten een band sowieso.
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_97011385
Dat ze in 2005 en 2006 ook daadwerkelijk nummer 1-hits voor elkaar kregen had ook voor een gedeelte met het muzikale klimaat in die tijd te maken. Juiste tijd, juist plek. Dat was ze in 2011 waarschijnlijk sowieso niet gelukt.
  Moderator woensdag 18 mei 2011 @ 22:44:40 #197
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_97011618
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:12 schreef AMDB het volgende:
Is Jack White trouwens al te oud om als grootste van deze tijd gezien te worden? Bij mij is lastig om te kiezen tussen die twee.

Al is Alex natuurlijk wel duidelijk de beste lyrics schrijver.
Vlak Josh Homme niet uit. :Y
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_97011704
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:44 schreef belsen het volgende:

[..]

Vlak Josh Homme niet uit. :Y
met Dave Grohl in het verlengde.. denk niet dat er echt een aanwijsbare stem is, de wereld is tegenwoordig zo divers :)
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_97011722
quote:
Een voorlopig cijfer, ben ik wel benieuwd naar. Hoor redelijk unaniem positieve boodschappen over ongeveer de helft van het album, maar wat vinden we van het album in het algemeen?
Hmm. Denk dat ik over een week pas echt een beoordeling kan geven. Nu is het nog echt even de Hype van het nieuwe album en luister ik hem wel 4 keer per dag. Denk trouwens dat het rond een 8 uit zal komen, maar vind het beoordelen van een album sowieso vrijwel onmogelijk, het ligt ontzettend aan het moment.
Over de discussie trouwens: Ik denk dat AM het moment van een echte hype wel zal zijn kwijt geraakt. Er zijn niet echt veel mensen meer die de hitjes op de radio kunnen horen. Ik denk echter wel dat de echte fanbase nu redelijk constant zal blijven en misschien ook nog wel zal toenemen. Elk album spreekt toch wel weer een andere muzieksmaak aan denk ik.
Had bij het uitkomen van Humbug ook nooit verwacht dat dat album er voor zou zorgen dat er veel meer fans bij zouden komen
pi_97011813
hoewel ik deze plaat beter vind dan Humbug mis ik ook op deze de energie, en spontaniteit van de eerste 2 platen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')