abonnement Unibet Coolblue
pi_97688611
Zijn er hier meer mensen die, toen ze ouder worden (voor zover je daar bij mij al over kunt spreken), op hun hoede geworden zijn voor mensen? Dat ze in sociale situaties meer de kat uit de boom zijn gaan kijken?

Het is door de jaren heen nogal een teleurstelling gebleken dat er in veel mensen, hoe vriendelijk lijkend ook, een hoop venijn schuil gaat. Voor je het weet trap je erin. Uiteindelijk blijken velen, óók die met zo'n lieve lach, diep van binnen gewoon egoïstische wezens te zijn, die tot veel rottigs in staat zijn, zodra hun positie bedreigd wordt (op wat voor manier dan ook). Soort van natuurlijk overlevingsinstinct, of zo. :{

Daardoor is de naïviteit (als puber had ik juist weer veel te véél vertrouwen in mensen...) er inmiddels behoorlijk vanaf gegaan. :{

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2011 07:40:57 ]
  zaterdag 4 juni 2011 @ 07:45:08 #227
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_97688624
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 07:39 schreef female81 het volgende:
Zijn er hier meer mensen die, toen ze ouder worden (voor zover je daar bij mij al over kunt spreken), op hun hoede geworden zijn voor mensen? Dat ze in sociale situaties meer de kat uit de boom zijn gaan kijken?
Ik denk dat het een gezonde instelling is. Maar ik kom na een tijdje best los. Op me eerste beoordeling in me huidige klus/werk was de beoordeling ook dat ik een kat uit de boom kijker ben. Maar naar een tijdje toch een teamplayer blijk te zijn en een hulpvaardige collega. Vertrouwen is niet iets wat je krijgt bij mij maar moet verdienen. Ik heb dat eigenlijk me hele leven al. Wantrouwen? Nee dat heb ik niet. Maar ook geen 100% vertrouwen. Verder sluit ik me aan bij de katers de volgende dag en zo. :D
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_97688634
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 07:39 schreef female81 het volgende:
Zijn er hier meer mensen die, toen ze ouder worden (voor zover je daar bij mij al over kunt spreken), op hun hoede geworden zijn voor mensen? Dat ze in sociale situaties meer de kat uit de boom zijn gaan kijken?

Het is door de jaren heen nogal een teleurstelling gebleken dat er in veel mensen, hoe vriendelijk lijkend ook, een hoop venijn schuil gaat. Voor je het weet trap je erin. Uiteindelijk blijken velen, óók die met zo'n lieve lach, diep van binnen gewoon egoïstische wezens te zijn, die tot veel rottigs in staat zijn, zodra hun positie bedreigd wordt (op wat voor manier dan ook). Soort van natuurlijk overlevingsinstinct, of zo. :{

Daardoor is de naïviteit (als puber had ik juist weer veel te véél vertrouwen in mensen...) er inmiddels behoorlijk vanaf gegaan. :{
Nee ik ben nooit naief geweest. Eerder nogal cynisch en dat is met de jaren alleen maar erger geworden. Ik verwacht van welke vrienden dan ook, als het echt moeilijk wordt, helemaal niets.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 08:05:59 #229
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_97688664
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 07:39 schreef female81 het volgende:
Zijn er hier meer mensen die, toen ze ouder worden (voor zover je daar bij mij al over kunt spreken), op hun hoede geworden zijn voor mensen? Dat ze in sociale situaties meer de kat uit de boom zijn gaan kijken?

Het is door de jaren heen nogal een teleurstelling gebleken dat er in veel mensen, hoe vriendelijk lijkend ook, een hoop venijn schuil gaat. Voor je het weet trap je erin. Uiteindelijk blijken velen, óók die met zo'n lieve lach, diep van binnen gewoon egoïstische wezens te zijn, die tot veel rottigs in staat zijn, zodra hun positie bedreigd wordt (op wat voor manier dan ook). Soort van natuurlijk overlevingsinstinct, of zo. :{

Daardoor is de naïviteit (als puber had ik juist weer veel te véél vertrouwen in mensen...) er inmiddels behoorlijk vanaf gegaan. :{
Nee sorry, ik herken dit totaal niet.

Niemand heeft mij ooit een loer gedraaid, voor zover ik weet, en mijn vrienden zijn gewoon mijn vrienden. Maar misschien herken ik dat soort situaties simpelweg niet. Ik kan me niet voorstellen dat ik zelf iemand iets zou willen aandoen en zou ook totaal niet weten hoe je zoiets aanpakt.
pi_97688754
Het kan heel indirect gebeuren. Dat mensen waarvan je denkt dat het vrienden zijn, achter jouw rug om blijken lullen wat voor raar mens je wel niet bent. :{

Of nog erger, dat je iemand vraagt of ze vanavond nog uit gaat, en dat je dan 'nee' te horen krijgt, "ik moet vanavond babysitten". Gebeurde rond m'n zeventiende of zo vaak bij één bepaald persoon. En achteraf bleek ze lekker de hele avond de beest te hebben uitgehangen. Toen ze op een gegeven moment tegen me zei dat jaar geen zin te hebben om haar verjaardag te vieren, en ze achteraf gewoon een feestje bleek te hebben gehad, heb ik er nooit meer iets tegen gezegd.

Dit was trouwens een typisch 'sociaal' meisje (inclusief bijpassende opleiding) met de geijkte lieve glimlach, het prototype van de ideale schoondochter...

Noot: Ik ben zelf in dezelfde periode, destijds duidelijk nog in m'n naïeve fase, aan een sociale opleiding begonnen (1 jaar volgehouden). En daar kwam ik heel veel van dat soort mensen tegen. Toen is er voorgoed iets in me geknapt. :{

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2011 08:36:41 ]
  zaterdag 4 juni 2011 @ 08:57:24 #231
8372 Bastard
Persona non grata
pi_97688852
Het duurt langer eer je klaarkomt 8-)
The truth was in here.
pi_97689039
Ik ben steeds minder geneigd me sociaal wenselijk te gedragen op eigen terrein. Tot mijn grote spijt ben ik een onaardige asociale hork - maar langzamerhand weet ik wel dat ik dat ben en dat doen alsof ik dat niet ben geen goede strategie is. Thuis ben ik thuis en pas ik me niet aan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 4 juni 2011 @ 09:26:14 #233
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_97689081
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 09:22 schreef sigme het volgende:
Ik ben steeds minder geneigd me sociaal wenselijk te gedragen op eigen terrein. Tot mijn grote spijt ben ik een onaardige asociale hork - maar langzamerhand weet ik wel dat ik dat ben en dat doen alsof ik dat niet ben geen goede strategie is. Thuis ben ik thuis en pas ik me niet aan.
dit dus, heel herkenbaar
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Licht Ontvlambaar zaterdag 4 juni 2011 @ 09:27:48 #234
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97689094
quote:
8s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 07:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En vooral dat een nacht zuipen resulteert in 2 dagen brakheid. Goddamnit.
Geen twee dagen brakheid hier, maar de dag erna gewoon geen zin hebben in alcohol :o :@
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 4 juni 2011 @ 10:05:22 #235
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97689498
Als je na een avond lekker doorhalen geen stuiver meer waard bent en alleen nog maar op de bank kan liggen...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  zaterdag 4 juni 2011 @ 10:07:10 #236
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97689519
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 08:32 schreef female81 het volgende:
Het kan heel indirect gebeuren. Dat mensen waarvan je denkt dat het vrienden zijn, achter jouw rug om blijken lullen wat voor raar mens je wel niet bent. :{

Of nog erger, dat je iemand vraagt of ze vanavond nog uit gaat, en dat je dan 'nee' te horen krijgt, "ik moet vanavond babysitten". Gebeurde rond m'n zeventiende of zo vaak bij één bepaald persoon. En achteraf bleek ze lekker de hele avond de beest te hebben uitgehangen. Toen ze op een gegeven moment tegen me zei dat jaar geen zin te hebben om haar verjaardag te vieren, en ze achteraf gewoon een feestje bleek te hebben gehad, heb ik er nooit meer iets tegen gezegd.

Dit was trouwens een typisch 'sociaal' meisje (inclusief bijpassende opleiding) met de geijkte lieve glimlach, het prototype van de ideale schoondochter...

Noot: Ik ben zelf in dezelfde periode, destijds duidelijk nog in m'n naïeve fase, aan een sociale opleiding begonnen (1 jaar volgehouden). En daar kwam ik heel veel van dat soort mensen tegen. Toen is er voorgoed iets in me geknapt. :{
Haha, precies..."waarom zeg je niets tegen me?" of "waarom zo kil?" beantwoorden met 1 woord: "vroeger" :W
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_97689536
Oh en vroeger dacht ik altijd dat er een moment zou komen dat je als het ware klaar zou zijn, dat alles geregeld was en je geen problemen meer zou hebben en alles op rolletjes loopt.

Nou dat moment komt nooit, weet ik zo onderhand wel :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 10:08:36 #238
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97689538
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 07:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Kut is dat he. Ik ben ook 34 en het bier gaat er nog steeds net zo goed in als toen ik 24 was, alleen daags erna is het grof kut inderdaad ja :X :')
Same here...'s avonds zeggen de Benjamins (;)) zo dribbel, ze smaken prima...en de volgende dag :N
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_97702672
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 09:22 schreef sigme het volgende:
Ik ben steeds minder geneigd me sociaal wenselijk te gedragen op eigen terrein. Tot mijn grote spijt ben ik een onaardige asociale hork - maar langzamerhand weet ik wel dat ik dat ben en dat doen alsof ik dat niet ben geen goede strategie is. Thuis ben ik thuis en pas ik me niet aan.
Herkenbaar en de volgende stap is dat je het ook op niet eigen terrein gaat doen. :s)
Doen alsof is nooit een goede strategie en zelfs in situaties waar het mss niet zou passen werkt het uiteindelijk toch....leuke ontdekkingstocht is dat.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 18:12:28 #240
244933 trovey
Nachtoele
pi_97703316
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 09:22 schreef sigme het volgende:
Ik ben steeds minder geneigd me sociaal wenselijk te gedragen op eigen terrein. Tot mijn grote spijt ben ik een onaardige asociale hork - maar langzamerhand weet ik wel dat ik dat ben en dat doen alsof ik dat niet ben geen goede strategie is. Thuis ben ik thuis en pas ik me niet aan.
Ik heb me eigenlijk nooit sociaal wenselijk gedragen naar anderen toe. :') Ik ben nooit meegelopen met groepjes enz. als kind/tiener met alle gevolgen van dien soms. :P Ben altijd een einzelgänger geweest.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 4 juni 2011 @ 18:14:04 #241
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_97703365
Dat mijn nachtdiensten er zo lekker inhakken, men wat voel ik me brak :o en normaal vloog ik ze fluitend door, merk echt wel dat als ik te weinig slaap dat ik het slechter trek.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:56:59 #242
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_97712550
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 09:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Geen twee dagen brakheid hier, maar de dag erna gewoon geen zin hebben in alcohol :o :@
dit dus, terwijl je in de gloriejaren gewoon om 2 uur (want toen ging alles gewoon zo laat dicht) dronken en vol de kroeg uit rolde, bij iemand thuis nog een uurtje naborrelen en dan de volgende morgen fris en monter om half 10 op je fietsie naar het voetbalveld, 90 minuten vlammen in de wei om je vervolgens om 12 uur te melden in de kantine voor het eerste biertje en gewoon doorhapte tot een uur of 6

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 05-06-2011 01:42:49 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 5 juni 2011 @ 01:36:08 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97723784
Merk het vooral dat de hele nacht doortrekken ergens in een stad tot de eerste trein echt niet leuk meer is. Ik wil om half 5 uur wel in mn nest liggen tegenwoordig. Maar vaak wel eerder.

Dat ik vrouwen van 40+ aantrekkelijk begin te vinden

En dat enkele artiesten die ik in mijn pubertijd gaaf vond nu retro zijn geworden.
  zondag 5 juni 2011 @ 01:45:21 #244
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_97724020
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 01:36 schreef Hexagon het volgende:
Dat ik vrouwen van 40+ aantrekkelijk begin te vinden
ik kwam kort geleden via facebook eenoud klasgenootje tegen van me, en verdomd...ze was nu aantrekkelijker als vrouw van 40+ dan toen we 25 jaar geleden samen in de klas zaten.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 5 juni 2011 @ 01:49:53 #245
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97724136
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 01:36 schreef Hexagon het volgende:

Dat ik vrouwen van 40+ aantrekkelijk begin te vinden

En hoe 40+ ben je dan zelf :?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 5 juni 2011 @ 01:53:27 #246
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97724257
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 01:49 schreef golfer het volgende:

[..]

En hoe 40+ ben je dan zelf :?
27 :P
  zondag 5 juni 2011 @ 01:54:17 #247
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97724277
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 01:53 schreef Hexagon het volgende:

27 :P
Ach gossie, knulletje. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 5 juni 2011 @ 02:04:19 #248
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97724555
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 18:12 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik heb me eigenlijk nooit sociaal wenselijk gedragen naar anderen toe. :') Ik ben nooit meegelopen met groepjes enz. als kind/tiener met alle gevolgen van dien soms. :P Ben altijd een einzelgänger geweest.
:D

Meelopen ook niet, maar kon me dan nog wel beheersen omwille van "vrede" in groepjes. Maar vind het ook heerlijk om mijn eigen ding te doen. Als ik werk en me moet bemoeien met sociale dingen (dochter's school oid) dan doe ik dat; zodra dat niet hoeft, doe ik wat ik wil. En ik heb dat ook gewoon nodig. Als ik met mijn hondje ga lopen, dan wil ik geen gezever van anderen aan mijn hoofd. Ik wil alleen, alle rust en stilte, niets is zo lekker om tot je zelf te komen als dat. Soms loop ik samen met moeder en haar hondje. Dat gaat dan nog, dat kan ik hebben ;)

Ik heb geen behoefte aan veel contacten, ik kan dagenlang alleen doorbrengen. Vroeger vond ik het heerlijk om veel uit te gaan, veel mensen om me heen te hebben, maar dat hoeft van mij niet meer.

Ik weet niet of dit perse door leeftijd komt; wel dat je steeds meer naar jezelf gaat luisteren en je steeds minder bereid bent je aan te passen.
  zondag 5 juni 2011 @ 02:10:04 #249
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_97724707
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 02:04 schreef childintime het volgende:

[..]

:D

Soms loop ik samen met moeder en haar hondje. Dat gaat dan nog, dat kan ik hebben ;)

Volgens mij ook van de kenmerken van ouder worden, het gezelschap van je ouders weten te waarderen nu ze er nog zijn
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 5 juni 2011 @ 02:13:40 #250
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97724793
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 02:10 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Volgens mij ook van de kenmerken van ouder worden, het gezelschap van je ouders weten te waarderen nu ze er nog zijn
:Y Ik heb er al heel jong 1 verloren, heb er dus nog maar 1 die ook ouder wordt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')