abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 oktober 2011 @ 14:27:05 #276
165633 eriksd
The grand facade...
pi_102610315
De Hakkelaar mag wat mij betreft lekker blijven zitten.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_102642793
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 14:26 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Jij snapt niet wat een populist is.

Wilders is geen populist. Hij roept al die tijd hetzelfde. Bevalt het niet dan ga je maar naar de PvdA.
De PvdA is wel populistisch, ... bevallen hun plannen je niet, dan veranderen ze die plannen zodat het je wel bevalt.

Faal.
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:04:12 #278
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_102642941
Rara wie is de 5e partij van het land?
PvdA in peiling de vijfde partij van Nederland

zondag 2 oktober 2011 11:55
Naast de SP is de PvdA in de wekelijkse peiling van Maurice de Hond
ook door D66 ingehaald. De PvdA staat deze week op 16 zetels. De SP
komt uit op 25 zetels, D66 op 18.
De PvdA van Cohen is inmiddels ook ingehaald door D66

"van cohen :) "

Voor de SP is dit de hoogste score sinds de zomer van 2007 en bij D66
is dit de hoogste score sinds maart 2010.

Vijfde partij
De PvdA is in grootte in de peiling van deze week de vijfde partij van
Nederland. De partij moet de VVD (32 zetels), de PVV (27), SP (25) en
D66 (18 zetels) voor laten gaan.

De PVV wint een van de twee zetels terug die ze in de peiling van
vorige week verloren. De SP en D66 kregen er beide ook een zetel bij.

Nog maar 47 procent van de PvdA-kiezers uit juni 2010 geeft aan weer
PvdA te stemmen
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:07:13 #279
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_102643020
quote:
99s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Jij snapt niet wat een populist is.

Wilders is geen populist. Hij roept al die tijd hetzelfde. Bevalt het niet dan ga je maar naar de PvdA.
De PvdA is wel populistisch, ... bevallen hun plannen je niet, dan veranderen ze die plannen zodat het je wel bevalt.

Faal.
Jij snapt er zelf niet veel van vrees ik. Alsof iets de hele tijd roepen je niet minder populistisch maakt. Wikipedia over populisme: Populisme. Ik zou maar eens beter onderzoek doen voordat je iets in de wilde weg gaat roepen.
pi_102643740
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:07 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Jij snapt er zelf niet veel van vrees ik. Alsof iets de hele tijd roepen je niet minder populistisch maakt. Wikipedia over populisme: Populisme. Ik zou maar eens beter onderzoek doen voordat je iets in de wilde weg gaat roepen.
quote:
Gevestigde politieke partijen hebben soms de neiging nieuwkomers als populistisch te bestempelen. Gewoonlijk zijn die gevestigde partijen echter ook begonnen als gevolg van stemmen uit "het volk".
In mijn optiek is iemand die ineens een andere koers gaat varen om meer stemmen te trekken erg populistisch beter,...of vind jij van niet?
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:37:37 #281
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_102643902
quote:
99s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:33 schreef Ronnie_bravo het volgende:

In mijn optiek is iemand die ineens een andere koers gaat varen om meer stemmen te trekken erg populistisch beter,...of vind jij van niet?
Dan kan je net zo goed iedereen populistisch noemen als dit de echte definitie van populisme zou zijn. Maar over populisme valt het nodige te zeggen en te betwisten.
pi_102644611
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:37 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Dan kan je net zo goed iedereen populistisch noemen als dit de echte definitie van populisme zou zijn. Maar over populisme valt het nodige te zeggen en te betwisten.
Iedereen die dit doet is idd populistisch.
pi_102647471
quote:
99s.gif Op zondag 2 oktober 2011 11:06 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Hij omschrijft het wat crux maar het is een feit dat de populisten van de PvdA alles doen om aan stemmen te komen. Zou niet nodig hoeven zijn als je echt ergens voor staat.
Het probleem met fokthesystem is dat hij willekeurige nieuwsberichten dumpt waarin het woord PvdA voorkomt, om deze berichten om de regel te onderbreken door 'gevatte', quasi-grappige one-liners.

Neem dat bericht over Sharia-recht. Fokthesystem plaatst slechts een fragment van het bericht. Hoe zeer de PVV de plank misslaat, blijft onbenoemd. De constatering van Van Dam dat er buitenlands recht wordt toegepast, wordt door fokthesystem van commentaar voorzien, terwijl je je kunt afvragen wat de relevantie in een PvdA-topic is...

Wat populisme betreft: de sterkste vertegenwoordiger van die stroming is de PVV. Dat is de partij die van alles roept, inspeelt op de onderbuik en er compleet irrealistische, soms zelfs leugenachtige standpunten op nahoudt. De PvdA toont juist verantwoordelijkheid, door impopulaire, maar noodzakelijke maatregelen te steunen. Je zou willen dat de PvdA wat populistischer was...
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:09:55 #284
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_102648283
PS: bron van de peiling:
http://www.spitsnieuws.nl(...)11/10/zondag-peildag

Verder wel heel apart dat de mensen zo blij met de VVD zijn, na ja, NL bv. -> politiek-dom...
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:12:11 #285
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102648354
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:09 schreef fokthesystem het volgende:
PS: bron van de peiling:
http://www.spitsnieuws.nl(...)11/10/zondag-peildag

Verder wel heel apart dat de mensen zo blij met de VVD zijn, na ja, NL bv. -> politiek-dom...
Oh, als mensen een andere mening over politiek hebben zijn ze dom.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:44:02 #286
225540 Pugg
Friends forever
pi_102649384


Laat de hond maar waaien .
Over populist gesproken :r
  Moderator dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:17:26 #287
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_102681056
quote:
Na uithaal Ploumen: wankelt de positie van Job Cohen?
Michiel van der Geest − 04/10/11, 10:21

Lilianne Ploumen en Job Cohen
Met groot chagrijn zal PvdA-fractievoorzitter Job Cohen vandaag de Volkskrant hebben gelezen. Afzwaaiend voorzitter Lilianne Ploumen, die hij gisteravond nog met mooie woorden prees voor haar inzet voor de partij, levert in een interview felle kritiek op zijn functioneren. Er sluimert al langer onvrede binnen de Partij van de Arbeid over Cohen, maar nog niet eerder werd het misnoegen in zulke harde bewoordingen door een partij-prominent geuit.

Cohen is volgens Ploumen 'meegesleurd in de Haagse dynamiek'. Hij moet zich 'veel meer rekenschap' geven van de discussie in de partij over de modernisering van de sociaaldemocratie. 'Job Cohen moet daar ook een rol in spelen', vindt Ploumen. Daarnaast had hij 'veel zichtbaarder' moeten zijn op het gebied van de linkse samenwerking in de Kamer. Bovendien vindt Ploumen het 'prima' dat Cohen voor een volgende termijn als fractievoorzitter beschikbaar is, maar: 'Ik hoop wel dat (..) meerdere mensen zich als kandidaat opwerpen. Dan komt er een ledenraadpleging en moge de beste de verkiezing winnen.'

Geen flapuit
Dat nu deze kritiek van Ploumen komt, moet extra hard zijn aangekomen. De partijvoorzitter staat zeker niet bekend als een flapuit. Dat ze nu bij haar onverwachte vertrek - met als argument dat ze genoeg tijd voor haar opvolger wil laten om zich in te werken vóór verkiezingen in 2013 en 2015 - deze kritiek uit, lijkt op een aansporing voor Job Cohen hetzelfde te doen.

Het maakt de positie van Job Cohen er niet sterker op. De discussie over zijn leiderschap, die wat pruttelde ondergronds en aan de randen van de partij - denk aan de zes afdelingen die eigen congressen willen beginnen - laait nu opeens op; in het hart van de partij en zichtbaar voor iedereen. PvdA'ers zullen door de openbare uitlatingen van Ploumen nu worden gedwongen stelling te nemen.

Discussie
De enige die tot nu toe openlijk kritiek heeft geuit op het functioneren van Cohen, is Ploumens voorgang Michiel van Hulten. Voor de rest is het nog stil. Sterker nog, Marleen Barth, fractievoorzitter van de PvdA in de Eerste Kamer, vindt niet eens dat er een discussie is ontstaan naar aanleiding van het interview met Ploumen.'Ik hoor haar niet zeggen dat Cohen weg moet. Wat mij betreft is dat ook helemaal niet aan de orde. De PvdA heeft maar één politiek leider en dat is Job Cohen', aldus Barth vanmorgen. Zij stelt: 'Ik heb groot vertrouwen in Cohen.'

Als er vandaag al kritiek te horen is, dan is het op de uitlatingen van Ploumen. Zo twittert Adri Duivesteijn, PvdA-wethouder in Almere: 'Tot nu toe onzichtbare PvdA-voorzitter meent na eigen vertrek dat Job Cohen onzichtbaar is. Weinig stijlvol.'

Peilingen
Maar een openbare aanval van de voorzitter, terwijl de partij steeds verder wegzakt in de peilingen, en op het moment dat Cohens prestatie tijdens de Algemene Beschouwingen het grote publiek niet heeft kunnen overtuigen (40 procent vond zijn optreden zwak, getuige een peiling van Maurice de Hond), dat is wel het laatste dat Job Cohen nu kan gebruiken.
bron: volkskrant.nl

quote:
Peper: De partij is bijna dood

DEN HAAG - Als partij is de PvdA bijna dood. Dat zei PvdA-prominent Bram Peper dinsdag in het Radio1-programma Goedemorgen Nederland in reactie op de uitlatingen van vertrekkend voorzitter Lilianne Ploumen.

„Het gaat niet goed met de partij. Een paar afdelingen zijn weer wat begonnen, maar de partij functioneert nauwelijks meer als een politieke vereniging”, meent Peper, oud-minister en voormalig burgemeester van Rotterdam.
Voor Peper is duidelijk dat Job Cohen niet op de juiste plaats zit, maar hij vindt dat Ploumen de laatste is die Cohen verwijten mag maken. „Je bent fulltimevoorzitter en je kunt je er altijd mee bemoeien.” Volgens hem is het de taak van de voorzitter om de partij in leven te houden. „Er is meer uit te halen dan zij heeft gedaan.”
Peper noemt het vreemd dat Ploumen „met zo'n grote schreeuw afscheid neemt” en vindt dat ze beter direct kan vertrekken. De Amsterdamse wethouder Lodewijk Asscher ziet hij als de enige kandidaat om haar op te volgen.
bron: telegraaf.nl

Ik denk dat de PvdA een veel linkser beleid zal moeten gaan voeren anders zakt het net als het CDA weg omdat het onzichtbaar is. Al die SP-stemmers zijn terug te winnen, maar niet met Cohen...er zal dan echt meer teruggegrepen moeten worden op hun grondbeginselen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_102683382
Ik vind de houding van bepaalde mensen redelijk verbijsterend. Ploumen stapt op en gaat daarna ineens met modder gooien. Hallo muts, je was er zelf ook bij hoor! Je bent niet de koffiejuf, maar de partijvoorzitter. Cohen de grond in trappen is natuurlijk lekker makkelijk, maar misschien moet je dan zelf toch ook eens in de spiegel kijken.

Kennelijk is bij de selectie van een nieuwe lijsttrekker onvoldoende rekening gehouden met het scenario dat deze persoon niet de premier zou worden, zelfs geen bewindspersoon (vooraanstaand minister in een kabinet onder leiding van Rutte), maar oppositieleider. Voor dat soort keuzes draag je als voorzitter mede-verantwoordelijkheid.

Ik ben het in die zin eens met de constateringen van Bram Peper omtrent het gedrag van Ploumen, maar ik snap dan weer helemaal niets van zijn uitlatingen. Termen als 'op sterven na dood' zijn misplaatst bij een traditioneel grote middenpartij. Fors verlies in de peilingen wil niet zeggen dat je ten dode bent opgeschreven. D66 had na 2006 nog slechts drie zetels, maar is daarna toch weer gaan groeien.

Discussie binnen de partij is ook niet verkeerd, dus bewegingen zoals van die zes afdelingen zijn alleen maar toe te juichen. Ik vind dat Peper die signalen verkeerd vertaalt en overdreven zware woorden gebruikt om de PvdA te klassificeren. Zowel Ploumen als Peper brengen de partij met hun uitlatingen schade toe.
pi_102683569
Oja, nog iets: ik vind Cohen de laatste weken juist beter uit de verf komen. Als er wordt verwezen naar peilingen van Maurice de Hond waarin het oordeel van 'het publiek' wordt gemeten, vraag ik me af in hoeverre 'het publiek' ook maar iets van de Algemene Beschouwingen heeft gezien, op de one-liners over bedrijfspoedels na.

Verder is Cohen ook niet in z'n eentje de PvdA en ook niet in z'n eentje de PvdA-fractie. Het is de fractie die op bepaalde cruciale punten (euro, pensioenakkoord) steun geeft aan het kabinet en daarmee de ongewenste rechtse regering in het zadel houdt. Voor wat betreft de euro kan ik dat vanuit het verantwoordelijkheidsgevoel nog wel snappen (urgentie, noodzaak, geloofwaardigheid), maar dat pensioenakkoord? Daar had de PvdA toch prima op tegen kunnen zijn? Het gaat om beleid dat pas in 2020 van kracht moet worden...
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2011 @ 13:35:49 #290
137949 Disana
pi_102685399
En ja hoor, Oudkerk gaat Cohen ook nog eens zitten afzeiken in standpunt.nl op Radio 1.
pi_102685690
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:35 schreef Disana het volgende:
En ja hoor, Oudkerk gaat Cohen ook nog eens zitten afzeiken in standpunt.nl op Radio 1.
Ik snap eigenlijk ook niet waarom uitgerangeerde oudgedienden steeds weer worden opgevoerd. Van die lui die allemaal zo goed wisten hoe het moest.

Ik zou graag zien dat de discussie zich van Cohen verplaatst naar de volledige fractie. Cohen runt de PvdA niet in zijn eentje.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 13:46:13 #292
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102685776
The Natives are getting restless..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2011 @ 13:49:49 #293
137949 Disana
pi_102685917
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk ook niet waarom uitgerangeerde oudgedienden steeds weer worden opgevoerd. Van die lui die allemaal zo goed wisten hoe het moest.

Ik zou graag zien dat de discussie zich van Cohen verplaatst naar de volledige fractie. Cohen runt de PvdA niet in zijn eentje.
Ja, ik denk dat de hele partij toe is aan herbezinning.

En vooral Oudkerk mag wat mij betreft een toontje lager zingen.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 13:52:18 #294
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102686009
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk ook niet waarom uitgerangeerde oudgedienden steeds weer worden opgevoerd. Van die lui die allemaal zo goed wisten hoe het moest.

Ik zou graag zien dat de discussie zich van Cohen verplaatst naar de volledige fractie. Cohen runt de PvdA niet in zijn eentje.
Het is veel gemakkelijker Cohen als zondebok de schuld te geven ipv toe te geven dat de hele partij al jaaaren loopt te prutsen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102686015
De oude garde van de PvdA kan het populistische gedrag van de partij heden ten dage niet aanzien en ageert... ik begrijp dat wel.
pi_102686261
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
De oude garde van de PvdA kan het populistische gedrag van de partij heden ten dage niet aanzien en ageert... ik begrijp dat wel.
Met alle respect, maar volgens mij begrijp je er bar weinig van. Het is namelijk nog eerder andersom. De PvdA manifesteert zich allesbehalve populistisch, terwijl ze dat prima zouden kunnen doen. Zie de standpunten omtrent de eurocrisis (Griekenland) en het pensioenakkoord. Als de PvdA populistisch was (zoals de PVV en de SP), zeiden ze gewoon keihard: Nee, 65 blijft 65. En nee, geen cent naar Griekenland.

In plaats daarvan maakt de PvdA verantwoorde keuzes (wat je daar verder ook van vindt). De PvdA populisme verwijten, is dan ook redelijk absurd. De manier waarop oudgedienden zich manifesteren, heeft er echt meer van weg.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:00:10 #297
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102686277
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
De oude garde van de PvdA kan het populistische gedrag van de partij heden ten dage niet aanzien en ageert... ik begrijp dat wel.
De SPD in Duitsland heeft hetzelfde probleem, ze worden links ingehaald door de SP in NL, door die Linken in Duitsland, de sociaal democraten verliezen dan stemmen.
De linkse stroming in de partij wil dan een meer linkse koers gaan varen, maar daarmee jagen ze de liberalere kant van de stemmers weg, en krijgen ze de mensen die naar links zijn weggelopen niet terug. Ze zijn niet in controle, ze reageren op de omstandigheden en laten zich sturen ipv in controle te zijn. Dit zien kiezers ook weer en dat werkt ook weer in het nadeel.

In Management zie je precies hetzelfde. Je moet de koers bepalen, een visie neerzetten, de omstandigheden voor zijn, leiding en sturing geven. Als je dat niet doet kom je in de omstandigheid dat je alleen nog maar kan reageren en dan verlies je omdat de koers voor je bepaald wordt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102686406
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is veel gemakkelijker Cohen als zondebok de schuld te geven ipv toe te geven dat de hele partij al jaaaren loopt te prutsen.
Dat het aanwijzen van Cohen als zondebok makkelijk is, ben ik met je eens. Ik gaf al aan dat Ploumen wat dat betreft ook boter op haar hoofd heeft. Ze was er zelf bij toen Cohen werd aangesteld als lijsttrekker en politiek leider.

Dat de PvdA al jaren loopt te prutsten, bestrijd ik. De PvdA heeft de afgelopen jaren veel goede dingen gedaan, ook - zélfs - tijdens Balkenende IV. Zo is bijvoorbeeld de economie overeind gehouden, behielden veel mensen hun baan dankzij regelingen als deeltijd-WW en bleef grotere schade beperkt. Het punt is alleen wel dat de rekening van die crisis nu door dit rechtse kabinet wordt neergelegd bij mensen die er part noch deel aan hebben. Maar dat kun je de PvdA niet verwijten.
pi_102687368
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
De SPD in Duitsland heeft hetzelfde probleem, ze worden links ingehaald door de SP in NL, door die Linken in Duitsland, de sociaal democraten verliezen dan stemmen.

De linkse stroming in de partij wil dan een meer linkse koers gaan varen, maar daarmee jagen ze de liberalere kant van de stemmers weg, en krijgen ze de mensen die naar links zijn weggelopen niet terug. Ze zijn niet in controle, ze reageren op de omstandigheden en laten zich sturen ipv in controle te zijn. Dit zien kiezers ook weer en dat werkt ook weer in het nadeel.

In Management zie je precies hetzelfde. Je moet de koers bepalen, een visie neerzetten, de omstandigheden voor zijn, leiding en sturing geven. Als je dat niet doet kom je in de omstandigheid dat je alleen nog maar kan reageren en dan verlies je omdat de koers voor je bepaald wordt.
Ik begrijp die roep om linkse samenwerking binnen de PvdA niet zo goed. Ik begreep dat niet toen de PvdA 42 zetels had en begrijp het evenmin nu ze op 15-16 zetels staan in sommige peilingen. De SP is een wezenlijk andere partij op een aantal fronten. Volgens mij moet de PvdA het eigen standpunt gewoon veel beter voor het voetlicht brengen. Maar daar hoort dan ook bij dat dat eigen standpunt dan ook echt deugt. Het pensioenakkoord is een voorbeeld van hoe het NIET moet. Slappe hap, waarbij de PvdA veel te gemakkelijk instemt met de kabinetsplannen.
pi_102687792
:@ Sorry, maar ik heb deel #11 klaar... gezien de actualiteit ook wel goed; een nieuw deeltje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')