abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 12 mei 2012 @ 12:03:58 #151
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_111454979
Animals blijft voor mij het beste wat ze ooit gedaan hebben (inclusief de In The Flesh tour). De teksten, de muziek, Gilmour's gitaarwerk, de albumhoes, tsja, alles.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_111463107
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 11:28 schreef madcap het volgende:

[..]

A momentary lapse of reason, niet het beste album imho
Het beste album zeker niet... Heb hem nu 5 keer geluisterd maar het pakt me (nog) niet.

The Division Bell bevalt mij wel goed.
  Moderator zaterdag 12 mei 2012 @ 17:01:32 #153
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_111463362
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 12:03 schreef SonicVolcano het volgende:
Animals blijft voor mij het beste wat ze ooit gedaan hebben (inclusief de In The Flesh tour). De teksten, de muziek, Gilmour's gitaarwerk, de albumhoes, tsja, alles.
Voor mij ook.
En die twee studio-albums zonder Roger Waters draai ik echt helemaal nooit. Dan draai ik Obscured By Clouds en More nog vaker.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 17:25:38 #154
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_111464061
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 17:01 schreef Gert het volgende:

[..]

Voor mij ook.
En die twee studio-albums zonder Roger Waters draai ik echt helemaal nooit. Dan draai ik Obscured By Clouds en More nog vaker.
Idem dito. Al vind ik een nummer als Learning To Fly wel erg tof :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  Moderator zaterdag 28 juli 2012 @ 23:59:30 #155
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_114785497
We kwamen er vorige week langs met de trein. Ik ben dan zo'n zweverig figuur die dat toch even een magisch moment vindt.

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 29 juli 2012 @ 01:04:18 #156
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_114788284
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:59 schreef Gert het volgende:
We kwamen er vorige week langs met de trein. Ik ben dan zo'n zweverig figuur die dat toch even een magisch moment vindt.

[ afbeelding ]
Dat zou ik ook vinden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 29 juli 2012 @ 01:19:11 #157
159761 Arn0
Abbey Road
pi_114788844
Iedere fan denk ik. Mooi!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 29 juli 2012 @ 09:35:36 #158
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_114793900


Battersea dook ook nog op tijdens de opening van de Olympische Spelen , inclusief varken :)

Geen filmpjes meer op youtube helaas , zijn blijkbaar al weggehaald ..

http://www.neptunepinkflo(...)pic-opening-ceremony
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_114796956
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:59 schreef Gert het volgende:
We kwamen er vorige week langs met de trein. Ik ben dan zo'n zweverig figuur die dat toch even een magisch moment vindt.

[ afbeelding ]
En ik fiets er nu elke dag zo ongeveer langs. O+

Overigens is 'ie weer verkocht aan een nieuwe projectontwikkelaar. Zou eerst misschien zelfs een stadion worden voor Chelsea, da's in elk geval tegengehouden, maar ik heb geen idee hoe het er nu van de buitenkant uit gaat zien..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator zondag 29 juli 2012 @ 14:10:08 #160
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_114801537
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 12:07 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

En ik fiets er nu elke dag zo ongeveer langs. O+

Overigens is 'ie weer verkocht aan een nieuwe projectontwikkelaar. Zou eerst misschien zelfs een stadion worden voor Chelsea, da's in elk geval tegengehouden, maar ik heb geen idee hoe het er nu van de buitenkant uit gaat zien..
Ik dacht dat Battersea PS een beschermde status heeft. Omdat het tot een gezichtsbepalend Londens monument is benoemd. Dus aan de buitenkant inclusief karakteristieke schoorstenen zal niet te veel gesleuteld mogen worden.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_114810642
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 14:10 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik dacht dat Battersea PS een beschermde status heeft. Omdat het tot een gezichtsbepalend Londens monument is benoemd. Dus aan de buitenkant inclusief karakteristieke schoorstenen zal niet te veel gesleuteld mogen worden.
Ja, inderdaad. Wat naar het schijnt wel lastig is gezien de stabiliteit van het geheel. Ik wens ze succes.

Ik neem iig aan dat zoiets als dit niet zal mogen. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator zondag 29 juli 2012 @ 17:50:59 #162
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_114811561
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 17:26 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Wat naar het schijnt wel lastig is gezien de stabiliteit van het geheel. Ik wens ze succes.

Ik neem iig aan dat zoiets als dit niet zal mogen. :')
:D Nee dat mag vast niet. Of er moet na de OS een bankroet dreigen. ;)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 29 juli 2012 @ 23:53:48 #163
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_114828619
Pink Floyd _O_

Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  maandag 30 juli 2012 @ 01:16:47 #164
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_114831665
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 09:35 schreef fripper het volgende:
[ afbeelding ]

Battersea dook ook nog op tijdens de opening van de Olympische Spelen , inclusief varken :)

Geen filmpjes meer op youtube helaas , zijn blijkbaar al weggehaald ..

http://www.neptunepinkflo(...)pic-opening-ceremony
Eclipse werd trouwens ook nog gedraaid, tijdens het vuurwerk op het einde.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_115081573
Naar aanleiding van onze discussie:

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:18 schreef Marnixos het volgende:

[..]

Pink Floyd _O_ Wel jammer van de kut albums natuurlijk. Piper at the gates of dawn O+ O+ O+ O+ O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:22 schreef Amoeba het volgende:

[..]

En vertel eens, wat zijn die kutalbums dan?

Ik ben juist meer van de Gilmour - Waters periode, minder van dat psychedelic bullshit.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:31 schreef Marnixos het volgende:

[..]

Tot en met Dark Side of the Moon was het Pink Floyd. Syd's eigen experimentele elementen nog ver na Saucerful of Secrets te horen. Daarna kwam het los met de muzikale kanker, het werd naar mijn mening iets teveel de Roger Waters bluesrockexperiment ipv psychedelica/progressive rock van het hoogste niveau. Ik hou ervan als muzikanten hun eigen ding doen, dus naar mijn mening had Waters beter onder een andere naam kunnen werken met albums als The Wall. Tuurlijk, hartstikke leuk om naar te luisteren hoor, nummers als If, Wish You Were Here ed. maar dit is naar mijn mening gewoon je eigenwaarde en stijl als band naar de tering gooien.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:35 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Doe even aardig man. Animals is een verdomd goed album, persoonlijk vind ik The Wall ook minder, dat is juist minder David Gilmour - Roger Waters. The Wall was een, tezamen met The Final Cut, meer een soloproject met assistentie van David Gilmour (en in mindere mate Richard Wright).
Wish You Were Here vind ik persoonlijk juist een minder album...
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:41 schreef Marnixos het volgende:

[..]

Het spijt me, ik ben nogal vel in mijn Pink Floyd geloof. Ik denk dat jij, als fan, wel weet wat ik bedoel. Het is na Dark Side of the Moon alleen maar meer richting Roger Waters te gaan, en ik de werken voor Dark Side of the Moon als "echt" Pink Floyd beschouw. Doet me muzikale hartenzeer, hoe hij onder dezelfde naam verder is gegaan terwijl het totaal niet aansluit op de rest :(
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:42 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dat klopt. Alhoewel Animals heel veel inbreng van David Gilmour had, een bandlid dat ik erg kon waarderen. Tezamen met Wish You Were Here geen slechte albums, maar met The Wall/The Final Cut is Roger 'alleen' verder gegaan.

Dark Side = best.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:44 schreef Marnixos het volgende:

[..]

Absoluut geen slechte albums! Ik luister er zelf ook graag naar, maar vind het gewoon zonde dat ze onder dezelfde naam verder gegaan zijn terwijl het totaal geen invloeden van het oude PF kende
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:49 schreef Amoeba het volgende:
Het oude PF was onder Syd Barett en Roger Waters. Ik vind Set The Controls het beste nummer, maar Dark Side het beste album. Maar ik vind dat Gilmour in Barett out een versterking was voor de band. Totdat Gilmour buitenspel werd gezet door Waters was Pink Floyd _O_
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:48 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Mooie discussie trouwens, ik denk niet dat je een betere mod had kunnen treffen (serieus). Kunnen we deze discussie ergens anders voeren? Apart topic een optie? Doe ik gezellig mee met de discussie :D
Dus hier verder.


quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 00:56 schreef Marnixos het volgende:

[..]

Uit docu's over Pink Floyd blijkt wel dat het Syd's band was. Syd experimenteerde en de band volgde, ze werden allemaal beïnvloed door 'm. Onder het "oude" PF valt voor mij alles tot en met Dark Side of the Moon. IMO de gouden periode O+ Dat was vasthoudend aan de grondlegging van de band, nieuwe dingen doen, experimenteren met geluid. Later werd het veeeeeeeeel te versimpeld en was de essentie van de muziek, het "vernieuwen" van muziek, verstopt onder stof. Stof van de stront van Roger Waters :+
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_115081613
Ik heb trouwens net een 'bootleg' van Pink Floyd 1994 @ Lissabon gedownload. Rukkwaliteit, dat maakt het wat minder, maar toch zeker eventjes gaan branden en kijken dit pareltje.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 01:01:38 #167
349176 Marnixos
vrienden noemen me kut kind.
pi_115081751
Uit docu's over Pink Floyd blijkt wel dat het Syd's band was. Syd experimenteerde en de band volgde, ze werden allemaal beïnvloed door 'm. Onder het "oude" PF valt voor mij alles tot en met Dark Side of the Moon. IMO de gouden periode O+ Dat was vasthoudend aan de grondlegging van de band, nieuwe dingen doen, experimenteren met geluid. Later werd het veeeeeeeeel te versimpeld en was de essentie van de muziek, het "vernieuwen" van muziek, verstopt onder stof. Stof van de stront van Roger Waters :+
katten zijn lief
pi_115081769
Ik had het gezien. Wel jammer dat op deze DVD niet alle nummers staan :N
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_115081841
Mwah, kutkwaliteit kijk ik al jaren niet meer, vind er geen zak meer aan om echt slechte dingen te zien. Of het moeten dingen zijn uit Syd's periode, toen was de kwaliteit sowieso al niet best.

Overigens die hele discussie wat nou een betere periode is: stokoud. Ga ik ook niet echt meer op in, gezien het feit dat ik eigenlijk alles goed kan hebben. Mijn favoriet qua album is wel Dark Side, maar mijn favoriete nummer is Shine On. Terwijl ik het spul uit Syd's tijd ook goed kan waarderen (alsmede zijn solo-platen, hoe bizar die ook waren). De periode na Waters: Prima hoor, leuk spul en The Division Bell staat hier ook regelmatig te draaien.
pi_115082057
Jazeker. Maar toch mis je wel de creativiteit van Roger Waters. Ik ben dat wel eens met Marnixos, het 'vernieuwende', experimenterende ging eraf. Op Dark Side was duidelijk te horen hoe ze experimenteerden met tapes e.d. Je hebt Classic Albums: Dark Side toch wel gezien?

Dat mis ik dan weer in The Wall, maargoed, dat is dan weer echt een rockopera.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_115082185
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 01:10 schreef Amoeba het volgende:
Jazeker. Maar toch mis je wel de creativiteit van Roger Waters. Ik ben dat wel eens met Marnixos, het 'vernieuwende', experimenterende ging eraf. Op Dark Side was duidelijk te horen hoe ze experimenteerden met tapes e.d. Je hebt Classic Albums: Dark Side toch wel gezien?

Dat mis ik dan weer in The Wall, maargoed, dat is dan weer echt een rockopera.
Je spreekt jezelf een beetje tegen, je mist de creativiteit van Waters maar je mist dat in The Wall? Dat is zo'n beetje geschreven door de beste man :D

Ik kan er wel inkomen hoor, dat mensen het zonder Waters niets vinden, maar dat is gewoon een van de zoveel invloeden die je mist. Persoonlijk geniet ik ook van hun solowerk en bekijk ik alles gewoon op een andere manier. Dat is in ieder geval wat voor mij werkt :)
pi_115082256
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 01:14 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf een beetje tegen, je mist de creativiteit van Waters maar je mist dat in The Wall? Dat is zo'n beetje geschreven door de beste man :D

Ik kan er wel inkomen hoor, dat mensen het zonder Waters niets vinden, maar dat is gewoon een van de zoveel invloeden die je mist. Persoonlijk geniet ik ook van hun solowerk en bekijk ik alles gewoon op een andere manier. Dat is in ieder geval wat voor mij werkt :)
Dat is niet waar. Ik mis de creativiteit van Waters en Gilmour samen, dat vond ik de beste periode.
Je snapt me niet helemaal. Zodra Waters het alleen begon te doen was het meh, right, maar Gilmour was geen songwriter. Althans, een veel mindere zonder Roger Waters. De periode Gilmour - Waters beviel mij het beste, althans Syd Barrett zeker n i e t slecht was.

Ik heb nu maar even The Wall op m'n trouwe Thorens gelegd. _O_
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_115082356
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 01:16 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Ik mis de creativiteit van Waters en Gilmour samen, dat vond ik de beste periode.
Je snapt me niet helemaal. Zodra Waters het alleen begon te doen was het meh, right, maar Gilmour was geen songwriter. Althans, een veel mindere zonder Roger Waters.
Ah ja, dan heb ik het gewoon verkeerd gelezen. Waters en Gilmour samen was een topperiode, dat is gewoon te zien! Waters is een goede, z'n solo-albums hebben heel wat weg van The Wall (qua schrijfstijl en muziekstijl). Die van Gilmour trekken veel meer naar de wat meer gitaargeorienteerde rock toe. Hoewel "On An Island" weer wat meer richting oud werk trok.
pi_115082423
Ik heb het solowerk van Waters, noch van Gilmour of Barrett echt bestudeerd. Ook de periode na The Final Cut is nog niet veel beluisterd.

Ik ben vooral met live concerten bezig, en dan ga ik wel eens naar wat torrents van A Momentary Lapse en The Division Bell op zoek.

Maar het beste nummer van The Wall is wel weer samen door die 2 gedaan. Comfortably Numb _O_
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_115082467
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 01:21 schreef Amoeba het volgende:
Ik heb het solowerk van Waters, noch van Gilmour of Barrett echt bestudeerd. Ook de periode na The Final Cut is nog niet veel beluisterd.

Ik ben vooral met live concerten bezig, en dan ga ik wel eens naar wat torrents van A Momentary Lapse en The Division Bell op zoek.
Bij die albums die je noemt kun je echt 100% horen wie de invloed had, best grappig!

En ik heb het ook over het solowerk van Mason en Wright hoor! Veel mensen vergeten dat, maar ook dat is echt mooi O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')