abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_96664645
Mijn haar is aan het uitvallen en niet zo'n beetje, Het begon ongeveer drie weken geleden. Na bloedonderzoek bleek heel erg ijzertekort. Nu aan de ijzerpillen, maar kan wel 2 tot 6 maanden duren tot ik weer goede waarden heb. Ondertussen eet ik alleen nog maar gezond en ijzerrijk, maar vrees dat het niet te stoppen is.

Wie heeft dit ook gehad? en is het goed gekomen?

Dit is echt mijn ergste nachtmerrie ..pfff
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:55:17 #2
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_96664795
Ja, ik had het.
Maar heb allemaal ijzer gekocht bij praxis en dat opgegeten.

Gaat nu beter.

Succes TS.
Lijkt me erg kut.
Ik begrijp het wel een beetje, mijn haar is ook al voor een heel groot deel weg omdat ik al heel lang een pet draag elke dag. _O_
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:56:46 #3
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_96664895
Beter op je voeding letten, he?
Je moeder is een hamster
pi_96664976
Is er onderzoek gedaan naar de oorzaak van je ijzertekort?
pi_96665308
Oorzaak (nog) niet bekend.. ondertussen blijft het uitvallen.....
Let nu wel wat beter op mijn voeding, had ik waarschijnlijk eerder moeten doen...
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:07:23 #6
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_96665484
Valt dan al je haar uit?
Ook bij je kont enzo?
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_96688999
Komt wel goed, maakt je geen zorgen. Het wordt even dunner, maar daarna groeit het weer terug. Tenzij je een man bent en gewoon vroegtijdig kaal wordt.
Laat ook even je B12 waarden meten.
pi_96689470
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:52 schreef ikke1980 het volgende:
Na bloedonderzoek bleek heel erg ijzertekort. Nu aan de ijzerpillen, maar kan wel 2 tot 6 maanden duren tot ik weer goede waarden heb.
6 maanden? Hoe laag is je HB dan?
pi_96689602
Vergeet ook geen Koper en Kobalt

quote:
Koper (ADH 2 mg)
Van groot belang bij de verwerking van vitamine C, wordt snel in het bloed opgenomen. Nodig voor het omzetten van ijzer in hemoglobine.
Bronnen: Gedroogde vruchten, bonen, zeevis en (runder)lever

Kobalt (ADH 0,008 mg -sporenelement-)
is essentieel voor de vorming van vitamine B12 in het lichaam. Vaak wordt ijzertekort veroorzaakt door kobalt tekort. Het is van groot belang voor de rode bloedlichaampjes maar er is maar heel weinig nodig per dag.
Bronnen: Melk, mosselen, orgaanvlees en oesters én in bier
pi_96692057
als je haaruitval door tekorten hebt kan dat wel even aanhouden, ook al ben je begonnen met aanvullen.

Niet te veel over stressen, kaal zal je heus niet zomaar worden. En ja het is vervelend (ik ken het namelijk) maar je doet er nu verder even niets aan (buiten wat je al doet, gezond eten en tekorten aanvullen).

Ik weet niet of je lang haar hebt? Je kan het een tijdje vast dragen, dan heb je minder dat je iedere keer met elke losse haar geconfronteerd wort, scheelt psychisch ;)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_96700101
Mijn eerste vraag hierbij kan enkel zijn, heb je ondergewicht?, Of ben je veganist?
pi_96708099
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:04 schreef ikke1980 het volgende:
Oorzaak (nog) niet bekend.. ondertussen blijft het uitvallen.....
Let nu wel wat beter op mijn voeding, had ik waarschijnlijk eerder moeten doen...
Je haar valt niet uit door alleen dat ijzertekort. ;) Je zult gewoon een algemeen gebrek aan voedingsstoffen hebben. Dus weer goed eten, desnoods met aanvullingen ("Raadpleeg uw arts" :P ) en maar afwachten tot je lichaam zich herstelt.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_96709129
Natuurlijk kunnen deficiënties in het lichaam voor de opname of verwerking van bepaalde voedingsstoffen in het lichaam niet uitgesloten worden trovey!
pi_96709170
Elke dag BBQen!
pi_96709245
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:06 schreef horned_reaper het volgende:
Natuurlijk kunnen deficiënties in het lichaam voor de opname of verwerking van bepaalde voedingsstoffen in het lichaam niet uitgesloten worden trovey!
Maar haaruitval komt niet zuiver door ijzertekort. ;) Wat de oorzaak is van het blijkbaar te weinig opnemen van voedingsstoffen bij TS is (door gewoon slecht te eten of dat het een lichamelijke afwijking is) is een andere verhaal.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_96709654
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:08 schreef trovey het volgende:

[..]

Maar haaruitval komt niet zuiver door ijzertekort. ;) Wat de oorzaak is van het blijkbaar te weinig opnemen van voedingsstoffen bij TS is (door gewoon slecht te eten of dat het een lichamelijke afwijking is) is een andere verhaal.
Dat is waar idd :)
pi_96730053
quote:
5s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:31 schreef horned_reaper het volgende:
Mijn eerste vraag hierbij kan enkel zijn, heb je ondergewicht?, Of ben je veganist?
Geen ondergewicht, maar kan wel wat bij inderdaad. Eet wel vlees, maar inderdaad niet erg veel.
pi_96730252
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:45 schreef trovey het volgende:

[..]

Je haar valt niet uit door alleen dat ijzertekort. ;) Je zult gewoon een algemeen gebrek aan voedingsstoffen hebben. Dus weer goed eten, desnoods met aanvullingen ("Raadpleeg uw arts" :P ) en maar afwachten tot je lichaam zich herstelt.
Er is van alles getest, maar voldoende aan: calcium, kalium , vitamine B12, foliumzuur.. etc.
Het enige was ijzertekort en vitamine D tekort. Beide worden nu dus aangevuld, maar helaas duurt het lang voordat het lichaam weer is hersteld.

Heb inderdaad laatste jaar niet zo gezond gegeten, daar ga ik nu dus flink verandering in brengen. Ondertussen vliegt het haar overal rond... heel eng
pi_96731215
Ik ken anorexia patiënten die ook als eerste een ijzertekort kregen.
Later pas bloedarmoede.... en pas veel later daarna andere tekorten.

Het is erg belangrijk om je lichaam goed te onderhouden met gezond en vooral voldoende voedsel! Anders stort je lichaam inderdaad langzaam in elkaar.
pi_96733142
quote:
4s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:37 schreef horned_reaper het volgende:
Ik ken anorexia patiënten die ook als eerste een ijzertekort kregen.
Later pas bloedarmoede.... en pas veel later daarna andere tekorten.

Het is erg belangrijk om je lichaam goed te onderhouden met gezond en vooral voldoende voedsel! Anders stort je lichaam inderdaad langzaam in elkaar.
Ik heb alleen geen anorexia, ook nooit gehad. Kan me daar niets van voorstellen. Met slecht eten de laatste tijd bedoel ik meer: pizza, chocolade, kroketten, koekjes.. dat soort dingen. Weinig voedingsstoffen dus.. Veel te druk geweest met werken en studeren en niet de tijd genomen voor mezelf.
Logisch dus dat ik tekort heb aan ijzer. Gelukkig dat ik het nu weet, Misschien had ik dit wel nodig om in te zien dat ik gezond moet gaan eten
pi_96738640
Zorg ook dat je genoeg vitamine C binnenkrijgt, dit bevordert de ijzeropname.
Je kan dan denken aan broccoli, spruitjes en paprika. Maar je kan even op Google zoeken waar het nog meer veel in zit.
pi_96756580
Ontbijten met geroosterd brood met appelstroop en een glas verse jus d'orange, voor extra (opneembaar) ijzer.
Je kan ook proberen nog flink wat eiwitten en goede vetten in je dieet te krijgen, zodat je haar mooi dik en gezond terug kan groeien.
pi_96756719
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:07 schreef ikke1980 het volgende:

[..]

Ik heb alleen geen anorexia, ook nooit gehad. Kan me daar niets van voorstellen. Met slecht eten de laatste tijd bedoel ik meer: pizza, chocolade, kroketten, koekjes.. dat soort dingen. Weinig voedingsstoffen dus.. Veel te druk geweest met werken en studeren en niet de tijd genomen voor mezelf.
Logisch dus dat ik tekort heb aan ijzer. Gelukkig dat ik het nu weet, Misschien had ik dit wel nodig om in te zien dat ik gezond moet gaan eten
Maar ijzer is een stof dat het lichaam niet verlaat, tenzij je bloedt. Dus dat zal niet de enige reden zijn dat je haaruitval hebt. Je bouwt aan het einde van je leven zelfs een ijzeroverschot op dat slecht is voor je lichaam. Een van de redenen waarom vrouwen langer leven dan mannen, zij bloeden wel maandelijks.
pi_96763670
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:09 schreef Adames het volgende:

[..]

Maar ijzer is een stof dat het lichaam niet verlaat, tenzij je bloedt. Dus dat zal niet de enige reden zijn dat je haaruitval hebt. Je bouwt aan het einde van je leven zelfs een ijzeroverschot op dat slecht is voor je lichaam. Een van de redenen waarom vrouwen langer leven dan mannen, zij bloeden wel maandelijks.
Dit is echt onzin! :D
  vrijdag 13 mei 2011 @ 21:02:37 #25
208890 June.
Seriously?
pi_96766873
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:58 schreef DDM het volgende:

[..]

Dit is echt onzin! :D
Echt hè, hoe kom je erbij.
Shine bright like a diamond.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')