abonnement Unibet Coolblue
pi_97312097
In 1993 voor het laatst, destijds Montreal.
  donderdag 26 mei 2011 @ 01:44:56 #152
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97324048
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:03 schreef Leatherface het volgende:
In 1993 voor het laatst, destijds Montreal.
Ik pest mijn Canadese familie er altijd maar weer mee.

Ik: "When did you guys get a cup again? 19.....something?"
Familie: "Grmmbl.... " *balt vuist* :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 26 mei 2011 @ 01:58:03 #153
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97324148
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 20:30 schreef Wackyduck het volgende:
Het is nu afwachten totdat de terugkeer van de NHL naar Winnipeg bekend wordt gemaakt. En wie weet gaan er in 5-10 jaar nog 1-2 teams terug naar Canada.
De Coyotes doen het al jaren slecht, financieel gezien dan. Ik weet zo even niet welke andere teams het slecht doen, maar na Winnipeg zijn er niet zoveel kandidaat-steden in Canada die genoeg supporters kunnen trekken voor een NHL team. Hamilton wordt wel eens genoemd, wat eigenlijk Toronto-West een tweede team geeft, want je zit een half uur van downtown Toronto daar. En het is tevens ook HEEL dicht bij Buffalo voor de Sabres.

Ik geef een aantal Amerikaanse steden eigenlijk een veel grotere kans om een team op te slokken. Seattle bijvoorbeeld, maar ook Milwaukee, Indianapolis, en misschien zelfs Cleveland of Salt Lake City.

Ik kan zo 1-2-3 geen steden bedenken in Canada die een NHL team kunnen opnemen.... Quebeq City misschien, dan krijgen we een 2e team in Franstalig gebied. Maar ik denk dat qua economie de bovengenoemde Amerikaanse steden een veel grotere kans maken,
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_97326672
Ik zag eens een lijstje, Winnipeg zou verreweg de kleinste NHL-markt zijn. Quebec City, Halifax of Hamilton zijn nog kleiner.

Seattle, Portland, Milwaukee zijn grotere markten.
pi_97330928
Pff, weer al die ppgoals tegen ... dan maar voor eigen publiek
pi_97331473
Ook weer voor de zoveelste al binnen de minuut op achterstand }:|
pi_97339579
Spannond Saviola! Misschien kan jouw team zich wel aan de finale-deal die we voor de playoffs hadden gesloten houden ;)
Vicariously I live while the whole world dies
  donderdag 26 mei 2011 @ 16:46:50 #158
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97343833
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:14 schreef Leatherface het volgende:
Ik zag eens een lijstje, Winnipeg zou verreweg de kleinste NHL-markt zijn. Quebec City, Halifax of Hamilton zijn nog kleiner.

Seattle, Portland, Milwaukee zijn grotere markten.
Als in inwoners misschien. ;) In Canada is het sport nummer 1, in de VS zeer zeker niet. De NHL zal blij zijn als het een 'top 5' sport is.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_97346252
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:46 schreef popolon het volgende:

[..]

Als in inwoners misschien. ;) In Canada is het sport nummer 1, in de VS zeer zeker niet. De NHL zal blij zijn als het een 'top 5' sport is.
Nou, ook qua bruto product. De (potentiele) kapitaalinjecties zijn in die Canadese steden stukken kleiner dan in de meeste Amerikaanse grote steden.
  donderdag 26 mei 2011 @ 18:07:48 #160
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97347374
Ik denk ook aan merchandise, sponsering, tv rechten etc.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_97351058
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 17:40 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Nou, ook qua bruto product. De (potentiele) kapitaalinjecties zijn in die Canadese steden stukken kleiner dan in de meeste Amerikaanse grote steden.
Je moet bij dat soort verhalen ook meerekenen dat het kapitaal maar 1 keer kan worden uitgegeven. Daarom zijn de mogelijkheden, zeker in het zuiden, niet zo goed als je zou verwachten op basis van het aantal inwoners.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_97351677
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 01:58 schreef maartena het volgende:

[..]

De Coyotes doen het al jaren slecht, financieel gezien dan. Ik weet zo even niet welke andere teams het slecht doen, maar na Winnipeg zijn er niet zoveel kandidaat-steden in Canada die genoeg supporters kunnen trekken voor een NHL team. Hamilton wordt wel eens genoemd, wat eigenlijk Toronto-West een tweede team geeft, want je zit een half uur van downtown Toronto daar. En het is tevens ook HEEL dicht bij Buffalo voor de Sabres.

Ik geef een aantal Amerikaanse steden eigenlijk een veel grotere kans om een team op te slokken. Seattle bijvoorbeeld, maar ook Milwaukee, Indianapolis, en misschien zelfs Cleveland of Salt Lake City.

Ik kan zo 1-2-3 geen steden bedenken in Canada die een NHL team kunnen opnemen.... Quebeq City misschien, dan krijgen we een 2e team in Franstalig gebied. Maar ik denk dat qua economie de bovengenoemde Amerikaanse steden een veel grotere kans maken,
Phoenix is natuurlijk een geval apart van dramatische financiėle ontwikkeling. Maar er zijn wel een paar andere steden, Atlanta, Miami en dergelijke waar het bestaan op de middellange termijn zeker niet vanzelfsprekend is. Behalve Winnipeg worden ook Quebec City en Toronto/Hamilton genoemd. Die 2 zouden pas over een paar jaar realistisch zijn, onder andere door het ontbreken van een arena. Ook zouden er binnen de VS wel wat geschoven kunnen worden met teams, wat dat betreft zijn van de Canadeze steden zeker niet verzekerd van meer teams. Ik verwacht niet dat de GTA (greater Toronto area) binnen afzienbare tijd een tweede team krijgt.

Een ander punt is dat de divisies helemaal omgegooid kunnen worden. Er zijn mensen die beweren dat Detroit in de Eastern Conference zal gaan spelen, maar dat is nog puur speculatie.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:06:11 #163
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97352360
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 19:51 schreef Wackyduck het volgende:

Een ander punt is dat de divisies helemaal omgegooid kunnen worden. Er zijn mensen die beweren dat Detroit in de Eastern Conference zal gaan spelen, maar dat is nog puur speculatie.
Dat hangt ervan af. Zou geweldig zijn voor met name de fans.

Ik heb liever wat teams uit het noorden in de league dan teams uit het zuiden. Het leeft gewoon meer in die gebieden.

Forbes Magazine's Best Fan Bases 2009:

1. Pittsburgh Penguins.

Attendance Rank: 4
Merchandise Rank: 1
TV Viewership Rank: 6

2. Toronto Maple Leafs.

Attendance Rank: 3
TV Viewership Rank: 1

3. Philadelphia Flyers.

Attendance Rank: 5
Merchandise Rank: 3
TV Viewership Rank: 11

4. Montreal Canadiens.

Attendance Rank: 6
Merchandise Rank: 8
TV Viewership Rank: 8

5. (three way tie) Chicago Blackhawks.

Attendance Rank: 1
Merchandise Rank: 5
TV Viewership Rank: 19

5. (three way tie) Detroit Red Wings.

Attendance Rank: 14
Merchandise Rank: 2
TV Viewership Rank: 9

5 (three way tie). Minnesota Wild.

Attendance Rank: 2
TV Viewership Rank: 10

Tuurlijk, de cijfers zijn onderhevig aan teamprestaties dat jaar en meer factoren maar het zegt toch wel iets. Kijk eens waar de teams vandaan komen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_97354812
Ja inderdaad, lukraak wat teams in de woestijn smijten werkt niet zo goed. :P

Maar een eventuele wisseltruc met de divisies zou wel nodig zijn als Atlanta naar Winnipeg verhuist. Of dat komen seizoen, of het seizoen er na zou gebeuren is dan ook nog eens de vraag.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:16:05 #165
107005 Saviola
CM Legend
pi_97356106
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:00 schreef nyny83 het volgende:
Spannond Saviola! Misschien kan jouw team zich wel aan de finale-deal die we voor de playoffs hadden gesloten houden ;)
Die JIJ gesloten hebt :P ik maak zo'n deals niet, daarmee jinx je een team, kijk maar naar de Sharks, die staan ondertussen op de golfbaan :+

quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:53 schreef Wackyduck het volgende:
Ja inderdaad, lukraak wat teams in de woestijn smijten werkt niet zo goed. :P

Maar een eventuele wisseltruc met de divisies zou wel nodig zijn als Atlanta naar Winnipeg verhuist. Of dat komen seizoen, of het seizoen er na zou gebeuren is dan ook nog eens de vraag.
Komend seizoen zeker. Of het nu de Thrashers worden of de Jets, dat team speelt zowiezo 100% zeker in de Southeast Division. Pas seizoen daarna kan er geschoven worden (Detroit naar de East? Jets naar de Northwest?)
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:49:22 #166
107005 Saviola
CM Legend
pi_97358198
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_97363560
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:16 schreef Saviola het volgende:

[..]

Komend seizoen zeker. Of het nu de Thrashers worden of de Jets, dat team speelt zowiezo 100% zeker in de Southeast Division. Pas seizoen daarna kan er geschoven worden (Detroit naar de East? Jets naar de Northwest?)
Het hangt er dan een beetje van af hoe veel ze willen schuiven, ook met het oog op wat er op de achtergrond zou spelen qua andere teams. Op zich zou het het eenvoudigst zijn om de Jets naar de Northwest te gooien, en dan de Wild naar central door te schuiven en dan Detroit (of Nashville) naar het westen door te schuiven.

Een andere mogelijkheid is ook om Dalles naar het Southeast door te schuiven en Denver naar Pacific.

Maar waarschijnlijk gaan er allerlei andere dingen een rol spelen. Het wordt sowieso niet wat geografisch het handigst zou zijn. Maar laten we eerst maar afwachten of er inderdaad een team verkocht wordt.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_97374215
Er wordt zoveel gespeculeerd omtrent die teams en eventuele verplaatsingen (al een paar jaar trouwens) dat ik het maar gewoon afwacht en wel zie wat er gebeurt. Detroit naar het oosten lijkt me geografisch gezien geen verkeerde keuze eerlijk gezegd.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_97374535
Het staat natuurlijk puur geografisch sowieso vreemd dat Detroit, dat veel dichter bij de Oostkust ligt dan bij de Mississippi, in het westen speelt.

Maar om praktische redenen is het begijpelijk. Er zijn veel teams in het Noordoostelijke kwart van de VS en in de Oostelijke provincies van Canada. Om de leagues te balansen hebben ze Detroit en Chicago dan in het Westen ingedeeld, lijkt me.

In de NBA is of was de geografische verspreiding iets uitgebalanceerder, dus daar kunnen Detroit en Chicago wel in de Eastern Conference.
pi_97374701
Ik heb het ook al altijd bijzonder gevonden dat de Sharks in San Jose spelen en niet in San Francisco.

In de begindagen (begin jaren '90) speelden ze hun wedstrijden in het Cow Palace in SF. Maar ook toen heetten ze gewoon de San Jose Sharks. San Francisco heeft als naam meer allure, lijkt me.

Dus vind ik het bijzonder dat er nooit een relocatie naar San Francisco is gekomen (afgezien van die paar wedstrijden die ze speelden omdat ze nog geen arena in San Jose hadden) of dat er nooit een naamswijziging is doorgevoerd als bij de Anaheim Angels.
pi_97390631
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:58 schreef Leatherface het volgende:
Ik heb het ook al altijd bijzonder gevonden dat de Sharks in San Jose spelen en niet in San Francisco.

In de begindagen (begin jaren '90) speelden ze hun wedstrijden in het Cow Palace in SF. Maar ook toen heetten ze gewoon de San Jose Sharks. San Francisco heeft als naam meer allure, lijkt me.

Dus vind ik het bijzonder dat er nooit een relocatie naar San Francisco is gekomen (afgezien van die paar wedstrijden die ze speelden omdat ze nog geen arena in San Jose hadden) of dat er nooit een naamswijziging is doorgevoerd als bij de Anaheim Angels.
Ik neem aan dat ze die mogelijkheid bekeken hebben en besloten hebben dat er geen markt is voor ijshockey in San Francisco.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_97398429
De NBA speelt natuurlijk ook niet in SF, ik weet niet of het allemaal een heel bewuste keuze is geweest, of dat er randverschijnselen een rol speelde.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_97401284
Ik zet mijn wekker en ga het vannacht via livestream volgen.
pi_97410611
Gaat straks beginnen!
  zaterdag 28 mei 2011 @ 03:45:28 #175
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97411663
0-0 na 2. Wat een gevecht.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')