abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_96557641
Ik zat een beetje rond te zoeken op internet naar goedkope vliegtickets voor een weekje New York. WTC had voordelige prijzen, maar ben even op internet wezen zoeken over dit bedrijf en kwam veel klachten tegen dat dit bedrijf bij het betalen nog extra kosten in rekening brengt.

Ik wilde even kijken hoeveel dit was dus heb wat gegevens ingevuld om te kijken wat de kosten uiteindelijk zouden worden maar toen bleek dat ik blijkbaar al een stap te ver was gegaan en dat ik had gereserveerd en binnen 24u moet betalen.

Kreeg ook gelijk een mailtje met de factuur. Maar ik wil die tickets helemaal niet! Ik heb ze gemaild dat ik het wil annuleren, maar nu zitten hier annuleringskosten aan vast van 75 euro! Dat bleek te staan in de algemene voorwaarden die ik had aangevinkt.

Ik heb niet al mijn adres gegevens goed ingevuld omdat ik toch aan het rondkijken was, maar nu belt een vrouw van WTC op dat ik gewoon moet betalen en dat ze mijn adres gegevens dan via mijn IP bij mijn provider vandaar halen.

Ik heb al op verschillende forums gelezen dat omdat je de algemene voorwaarden hebt aangevinkt je een soort koopovereenkomst heb waar je niet onderuit komt. Maar ik vraag me af in hoeverre ze nu echt mijn adres gegevens bij mijn provider vandaan gaan halen? Dat mag alleen via de politie toch? Zouden ze echt zover gaan?
pi_96558503
volgens mij moet er echt staan dat je definitief Accord gaat met de aanschaf,
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 9 mei 2011 @ 18:56:07 #3
67670 Skv
Cynist.
pi_96558545
Volgens mij bevestig je op het moment dat jde AV goedkeurt.
WTC boekt namelijk direct door bij de maatschappij op het moment dat je bevestigt. Zij zullen dan wel moeten betalen als ze weer moeten annuleren (wat ze dus weer doorberekenen, plus administratiekosten).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 9 mei 2011 @ 18:58:42 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_96558677
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 18:56 schreef Skv het volgende:
Volgens mij bevestig je op het moment dat jde AV goedkeurt.
WTC boekt namelijk direct door bij de maatschappij op het moment dat je bevestigt. Zij zullen dan wel moeten betalen als ze weer moeten annuleren (wat ze dus weer doorberekenen, plus administratiekosten).
Lijkt mij ook ja. Zij kunnen waarschijnlijk ook niet kosteloos annuleren
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_96558846
je kan pas Accord geven op het moment dat alle kosten duidelijk zijn, als de AV aanvinken geld als boeking zonder dat je alle kosten weet kan je dat zeker aanvechten.
verder is het gewoon dom om een boeking te willen doen die je eigenlijk niet wilt, en helemaal dom om dan alles met je eigen gegevens in te vullen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_96558919
ik heb niet mijn volledige eigen gegevens ingevuld, daarom zeggen ze dat ze mijn adres dan via mijn ip-nummer bij mijn provider gaan halen. Mijn vraag is dus of ze dat daadwerkelijk zo makkelijk kunnen doen.
  maandag 9 mei 2011 @ 19:04:04 #7
67670 Skv
Cynist.
pi_96558941
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:03 schreef Echoes het volgende:
ik heb niet mijn volledige eigen gegevens ingevuld, daarom zeggen ze dat ze mijn adres dan via mijn ip-nummer bij mijn provider gaan halen. Mijn vraag is dus of ze dat daadwerkelijk zo makkelijk kunnen doen.
Natuurlijk niet.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_96560668
dat hoop ik dan maar..
  maandag 9 mei 2011 @ 20:22:49 #9
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_96564376
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:32 schreef Echoes het volgende:
dat hoop ik dan maar..
Nee, dat kan niet. Gewoon niet. Alleen na uitspraak van een rechter, en dan nog doen veel providers moeilijk. Daarnaast moet jou heel expliciet duidelijk zijn gemaakt (en dus niet ver weg verstopt in algemene voorwaarden) dat de wettelijke bedenktijd van 7 dagen niet van toepassing is.

Als ze je nogmaals bellen kun je aangeven dat je niet de bedoeling hebt gehad een aankoop te doen en er vanaf ziet. Als ze dan weer gaan dreigen met het achterhalen van je IP kun je ze vertellen dat je niet gediend bent van dit soort bedreigingen en het gesprek beëindigen. Daarna gewoon niet meer opnemen als ze bellen. Hou er rekening mee dat het enige wat ze écht van je hebben je telefoonnummer is.
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  maandag 9 mei 2011 @ 21:48:59 #10
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_96570811
quote:
Nee, dat kan niet. Gewoon niet. Alleen na uitspraak van een rechter, en dan nog doen veel providers moeilijk.
Huh?

Helaas is gebleken dat veel providers ook zonder tussenkomst van een rechter nog wel eens persoonlijke gegevens willen doorspelen. Als ze daadwerkelijk gedagvaard worden kost ze dit namelijk veel geld en dat verdienen ze meestal toch niet terug aan die klant.

En verder ken ik geen enkel geval van een provider die na een gerechtelijke uitspraak alsnog weigerde gegevens af te staan...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_96573869
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:48 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Huh?

Helaas is gebleken dat veel providers ook zonder tussenkomst van een rechter nog wel eens persoonlijke gegevens willen doorspelen. Als ze daadwerkelijk gedagvaard worden kost ze dit namelijk veel geld en dat verdienen ze meestal toch niet terug aan die klant.

Noem er 1.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 9 mei 2011 @ 22:50:17 #12
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_96575400
quote:
Noem er 1.


Worldstream
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_96575783
quote:
13s.gif Op maandag 9 mei 2011 18:36 schreef Echoes het volgende:
Ik zat een beetje rond te zoeken op internet naar goedkope vliegtickets voor een weekje New York. WTC had voordelige prijzen, maar ben even op internet wezen zoeken over dit bedrijf en kwam veel klachten tegen dat dit bedrijf bij het betalen nog extra kosten in rekening brengt.

Ik wilde even kijken hoeveel dit was dus heb wat gegevens ingevuld om te kijken wat de kosten uiteindelijk zouden worden maar toen bleek dat ik blijkbaar al een stap te ver was gegaan en dat ik had gereserveerd en binnen 24u moet betalen.

Kreeg ook gelijk een mailtje met de factuur. Maar ik wil die tickets helemaal niet! Ik heb ze gemaild dat ik het wil annuleren, maar nu zitten hier annuleringskosten aan vast van 75 euro! Dat bleek te staan in de algemene voorwaarden die ik had aangevinkt.

Ik heb niet al mijn adres gegevens goed ingevuld omdat ik toch aan het rondkijken was, maar nu belt een vrouw van WTC op dat ik gewoon moet betalen en dat ze mijn adres gegevens dan via mijn IP bij mijn provider vandaar halen.

Ik heb al op verschillende forums gelezen dat omdat je de algemene voorwaarden hebt aangevinkt je een soort koopovereenkomst heb waar je niet onderuit komt. Maar ik vraag me af in hoeverre ze nu echt mijn adres gegevens bij mijn provider vandaan gaan halen? Dat mag alleen via de politie toch? Zouden ze echt zover gaan?
Je hebt als Europees burger het recht om binnen 24 uur je ticket te annuleren. Bel ze nogmaals op en gebruik de woorden "Customer First Policy". De meeste bedrijven weten hier wel van maar zullen dit zelf nooit pro-actief aanbieden.

Stuur ze ook gelijk een email hierover (waar je bij zet dat je hem bewaard voor een eventuele advocaat) en bel ze morgenvroeg gelijk weer op hierover.

edit: Oh, en pluis even hun algemene vervoersvoorwaarden of verkoopvoorwaarden even na. Deze customer first policy zal daar in vermeld moeten staan. En als het bedrijf gevestigd is in een Europees land, is dit volgens mij verplicht om te vermelden in de voorwaarden.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 10 mei 2011 @ 01:15:42 #14
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_96582058
in de algemene voorwaarden staat deze term niet.

artikel 3
quote:
4. Wij willen u erop attent maken dat boekingen die via onze site worden gemaakt definitief zijn. De zogenoemde "bedenktijd", die in de wet "kopen op afstand" wordt genoemd, is niet van toepassing op reisproducten zoals vliegtickets, auto- en camperhuur, hotels, pakketreizen en verzekeringen.Vanaf het moment dat u op bevestigen hebt geklikt is uw boeking definitief. Indien u niet betaalt en afziet van uw boeking dan zijn de annuleringsvoorwaarden van toepassing en brengen wij annuleringskosten in rekening. Zie artikel 7 Wijzigingen en Annuleringen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_96583545
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 01:15 schreef Nizno het volgende:
in de algemene voorwaarden staat deze term niet.

artikel 3

[..]

Vreemd, ik weet dat ze bij de vliegmaatschappijen verplicht zijn om deze wetgeving toe te passen...
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_96583903
ok en wat hebben we hiervan geleerd? NOOIT je eigen gegevens invullen als je gaat kijken hoeveel het gaat kosten. :')
Voor wat foto's, kijk hier
pi_96584166
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 04:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Vreemd, ik weet dat ze bij de vliegmaatschappijen verplicht zijn om deze wetgeving toe te passen...
Neehoor, geboekt is geboekt.

TS heeft de AV geaccepteerd en vervolgens de boeking bevestigd. Denk dat je blij mag zijn dat het via WTC is en niet via de airline zelf, want bi jde airline zelf had je sowieso niet kunnen annuleren. Deze 75 euro van een optieboeking valt dan nog mee ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_96632434
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 08:13 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Neehoor, geboekt is geboekt.

Neem maar van mij aan dat het bij KLM wel kan. En als ik zo even online zoek, dan lijken wel meer bedrijven daar nogal vaag over te doen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_96663761
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 00:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Neem maar van mij aan dat het bij KLM wel kan. En als ik zo even online zoek, dan lijken wel meer bedrijven daar nogal vaag over te doen.
als je direct boekt bij KLM lukt het je niet, via sommige travelagents (als WTC) wel omdat die eerst een optieboeking doen en pas na 24u bij de airline zelf boeken.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_96679021
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:36 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

als je direct boekt bij KLM lukt het je niet, via sommige travelagents (als WTC) wel omdat die eerst een optieboeking doen en pas na 24u bij de airline zelf boeken.
Doe nou niet zo eigenwijs :')

Als je bij KLM een ticket koopt vanuit een land in de Europese Unie, dan kun je je boeking kostenloos laten annuleren wanneer je binnen 24 uur belt. Ze bieden dit niet pro-actief aan, maar als je er zelf mee aankomt is het gewoon mogelijk.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_96684697
Beetje jammer dit. Je kiest een betaingsmethode, hebt alle kosten al gezien, vinkt de algemene voorwaarden aan, drukt op bevestigen en je hebt dan nog steeds niet door dat je een aankoop doet? En dan is WTC de boeman?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')