abonnement Unibet Coolblue
pi_96646527
:D
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 11 mei 2011 @ 14:26:52 #52
40566 Ericr
Livewrong
pi_96648884
quote:
De oranje-wit-blauwe Prinsenvlag, die maanden voor het raam van de werkkamer van PVV-Tweede Kamerlid Wim Kortenoeven heeft gehangen, is volgens hem 'een vlag om trots op te zijn'. De vlag van de Republiek Nederland symboliseert 'de positieve periode van de Gouden Eeuw, waarin Nederland z'n grootste periode in de geschiedenis heeft doorgemaakt', zei hij vanmiddag in reactie op de ophef die over de vlag is ontstaan.
De positieve periode van de Gouden Eeuw _O- Ik heb het idee dat sommige volkeren daar toch heel anders over denken. Een zeer prominente rol in de slavenhandel is volgens Kortenoeven zeker ook heel erg positief?
pi_96650842
quote:
Waarom de vlaggen bij hem en zijn collega-Kamerlid Johan Driessen zijn verwijderd, wist Kortenoeven niet. Hij was daar niet bij, is vanwege het reces thuis aan het werk en verwijst daarvoor door naar de afdeling voorlichting. Maar die heeft besloten geen commentaar te geven.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ots-op-te-zijn.dhtml

zozo... de PVV-censuur slaat vandaag in eigen kring toe..
maar hang dan de officiële Nederlandse vlag voor het raam.. als je zo graag het vaderland wilt promoten...
maar goed..... de PVV associëren met de NSB vond de PVV een half jaar lang wel prima -- zo lang hing die vlag daar-- en ineens... wat????..... is er een fractiebaasje die sommeert dat het niet meer mag en die verwijdert de vlag zonder overleg ?
( ik zie Dionne en Fleur al de kamer binnenstormen: Geert, zei dat die vlaggen onmiddellijk weg moeten... Ga jij de trap op, Fleur ?... jij kan er makkelijker bij .... zo...als Geert terug is van de week, kan hij tevreden zijn over ons )

Als je vind dat er niks mis is aan die vlag en dat het een correcte uiting van vaderlandsverering is laat de vlag dan gewoon hangen .....dit is een gebrek aan vaderlandse ballen..

In Nederland doen de kamerleden geen eed van eeuwige loyaliteit aan de enige echte nationale vlag, toch ?
Anders kun je zeggen: hoe zit met julllie loyaliteit? stiekem een andere vlag dienen...
Doet me denken aan : Heeft mevrouw Wilders haar Hongaarse nationaliteit wel opgegeven.. alleen dan kan ze een betrouwbaar burger zijn volgens Wilders, toch ?

quote:
Uitingen in Tweede Kamergebouw mogen niet DEN HAAG - In het gebouw van de Tweede Kamer mogen partijen, medewerkers en politici geen uitingen van politieke of andere aard ophangen of aanbrengen als die zichtbaar zijn voor het publiek. Dat zei een woordvoerder van de Tweede Kamer woensdag desgevraagd naar aanleiding van de omstreden vlaggen die bij de PVV voor de ramen hingen.
Maar die politieke propaganda voor een fout nationalisme was al verboden. Men zal dat wel als reden opgeven..... Immers.. met die smoes is de ommezwaai het minste gezichtsverlies.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland

Rest nog de vraag ... hoe dom was de hele fractie om dit een halfjaar te laten hangen en heeft de vlaghanger extreemrechtse neigingen ?

[ Bericht 9% gewijzigd door Bluesdude op 11-05-2011 15:45:41 ]
pi_96654258
Maar nu lijkt de PVV helemaal op de NSB. Die gebruikte de vlag ook omdat het "de positieve periode van de Gouden Eeuw, waarin Nederland z'n grootste periode in de geschiedenis heeft doorgemaakt" symboliseert. Toen was hij alleen nog niet zo "besmet" omdat er natuurlijk nog geen NSB was geweest.

Het begint een beetje op de grap van Hans Teeuwen te lijken: "Als je me nu nog een keer een loodgieter noemt, repareer ik ook nog je douche"
Wir haben es gewusst
pi_96654600
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 16:30 schreef trekhengel het volgende:
Maar nu lijkt de PVV helemaal op de NSB. Die gebruikte de vlag ook omdat het "de positieve periode van de Gouden Eeuw, waarin Nederland z'n grootste periode in de geschiedenis heeft doorgemaakt" symboliseert. Toen was hij alleen nog niet zo "besmet" omdat er natuurlijk nog geen NSB was geweest.

Het begint een beetje op de grap van Hans Teeuwen te lijken: "Als je me nu nog een keer een loodgieter noemt, repareer ik ook nog je douche"
Zullen we het hakenkruis dan ook maar weer uit de kast trekken? Draaien we hem een slag en gaan we heel hard roepen dat het zo'n mooie betekenis heeft in het Hindoeïsme. Moet toch kunnen?
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  woensdag 11 mei 2011 @ 16:36:37 #56
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_96654613
Zelfs het linkse roddelblad de Volkskrant neemt het voor de PVV op. Je kunt het stellen dat die 'vlag-affaire' haarkloverij is.
  woensdag 11 mei 2011 @ 16:41:21 #57
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_96654895
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 16:36 schreef Holograph het volgende:
Zelfs het linkse roddelblad de Volkskrant neemt het voor de PVV op. Je kunt het stellen dat die 'vlag-affaire' haarkloverij is.
Och, 'opnemen voor', het is meer een neutraal overzicht van de geschiedenis van de vlag. Welke symbolische betekenis hij NU heeft en hoe verstandig het is om daar wel of niet mee geassocieerd te willen worden, dat laat het artikel eigenlijk in het midden.
pi_96654927
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 16:36 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Zullen we het hakenkruis dan ook maar weer uit de kast trekken? Draaien we hem een slag en gaan we heel hard roepen dat het zo'n mooie betekenis heeft in het Hindoeïsme. Moet toch kunnen?
Ze refereren niet naar de NSB maar ze doen hetzelfde als de NSB om dezelfde redenen. Dat is nog veel treffender.

Waarom rust er nog steeds zo taboe op de PVV vergelijken met de NSB? Wanneer komt de PVV er zelf voor uit dat ze fascisten zijn? Dat doen ze in Italië ook gewoon.
Wir haben es gewusst
  woensdag 11 mei 2011 @ 16:45:48 #59
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_96655130
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 16:41 schreef trekhengel het volgende:

[..]

Ze refereren niet naar de NSB maar ze doen hetzelfde als de NSB om dezelfde redenen. Dat is nog veel treffender.

Waarom rust er nog steeds zo taboe op de PVV vergelijken met de NSB? Wanneer komt de PVV er zelf voor uit dat ze fascisten zijn? Dat doen ze in Italië ook gewoon.
Ah, een oproep tot politieke moord op onze leider Geert Wilders'. :')
pi_96655362
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 16:41 schreef trekhengel het volgende:

Waarom rust er nog steeds zo taboe op de PVV vergelijken met de NSB? Wanneer komt de PVV er zelf voor uit dat ze fascisten zijn? Dat doen ze in Italië ook gewoon.
Waarom verschepen wij onze buitenlanders niet.... doen ze in Italie ook gewoon ;)
  woensdag 11 mei 2011 @ 16:51:01 #61
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_96655438
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 16:41 schreef trekhengel het volgende:

[..]

Ze refereren niet naar de NSB maar ze doen hetzelfde als de NSB om dezelfde redenen. Dat is nog veel treffender.

Waarom rust er nog steeds zo taboe op de PVV vergelijken met de NSB? Wanneer komt de PVV er zelf voor uit dat ze fascisten zijn? Dat doen ze in Italië ook gewoon.
Is natuurlijk een hevige devaluatie van het begrip fascisme.

Redeneren op Trekhengel's niveau:
Waarom mag ik de PvdA niet vergelijken met de SED? Ze hebben toch allebei rood in hun partijlogo's :')?
  woensdag 11 mei 2011 @ 17:05:31 #62
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_96656260
_O- die vlag _O-

Wat een kneuzen :D
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_96656350
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 16:51 schreef Holograph het volgende:

[..]

Is natuurlijk een hevige devaluatie van het begrip fascisme.
Dat vind ik wel meevallen. Wikipedia zegt:
quote:
Eén partij of persoon heeft alle macht. Het fascisme is anticommunistisch, antiliberaal en extreem nationalistisch.
Fascisme hoeft ook niet telkens in precies dezelfde vorm terug te keren. Ik vergelijk Wilders niet met Hitler en ik zie echt geen Holocaust gebeuren. Het is alleen ook weer niet, dat de PVV op dit moment totaal niet lijkt op de NSB in haar begindagen. Dat ziet een blinde.

quote:
Redeneren op Trekhengel's niveau:
Waarom mag ik de PvdA niet vergelijken met de SED? Ze hebben toch allebei rood in hun partijlogo's :')?
Nee, dat bedoel ik helemaal niet. Dan snap je het niet. Het gaat er juist om dat je de fundamenten van een beweging of partij vergelijkt. Het ontstaan, de structuur, de speerpunten. De kern met andere woorden.

Ik zeg niet dat de PVV op de NSB lijkt omdat ze allebei een meeuw als logo hebben. Dat is buitenkant.
Wir haben es gewusst
  woensdag 11 mei 2011 @ 17:26:45 #64
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_96657479
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 17:06 schreef trekhengel het volgende:

[..]

Dat vind ik wel meevallen. Wikipedia zegt:

[..]
Het grappige van Wikipedia is dat ik deze voorwaarden zo kan veranderen. Daarnaast is het 'partij-democratie' gedoe echt haarkloverij.

Kijk naar de PvdA: koning Wouter kroont prins Job tot partijleider, en de leden/onderdanen mogen even klappen.

Verder staan er op die Wikipedia pagina meer 'voorwaarden':
quote:
Het fascisme is de tegenstander van zowel de traditioneel linkse als rechtse politieke partijen.
Daarom werkt de PVV juist samen met deze partijen.

quote:
Het fascisme vereert machtsvertoon en het gebruik van geweld, in zoverre dat is gericht op de omverwerping van de bestaande maatschappelijke orde.
Wanneer heeft de PVV opgeroepen tot geweld?
quote:
Fascisme hoeft ook niet telkens in precies dezelfde vorm terug te keren. Ik vergelijk Wilders niet met Hitler en ik zie echt geen Holocaust gebeuren. Het is alleen ook weer niet, dat de PVV op dit moment totaal niet lijkt op de NSB in haar begindagen. Dat ziet een blinde.
Laat dat Koos en L_V maar niet horen :').
quote:
[..]

Nee, dat bedoel ik helemaal niet. Dan snap je het niet. Het gaat er juist om dat je de fundamenten van een beweging of partij vergelijkt. Het ontstaan, de structuur, de speerpunten. De kern met andere woorden.

Ik zeg niet dat de PVV op de NSB lijkt omdat ze allebei een meeuw als logo hebben. Dat is buitenkant.
Het is ook geen meeuw, maar een duif :D.
pi_96657993
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:54 schreef Bluesdude het volgende:
Een toen was er een PVV'er die de PVV ging associeren met de NSB.

[..]

http://www.spitsnieuws.nl(...)wij_zijn_geen_n.html
[ afbeelding ]

Ik ben een fel voorstander ervan dat de PVV deze vlag gebruikt.... Vooral meer doen... heel vaak meesjouwen... in het logo zetten... Foto's van Wilders aan het roer met deze vlag op de achtergrond...
Mijn God wat een prutsers :')
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 11 mei 2011 @ 18:22:39 #66
177885 JoaC
Het is patat
pi_96659951
Kan iemand zo'n vlag voor me vinden op een niet neo-nazi site?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_96660109
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:22 schreef JoaC het volgende:
Kan iemand zo'n vlag voor me vinden op een niet neo-nazi site?
Die prinsenvlag?
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  woensdag 11 mei 2011 @ 18:29:40 #68
177885 JoaC
Het is patat
pi_96660283
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:26 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Die prinsenvlag?
Alleen nazi-sites gezien tot nu toe
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_96660402
Waar je kan eigenlijk zo'n vlag kopen buiten organisaties als voorpost? Als ze hem daar gehaald hebben wordt het wel een stuk dubieuzer.
pi_96660597
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:32 schreef JackHerrer het volgende:
Waar je kan eigenlijk zo'n vlag kopen buiten organisaties als voorpost? Als ze hem daar gehaald hebben wordt het wel een stuk dubieuzer.
Nergens, zover ik weet. Of je moet hem zelf laten maken, maar dat kost wat.
pi_96660681
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 17:26 schreef Holograph het volgende:
Laat dat Koos en L_V maar niet horen :').
Kan mij niet heugen dat wij de PVV ooit hebben gelinkt aan de Holocaust. Zowel L_V als ikzelf hebben de PVV meerdere malen vergelijken met de nazi's zoals zij zich eind jaren twintig opstelden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 11 mei 2011 @ 18:55:23 #72
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_96661501
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kan mij niet heugen dat wij de PVV ooit hebben gelinkt aan de Holocaust.
Nee, dat was ik. Wilders is een haatzaaier. Hij wil alle moslims dood.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 11 mei 2011 @ 18:58:49 #73
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_96661675
quote:
99s.gif Op woensdag 11 mei 2011 16:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Waarom verschepen wij onze buitenlanders niet.... doen ze in Italie ook gewoon ;)
Nee, daar geven ze ze allemaal een verblijfsvergunning. Ik begrijp dus dat jij daar ook voor bent?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_96661767
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:22 schreef JoaC het volgende:
Kan iemand zo'n vlag voor me vinden op een niet neo-nazi site?
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:32 schreef JackHerrer het volgende:
Waar je kan eigenlijk zo'n vlag kopen buiten organisaties als voorpost? Als ze hem daar gehaald hebben wordt het wel een stuk dubieuzer.
Journalist: U had geen idee dat deze vlag besmet is door extreemrechts ?
PVV'er: Joh.... dat wist ik werkelijk niet...Extreemrechts zwaait ook vaak met rood-wit-blauw
Journalist: Waar hebt u het gekocht ?
PVV'er : In een winkel, natuurlijk
Journalist: Welke winkel, welke stad?
PVV'er peinst.........
PVV'er: een onlineshop eigenlijk
Journalist: Heb u het adres nog?
PVV'er: ohh dan moet ik gaan zoeken maar... O-)
... het was een neo-nazisite

o|O
w/
:X
pi_96661967
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 17:26 schreef Holograph het volgende:

[..]

Het grappige van Wikipedia is dat ik deze voorwaarden zo kan veranderen.
Ja oke, doe dan maar...

quote:
Daarnaast is het 'partij-democratie' gedoe echt haarkloverij.
Ja precies. Inspraak van mensen is gedoe en alles gaat veel beter en sneller als gewoon 1 sterke leider alles beslist. Je bent wel een enorm stoffige PvdA-er als je daar nog over gaat zeuren

quote:
Kijk naar de PvdA: koning Wouter kroont prins Job tot partijleider, en de leden/onderdanen mogen even klappen.
Als je dat al ondemocratisch vindt, moet je niet naar de structuur van de PVV kijken....

quote:
Verder staan er op die Wikipedia pagina meer 'voorwaarden':
Dat weet ik. Het is ook niet 1-op-1 hetzelfde. Dat beweer ik ook nergens

quote:
Wanneer heeft de PVV opgeroepen tot geweld?
Goed zo! Je hebt een verschil gevonden. Ga zo door!

quote:
Het is ook geen meeuw, maar een duif :D.
Al was het een woelmuis....
Wir haben es gewusst
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')