SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo, dus we hebben het voornemen om met een busje de wereld te bereizen. Zal zoals het er nu naar uitziet via het zuidoosten van Europa naar Turkije dan Iran, Pakistan, India. Dat is hoe we het nu in gedachten hebben. Maar het wordt wel een spontane gebeurtenis, niet te veel gepland en geshit. Dus precies weten wanneer en waar we verzeild raken, dat willen we niet. Maar hoe zit dat dan met visa?
Als ik op www.visumdienst.nl kijk, zie ik dat Turkije gewoon relaxed aan de grens geregeld kan worden. Bij Iran, Pakistan en India zouden de visa al in Nederland geregeld moeten zijn, en worden voorwaarden genoemd als boekingsverklaring en bewijs van dienstverband of uitkering. Dat gaat niet echt werken op de reis die ik voor ogen heb. Ik weet namelijk niet wanneer ik aan de grens kom te staan en zodoende kan ik niet een hotel o.i.d. boeken voor een bepaalde datum. En ik heb geen dienstverband, noch een uitkering...
Bovendien is het een beetje een probleem dat zo'n visum (bijvoorbeeld voor India, dat zoals we het nu zien de laatste bestemming zou kunnen worden) binnen drie maanden gebruikt moet worden. Ik wil gewoon de tijd kunnen nemen en zie mezelf niet in drie maanden aan de grens van India komen.
Dus mijn vraag is wat de mogelijkheden zijn om gewoon te vertrekken. Turkije zou ik zo in kunnen. Is het echt onmogelijk om aan de grens een visum voor Iran te regelen? Of zou ik in Turkije al ergens een visum kunnen regelen om Iran binnen te komen. En op die manier gewoon op mijn eigen tempo van land naar land reizen...
Ga er eerst eens zelf kijken, en daarna mag je ons komen vertellen hoe gigantisch onterecht je vooroordelen waren.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:56 schreef T.O.P het volgende:
Ik snap echt niet dat Europeanen zo stom kunnen zijn om door Iran en Pakistan te willen reizen. Doe dan Yemen, Afghanistan en Irak er ook maar bij!
don't feed the troll.... althans, ik hoop voor hem dat hij een troll is, anders is het namelijk wel heel erg zieligquote:Op zondag 8 mei 2011 22:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ga er eerst eens zelf kijken, en daarna mag je ons komen vertellen hoe gigantisch onterecht je vooroordelen waren.
Thanks!quote:Op maandag 9 mei 2011 11:08 schreef polariteit het volgende:
Ik kan je totaal niet helpen, maar kan wel zeggen: tof plan!
Ja, goed dat je het zegt. Waar moet ik eigenlijk rekening mee houden qua kosten? Ik kon niet echt een vast bedrag vinden (afhankelijk van de bestemmingen ofzo), maar moet ik denken aan honderden, duizenden? En moet je dat bedrag echt betalen, of is dat een borg? Ik las namelijk dat ook met bankgaranties gewerkt wordt ofzo? Heb je daar al een beetje een idee van :pquote:Op maandag 9 mei 2011 13:40 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Nog even ter aanvulling op het Carnet de Passage (ben er zelf ook mee bezig vandaar): het lijkt mij op dit moment goedkoper om een lidmaatschap bij de ANWB af te sluiten (met of zonder wegenwacht) en dan het Carnet aan te vragen. Dat scheelt 100 euro (en het lidmaatschap is maar 18 euro per jaar zonder ANWB, 50 met de minimale hulp).
Wat ik uit de info opmaak is dat het toch wel internationaal erkend is, maar dat kan ik niet bevestigen.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:14 schreef polariteit het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar is dat carnet de passage een echt officieel document? Of is het een vodje van de anwb, net zoals het zogenaamde internationale rijbewijs, waarvan het nog maar afwachten is of het erkend wordt in het buitenland?
Ja, zo zie ik het ook wel gaan gebeuren tbh.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:33 schreef okiokinl het volgende:
ik zou gewoon in t land waar ik op dat moment ben, iets regelen voorhet volgende land. en dan maar zien waar we stranden.
quote:Op zondag 8 mei 2011 21:56 schreef T.O.P het volgende:
Ik snap echt niet dat Europeanen zo stom kunnen zijn om door Iran en Pakistan te willen reizen. Doe dan Yemen, Afghanistan en Irak er ook maar bij!
is de oude hippy trail naar india. is toch supergaaf? tja je kan ook thuis blijven en bang zijn voor de wereld...quote:Op zondag 8 mei 2011 21:56 schreef T.O.P het volgende:
Ik heb geen idee, maar kan me voorstellen dat de regels anders zijn als je een auto uit Afrika hebt ipv een auto met Nederlands kenteken.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:39 schreef Knakker het volgende:
Klinkt gaaf allemaal![]()
Ik zie ook wel advertenties van mensen die zo'n auto in Zuid-Afrika gekocht hebben, naar Kenia gereden zijn en 'm daar weer verkopen. Hoe gaat dat dan in zijn werk? Daar zal dan toch ook zo'n papiertje bij moeten zitten?
De reis die wij gaan doen is idd een deel vande oude hippie trail: van Istanbul naar New Delhi.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:38 schreef okiokinl het volgende:
[..]
is de oude hippy trail naar india. is toch supergaaf? tja je kan ook thuis blijven en bang zijn voor de wereld...
De oude hippie trail ging door afghanistan.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:59 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
De reis die wij gaan doen is idd een deel vande oude hippie trail: van Istanbul naar New Delhi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |