abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 mei 2011 @ 17:45:19 #1
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_96396002
Heb een scoootertje aangeschaft voor m'n ma, kan ze een beetje rond brommen door de stad. Alleen in de tijd dat ik scooter reed kreeg ik m'n certificaat bij een pakkie boter. ;)
Ik kon het gewoon tegen betaling afhalen bij het postkantoor.
Aangezien dat alweer 15/16 jaar geleden is en er heel wat is veranderd vraag ik mij af of dat nog steeds mogelijk is?
Maar dan voor m'n moeder.

Wie is hier in thuis en kan mij vertellen hoe het nu in zijn werk gaat.

Hopelijk hoeft ze niet op een of andere cursus of rijlessen.

Wie o wie??
pi_96396051
Nee, als je ten tijde van invoering 18 was, heb je 'm niet nodig
  donderdag 5 mei 2011 @ 17:48:19 #3
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96396109
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:46 schreef erikkll het volgende:
Nee, als je ten tijde van invoering 18 was, heb je 'm niet nodig
Nou nou, je moet hem dus wel even afhalen. Anders krijg je toch weer een boete van onze vrienden in blauw.

Maarre heeft ze geen rijbewijs dan?
Dat geldt ook voor brommer.
  donderdag 5 mei 2011 @ 17:54:26 #4
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_96396318
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:48 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Nou nou, je moet hem dus wel even afhalen. Anders krijg je toch weer een boete van onze vrienden in blauw.

Maarre heeft ze geen rijbewijs dan?
Dat geldt ook voor brommer.
Nee ze heeft geen rijbewijs.

Dus al ik het goed begrijp hoeft ze alleen maar het certificaat aan te vragen?

Weet iemand mss ook waar het aangevraagd dient te worden en wat de kosten daarvan zijn?
  donderdag 5 mei 2011 @ 17:55:30 #5
19242 yavanna
Results may vary.
pi_96396355
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:46 schreef erikkll het volgende:
Nee, als je ten tijde van invoering 18 was, heb je 'm niet nodig
Jawel en deze moet niet alleen zelf betaald worden, ook zal men er eerst examen voor moeten doen. ( hoe absurd ook )

'Zomaar' afhalen kon alleen op vertoon van een brief ten tijde van de invoering van het brommerrijbewijs. Nu niet meer.

Stukje uit 2007

quote:
Het zal maar gebeuren. Al jaren betaal je netjes de premie voor je brommerverzekering. Nooit maak je een ongeluk tot aan die ene dag. Je wilt de schade verhalen bij je verzekeraar, maar dan blijkt plots dat je brommerverzekering ongeldig is.

Hoe dit kan? Het antwoord is heel simpel. Je rijdt namelijk rond zonder brommerrijbewijs of bromfietscertificaat. Wie geen auto of motorrijbewijs heeft moet sinds 1 oktober 2006 verplicht een brommerrijbewijs halen. Met name ouderen denken dat dit enkel voor jongere rijders verplicht is. Door deze opvatting lopen zij een groter risico om onverzekerd rond te rijden. Bij de consumentenbond zijn al een aantal meldingen binnengekomen.

1 oktober 2006
Iedereen die voor 1980 geboren is, kon tot en met 1 oktober vorig jaar tegen betaling een bromfietscertificaat op het postkantoor ophalen. Brommerrijders die dat destijds niet van deze mogelijkheid gebruik hebben gemaakt moeten nu alsnog een brommerrijbewijs halen. De regeling geldt uiteraard niet voor brommerrijders die in het bezit zijn van een A of een B rijbewijs.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:01:03 #6
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_96396520
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:55 schreef yavanna het volgende:

[..]

Jawel en deze moet niet alleen zelf betaald worden, ook zal men er eerst examen voor moeten doen. ( hoe absurd ook )

'Zomaar' afhalen kon alleen op vertoon van een brief ten tijde van de invoering van het brommerrijbewijs. Nu niet meer.

Stukje uit 2007

[..]

FUUUUUUUUUUUUUUU. Shit. :'(
pi_96398202
Dat wordt eerst verkeersregels leren en theorie-examen doen en dan een paar praktijklessen en praktijkexamen doen voor je moeder.
To err is human, to forgive bovine.
pi_96398291
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:55 schreef yavanna het volgende:

[..]

Jawel en deze moet niet alleen zelf betaald worden, ook zal men er eerst examen voor moeten doen. ( hoe absurd ook )

'Zomaar' afhalen kon alleen op vertoon van een brief ten tijde van de invoering van het brommerrijbewijs. Nu niet meer.

Stukje uit 2007

[..]

haha wtf :') maar ik dacht dat je moeder wel een rijbewijs had :@
  donderdag 5 mei 2011 @ 19:14:00 #9
19242 yavanna
Results may vary.
pi_96398963
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:01 schreef Joe-Momma het volgende:

[..]

FUUUUUUUUUUUUUUU. Shit. :'(
Ik vind het vrij absurd dat 'ouderen' die wellicht al tientallen jaren brommer rijden nu voor best een aanzienlijk bedrag ( 400/500 euro ) een cursus/examen moet gaan doen. Dat rijbewijs gebeuren ging er toch meer om de hoeveelheid ongelukken met tieners/jong volw. omlaag te brengen.

Mja, vervelend voor je moeder iig.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  donderdag 5 mei 2011 @ 19:19:05 #10
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_96399148
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:54 schreef erikkll het volgende:

[..]

haha wtf :') maar ik dacht dat je moeder wel een rijbewijs had :@
Doe maar even niet dat denken. :')
  donderdag 5 mei 2011 @ 19:19:53 #11
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_96399187
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 19:14 schreef yavanna het volgende:

[..]

Ik vind het vrij absurd dat 'ouderen' die wellicht al tientallen jaren brommer rijden nu voor best een aanzienlijk bedrag ( 400/500 euro ) een cursus/examen moet gaan doen. Dat rijbewijs gebeuren ging er toch meer om de hoeveelheid ongelukken met tieners/jong volw. omlaag te brengen.

Mja, vervelend voor je moeder iig.
Ja beetje jammer weer. Denk dat ik dan maar een fiets voor haar koop.
  donderdag 5 mei 2011 @ 23:08:09 #12
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_96413405
Ouderen die al tientallen jaren rijden hebben toen ruimschoots de kans gehad om even een certificaatje te halen. In die omslagperiode is daar een jaar of 2 lang praat over gemaakt, zelfs in de brief voor het vernieuwen van je brommerplaatje (jaarlijks) is het vernoemd geweest.
Iedereen die dat dus niet gedaan heeft toen is gewoon laks geweest en eigen schuld dus.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_96413713
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 19:19 schreef Joe-Momma het volgende:

[..]

Ja beetje jammer weer. Denk dat ik dan maar een fiets voor haar koop.
Sparta-met
  donderdag 5 mei 2011 @ 23:47:35 #14
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_96415456
quote:
14s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:13 schreef TwyLight het volgende:

[..]

Sparta-met
Daar dacht ik ook aan. Is daar geen certificaat voor nodig?

En hoe zit het eigenlijk met snorfietsen?? Moet je daar ook een heel traject voor volgen of gewoon lekker rijden?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 00:17:08 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96416666
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:55 schreef yavanna het volgende:

[..]

Jawel en deze moet niet alleen zelf betaald worden, ook zal men er eerst examen voor moeten doen. ( hoe absurd ook )

'Zomaar' afhalen kon alleen op vertoon van een brief ten tijde van de invoering van het brommerrijbewijs. Nu niet meer.

Stukje uit 2007

[..]

Euch, dat hebben ze dus aangepast.
pi_96417243
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:47 schreef Joe-Momma het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook aan. Is daar geen certificaat voor nodig?

En hoe zit het eigenlijk met snorfietsen?? Moet je daar ook een heel traject voor volgen of gewoon lekker rijden?
Ja, daar heb je allemaal een rijbewijs voor nodig. Als er een kenteken op zit, moet je een rijbewijs hebben.

Wat tegenwoordig heel populair is, zijn die fietsen met een elektrische hulpmotor. Voor die fietsen heb je geen rijbewijs nodig.
To err is human, to forgive bovine.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 00:45:39 #17
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_96417605
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 00:35 schreef ß het volgende:

[..]

Ja, daar heb je allemaal een rijbewijs voor nodig. Als er een kenteken op zit, moet je een rijbewijs hebben.

Wat tegenwoordig heel populair is, zijn die fietsen met een elektrische hulpmotor. Voor die fietsen heb je geen rijbewijs nodig.
Wat een betutteling!! :(

Misschien is dat een optie zo'n electro fiets.

*denkt na*
  vrijdag 6 mei 2011 @ 00:54:09 #18
19242 yavanna
Results may vary.
pi_96417879
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:08 schreef Barcaconia het volgende:
Ouderen die al tientallen jaren rijden hebben toen ruimschoots de kans gehad om even een certificaatje te halen. In die omslagperiode is daar een jaar of 2 lang praat over gemaakt, zelfs in de brief voor het vernieuwen van je brommerplaatje (jaarlijks) is het vernoemd geweest.
Iedereen die dat dus niet gedaan heeft toen is gewoon laks geweest en eigen schuld dus.
Onzin,. Er zou gewoon vrijstelling moeten zijn voor ouderen. Dit is puur zakkenvullen.

TS : Mbt elektrische fietsen e.d, zie onderstaande linken.

Voor welke soorten bromfietsen heb ik een bromfietsrijbewijs nodig?

U moet voor het besturen van een bromfiets, snorfiets, bromscooter, brommobiel en spartamet een bromfietsrijbewijs (brommerrijbewijs) hebben. Een bromfietsrijbewijs heeft de categorie AM.

Rijbewijs elektrische fiets.Voor het besturen van een elektrische fiets heeft u geen (bromfiets)rijbewijs nodig
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_96435388
Waarom zou er vrijstelling moeten zijn voor ouderen? Misschien voor degene die al zo'n papiertje hebben opgehaald toen, maar zeker niet voor figuren als de moeder van TS. Levensgevaarlijk als dat mens gaat rijden zonder de regels te kennen of ervaring te hebben. En maar klagen als ze wordt aangereden terwijl ze fout zat :r Nee ik ben blij dat moeder van TS eerst examen moet doen :)
  vrijdag 6 mei 2011 @ 19:23:51 #20
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_96445514
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 00:54 schreef yavanna het volgende:

[..]

Onzin,. Er zou gewoon vrijstelling moeten zijn voor ouderen. Dit is puur zakkenvullen.

TS : Mbt elektrische fietsen e.d, zie onderstaande linken.

Voor welke soorten bromfietsen heb ik een bromfietsrijbewijs nodig?

U moet voor het besturen van een bromfiets, snorfiets, bromscooter, brommobiel en spartamet een bromfietsrijbewijs (brommerrijbewijs) hebben. Een bromfietsrijbewijs heeft de categorie AM.

Rijbewijs elektrische fiets.Voor het besturen van een elektrische fiets heeft u geen (bromfiets)rijbewijs nodig
Vrijstelling moeten zijn voor ouderen? Juist die categorie zouden ze dubbel examen moeten laten doen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_96445726
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 00:54 schreef yavanna het volgende:

[..]

Onzin,. Er zou gewoon vrijstelling moeten zijn voor ouderen. Dit is puur zakkenvullen.

TS : Mbt elektrische fietsen e.d, zie onderstaande linken.

Voor welke soorten bromfietsen heb ik een bromfietsrijbewijs nodig?

U moet voor het besturen van een bromfiets, snorfiets, bromscooter, brommobiel en spartamet een bromfietsrijbewijs (brommerrijbewijs) hebben. Een bromfietsrijbewijs heeft de categorie AM.

Rijbewijs elektrische fiets.Voor het besturen van een elektrische fiets heeft u geen (bromfiets)rijbewijs nodig
die vrouw heeft geen enkel rijbewijs. die rijdt misschien nog wel slechter dan een 12 jarige
You dream it, I live it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')