+1quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:37 schreef Yreal het volgende:
Lekker... Hier in de randstad rijden we eindeloos rondjes over het industriterijn in rijswijk waar het CBR zit.. Zzzzzz
Dat is leuk in theorie, maar als motorrijder moet je er ook voor zorgen dat je zelf niet in de problemen komt. Anticiperen op debiele acties van anderen hoort daar ook bij. Ik vertrouw de rijkunsten van andere weggebruikers niet genoeg om in die situaties lekker rechts te blijven rijden.quote:Op donderdag 12 mei 2011 07:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Over links rijden: invoegers moeten de mensen op de gewone banen voorrang geven: invoegen is een bijzondere verrichting. Als je al links zit na een inhaalactie vlak voor het begin van een invoegstrook is het verstandig om niet meer terug naar rechts te gaan. Rijd je echter al rechts dan is het fout om te verplaatsen, zeker als er voor en achter jou nog voldoende ruimte is om in te voegen: het is aan de invoeger om zijn/haar snelheid aan te passen zodat hij/zij er probleemloos tussen kan. Kan hij/zij dat niet dan heeft hij/zij of geen talent, of de héle baan zit vol aso's die de gaten dicht rijden
Ik kon ook in Groningen (stad) examen doen, maar dan rij je ook alleen maar in de stad zelf en kom je er eigenlijk niet buiten.. Is dit toch een stuk beterquote:Op donderdag 12 mei 2011 08:37 schreef Yreal het volgende:
Lekker... Hier in de randstad rijden we eindeloos rondjes over het industriterijn in rijswijk waar het CBR zit.. Zzzzzz
Dat verhaal kreeg ik dus ook te horen. Terecht, want mensen in een auto kunnen echt debiel rijden. Zo zie je dus hoe theorie en praktijk elkaar niet helemaal volgen. Geldt ook voor de maximum snelheid. Voor motorrijders is er de formule: Maximum snelheid + 10%quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is leuk in theorie, maar als motorrijder moet je er ook voor zorgen dat je zelf niet in de problemen komt. Anticiperen op debiele acties van anderen hoort daar ook bij. Ik vertrouw de rijkunsten van andere weggebruikers niet genoeg om in die situaties lekker rechts te blijven rijden.
Dat werkt in praktijk ook prima, zolang je inderdaad er maar op berust bent dat mensen dat zich niet beseffen. Defensief rijdenquote:Op donderdag 12 mei 2011 09:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is leuk in theorie, maar als motorrijder moet je er ook voor zorgen dat je zelf niet in de problemen komt. Anticiperen op debiele acties van anderen hoort daar ook bij. Ik vertrouw de rijkunsten van andere weggebruikers niet genoeg om in die situaties lekker rechts te blijven rijden.
Leuk!quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:15 schreef Rossdale het volgende:
Ik was helemaal vergeten dat hier een topic van was
Ik meld me ook even aan als motorrijlesser. Inmiddels 7 lesjes gehad en mijn AVB examen is deze week aangevraagd
Bij een achtje en halve draai laat je zien dat je de motor kan 'drukken'. Op zich kan iedereen een halve draai of acht maken, maar dat drukken en rustig de acht doen is de truc!quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:19 schreef Rossdale het volgende:
De halve draai en het achtje heb ik nog niet eens geoefend eigenlijk Nouja het achtje heb ik tijdens de motoropstapdag eens gedaan vorig jaar. Maargoed dat zal wel lukken verwacht ik
Is volgens mij gewoon de bedoeling om de motor trekkend te houden en dan vloeiend draaien? Beetje wegrijden uit het vak zeg maar, maar dan langer doordraaien
Idd trekkend houden, goed achterrem erbij, doorkijken naar het midden waar je heen wilt en goed de motor afschuinen. Als je eenmaal het vertrouwen hebt dat de motor dan niet omvalt is het nog best makkelijk Moet zelf altijd even een paar keer de halve draai doen om te voelen hoe het ook alweer zat.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:19 schreef Rossdale het volgende:
Is volgens mij gewoon de bedoeling om de motor trekkend te houden en dan vloeiend draaien? Beetje wegrijden uit het vak zeg maar, maar dan langer doordraaien
Yep! Mijn instructeur zei altijd dat ik hem in de 1 op ongeveer 2500rpm moest houden en dan met de achterrem terugbrengen naar 1500-1700 rpm. Is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van de motor waar je op rijdt, maar het zal ongeveer wel overeen komenquote:Op donderdag 12 mei 2011 10:25 schreef Rossdale het volgende:
Met een licht trekkende motor en een beetje remmen met de achterrem dus?
Verschilt per gemeente, hier kost het 33 euro dacht ik..quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:42 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb in de week dat ik moest wachten mijn motor uitgezocht, maar ik ben hem dan ook meteen uit het CBR vandaan aan gaan vragen.
Wat moet zo'n pasje tegenwoordig kosten eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |