abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96386546
Hoi allen!

Gisteravond eindelijk m'n vliegtickets gekocht! Op 23 augustus vertrek ik van Brussel, eindbestemming Seoul (Zuid Korea). Nou gaat de vlucht over Abu Dhabi en het leek me leek om tussen de vluchten Abu Dhabi zelf of Dubai te bekijken.
Ik kom (naar verwachting) om 06:55 aan in Abu Dhabi en ik vertrek weer om 22:20, dat is ongeveer 15,5 uur overstaptijd.

Mijn vraag; is het mogelijk (en 'te doen', niet al te veel haastwerk dus) om in die tijd naar Dubai te gaan en een paar van de hoogtepunten snel te bekijken? En zou Dubai dan echt de voorkeur hebben, of is Abu Dhabi zelf ook een leuk stadje? Dubai heeft wel de naam natuurlijk...

Ben heel benieuwd. Zweten wordt het sowieso daar in eind augustus :')
pi_96386577
Offtopic: Seoul baby _O_ Wat ga je daar doen?
pi_96386703
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:05 schreef Lindstrøm. het volgende:
Offtopic: Seoul baby _O_ Wat ga je daar doen?
Studeren voor 4 maand!! (half studiejaar) Weliswaar niet in Seoul maar in Suwon, maar qua afstand schijnt het niet zo ver te zijn, er zou zelfs een metrolijn tussen beide steden zijn?
Mijn plannen zijn uitbundig trouwens :') Visum voor China ben ik aan het aanvragen, als het een beetje kan wil ik (in weekendjes en ergens is een week vakantie) Beijing en Shanghai zien, maar ook Noord-Korea (alleen mogelijk via China). Tokyo zou ik dan ook nog willen zien. Wat ik nu qua prijs voor die vluchtjes zie is +/- 200 voor retourtje China en +/- 300 voor retourtje Tokyo. Wordt tof in ieder geval :)
pi_96386879
Het is volgens mij ongeveer 2 uren rijden naar Dubai , het kan ook wat minder zijn, ik weet het niet meer precies.
Je moet maar even de afstand bekijken, het is iig een rechte weg door de woestijn.
Het zou best te doen zijn, en je kan volgens mij best wat hoogtepunten op zijn Japans bekijken.

Zelf vind ik Abu Dhabi wat leuker, maar dat kwam omdat ik daar rustig in een appartement zat, Dubai is me iets te druk.
Ik kan me voorstellen dat jij om wat hoogtepunten te zien toch liever naar Dubai gaat, tip: Ga niet naar 1 van de palmeilanden, die zijn zo groot, wanneer je erop rijdt, heb je niet eens door dat je er bent. :)
pi_96388116
Even de Burj Khalifa op en weer omlaag. :D Die liften gaan 65 km/h dus dat is snel zat binnen 15 uur.
gr gr
pi_96389344
Burj Khalifa wil ik idd zeker op. Qua reis lijkt het dus ook wel te doen te zijn, en tnx voor de palmeiland tip :)

Verdere aanraders voor bezienswaardigheden zijn erg welkom. Maar heeft er ook nog iemand advies over kleding? Lange broek denk ik? Twee misschien? Veel t-shirts met lange mouwen? Muts? Waar moet ik aan denken ivm de hitte (40 / 50 graden las ik al... :') )
pi_96390165
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:08 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Studeren voor 4 maand!! (half studiejaar) Weliswaar niet in Seoul maar in Suwon, maar qua afstand schijnt het niet zo ver te zijn, er zou zelfs een metrolijn tussen beide steden zijn?
Mijn plannen zijn uitbundig trouwens :') Visum voor China ben ik aan het aanvragen, als het een beetje kan wil ik (in weekendjes en ergens is een week vakantie) Beijing en Shanghai zien, maar ook Noord-Korea (alleen mogelijk via China). Tokyo zou ik dan ook nog willen zien. Wat ik nu qua prijs voor die vluchtjes zie is +/- 200 voor retourtje China en +/- 300 voor retourtje Tokyo. Wordt tof in ieder geval :)
Ok tof! Als je plannen voor NK hebt moet je maar even PM'en, kan ik je wel alles over vertellen ;)
pi_96390175
Burj Khalifa wel even een kaartje vooraf via internet kopen (€15 met timeslot), scheelt een hoop met een kaartje daar aan de balie (€60).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 5 mei 2011 @ 19:38:03 #9
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_96399967
quote:
14s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:12 schreef Xlarge het volgende:
Het is volgens mij ongeveer 2 uren rijden naar Dubai , het kan ook wat minder zijn, ik weet het niet meer precies.
Je moet maar even de afstand bekijken, het is iig een rechte weg door de woestijn.
Het zou best te doen zijn, en je kan volgens mij best wat hoogtepunten op zijn Japans bekijken.

Zelf vind ik Abu Dhabi wat leuker, maar dat kwam omdat ik daar rustig in een appartement zat, Dubai is me iets te druk.
Ik kan me voorstellen dat jij om wat hoogtepunten te zien toch liever naar Dubai gaat, tip: Ga niet naar 1 van de palmeilanden, die zijn zo groot, wanneer je erop rijdt, heb je niet eens door dat je er bent. :)
Abu Dhabi is inderdaad leuker, ook omdat er meer 'echte' gebouwen staan ipv de 80% leegstaande Efteling die Dubai heet. Het liefst ga ik er helemaal niet heen, maar ik heb er goede vrienden wonen die het wel helemaal geweldig vinden die ik zo nu en dan wil bezoeken.

Een keertje Dubai bezoeken is een goed idee, alleen al om de extreem overdreven luxe en gebrek aan sfeer mee te maken. Het hoogste gebouw ter wereld zien is weer een vinkje op je lijst. Paar uurtjes is genoeg!
reset
  donderdag 5 mei 2011 @ 21:02:08 #10
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_96404661
:) Ik zou niet naar Dubai gaan.

15,5 uur klinkt veel, maar denk eraan dat je niet echt 15,5 uur hebt, je zult daadwerkelijk minder hebben, trek al 1 uur bij aankomst in verband met immigratie en dergelijke, daarnaast zal je 2 a 2,5 uur voor je vertrek weer aanwezig moeten zijn dus hou je eigenlijk daadwerkelijk maar 12 uur over.
De reistijd moet je niet vergeten, dat is ook zo'n 2 uur per enkele reis, dus hou je daadwerkelijk 8 uur over.
Dat is opzich voldoende, maar ik zou dan mijn geld besparen voor een dergelijke roadtrip en dit besteden voor het boeken van een hotel in Abu Dhabi, kan je ook ergens relaxen en je opfrissen. Als je naar Dubai wilt had je beter op die bestemming kunnen vliegen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 9 mei 2011 @ 18:49:05 #11
67670 Skv
Cynist.
pi_96558224
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:02 schreef ozzietukker het volgende:
:) Ik zou niet naar Dubai gaan.

15,5 uur klinkt veel, maar denk eraan dat je niet echt 15,5 uur hebt, je zult daadwerkelijk minder hebben, trek al 1 uur bij aankomst in verband met immigratie en dergelijke, daarnaast zal je 2 a 2,5 uur voor je vertrek weer aanwezig moeten zijn dus hou je eigenlijk daadwerkelijk maar 12 uur over.
De reistijd moet je niet vergeten, dat is ook zo'n 2 uur per enkele reis, dus hou je daadwerkelijk 8 uur over.
Dat is opzich voldoende, maar ik zou dan mijn geld besparen voor een dergelijke roadtrip en dit besteden voor het boeken van een hotel in Abu Dhabi, kan je ook ergens relaxen en je opfrissen. Als je naar Dubai wilt had je beter op die bestemming kunnen vliegen...
Dat dus. Abu Dhabi zelf is ook toffer dan Dubai.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')