maandag 9 mei 2011 @ 09:51:09 #126
104871 remlof
infojunkie
pi_96536655
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 01:06 schreef Merkie het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat je die tijd zorgvuldig hebt besteed om te beschrijven wat het probleem precies is, in plaats van Apple bashen omdat je zelf faalt :') . Je bent nou al 2 dagen lang aan het huilen "dat het niet werkt", maar wát er precies niet werkt, dat heb je nog geen één keer omschreven. Wil je het probleem opgelost hebben of Apple bashen? Tot nu toe ben je alleen met het tweede bezig geweest.
Teruglezen is lastig hè?

Ok, nog één keer dan: updaten van iOS gaat de eerste keer bij mij via iTunes onder Windows op m'n netbook altijd fout.
If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor.
pi_96536705
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2011 09:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Teruglezen is lastig hè?

Ok, nog één keer dan: updaten van iOS gaat de eerste keer bij mij via iTunes onder Windows op m'n netbook altijd fout.
En nog steeds heb je niet gezegd WAT er fout gaat. Vliegt je netbook in brand? Wordt je PC geformatteerd?
  maandag 9 mei 2011 @ 09:57:16 #128
104871 remlof
infojunkie
pi_96536790
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 09:53 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

En nog steeds heb je niet gezegd WAT er fout gaat. Vliegt je netbook in brand? Wordt je PC geformatteerd?
Nee, de update faalt de eerste keer, dan moet ie restoren en syncen en weer updaten en dan ben ik twee uur verder en ben ik m'n mp3's en een zooi apps kwijt.
If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor.
  maandag 9 mei 2011 @ 10:05:01 #129
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_96536976
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2011 09:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, de update faalt de eerste keer, dan moet ie restoren en syncen en weer updaten en dan ben ik twee uur verder en ben ik m'n mp3's en een zooi apps kwijt.
Dan heb je waarschijnlijk gewoon je netbook lopen verkloten. Het is wel heel opmerkelijk dat alle anderen wel gewoon kunnen updaten zonder gezeik.
pi_96537026
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2011 09:57 schreef remlof het volgende:

[..]

En wat is "falen".

En om je alvast voor te zijn: mislukken, in de lucht gaan, buizen, feilen, floppen, misgaan, mislukken, misschieten, missen, misslaan, niet slagen, onderuitgaan, scheeflopen, sjezen, spaak lopen, stralen, stranden, stuklopen, tekortschieten, weigeren, zakken.

Oftewel... kom eens met een foutmelding of een duidelijke omschrijving van WAT er fout gaat.

Ik zie het al voor me

remlof naar de garage: "auto werkt niet meer"
garagist: wat werkt niet meer?
remlof: het lukt niet
garagist: wat lukt niet
remlof: het faalt
....
pi_96537071
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:05 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dan heb je waarschijnlijk gewoon je netbook lopen verkloten. Het is wel heel opmerkelijk dat alle anderen wel gewoon kunnen updaten zonder gezeik.
jeetje, trapt meneer remlof op je omgomgomgappleisgeweldig-pik?

Ik heb ook meerdere keren problemen gehad en dan vooral met mijn ipad. Daarom synch ik zelden. Ow en natuurlijk ligt het aan mijn kompjuter, ook aan de nieuwe :)
  maandag 9 mei 2011 @ 10:15:46 #132
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_96537238
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik heb ook meerdere keren problemen gehad en dan vooral met mijn ipad. Daarom synch ik zelden. Ow en natuurlijk ligt het aan mijn kompjuter, ook aan de nieuwe :)
Misschien komt het omdat je denkt dat je het als 'kompjuter' spelt. En "problemen" is zo'n vage uitdrukking. Mensen die wat beter in staat zijn zelf na te denken, weten dat computers niets doen terwijl wij iets zeggen dat ze moeten doen. Problemen met computers zijn dus 9 van de 10 keer gewoon je eigen schuld, en in dat laatste geval een hardware fout.

De update die remlof downloadt (als hij het via iTunes doet), is PRECIES hetzelfde firmwarebestand dat miljoenen anderen hebben gedownload, en zonder problemen hebben geinstalleerd. Maar omdat het bij hem niet werkt, is iTunes een kutprogramma dat faalt? Het feit dat het bij miljoenen anderen wel perfect werkt, doet er niet toe?

Dat synchroniseren van de iPad heel lang duurde, kwam door bepaalde apps, en dat is met updates verholpen.
pi_96537272
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Tja. problemen kunnen altijd voorkomen, zeker als je itunes op een windowsbak gooit. Bij mij gaat het ook wel eens fout.
Maar dan weet ik wel WAT er fout gaat en kan ik ook gericht een oplossing zoeken ipv te schreeuwen "het gaat mis"

Een paar dingen dat er bij mij fout gaat:
-als PC van hibernate terugkomt met iPhone nog aangesloten, dan ziet itunes de iphone niet. Oplossing: iPhone opnieuw in de dock zetten en verder
-als itunes tegelijkertijd iPhone, iPad, iPod synched en nieuwe podcasts download, dan kan iTunes hangen. Oplossing: tijdje wachten. Of iTunes afsluiten en 1 iDevice tegelijkertijd synchen.

Quirky dingen die met firmware/itunes updates opgelost zijn:
-ellenlange backups vanwege grote hoeveelheid kleine bestanden van apps (comics)
pi_96537466
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:15 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Misschien komt het omdat je denkt dat je het als 'kompjuter' spelt. En "problemen" is zo'n vage uitdrukking. Mensen die wat beter in staat zijn zelf na te denken, weten dat computers niets doen terwijl wij iets zeggen dat ze moeten doen. Problemen met computers zijn dus 9 van de 10 keer gewoon je eigen schuld, en in dat laatste geval een hardware fout.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, software kan ook bugs bevatten. Ook iTunes. En iTunes is inmiddels zo'n complex en uitgebreid programma dat het niet zo'n gekke gedachte is dat het een paar foutjes bevat.
  maandag 9 mei 2011 @ 10:30:22 #135
104871 remlof
infojunkie
pi_96537629
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:05 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik heb een nieuwe installatie van XP op m'n netbook gedaan speciaal voor iTunes. Naast iTunes heb ik er alleen Avast antivirus en Chrome op geinstalleerd.

En de netbook heeft 2Gb geheugen een een Intel Atom cpu @ 1,6GHz.
pi_96537639
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:15 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

-knip-
ik zeg synch, hij synch en vanaf dat moment loopt alles vast / sluit vanzelf af. Ok maar jij weet van miljoenen dat het perfect werkt, ik zal wel iets fout doen bij het drie keer op 'ok' klikken :P
pi_96537825
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik heb een nieuwe installatie van XP op m'n netbook gedaan speciaal voor iTunes. Naast iTunes heb ik er alleen Avast antivirus en Chrome op geinstalleerd.

En de netbook heeft 2Gb geheugen een een Intel Atom cpu @ 1,6GHz.
Je bent je van bewust dat bij een backup/sync er een hoop kleine bestandjes worden overgeheveld van idevice naar computer en omgekeerd, en je dus bij een trage pc wel eens problemen kan krijgen met een virusscanner?

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ik zeg synch, hij synch en vanaf dat moment loopt alles vast / sluit vanzelf af. Ok maar jij weet van miljoenen dat het perfect werkt, ik zal wel iets fout doen bij het drie keer op 'ok' klikken :P
Hoeveel versies loop je nu achter qua firmware en itunes?
  maandag 9 mei 2011 @ 10:44:48 #138
104871 remlof
infojunkie
pi_96538054
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:37 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Je bent je van bewust dat bij een backup/sync er een hoop kleine bestandjes worden overgeheveld van idevice naar computer en omgekeerd, en je dus bij een trage pc wel eens problemen kan krijgen met een virusscanner?

Avast is niet erg zwaar, maar dit is misschien wel een goeie tip, zal 'm de volgende keer uitschakelen voordat ik m'n iPhone eraan hang.
  maandag 9 mei 2011 @ 10:44:49 #139
292452 braddofiel
Ex-baggeraar
pi_96538055
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

3 keer op 'ok' klikken? :')
Dan gaat er inderdaad wat fout, geen twijfel mogelijk.
Maak er voor de grap eens een screenshotje van.
pi_96539479
Ik moet zeggen, iTunes is (op Windows) niet helemaal feilloos.
Ik heb al meerdere mensen in m'n winkel (een APR) gehad die problemen hadden met updaten, even aan een mac aangesloten, hersteld + update eroverheen en dan konden ze thuis weer syncen. Loop dus even een APR oid binnen Remlof, die kunnen vaak wel even updaten en herstellen zodat je thuis alleen maar hoeft te syncen.
  maandag 9 mei 2011 @ 11:35:06 #141
104871 remlof
infojunkie
pi_96539534
quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:33 schreef no1uknow het volgende:
Ik moet zeggen, iTunes is (op Windows) niet helemaal feilloos.
Ik heb al meerdere mensen in m'n winkel (een APR) gehad die problemen hadden met updaten, even aan een mac aangesloten, hersteld + update eroverheen en dan konden ze thuis weer syncen. Loop dus even een APR oid binnen Remlof, die kunnen vaak wel even updaten en herstellen zodat je thuis alleen maar hoeft te syncen.
Ik heb een vriend met Apples waar ik terecht kan, die heeft ook nooit problemen met iTunes.
Maar ik vind het wel een beetje waardeloos van Apple dat zulke elementaire software als iTunes voor iPhone gebruikers alleen maar goed werkt op hun eigen systemen.
pi_96539602
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik heb een vriend met Apples waar ik terecht kan, die heeft ook nooit problemen met iTunes.
Maar ik vind het wel een beetje waardeloos van Apple dat zulke elementaire software als iTunes voor iPhone gebruikers alleen maar goed werkt op hun eigen systemen.
Mwah, d'r zijn ook eindeloos veel mensen waar het wel zonder problemen werkt, alleen zijn er inderdaad wel een aantal fouten/foutmeldingen/fout-codes die alleen op Windows voorkomen. Of bewijst het gewoon dat Mac OS X superieur is aan Windows? :7
  maandag 9 mei 2011 @ 11:50:07 #143
104871 remlof
infojunkie
pi_96540022
Waarom komen ze niet met een Linux-port? Linux is in de basis veel meer gelijk aan OSX dan Windows.
  maandag 9 mei 2011 @ 12:11:09 #144
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_96540821
quote:
15s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:50 schreef remlof het volgende:
Waarom komen ze niet met een Linux-port? Linux is in de basis veel meer gelijk aan OSX dan Windows.
Omdat er niet heel veel linux gebruikt wordt, en de meeste van die linux lui liever een minder bekend merk kopen omdat apple en dergelijke meestal botsen met hun 1001 principes.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
  maandag 9 mei 2011 @ 12:32:35 #145
123869 Merkie
Merkie dus.
pi_96541573
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2011 09:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Teruglezen is lastig hè?

Wat gaat er dan fout? Krijg je een error?
I heard the truth was built to bend | Last.FM
  maandag 9 mei 2011 @ 12:33:19 #146
104871 remlof
infojunkie
pi_96541605
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:32 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wat gaat er dan fout? Krijg je een error?
Ja iets van "update failed". Maar altijd alleen de eerste keer :')
pi_96550219
Ik heb de laatste tijd steeds dat apps die ik download vast blijven zitten op 'installeren...' . Dit geldt overigens alleen voor apps die ik via de telefoon zelf download. Herkent iemand dit, of weet iemand een oplossing?

EDIT: wonderlijk, ik schakel Wi-Fi in, en de app rondt opeens de installatie af!
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_96550944
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:00 schreef Orbis het volgende:
Ik heb de laatste tijd steeds dat apps die ik download vast blijven zitten op 'installeren...' . Dit geldt overigens alleen voor apps die ik via de telefoon zelf download. Herkent iemand dit, of weet iemand een oplossing?

EDIT: wonderlijk, ik schakel Wi-Fi in, en de app rondt opeens de installatie af!
... je zit apps geforceerd te installeren vanaf 3G?
  maandag 9 mei 2011 @ 16:34:54 #149
230788 n8n
Pragmatisch
pi_96551932
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:00 schreef Orbis het volgende:

Dan was de app groter dan 20MB in bestandsgrootte
pi_96552935
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:34 schreef n8n het volgende:

[..]

Dan was de app groter dan 20MB in bestandsgrootte
Volgens mij geeft hij daar dan een melding van.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')